England Flag
Search
Search
Close this search box.

تحصیل در جزیره پرنس ادوارد

تحصیل در جزیره پرنس ادوارد

با تحصیل در جزیره پرنس ادوارد از امتیازاتی مانند مراقبت‌های بهداشتی باکیفیت، ترافیک کم، جرم و جنایت پایین و مسکن ارزان بهره‌مند خواهید شد. ساکنان جزیره پرنس ادوارد بسیار صمیمی و گرم هستند و رفتار دوستانه‌ای با مهاجران دارند. 

جزیره پرنس ادوارد کوچک‌ترین و سرسبزترین استان کانادا است که به سواحل زیبای سنگی خود شهرت دارد. فرقی ندارد کجای این استان زندگی کنید، در هر صورت هرگز بیش از ۳۰ دقیقه با اقیانوس فاصله نخواهید داشت.

گذشته از این مزیت‌ها، استان پرنس ادوارد مکانی عالی برای یادگیری زبان و سایر تجارب آموزشی و تحصیلی است.

بنابراین اگر در کنار کیفیت آموزشی، زندگی در محیط‌های آرام، کوچک و کم‌جعیت هم برایتان جذابیت دارد، جزیره پرنس ادوارد مقصدی ایده‌آل برای شما خواهد بود.

پایتخت استان: شارلوت‌تاون

جمعیت: ۱۵۶,۹۴۷ نفر

میانگین هزینه زندگی در ماه: ۱,۷۰۰ دلار

بهترین شهرهای دانشجویی: شارلوت تاون و سامرساید

جمعیت دانشجویان بین‌المللی: ۴,۰۰۰ نفر

مزایای تحصیل در استان جزیره پرنس ادوارد

  • شهریه ارزان: مؤسسات آموزشی جزیره پرنس ادوارد با شهریه پایین‌تر از ۱۰,۰۰۰ دلار، یکی از پایین‌ترین نرخ‌های شهریه را در کانادا دارند.
  • سیستم انتقال واحدهای درسی: در این سیستم تمام واحدهای درسی که در ۲ سال اول تحصیلی در دانشگاه‌های کانادا گذرانده‌اید، قابل انتقال به دانشگاه جزیره پرنس ادوارد هستند.
  • تنوع فرهنگی: جزیره پرنس ادوارد فرهنگ های مختلفی را در خود جای داده و ساکنان آن از دانشجویان بین‌المللی با فرهنگ‌ها و قومیت‌های گوناگون، استقبال می‌کنند.
  • زیبایی‌های طبیعی: جزیره پرنس ادوارد به جنگل‌ها، سواحل شنی، خلیج‌های اقیانوسی و خاک قرمز خود که زیبایی خیره‌کننده‌ای به طبیعت این استان می‌بخشند، مشهور است.‌

رنکینگ دانشگاه‌های جزیره پرنس ادوارد

بر اساس رده‌بندی دانشگاه‌های جهان توسط سایت Webometrics در سال ۲۰۲۱، دانشگاه پرنس ادوارد رتبه ۴۸ را در کانادا و رتبه ۱,۵۱۳ را در جهان به خود اختصاص داد.

دانشگاه جزیره پرنس ادوارد تنها دانشگاه استان جزیره پرنس ادوارد است.

  • کالج هلند / Holland College
  • کالج جزیره یا دولیل (کالج آکادی جزیره پرنس ادوارد سابق) / Collège de l’Île (formerly Collège Acadie Île-du-Prince-Édouard)
  • کالج مسیحی دریایی / Maritime Christian College

پرطرفدارترین‌ها: کالج هلند / Holland College

پذیرش گرفتن از دانشگاه‌ جزیره پرنس ادوارد راحت‌ است؟

نرخ پذیرش دانشگاه جزیره پرنس ادوارد ۷۰٪ است. بنابراین گرفتن پذیرش از این دانشگاه نسبتاً ساده است.

مناطق آموزشی مدارس جزیره پرنس ادوارد

برای گرفتن پذیرش از مدارس جزیره پرنس ادوارد، ابتدا باید درخواست خود را به مناطق آموزشی استان ارائه دهید. مناطق آموزشی، لیستی از مدارس دولتی و خصوصی را ارائه می‌دهند که می‌توانید در یکی از آن‌ها تحصیل کنید. استان جزیره پرنس ادوارد ۲ منطقه آموزشی دارد که عبارت‌اند از:

  • Commission scolaire de langue française
  • English Language School Board

بیشتر بخوانید: تحصیل در مدارس کانادا

هزینه تحصیل در استان جزیره پرنس ادوارد

شهریه تحصیل در مؤسسات آموزشی استان بسته به رشته، مقطع و اینکه می‌خواهید در کالج تحصیل کنید یا دانشگاه، متفاوت است.

بیشتر بخوانید: هزینه تحصیل در کانادا

بورسیه‌های تحصیلی استان جزیره پرنس ادوارد

دانشجویان بین‌المللی با تحصیل در استان جزیره پرنس ادوارد می‌توانند برای پوشش هزینه‌های تحصیل و زندگی، بورسیه دریافت کنند. این بورسیه‌ها توسط دولت استانی، مؤسسات آموزشی و سایر سازمان‌ها اعطا می‌شود. در این قسمت به معرفی نمونه‌ای از بورسیه استانی می‌پردازیم.

این کمک‌هزینه به دانشجویانی که از استان جزیره پرنس ادوارد وام دانشجویی دریافت کرده‌اند، برای بازپرداخت وام کمک می‌کند. هدف از این برنامه تشویق دانشجویان به زندگی و کار در استان بعد از فارغ‌التحصیلی است.

مبلغ این بورسیه بر اساس پولی که دانشجویان هر سال از برنامه وام دانشجویی PEI دریافت می‌کنند، محاسبه می شود.

علاوه بر بورسیه‌های استانی، دانشگاه جزیره پرنس ادوارد سالانه بورسیه‌های ورودی را به مبلغ ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار به دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط ارائه می‌دهد.

نکته: قبل از درخواست، حتماً بررسی کنید که آیا برای دریافت بورسیه واجد شرایط هستید یا خیر. چون شرایط دریافت بورسیه‌ها متفاوت است و برخی از آن‌ها فقط به دانشجویان کانادایی تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: بورسیه تحصیلی کانادا

آمار ویزاهای تحصیلی جزیره پرنس ادوارد

در جدول و نمودار زیر، تعداد استادی پرمیت‌های صادر شده برای دانشجویان خارجی که استان جزیره پرنس ادوارد را برای تحصیل انتخاب کرده‌اند را به تفکیک هر دوره تحصیلی مشاهده می‌کنید.

۲۰۱۷۲۰۱۸۲۰۱۹۲۰۲۰۲۰۲۱ژانویه تا فوریه ۲۰۲۲
ابتدایی تا متوسطه۲۷۰۴۵۰۴۰۰۲۹۰۴۸۰۵۰
دانشگاه و کالج۹۰۵۱,۰۶۰۱,۲۶۵۷۳۰۱,۱۹۰۱۷۵
سایر دوره‌ها۲۸۰۳۷۰۲۴۰۲۷۵۲۰۵۱۵
دوره تحصیلی ذکر نشده۰۰۰۰
مجموع۱,۴۴۵۱,۸۵۵۱,۹۰۰۱,۲۹۵۱,۸۷۰۲۴۰

 

بهترین شهرهای جزیره پرنس ادوارد برای اشتغال بعد از تحصیل

شارلوت تاون به مرکز تجاری استان مشهور است. اقتصاد شهر شارلوت تاون عمدتاً مبتنی بر گردشگری است، زیرا این استان هم از طریق راه‌های زمینی، هم هوایی دسترسی بی‌نظیری دارد و از آب و هوای معتدلی هم برخوردار است. سایر صنایع مهم شهر عبارت‌اند از: مواد شیمیایی، بیوتکنولوژی و ماشینکاری.

سامرساید به تاریخچه صنعت کشتی‌سازی خود که از زمان‌های گذشته تأثیر قابل‌توجهی بر اقتصاد شهر داشته، معروف است. در حال حاضر صنایع عمده شهر عبارت‌اند از: فناوری اطلاعات، هوافضا و تولید مواد غذایی.
این شهر با بیش از ۱۰۰۰ کسب و کار، فرصت‌های شغلی متعددی را برای دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: بازار کار کانادا

مهاجرت تحصیلی به استان جزیره پرنس ادوارد

بعد از اتمام تحصیل در کانادا، به مدت ۹۰ روز فرصت دارید برای دریافت ویزای کار پس از تحصیل در کانادا یا همان Post Graduate Work Permit درخواست دهید.

از طریق PGWP می‌توانید حداکثر به مدت ۳ سال به طور موقت در کانادا بمانید و کار کنید. برای اینکه ماندن خود را دائمی کنید و اقامت دائم بگیرید، بعد از کسب ۱ سال سابقه کاری در کانادا، باید برای اقامت دائم کانادا درخواست دهید.

برای دریافت اقامت دائم پس از تحصیل در کانادا به چند طریق می‌توانید اقدام کنید که در ادامه به معرفی این روش‌ها در استان بریتیش کلمبیا می‌پردازیم.

زندگی دانشجویی در استان جزیره پرنس ادوارد

یکی از دلایلی که دانشجویان بین‌المللی جذب استان جزیره پرنس ادوارد می‌شوند، سیستم آموزشی با کیفیت، امنیت و خدماتی است که این استان به دانشجویان ارائه می‌دهد.

در این قسمت برای آشنایی با زندگی دانشجویی در این استان، ۳ مورد از مهم‌ترین خدمات دانشجویی از قبیل بیمه دانشجویی، حمل و نقل و اسکان دانشجویان بین‌المللی را معرفی می‌کنیم.

اسکان دانشجویان بین‌المللی جزیره پرنس ادوارد شامل ۳ گزینه زیر است:

  1. اقامت در خانه یک خانواده کانادایی (Homestay)
  2. اقامت در سکونتگاه‌های پردیس دانشگاه
  3. اقامت در سکونتگاه‌های خارج از پردیس دانشگاه

وسایل نقلیه عمومی در شهرهای شارلوت تاون، کورنوال، استراتفورد، سامرساید و PEI شرقی در دسترس است و دانشجویان می‌توانند برای رفتن به دانشگاه و محل کار از آن استفاده کنند. در ادامه سرویس‌ها و مسیرهای اتوبوسرانی استان را معرفی خواهیم کرد:

  • T3 Transit که از دوشنبه تا شنبه در منطقه شارلوت تاون کار می‌کند. روزهای یکشنبه می‌توانید با تخفیف از این سرویس استفاده کنید. T3 Transit از دوشنبه تا جمعه به شهرهای کورنوال و استراتفورد سفر می‌کند.
  • County Line Express که از دوشنبه تا جمعه، از سامرساید به شارلوت تاون رفت و آمد می‌کند.
  • Maritime Bus که سرویس حمل و نقل عمومی را از دوشنبه تا جمعه در سامرساید ارارئه می‌دهد.
  • مسیرهای Eastern PEI transit که از دوشنبه تا جمعه، سه سفر رفت و برگشتی را در هر روز انجام می‌دهند.

دانشجویان برای رفت و آمد در جزیره پرنس ادوارد می‌توانند از سایر وسایل نقلیه مانند تاکسی، اجاره ماشین، کشتی و قطار هم استفاده کنند.

دانشجویان بین‌المللی جزیره پرنس ادوارد (PEI) در صورتی که حداقل ۶ ماه در استان زندگی کرده باشند، واجد شرایط دریافت بیمه درمانی عمومی هستند.

با اینحال افراد پس از حداقل ۳ ماه اقامت در استان، می‌توانند برای کارت سلامت PEI درخواست دهد. به همین دلیل دانشجویان در زمان شروع تحصیل، باید بیمه درمانی را از مؤسسه آموزشی یا نهادهای خصوصی خریداری کنند. مبلغ بیمه خصوصی سالانه ۵۰۰ دلار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه بیمه خدمات درمانی کانادا مراجعه کنید.

هزینه زندگی دانشجویی در استان جزیره پرنس ادوارد

متوسط هزینه زندگی دانشجویی در استان جزیره پرنس ادوارد بین ۷۰۰ تا ۱,۴۰۰ دلار در ماه است. البته هزینه زندگی با توجه به سبک زندگی و نوع اسکان، متفاوت است.

بیشتر بخوانید: هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

اسکان: ۴۰۰ تا ۸۰۰ دلار در ماه

خوراک: ۱۰۰ دلار در ماه

حمل و نقل: ۶۰ دلار در ماه

پوشاک: ۴۵ دلار در ماه

اینترنت: ۹۳.۷۵ دلار در ماه

تفریح: ۴۰ دلار در ماه

از کجا شروع کنم؟

ما در ویزا موندیال با سال‌ها تجربه در زمینه اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستیم.

سوالات متداول

شرایط دریافت ویزای تحصیلی تقریباً در سراسر کانادا یکسان است و مستلزم ارائه برخی مدارک است. بنابراین با آگاهی از شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا یا ویزای دانش‌آموزی کانادا می‌توانید بعد از أخذ پذیرش از یکی از مؤسسات آموزشی جزیره پرنس ادوارد، برای دریافت ویزا اقدام کنید.

خیر، به طور کلی برای أخذ پذیرش از مؤسسات آموزشی کانادا به غیر از مدارس، شرط سنی وجود ندارد. شرط سنی برای تحصیل در مدارس سنین ۶ تا ۱۸ سال است.

با وجود اینکه برای أخذ پذیرش از دانشگاه‌ها و کالج‌ها محدودیت سنی وجود ندارد، این نکته را باید در نظر داشته باشید که برای دریافت ویزای تحصیلی، سن فاکتور مهمی به شمار می‌رود و بهتر است که سن شما متناسب با مقع تحصیلی باشد.

به طور کلی سنین ۱۸ تا ۳۵ سال بالاترین شانس را برای دریافت ویزای تحصیلی دارند.

بله، دانشجویان در صورت واجد شرایط بودن، می‌توانند در حین تحصیل، تا ۲۰ ساعت در هفته کار کنند.

خیر، تحصیل در هیچکدام از دانشگاه‌های کانادا از جمله دانشگاه جزیره پرنس ادوارد، رایگان نیست. دانشجویان فقط از طریق دریافت بورسیه تحصیلی می‌توانند از آموزش رایگان بهره‌مند شوند.

جواب این سؤال با توجه به مؤسسه آموزشی متفاوت است. برای مثال تحصیل در مدارس جزیره پرنس ادوارد بدون مدرک زبان امکان‌پذیر است.

اما چنانچه برای تحصیل در کالج‌های استان و همچنین مقطع لیسانس دانشگاه جزیره پرنس ادوارد، حداقل نمره زبان مورد نیاز را ندارید، می‌توانید با آیلتس ۵ یا ۵.۵ یا معادل آن پذیرش مشروط بگیرید.

البته امکان گرفتن پذیرش مشروط در رشته‌های پرستاری، رادیوگرافی، آموزش و دامپزشکی از دانشگاه جزیره پرنس ادوارد وجود ندارد.

تحصیل در کدام استان کانادا؟

بسته به استان محل تحصیل شما، قوانینی برای اقامت کانادا پس از تحصیل وجود دارد. شرایط تحصیل در هر یک از استان‌های کانادا را در صفحه مربوط به آن استان مطالعه بفرمائید. 

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال