Search
Close this search box.

آنچه که باید درباره بیمه اتومبیل در سفر بدانید

آنچه که باید درباره بیمه اتومبیل در سفر بدانید

راندن یا اجاره کردن اتومبیل در زمان تعطیلات به شما این امکان را می دهد تا به هرجایی که می خواهید سفر کرده و به گشت و گذار بپردازید. با این حال، برای انتخاب بیمه اتومبیل مناسب با نیازهای خودتان، شما باید تمام گزینه های پیش روی خود را ارزیابی کنید. چطور می توانید قبل از اینکه به جاده بزنید، گزینه های بیمه مناسب را انتخاب کنید؟

در حالی که برخی استان های کانادا جراحات شخصی را در تصادفاتی که در داخل مرزهای آنها اتفاق می افتد پوشش می دهند، اغلب بیمه اتومبیل شما است که مسئولیت شخص ثالث و خسارت مالی را به ویژه در مورد سفر پوشش می دهد. بسته به اینکه به کجا سفر می کنید و با چه نوع وسیله ای رانندگی می کنید، بیمه اتومبیل تان همیشه به یک شکل کار نمی کند. در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که آگاهی از آنها برایتان مفید خواهد بود.

قبل از رانندگی برنامه ریزی کنید

قبل از اینکه به سفر بروید، بهترین راه این است که هم پوشش بیمه اتومبیل و هم بیمه مسافرتی تان را بررسی کنید. آماده باشید تا در صورت نیاز پوشش بیمه ای خود را تنظیم کنید. سه گزینه ممکن برای بدست آوردن پوشش مناسب وجود دارد: بیمه اتومبیل شخصی، بیمه ارائه شده توسط کارت اعتباری یا دریافت بیمه از یک آژانس کرایه اتومبیل.

1. بیمه اتومبیل شخصی

در انتاریو، مالکان خودرو باید بیمه شخص ثالث به میزان حداقل 200 هزار دلار برای پوشش خسارات مالی، جراحت یا مرگ ناشی از تصادف رانندگی داشته باشند. در عین حال در کبک، بیمه شخص ثالث می تواند به میزان 50 هزار دلار باشد. در هر دو مورد، این حمایت ها ممکن است هنگام رانندگی و سفر به خارج ناکافی باشد. برای مثال در ایالات متحده توصیه می شود که مبلغ بیمه شخص ثالث 2 میلیون دلار باشد. خرج کردن چند دلار بیشتر در هر ماه، ارزش آن را دارد که آرامش ذهنی خود را حفظ کنید.

اما اگر وسیله نقلیه خود را نرانید و به جای آن یک اتومبیل اجاره کنید، وضعیت چگونه می شود؟ اکثر قراردادهای حمایتی در هنگام اجاره یک خودرو در کانادا یا ایالات متحده، بندی برای این مورد در نظر گرفته اند. با این حال، همیشه بهتر است که این بند را با بیمه گر خود چک نموده و مطمئن شوید که مقدار پوشش برای نوع اتومبیلی که شما اجاره می کنید کافی است. در زمینه پوشش بیمه برای خسارت مالی، تاییدیه QEF-27 ارائه شده توسط بانک ملی، از خودروی کرایه ای شما مانند خودروی شخصی تان، محافظت می کند.

2. بیمه کارت اعتباری

بسیاری از کارت های اعتباری در صورتی که اجاره خود را با این کارت ها پرداخت کنید، بیمه اتومبیل به شما ارائه می دهند. CAA توصیه می کند اعتبار و شرایط حمایتی ارایه شده را بررسی نمایید. به عنوان مثال، اگر شما در حال عبور از چند کشور رانندگی می کنید، ممکن است این بیمه در همه جا پوشش داده نشود. همچنین ممکن است محدودیت هایی در رابطه با مدت زمان پوشش یا انتخاب مدل های خاص از ماشین ها مانند ون ها، اتومبیل های لوکس و یا وسایل نقلیه تفریحی وجود داشته باشد. علاوه بر همه این موارد، اطمینان حاصل کنید که دارای حمایت بیمه شخص ثالث می باشید، چرا که همیشه به طور پیش فرض ارائه نمی شود.

3. بیمه آژانس های اجاره اتومبیل

بیمه ارائه شده توسط شرکت های اجاره ای اغلب گران تر از گزینه های قبلی است زیرا شما می توانید به جای پیش پرداخت، آنها را درجا خریداری کنید. قیمت ها براساس مدل خودرو، محل اجاره، سن راننده و تعداد رانندگان تعیین می شوند. برای اجتناب از پرداخت دو برابری یا بیشتر، اطمینان حاصل کنید که از قبل پوشش بیمه شخص ثالث به میزان ۲ میلیون دلار یا پوشش خسارت مالی تحت تاییدیه QEF-27 را نداشته باشید.

به هر کجا سفر می کنید از خودتان محافظت کنید

قبل از اینکه به دل جاده بزنید، زمانی را برای آشنایی بیشتر با قوانین کشوری که به آنجا سفر می کنید، اختصاص دهید. مقررات ترافیکی و علائم جاده ای نیز همواره در معرض تغییر هستند. با بیمه گر خود صحبت کنید و برنامه سفر خود را مشخص نموده تا پوشش های لازم را دریافت کنید.

ایالات متحده

به طور کلی توصیه می شود که علاوه بر پوشش بیمه شخص ثالث ۲ میلیون دلاری، بیمه تصادف هم داشته باشید. وقتی یک شخص ثالث مسئول یک سانحه باشد، این پوشش به شما کمک می کند تا مجبور نشوید برای دریافت غرامت در دادگاه حضور یابید.

در اکثر ایالت ها (به استثنای جورجیا) شما نیازی به داشتن مجوز رانندگی بین المللی ندارید: گواهینامه رانندگی درجه 5 معمولا برای اجاره خودرو یا وسایل تفریحی کافی است. با این حال، حداقل سن فرد اجاره کننده می تواند بین 21 تا 25 سال متفاوت باشد.

مکزیک

لحظه ای که شما از مرز مکزیک عبور می کنید، پوشش کانادایی اتومبیل شما متوقف خواهد شد. بنابراین، رانندگانی که به مکزیک می روند، باید پوشش بیمه اتومبیل مکزیک را به طور جداگانه خریداری کنند. این کار می تواند در مرز انجام شود، اما به طور کلی خرید آنلاین ارزان تر است.

اگر اتومبیلی را در ایالات متحده با قصد عبور از مکزیک اجاره کنید، باید برنامه خود را به شرکت اجاره دهنده اطلاع دهید. برای یک خودرو که در خاک مکزیک اجاره می شود، بهتر است جهت دریافت پوشش کامل ارائه شده توسط شرکت اجاره دهنده، ثبت نام کنید.

اروپا

سیاست های بیمه شخصی شما در اروپا اعمال نمی شود و شما باید جهت دریافت حمایت کافی، برای پوشش ارائه شده توسط شرکت اجاره دهنده ثبت نام کنید. مثلا در ایتالیا، یک سیاست بیمه ای اعمال شده توسط دولت، از قبل در بسته قیمتی گنجانده شده است. طرح های خرید اروپایی به طور کلی پوشش کامل را شامل می شود.

گواهینامه بین المللی رانندگی ممکن است در برخی کشورها مورد نیاز باشد. بنابراین همواره قبل از سفر رفتن، آگاهی کسب کنید که آیا به آن نیاز پیدا خواهید کرد و در صورت لزوم همیشه در هنگام رانندگی، هر دو مجوز را همراه داشته باشید.

موتور سیکلت های بدون مرز

تاییدیه QEF-27 در هنگام اجاره موتور سیکلت اعمال نمی شود و کارت های اعتباری این نوع وسیله نقلیه را پوشش نمی دهند. تنها بیمه شخص ثالث و بیمه اموال توسط شرکت اجاره دهنده ارائه می شود. به دلایل امنیتی، حتما با یک شرکت شناخته شده و معروف کار کنید. شما باید مجوز موتورسواری معتبر داشته باشید که کلاس آن با رده موتور سیکلت مورد نظر مطابق باشد.

مدارکی که باید همراه داشته باشید

در اینجا لیستی از اسناد و مدارکی که باید در جاده همراه داشته باشید آمده است:

  • گذرنامه و گواهینامه معتبر رانندگی، و همچنین داشتن یک کپی از هرکدام در صورت گم شدن یا سرقت
  • مدارک ثبت خودرو
  • مدارک بیمه (ترجیحا به زبان انگلیسی)
  • قرارداد اجاره اتومبیل و تمام اسناد مربوطه
  • مجوز رانندگی بین المللی (IDP)، (در صورت لزوم)
  • کارت سلامت یا مدرک بیمه پزشکی
  • کارت اعتباری

قبل از سفر

هر سفر نیازمند کسب آمادگی است، و ارتباط خوب و مستمر با شرکت بیمه گر، موثرترین راه برای مواجهه با موارد غیر منتظره است. چه قبل از سفر و چه در طول سفر، همواره برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر، با آنها در تماس باشید.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال