Search
Close this search box.

دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد در سال ۱۸۹۱ میلادی در ایالت کالیفرنیا در آمریکا، توسط سناتور لیلند استنفورد و همسرش جین، تاسیس شد و در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار دانشجو در این مرکز مشغول به تحصیل هستند. هدف اصلی تاسیس این دانشگاه بالا بردن دانش عمومی و کیفیت زندگی مردم بود. زمانی که سناتور استنفورد و همسرش جین لترپ استنفوررد، تنها پسرشان لیلند استنفورد دوم را به خاطر بیماری حصبه در سال ۱۸۸۴ میلادی از دست دادند، تصمیم گرفتند به عنوان یادبود دانشگاهی به اسم فرزندشان تاسیس کنند. سناتور استنفورد برای ساختن این دانشگاه هزینه‌های بسیار زیادی پرداخت کرد و توانست یکی از مدرنترین دانشگاه‌های تحقیقاتی در آن زمان را تاسیس کند. امروزه هنوز نام رسمی این دانشگاه لیلند استنفورد دوم است اما به اختصار به آن فقط دانشگاه استنفورد می‌گویند.

۱۷۰۰۰ نفر

تعداد دانشجویان

استنفورد، آمریکا

شهر، کشور

۲

رتبه شانگهای

۲

رتبه QS

۵۳ هزار دلار

حداقل شهریه سالیانه

انگلیسی

زبان تدریس

دارد

خوابگاه

۱

تعداد پردیس ها

در سال ۱۸۹۱ دانشگاه استنفورد بعد از مرگ سناتور استنفورد با بحران مالی زیادی روبه‌رو شد. همچنین بخش زیادی از ساختمان دانشگاه در زلزله بزرگی که در سال 1906 در سانفرانسیسکو رخ داد نابود شد و پس از آن بخاطر جنگ جهانی دوم مجبور شد تا قسمتهایی از دانشگاه را تعطیل کند. اما بعد از جنگ جهانی دوم فدریک ترمن از نظر مالی دانشگاه و دانشجویان آن را حمایت کرد و اجازه نداد این دانشگاه موفق، سرنوشت تلخی را تجربه کند.

دانشگاه استنفورد ۷ پردیس دانشگاهی اصلی دارد که سه تای آن‌ها متشکل از ۴۰ دپارتمان تحصیلی در مقطع لیسانس هستند و ۴ پردیس دیگر بر روی رشته های فوق لیسانس و تحصیلات تکمیلی در مقاطع بالاتر در رشته های: حقوق،پزشکی، آموزش و تجارت تمرکز کرده‌اند که دانشکده همه این رشته‌ها در یک محوطه واقع شده است.

دانشگاه استنفورد که یک دانشگاه خصوصی است، امروزه جزو ۵ دانشگاه برتر در کل دنیا می‌باشد و حتی بسیاری از دانشکده های آن از نظر کیفیت تحصیلی و آموزشی رتبه ۱ در جهان را دارند و یک دانشگاه رده بالا به حساب می‌آید.

رتبه جهانی دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد در ۶۰ کیلومتری جنوب سن فرانسیسکو و در واقع در قلب مناطق شمالی ایالت کالیفرنیا قرار گرفته است. ایده بسیاری از کمپانی های بزرگ و تاثیر گزار امروزی مثل گوگل، یاهو و … در مراکز تحقیقانی و کلاس های این دانشگاه شکل گرفته و توسط خود دانشگاه نیز حمایت شده تا بتوانند شکل امروزی خود را داشته باشند. دانشگاه استنفورد یکی از بزرگترین محوطه های دانشگاهی در کل آمریکا را دارد که در آن ۱۸ مرکز تحقیقاتی مستقل و ۷ مدرسه آموزش تکمیلی در مقاطع بالا قرار گرفته است.

به خاطر تمام این نکات گفته شده و کیفیت آموزشی بسیار بالا و مفید بودن دانشجویان در جامعه پس از فارغ التحصیلی سیستم بسیار معتبر امتیازدهی QS به این دانشگاه رتبه دوم در بین همه دانشگاه های جهان را داده است.

تحصیل در دانشگاه استنفورد

شروع سال تحصیلی در دانشگاه استنفورد در پاییز و در ماه سپتامبر (شهریور) است و پایان آن در ماه ژوئن (اواسط خرداد تا اوایل تیر) است. دوره آموزشی برای مقطع لیسانس یک دوره تمام وقت ۴ ساله و برای فوق لیسانس یک دوره ۲ ساله است.

سالیانه بیش از ۱۷۰۰ دانشجو از آمریکا و سراسر دنیا بعد از برسی دقیق مدارکشان موفق به اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع لیسانس، فوق‌لیسانس و دکتری از این دانشگاه می‌شوند.

این دانشگاه بیش از ۶۵ دپارتمان و برنامه تحصیلی در مقطع فوق لیسانی و مقاطع بالاتر است.

دانشگاه استنفورد یکی از بهترین و رده بالاترین دانشگاه‌های جهان با داشتن رنج متنوعی از دروس و برنامه های تحصیلی است که باعث شده دانش آموزان و دانشجویان نمونه از سراسر جهان خواهان تحصیل در این دانشگاه با کیفیت باشند پس اخذ پذیرش از دانشگاه ممکن است سخت باشد و برای موفقیت احتیاج به سوابق بسیار خوب تحصیلی داشته باشید

دپارتمان ها و رشته های دانشگاه استنفورد

مقطع لیسانس

مقطع فوق لیسانس

مقطع دکتری

شهریه سالیانه دانشگاه استنفورد

  • میانگین شهریه دوره کارشناسی: ۵۳ هزار دلار
  • میانگین شهریه دوره ارشد: ۵۳ هزار دلار
  • میانگین شهریه دوره دکتری: ۵۳ هزار دلار

مدرک زبان مورد نیاز

– آیلتس ۷
– تافل ۱۰۰

بورسیه های تحصیلی دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد برای دانشجویان ممتازش که توانایی پرداخت هزینه های بالای دانشگاه و زندگی در این دانشگاه را ندارد بورسیه‌ها و کمک هزینه های زیادی در نظر گرفته. با توجه به اینکه همه دانشجویان دانشگاه استنفورد، افراد با هوش با سوابق تحصیلی درخشان هستند ممکن است دریافت این بورسیه ها کمی رقابتی و سخت باشد برای همین این دانشگاه به غیر از بورسیه به دانشجویان کارها و تحقیقات دانشجویی می‌سپارد و در ازاء آن به دانشجویان حقوق پرداخت می‌کند.

خوابگاه های دانشگاه استنفورد

از سراسر کشور آمریکا و حتی دیگر نقاط جهان دانشجویان ممتاز برای تحصیل در دانشگاه استنفورد ثبت نام می‌کنند. دانشگاه استنفورد تعداد زیادی خوابگاه در محوطه دانشگاه و اطراف آن برای این دانشجویان که از دیگر نقاط کشور و جهان می آیند در نظر گرفته است. همه دانشجویان می‌توانند برای دریافت خوابگاه از این دانشگاه ثبت نام کنند و به ترتیب ثبت نام خوابگاهها به دانشجویان اهدا می‌شوند. زندگی در خوابگاه فواید زیادی مثل برقراری ارتباط با دیگر دانشجویان و صرفه جویی در هزینه مسکن را دارد، پس اگر قصد اجاره خوابگاه دارید در اولین فرصت برای آن اقدام کنید تا راحت تر بتوانید مسکن مناسب خود را در محوطه دانشگاه و با هزینه مناسب پیدا کنید.

خوابگاههای این دانشگاه مبله و دارای وسایل ضروری زندگی مثل: گاز، مایکروفر، تخت خواب و… هستند و دانشجویان برای تهیه وسایل هزینه اضافی پرداخت نخواهند کرد. باید توجه کنید در صورتی که تمایل به اجاره خوابگاه را ندارید، همه مسکن های خصوصی ممکن است تمام وسایل ضروری را نداشته باشند.

هزینه های زندگی در دانشگاه و شهر استنفورد

هزینه و شهریه تحصیل در مقاطع و رشته های مختلف دانشگاه استنفورد متفاوت است اما به صورت میانگین شهریه این دانشگاه برای یک سال تحصیلی (۹ ماه) ۵۳ هزار دلار آمریکا می‌باشد. همچنین در زمان ثبت نام نیز ۲۵۰ دلار هزینه بررسی و ارزشیابی مدارک از دانشجو دریافت می‌شود تا روند بررسی پرونده آغاز شود و همه دانشجویان موظف به پرداخت آن هستند.

هزینه زندگی در استنفورد برای یک دانشجو کاملا بستگی به سبک زندگی او دارد اما به صورت ماهیانه و فقط برای هزینه های ضروری که شامل مسکن، رفت و آمد، خوراک، اینترنت و …. می‌باشد در حدود ۳ هزار دلار است. برای کم کردن هزینه ها شما می‌توانید همراه با دیگر دانشجویان یک خانه اجاره کنید. همینطور دانشجویان در آمریکا اجاره ۲۰ ساعت کار نیمه وقت دارند که همه اینها تا حدی می‌تواند به هزینه زندگی شما کمک کند.

توجه داشته باشید که کار پاره‌وقت فقط تا ۶۰ درصد از هزینه های زندگی در آمریکا را تامین می‌کند و شما باید برای تحصیل به فکر پشتوانه مالی نیز باشید

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال