ویزا موندیال - visa mondial
Search
Close this search box.

دانشگاه کارلشته سوئد

دانشگاه کارلشته در کشور سوئد و در شهری به همین نام واقع شده است. این دانشگاه در ابتدا، در سال ۱۹۶۷ عضو دانشگاه گوتنبرگ و یکی از دانشکده‌های آن بود. اما به تدریج از سال ۱۹۷۷ به صورت مستقل و با لقب کالج شروع به فعالیت کرد. کالج کارلشته دست از تلاش بر نداشت و همچنان در مسیر پیشرفت حرکت کرد تا در نهایت توانست در سال ۱۹۹۹ از طرف دولت سوئد عنوان دانشگاه را کسب نماید و از همان سال به عنوان یک دانشگاه رده بالای دولتی مشغول به کار است.

۱۹۰۰۰ نفر

تعداد دانشجویان

کارلشته، سوئد

شهر، کشور

۸۰۱-۹۰۰

رتبه شانگهای

۴۵۱

رتبه QS

۱۰ هزار یورو

حداقل شهریه سالیانه

انگلیسی یا سوئدی

زبان تدریس

ندارد

خوابگاه

۲

تعداد پردیس‌ها

این دانشگاه به دلیل ارتباط نزدیکش با جامعه اطراف شهرت یافته و یکی از تأثیرگذارترین محیط‌های آموزشی در کشور سوئد را دارد. کلیه تحقیقات و دروس آموزش داده شده در این دانشگاه با همکاری نزدیک و کامل با ادارات دولتی و تجارت‌های خصوصی انجام می شود.

 داشنگاه کارلشته برای جذب و کمک به دانشجویان بین المللی، بسیاری از رشته‌های مختلف در مقطع کارشناسی ارشد و همچنین دوره‌های آموزش تکمیلی خود را کاملاً به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. رشته‌های پر طرفداری در مقطع فوق لیسانس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند از جمله اقتصاد، علوم کامپیوتر، مدیریت و مدیریت کسب و کار.

تحصیل در دانشگاه کارلشته به دانشجویان این اجازه را می‌دهد تا در کنار ۱۶ هزار دانشجوی دیگر در محیطی کاملاً آکادمیک و آموزشی، آرام  و حرفه ای مشغول به تحصیل شوند و با داشتن رابطه مستقیم با اساتید همواره به دانش خود اضافه کنند و جواب سوال‌های خود را در کمترین زمان و به بهترین شکل ممکن پیدا کنند.

دپارتمان‌ها و رشته‌های دانشگاه کارلشته

مقطع لیسانس

مقطع فوق لیسانس

مقطع دکتری

شهریه سالیانه دانشگاه کارلشته

  • میانگین شهریه دوره کارشناسی: ۱۱ هزار یورو
  • میانگین شهریه دوره ارشد: ۱۱ هزار یورو
  • میانگین شهریه دوره دکتری: رایگان

مدرک زبان مورد نیاز

  • آیلتس ۶.۵
  • تافل ۹۵
  • نمره B2 زبان سوئدی

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه کارلشته

دانشگاه کارلشته برای دانشجویان خارجی که مشمول پرداخت هزینه تحصیل خود هستند، کمک هزینه‌های تحصیلی و بورس‌های متنوعی در نظر گرفته است؛ این کمک هزینه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی، رزومه و انگیزه‌نامه دانشجویان متقاضی به آنها تعلق می‌گیرد و می‌تواند ۲۵، ۵۰، ۷۰ و یا حتی ۱۰۰ درصد هزینه‌های تحصیل این دانشجویان را پوشش دهد. البته دانشجویان همچنان باید هزینه‌های زندگی خود را پرداخت کنند. میزان بورس کاملاً به معدل و نمرات مقطع قبلی هر دانشجو بستگی دارد. برای دریافت این کمک هزینه‌ها باید در اسرع وقت و پس از اخذ پذیرش نهایی از این دانشگاه اقدام کرده و مدارک مورد نیاز را در زمان‌های تعیین شده به دانشگاه ارائه نمود.

خوابگاه‌های دانشگاه کارلشته

دانشگاه کارلشته در محوطه دانشگاه خود خوابگاهی برای دانشجویان تعبیه نکرده است، اما با تعدادی از مشاورین املاک منطقه برای تأمین مسکن و خوابگاه دانشجویان قراردادی امضا کرده تا دانشجویان بتوانند با هزینه‌های مناسب‌تر مسکن مورد نظر خود را در زمان کوتاه‌تری پیدا کنند. اجاره مسکن به صورت مشارکتی با چند دانشجوی دیگر می‌تواند تا حد قابل توجهی به کاهش هزینه‌های مسکن یک دانشجو کمک کند.

هزینه‌های زندگی در دانشگاه و شهر کارلشته

هزینه زندگی به صورت میانگین برای هر دانشجو در حدود ۸۰۰ یورو در ماه می‌باشد که این مبلغ شامل هزینه‌های محل سکونت، خوراک، رفت و آمد و اینترنت می‌شود. البته باید توجه داشت که این مبلغ میانگین هزینه است و بنا به سبک زندگی یک دانشجو می‌تواند کمتر و یا بیشتر شود.

دانشجویان در کشور سوئد اجازه کار پاره‌وقت دارند که درآمد حاصل از این نوع کارها می‌تواند تا ۷۰ درصد هزینه‌های زندگی را پوشش دهد. برای پیدا کردن کار مناسب، آشنایی با زبان سوئدی حتی در حد مکالمه ساده بسیار کمک کننده است.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال