Search
Close this search box.

خرید مغازه در کانادا

خرید مغازه در کانادا

برخلاف رشد چشم گیر بازارهای آنلاین در سراسر دنیا از جمله کانادا، طرفداران خرید مغازه در کانادا همچنان بی شمار هستند و به هیچ عنوان حاضر نیستند لذت یک ارتباط حضوری را با دنیای مجازی عوض کنند.

با وجود رکود اقتصاد جهانی، صنعت خرده فروشی همچنان در حال رشد است. کمیته ملی اقتصاد خرده‌فروشی در کانادا در سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرده است که فروش صنعت خرده‌فروشی (بدون در نظر گرفتن خودروها، پمپ بنزین‌ها و رستوران‌ها)  امسال بیش از میانگین ۱۰ ساله بوده و با رشد ۲.۷ درصدی همراه خواهد بود.

از عواملی که باعث جذب مخاطبین به این صنعت می شود می توان به سه مورد اصلی زیر اشاره کرد: 

  • سلامت صنعت
  • موانع کم برای ورود
  • قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه

اما همه کسب‌وکارهای خرده‌فروشی ابزاری برای رسیدن به موفقیت نیستند. در واقع، بسیاری از خرده فروشان اجزای ضروری مورد نیاز برای سودآوری و رشد پایدار را ندارند. برای جلوگیری از انتخاب سرمایه گذاری ضعیف، خریداران باید جوانب مختلف خرید مغازه در کانادا را بررسی کنند.

فهرست مطالب

چه کسانی برای خرید مغازه در کانادا واجد شرایط هستند؟

  • داشتن تجربه مدیریت و مرتبط با کسب و کار مورد نظر در کانادا 
  • داشتن سرمایه کافی برای خرید مغازه و تقبل هزینه های جاری 
  • مسلط بودن به یکی از زبان‌های رایج کانادا (انگلیسی و فرانسه)

به طور کلی مهاجرین برای خرید مغازه در کانادا باید چه مراحلی را طی کنند؟

  • تجارت مورد نظر خود را شناسایی کند. 
  • برای مجوز ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) همراه با یک طرح تجاری مناسب اقدام کند.
  • هنگامی که جواب مثبت LMIA صادر شد، سرمایه گذار خارجی برای مجوز کار موقت ۱۲-۲۴ ماهه و قابل تمدید درخواست می‌دهد.

۱۰ گام مهم برای خرید مغازه در کانادا

۱. در مورد نوع مغازه ای که می خواهید باز کنید فکر کنید

انواع مختلفی از مغازه ها در خیابان‌های اصلی کانادا وجود دارد که همگی به افراد مختلف و نیازهای مختلف خدمات ارائه می‌دهند. به این فکر کنید که چه نوع مغازه ای را می‌خواهید بخرید و چگونه آن را از رقبا متمایز خواهید کرد. به دنبال خرید یک سوپرمارکت هستید یا لباس فروشی؟

۲. بودجه خود را در نظر بگیرید

چقدر می خواهید برای خرید یک مغازه در کانادا هزینه کنید؟ آیا می خواهید وام بگیرید یا به اندازه کافی برای خرید یک مغازه پول دارید؟ آیا مکانی که شما به آن علاقه دارید دارای امتیاز بالایی است یا در مورد مکان مغازه خود باید تجدید نظر کنید؟

اینها تنها بخشی از سوالاتی هستند که باید هنگام تعیین بودجه خود در نظر بگیرید. هیچ راه مشخصی برای تعیین بودجه شما وجود ندارد، اما همیشه باید هزینه های اضافی در کسب و کار خود را در نظر بگیرید .

علاوه بر هزینه‌های قانونی، باید قیمت سهام در ارزش گذاری (SAV) را در نظر بگیرید که ممکن است به قیمت درخواستی اضافه شود، و حتی مجبور شوید هزینه هایی اضافی بابت لوازم و تجهیزات فروشگاه بپردازید.

۳. یک مغازه برای فروش پیدا کنید

پس از تصمیم گیری در مورد نوع مغازه ای که می خواهید باز کنید و مقدار سرمایه گذاری، قدم بعدی این است که به دنبال مغازه هایی برای فروش بگردید. شما می توانید از طریق کارگزار ها، وکلا، تبلیغات آنلاین و حتی به صورت دهان به دهان از مغازه های فروشی اطلاع پیدا کنید.

به طور مثال برای خرید یک مغازه در کانادا می توانید از سایت های زیر استفاده کنید:

۴. فهرستی از مشاغلی که به آنها علاقه دارید ایجاد کنید

در مدت زمان جستجوی خود، احتمالاً چندین کسب و کار را پیدا خواهید کرد که به آنها علاقه مند هستید. ایده خوبی است که در این مرحله ذهن خود را باز نگه دارید و به جای یک گزینه، در مورد چندین موقعیت پرس و جو کنید، ، زیرا هر فروشنده اولویت‌های متفاوتی خواهد داشت و ممکن است شما در تجارتی نامناسب سرمایه گذاری کنید. هنگامی که فروشگاهی را پیدا کردید که متناسب با خواسته‌های شما بود، باید با فروشنده تماس بگیرید و هر گونه سوالی را که ممکن است لازم باشد بپرسید تا ببینید آیا همچنان به آن فروشگاه علاقه مند هستید یا خیر.

۵. ارزش مالی فروشگاه را ارزیابی کنید

قبل از انجام هرگونه اقدامی، باید اسناد مالی کسب و کار را مشاهده کنید. بررسی برگه سود و زیان فروشگاه و حساب‌های تجاری عمومی به شما ایده می‌دهد که آن کسب‌ و کار چقدر سودآور است، چه هزینه‌هایی را به باید پرداخت کنید و آیا هزینه‌های اولیه‌ای وجود دارد که می‌توانید هنگام اداره کسب‌ و کار آن را کاهش دهید؟

۶. مغازه را از نزدیک بررسی کنید

اگر از گردش‌های مالی و وضعیت اقتصادی کسب و کار مورد نظر راضی هستید و می‌خواهید روند خرید را ادامه دهید، گام بعدی هماهنگی با مالک برای دیدن مغازه از نزدیک است. این به شما فرصتی می دهد تا به اطراف کسب و کار نگاهی بیندازید و هر سوال دیگری که ممکن است داشته باشید بپرسید.

هنگام مشاهده کسب و کار باید به به تمام جوانب فکر کنید. نوشتن لیستی از سوالات از قبل به شما کمک می کند تا از فرصت پیش آمده بهترین استفاده را ببرید. برخی از این سوالات اولیه که باید بپرسید عبارتند از:

  • امنیت و دوربین مداربسته: آیا دوربین مداربسته دارند و اگر چنین است، آیا کار می کند و چه مناطقی را پوشش می‌دهد؟
  • وسایل و ابزارآلات: آیا زمانی که کسب و کار را تحویل می گیرید وسایل، ابزارآلات و امکانات فروشگاه نیاز به تعویض دارند یا هنوز  قابل استفاده هستند؟ آیا وسایل موجود در فروشگاه از گارانتی برخوردار هستند؟
  • مشکلات ملک: آیا ملک به صورت اجاره‌ای است؟ تاریخ قرارداد ملک تا چه زمانی است؟ آیا تضمینی برای تمدید قرار داد از طرف مالک داده شده است؟
  • کارکنان: آیا کسب و کار دارای پرسنل است و اگر چنین است، آیا پس از فروش کسب و کار، همچنان قصد دارند در کسب و کار باقی بمانند؟

تا آنجا که می‌توانید اطلاعات کافی در مورد کسب و کار خرده فروشی که در نظر دارید جمع آوری کنید. رسیدهای مالیاتی پنج سال گذشته را بررسی کنید تا متوجه شوید که چگونه مغازه مورد نظر در حال رشد (یا کاهش) فروش خود بوده است. مغازه‌ای که به طور پیوسته فروش خود را افزایش داده است، ممکن است گزینه مناسب‌تری در برابر یک مغازه خرده فروشی با کاهش درآمد باشد.

فهرست مشتریان شرکت و همچنین لیست فروشندگانی را که شرکت کالاهای خود را از آنها دریافت می کند، بررسی کنید. برای اطلاعات در مورد قیمت و روابط آنها با فروشگاه خرده فروشی با تامین کنندگان تماس بگیرید.

۷. بررسی دقیق را شروع کنید

بخش جدایی ناپذیر از این فرآیند، بررسی دقیق اطلاعاتی است که مالک در اختیار شما قرار داده است. شما موظف هستید تمام اطلاعات را با دقت بررسی کنید تا بتوانید در مورد آینده کسب و کار تصمیم گیری کنید. آیا چنین اطلاعاتی نشان دهنده یک کسب و کار سود آور است؟ یا برای آنکه کسب و کار خریداری شده سودآور شود، نیازمند اقداماتی جدید است؟

۸. پیشنهاد خود را مطرح کنید

پس از بررسی تمامی شرایط و اطلاعات ارائه شده توسط فروشنده، اگر به این نتیجه رسید که خرید این فروشگاه برای شما فرصتی مناسب است، زمان آن فرا رسیده تا پیشنهاد خود را مطرح نمایید.

پس از مشورت با افراد با تجربه و متخصص در زمینه ارزش گذاری اموال، با فروشنده وارد مذاکره شوید و قیمت را به گونه ای پیشنهاد دهید که فضای مذاکره برای هر دو طرف فراهم باشد. برای تخمین ارزش یک کسب و کار، بهترین کار مشورت با یک کارگزار یا وکیل است.

از وکیل بخواهید که یک ارزیاب مستقل را که می تواند ارزش کسب و کار را منصفانه ارزیابی کند، به شما پیشنهاد کند. صاحب کسب و کار فعلی ممکن است قبلاً یک ارزیابی انجام داده باشد، اما مهم است که خودتان در مورد ارزش واقعی مغازه، دیدگاه مستقل خود را پیدا کنید.

۹. با فروشنده مذاکره کنید

دقیقاً مانند خرید خانه، فروشنده احتمالاً با یک پیشنهاد متقابل رو به روی شما قرار خواهد گرفت. ممکن است آنها به دنبال پول بیشتری نسبت به آنچه که شما آماده کرده‌اید باشند، یا زمان کوتاه ترین را برای دریافت کامل پول در نظر گرفته باشند. مشخص کنید که آنها به دنبال چه چیزی هستند و سعی کنید به معامله ای برسید که هر دو طرف از آن راضی باشند.

۱۰. اقدامات نهایی برای خرید مغازه را انجام دهید

وقتی هر دوی شما بر روی یک پیشنهاد توافق کرده اید، مرحله نهایی تکمیل فروش است و معمولاً توسط هر دو طرف قرارداد شروع می‌شود. در رابطه با تنظیم قرارداد خود، حتماً با یک وکیل با تجربه مشورت کنید و از او بخواهید تا تمام اموال قابل انتقال، شرایط پرداخت و مالکیت ملک را مشخص کند. همچنین لازم است در مورد مجوزهایی که قابل انتقال بوده و یا لازم است برای آن اقدام کنید نیز اطلاعات کامل به دست آورید.

با یک وکیل با تجربه در خرید و فروش مشاغل کوچک تماس بگیرید. قوانین تجارت بخش بسیار خاصی از حرفه حقوقی است، بنابراین مطمئن شوید وکیلی که انتخاب می‌کنید تجربه کافی در زمینه کمک به مردم برای خرید مشاغل خرده فروشی داشته باشد.

همانطور که هنگام خرید خانه، این فرآیند می تواند طولانی باشد، بنابراین مهم است که صبور باشید زیرا تا زمانی که قراردادها مبادله نشده‌اند، کسب و کار را خریداری نکرده‌اید. پس از امضای تجارت، آخرین چیز این است که از فروشگاه جدید خود لذت ببرید!

هنگام خرید یک مغازه در کانادا حتما به نکات زیر توجه کنید

آیا اجاره نامه مغازه قابل انتقال است؟ 

موفقیت خرده فروشان سنتی به شدت تحت تاثیر موقعیت مغازه قرار دارد. قبل از خرید یک تجارت خرده فروشی، بررسی کنید که آیا اجاره نامه در محل قابل انتقال است یا خیر. برخی از مالکان در واگذاری اجاره نامه به مالکان جدید مردد هستند، به ویژه آنهایی که فاقد تجربه قبلی در خرده فروشی یا کسب و کار مورد نظر هستند.

اگر اجاره نامه قابل انتقال است، بررسی کنید که آیا طولانی مدت است یا خیر. در صورت امکان، سعی کنید با گزینه‌های اضافی مذاکره کنید تا حداقل ده سال فرصت تمدید قرارداد به خود بدهید. اگر اجاره نامه قابل انتقال نیست، در نظر بگیرید که چگونه تغییر مکان ممکن است بر مشتریان فعلی تأثیر بگذارد.

ارزش مغازه چقدر است؟ 

اگرچه سودآوری همیشه قیمت درخواستی یک کسب و کار را تعیین می کند، اما موجودی مغازه نیز یکی از عناصری است که ارزش گذاری یک کسب و کار خرده فروشی را دشوارتر می کند. گاهی اوقات موجودی یک مغازه جدا از قیمت درخواستی فروشنده در نظر گرفته می‌شود. سایر مواقع، سود و موجودی با هم ترکیب می شوند. در هر صورت، تعیین اینکه آیا تمام موجودی به دست آمده قابل فروش است یا خیر، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین، مطمئن شوید که هر موجودی را که فکر می کنید در مذاکرات به سختی فروخته می شود، را در نظر بگیرید.

هنگام ارزش گذاری کسب و کار، توجه به جریان نقدی کسب و کار نیز مهم است. کسب‌وکارهای خرده‌فروشی معمولاً چند برابر جریان نقدی می‌فروشند، بنابراین تأیید اینکه قیمت درخواستی براساس جریان نقدی قابل تأیید است – و نه برآورد شخصی مالک، مهم است.

آیا قادر به شناسایی محصولات آینده هستید؟ 

برای فروشگاه‌های خرده‌فروشی که با ارائه محصولاتشان هدایت می‌شوند، خریداران باید مطمئن باشند که انواع محصولاتی را که مشتریانشان می‌خواهند فراهم کنند. اگر مدیریت محصول توسط مالک فعلی انجام شود، ممکن است بررسی کنید که آیا آنها می‌توانند به عنوان مشاور یا کارمند حقوق بگیر به شما کمک کنند یا خیر. همه فروشندگان نمی‌خواهند پس از فروش با تجارت خود درگیر شوند، بنابراین مطمئن شوید که این موضوع را در مراحل اولیه فروش مطرح کرده‌اید.

آیا کسب و کار به چند مشتری کلیدی بستگی دارد؟ 

ممکن است فروشگاهی بخرید که بسیار موفق به نظر می رسد، اما اگر به شدت به چند مشتری متکی باشد، ریسک بزرگی می‌کنید. اگر مشتریان کلیدی احساس کنند به مالک قبلی وفادار هستند، ممکن است از مالکیت جدید رو برگردانند و کسب و کار خود را به جای دیگری ببرند.

آیا می توانید روابط موفق فروشنده را حفظ کنید؟ 

در صورت امکان، فهرست تامین کنندگانی را که مالک فعلی با آنها کار می‌کند، را مرور کنید. برای اطلاع از قیمت و آگاهی از روابط آنها با فروشگاه با تامین کنندگان تماس بگیرید. اگر فروشندگان بزرگ به طور خاص به مالک قبلی احساس وفاداری کنند، این احتمال وجود دارد که پس از تحویل مغازه توسط شما، همکاری خود را با شما کمتر کنند.

شهرت فروشگاه در حال حاضر در بین مردم و در فضای آنلاین چگونه است؟ 

خدمات با کیفیت به مشتریان در صنعت خرده فروشی بسیار مهم است. با مشتریان صحبت کنید تا شهرت فروشگاه را بهتر بسنجید و در نظر بگیرید که چگونه تصورات آنها ممکن است با تغییر مالکیت نیز عوض شود. نگاهی دقیق تر به بازخورد مشتریان در وب سایت‌های نظر سنجی می‌تواند به شما کمک کند از محبوبیت مغازه مورد نظر در میان مشریان خبردار شوید.

پس از بدست آوردن اطلاعات و در نظر گرفتن شرایط مختلف، به طور مثال بیایید خرید یک فروشگاه رفاهی در کانادا را بررسی کنیم:

چگونه یک فروشگاه رفاهی در کانادا بخریم؟

برای راه اندازی یک فروشگاه موفق، باید مهارت های ارتباطی عالی با مشتریان، کارکنان و تامین کنندگان خود داشته باشید. با خریداران ثابت خود ارتباط برقرار کنید و به زندگی آنها علاقه نشان دهید. سعی کنید خود و فروشگاه خود را در کامیونیتی مورد نظر محبوب سازید.

یکی از بهترین راه‌ها برای گسترش و افزایش کسب و کار شما، شناخت مخاطب است. بدین منظور شما می توانید به عنوان یک مشتری در فروشگاه خود قدم بزنید، اجناس مورد نظر را خریداری کنید و رفتار کارمندان را بسنجید. اینگونه می توانید نقاط ضعف خود را موثرتر مشاهده و برطرف کنید. 

تجربه در مدیریت یک فروشگاه یک نقطه شروع ایده آل خواهد بود. مدارک تحصیلی اجباری نیستند، اما بسیاری از دوره‌هاهای اضافی برای کمک به موفقیت شما وجود دارد، مانند 

  • دوره های مدیریت خرده فروشی
  • سمینارهای رهبری یا آموزش در مدیریت وب سایت.

اعداد و ارقام کلی: تقریباً ۷۷۵۰ فروشگاه رفاه در سراسر کانادا وجود دارد که نزدیک به ۳۰۰۰ از آنها در انتاریو، پرجمعیت‌ترین استان این کشور مستقر هستند. به طور متوسط، ۴۰۷۰ فروشگاه بین یک تا چهار کارمند استخدام می کنند. فروش خرده فروشی برای فروشگاه های رفاه در کانادا در سال ۲۰۱۸ به حدود ۷.۹۲ میلیارد دلار کانادا رسید. و لازم است بدانید که در این نوع کسب و کار حاشیه سود کم بوده و قیمت‌های فروش به قیمت‌های خرید بسیار نزدیک هستند.

قیمت‌های اجاره در مکان‌های مطلوب در حال افزایش است و حاشیه‌های تجاری را تنگ می‌کند و بسیاری از خرده‌فروشان به فروش تنباکو و بلیت‌های لاتاری وابسته هستند. سال گذشته، از سال ۲۰۱۸، به طور متوسط پنج فروشگاه رفاه هر هفته در انتاریو بسته می‌شدند.

مجوزها: به عنوان صاحب فروشگاه رفاه، باید برای مجوزها از سطوح دولتی فدرال، استانی و شهرداری درخواست دهید. منبع دولتی کانادا BizPaL می‌تواند به به شما برای رسیدن به پاسخ‌های درست کمک کند.

اگر بودجه زیادی ندارید، ممکن است در نظر داشته باشید که یک فروشگاه رفاهی ناموفق را با قیمت پایین بخرید و قصد دارید جریان های درآمدی بیشتری را به کسب و کار اضافه کنید. به عنوان مثال، دریافت مجوز Food Handler به شما این امکان را می دهد که غذا یا نوشیدنی را در محل سرو کنید.

مغازه‌های خرده فروشی در کانادا چه اصنافی را در بر می‌گیرد؟

بخش مغازه‌های خرده فروشی در کانادا شامل موسساتی است که عمدتاً در موارد زیر فعالیت می کنند:

  • خرده‌فروشی کالا 
  • ارائه خدمات مرتبط با فروش کالا. 

خرده فروشان فروشگاهی 

خرده‌فروشان فروشگاهی مکان‌های ثابت فروش را اداره می‌کنند که برای جذب حجم بالایی از مشتریان طراحی شده‌اند. به طور کلی، فروشگاه‌های خرده‌فروشی نمایشگاه‌های گسترده‌ای از کالاها دارند و از تبلیغات رسانه‌ای برای جذب مشتری استفاده می‌کنند. آنها معمولاً کالاهایی را برای مصرف شخصی یا خانگی به عموم مردم می فروشند، اما برخی از آنها به مشتریان تجاری و سازمانی نیز خدمت می کنند و شامل موسساتی مانند موارد زیر هستند:

  • فروشگاه های لوازم اداری
  • فروشگاه های کامپیوتر و نرم افزار
  • فروشندگان مصالح ساختمانی
  • فروشگاه های لوازم لوله کشی
  • فروشگاه های لوازم برقی
  • سوپرمارکت‌ها

برخی از خرده فروشان فروشگاهی علاوه بر فروش کالا، به ارائه خدمات پس از فروش مانند تعمیر و نصب نیز می پردازند مانند: 

  • فروشندگان خودروهای جدید 
  • فروشگاه های لوازم الکترونیکی 
  • فروشگاه‌های لوازم خانگی
  • فروشگاه های آلات و لوازم موسیقی 
  • فروشگاه های پوشش کف
  • فروشگاه های شیشه کاری 

به عنوان یک قاعده کلی، موسساتی که به خرده فروشی کالا و ارائه خدمات پس از فروش اشتغال دارند در این بخش طبقه بندی می شوند.

آیا برای راه اندازی یک مغازه به مجوز یا گواهینامه احتیاج داریم؟

برای مشاهده دقیق مجوزهای لازم برای هر کسب و کاری به سایت دولتی BizPaL مراجعه کنید (BizPaL خدماتی است که توسط دولت‌های فدرال، استانی/منطقه‌ای، شهری و اولین ملل ارائه می‌شود). توجه داشته باشید که در این سایت، مجوزات لازم برای هر استانی متفاوت است.

کسب‌وکارها معمولاً برای فعالیت فقط به مجوز تجاری نیاز دارند و این مجوز برای هر کسی که هزینه مجوز را پرداخت می‌کند در دسترس است. با این وجود، تنها تعداد کمی از کسب و کارها هستند که به تجربه یا آموزش قبلی نیاز ندارند و قاعدتا یک یا دو سال تجربه قبلی می‌تواند احتمال موفقیت شما را در کسب و کار مورد نظر افزایش دهد.

تعیین اینکه آیا مجوز حرفه ای برای داشتن یک مغازه لازم است، بسیار حیاتی است. بسیاری از کسب‌وکارها به فردی که مجوز ندارد، حتی اجازه نمی‌دهند که کارمندان دارای مجوز را برای آن کسب و کار استخدام کنند. قبل از ارائه پیشنهاد، حتماً از مالک بپرسید که چه مجوزهای حرفه ای دارد و تصمیم بگیرید که آیا می خواهید برای خود پروسه دریافت مجوز را طی کنید یا خیر. اخذ اکثر مجوزها ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد، که علاوه بر آزمون دولتی (پیمانکاران فرعی و غیره)، نیازمند ارزیابی (مانند املاک و مستغلات یا تبدیل شدن به یک حسابدار رسمی) یا تجربه باشد.

معمولا مجوزهای لازم برای کسب و کارهای مختلف شامل موارد زیر می‌شود:

  • استخدام
  • ثبت کسب و کار
  • تابلوها
  • فروش مواد غذایی
  • الکل یا تنباکو
  • واردات کالا
  • تبدیل یک ملک مسکونی به تجاری 
  • توقفگاه خودرو

مغازه‌داران در کانادا با چه چالش‌هایی مواجه هستند؟

چالش‌های زیادی برای مغازه داران در عصر جدید پدید آمده است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم: 

  • خرید آنلاین به حدی رسیده است که بر سودآوری مغازه ها تأثیر منفی گذاشته است. البته مغازه داران در کانادا این مشکل را می توانند با ایجاد یک جنبه آنلاین از کسب و کار خود به جای مخالفت با آن برطرف کنند. مطمئن شوید که متوجه شده اید چگونه می توانید کسب و کار خود را از طریق حضور فعال آنلاین گسترش دهید.
  • ایجاد “تجربه لذت بخش” برای مشتری واضح تر شده است. به این فکر کنید که چگونه می‌خواهید برای مشتریان خود، به‌ویژه با مصرف‌کنندگان رو به رشد نوجوانان، جذابیت ایجاد کنید و آنها را وفادار نگه دارید.
  • خریداران این روزها زمان یا صبر کم تری دارند.
  • برخی از خرده‌فروش‌ها، مانند والمارت، به روند پرداخت خودکار به کمک اپلیکیشن‌ها دامن می‌زنند.
  • با تغییر دموگرافیک جامعه و پیدایش فناوری‌های جدید، مشتریان انتظار دارند خریدشان سریع‌تر، ارزان‌تر و جذاب‌تر باشد.
  • سی‌بی‌سی نیوز ادعا می‌کند که سیاست در آینده نزدیک، رونق کسب‌وکارها را سخت‌تر می‌کند.
  • با افزایش پوپولیسم و ناسیونالیسم، این احتمال وجود دارد کسب و کارهای کانادا نیز تحت تاثیر قرار بگیرند.
  • خرده فروشان کالاهای وارداتی ممکن است نیاز داشته باشند در مدل های کسب و کار خود تجدید نظر کنند یا مکان خود را تغییر دهند.

هزینه خرید یک مغازه در کانادا چقدر است؟

قیمت درخواستی یک فروشگاه در کانادا بسته به نوع گردش مالی و درآمد سالانه ای که می توانید از یک کسب و کار انتظار داشته باشید، نوع مالکیت دارایی، مکان، نوع خرده فروشی، و میزان تثبیت آن می تواند متفاوت باشد.

پیشنهادات کنونی سایت BusinessesForSale از چند ده هزار دلار شروع شده و تا میلیون‌ها دلار متغیر است!

بیشتر مغازه‌های فروش در کانادا، مغازه‌های معمولی قدیمی هستند، اما برخی از آنها فروشگاه الکترونیکی مخصوص به خود را نیز راه اندازی کرده‌اند. در برخی موارد نیز ممکن است برای ارتقای یک فروشگاه الکترونیکی به راه اندازی یک وب‌سایت جدید نیز نیاز داشته باشید.

۸ فروشگاه محبوب در کانادا

به طور کلی فروشگاه‌های بزرگ در کانادا تنها بر روی یک محصول خاص تمرکز ندارند. بلکه طیف گسترده ای از اقلام را به فروش می‌رساند و هر قسمتی از فروشگاه خود را به فروش یک دپارتمان خاص اختصاص داده اند.

برخی از این دپارتمان‌ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • مبلمان
  • الکترونیک
  • لوازم منزل
  • لباس
  • لوازم آرایشی
  • کفش
  • اسباب بازی
  • مواد غذایی

در ادامه ۸ فروشگاه محبوب کانادایی و محصولاتی که ارائه می‌دهند را  بررسی می‌کنیم.

والمارت یکی از بزرگترین خرده فروشان جهان با حضور گسترده در سراسر کانادا است.

والمارت دارای ۲ نوع فروشگاه است. 

  • مکان‌های معمولی  
  • سوپرسنترها. 

تنها تفاوت آنها این است که سوپرسنترها شامل خوار و بار فروشی های کامل هستند.

والمارت چه چیزی می فروشد؟ مجموعه گسترده ای از وسایل مورد نیاز برای خانه شما، که شامل موارد زیر است:

  • لباس
  • وسایل الکترونیک
  • لوازم منزل
  • اسباب بازی 
  • مواد غذایی

یکی از خرده فروشان کانادایی که اجناس دارای را ارئه می‌دهد وینرز است. وینرز تقریباً در تمام استان های کانادا فعالیت دارد و تعداد فروشگاه های آن به ۳۰۰ می‌رسد. 

محصولات ارائه شده در مکان های Winners شامل موارد زیر است: 

  • لباس
  • مبلمان
  • لوازم خانه
  • اسباب بازی
  • محصولات زیبایی

قدیمی‌ترین شرکت در آمریکای شمالی، هادسونز بی، این شرکت در سال 1670 تأسیس شد و در حال حاضر به فروشگاه‌های زنجیره‌ای که امروزه می‌بینید، تکامل یافته است.

هادسونز بی یک خرده‌فروش رده بالا است که کالاهای مختلفی را از مارک‌های معروف ارائه می‌کند و بخش‌هایی مانند:

  • لباس
  • لوازم آرایشی و بهداشتی
  • لوازم منزل

همچنین ۲ نوع فروشگاه وجود دارد:

  • اصلی
  • معمولی 

فروشگاه های شاخص (که در اتاوا، تورنتو، مونترال، کلگری، ادمونتون و ونکوور واقع شده اند) انتخاب گسترده تری از محصولات را ارائه می دهند.

نوردستورم یک فروشگاه بزرگ لوکس که تقریباً تمام استان های کانادا را پوشش می دهد. از جمله خدماتی که می توان در این فروشگاه ها پیدا کرد عبارت است از:

  • پوشاک
  • کفش
  • لوازم جانبی
  • لوازم آرایشی و بهداشتی گران‌قیمت

سیمونز به عنوان یک فروشگاه بزرگ مستقر در کبک شروع به کار کرد، اما از آن زمان به مناطق دیگر در کانادا گسترش یافت و فروشگاه هایی در انتاریو، آلبرتا و بریتیش کلمبیا افتتاح نمود.

برخی از محصولاتی که سیمونز به فروش می رساند عبارتند از:

  • لباس
  • لوازم منزل
  • ملافه
  • مبلمان

یکی دیگر از فروشگاه های بزرگ و لوکس کانادایی، جاینت تایگر است که اقلام مختلفی را به فروش می رساند، از جمله:

  • لباس
  • لوازم منزل
  • الکترونیک
  • لوازم آرایشی

یک فروشگاه بزرگ که اجناس تخفیف دار ارائه می کند، جاینت تایگر است و در همه استان ها به جز بریتیش کلمبیا و نیوفاندلند فعالیت می کند.

محصولاتی که در این فروشگاه میتوان پیدا کرد شامل: 

  • مواد غذایی
  • لباس
  • لوازم خانگی

آخرین موردی که به آن می پردازیم فروشگاه‌های زنجیره‌ای Bed Bath And Beyond است. این فروشگاه ها در تمام استان های کانادا به جز کبک فعال هستند و محصولات زیر را ارائه می کند:

  • مبلمان
  • لوازم منزل
  • دکور خانه

این برند مد زنانه مستقر در ونکوور به عنوان یکی از محبوب‌ترین فروشگاه‌های فروش لباس کانادا شناخته شده است. آریتزیا با گسترش اخیر خود در ایالات متحده و در تجارت الکترونیک، رشد چشمگیری در چند سال اخیر داشته است.

رقیب سرسخت آریتزیا، گوس کانادایی است که یک طراح، تولید کننده و فروشنده برتر لباس‌های لوکس است. اگرچه پندمی ویروس کرونا همه‌چیز را برای صنعت پوشاک دشوار کرد، اما گوس کانادایی رشد درآمد بالایی را گزارش کرده است. با پایان قرنطینه در سراسر کشور، این خرده فروش قطعاً رشد بیشتری نیز خواهد داشت.

شرکت تایر کانادایی، خرده فروش مورد علاقه قدیمی کانادایی ها است که محصولاتی شامل

  • قطعات خودرو
  • سخت افزار
  • لوازم ورزش
  • وسایل بازی و سرگرمی 
  • لوازم خانگی 

ارائه می دهد. در سال ۲۰۲۰، این مغازه‌های زنجیره‌ای حضور آنلاین و فضای تجارت الکترونیک خود را بازسازی کردند و توانست حتی با وجود کاهش مشتریان حضوری، رشد چشمگیری داشته باشد.

لوبلا بزرگترین شرکت خرده فروشی مواد غذایی در کانادا است.این فروشگاه زنجیره‌ای از سال ۱۹۱۹ مشغول به فعالیت و توزیع مواد غذایی است و همواره طرفداران خود را در سرتاسر کانادا داشته است.

خدمات ویزا موندیال در امر خرید مغازه در کانادا

داشتن یک وکیل حرفه‌ای و با تجربه که بتواند شما را در این مسیر راهنمایی کند بسیار ضروری است. شرکت بین المللی ویزا موندیال با سال‌ها تجربه در امر مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و داشتن پرونده‌های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کانادا است.

سوالات متداول

هنگامی که یک کسب و کار مناسب پیدا شد، ۲-۳ ماه طول می کشد تا فرآیند درخواست LMIA تکمیل شود. پس از آن نیز، در اکثر حوزه های قضایی کمتر از ۳ ماه طول می کشد تا مجوز کار دریافت شود.

حداقل زمان انتظار وجود ندارد. نامزدهای واجد شرایط می توانند بلافاصله پس از ورود به کانادا به همراه خانواده خود برای اقامت دائم درخواست دهند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال