ویزا موندیال - visa mondial
Search
Close this search box.

دانشگاه چالمرز

دانشگاه چالمرز تحقیقات و آموزش خود را حول رشته‌های تکنولوژی، علوم، کشتیرانی و معماری پیش می‌برد و برنامه‌های آموزشی خود را با توجه به نیازهای روز دنیا ارائه می‌دهد. این دانشگاه برای داشتن محیطی پویا و مناسب برای نوآوری شهرت یافته و دارای ۱۳ دپارتمان تحصیلی است.

دانشگاه چالمرز در سال ۱۸۲۹ بر طبق وصیت نامه ویلیام چالمرز در شهر گوتنبرگ بنا شده است و در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار دانشجو دارد. تعداد کارکنان این دانشگاه بیش ۳۱۰۰ نفر است.

دانشگاه چالمرز

۱۰۰۰۰ نفر

تعداد دانشجویان

گوتنبرگ، سوئد

شهر، کشور

۸۸

رتبه شانگهای

۹۱

رتبه QS

۱۱ هزار یورو

حداقل شهریه سالیانه

انگلیسی یا سوئدی

زبان تدریس

دارد

خوابگاه

۴

تعداد پردیس ها

دپارتمان‌ها و رشته‌های دانشگاه چالمرز

مقطع لیسانس

مقطع فوق لیسانس

شهریه سالیانه دانشگاه چالمرز

  • میانگین شهریه دوره کارشناسی: ۱۱ هزار یورو
  • میانگین شهریه دوره ارشد: ۱۱ هزار یورو
  • میانگین شهریه دوره دکتری: رایگان

مدرک زبان مورد نیاز

  • آیلتس ۶.۵
  • تافل ۹۵
  • نمره B2 زبان سوئدی

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه چالمرز

بورسیه‌ها یک منبع مالی بسیار خوب برای دانشجویانی است که مشمول پرداخت شهریه دانشگاه هستند. دانشگاه چالمرز تعداد زیادی بورسیه برای دانشجویان خارجی خود در نظر گرفته است، همینطور موسسات خصوصی نیز با همکاری دانشگاه چالمرز تعدادی کمک هزینه به دانشجویان خارجی اعطا می‌کنند. باید در نظر داشت که دریافت این بورسیه‌ها منوط به شرایط خاصی است و این کمک هزینه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی، رزومه و انگیزه نامه‌های هر فرد به او تعلق می‌گیرد. یکی از بورسیه‌های بسیار محبوب در این دانشگاه بورس اوانسز The Avancez Scholarships است. این بورسیه تا ۷۵ درصد مبلغ شهریه دانشگاه را پوشش می‌دهد و همه دانشجویان مشمول به پرداخت شهریه می توانند برای این بورس ثبت نام کنند. این بورس بر اساس سوابق تحصیلی و معدل هر فرد در مقطع تحصیلی پیشین خود به کسانی که ثبت نام کرده‌اند، تعلق می‌گیرد و برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا است که در سال اول مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

تعدادی بورسیه نیز از سوی سازمان‌های خصوصی برای دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی ارشد نیز وجود دارد که همه متقاضیان می‌توانند برای دریافت آن ثبت نام کنند، اما این بورسیه فقط به تعداد محدودی اعطا می شود که سوابق تحصیلی برجسته تری دارند.

خوابگاه‌های دانشگاه چالمرز

شهر گوتنبرگ در کشور سوئد برای دانشجویان داخلی و خارجی شهری بسیار محبوب به حساب می‌آید و تقریبا می‌توان آن را یک شهر دانشجویی نام برد. به همین دلیل درخواست برای مسکن و خوابگاه دانشجویی در این شهر بسیار بالا است، اما بنا به دلایل مختلف پیدا کردن مسکن مناسب نیز در این شهر کمی دشوار است. به همین دلیل اگر قصد تحصیل در کشور سوئد و شهر گوتنبرگ را دارید باید سریعتر برای مسکن اقدام کنید تا بتوانید به موقع خوابگاه با منزل مناسب را پیدا کنید.

دانشگاه چالمرز برای راحت تر شدن پروسه انتخاب مسکن یا خوابگاه با چند تا از موسسات املاک  این شهر قرار داد بسته است و برای دانشجویان خود این امکان را فراهم آورده تا راحت‌تر بتوانند مسکن مورد نظر و مناسب خود را پیدا کنند.

هزینه‌های زندگی در دانشگاه چالمرز و شهر گوتنبرگ

هزینه‌های زندگی در شهر گوتنبرگ مانند دیگر شهر های کشور سوئد با حتی دنیا کاملا بستگی به سبک زندگی هر فرد دارد و زندگی در خوابگاه و یا داشتن هم خانه مناسب کمک بسیار زیادی در هزینه می‌کند اما به طور میانگین و با توجه به قیمت یک سوئیت خصوصی ماهیانه ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ یورو است. این مبلغ هزینه های ضروری مثل هزینه مسکن، رفت و آمد، خوراک و اینترنت را پوشش می دهد. 

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال