Search
Close this search box.

دانشگاه شیکاگو

دانشگاه شیکاگو یک دانشگاه خصوصی است که در سال ۱۸۵۶در شیکاگو تاسیس شد. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاههای آمریکا است. همچنین هر ساله در رتبه بندی های مختلف جهانی توانسته در بین ۱۰ دانشگاه برتر دنیا قرار بگیرد.

به غیر از رشته های اصلی این دانشگاه یعنی هنر و علوم، دانشگاه شیکاگو موسسات و آموزش‌های حرفه ای و آکادمیک دیگری نیز مثل: پزشکی و تجارت را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. فارغ التحصیلان و دانش آموختگان زیادی در این دانشگاه باعث تغییرات بسیار مهم در طول تاریخ در رشته های جامعه شناسی، اقتصاد،حقوق و…. بوده‌اند.

۱۶۰۰۰ نفر

تعداد دانشجویان

شیکاگو، آمریکا

شهر، کشور

۱۰

رتبه شانگهای

۱۰

رتبه QS

۵۷ هزار دلار

حداقل شهریه سالیانه

انگلیسی

زبان تدریس

دارد

خوابگاه

۱

تعداد پردیس ها

امروزه دانشگاه شیکاگو بیش از ۱۶ هزار دانشجو دارد که در حدود یک چهارم آن‌ها را دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان تشکیل داده اند. در واقع دانشگاه شیکاگو به جذب دانشجویان خارجی اهمیت زیادی می‌دهد و بر این باور است که این دانشجویان باعث پیشرفت سطح فرهنگی و آموزشی دانشگاه می‌شوند.

دانشجویان در این دانشگاه بیش از ۴۰۰ کلوپ در رابطه با موضوعات سازنده و مفید دارند، مثل کلوب هنر، ورزش، فرهنگی و حتی گروه‌های مذهبی. یکی از بهترین کلوب ها در این دانشگاه، تیم بولینگ دانشگاه شیکاگو است که تا به امروز بیش از ۱۱۸ مسابقه و ۱۵ بازی ملی را برنده شده است.

دانشگاه شیکاگو بهترین دانشگاه در زمینه فیلم سازی و تلویزیون است. اگر شما به این رشته ها علاقه دارید باید بدانید که دانشگاه شیکاگو برگزار کننده بهترین دوره های آموزشی در زمینه فیلم و تلویزیون است و همینطور مقالات و مطالب زیادی هم در این رابطه به چاپ رسانده است.

رئیس جمهور سابق کانادا باراک اوباما، در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده و فارغ التحصیل از این دانشگاه است. همچنین ۲۹ نفر از دانشجویان این دانشگاه در طی زمان های مختلف نامزد جایزه بسیار ارزشمند نوبل شده اند. فیلیپ رات و سول بلو از سیاستمداران به نام آمریکا نیز از دانشگاه شیکاگو فارغ التحصیل شده اند. ایده ساخت فیلم‌های ایندیانا جنز نیز در این دانشگاه و توسط یکی از دانشجویان مطرح شد.

 

رتبه دانشگاه شیکاگو در جهان

دانشگاه شیکاگو یکی از بهترین و رده بالاترین دانشگاه‌های جهان است که در کشور آمریکا واقع شده. این دانشگاه سالهاست که در بین ۱۰ دانشگاه برتر دنیا توسط سازمان های مختلف رتبه بندی انتخاب می‌شود. سازمان رتبه بندی QS که از معتبرترین سازمان ها در دنیا می‌باشد در سال ۲۰۲۰ طبق بررسی های انجام شده رتبه ۱۰ در بین برترین دانشگاه‌های جهان را به این دانشگاه داده است. به دلیل این رتبه بسیار خوب، همه دانشجویان این دانشگاه از دانشجویان برتر و ممتاز در دنیا هستند و همینطور فارغ التحصیلان این دانشگاه به راحتی وارد بازار کار می‌شوند و شغل مورد نظر خود را پیدا می‌کنند.

 

تحصیلات در دانشگاه شیکاگو

دانشگاه شیکاگو جزو بهترین دانشگاه های جهان است و دانشجویان نمونه و ممتاز از سراسر جهان هر ساله برای اخذ پذیر از این دانشگاه تلاش و باهم رقابت می‌کنند. این دانشگاه به غیر از مقاطع مختلف دانشگاهی مثل لیسانس، فوق لیسانس و…  دوره های آموزش تکمیلی نیز ارائه می‌دهد که مدرک آن‌ها بسیار معتبر بوده و دوره های آموزشی بسیار با کیفیت هستند.

بیش از ۵۰ رشته اصلی دانشگاهی و ۴۰ رشته تکمیلی در این دانشگاه به دانشجویان آموزش داده می‌شود. هدف اصلی دانشگاه شیکاگو برای دانشجویانش این است که آنها را با تمام وسایل و نیازمندی های رشته خود آشنا کند و به آنها بیاموزد که چگونه مشکلات اصلی جامعه را پیدا و برای حل آنها تلاش کنند.

دانشجویان این دانشگاه از دانشجویان برتر و ممتاز هستند و اخذ پذیرش از دانشگاه شیکاگو ممکن است کمی مشکل باشد چون تقریبا تمام دانشجویان ممتاز سراسر جهان به دنبال تحصیل در این دانشگاه با کیفیت و رده بالا هستند و با هم رقابت می‌کنند.

دپارتمان ها و رشته های دانشگاه شیکاگو

مقطع لیسانس

مقطع فوق لیسانس

مقطع دکتری

شهریه سالیانه دانشگاه شیکاگو

  • میانگین شهریه دوره کارشناسی: ۵۷ هزار دلار
  • میانگین شهریه دوره ارشد: ۵۷ هزار دلار
  • میانگین شهریه دوره دکتری: ۵۷ هزار دلار

مدرک زبان مورد نیاز

  • آیلتس ۷
  • تافل ۹۵

بورسیه های تحصیلی دانشگاه شیکاگو

دانشگاه شیکاگو با ارائه برنامه های آموزشی بسیار با کیفیت قصد دارد تا دانشجویان ممتاز سراسر آمریکا و دنیا را به خود جذب کند اما پرداخت شهریه این دانشگاه ممکن است برای بسیاری دشوار باشد. این دانشگاه به منظور ساختن فضایی که همه دانشجویان برتر از اقشار مختلف جامعه بتوانند به راحتی در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند بورسیه های مختلفی برای دانشجویانش در نظر گرفته است. همه دانشجویان در مقاطع مختلف دانشگاهی و آموزشی و حتی دانشجویان کالج های این دانشگاه می‌توانند برای دریافت این کمک هزینه ها ثبت نام کنند اما این کمک هزینه ها برای دانشجویان برتری است که از نظر مالی توان پرداخت هزینه دانشگاه را ندارند. 

خوابگاه های دانشگاه شیکاگو

وقتی شما یکی از دانشجویان دانشگاه شیکاگو شدید به صورت خودکار عضو جامعه دانشجویی این دانشگاه نیز خواهید شد. جامع‌های مبتنی بر دوستی و پر از انرژی. در محوطه دانشگاه شیکاگو ۷ منطقه مسکونی وجود دارد که هر کدام از آنها شامل ۳۹ خوابگاه است. هر کدام از این خوابگاهها بین ۴۰ تا ۱۱۰ دانشجو از مقاطع مختلف دانشگاهی و آموزشی دارد. هر کدام از این خوابگاه ها قوانین و سنت های خودشان را دارند. در هرکدام از این خوابگاه‌ها جلسه‌هایی به صورت هفتگی برگزار می‌شود. جلسه هایی در رابطه با دانشجویان، ورزش، مسافرت های دسته جمعی و یا جلسات کمک درسی.

اتاق های این خوابگاه‌ها در مساحت ها و اجاره های مختلف ساخته شده اند تا دانشجویان با توجه به شرایط خود بتوانند مسکن مورد نظر خود را پیدا کنند.

هزینه های زندگی در دانشگاه و شهر شیکاگو

شهریه دانشگاه شیکاگو در هرسال تحصیلی یعنی برای ۲ ترم، حدود ۵۷ هزار دلار است که این مبلغ در مقاطع و رشته های مختلف می‌تواند متفاوت باشد. دانشجویان سال اول نیز هزینه های جانبی دیگری مانند هزینه انجام امور اداری و هزینه ثبت نام را نیز باید پرداخت کنند. به دلیل خصوصی بودن این دانشگاه همه دانشجویان آمریکایی و خارجی موظف به پرداخت شهریه در این دانشگاه هستند.

حداقل هزینه زندگی دانشجویی در شیکاگو در آمریکا برای یک نفر حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دلار است. این مبلغ بسته به سبک زندگی هر فرد می‌تواند بیشتر نیز باشد. برای صرفه جویی در هزینه مسکن می‌توانید خانه‌های چند خوابه همراه با دانشجویان دیگر اجاره کنید و یا از خوابگاه‌های دانشجویی استفاده کنید.

دانشجویان خارجی در آمریکا همزمان با تحصیل اجازه ۲۰ ساعت کار نیمه وقت در هفته را دارند که با توجه به هزینه‌ها، با درآمد این مشاغل تا ۶۰ درصد هزینه های زندگی را می‌توان پرداخت کرد. 

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال