Search
Close this search box.

دانشگاه علوم کشاورزی سوئد

دانشگاه علوم کشاورزی سوئد یک دانشگاه جوان و تازه تاسیس در شهر اسکارای کشور سوئد است که در سال ۱۰۷۷ میلادی توسط پیتر هرنیس تاسیس شده است. رشته‌های تخصصی تدریس داده شده در این دانشگاه در زمینه‌های کشاورزی، دامپزشکی، منابع طبیعی و جنگل‌داری است. این دانشگاه بزرگترین دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی در کل حوزه اسکاندیناوی می‌باشد و داشتن مراکز تحقیقاتی و دانشکده‌های مختلف در سراسر کشور سوئد این دانشگاه را به یکی از بزرگترین  مراکز تحصیلی آموزش عالی در کشور سوئد تبدیل کرده است.

۴۰۰۰ نفر

تعداد دانشجویان

اسکارا، سوئد

شهر، کشور

۳۰۱-۴۰۰

رتبه شانگهای

۲۵۱-۳۰۰

رتبه QS

۱۱ هزار یورو

حداقل شهریه سالیانه

انگلیسی یا سوئدی

زبان تدریس

دارد

خوابگاه

۴

تعداد پردیس ها

دانشگاه کشاورزی سوئد که یک دانشگاه دولتی در این کشور است یک مرکز علمی با کیفیت آموزش جهانی و بین المللی است که فعالیت آن در زمینه‌های تحقیقات، آموزش، و محیط زیست در رشته‌های علوم برای زندگی است. دانشکده‌های اصلی این دانشگاه در شهرهای آلنارپ، اومئو، اسکارا و اوپسالا قرار گرفته اما کارهای تحقیقاتی این دانشگاه در مراکز مختلف و پارک‌های آموزشی که برای انجام آزمایشات در نظر نظر گرفته شده‌اند، و در نقاط مختلف کشور سوئد قرار گرفته‌اند انجام می‌شود. این دانشگاه افراد مختلف با دیدگاه‌های متفاوت اما، با داشتن یک هدف نهایی و مشترک گردهم آورده و این هدف نهایی ساختن دنیایی بهتر و پیشرفته‌تر در حوزه‌های کشاورزی و منابع طبیعی است.

در دانشگاه کشاورزی سوئد سعی بر این است که دانشجویان درک بهتری از استفاده از منابع طبیعی پیدا کنند. این هدف نهایی توسط تحقیقات، آموزش و مشاهده و ارزیابی جوامع اطراف محقق می‌شود. در این دانشگاه دانشجویان دانش خود را بر اساس تفکر و تحقیقات منتقدانه آموزش می‌بینند. تحقیقات انجام شده در این دانشگاه دارای کیفیت و استاندارد جهانی و در عین حال منحصر به فرد است. در دانشگاه کشاورزی سوئد سوال‌های مهم و بزرگی در رابطه با طبیعت، حیوانات و زندگی پرسیده می‌شود و بر اساس این سوالات تحقیقات زیادی در همین زمینه‌ها برای پیدا کردن جواب مناسب  انجام می‌شود.

دپارتمان ها و رشته های دانشگاه علوم کشاورزی سوئد

مقطع لیسانس

مقطع فوق لیسانس

شهریه سالیانه دانشگاه علوم کشاورزی سوئد

  • میانگین شهریه دوره کارشناسی: ۱۱ هزار یورو
  • میانگین شهریه دوره ارشد: ۱۱ هزار یورو
  • میانگین شهریه دوره دکتری: رایگان

مدرک زبان مورد نیاز

  • آیلتس ۶.۵
  • تافل ۹۵
  • نمره B2 زبان سوئدی

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه علوم کشاورزی سوئد

 در دانشگاه علوم کشاورزی سوئد برای دانشجویان بین المللی که مشمول پرداخت شهریه دانشگاه هستند بورسیه های زیادی در نظر گرفته شده است که فقط به دانشجویان دوره فوق‌لیسانس و یا کارشناسی ارشد تعلق می‌گیرد. این کمک هزینه های تحصیلی از طرف خود دانشگاه و موسسه SI به دانشجویان بر اساس سوابق تحصیلی آن‌ها تعلق می‌گیرد و دانشجویان باید پس از ثبت نام نهایی و اخذ پذیرش خود از دانشگاه، در زمان‌های تعیین شده برای این بورسیه ها ثبت نام کنند و مدارک خود را به دانشگاه تحویل دهند. این کمک هزینه ها تا ۸۰ در صد شهریه دانشگاه را پوشش می‌دهند.

خوابگاه‌های دانشگاه علوم کشاورزی سوئد

در محوطه دانشگاه کشاورزی سوئد خوابگاه های متنوع و مبله ای وجود دارد که برای دریافت این خوابگاه‌ها باید در اولین فرصت پس از دریافت پذیرش نهایی خود اقدام کنید. اولویت برای اعطای این خوابگاه ها به دانشجویان بین‌المللی که مشمول پرداخت شهریه دانشگاه هستند است و برای همه آنها خوابگاه در نظر گرفته شده است. به دانشجویان بین‌المللی حتی اگر موفق به اخذ بورسیه از این دانشگاه شوند نیز خوابگاه اهدا خواهد شد.

متراژ و امکانات این خوابگاه‌ها می‌توانند با هم متفاوت باشند اما همه آنها وسایل ضروری زندگی را دارند. این خوابگاه ها صرفا دانشجویی است و شما همراه همسر و یا فرزندانتان نمی‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید و در صورت تاهل و یا داشتن فرزند، باید به اجاره منزل خصوصی فکر کنید.

هزینه‌های زندگی در سوئد

هزینه های زندگی در کشور سوئد کاملا به سبک زندگی هر فرد بستگی دارد اما برای زندگی در این کشور شما به حداقل مبلغ ۸۰۰ یورو در ماه احتیاج دارید که این مبلغ را اداره مهاجرت کشور سوئد برای هر فرد اعلام کرده است. این مبلغ هزینه مسکن، رفت و آمد، خوراک و اینترنت را کاملا پوشش می‌دهد. اجاره خوابگاه و یا اجازه مسکن به صورت مشترک با افرادی دیگر نیز می‌تواند در هزینه‌های مسکن شما صرفه جویی کند اما به خاطر داشته باشید شما باید برای اخذ ویزا همان مبلغ اعلام شده را در حساب خود داشته باشید و به افسر مربوطه نشان دهید.

در زمان تحصیل در این کشور شما اجازه کار پاره وقت را نیز دارید که درآمد حاصل از این کار می‌تواند تا ۷۰ درصد از هزینه‌های زندگی شما را پوشش دهد اما باید در نظر داشته باشید که برای پیدا کردن شغل دانشجویی مناسب داشتن حداقل دانش ابتدایی به زبان سوئدی می‌تواند کمک زیادی به شما بکند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال