England Flag
Search
Search
Close this search box.

دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان

دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان

درباره دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان

دانشگاه صنعتی هامبورگ دانشگاهی کوچک، اما سطح بالاست که فضایی رقابتی داشته و بر عملکرد سطح بالا و استانداردهای با کیفیت زیاد تمرکز دارد. این دانشگاه در سال 1978 تأسیس شده است، بنابراین دانشگاه جوانی است. از جمله نکات مثبت این دانشگاه، رابطه تنگاتنگ آن با صنعت و نیز با سایر کشورها می باشد. دانشگاه صنعتی هامبورگ، TUHH، بر اصول Humboldt (واحد تحقیق و آموزش) تکیه دارد. این دانشگاه با همکاری با بیش از 50 کشور درصدد توسعه و پیشرفت در تحقیقات بین المللی است. دانشگاه صنعتی هامبورگ در حال حاضر حدود 7000 دانشجو و ده دانشکده دارد. این دانشگاه، ساختاری منحصر به فرد دارد که آن را در میان سایر دانشگاه های آلمان ممتاز کرده و هم چنین تقسیم رشته ها بر اساس موضوعات پژوهشی می باشد که این امر، موجب همکاری قسمت های مختلف با یکدیگر شده است.

اگر قصد اخذ پذیرش از این دانشگاه یا قصد اخذ و پذیرش از دانشگاه های آلمان را دارید می توانید با مشاورین موسسه ویزا موندیال تماس بگیرید تا در این خصوص شما را یاری کنند. همچنین در خصوص اقدام برای بورسیه تحصیلی کشور آلمان مشاورین ویزا موندیال در کنار شما خواهند بود. سایت ویزا موندیال در اطلاعات مربوط به تحصیل در آلمان، نحوه اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا، اخذ ویزای تحصیلی آلمان، بورسیه تحصیلی استرالیا و تحصیل در دانشگاه های استرالیا جامع ترین اطلاعات را در اختیار متقاضیان قرار میدهد.

دانشکده ها و دپارتمان های دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان

• دانشکده مهندسی مکانیک
• دانشکده مهندسی الکتریک و تکنولوژی اطلاعات
• دانشکده مهندسی شیمی و فرآیند
• دانشکده مهندسی عمران
• دانشکده تکنولوژی و مدیریت
• دانشکده آموزش موضوع های فنی و حرفه ای

رنکینگ دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان

• رتبه پنجم بین دانشگاه های آلمان بر اساس رتبه بندی WirtschaftsWoche 2016

شرایط تحصیلی مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان

• داشتن مدرک کارشناسی در رشته مورد نظر از دانشگاه های معتبر
• داشتن مدرک زبان انگلیسی

شرایط زبان آلمانی یا انگلیسی مورد نیاز

تمامی دانشجویانی که زبان بومی آن ها انگلیسی نیست، باید مدرک زبان انگلیسی را همراه با سایر مدارک برای قبولی در دانشگاه ارائه دهند و از زمان گرفتن مدرک زبان آن ها نباید بیش از دو سال گذشته باشد. دانشگاه صنعتی هامبورگ مهارت زبان انگلیسی افراد را با یکی از تست های زبان انگلیسی زیر و نمرات مورد نظر قبول می کند:
• مدرک تافل با نمره آزمون اینترنتی حداقل 90 و آزمون کتبی حداقل 577 (مدرک TOFEL ITP مورد قبول نیست)
• مدرک آیلتس با نمره حداقل 5/6
• مدرک CAE یا CPE
• مدرک telc English C1
(برای دوره های مدیریت تولید و مکاترونیک داشتن مهارت زبان آلمانی لازم است.)

ددلاین اپلای در دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان

ددلاین اپلای برای ترم زمستان: 31 مارس (شروع از 1 دسامبر)
ددلاین اپلای برای ترم تابستان: این دانشگاه برای ترم تابستان پذیرش ندارد و فقط یک بار در سال پذیرش صورت می پذیرد.

هزینه ها و شهریه دانشجویان بین المللی دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان

این دانشگاه مبلغی به عنوان شهریه دریافت نمی کند. تمامی دانشجویان موظف هستند که هزینه مشارکت نیمسال یا ترم را که تقریباً 310 یورو برای هر ترم است، پرداخت نمایند؛ این هزینه مربوط به بلیط حمل و نقل عمومی در شهر هامبورگ است که برای شش ماه (یعنی یک ترم تحصیلی) می باشد. البته ناگفته نماند که هزینه زندگی در شهر هامبورگ به طور متوسط حدود 800 یورو در ماه است که بسته به سبک زندگی افراد متفاوت است.
بورسیه ها و کمک هزینه های بین المللی دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان
مؤسسه DAAD پایگاهی اطلاعاتی برای اطلاع دانشجویان از انواع بورسیه هاست. دانشجویان می توانند با مراجعه به آن از بورسیه مناسب با شرایط خود مطلع و برای آن درخواست دهند. جهت درخواست بورسیه باید نامه ای شامل حقایقی در مورد تحصیل خود، مهارت ها، برنامه مطالعاتی، تعداد ترم های گذرانده شده و حتی مهارت زبان خود بنویسید. همچنین در نامه خود باید دلیل درخواست برای استفاده از بورسیه و اینکه چگونه می تواند به شما کمک کند ذکر شود. تمامی درخواست ها بررسی شده و بورسیه مناسب با شرایط دانشجو، به وی معرفی می گردد. در اعطای بورسیه های مؤسسه DAAD دانشجویان جوان در اولویت هستند؛ حداقل سن برای درخواست بورسیه 18 سال می باشد. در زمان درخواست بورسیه از آخرین مدرک دانشجو نباید بیش از 6 سال گذشته باشد، که این موضوع برای دانشجویان دکترا به این گونه است که از زمان شروع تحصیل آن ها در مقطع دکترا نباید بیش از سه سال و برای دانشجویان پست- دکترا نباید از گرفتن مدرک دکترای آن ها بیش از دو سال گذشته باشد.

وضعیت مسکن و خوابگاه های دانشگاه صنعتی هامبورگ آلمان

خوابگاه دانشگاه: Studierendenwerk Hamborg ACCO-TUHH تعداد محدودی اتاق در یکی از سه خوابگاه شهر هامبورگ برای دانشجویان بین المللی سال اول تدارک دیده است. مسافت این خوابگاه ها تا دانشگاه صنعتی هامبورگ کم و رسیدن به دانشگاه آسان است. اتاق ها برای 2 الی 6 دانشجوی بین المللی است، اما چند اتاق به صورت یک سوئیت مجزا می باشد. اتاق ها کاملاً تمیز و مرتب بوده و مجهز به پرت LAN برای دسترسی به اینترنت می باشند. حمام و آشپزخانه با سایر اتاق ها دیگر مشترک است. هزینه اجاره این خوابگاه ها 305 یورو است. شما باید مبلغ 400 یورو نیز به عنوان بیعانه بپردازید.
خوابگاه خصوصی: قبل از اجاره خوابگاه خصوصی باید بدانید که هزینه اجاره اتاق خصوصی گران است، مخصوصاً زمانی که برای ترم زمستان قصد اجاره خوابگاه دارید. هزینه متوسط برای اجاره یک اتاق مرتب در هامبورگ تقریباً 370 یورو است. اگر در حومه شهر اتاق اجاره کنید، کمی ارزان تر خواهد بود. اصولاً اتاق های اجاره ای در هامبورگ به طور مشترک در حیاط صاحبخانه بوده و شما آشپزخانه و حمام را با آن ها شریک خواهید بود. اداره امور خوابگاه ها می توانند به شما در یافتن اتاقی مناسب و نزدیک به دانشگاه کمک نمایند. به طور کلی هزینه اجاره اتاق در شهر هامبورگ مبلغی بین 350 تا 500 یورو دربردارد که به نسبت خوابگاه های دانشگاه، گران است، بنابراین هر چه سریعتر باید نسبت به درخواست برای خوابگاه اقدام کنید.

 

اگر قصد اخذ پذیرش از این دانشگاه یا قصد اخذ و پذیرش از دانشگاه های آلمان را دارید می توانید با مشاورین موسسه ویزا موندیال تماس بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال