ویزا موندیال - visa mondial
Search
Close this search box.

تحصیل در دانشگاه پزشکی ورشو به زبان انگلیسی

درباره ی دانشگاه پزشکی ورشو  

دانشگاه پزشکی ورشو از سال 1993 در دانکشده ای مجزا دوره های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می کند. این دوره ها هم برای شهروندان لهستان و هم برای دانشجویان دیگر کشورها، هم برای فارغ التحصیلان دبیرستان و هم برای فارغ التحصیلان دانشگاه ارائه می شوند. مدرکی که در پایان تحصیلات پزشکی در این دانشگاه ارائه می شوند مدرک معتبری بوده که در اتحادیه ی اروپا، کانادا، ایالات متحده و سایر کشورهای جهان پذیرفته می شود. دانشجویانی که می خواهند در این دانشگاه پزشکی بخوانند بعد از اتمام دوره های مقدماتی علوم طبیعی آماده ی شرکت در سطح 1 و 2 امتحان گواهی پزشکی ایالات متحده خواهند بود.

تحصیل در لهستان

تحصیل در رشته پزشکی در لهستان

شهریه ی دانشگاه پزشکی ورشو

شهریه های این دانشگاه به نقل از خود وبسایت دانشگاه، به شرح زیر است:

شهریه ی هر سال تحصیلی در دوره ی شش ساله 11.100 یورو

شهریه ی هر سال تحصیلی دوره ی چهار ساله 14.400 یورو

دانشجویان خارجی علاوه بر این مقدار، باید 200 یورو هم جهت پذیرش بپردازند.

هزینه ی سالیانه کتاب ها، و مخارج متفرقه بالغ بر 2000 یورو و هزینه ی سالیانه زندگی و خوابگاه بین 6000 تا 7000 یورو خواهد بود.

همچنین، امکان تقسیط شهریه برای دانشجویان وجود دارد که با ارائه ی تقاضانامه به رئیس دانشگاه، و در صورت موافقت او، این امر انجام خواهد شد. البته برای هر بار پرداخت قسط، نرخ سود لهستان هم محاسبه خواهد شد. چنانچه بیش از سه ماه از عدم پرداخت شهریه ی یک دانشجو بگذرد و او کماکان شهریه را پرداخت نکرده باشد، ریئس دانشگاه می تواند نام او را از فهرست دانشجویان حذف کرده و بدین ترتیب او اخراج خواهد شد. البته طبق قوانین پرداخت شهریه، در مواردی که عدم پرداخت موجه باشد، دانشجویی که بنا به حادثه ای در مضیقه ی مالی قرار گرفته است می تواند از پرداخت شهریه معاف شود. علاوه بر این، در صورتی که دانشجو نمره ی قبولی در کلاس را اخذ نکند برای شرکت مجدد در آن کلاس باید شهریه پرداخت کند.

دوره ی آمادگی برای تحصیل در رشته ی پزشکی

در این دوره برای داوطلبان و علاقه مندان تحصیل در رشته ی پزشکی، دروس فشرده ی زبان انگلیسی و لهستانی، بیولوژی، آناتومی، فیزیک و شیمی برگذار می شوند. در این دانشکده دوره های زیر برگذار می شوند:

  • دوره ی یک ساله ی زبان انگلیسی آکادمیک. در این دوره ی یک ساله، زبان انگلیسی در سطح آکادمیک برای دانشجویان برگذار می شود تا سطح دانش زبان انگلیسی آنها ارتقا پیدا کرده و به سطح مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در دانشگاه پزشکی ورشو برسد ( معادل آیلتس 6 و تافل 90).
  • دوره ی فشرده ی زبان لهستانی. در این دوره، هفته ای چهار ساعت زبان لهستانی آموزش داده می شود تا دانشجویان بتوانند زبان لهستانی را در سطح مقدماتی صحبت کنند. برای این دوره هم شهریه دریافت می شود.
  • دوره ی یکساله ی فیزیک، شیمی، بیولوژی و آناتومی. این دوره دانشجویان را برای تحصیل پزشکی آماده می سازد.

برای ارتقا به سال دوم پزشکی این دانشکده، دانشجویان می بایست حداقل نمره ی 6 را در آیلتس و یا حداقل 90 را در تافل کسب کنند. دانشجویانی که مدرک آیلتس و تافل ندارند و یا در آزمون زبان انگلیسی قبول نشده اند، می بایست دوباره در این امتحانات شرکت کنند تا بر حسب نمرات اخذ شده به سال دوم ارتقا پیدا نمایند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه پزشکی ورشو

همه ی متقاضیان باید مدارک زیر را ارائه کنند:

  • فرم تقاضا به Word و PDF
  • یک نسخه فتوکپی از پاسپورت
  • گواهی پرداخت شهریه ی مقدماتی (معادل 500 یورو)
  • در صورت نیاز، نامه ی پذیرش که هنگام ثبت نام دانشجو در دانشگاه امضا خواهد شد.
  • دانشجویانی که می خواهند به سال دوم بروند، باید مدرک آیلتس 6 یا تافل 90 ارائه کنند.

 

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال