England Flag
Search
Search
Close this search box.

تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه، ادامه تحصیل در کشور روسیه و تحصیل در دانشگاه های روسیه سالیانه متقاضیان زیادی را از کشورهای مختلف دنیا راهی این کشور پهناور میکند. همچنین وجود بورسیه های تحصیلی روسیه عامل موثری در جذب دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل در این کشور بوده است.

وضعیت علمی دانشگاه روسیه در سطح بالایی در بین سایر دانشگاه های جهان قرار دارد و در زمینه های علوم پایه و فنی و مهندسی و هوا فضا و هنر و خصوصا نانو بیوتکنولوژی در زمره پیشرفته ترین کشورهای جهان است.

در رنکینگ جهانی سال 2015 که در 12 مارس توسط آموزش عالی تایمز منتشر شده، دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ روسیه برای اولین بار در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفت.

تحصیل در دانشگاهای روسیه با بهره بردن از خدمات خوابگاهی با هزینه بسیار پایین که سالانه حدود ۲ تا ۵ هزار دلار آمریکا می باشد. در سال اول ورود دانشجویان خارجی ضمن آموزش دروس خود، زبان روسی را هم طی یک دوره آمادگی فرا می گیرند البته برای تخصصهای پزشکی تسلط بر زبان های انگلیسی یا فرانسوی کفایت می کند و فراگیری دوره آمادگی زبان روسی نیازی نیست.

هم اکنون امکان تحصیل در دوره های زیر وجود دارد:

  • دوره های زبان روسی
  • دوره لیسانس در بیشتر رشته ها به زبان انگلیسی یا روسی
  • دوره فوق لیسانس در بیشتر رشته ها به زبان انگلیسی یا روسی
  • دوره دکترا در بیشتر رشته ها به زبان روسی یا انگلیسی
  • دوره های گروه پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی به زبان روسی یا انگلیسی

[rt_tabs][rt_tab title=”درباره روسیه”]

فدراسیون روسیه کشوری اروپایی آسیایی است که با بیش از 17 کیلومتر مربع مساحت بعنوان پهناور ترین کشور دنیا نام گرفته و به تنهایی 1/8 درصد از مساحت کل دنیا را به خود اختصاص داده است. کشورهای اسکاندیناوی و حوزه بالتیک، اوکراین، بلاروس و لهستان هم مرز غربی روسیه هستند همچنین در ناحیه جنوب غربی با دریای خزر ایران و دریای اژه ترکیه مرز مشترک دارد، از جنوب با کشورهای اسیای میانه و مغولستان و در شرق با ژاپن، کره شمالی و ایالت الاسکای آمریکا همسایه است. غربی ترین منطقه آن کالنینگراد تا شرقی ترین منطقه آن کامچاتکا 900 کیلومتر فاصله دارد. در این کشور حدود 2 میلیون دریاچه کوچک و بزرگ آب شیرین و شور و 120 هزار رود وجود دارد که ولگا با 3531 کینومتر طول بزرگترین آنهاست همچنین 40 درصد مساحت کشور را جنگل تشکیل میدهد. مرتفع ترین نقطه آن قله البروس با ارتفاع 5642 متر و عمیق ترین قسمت روسیه دریاچه بایکال است که با عمق 1637 یک پنجم آبهای شیرین دنیا را در اختیار دارد.

مردم روسیه از اقوام و نژادهای متعددی تشکیل شده اند و از جمله این اقوام می توان به روس، تاتار، اکراین، باشقیری و سایر اقلیتها اشاره نمود. رشد جمعیت در روسیه منفی گزارش شده است و در حال حاضر 15 درصد جمعیت را کودکان و نوجوانان تا 15 سال و 75 درصد بین 15 تا 46 سال و بقیه بالای 65 سال دارند. امید به زندگی در این کشور با اختلاف فاحش برای مردان 59 سال و برای زنان 73 سال است. جمعیت روسیه در حال حاضر تقریبا 140 میلیون نفر است. زبان رسمی مردم روسیه روسی میباشد لیکن سایر اقلیتها با زبان محلی خود صحبت میکنند و حتی موسسه آموزشی هم دارند. پیروان مذهب مسیحیت ارتودکس و سپس اسلام در روسیه بزرگترین جمعیت را تشکیل داده ومذاهب دیگر مثل یهودی و بودایی در اقلیت هستند.

آب و هوای روسیه دارای تنوع میباشد البته شرایط منطقه استوایی را ندارد در سنت پترزبورگ و مسکو تابستان مثل بهار لحظه ای سرد است و لحظه ای گرم. پس در سفر لباس گرم و چتر را فراموش نکنید. روسیه کشوری است با جاذبه های توریستی که 17 اثر فرهنگی و تاریخی در یونسکو ثبت دارد که از جمله آنها میدان سرخ، کرملین، موزه ارمیتاژ و مرکز تاریخی شهر سنت پترزبورگ اشاره کرد.

دولت روسیه جمهوری فدراتیو ودموکراتیک است 2 پارلمان دارد و رییس جمهور هر چهار سال یکبار انتخاب میشود. قانون اساسی این کشور در سال 1993 در همه پرسی عمومی تصویب شد.

تنوع غذا در روسیه فراوان است وعلاوه بر غذاهای روسی و قفقازی و تاجیک مثل سوپ اوخا، بورش و سوپ گیاهی شیچی وپلمنی به غذاهای اروپایی واسیایی هم میتوان اشاره کرد. کیفیت آب در روسیه متغیر است و برای نوشیدن باید آب معدنی تهبه نمایید آب جوشیده هم بلامانع است.

چنانچه در سفر به مشکلی برخورد کردید سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر مسکو راهنمای خوبی برای شماست. مسکو , مترو جیستی پرودی , بلوار پاکروفسکی, پلاک 7 فاکس: 9179668 تلفن: 9177282 تلفن کنسولگری ایران: 9173092 سایت کنسولگری ایران: www.iranembassy.ir

کد تلفن روسیه 7+ | شهر مسکو 7459+ | شهر سنت پطرزبورگ 7812

[/rt_tab][rt_tab title=”زندگی و کار”]

زندگی و کار در روسیه

هزینه کار وزندگی در روسیه

نیاز های دانشجو خارجی در روسیه به چند قسمت تقسیم میشود:

مسکن : معمولا دانشجویان جدید الورود با توجه به ناآشنایی به محیط و فرهنگ کشور استفاده از خوابگاه را ترجیح می دهند که البته در بحث هزینه ها هم کمک موثری به آنها می باشد از سوی دیگر کمک خوبی به آموزش زبان و معاشرت با دانشجویان سایر کشورها هم هست . هزینه خوابگاه به امکانات بسیار خوب برای هر سال تحصیلی بین 45 تا 65 هزار روبل می باشد. اما پس ازمدتی بدلیل اختلاف نظراز لحاظ روحی – اجتماعی و فرهنگی انتخاب یک خانه یا اتاق مبلغی بیشتر را انتخاب می کنند. اما توجیه می شود تا 3 سال اول در خوابگاه اقامت داشته باشند

مختصری از هزینه های جاری برای زندگی در خوابگاه دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ روسیه

برای رفتن به دانشگاه می توان از وسایط نقلیه هوایی، زمینی و مترو و اتوبوس استفاده نمود.

کرایه (روبل):

بلیط تراموا / اتوبوس برقی / اتوبوس (1 مسیر (کورس)) – 25 روبل

بلیط اتوبوس شاتل (1 کورس) – 40-35 روبل

مترو (1 کورس) – 28 روبل

هزینه های زندگی دانشجویی:

اسکان در خوابگاه دانشگاه، در هر ماه 6500 – 3500 روبل

دسترسی به اینترنت در خوابگاه دانشگاه (داشتن لپ تاپ شخصی)، در هر ماه 400 روبل

کارت سفر (برای حمل و نقل عمومی)، در هر ماه 2070 روبل

هزینه غذا در هر ماه 10000 – 8000 روبل

شامل در رستوران یا کافه 1500-300 روبل

یک فنجان قهوه در یک کافه 150 روبل

بلیط سینما 800-150 روبل

بلیط تئاتر 5000-500 روبل

ویدیوهای مربوط به دانشگاه و شهر سنت پترزبورگ که در لیست ۲۰ شهر زیبای دنیا قرار دارد. (لینک یوتیوب)

SPbPU timelapse – Piter timelapse (3 min) – Piter timelapse (5 min)IBS video

مخارج و تحصیلی و زندگی در روسیه

در این کشور هم مثل همه دنیا هزینه زندگی و تحصیل در بسته به محل سکونت و تحصیل رشته تحصیلی و حتی مقطع آن متفاوت است اما به طور متوسط با 300 دلار در ماه امکانات خوبی می توان فراهم کرد.

تامین هزینه زبان آموزش روسی در سال اول که دوره پادفک نام دارد بین 2000 تا 4000 دلار متغیر است و تجربه آموزش در روسیه نشان داده است برای دانشجویان ضروری است این دوره را با جدیدت پشت سر بگذارند به این نکته توجه کنید که سطح هر دانشگاه مبالغ و هزینه های مختص به خود دارد و ربطی به دانشگاه دیگر ندارد از سوی دیگر هزینه خوابگاه هم، در این هزینه ها گنجانده شده است که در صورت عدم استفاده از خوابگاه، کسر می شود.

مبلغ شهریه از 3000تا 5000 دلار بسته به نوع رشته و مقطع تحصیلی متغیراست. در زمینه هزینه های زندگی در روسیه صرف نظر از شرایط دلخواه و توانایی مالی افراد، دولت روسیه به منظور رفاه حال دانشجویان خارجی شرایطی را فراهم کرده است که با دریافت کارت دانشجویی استفاده از حمل و نقل عمومی و اینترنتی رایگان میگردد. و همچنین کتابخانه ها و اطاق های مطالعه با شرایط استاندارد و رستوانهای با قیمت مناسب در اختیار آنها قرار می گیرد. اما بهتر است بدانیم با حدود 300 تا 500 دلار در شهر مثل مسکو و 250 دلار در سنت پترزبورگ به شرط اقامت در خوابگاه می توان تحصیل کرد. هزینه های تامین مایحتاج نسبت به ایران گاه برابر گاه پایین تر است.

اعطای بورسیه تحصیلی هم جهت حل مشکلات مالی برخی دانشجویان در نظر گرفته می شود.

پذیرش بر اساس بورسیه دولت روسیه (کمک هزینه تحصیلی از فدراسیون روسیه)

بر اساس حکم دولت فدراسیون روسیه، شهروندان خارجی این فرصت بورسیه را برای شرکت در یک رقابت دولتی دارند تا از بودجه آموزشی در دانشگاه ها در فدراسیون روسیه، از جمله SPbU بهرهمند شوند. موسسه ویزا موندیال سالیانه برای بسیاری از متقاضیان بورسیه کامل جهت تحصیل در دانشگاه های روسیه گرفته و دانشجویان دارای بورسیه برای تحصیل هیچ هزینه ای را پرداخت نمیکنند.

اشتغال به کار در روسیه :

در پاسخ به سوال چگونگی کسب در آمد در روسیه باید گفت ، علیرغم مصوبات دولت روسیه که هیچ ارگان رسمی حق جذب دانشجو را برای کاررسمی ندارند (که البته به حجم درس ها و تعهد آموزشی آنها به کارگیری تمام وقت آنها هم صحیح بنظر نمیرسد) از آنجا که طبق آمار 10% دانشجویان حمایت مالی خانواده و 15% بورس دولت روسیه هستند 75% بقیه با مشکلات مالی روبه رو میباشند و در بازار آزاد می توانند کاریابی نمایند مثلا کار در فروشگاهای بزرگ، در این فروشگاه ها، غرفه هایی با کالای خاص هست که به افراد کرایه داده می شود پس شیرینی در آمد حاصله مسلما تا حدی است که تلخی و سختی کار و تحصیل همزمان را کم می کند. با این اعتقاد که کسانی که از طریق صحیح کسب درآمد کنند از سوی مردم روسیه قابل احترام شمرده می شود پس کار کردن در آنجا به شرطی که زمینه های غیر اخلاقی و جنایی نداشته باشد زمینه های موفقیت افراد در فراهم می کند.

شاید هم به فکر مهاجرت و اقامت در روسیه باشید. کما اینکه این کشور به دلیل قابلیت های دیگر اقتصادی می توانند از قطب های اصلی مهاجرت باشد ولکن مهاجرت و بدون برنامه ریزی قبلی، دولت روسیه را از جهت تامین کار و کارآفرین دچار مشکل کرده است لذا بهتر است با انتخاب گزینه تحصیلی در این کشور زمینه های اقامت را فراهم نماسید و پس از پایان تحصیل و پرداخت مالیات به اقام

[/rt_tab][rt_tab title=”دانشگاه‌ها”]

لیست دانشگاه‌های کشور روسیه

دانشگاه‌های مورد تایید روسیه در وزارت علوم تحقیقات و فناوری ایران

گروه الف (ممتاز)

  1. Bashkir State University, (Ufa)
  2. Bauman Moscow State Technical University (National Research)
  3. Gubkin Russian State University of oil and Gas, (Moscow)
  4. Kazan (Volga Region) Federal University
  5. Kazan National Research Technical University – KAI named after A.N.Tupplev, (Kazan)
  6. Kazan National Research Technological University, (Kazan)
  7. Lobachevsky State University of Nizhni Novgorod, (Nizhni Novgorod)
  8. Lomonosov Moscow State University
  9. Moscow institute of Physics and Technology
  10. Moscow State Institute of International Relations, MGIMO University
  11. Moscow State University of Civil engineering(MGSU), Moscow
  12. National Mineral Resources University ,(Saint Petersburg)
  13. National Research University “Moscow Power Engineering Institute”, Moscow
  14. Russian Academy of scince
  15. Russian State Agrarian University – MTAA, named after K.A. Timiryazev
  16. Russian state Technological University named after Tsiolkovsky – MATI, Moscow
  17. Russian state Hydro meteorological University , (Saint Petersburg)
  18. Russian state University of physical Education Sport, youth and Tourism (Moscow)
  19. Saint Petrsburg State Polytechnic University, (Saint Petersburg)
  20. Saint Petrsburg State University, (Saint Petersburg)

گروه ب (خوب)

  1. All-Russian State University of Cinematography named after S.A. Gerasimov, (Moscow)
  2. Astrakhan State Technical University, (Astrakhan)
  3. Far Eastern Federal University (Vladivostok)
  4. Far Eastern State Technical Fisheries University (Vladivostok)
  5. Immanuel Kant Baltic Federal University (Kaliningrad)
  6. Kuban State Agrarian University, (Krasnodar)
  7. Kuban State University of Technology
  8. Kuban State University, (Krasnodar)
  9. Lomonosov Moscow State University of Fine Chemical Technology,
  10. Moscow Aviation Institute (National Research University), (Moscow)
  11. Moscow state academy of veterinary medicine and biotechnology (Skryabin)
  12. Moscow State Automobile and Road Technical University – “MADI”,
  13. Moscow State Conservatory named for P.I. Tchaikovsky
  14. Moscow State Forest University, (Moscow)
  15. Moscow State Pedagogical University, (Moscow)
  16. Moscow State University of Culture and Arts
  17. Moscow State University of Design & Technology
  18. Moscow State University of Food Production
  19. Moscow State University of Geodesy and Cartography
  20. Moscow State University of Railway Engineering – MIIT, (Moscow)
  21. Moscow State University of Technology and Management (MSUTM)
  22. National Research Belgorod State University – BelSu, (Belgorod)
  23. National Research South Ural State University, (Chelyabinsk)
  24. National Research Tomsk State University, (Tomsk)
  25. National Research University of Electronic Technology (MIET), (Zelenograd)
  26. National University of Science and Technology “MISIS” (Moscow)
  27. North Caucasian Federal University (Stavropol)
  28. Novosibirsk State Technical University, (Novosibirsk)
  29. Novosibirsk State University (National Research), (Novosibirsk)
  30. Peoples’ Friendship University of Russia, (Moscow)
  31. Perm National Research Polytechnic University, (Perm)
  32. Perm State University (National Research), (Perm)
  33. Plekhanov Russian University of Economics, (Moscow)
  34. Pushkin State Russian Language Institute, (Moscow)
  35. Russian State University for the Humanities, (Moscow)
  36. Russian State University of Trade and Economics, (Moscow)
  37. Saratov State Agrarian University named after N.I. Vavilov’
  38. Saratov State University named after N.G.Chernyshevsky (National Research), (Saratov)
  39. Siberian Federal University (Krasnoyarsk)
  40. Southern Federal University (Rostov-on-Don)
  41. St. Petersburg State University of Aerospace Instrumentation,
  42. State Petroleum Technological University (Ufa)
  43. State Technical University (Voronezh)
  44. Ufa State Aviation Technical University, (Ufa)
  45. Ural Federal University (named after B.N.Yeltsin) (Yekaterinburg)
  46. Voronezh State Technical University

گروه ج (متوسط)

  1. Admiral Makarov State Maritime Academy, (Saint Petersburg)
  2. Astrakhan State University
  3. Baltic State Technical University named after Ustinov, (Saint Petersburg)
  4. Bashkir State Pedagogical University named after M.Akmulla
  5. Bonch-Bruevich Saint – Petersburg State University of Telecommunications, (Saint Petersburg)
  6. Dagestan State University, (Makhachkala)
  7. Don State Technical University, (Rostov-on-Don)
  8. Financial University under the Government of the Russian Federation, (Moscow)
  9. Gnesins Russian Academy of Music, (Moscow)
  10. Herzen State Pedagogical University of Russia, (Saint Petersburg)
  11. Kaliningrad State Technical University, (Kaliningrad)
  12. Kutafin Moscow State Law Academy, (Moscow)
  13. Lesgaft National State University of Physical Education, Sport and Health, (St. Petersburg)
  14. Moscow Institute of Architecture – MARKHI (State Academy), (Moscow)
  15. Moscow Institute of Electronics and Mathematics (Technical University) “MIEM”,
  16. Moscow State Agricultural University named after V.P.Goryachkin
  17. Moscow State Industrial University, (Moscow)
  18. Moscow State Institute of Radio-engineering, Electronics and Automation (Technical University),
  19. Moscow State Linguistic University, (Moscow)
  20. Moscow State Mining University, (Moscow)
  21. Moscow State Technological University “Stankin”
  22. Moscow State Textile University named after A.N.Kosygin
  23. Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI),
  24. Moscow State University of Mechanical Engineering – “MAMI”,
  25. Moscow State University of Printing Arts, (Moscow)
  26. Moscow Technical University of Communications and Informatics,
  27. Murmansk State Technical University
  28. National Research Irkutsk State Technical University, (Irkutsk)
  29. Nizhni Novgorod State Technical University – Alekseev (صرفاً تا مقطع كارشناسي ارشد در رشته هاي فني ومهندسي)
  30. North-Eastern Federal University named after M.K.Ammosov (Yakutsk)
  31. Northern (Arctic) Federal University named after M.V.Lomonosov (Arkhangelsk)
  32. Ogarev Mordovia State University (National Research), (Saransk)
  33. Petersburg State Transport University, (Saint Petersburg)
  34. Russian State Social University, (Moscow)
  35. Russian University of Theatre Arts “GITIS”, (Moscow)
  36. Saint Petersburg National Research University of Information Technologies, Mechanics andOptics, (Saint Petersburg)
  37. Saint Petersburg State Conservatory named after N.A.Rimsky-Korsakov,
  38. Saint Petersburg State Forest Technical University, (Saint Petersburg)
  39. Saint PetersburgeElectrotechnical University “LETI”
  40. Saint-Petersburg State Agrarian University, (Saint Petersburg)
  41. Saint-Petersburg State Institute of Technology (Technical University),
  42. Saint-Petersburg State University of Architecture and Civil Engineering,
  43. Saint-Petersburg State University of Engineering and Economics “Engecon”,
  44. Samara State Technical University, (Samara)
  45. Saratov State Technical University named after Y.A.Gagarin
  46. South-West State University, (Kursk)
  47. St. Petersburg State University of Economics and Finance (FINEC),
  48. State Marine Technical University of St. Petersburg, (Saint Petersburg)
  49. State University of Land Use Planning, (Moscow)
  50. State University of Management, (Moscow)
  51. Stroganov Moscow State University of Arts and Industry, (Moscow)
  52. Tomsk State University of Control Systems and Radioelectronics, (Tomsk)
  53. Ural state technical university
  54. Voronezh State University, (Voronezh)

گروه د (ضعيف)

  1. Dagestan State Agricultural Academy صرفاً در رشته‌هاي کشاورزي، دامپزشکي و علوم ‌پايه مربوط
  2. Dagestan Technical University
  3. Kazan State Power Engineering University صرفاً در رشته‌هاي مهندسي برق (قدرت و الکترونيک) و نيروگاه‌هاي حرارتي
  4. Saint-Petersburg State Transport University صرفاً در رشته‌هاي وابسته به حمل و نقل، مهندسي حمل و نقل و مهندسي راه، اقتصاد و مديريت اجتماعي
  5. Voronezh State University of Architecture & Civil Engineering

[/rt_tab][rt_tab title=”گروه پزشکی”]

تحصیل در رشته پزشکی در روسیه

تحصیل در رشته های پزشکی در برخی کشورهای از اروپایی به دلایل زیادی مشکل است که از جمله آن دلایل می توان به چند مورد اشاره کرد .

1-فراگیری زبان

2-شرط سنی

3-هزینه های زیاد سالانه

4-آزمون ورودی

حتی در ایران هم شرایط فوق مطرح است ولی این فرصت با شرایط طلایی در روسیه فراهم شده است. برای تحصیل در روسیه در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی در روسیه، نکات زیر را مرور کنید:

1-هزینه بسیار پایین برای تحصیل و عدم نیاز به موجودی بانکی برای صدور ویزا

2- استفاده از خوابگاه با امکانات مناسب و نیمه رایگان

3-صدور ویزا و اخذ پذیرش در اسرع وقت

4- نداشتن شرط سنی

5-ارائه آموزش ها به زبان انگلیسی و روسی

6-عدم نیاز به مدرک زبان و آزمون ورودی

7- پذیرش مدارک تحصیلی از سراسر دنیا

8- و مهمتر از همه اینکه دانشگاه های روسیه مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران میباشند .

دانشگاههاي مورد تائيد در كشور روسيه در گروه پزشکی

آكادمي پزشكي مسكو – سچينوا (دانشگاه شماره يك مسكو) Moscow I.M.Sechenov Medical Institute (رشته داروسازي)

انستيتو دندانپزشكي مسكو Moscow Medical Stomatology Institute N.A Semashko

دانشگاه پزشكي سن پترزبورگ (پاولوف) Sp Pavlov Medical State University

آكادمي تخصصي پزشكي سن پطرزبورگ st.Petersburg State Medical Academy

مركز چشم پزشكي فيدروف The S.N. Fyodorov Eye Microsurgery State Institution

دانشگاههاي مورد تاييد در كشور روسيه سفيد (بلاروس)

* اعتبار دانشگاههاي زير بصورت مشروط مي‌باشد

آكادمي پزشكي مينسك Minsk State Medical Institute

آكادمي تخصصي پزشكي مينسك Belarusian Medical Academy of post Graduate Education (BelMAPO)

[/rt_tab][rt_tab title=”مراحل ثبت نام”]

مراحل ثبت نام در دانشگاه‌های روسیه

اخذ پذیرش تحصیلی از روسیه

مراحلی جهت اخذ پذیرش تحصیلی لازم است که به صورت زیر می باشد:

۱- ترجمه ی آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات ، توجه داشته باشید که مدارک تحصیلی شما بایستی ممهور به مهر دارالترجمه ، وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه باشد .

۲- اصل پاسپورت به همراه ترجمه اصلی.
توجه داشته باشید پیش از ترجمه در صورت کمتر بودن تاریخ انقضا پاسپورت از یکسال نسبت به تمدید آن اقدام کنید .
۳-گواهی پزشکی، این گواهی را میتوانید از هر مرکز پزشکی دریافت نمایید فقط توجه داشته باشید که مطالب مهم که باید در این گواهی ذکر شود سلامت جسمانی و روانی و همچنین تست ایدز می باشد.

۴-داشتن مدرک زبان برای اپلای الزامی نیست زیرا در صورت نداشتن مدرک زبان میتوانید دوره زبان را در این کشور دنبال کنید. این دوره گاها به صورت رایگان از طرف دانشگاه ارایه شده ولی در برخی از دانشگاه ها دارای هزینه می باشد.

توجه کنید که تمامی مدارک جهت انجام پروسه تحصیل در روسیه ثبت نام باید به تایید سفارت روسیه در ایران برسد.

اخذ ویزای تحصیلی روسیه

دریافت وقت ویزای کشور روسیه

مدارک لازم برای دریافت روادید از سفارت روسیه در تهران

  • ترجمه مدارک باید روسی باشد.
  • فرم رویداد تکمیل شده و امضا شده
  • پاسپورت معتبر با 6 ماه تاریخ اعتبار به همراه یک برگ کپی از آن (پاسپورت قبلی هم باید سفارت برده شود).
  • کپی ویزاهای قبلی در صورت موجود
  • یک قطعه عکس جدید و به روز در سایز 35×45 mm
  • اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه ترجمه انگلیسی (تایید وزارت امور خارجه + دادگستری) و کپی تمام صفحات شناسنامه
  • رزرو بلیط هواپیما
  • بیمه مسافرت پزشکی که حداقل 30000 یورو رو پوشش دهند. تمامی بیمه ها مورد قبول سفارت می باشد.
  • اصل دعوت نامه از دانشگاه
  • اصل پرداخت شهریه دانشگاه
  • ترجمه مدارک دانشگاهی به زبان روسی
  • رزرو هتل یا خوابگاه برای چند روز اول اقامت در روسیه

ثبت نام دانشجویان خارجی در دانشگاه های روسیه

در هر بار ورود به کشور روسیه (و همچنین در صورت تغییر اطلاعات شخصی متقاضیان)، متقاضی باید در روز ورود و یا روز کاری بعدی، به اداره گذرنامه و صدور ویزا روسیه مراجعه نماید و مدارک زیر را ارائه نماید:

  • فرم درخواست امضا شده توسط رئیس گروه تحقیقات و فناوری بین المللی (برای شرکت کنندگان در برنامه تبادل کارکنان).
  • فرم اعلان ورود. (می توان آن را از اداره گذرنامه و بخش پشتیبانی ویزا دریافت کرد)
  • گذرنامه + کپی (صفحه عکسدار)
  • ویزا + کپی
  • کارت مهاجرت + کپی

درخواست ویزای مولتیپل (چندبار ورود)

به منظور تمدید دوره اقامت در روسیه باید تقاضای ویزای مولتیپل نمود که بعد از 20 روز کاری قبل از تاریخ انقضای ویزای فعلی و تحویل مدارک زیر به اداره گذرنامه و پشتیبانی ویزا، میتوان ویزای مولتیپل تهیه دریافت نمود:

  • فرم درخواست
  • فرم اعلان ورود
  • فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت + 2 سری کپی از آن
  • ویزای فعلی روسیه + 2 سری کپی
  • کارت مهاجرت+ 2 سری کپی
  • برگه اعلان ورود کنونی + کپی
  • کپی از قرارداد تحصیل (در صورت وجود)
  • کپی از مراجع نامه وزارت (در صورت وجود)
  • کپی از قرارداد مطالعه رایگان (اگر دارید)
  • کپی از قرارداد کار (برای اساتید و پژوهشگران)
  • بیمه نامه پزشکی موثر در طول شرایط ویزا
  • گواهی نامه از خوابگاه (در صورت وجود)
  • عکس 4×3 سانتی متر، مات، سیاه و سفید یا رنگی: 3 عکس برای ویزای سنت پترزبورگ و یا 5 عکس برای ویزای پترهوف مورد نیاز است
  • دریافت هزینه دولت برای ویزا به مبلغ 1000 روبل.

[/rt_tab][/rt_tabs]

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال