Search
Close this search box.

خرید خودرو در کانادا

خرید خودرو در کانادا

چنانچه قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید، یکی از اولین کارهایی که پس از ورود به کانادا باید انجام دهید، خرید خودرو است. خرید خودرو در کانادا رسیدگی به امور روزمره از قبیل رفتن به محل کار، مدرسه و خرید روزانه را آسان می‌کند.

از آنجاییکه خرید خودروهای لوکس در برخی کشورها به دلیل قیمت‌های سر به فلک‌ کشیده تقریباً به رویا تبدیل شده است، مبحث خرید خودرو در کانادا همواره برای ایرانیان از جذابیت بالایی برخوردار بوده است.

خرید خودرو در کانادا چه از نظر قیمت و چه از نظر شرایط پرداخت، بسیار مقرون‌به‌صرفه و آسان است. ما در این مقاله به همه سؤالات شما درباره خرید خودرو در کانادا پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

شرایط خرید خودرو در کانادا

خرید خودرو در کانادا مستلزم داشتن برخی شرایط و گذراندن مراحلی است که در این قسمت به تفصیل به بررسی آن می‌پردازیم:

گام اول: برای خرید خودرو در کانادا به چه مدارکی نیاز دارید؟

در ابتدا باید ۳ مدرک اصلی را از قبیل گواهینامه رانندگی، بیمه‌نامه معتبر خودرو و گواهی ثبت خودرو را ارائه دهید.

چنانچه در ایران گواهینامه رانندگی خود را دریافت کرده‌اید، بعد از آمدن به کانادا می‌توانید گواهینامه خود را با گواهینامه کانادایی تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: رانندگی در کانادا

جهت تعویض گواهینامه ملزم به ارائه برخی مدارک هستید. برای این منظور به ۳ کارت شناسایی معتبر نیاز دارید.

مدارک لازم برای تعویض گواهینامه خارجی با کانادایی

  • کارتی که نشان‌دهنده وضعیت اقامتی شما در کشور کانادا باشد، مانند کارت شهروندی برای شهروندان کانادا
  • گواهینامه رانندگی قبلی
  • سند یا نامه رسمی که طی ۶ ماه گذشته تنظیم شده و شامل موارد زیر باشد:
    • سربرگ یا لوگوی سازمانی که گواهینامه شما را صادر کرده است،
    • نام و تاریخ تولدتان،
    • تاریخ صدور گواهینامه در ایران،
    • شماره گواهینامه، نوع گواهینامه و تاریخ انقضای آن

نکته: در زمان اخذ گواهینامه کانادایی، اصل گواهینامه‌های قبلی شما را از شما می‌گیرند و دیگر به شما تحویل داده نمی‌شود.

بعد از دریافت گواهینامه نوبت به دریافت بیمه اتومبیل می‌رسد. برای دریافت بیمه به مدارکی نیاز دارید که در ادامه به آن اشاره شده است.

مدارک لازم برای اخذ بیمه خودرو در کانادا

  • شماره گواهینامه رانندگی هر یک از اعضای خانواده که از اتومبیل استفاده می‌کنند.
  • مدل اتومبیل، مسافت پیموده‌شده و شماره ثبت خودرویی که می‌خواهید بیمه کنید.

نکته: شما می‌توانید سوابق قبلی رانندگی‌تان در کانادا را نیز ارائه دهید. باید توجه داشته باشید که سوابق رانندگی در خارج از کانادا لحاظ نمی‌شود. شهروندان کانادایی که دارای بیمه‌نامه‌های قبلی هستند، می‌توانند آن‌ها را با دریافت نامه‌های رسمی از شرکت‌های مربوطه، برای ثبت در سوابق به‌ عنوان تجارب کارآمد رانندگی ارائه دهند.

لیست شرکت های دولتی بیمه خودرو در استان های کانادا

  • استان بریتیش کلمبیا – ICBC
  • استان مانیتوبا – MPI
  • استان کبک – SAAQ
  • استان ساسکاچوان – SGI

برای نهایی کردن مالکیت قانونی هر وسیله نقلیه‌ای که خریداری می‌کنید، باید آن را در استانی که در آن زندگی می‌کنید، ثبت نمایید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت اتومبیل

  • گواهینامه رانندگی و شماره شناسایی ۱۵ رقمی مندرج بر روی آن
  • بیمه نامه معتبر
  • گواهی فروش و گواهی مالکیت خودرو که به Pink Slip نیز معروف است.

چنانچه خودرو را از نمایندگان فروش می‌خرید، آن‌ها معمولاً خودشان عملیات ثبت و بایگانی را برایتان انجام می‌دهند. اما اگر اتومبیل دست دومی را از دلال یا فروشنده شخصی می‌خرید، باید مدارک اضافی دیگری را نیز ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز در صورت خرید خودروی دست دوم از فروشنده خصوصی

  • بسته اطلاعاتی مربوط به اتومبیل دست دوم
  • گواهی استانداردهای ایمنی
  • گواهی تست عدم آلایندگی خودرو

گام دوم: خرید خودروی نو یا دست دوم؟ مسئله این است!

تصمیم‌گیری درباره خرید اتومبیل نو یا دست دوم بستگی به شرایط شما دارد. هر کدام از این گزینه‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

ما در جدول زیر، خرید خودروی نو و دست دوم را در کانادا مقایسه کرده‌ایم. با نگاهی به این جدول و ارزیابی شرایط شخصی خود، می‌توانید تصمیم نهایی خود را درباره این موضوع بگیرید.

اتومبیل نواتومبیل دست دوم
قیمتگران‌تر هستند.مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.
شرایط پرداختدر خرید اتومبیل نو، امکان اجاره یا لیز، خرید قسطی یا فایننس و یا خرید به صورت یکجا وجود دارد.
  • امکان اجاره یا لیز اتومبیل‌های دست دوم وجود ندارد.
  • به میزان محدودی امکان خرید قسطی یا فایننس برای خرید اتومبیل دست دوم وجود دارد.
  • خرید یکجای اتومبیل دست دوم به دلیل قیمت ارزان‌تر آسان‌تر است.
  • ضمانت نامه یا گارانتیخودروهای نو با گارانتی و ضمانت‌نامه فروخته می‌شوند. از این رو نواقص و هزینه‌های نگهداری خودرو تحت پوشش گارانتی قرار می‌گیرند.اگر اتومبیل دست دوم از قبل گارانتی نداشته باشد، باید مبلغی را برای گارانتی پرداخت کنید.
    شرایطکاملاً نو هستند و هرگونه نقصی در اتومبیل شامل گارانتی می‌شود.با خرید خودروی دست دوم اطلاع دقیقی از نواقص فنی احتمالی اتومبیل نخواهید داشت.
    مرجع خریدفقط از نمایندگی‌ها می‌توانید خودروی نو بخرید.از نمایندگی‌ها یا فروشندگان خصوصی می‌توانید خودروی دست دوم بخرید.
    ویژگی‌هامجهز به جدیدترین آپشن‌ها، تکنولوژی‌ها و ایمنی هستند.آپشن‌ها، تکنولوژی و ایمنی قدیمی‌تری دارند.
    تخفیفامکان گرفتن تخفیف از نمایندگی‌ها وجود دارد.قیمت خودرو از طرف فروشنده تعیین می‌شود.

    گام سوم: چه تفاوت‌هایی بین خرید اتومبیل از نمایندگان و فروشندگان خصوصی وجود دارد؟

    برای خرید اتومبیل در کانادا از دو طریق می‌توانید اقدام کنید: خرید اتومبیل از نمایندگی‌های خودرو و فروشندگان خصوصی. در این قسمت از مقاله نحوه عملکرد هر کدام از این گروه‌ها را توضیح خواهیم داد.

    خرید اتومبیل از نمایندگی‌ها

    زمانیکه برای خرید اتومبیل خود به نمایندگی‌های فروش مراجعه می‌کنید، در واقع به جای یک شخص با شرکتی سر و کار دارید که مایل است خودرو را به گونه‌ای بفروشد که به حداقل میزان مشخصی از سود دست یابد.

    مزیت‌های خرید اتومبیل از نمایندگی‌ها

    • قیمت مشخص: همه هزینه‌ها از قبیل قیمت خودرو، مالیات و سایر موارد از طریق شرکت تولیدکننده مشخص شده است.
    • امکان دریافت وام: با توجه به میزان کارکرد کارت اعتباری خود، می‌توانید برای خرید اتومبیل از اجاره یا وام بهره‌مند شوید.
    • گزینه‌های متنوع‌ برای انتخاب خودرو: نمایندگی‌های فروش انواع متنوعی از خودروها را از قبیل نو یا دسته دوم برای فروش ارائه می‌دهند و در نتیجه گزینه‌های بیشتری برای انتخاب مدل‌های مختلف اتومبیل خواهید داشت.
    • امکان مذاکره: با خرید از نمایندگی‌ها امکان مذاکره درباره نحوه پرداخت، طرح‌های گارانتی، طرح‌های حفاظتی و سایر هزینه‌ها را خواهید داشت. تنها موردی که نمی‌توانید راجع به آن مذاکره کنید قیمت فروش است.
    • در خرید از نمایندگی‌ها، حداقل ۱۵۰ نقطه از ماشین، پیش از فروش چک می‌شود و برخی قطعات خودرو در صورت نیاز، تعویض می‌شوند و شما می‌توانید سال‌ها از آن ماشین با خیال راحت استفاده کنید.

    نکته

    در خرید خودرو از نمایندگی‌ها باید به این نکته توجه داشته باشید که باید مبلغی را تحت عنوان Delivery Fee که میانگین آن بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار است، پرداخت نمایید.

    Delivery Fee هزینه‌ای است که فروشنده برای آماده کردن خودرو جهت فروش دریافت می‌کند و معمولاً شامل هزینه‌هایی مانند معاینه‌های فنی خودرو پیش از فروش، زمان صرف‌شده برای تکمیل ثبت‌نام خودرو و سایر موارد می‌شود.

    خرید اتومبیل از نمایشگاه اتومبیل

    فروشندگان خصوصی اجازه فروش اتومبیل نو را ندارند و ملزم به فروش اتومبیل با قیمت‌های مشخصی نیستند. در نتیجه چنانچه برای خرید اتومبیل به فروشندگان خصوصی مراجعه کنید، آن‌ها این اختیار را دارند که اتومبیل را به هر قیمتی که خواستند به شما بفروشند.

    هنگام خرید از فروشندگان خصوصی به این نکات توجه کنید:

    • شما خودرویی را خریداری می‌کنید که اطلاع دقیقی درباره شرایط و نواقص احتمالی آن ندارید. بنابراین پیش از خرید خودروی دست دوم حتماً به سایت‌هایی مثل Carfax مراجعه کرده و تاریخچه اتومبیل را بررسی کنید که خیالتان راحت شود که ماشین تصادف خاصی نداشته است.
    • از این طریق خودرو را به صورت نقدی خریداری خواهید کرد، بنابراین توصیه می‌کنیم برای کاهش احتمال کلاهبرداری این معامله را در یک بانک انجام دهید.
    • چنانچه فروشنده خودرو گواهی معتبری از تست‌های ایمنی و عدم آلایندگی خودرو ارائه ندهد، باید هزینه‌هایی را بابت این موارد نیز پرداخت کنید.

    در نهایت باید به خاطر داشته باشید که فروشندگان خصوصی افرادی هستند که خودشان صاحب ماشین بوده‌اند و قطعاً می‌خواهند پول بیشتری را در مقایسه با آنچه می‌توانستند از معامله با نمایندگان فروش کسب کنند، به دست بیاورند. بنابراین توصیه می‌کنیم برای اطمینان خاطر، از نمایندگی‌های فروش خودروی خود را خریداری کنید.

    گام چهارم: تصمیم‌گیری درباره شیوه پرداخت بابت خرید خودرو در کانادا

    برای خرید وسیله نقلیه جدید در کانادا ۳ راه از قبیل لیزینگ، فایننس و خرید یکجا وجود دارد. در این قسمت به شرح روش‌های لیزینگ و فایننس خودرو در کانادا می‌پردازیم.

    لیزینگ Leasing

    لیزینگ خودرو در واقع مانند اجاره کردن اتومبیل است. زمان لیز کردن خودرو باید این ۳ نکته را مد نظر داشته باشید:

    1. چند کیلومتر در سال قصد دارید رانندگی کنید؟
    2. برای چه مدت زمانی می‌خواهید از اتومبیل استفاده کنید؟
    3. چه میزان پرداختی ماهیانه‌ای را مد نظر دارید؟

    با بررسی این ۳ نیاز، بهترین خودروی ممکن را انتخاب می‌کنید و پس از پرداخت سپرده یا deposit، برای مدت مشخصی مثلاً ۲ یا ۳ سال و برای کیلومتری تعیین‌شده مثلاً ۱۶,۰۰۰ یا ۲۰,۰۰۰ کیلومتر در سال، مابقی مبلغ خودرو را ماهیانه به کمپانی پرداخت می‌کنید.

    لازم به ذکر است پس از پایان یافتن دوره زمانی پرداخت‌های ماهیانه، می‌توانید خودرو را به نمایندگی فروشی که ماشین را از آن اجاره کرده‌اید، برگردانید و ماشین دیگری را لیز کنید، و یا اینکه مابقی مبلغ خودرو را پرداخت کرده و از این طریق صاحب اتومبیل شوید.

    فایننس Finance

    فایننس مانند خرید قسطی خودرو در ایران است. در روش فایننس معمولاً مبلغی را به عنوان deposit پرداخت کرده و باقی‌مانده هزینه کل ماشین را به صورت ماهیانه در مدت زمان معین، برای مثال در بازه زمانی ۵ یا ۷ سال، پرداخت می‌کنید. در قراردادهای فایننس شما در نهایت صاحب اتومبیل خواهید شد.

    مقایسه لیزینگ و فایننس خودرو در کانادا

    تفاوت‌های اصلی بین لیزینگ و فایننس خودرو در کانادا در چند موضوع زیر خلاصه می‌شود که به شرح آن می‌پردازیم:

    • لیزینگ: چنانچه خودروی خود را از طریق لیزینگ خریداری کنید، مالک ماشین نخواهید بود.
    • فایننس: در قراردادهای فایننس شما مالک اتومبیل خواهید بود و می‌توانید تا هر زمانی که خواستید آن را نگه دارید.
    • لیزینگ: پیش‌پرداخت‌ها در قراردادهای لیز معمولاً شامل سپرده یا deposit امنیتی قابل استرداد، مالیات و هزینه‌های ثبت‌نام می‌شود.
    • فایننس: پیش‌پرداخت‌ها در فایننس شامل deposit، مالیات و هزینه‌های ثبت‌نام می‌شود.
    • لیزینگ: در اکثر مواقع پرداخت‌های ماهیانه از طریق لیزینگ، کوتاه‌مدت‌تر و کمتر از فایننس است. زیرا در قراردادهای لیز حدوداً نیمی از ارزش خودرو مبنای پرداخت ماهیانه قرار می‌گیرد که در طول مدت اجاره نیز از ارزش اولیه خودرو کم می‌شود.

    نحوه عملکرد لیزینگ با ارائه مثال:

      • شما یک خودروی جدید را با قیمت ۲۰ هزار دلار اجاره می‌کنید.
      • در پایان سال سوم اجاره، ارزش خودرو به ۱۲ هزار دلار می‌رسد.
      • پرداخت ماهیانه‌ اجاره، فقط آن ۸ هزار دلاری را پوشش می‌دهد که در طی این سه سال، از ارزش خودرو کم شده است.

         

    • فایننس: در قراردادهای فایننس مبلغ کل خودرو را باید به صورت اقساط ماهیانه پرداخت کنید.

    با توجه به نکاتی که گفته شد، الزاماً فایننس از لیزینگ بهتر نیست. زیرا خودرو در کانادا کالای مصرفی به شمار می‌رود و با گذشت زمان از ارزش آن کاسته می‌شود و نمی‌توان مانند ایران، خودرو را به عنوان سرمایه در نظر گرفت.

    • لیزینگ: در قراردادهای لیز چنانچه بخواهید ماشین را پس بدهید، باید بابت فسخ زودهنگام قرارداد هزینه‌ای را بپردازید که این هزینه به اندازه مبلغ کل اقساط باقی‌مانده است.

    این فسخ زودهنگام در کانادا به Lease Takeover معروف است. برای مثال ممکن است قراردادی 5 ساله منعقد کرده باشید، اما در سال دوم قرارداد، به دلایلی مثل نقل مکان به شهر یا کشور دیگر، مجبور باشید زودتر از موعد ماشین را پس بدهید.

    در چنین مواقعی برای اینکه متحمل ضرر نشوید، می‌توانید برای پیدا کردن فردی که قصد دارد از طریق لیزینگ ماشین اجاره کند، به برخی از وبسایت‌های مخصوص این کار مانند Leasecosts.ca مراجعه کنید. چنانچه این فرد را پیدا کردید، اجاره‌نامه را به وی منتقل خواهید کرد و به این ترتیب پرداخت مابقی اقساط باقی‌مانده به عهده این فرد خواهد بود.

    • فایننس: در قراردادهای فایننس این اختیار را دارید که خودروی خود را بفروشید و از پول آن بابت پرداخت وام استفاده کنید.
    • لیزینگ: از طریق لیزینگ تنها می‌توانید بین ۱۲,۰۰۰ تا ۲۴,۰۰۰ کیلومتر در سال رانندگی کنید که این میزان بستگی به نوع خودروی شما دارد و در قرارداد لیز قید شده است. اما متداول ترین کیلومترها در قراردادهای لیز در کانادا ۱۶,۰۰۰، ۲۰,۰۰۰ یا ۲۴,۰۰۰ کیلومتر در سال است.

    اگر بیشتر از کیلومتر تعیین شده رانندگی کنیم چه اتفاقی می افتد؟
    چنانچه بیش از مسافت تعیین‌شده رانندگی کنید با جریمه مواجه خواهید شد. برای مثال اگر در قراردادتان تعیین شده که ۱۶,۰۰۰ کیلومتر در سال می‌توانید رانندگی کنید، اما شما ۱۷,۰۰۰ کیلومتر رانندگی کردید، بابت آن ۱,۰۰۰ کیلومتر اضافه‌تر، باید جریمه پرداخت کنید.

    مبلغ جریمه از ابتدا در قرارداد مشخص شده و معمولاً کیلومتری ۱۰ سنت است. بنابراین در نهایت باید بابت ۱,۰۰۰ کیلومتر اضافه، ۱۰۰ دلار به کمپانی پرداخت کنید.

    بنابراین باید توجه داشته باشید که اگر شغلی دارید که مستلزم پیمودن مسافت‌های طولانی است، قراردادهای لیز ممکن است برای شما گزینه مناسبی نباشد.

    • فایننس: در قراردادهای فایننس محدودیتی برای میزان رانندگی وجود ندارد.

    در نهایت تصمیم گیری درباره خرید خودرو از طریق لیزینگ یا فایننس بستگی به شرایط و خواسته‌های شما دارد. چنانچه فردی هستید که دوست دارید هر چند سال یک بار سوار خودروهای جدیدتر و پیشرفته‌تری شوید، روش لیزینگ برای شما گزینه معقول‌تری خواهد بود.

    اما این نکته را نیز نباید فراموش کنید که با اینکه در روش لیزینگ، ماهیانه مبلغ کمتری را پرداخت می‌کنید، اما پرداخت اقساط بابت اجاره خودروهای مختلف در دراز مدت، ممکن است نسبت به فایننس چندان مقرون‌به‌صرفه به نظر نرسد.

    با ۴۹ دلار در هفته صاحب ماشین صفر شوید

    نمایش ویدیو درباره خرید خودرو در کانادا

    شرایط دریافت وام برای خرید خودرو در کانادا

    معمولاً تازه‌واردان و حتی کانادایی‌ها برای سهولت پرداخت اقساط ماهیانه جهت لیز یا فایننس خودرو، ترجیح می‌دهند وام دریافت کنند. اما دریافت وام در کانادا مستلزم داشتن شرایطی است که در این قسمت به شرح آن خواهیم پرداخت.

    امتیاز اعتباری برای دریافت وام

    برای گرفتن تأییدیه بابت وام، باید امتیاز اعتباری کافی داشته باشید. امتیاز اعتباری توانایی شما را در بازپرداخت بدهی‌هایی مانند وام دانشجویی، وام مسکن و صورتحساب‌های کارت اعتباری نشان می‌دهد.

    طبیعی است که کسی که تازه وارد کانادا شده است، سابقه اعتباری ندارد. این موضوع، گرفتن وام و اجاره‌های بالا را برای خرید وسیله نقلیه دشوار می‌کند. زیرا از آنجایی که وام‌دهندگان شناختی از سابقه شما ندارند، وام دادن به شما را خطرناک قلمداد می‌کنند.

    اما راه‌هایی وجود دارند که می‌توانید از طریق آن با سرعت هرچه بیشتر برای خود امتیاز اعتباری ایجاد کنید.

    راه‌های کسب امتیاز اعتباری در کوتاه‌ترین زمان

    • کارت اعتباری ایمن: این کارت‌ها راهی مطمئن برای ایجاد نخستین سابقه اعتباری‌تان به عنوان یک فرد قابل اعتماد است.
    • پرداخت صورتحساب: همیشه صورتحساب‌های عادی مانند اجاره، برق، گاز و تلفن را به موقع و به طور کامل پرداخت کنید.
    • وام‌های کوچک‌تر: وام‌های کوچک‌تر و کارت‌های اعتباری معمولی بگیرید و آن‌ها را به موقع و به طور کامل پرداخت نمایید.

    با این حال حتی چنانچه تمامی این کارها را با هدف ایجاد یک سابقه اعتباری خوب به درستی انجام دهید، باز هم کسب امتیاز اعتباری کافی برای تأمین مالی خودرو، ممکن است بیش از ۱ سال زمان ببرد.

    اگر برایتان مقدور نیست این مدت را منتظر بمانید، می‌توانید چند هزار دلار پس‌انداز کرده و یک ماشین قدیمی دست دوم را به صورت نقدی بخرید تا زمانیکه بتوانید تأییدیه‌های لازم را برای گرفتن وام جهت خرید خودرو به دست آورید.

    وام خرید خودرو در کانادا

    وام خودرو متداول‌ترین روشی است که کانادایی‌ها برای خرید یک ماشین از آن استفاده می‌کنند. برای اینکه تصویر واضحی از روند دریافت وام به دست آورید، فرض کنید که می‌خواهید ماشینی را به قیمت ۲۰,۰۰۰ دلار خریداری کنید، اما فقط ۴,۰۰۰ دلار در حساب خود دارید.

    شما این ۴,۰۰۰ دلار را به عنوان پیش‌پرداخت می‌پردازید و برای ۱۶,۰۰۰ دلار باقی‌مانده وام می‌گیرید.

    نکات مهم درباره بازپرداخت وام

    • مدت زمان: وام‌های طولانی‌مدت‌تر به معنای پرداخت‌های ماهیانه کمتر است، اما مجموع بهره‌ای که طی مدت بازپرداخت می‌پردازید، بیشتر می‌شود.
    • نرخ بهره: نرخ بهره به امتیاز اعتباری شما و مدت زمان وام بستگی دارد.
    • تخفیف‌ها: گاهی تولیدکنندگان برای مقادیر کمتری از وام، تخفیفات ویژه‌ای را در مقایسه با شرایط معمول ارائه می‌دهند.

    میانگین مدت زمان بازپرداخت وام‌ها ۵ سال است. هرچند شما می‌توانید با هدف ذخیره کردن پولتان و عدم پرداخت بهره‌های بیشتر ماهیانه، زودتر نسبت به بازپرداخت آن اقدام کنید. زمانی که وامی را برای خرید خودروی جدید دریافت می‌کنید، مالک آن خودرو شده‌اید و می‌توانید بدون محدودیت یا جریمه، هر کاری که می‌خواهید در رابطه با خودروی خود انجام دهید.

    آیا کانادا برنامه‌هایی را برای کمک به تازه‌واردان جهت خرید خودرو ارائه می‌دهد؟

    جواب این سؤال مثبت است. بانک‌هایی مثل Royal Bank of Canada (RBC) و Scotiabank طرح‌هایی را برای کمک به تازه‌واردان کانادایی که سابقه اعتباری ندارند ارائه می‌دهند.

    مسئله‌ای که در ارتباط با این طرح‌ها وجود دارد، محدودیت‌های آن است، به این معنا که حداکثر مبلغ وام این طرح‌ها کمتر از حالت معمول است. این وام‌ها همچنین پیش‌پرداخت‌های نقدی بیشتری لازم دارند و یا نرخ بهره آن‌ها بالاتر است.

    در نهایت اگر این طرح‌ها یکی از معدود انتخاب‌های شما است، ممکن است برایتان کارساز باشد. تقریباً همه تولیدکنندگان وسایل نقلیه در کانادا، تخفیف‌ها و طرح‌های تشویقی مالی را برای تازه‌واردان یا افرادی که برای اولین بار می‌خواهند خودرو بخرند، در نظر می‌گیرند.

    برای مثال می‌توانید مبلغ ثابتی را که معمولاً بین ۵۰۰ تا ۱,۰۰۰ دلار است را بابت خرید خودرو تخفیف بگیرید و یا اینکه از برنامه‌های مالی خاصی که برای تسهیل دریافت وام ارائه می‌شود، استفاده کنید.

    پر فروش‌ترین خودروها در کانادا

    فورد سری F

    فورد سری اف (Ford F-Series)
    قیمت:
    49,655$

    تویوتا کورولا (Toyota Corolla)
    قیمت:
    23,490$

    هوندا سیویک

    هوندا سیویک (Honda Civic)
    قیمت:
    26,790$

    تویوتا رافور

    تویوتا رافور (Toyota RAV4)
    قیمت:
    33,150$

    هیوندا الانترا

    هیوندا الانترا (Hyundai Elantra)
    قیمت:
    21,999$

    ارزان‌ قیمت‌ترین ماشین‌های کانادا

    شورلت اسپارک (Chevrolet Spark)
    قیمت:
    10,398$

    نیسان میکرا

    نیسان میکرا (Nissan Micra)
    قیمت:
    10,488$

    میتسوبیشی میراژ

    میتسوبیشی میراژ (Mitsubishi Mirage)
    قیمت:
    16,998$

    هیوندا اکسنت

    هیوندا اکسنت 5 در (Hyundai Accent 5-Door)
    قیمت:
    14,949$

    کیا ریو

    کیا ریو 5 در (Kia Rio 5-Door)

    قیمت: 17,445$

    شرایط لیز و فایننس برخی خودروها در کانادا

    این خودرو را نیسان به بازار عرضه کرده است. مصرف بنزین این خودرو ۵/۹ است که به ویژه برای دانشجویان بین‌المللی فوق العاده اقتصادی و مقرون به صرفه است.

    • شرایط لیز نیسان ورسا ۲۰۲۱:
      • پیش پرداخت : 995$
      • پرداخت هفتگی: فقط 49$!
    • شرایط فایننس نیسان ورسا ۲۰۲۱:
      • پرداخت هفتگی: 63$
    نیسان ورسا
    نیسان ورسا ۲۰۲۱ (2021 Nissan Versa)
    نیسان کیکس
    نیسان کیکس (Nissan Kicks)
    • شرایط لیز اتومبیل نیسان کیکس:
      • پیش پرداخت: 995$
      • پرداخت هفتگی: 5$
    • شرایط فایننس نیسان کیکس:
      • پرداخت هفتگی: 64$
    • شرایط لیز اتومبیل Nissan Rogue:
      • پیش پرداخت: 2،000$
      • پرداخت هفتگی: 73$
      • بازه زمانی پرداخت ماهیانه: 64 ماه
    نیسان رو
    نیسان رو (Nissan Rogue)

    وبسایت‌های خرید خودرو در کانادا

    در کانادا برای پیدا کردن اتومبیل، وبسایت‌هایی وجود دارند که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید اتومبیلی را که متناسب با آپشن‌های مورد نظرتان از قبیل مدل، رنگ، قیمت و سایر موارد است، پیدا کنید. در این قسمت بهترین وبسایت‌های کانادا را برای خرید خودرو معرفی کرده‌ایم.

    سوالات متداول

    بله، افراد خارجی و حتی کسانی که با ویزای توریستی به کانادا آمده‌اند و قصد اقامت کوتاه‌مدت در این کشور را دارند، از نظر قانونی مجاز به خرید اتومبیل هستند.

    امتیاز اعتباری ۶۳۰ و بالاتر ، امتیازی عالی برای گرفتن وام در کانادا است.

    مالیات خودرو در کانادا ۱۲ درصد از ارزش کل خودرو است. برای خودروهایی با قیمت بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار باید ۲۰ درصد از ارزش کل خودرو را بابت مالیات پرداخت کنید.

    هزینه لیز کردن خودرو در کانادا از حدود ۲۰۰ یا ۲۵۰ دلار در ماه شروع می‌شود و بسته به اینکه چه مدل خودرویی را انتخاب می‌کنید، این مبلغ تغییر می‌کند.

    در مجموع هزینه ماهیانه لیز یا فایننس خودرو به ۳ فاکتور زیر بستگی دارد:

    1. اینکه چه خودرویی را انتخاب می‌کنید؟
    2. کدام روش را برای خرید اتومبیل انتخاب می‌کنید؟ 
    3. در چه بازه زمانی قصد دارید پرداخت‌های ماهیانه خود را انجام دهید؟

    از آنجاییکه دانشجویان معمولاً از اتومبیل برای جا‌به‌جایی بین خانه و دانشگاه استفاده می‌کنند، بهتر است خودرویی ایمن و با کمترین میزان پرداخت ماهیانه انتخاب کنند. بنابراین لیز کردن یک خودروی نو می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای دانشجویان باشد.

    قیمت اتومبیل‌ پورشه بسته به مدلی که انتخاب می‌کنید بین ۹۷,۴۰۰ دلار تا ۱۱۰,۳۰۰ دلار متغیر است.

    قیمت اتومبیل‌ لامبورگینی بسته به مدل خودرو، بین ۴۶۳,۷۷۵ دلار تا ۷۲۰,۸۹۵  دلار متغیر است.

    قیمت اتومبیل فراری با توجه به مدل خودرو، بین ۳۰۱,۰۰۰ دلار تا ۴۱۰,۵۸۰ دلار متفاوت است.

    تویوتا کورولا و هوندا سیویک

    هزینه تمدید پلاک اتومبیل در استان‌های مختلف کانادا متفاوت است. برای مثال هزینه تمدید پلاک در انتاریوی جنوبی ۱۲۰ دلار و در انتاریوی شمالی ۶۰ دلار است.

    اکثر رانندگان در کانادا سالیانه مبلغی بین ۱,۳۰۰ تا ۱,۸۰۰ دلار را بابت بیمه اتومبیل پرداخت می‌کنند. در جدول زیر به میانگین سالیانه بیمه در برخی استان‌های کانادا اشاره کرده‌ایم:

    استان

    میانگین سالیانه بیمه

    بریتیش کلمبیا

    1،832$

    انتاریو

    1،528$

    آلبرتا

    1،528$

    ساسکاچوان

    1،235$

    هزینه‌های جانبی خودرو ماهیانه حدود ۹۵۵ دلار است و شامل موارد متعددی می‌شود  که در این جدول به آن اشاره شده است:

    پرداخت‌های مالی

    355$

    هزینه بنزین

    145$

    هزینه تعمیر

    100$

    هزینه‌های اداری خودرو

    10$

    هزینه پارکینگ

    50$

    بیمه اتومبیل

    300$

    هزینه کل

    955$ در ماه، یا 11،460$ دلار در سال

    برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

    شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

    تیم ویزا موندیال