Search
Close this search box.

خرید رستوران در کانادا

خرید رستوران در کانادا

با شیوع ویروس کووید-۱۹ و اعمال سیاست‌های سختگیرانه، صنایع غذایی در کانادا در برخی از استان‌ها با کاهشی بیش از ۳۰ درصد همراه بود. هم اکنون با گذشت سه سال از همه گیری ویروس کرونا و رشد المان‌های اقتصادی، فرصت مناسبی برای خرید رستوران در کانادا فراهم شده است.

متوسط درآمدی که صاحبان رستوران در کانادا در سال ۲۰۲۰ داشتند مبلغی بالغ بر ۶۴۶.۶ هزار دلار بود که ۵۸ درصد آنها سودآور بودند. در سال ۲۰۲۳، صنعت خدمات غذایی با رشد ۵.۳ درصدی به ۷۸.۶ میلیارد دلار خواهد رسید و اولین سالی خواهد بود که فروش خدمات غذایی بالاتر از سطح سال ۲۰۱۹ قرار خواهد گرفت.

جالب است بدانید که بخش اعظمی از صاحبان رستوران در کانادا را مهاجرین و خارجی‌ها تشکیل می‌دهند؛ به طوری که در استان بریتیش کلمبیا، ۶۱ درصد صاحبان رستوران‌ها را تشکیل می‌دهند. بنابراین با توجه به آمار و ارقام، و همچنین رشد جمعیت در سال‌های آتی از طریق جذب مهاجرین، زمینه برای ترقی در این صنعت برای افراد جدید نیز فراهم شده است.

خرید رستوران در کانادا

در این مقاله قصد داریم قدم به قدم شما را در مسیر خرید رستوران در کانادا همراهی کنیم و با توجه به آمارهای اقتصادی، فرصت‌های شگفت انگیز برای خرید رستوران در استان‌های مختلف کانادا را بررسی کنیم.

فهرست مطالب

شرایط خرید رستوران در کانادا چیست؟

قبل از هر اقدامی، ابتدا بررسی کنید که آیا از نظر دولت کانادا شما واجد شرایط خرید رستوران در کانادا هستید؟

ویژگی‌های خاصی وجود دارد که دولت کانادا قبل از اینکه به خارجی‌ها اجازه خرید کسب‌ و کار در این کشور بدهد، بررسی می‌شود.

شما به عنوان سرمایه گذار خارجی باید واجد شرایط زیر باشید:

  • سرمایه گذار خارجی باید دارای تجربه مدیریت قابل تایید و قابل انتقال باشد.
  • او باید دارایی کافی برای خرید کسب و کار هدفمند در کانادا را داشته باشد.
  • او باید توانایی‌های زبانی کافی در هر دو زبان انگلیسی یا فرانسوی را داشته باشد تا فعالانه بتواند به عنوان مدیر در تجارت خود کار کند.

البته لازم به ذکر است، میزان مهارت زبانی شما در زبان انگلیسی یا فرنسوی وابسته به میزان ارتباط شما با مشتریان است. اگر تصمیم گرفته‌اید که با مشتریان خود در ارتباط باشید و با آن‌ها صحبت کنید، مهارت زبانی برای شما ضروری است. اما اگر نه، شما به دنبال استخدام افرادی هستید که چنین کاری را برای شما انجام دهد، به مهارت زبانی نیاز ندارید.

در رابطه با مهارت زبانی، یک استثنا دیگر نیز وجود دارد، و آن هم تاسیس رستوران ایرانی است. از آنجایی که عمده مشتریان شما ایرانی هستند، بنابراین بدون دانش غنی زبان، می‌توانید با مشتریان رستوران ارتباط برقرار کنید.

اگر واجد شرایط هستید، برای خرید یک رستوران در کانادا می‌توانید به یکی از چهار روش زیر اقدام کنید:

۴ روش خرید رستوران در کانادا

برای خرید رستوران در کانادا شما می‌توانید از ۴ روش زیر اقدام کنید:

  • خرید رستوران موجود
  • خرید فرنچایز
  • راه اندازی رستوران از صفر
  • خرید سهام رستوران

۱. خرید رستوران موجود در کانادا

یکی از راه‌هایی که می‌توانید رستوران خود را در کانادا به دست آورید، خرید یک رستوران از قبل تاسیس شده است که صاحب آن قصد فروش آن را به دلایلی از جمله بازنشستگی یا مهاجرت به مکانی دیگر دارد. وقتی به خرید بیزینس در کانادا فکر می‌کنید، شرایط کلی زیر برای شما پیش می‌آید:

  • ریسک کم
  • سرمایه گذاری زیاد
  • راه اندازی سریع

۲. خرید فرانچایز در کانادا

راه دیگری که یک خارجی می تواند رستوران خود را در کانادا به دست آورد، خرید فرانچایز در کانادا است. اگر حق امتیاز یک زنجیره کسب و کار موجود را خریداری کنید:

  • کمترین ریسک
  • سرمایه گذاری زیاد
  • راه اندازی سریع

مزیت‌هایی هستند که از این طریق به دست می‎‌آورید. در حین حال، محدودیت بیشتری برای مدیریت کسب و کا خود دارید و باید براساس یک مدل بیزینسی از پیش تعیین شده، کسب و کار خود را پیش ببرید.

۳. راه اندازی رستوران از صفر در کانادا

راه دیگری که می‌توانید رستوران خود را در کانادا به دست آورید این است که خودتان آن را راه اندازی کنید. در این نوع سرمایه گذاری:

  • ریسک زیاد
  • سرمایه گذاری زیاد
  • راه اندازی زمان بر

از جمله شرایطی است که برای شما رخ می‌دهد. برای تثبیت خود، به یک برنامه مشخص بازاریابی احتیاج دارید تا بتوانید رستوران خود را به مردم معرفی کنید. همچنین در این روش شما مجبور به اخذ تمام مجوزهای لازم برای فروش غذا در کانادا هستید.

۴. خرید سهام رستوران در کانادا 

یکی دیگر از راه‌های موفق خرید رستوران در کانادا، خریدن بخشی از سهام یک رستوران موجود است. برای آن که بتوانید به واسطه سرمایه گذاری خود به خاک کانادا وارد شوید، لازم است حداقل ۵۱ درصد از سهام رستوران مورد نظر را خریداری کنید تا واجد شرایط اخذ ویزا شوید. این نوع رستوران ویژگی‌های زیر را دارد:

  • ریسک کم
  • سرمایه گذاری متوسط
  • راه اندازی سریع

در این مقاله فرض ما بر این است که شما به دنبال خرید یک رستوران موجود در کانادا (روش اول) هستید و به واسطه سرمایه گذاری به دنبال اخذ اقامت دائم هستید.

موندیال استودیو مصاحبه با آرش مدیر رستوران مونترال کانادا

مصاحبه با آرش - موسس و مدیر رستوران در مونترال کانادا

۷ گام طلایی از خرید رستوران در کانادا تا اخذ اقامت دائم

به طور خلاصه برای آن که از طریق خرید رستوران در کانادا بتوانید اقامت دائم بگیرید باید مراحل زیر را به‌ ترتیب طی کنید:

۱. رستوران مورد نظر خود را شناسایی کنید

اولین گام برای خرید یک رستوران در کانادا این است که شرایط رستوران‌هایی که مد نظر شما است را با دقت بررسی کنید و از افراد متخصص از جمله وکیل مهاجرت، کارگزار و یا حسابدار کمک بگیرید.

برای انجام موثر این کار، ممکن است مجبور شوید با یک کارگزار تجاری تماس بگیرید که به شما کمک می‌کند تا به دنبال رستوران موجود باشید که مطابق با سلیقه و بودجه شما باشد. البته، هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید شما نمی‌توانید این تجارت را به تنهایی پیدا کنید، اما از آنجایی که شما هنوز یک خارجی هستید، بهتر است از تجربیات یک فرد کانادایی استفاده کنید تا شرایط را بهتر درک کنید.

۲. یک کارگزار تجاری استخدام کنید

هنگام خرید یک کسب و کار در یک کشور خارجی، برگ برنده شما این است که فردی را استخدام کنید که تجربه تجاری در آن کشور داشته باشد و به شما کمک کند. به همین دلیل، شما باید یک کارگزار تجاری استخدام کنید. این شخص باید کانادایی باشد و به زبان فارسی نیز مسلط باشد تا شما بتوانید تمام خواسته‌های خود را بیان و در ازای آن مرتبط‌ترین اطلاعات را دریافت کنید. بدین صورت می‌توانید اشتباهات خود را به حداقل برسانید.

دلیل اینکه شما به او نیاز دارید تا به زبان شما صحبت کند این است که بتوانید خودتان را بهتر بیان کنید، اما باید در نظر داشته باشید که زبان‌های رسمی‌در کانادا انگلیسی و فرانسوی است، بنابراین در آینده احتمالا به یادگیری یکی از زبان‌های انگلیسی و فرانسوی نیاز داشته باشید.

همچنین یک کارگزار می‌تواند در زمینه‌های دیگر مانند انتخاب مشاوران، شرکای تجاری، مخاطبین صنعت، حضور در جلسات بانکی و غیره پس از خرید رستوران در کانادا نیز همراه شما باشد. 

۳. یک طرح تجاری بنویسید

اگر کسب‌ و کاری را که می‌خواهید بخرید شناسایی کرده‌اید، قدم بعدی نوشتن یک طرح تجاری (بیزینس پلن) مناسب برای کسب‌ و کار مورد نظرتان است. طبق قانون ذکر شده است که خرید یک تجارت توسط یک تبعه خارجی باید توسط یک طرح تجاری مناسب پشتیبانی شود و در کنار سایر شرایط، منجر به ایجاد یا حفظ مشاغل کانادایی شود.

طرح کسب و کار شما باید منعکس کننده کارهایی باشد که تمایل به انجام آن دارید تا کسب و کار خود را متحول سازید و باید نشان دهنده برنامه‌ها و پروژه‌های مالی شما باشد، و مهمتر از همه، باید نشان دهد که چگونه بیزینس شما بر کشور و شهروندان کانادا تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

۴. با کمک کارگزار برای خرید مذاکره کنید

با در دست داشتن یک طرح تجاری مناسب، حالا برای شروع مذاکره آماده هستید. بعید است که شما به تنهایی این کار را بتوانید انجام دهید، بنابراین اینجاست که کارگزار شما وارد عمل می‌شود. او با پیچیدگی‌های مذاکره در مورد خرید رستوران در کانادا آشنا است و اطمینان حاصل می‌کند که تمام بازرسی‌های لازم در خصوص اوراق امضا شده را انجام داده است. توجه داشته باشید که ممکن است زمانی که تمام موارد در حال انجام است در آن کشور نباشید، به همین دلیل است که باید برای خود یک کارگزار قابل اعتماد داشته باشید.

البته لازم به ذکر است، قبل از شروع مذاکره، شما به تخمین کلی از قیمت رستوران نیاز دارید، که بتوانید در جلسه مذاکره بر سر قیمت رستوران به توافق برسید. ارزش واقعی رستوران در کانادا بر اساس درآمد خالص عملیاتی (NOI) تعیین می‌گردد. بدین صورت که با اعمال ضریب بر درآمد خالص عملیاتی رستوران مورد نظر می‌توانید به تخمین کلی از قیمت رستوران دست پیدا کنید.

ضریب اعمال شده تحت تاثیر فاکتورهایی مانند سن و وضعیت تجهیزات و همچنین اجاره نامه است. البته این فرآیند معمولاً توسط کارگزار شما یا افراد متخصص در این زمینه می‌تواند انجام شود.

۵. برای LMIA اقدام کنید

گام بعدی برای خرید رستوران به عنوان یک خارجی در کانادا این است که ارزیابی تاثیر بر بازار کار یا همان مجوز LMIA خود را دریافت کنید. البته بسته به برنامه مهاجرتی که انتخاب کرده‌ایم این مرحله می‌تواند حذف و یا اضافه شود. اگر شما از طریق برنامه IMP اقدام کرده‌اید نیازی به دریافت LMIA ندارد. اما اگر برنامه مهاجرتی شما TFWP است قبل از اقدام برای ویزای کار موقت به LMIA نیاز خواهید داشت. 

LMIA سندی است که یک کارفرما در کانادا قبل از استخدام یک کارگر خارجی به آن نیاز دارد.

سند LMIA نشان می‌دهد که برای پر کردن شغل مورد نظر به یک کارگر خارجی نیاز است. همچنین نشان می‌دهد که هیچ کارگر کانادایی برای انجام این کار در دسترس نیست. LMIA گاهی اوقات نامه تایید نیز (Confirmation Letter) نامیده می‌شود. برای اینکه یک خارجی برای خرید کسب و کار در کانادا اقدام کند، باید این مدرک را ارائه دهد.

۶. برای ویزای کار موقت اقدام کنید

هنگامی‌که یک سند LMIA صادر شد (در صورت نیاز)، سرمایه گذار خارجی می‌تواند برای یک ویزای کار موقت ۱۲ تا ۲۴ ماهه که قابلیت تمدید نیز دارد، درخواست دهد. باید توجه داشته باشید که هنگامی‌که یک کسب و کار مناسب پیدا شد، ۲-۳ ماه طول می‌کشد تا فرآیند درخواست LMIA تکمیل شود. همچنین برای دریافت مجوز کار خود در کانادا احتمالا به سه ماه زمان احتیاج داشته باشید.

۷. برای اقامت دائم اقدام کنید

هنگامی‌که تمام این فرآیندها تکمیل شد و مالک قانونی کسب و کار شدید، می‌توانید روند درخواست برای اقامت دائم را آغاز کنید. حداقل زمان انتظار وجود ندارد و حتی می‌توانید به محض ورود به خاک کانادا برای اقامت دائم اقدام کنید.

معمولا سرمایه گذاران پس از یک سال حضور در کانادا و کسب حداقل امتیاز لازم، می‌توانند از با استفاده از روش تجربه کانادایی، برای اقامت دائم اقدام کنند.

اما زمانی که برای خرید یک رستوران در کانادا اقدام می‌کنید، علاوه بر نکاتی که کارگزار شما در نظر می‌گیرد، لازم است از برخی نکات بسیار مهم غافل نشوید.

۱۰ نکته حیاتی در هنگام خرید رستوران در کانادا

برای آنکه یک رستوران مناسب در کانادا خریداری کنید باید به نکات ظریفی توجه کنید. در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که ما با شما در میان می‌گذاریم:

اجاره نامه یکی از مهمترین عواملی است که باید در هنگام خرید رستوران در کانادا در نظر گرفت. اگر اجاره نامه فقط ۳ سال دیگر باقی مانده است و هیچ حق تضمینی برای تمدید آن وجود ندارد، در این صورت یک تجارت ۳ ساله خریداری می‌کنید! به مدت اجاره، گزینه‌های تمدید و اینکه آیا صاحب ملک به ضمانت‌های شخصی نیاز دارد حتما توجه کنید.

فرض نکنید که تمام دارایی‌هایی که در کسب و کار می‌بینید در اختیار شما قرار می‌گیرد. حتما قبل از خرید رستوران، لیست دارایی‌هایی که پس از خرید به شما به ارث می‌رسید را به صورت کتبی دریافت کنید. اطمینان حاصل کنید که با خرید رستوران، تجهیزات و وسایل مورد نیاز رستوران قبلی نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. در غیر این صورت، باید به فکر اجاره یا خرید تجهیزات باشید که موجب هزینه‌های اضافی می‌شود.

از یک حسابدار یا وکیل خوب بخواهید صورت‌های مالی و اظهارنامه‌های مالیاتی ۳ سال گذشته را بررسی کند. وکیل مورد اعتماد شما می‌تواند سوالاتی را برای شما مطرح کند تا از فروشنده بپرسید.

شما باید مراقب روندهایی باشید که کسب و کار در حال نمایش است. باید دریابید که آیا کسب و کار در حال رشد یا افول است، و سپس دلایل آن را بپرسید.

هنگام خرید بیزینس در یک کشور جدید، مهم است که بتوانید ارتباطات مناسبی با مشاوران حرفه‌ای، بانکداران، مخاطبین صنعت، انجمن‌های تجاری و دیگران برقرار کنید. داشتن ارتباطات موثر باعث می‌شود که فرآیند خرید رستوران به آرامی‌پیش رود و در نهایت چیزی برای پشیمانی وجود نخواهد داشت.

توجه داشته باشید که یکی از عواملی که آفیسران سفارت کانادا هنگام ارزیابی درخواست مهاجرت بررسی می‌کنند، این است که 

  • آیا می‌توانید کسب و کار کانادایی خود را که به تازگی خریداری کرده‌اید، مدیریت کنید؟ 
  • آیا با توجه به سابقه و تجربه کاری شما، خرید رستوران در کانادا منطقی است؟

در واقع، آن‌ها بیشتر به دنبال این هستند که از ورود شما به کسب و کاری که در آن تجربه قبلی ندارید، خودداری کنند.

به عنوان یک خریدار، شما می‌توانید یک رستوران مستقل موجود یا فرنچایز را خریداری کنید. هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند. فرانچایزها با مجموعه‌ای از قوانین همراه هستند که انتظار می‌رود از آنها پیروی کنید. فرنچایز دهنده (فرنچایزر) برای توسعه یک الگوی تجاری وقت گذاشته است و شما موظف هستید که از آن پیروی کنید. 

اگر به دنبال استفاده از مهارت‌های مدیریتی خود هستید و علاقمند به پیاده سازی ایده‌های خود در کسب و کار هستید، روش فرنچایز برای شما احتمالا مناسب نباشد.

خرید یک کسب و کار مستقل به شما این آزادی را می‌دهد که قوانین خود را داشته باشید. شما چشم انداز شرکت را تعیین می‌کنید، منابع انسانی را کنترل می‌کنید و می‌توانید انتخاب کنید که از کدام تامین کننده خرید کنید. در یک کسب و کار مستقل، تصمیم گیری و موفقیت کسب و کار کاملا بر دوش شما است.

توجه داشته باشید در حالتی که شما کسب و کار مستقل خود را تاسیس می‌کنید، عوامل زیادی را باید به صورت حدس و خطا آزمایش کنید تا بتوانید یک طرح تجاری مناسب و همه جانبه را بهینه سازی کنید. در عین حال، در فرایند حدس و خطا، احتمالا شما با بن بست‌ها و مشکلات بسیاری مواجه شوید که به تنهایی برای حل آنها باید قدم بردارید.

اگر قصد خرید یک رستوران در کانادا را دارید، قانون کلی این است که یک شرکت تاسیس شده با چندین سال سابقه عملیاتی و کارمندان وفادار بخرید. مقامات مهاجرتی کانادا، به طور کلی، شرکت‌های تازه تاسیس و نوپا را دوست ندارند، زیرا سوابق مالی آن‌ها مشخص نیست و مبنای ارزشمندی را برای تصمیم گیری در رابطه با آینده شرکت در اختیار ندارند.

اگر شرکتی که قصد خرید آن را دارید کمتر از ۱۲ ماه فعالیت داشته است، آماده ارائه مدارک کافی برای نشان دادن این موضوع به سفارت باشید که نشان دهد این کسب و کار فعالانه درگیر تجارت است و درآمد کافی برای پشتیبانی از درخواست اقامت دائم شما را دارد. از طرف دیگر، قبل از درخواست برای اقامت دائم در کانادا، کسب و کار خود را به مدت ۱۲ ماه اداره کنید.

هنگام خرید رستوران در کانادا، همیشه از فروشنده درخواست کنید که برخی از اسناد اساسی مرتبط با شرکت از جمله موارد زیر را در اختیار شما قرار دهد:

  • اساسنامه و قراردادهای سهامداران؛
  • پرونده‌های مالیاتی رسمی‌شرکت برای ۳ سال گذشته (T2)، از جمله جدول ۱۰۰ ( اطلاعات‌ترازنامه) و جدول ۱۲۵ (اطلاعات صورت سود)؛
  • T4 خلاصه حقوق پرداخت شده در سال اخیر؛
  • پرونده‌های GST/HST برای سال جاری؛
  • قرارداد اجاره محل کسب و کار، و
  • کلیه اسناد و قراردادهای دیگر مربوط به عملیات کسب و کار

هنگام بررسی پرونده‌های مالیاتی شرکت‌ها، سعی کنید به جدول ۱۰۰ و جدول ۱۲۵ توجه کافی داشته باشید و اعداد فروش ناخالص گزارش شده برای شرکت در سال گذشته را بررسی کنید. علاوه بر این، جدیدترین پرونده‌های GST/HST را مرور کنید تا در مورد حجم فروش فعلی چشم انداز داشته باشید. از آنجایی که انتظار می‌رود کسب و کار شما در کانادا جریان‌های درآمد کافی برای پشتیبانی از درخواست اقامت دائم شما را داشته باشد، همیشه سعی کنید شرکتی را بخرید که سالانه بیش از ۲۵۰،۰۰۰ دلار فروش ناخالص دارد.

همچنین، برای اطمینان از سوددهی شرکتی که می‌خرید، سود خالص عملیاتی (NOI) را بررسی کنید. با این حال، مقامات مهاجرت کانادا به شدت نگران سودآوری شرکت نیستند، بلکه بررسی می‌کنند که آیا فروش ناخالص به اندازه کافی قابل توجه است که بتواند از دستمزد و هزینه‌های عملیاتی شما حمایت کند یا خیر.

بسیاری از شهروندان کانادایی به منظور پیدا کردن رستوران‌های مناسب به امتیازات آن در فضای مجازی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، می‌توانید با جستجوی نام رستوران مورد نظر در گوگل، به امتیازات آن در Google Review دست پیدا کنید. یا حتی می‌توانید با استفاده از Google Map رستوران‌های موجود را پیدا کنید و امتیاز هر کدام را ببینید.

اگر امتیاز رستوران مورد نظر شما پایین باشد، احتمال جذب مشتری برای شما کاهش می‌یابد و موظف هستید به منظور ارتقا امتیاز خود برنامه‌های بازاریابی و بیزینسی مشخصی در نظر بگیرید.

خرید رستوران در کانادا

چگونه رستوران‌ های فروشی در کانادا را پیدا کنیم؟

یافتن رستوران مناسب به زمان، تلاش و بررسی عمیق نیاز دارد. در اینجا تعدادی از منابع که می‌توانید از آنها برای یافتن رستوران‌های فروشی در کانادا استفاده کنید، ذکر شده است. به طور کلی برای خرید یک رستوران می‌توانید از منابع زیر استفاده کنید:

  • انتشارات
  • روزنامه‌ها
  • مجلات یا خبرنامه‌های سرمایه گذاری
  • اینترنت
  • تبلیغات و کارگزاران

انتشارات تجاری

توجه داشته باشید که نشریات تجاری مخصوص به صنعتی که می‌خواهید در آن فعالیت داشته باشید، منابع مطمئن و ارزشمندی به حساب می‌آیند. از این طریق می‌توانید به لیست دسته بندی شده بیزینس‌ها در کانادا دسترسی پیدا کنید. شما می‌توانید لیست بسیاری از مجلات تجاری کانادا را به صورت آنلاین در سایت Canadian Business Press پیدا کنید.

روزنامه‌های تجاری

در کانادا، روزنامه‌ها بخش‌های طبقه‌بندی‌شده‌ای دارند که می‌توانید فهرست‌هایی را برای رستوران‌های برای فروش در کانادا پیدا کنید.

مجلات/خبرنامه‌های سرمایه گذاری تجاری

برای خرید رستوران در کانادا در شهرهای پرجمعیت می‌توانید از مجلات و یا خبرنامه‌های سرمایه گذاری تجاری استفاده کنید. به عنوان مثال، در جنوب انتاریو، تعداد زیادی نشریه رایگان مانند Business Exchange وجود دارد که می‌توان آن‌ها را در قفسه‌های مجلات در سراسر منطقه تورنتو بزرگ (GTA) تهیه کرد. در این نشریات، معمولاً مشاغل خرده‌فروشی مانند رستوران‌ها، آپارتمان‌ها و فروشگاه‌های رفاهی را پیدا کنید.

اینترنت

اینترنت سرعت کسب و کار را افزایش می‌دهد و تجارت را در سراسر جهان آسان‌تر می‌کند. می‌توانید به طور مثال از سایت‌های زیر برای پیدا کردن رستوران‌های مناسب برای فروش در کانادا استفاده کنید. روش دیگر برای پیدا کردن رستوران‌های برای فروش در کانادا، جستجوی عبارت Restaurant for Sale in Canada در موتور جستجوی گوگل است.

تبلیغات دهان به دهان

برای قرن‌ها، تبلیغات دهان به دهان یک راه عالی برای پیدا کردن کسب و کاری بوده است که به تازگی برای فروش عرضه شده است. بهترین راه برای پیدا کردن رستوران‌های فروشی در کانادا از این طریق ارتباط با بانکدار، وکیل و حسابدار خود است.

کارگزاران

به خاطر داشته باشید که کارگزاران وقتی به فروشنده کمک می‌کنند تا معامله ای را انجام دهند، کمیسیون دریافت می‌کنند. توجه داشته باشید که بهترین راه برای یافتن کارگزار مناسب این است که به افراد با تجربه در صنعت مورد نظر خود رو بیاورید و از افرادی که به آنها اعتماد دارید سوال بپرسید. کافی است از آن‌ها بپرسید که آیا کارگزاری وجود دارد که آنها پیشنهاد کنند.

۱. رستوران‌های فست فود یا QSR در کانادا

رستوران فست فود در کانادا

رستوران‌های فست‌فود یا رستوران‌های خدمات سریع (QSR)، غذاهای بسته‌بندی‌شده را سرو می‌کنند. این نوع رستوران‌ها اغلب زنجیره‌ها یا فرنچایزهای شناخته شده‌ای هستند که در سراسر کشور یا حتی جهانی حضور دارند. منوها از غذاهای استاندارد تشکیل شده‌اند (همبرگرهای آبدار، مرغ سرخ‌شده و سیب‌زمینی سرخ‌شده) و معمولاً دارای قیمت‌های پایین‌تری بوده که باعث می‌شود مشتریان زیادی به این نوع رستوران رو بیاورند.

آمار صنعت رستوران‌داری کانادا در سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهد که رستوران‌های QSR به ازای هر صندلی ۱۲،۶۰۳ دلار فروش داشته‌اند.

همچنین لازم به ذکر است که پس از سال ۲۰۱۹ فروش رستوران‌های فست فودی به دلیل همه گیری ویروس کرونا تقریباً چهار میلیارد دلار کاهش یافت. اما انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ فروش آنها حتی فراتر است سال ۲۰۱۹ باشد.

در نمودار زیر می‌توانید رشد پیش بینی شده رستوران‌های فست فودی را تا سال ۲۰۲۵ مشاهده کنید.

چرا آن‌ها محبوب هستند:

  • سریع در اختیار مشتری قرار می‌گیرد
  • برای مصرف کننده پرمشغله امروزی مناسب است
  • آیتم‌های منو را می‌توان در ماشین، قطار، هنگام پیاده‌روی یا تقریباً در هر جایی خورد.
  • فست فود برای بسیاری از افراد نوستالژیک است و می‌تواند خاطراتی از لحظات خاص دوران کودکی مانند سفرهای جاده ای خانوادگی و خوراکی‌های بعد از مدرسه را به یاد بیاورد.
  • بسیاری از زنجیره‌های بزرگ حضوری جهانی دارند و به راحتی مسافران دور از خانه را به خود جذب می‌کند.

چرا آن‌ها سودآور هستند:

  • با متوسط ​​حاشیه سود بین ۶ تا ۹ درصد، این نوع رستوران راحت‌تر از بقیه به سود می‌رسد.
  • با مجموعه‌ای محدود از مواد تشکیل دهنده، کاهش هزینه‌ها برای چنین رستوران دارانی آسان‌تر است.
  • با توجه به اینکه بسیاری از غذاها از قبل آماده می‌شوند، هزینه‌های نیروی کار نیز کمتر است.
  • بخش اعظمی‌از سودها از فروش اقلام گران‌تر در کنار غذا به دست می‌آید. به طور مثال، «آیا با غذای خود سیب‌زمینی سرخ کرده می‌خواهید؟»
  • فروش نوشیدنی‌های غیرالکلی یکی دیگر از تقویت‌کننده‌های حاشیه سود این نوع رستوران است.

۲. رستوران‌های معمولی در کانادا

رستوران‌های معمولی بخش بزرگی از صنعت رستوران را در بر می‌گیرند. این نوع رستوران‌ها از مکان‌های مستقل محلی مانند رستوران‌های ایرانی گرفته تا فرنچایزهای بزرگ را شامل می‌شود.

ویژگی‌های تعریف شده شامل سرویس میز و یک وعده غذایی شیک پشت میز غذاخوری است. صندلی‌ها به طور کلی بزرگ و راحت هستند و تم، دکور خاص و محیطی وجود دارد که تجربه غذاخوری را لذت بخش می‌کند. بسته به نوع غذا، مشتریانی که در رستوران معمولی غذا می‌خورند، تقریباً هر چیزی را می‌توانند پیدا کنند: سالاد بار، اسپاگتی و کوفته‌ها، پد تای، یا حتی غذاهای اصلی صبحانه در تمام روز، مانند پنکیک و وافل.

رستوران‌های معمولی در کانادا بیش از  ۱۱,۱۳۹ به ازای هر صندلی در سال ۲۰۱۴ دلار فروختند.

چرا آنها محبوب هستند:

  • مشتریان عادی غذاخوری هنوز هم می‌توانند یک وعده غذایی نسبتاً سریع دریافت کنند، اما می‌توانند بنشینند و از سرویس میز لذت ببرند.
  • تقریباً در هر منطقه موسسات معمولی وجود دارد که حداقل به یک وعده غذایی در هفته احتیاج داشته باشند.
  • تقریباً همه غذاها در این نوع رستوران‌ها مناسب است، بنابراین مشتریان به راحتی می‌توانند غذایی که به دنبال آن هستند را پیدا کنند.

چرا آنها سودآور هستند:

  • با قیمت بالاتر از رستوران‌های فست فود، رستوران‌های معمولی می‌توانند به ازای هر ظرف فروخته شده درآمد بیشتری کسب کنند.
  • از آنجایی که رستوران‌های معمولی بیشتر مقصدی برای مناسبت‌های خاص هستند، رستوران‌داران می‌توانند از مشتریانی که بیشتر برای نوشیدنی‌ها و دسرها هزینه می‌کنند، سود بیشتری را به دست آورند.

۳. رستوران‌های معمولی سریع (Fast Casual) در کانادا

رستوران‌های معمولی سریع‌ترکیبی از فست فود و غذاخوری‌های معمولی هستند، دسته جدیدی که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند در طول زمان برای رشد چشم گیری آماده می‌شوند. آنها انتخاب منوی لوکس‌تر و متنوع‌تر (اگرچه هنوز محدود) با قیمت کمی‌بالاتر از رستوران‌های فست فود ارائه می‌دهند. اما مانند فست فود، این نوع رستوران‌ها دارای مدل خدمات پیشخوان هستند که مشتریان سفارشات خود را در بخش صندوق ثبت می‌کنند و آنها را سر میز خود می‌آورند.

چرا آنها محبوب هستند:

  • منوی رستوران‌های معمولی سریع گزینه‌های زیادی را ارائه می‌دهد (از غذاخوری‌های سالاد تازه مزرعه‌ای گرفته تا ناهارهای کاری شلوغ و غذاهای مدرن هندی و سنتی ایرانی)
  • مشتریان احساس خوبی دارند که می‌توانند یک غذای با کیفیت و خوش طعم را دریافت کنند (حتی زمانی که وقتشان کم است)
  • تنوع، قیمت متوسط، راحتی و اغلب غذاهای سالم‌تر، این رستوران‌ها را به طور فزاینده ای محبوب کرده است.

چرا آنها سودآور هستند:

  • مانند فست فود، بخش اعظمی‌از تهیه غذا را می‌توان از قبل انجام داد که هزینه‌های نیروی کار را برای اپراتورهای معمولی کاهش می‌دهد.
  • بخش عمده ای از‌ مشتریان در زمان ناهار و شام به رستوران می‌آیند. بنابراین به راحتی می‌توان با در نظر گرفتن زمان‌های شلوغ رستوران، برای آن تمهیداتی در نظر گرفت.

۴. رستوران‌های معمولی مدرن (Contemporary Casual Restaurants) در کانادا

رستورام معمولی مدرن کانادا

رستوران‌های معمولی مدرن، اغلب یک محیط غذایی آرام را با روندهای آشپزی محبوب مصرف‌کنندگان امروزی مانند پایداری، غذای از تولید به مصرف، غذاهای‌ترکیبی و نوشیدنی‌های دست‌ساز فراهم می‌کنند.

چرا آنها محبوب هستند:

  • رستوران‌های معمولی مدرن در گرایش‌های غذایی و استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی جلوتر از منحنی هستند، در نتیجه، این غذاخوری‌ها انبوهی از قشر جوان را به خود جذب می‌کنند.
  • بسیاری از انواع رستوران‌های معمولی مدرن به دلیل تسلط بر یک وعده غذایی خاص شناخته شده‌اند – برای مثال، ممکن است برانچ بسیار خوشمزه‌ای داشته باشند.

چرا آنها سودآور هستند:

  • از آنجایی که این نوع رستوران‌ها در بین نسل جوان مد هستند، می‌توانند به سرعت برای یک غذای خاص که همه دوست دارند، محبوبیت پیدا کنند.
  • رستوران‌داران باهوش می‌توانند برای یک غذای «گرم» مانند سالاد تاکو مکزیکی یا نوشیدنی زنجبیل خانگی با توجه به سودآوری شهرت پیدا کنند.

۵. کافه‌ها در کانادا

کافه در کانادا

یک کافه – در ساده‌ترین حالت آن – یک مکان متمرکز بر نوشیدنی است. پیشنهادات معمولاً شامل قهوه، چای و منوی کوچکتر غذا یا تنقلات است. این نوع رستوران‌ها معمولا خدمات پیشخوان ارائه می‌دهند و قیمت‌ها در بازه ارزان تا متوسط قرار دارد. هر کشوری سنت‌های متفاوتی برای لذت بردن از دم‌نوش‌ها، و نوشیدنی‌های کافئین‌دار دارد – به عنوان مثال، در ایالات متحده، قهوه اغلب در حال حرکت در فنجان‌های بزرگ مصرف می‌شود. اما در سرتاسر جهان، فرهنگ‌های زیادی ساعت‌ها می‌نشینند و می‌نوشند.

اندازه بازار کافی شاپ‌ها در کانادا تا سال ۲۰۲۱ به ۴/۸۴ میلیارد دلار رسید.

چرا آنها محبوب هستند:

  • کافه‌ها نیازهای زیادی را برآورده می‌کنند: آنها می‌توانند یک مکان ملاقات دوستانه یا کاری، دفتر سیار، مکان تفریحی، یا جایی مناسب برای خوردن یک ماچا لاته یا یک لقمه سریع باشند.
  • گزینه‌های این نوع رستوران‌ها بی‌پایان است و مشتریان می‌توانند نوشیدنی‌های کافئین‌دار گرم یا سرد را که کاملاً مطابق با سلیقه‌هایشان ساخته شده است، تهیه کنند.
  • در تمام ساعات روز کافه‌ها مشتری دارند.

چرا آنها سودآور هستند:

  • از آنجایی که آنها عمدتاً به فروش نوشیدنی متکی هستند، سود کافه‌ها می‌تواند کمی‌بیشتر از سایر انواع رستوران‌ها باشد که در آن هزینه‌های آماده‌سازی غذا زیاد می‌شود.
  • پرسنل یک کافه به تعداد زیادی کارمند نیاز ندارد و دکور آن‌ها معمولاً ساده است.

۶- پیتزا فروشی در کانادا

پیتزا فروشی در کانادا

پیتزا فروشی بدون شک یکی از پرطرفدارترین شاخه‌های فروش غذا در کانادا و سایر کشورها می‌باشد. در بسیاری از موارد آماده‌سازی پیتزاها زمانی بین ۵ الی ۱۵ دقیقه را به خود اختصاص می‌دهند و می‌توانند بازه وسیعی از طعم‌ها را مانند پیتزا‌های پپرونی تا پیتزای سبزیجات را برای مشتریان خود فراهم کند.

چرا آنها محبوب هستند:

  • پیتزا در بین تمام قشرهای جامعه از نوجوانان گرفته تا بزرگسالان، طرفداران زیادی دارند.
  • پیتزا انتخاب خوبی برای ملاقات با گروهی از دوستان است.

چرا آنها سودآور هستند:

  • درآمد خوبی برای پیتزا فروشی در کانادا در سال ۲۰۲۱ وجود داشت.
  • خط تولید تهیه پیتزا بسیار ساده است، و آن را به یک عملیات قابل دسترس تبدیل کرده است که برای خروجی بالا برای سفارشات تحویل و پیکاپ آماده شده است.

۷. رستوران‌های پاپ آپ (Popup) در کانادا

رستوران پاپ آپ در کانادا

چیزی که رستوران‌های پاپ آپ را منحصر به فرد می‌کند، موقتی بودن آنهاست. پاپ آپ‌ها می‌توانند در یک انبار قدیمی، در یک چادر غول پیکر، یا کلا در رستوران دیگری ظاهر شوند. یک پاپ آپ ممکن است فقط یک شب دوام بیاورد یا ممکن است یک فصل کامل طول بکشد.

چرا آنها محبوب هستند:

  • پاپ‌آپ‌ها از چند سال پیش رواج یافتند که تا حدودی به دلیل محبوبیت رستوران‌های سیار مانند کامیون‌های تاکو در تورنتو بوده است.
  • مصرف کنندگان با تاکید بر تجربه یک وعده غذایی جذب این نوع رستوران در کانادا شدند.
  • سرآشپزها به سمت مدل پاپ آپ جذب شده‌اند زیرا به آنها اجازه می‌داد غذاها، طعم‌ها و قالب‌های جدید را کشف کنند.

چرا آنها سودآور هستند:

  • پاپ‌آپ‌ها به دلیل ماهیت موقتی خود، هزینه‌های معمول رستوران‌های سنتی – مانند اجاره یا تجهیزات گران‌قیمت – کمتری دارند.
  • رستوران‌داران می‌توانند هزینه‌ها را صرفاً به این دلیل که یک رستوران کامل را تاسیس نمی‌کنند، کاهش دهند.

۸. آشپزخانه‌های مجازی در کانادا

رستوران مجازی در کانادا

آشپزخانه‌های ارواح یا رستوران‌های مجازی، نوع جدیدی از رستوران‌ها هستند که اصلاً ویترین ندارند. سفارشات به صورت تلفنی یا آنلاین انجام می‌شود. نه اتاق غذاخوری، نه جایگاه میزبان، و نه فضای بار خوش‌آمدگویی در آن‌ها وجود ندارد.

چرا آنها محبوب هستند:

  • مصرف کنندگان به سمت قیمت‌های پایین‌تر و مکان‌های مناسب یک رستوران مجازی جذب می‌شوند.
  • با انفجار تحویل غذا، به‌ویژه در طول همه‌گیری ویروس کرونا، آشپزخانه‌های مجازی به مصرف‌کنندگان کمک کردند تا غذاهای خوشمزه‌ای را که دوست داشتند از رستوران‌های محلی خود دریافت کنند.

چرا آنها سودآور هستند:

  • از آنجایی که آشپزخانه‌های ارواح معمولاً از یک آشپزخانه شلوغ و تعداد انگشت شماری رانندگان تحویل‌دهنده تشکیل می‌شوند، هزینه‌های کمتری در ارتباط با عملیات خود دارند و می‌توانند سریع‌تر از یک نوع رستوران سنتی سودآور شوند.

در نهایت شما می‌توانید آمار مرتبط با فروش خدمات غذایی تجاری در کانادا را در جدول زیر مشاهده کنید که میزان فروش غذا در سال‌ها ۲۰۱۹-۲۰۲۲ در آن نشان داده شده و بر اساس آن پیش بینی شده که هر کدام از انواع فروش صنایع غذایی تا سال ۲۰۲۵ چه تغییراتی را تجربه خواهند کرد.

میزان فروش مواد غذایی در کانادا

کدام انواع رستوران‌ها در کانادا هم محبوب و هم سودآور هستند؟

رستوران‌های ایرانی در کانادا

رستوران‌های ایرانی در کانادا به شکل‌های متفاوتی در این کشور حضور دارند. اما به طور کلی، این نوع رستوران‌ها به صورت رستوران‌های معمولی در کانادا مشغول به کار هستند.

اگرچه برخی از رستوران‌های ایرانی در کانادا از شهرت بسیار خوبی در میان ایرانیان مقیم کانادا برخوردار هستند، اما معمولا کیفیت غذاهای ارائه شده، پایین بوده و فضای آن‌ها دلپذیر نیست. بنابراین، اگر دوستان و آشنایان همواره از هنر آشپزی شما تعریف می‌کنند و سرمایه‌ای در حدود ۲۵۰,۰۰۰ تا ۵۰۰,۰۰۰ دلار در اختیار دارید، می‌توانید رستوران ایرانی خود را در کانادا خریداری کنید و از سراسر کانادا، مشتری‌های ایرانی جذب کنید. 

علاوه بر سودآوری این نوع رستوران، می‌توانید روابط خود را در کانادا از طریق ایرانی‌های مقیم کانادا گسترش دهید و با پیدا کردن دوستان جدید، سختی‌های مهاجرت را به حداقل برسانید.

برخی از رستوران‌های ایرانی در کانادا عبارتند از:

  • سفره خانه سنتی انار
    آدرس: انتاریو، تورنتو، خیابان کالج
  • رستوران ایرانی گیلانه
    آدرس: خیابان Denman، ونکوور، بیریتیش کلمبیا

مجوزهای قانونی برای خرید رستوران در کانادا کدامند؟

قراردادهای خرید تا حد زیادی شامل فهرستی از نمایندگی‌ها و ضمانت‌ نامه‌هایی است که فروشنده در مورد وضعیت کسب و کاری که در شرف فروش آن است به خریدار می‌دهد. این فهرست شامل لیستی از مجوزها، گواهینامه‌ها و ثبت‌های لازم برای فعالیت رستوران و اینکه آیا می‌توان آنها را به خریدار منتقل کرد، خواهد بود. هر کدام از این قوانین و مجوزها با توجه به شرایط هر استان می‌تواند متفاوت باشد.

به طور مثال، انتقال مجوزهای نوشیدنی در سراسر کشور توسط کمیسیون‌های استانی نوشیدنی مربوطه تنظیم می‌شود. در انتاریو، کمیسیون نوشیدنی و بازی انتاریو به خریدار اجازه می‌دهد (پس از ارائه درخواست مناسب) تا زمانی که مجوز توسط AGCO منتقل، منقضی یا رد شود، رستوران دارای مجوز باقی بماند.

حداقل سرمایه برای خرید رستوران در کانادا چقدر است؟

طبق داده‌های اخیر صنعت، رستوران‌ها به طور کلی با قیمت متوسط ۱۵۰,۰۰۰ دلار به فروش می‌رسند. با این حال، قیمت رستوران‌ها به طور گسترده‌ای بر اساس مکان و نوع متفاوت است و هزینه‌های کلی راه اندازی باعث افزایش قیمت می‌شود (از سال ۲۰۲۰، هزینه‌های کلی راه‌اندازی بین ۲۵۰,۰۰۰ تا ۵۰۰,۰۰۰ دلار بسته به عوامل مختلف است). ممکن است بیزینسی ارزان‌تر در منطقه خود پیدا کنید، اما همیشه بهتر است قیمت بالاتری را بر اساس موقعیت مکانی، نوسانات قیمت املاک و مستغلات فرض کنید.

سرمایه گذاران و صاحبان رستوران‌ها قصد دارند رستوران خود را به ازای ۲۵ تا ۴۰ درصد از درآمد عملیاتی سالانه خود بفروشند. به عنوان مثال، اگر یک رستوران یک میلیون دلار در سال فروش داشته باشد، آنها قیمت فروش را حدود ۲۵۰،۰۰۰ تا ۴۰۰،۰۰۰ دلار اعلام خواهند کرد. یادآوری این نکته مهم است که کسب و کاری که با فروش ۱ میلیون دلاری کار می‌کند، ‌درآمد او به صورت خالص سالی یک میلیون دلار نیست بلکه او هزینه‌هایی را بابت کرایه ملک، حقوق کارکنان، هزینه مواد اولیه و سایر موارد می‌پردازد.

بهترین استان‌های کانادا برای خرید رستوران کدامند؟

کلمه مناسب‌تر معمولا بر اساس معیارهای مختلف متفاوت است، اما در این بخش رستوران‌های مناسب مدنظر ما، رستوران‌هایی هستند که در سال ۲۰۲۵ بیشترین فروش را خواهند داشت. آن‌ها به‌ ترتیب عبارتند از: آلبرتا، ساسکاچوان، انتاریو، بریتیش کلمبیا، کبک.

به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۱۹، بسیاری از از رستوران‌ها در استان‌های مختلف با کاهش فروش چشمگیری مواجه شدند. در سال‌های اخیر، با توجه به کمرنگ‌تر شدن این ویروس در جوامع مختلف، صنعت رستوران در کانادا نیز توانست قدرت خود را پس بگیرد. 

در یک نگاه کلی، می‌توانید تغییرات نقطه‌ای فروش غذا در هر یک از استان‌های کانادا در سال ۲۰۲۰ را نسبت به سال ۲۰۱۹ مشاهده کنید.

تغییرات اسمی در فروش سالانه رستوران استان های کانادا

همچنین، در نمودار زیر می‌توانید میزان پیش بینی فروش در سال ۲۰۲۵ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ را برای هر یک از استان‌های کانادا مشاهده کنید. 

بیشترین رشد فروش رستوران‌ها در استان‌های کانادا در سال ۲۰۲۵ به‌ترتیب زیر خواهد بود:

  • آلبرتا
  • ساسکاچوان
  • انتاریو
  • بریتیش کلمبیا
  • کبک

تغییرات فروش سالیانه رستوران استان های کانادا

در این ویدیو طرحی کلی از وضعیت صنعت غذا و نوشیدنی در کانادا به شما ارائه خواهیم داد. 

  • کدام استان‌ها در این صنعت پیشرو هستند؟ 
  • کدام استان‌ها دارای بازار بزرگتری هستند؟
  • آیا این صنعت حوزه‌ای رو به رشد است؟ 
  • آیا صنعت غذا و نوشیدنی بعد از همه‌گیری کرونا توانست وضعیت سابق خود را بازیابد؟ 

دیدن این ویدیو کمک می‌کند درک بهتری از وضعیت بازار و شانس موفقیتتان برای تاسیس کسب‌وکار در این حوزه پیدا کنید. 

خدمات ویزا موندیال در امر خرید رستوران در کانادا

داشتن یک وکیل حرفه‌ای و با تجربه که بتواند شما را در این مسیر راهنمایی کند بسیار ضروری است. شرکت بین المللی ویزا موندیال با سال‌ها تجربه در امر مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و داشتن پرونده‌های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کانادا است.

سوالات متداول

سایت Payscale.com می‌گوید صاحبان رستوران‌ها از ۳۱,۰۰۰ دلار در سال تا ۱۵۵,۰۰۰ دلار درآمد دارند. آنها همچنین تخمین می‌زنند که میانگین ملی حدود ۶۵,۰۰۰ دلار در سال است. همچنین، سایت Chron.com محدوده مشابهی را بین ۲۹،۰۰۰ تا ۱۵۳،۰۰۰ دلار در سال تخمین زده است.

میانگین درآمد یک رستوران دار کانادایی ۸۵,۰۰۰ دلار کانادا است.

میانگین سودآوری یک رستوران بین ۰ تا ۱۵ درصد سود است که میانگین آن بین ۳ تا ۵ درصد قرار می‌گیرد.

به منظور راه اندازی یک رستوران در کانادا شما به گواهینامه ها و مجوزات متعددی از جمله جواز فروشندگان، پروانه نوشیدنی‌ها، جواز کسب، پروانه ساختمان، گواهی سکونت احتیاج دارید.

تقریبا ۶ ماه. البته این زمان بر اساس نوع برنامه مهاجرتی می‌تواند متفاوت باشد.

سودآوری به عوامل بسیاری از جمله اندازه و نوع رستوران و همچنین عوامل اقتصادی بستگی دارد. به طور متوسط دو سال طول می‌کشد تا یک رستوران جدید به سود برسد.

انجمن ملی رستوران‌ها نرخ شکست را در صنعت رستوران ۳۰ درصد تخمین می‌زند. به عبارت دیگر، از هر سه رستوران، یک رستوران در سال اول خود شکست می‌خورد.

کل فرایند خرید یک رستوران در کانادا بین ۱۲ تا ۳۶ ماه طول می‌کشد.

به طور کلی خرید رستوران ایرانی در کانادا به قیمتی بین ۱۵۰ هزار دلار تا ۵۰۰ هزار دلار احتیاج دارد. اما به طور کلی بیشتر رستوران‌های ایرانی در کانادا در رنج ۲۵۰ هزار دلار قرار دارد.

بله، با سرمایه بین ۵ هزار تا ۵۰ هزار دلار می‌توان یک رستوران کوچک در کانادا راه اندازی کرد. فرصت‌هایی که در اختیار دارید‌ عبارتند از:

  • فود‌تراک
  • آشپزخانه مجازی
  • آشپزخانه خانگی

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال