ویزا موندیال - visa mondial
Search
Close this search box.

دانشگاه کاتانیا ایتالیا

دانشگاه کاتانیا ایتالیا

تحصیل در دانشگاه کاتانیا ایتالیا

دانشگاه کاتانیا (Universita degli studi di Catania)، دومین شهر بزرگ سیسیل از نظر جمعیت، کاتانیا  که بین دریای Ionian و دامنه ­های Etna واقع می­باشد. حومه اطراف این شهر،  بواسطه­­ ی فوران های آتشفشانی، بسیار حاصلخیز ساخته شده اند، به طور عمده به کشت میوه های خانواده مرکبات تخصیص داده شده است. ارتباط نزدیکس بین شهر کاتانیا و آتشفشان نیز در ساختمان ها دیده می­شود، که بسیاری از آنها از گدازه سنگ ساخته شده­اند. دانشگاه کاتانیا هم اکنون دارای 18 گروه آموزشی و 2 واحد آموزشی است که در کنار وظایف سنتی خود در پژوهش های علمی، تصدی ساماندهی و مدیریت فعالیت های آموزشی را بر عهده دارد. پردیس های دانشگاه این دانشگاه عبارتند از: از پردیس کاتانیا، پردیس Caltanissetta ، پردیس Ragusa، پردیس Siracusa.

اگر قصد اخذ پذیرش از این دانشگاه یا قصد اخذ و پذیرش از دانشگاه های ایتالیا را دارید می توانید با مشاورین موسسه ویزا موندیال تماس بگیرید تا در این خصوص شما را یاری کنند. همچنین در خصوص اقدام برای بورسیه تحصیلی کشور ایتالیا مشاورین ویزا موندیال در کنار شما خواهند بود. سایت ویزا موندیال در اطلاعات مربوط به تحصیل در ایتالیا، نحوه اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا، اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا، بورسیه تحصیلی ایتالیا و تحصیل در دانشگاه های ایتالیا جامع ترین اطلاعات را در اختیار متقاضیان قرار میدهد.

آمار دانشگاه

کادرهای اداری و آموزشی: 18 گروه آموزشی/ 15 مرکز پژوهشی/ 2 واحد آموزشی/ 2 مدرسه

رشته های آموزشی: 42 رشته کارشناسی سطح 1/ 7 دوره کارشناسی پیوسته/ 50 رشته کارشناسی سطح 2/ 21 رشته کارشناسی ارشد/ 14 رشته دکتری: 10 رشته ملی و 4 رشته بین المللی

دانشجویان و کارکنان: کل ثبت نامی: 53873 نفر/ کارکنان:استاد: 379 /  دستیار: 373   /  پژوهشگر: 578  کارمند اداری: 1198 نفر

گروه­های آموزشی:

  • کشاورزی، محصولات غذایی و محیط زیست
  • معماری (واحد آموزشی)
  • علوم زیستی، زمین شناسی و محیط زیست
  • علوم پزشکی و بیوتکنولوژی
  • علوم شیمی
  • مهندسی عمران و معماری
  • پزشکی بالینی و تجربی
  • علوم مواد (داروشناسی)
  • اقتصاد و کسب و کار
  • علوم تربیتی
  • برق، الکترونیک و مهندسی کامپیوتر
  • ادبیات و زبان های خارجی (واحد آموزشی)
  • جراحی عمومی و جراحی تخصصی
  • علوم انسانی
  • مهندسی صنایع
  • حقوق
  • ریاضیات و علوم کامپیوتر
  • علوم پزشکی و جراحی و فن آوری های پیشرفته
  • فیزیک و نجوم
  • علوم سیاسی و اجتماعی

رشته های تحصیلی ارائه شده به زبان انگلیسی:

علوم کشاورزی، هنر، حقوق، مهندسی، علوم سیاسی

ثبت نام در دانشگاه کاتانیا ایتالیا برای شهروندان غیراروپایی

متقاضیان غیر اتحادیه اروپا ساکن خارج از کشور ایتالیا ابتدا باید به سفارت ایتالیا یا کنسولگری کشور خود مراجعه نموده و درخواست بدهند؛ متقاضیان نمی توانند برای یک دوره (لیسانس، فوق لیسانس یا دکتری)، یک مدرسه تخصصی غیر پزشکی، کارشناسی ارشد و یا دوره های پیشرفته به طور مستقیم به دانشگاه کاتانیا درخواست ثبت نام بدهند. سفارت یا کنسولگری ایتالیا لیستی از متقاضیان را به دانشگاه از طریق ایمیل ارسال می­کند، سپس تمام اسناد و مدارک مورد نیاز برای هر متقاضی و اطلاعات در مورد آزمون پذیرش را ارائه می­دهد. فقط سفارتخانه و یا کنسولگری ایتالیا می تواند ویزای تحصیلی ورود برای ایتالیا به دانشجویان اعطا کند. به منظور اخذ ویزا، متقاضیان باید تمام مدارک مورد نیاز را به سفارت یا کنسولگری ایتالیا تحویل دهند. متقاضیان لطفاً توجه داشته باشند که دانشگاه کاتانیا ایتالیا، ویزای توریستی و گردشگری را نمی­پذیرد.

نکته: ظرف 8 روز از ورود به ایتالیا، متقاضیان باید برای درخواست مجوز اقامت (با استفاده از کیت های خاص در دسترس در دفاتر پست) اقدام نمایند. بعد از آن، آنها به فرماندهی پلیس (Questura) در استان محل اقامت خود احضار خواهند شد تا مجوز اقامت را اخذ کنند.

ثبت نام در دانشگاه کاتانیا ایتالیا برای شهروندان اروپایی

شهروندان اتحادیه اروپا که مایل به تحصیل در ایتالیا هستند باید برطبق مهلت­های مقرر و روش های مشابه با شهروندان ایتالیایی برای ثبت نام اقدام نمایند. شهروندان سوئیس، نروژ، ایسلند، سان مارینو و لیختن اشتاین به عنوان شهروندان اتحادیه اروپا گرفته می­شوند؛ همین قانون برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا به شرط داشتن اجازه اقامت (Permesso di soggiorno) و یا کارت اقامت (Carta di soggiorno) برای کار، خانواده، مذهب و یا پناهندگی و پناهندگان سیاسی اعمال می­ شود. دانش آموزان آینده نگر می توانند تنها برای یک دوره ثبت نام نمایند، اگر چه ممکن است در دوره های متعدد پیش­ ثبت نام نمایند و در آزمون­های چندگانه­ ی پذیرش شرکت نمایند.

* اتباع اتحادیه اروپا نیاز به شرکت آزمون زبان ایتالیایی را ندارند.

شرایط اخذ پذیرش دانشگاه کاتانیا ایتالیا

  • اتباع اتحادیه اروپا و شهروندان منطقه اقتصادی اروپا (به طور مستقل از محل اقامت خود)، و همچنین شهروندان غیر اتحادیه اروپا ساکن در ایتالیا با مجوز اقامت دائم، می­توانند با ارسال مستقیم سوابق علمی شخصی خود و یا هر سند دیگر- که توسط موسسات محل زندگی خود صادر شده (به طور معمول، اسناد خارجی باید به ایتالیایی ترجمه و توسط مقامات صالح دیپلماتیک ایتالیایی در خارج از کشور تأئید شود) – به دانشگاه ثبت نام نمایند.
  • متقاضیان غیر اتحادیه اروپا ساکن در خارج از ایتالیا باید برای ارسال تقاضای پیش­ثبت نام خود به سفارتخانه و یا کنسولگری ایتالیا (معمولا بین ماه مه و ژوئن) مراجعه نمایند.
  • متقاضیان نمی توانند اجازه اقامت خود را برای حضور در دوره های تحصیلی اضافه بر آن دوره هایی که بابت آن به آنها ویزای اقامت ایتالیا صادر شده، تمدید نمایند.
  • هزینه برای شرکت در یک دوره متناسب با درآمد خانواده و تعداد واحد درسی محاسبه می شود. حداکثر مقدار 30 یورو برای هر واحد درسی در نظر گرفته شده است.
  • کسانی که یک دوره تحصیلی حضور داشتند و در آزمون قبولی شده­اند می توانند برای دوره­ی مذکور و مدرک قبولی در آن از دانشگاه مربوطه گواهی دریافت نمایند.

روند ثبت نام در دانشگاه کاتانیا ایتالیا

روش ثبت نام:

 متقاضیان قبل از ثبت نام می­بایست:

  1. از طریق دفتر ارتباطات بین­الملل (IRO) دانشگاه مبدأ خود چک نمایند که آیا دانشگاه کاتانیا با دانشگاه مبدأ آنان قرارداد دوره تحصیلی (دانشجویی) Erasmus امضا کرده یا نه؟
  2. ارسال یک ایمیل به هماهنگ کننده Erasmus علمی بخش انتخاب شده در کاتانیا به منظور دریافت نامه پیش­­-پذیرش و موافقت آموزش موقت.
  3. تبعیت از دستورالعمل روش نقل و انتقال ارسال شده از طریق ایمیل IRO.
  4. تکمیل فرم درخواست آنلاین موجود و انتظار برای دریافت ایمیل پذیرش رسمی IRO.

مراحل ورود:

به محضی که دانشجویان به کاتانیا وارد شدند، آنها باید:

  1. در ساعت مقرر، با دو عکس گذرنامه­ای و نسخه ای از موافقتنامه آموزشی امضا شده توسط دانشکده فرستنده و دانشکده میزبان، به IRO مراجعه نمایند. دانشجویان، کارت دانشجویی و اطلاعات مفید برای اقامت خود در کاتانیا را دریافت خواهند کرد.
  2. به واحد آموزشی بین المللی (IDU) دانشکده میزبان در کاتانیا مراجعه نموده و قرارداد آموزشی خود را تکمیل نمایند.
  3. مراجعه به دانشکده میزبان به منظور شروع تحصیل خود.

روش اعزام:

در پایان انتقال خود، دانشجویان باید IDU با مدارک زیر مراجعه کنید: کارت دانشجویی؛ موافقت نامه تحصیلی؛ گزارش معلم از جمله تاریخ، ساعات کار، شرح مختصری از فعالیت های انجام شده است.

IDU، یک بار تمام اسناد را بررسی می­نماید، یک گواهی نتایج تشخیص صادر نموده و آن را در یک پاکت ممهور قرار داده و به دانشجو می­دهد. که پس از آن، دانشجو باید به منظور تکمیل این فرآیند و امضای نهایی در مورد گواهی نتایج به رسمیت شناختن خود، به IRO مراجعه نماید.

برای به دست آوردن این گواهی، دانشجو شخصاً باید در طول ساعت مقرر مراجعه نماید چرا که تحویل این گواهی به فرد دیگر یا نماینده­ی دانشجو امکانپذیر نیست. در برنامه ریزی سفر اعزام، دانشجویان باید ساعات و روزهای باز بودن دفتر IRO را مد نظر داشته باشند.

دانشجویان مسئول سالم رسیدن نامه­ی ممهور خود به دفتر روابط بین المللی دانشگاه مبدأ خود هستند.

شرایط مسکن و خوابگاه های دانشگاه کاتانیا ایتالیا

مسکن و غذا دانشگاه کاتانیا ایتالیا:

E.R.S.U. نهاد منطقه ای مسئول خوابگاه دانشجویان، اغذیه فروشی ها و امکانات دیگر است. همه­ ی خوابگاه­ها دانشگاه کاتانیا ایتالییا همه روزه بطور 24 ساعته پذیرش دارند.

خوابگاه کاتانیا:

  • خوابگاه دانشگاه به نام Caracciolo:

18 مکان برای دانشجویان خارجی در خوابگاه  Caracciolo

قیمت: یک اتاق دو تخته هر ماه 180 یورو، یک مکان یک تخته هر ماه 120 یورو.

امکانات: تهویه مطبوع، اتاق مطالعه، WiFi رایگان، لباسشویی.

  • خوابگاه Toscano Scuderi:

22 مکان برای دانشجویان خارجی

قیمت: اتاق دوتخته ماهانه 180 یورو، اتاق یک تخته: ماهانه 120 یورو.

امکانات: آشپزخانه – تهویه مطبوع- اتاق مطالعه- WiFi رایگان، لباسشویی.

  • خوابگاه Siracusa:

خوابگاه دانشگاه به نام La Giudecca” – Ortigia, Siracusa

قیمت: اتاق دوتخته ماهانه 180 یورو، اتاق یک تخته: ماهانه 120 یورو.

  • خوابگاه Ragusa:

خوابگاه دانشگاه به نام  “Casa Castillet” – Ragusa Ibla

قیمت: اتاق دوتخته ماهانه 180 یورو، اتاق یک تخته: ماهانه 120 یورو.

نکته: پس از دریافت نامه پذیرش آنها، دانشجویان باید از طریق ایمیل E.R.S.U. کارکنان تماس  بگیرند، نه دفتر روابط بین الملل.

پس از ورود خود به محل اقامت از قبل رزرو شده، دانشجویان باید یک گواهی پزشکی، صادر شده توسط دکتر خود و یا توسط یک سازمان پزشکی در کشور، که شایستگی خود را برای زندگی اجتماعی و عدم وجود بیماری های عفونی، تأئید می­کند، ارائه دهند. گواهی باید به زبان انگلیسی یا فرانسه صادر شود.

قیمت غذا:

هزینه هر پرس غذا در دانشگاه کاتانیا ایتالیا 2.5 یورو می­باشد.

اگر قصد تحصیل در برترین دانشگاه های ایتالیا را دارید، فرم ارزیابی تحصیلی را در سایت ویزا موندیال تکمیل فرمائید.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال