England Flag
Search
Search
Close this search box.

دانشگاه جزیره ونکوور

دانشگاه جزیره ونکوور

دانشگاه جزیره ونکوور در سال ۱۹۶۹ تاسیس شد و در ابتدا به عنوان کالج و با نام کالج مالاسپینا شروع به کار کرد. این کالج در همان سال اول تاسیس به دلیل شهرتش، بیش از ۶۰۰ دانشجو را ثبت نام کرد، تقریبا ۲ برابر عدد پیش بینی شده. این کالج در سال ۱۹۹۵ توسط دولت استان بریتیش کلمبیا عنوان کالج-دانشگاه را کسب کرد و در سال ۲۰۰۸ به صورت رسمی به عنوان دانشگاه شناخته شد و به فعالیت خود ادامه داد. این دانشگاه دولتی ۴ محوطه اصلی دانشگاهی دارد که در نقاط مختلف استان بریتیش کلمبیا واقع شده‌اند.

۱۴۵۰۰ نفر

تعداد دانشجویان

ونکوور، کانادا

شهر، کشور

-

رتبه شانگهای

۱۳۶۶

رتبه QS

۱۸ هزار دلار

حداقل شهریه سالیانه

انگلیسی

زبان تدریس

دارد

خوابگاه

۴

تعداد پردیس ها

در این دانشگاه دوره‌های دانشگاهی لیسانس، فوق لیسانس، دیپلم، تحصیلات تکمیلی و دوره های آموزشی یک ساله برگزار می‌شود. همچنین به تازگی این دانشگاه مجوز ارائه دوره های زبان انگلیسی به دانشجویان بین‌المللی خود و افراد خارجی را دریافت کرده است. این دانشگاه در تلاش است تا جذب دانشجویان خارجی در این موسسه را بیشتر کند زیرا بر این باور است که این کار باعث پیشرفت محیط علمی دانشگاه و دانشجویان می‌شود.

دانشگاه جزیره ونکوور محلی برای کسب دانش است. در این دانشگاه، دانشجویان به همه منابع تحصیلی مورد نیاز خود دسترسی دارند و در کنار اساتید برجسته مشغول به تحصیلند. دانشجویان در کلاس‌های کم جمعیت شرکت می‌کنند و اساتید و مسئولان این دانشگاه با برقراری ارتباط نزدیک با دانشجویان خود آن‌ها را راهنمایی می‌کنند و به سوالاتشان پاسخ می‌دهند. اهمیت به تک تک دانشجویان در این دانشگاه جزو اولویت مسئولان آن است و در نتیجه دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند دانشجویانی با اعتماد به نفس، دانا، با انگیزه و آماده برای ایجاد تغییرات اساسی در جامعه و دنیا می‌باشند.

تمرکز اصلی دانشگاه جزیره ونکوور کمک به دانشجویان برای رسیدن به اهداف خود و بر طرف کردن نیازهایشان است. این دانشگاه در تلاش است تا دانشجویانی تربیت کند تا آمادگی کامل برای ورود به بازار کار را داشته باشند و بتوانند در زندگی کاری خود موفق عمل کنند.

 

تحصیلات

در دانشگاه جزیره ونکوور بیش از ۱۲۰ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف دانشگاهی و آموزشی به دانشجویان ارائه می‌شود. دانشجویان می‌توانند رشته مورد علاقه خود در زیر شاخه ای که برای آن‌ها مناسب تر است انتخاب کنند. این دانشگاه کار خود را به عنوان کالج و فقط با ۶۰۰ دانشجو آغاز کرد اما در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل در دوره های مختلف ارائه شده در این دانشگاه می‌باشند. همچنین دانشجویان خارجی بسیاری از بیش از ۲۵ کشور دنیا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و اهمیت زیادی به تحصیل آن‌ها داده می‌شود. حداقل نمره زبان انگلیسی مورد نیاز دانشجویان خارجی برای موفقیت در اخذ پذیرش از این دانشگاه نمره آیلتس حداقل ۶.۵ و یا تافل با حداقل نمره ۹۰ است.

 

رتبه

دانشگاه تازه تاسیس جزیره ونکوور توانسته در همین مدت زمان کوتاه جایگاه بسیار خوبی در بین دانشگاههای کانادا و دنیا کسب کنند. طبق مطالعات انجام شده بر روز کیفیت تحصیل و محیط آموزشی این دانشگاه در سال ۲۰۲۰ این دانشگاه توانسته رتبه ۴۰ در بین کل دانشگاههای کشور کانادا و رتبه ۱۳۶۶ در بین دانشگاههای جهان کسب کند که برای دانشگاهی با این سن کم رتبه بسیار خوبی است.

دپارتمان ها و رشته های دانشگاه جزیره ونکوور

مقطع لیسانس

مقطع فوق لیسانس

شهریه سالیانه دانشگاه جزیره ونکوور

  • میانگین شهریه دوره کارشناسی: ۱۸ هزار دلار
  • میانگین شهریه دوره ارشد: ۱۸ هزار دلار
  • میانگین شهریه دوره دکتری: ۱۸ هزار دلار

مدرک زبان مورد نیاز

  • آیلتس ۶.۵
  • تافل ۹۰

بورسیه های تحصیلی دانشگاه جزیره ونکوور

دانشگاه جزیره ونکوور در کشور کانادا برای جذب دانشجویان بیشتر و ارائه خدمات به آن‌ها کمک هزینه‌های تحصیلی مختلفی برای این دانشجویان در نظر گرفته است. این کمک هزینه‌ها به دانشجویان از طبقات مختلف جامعه و با سوابق تحصیلی درخشان کمک می‌کند تا بتوانند در این دانشگاه ثبت نام کنند و تحصیلات دانشگاهی داشته باشند. در سال ۲۰۲۰ مبلغ کل بورسیه اعطا شده در این دانشگاه به دانشجویان چیزی در حدود ۳ میلیون دلار بوده است که به دانشجویان مختلف با سوابق تحصیلی خوب و رزومه های درخشان اعطا شده است. مبالغ کمک این هزینه ها و بورسیه ها می‌تواند تا ۱۰۰ درصد شهریه دانشگاه را با توجه به معدل و رزومه دانشجویان در مقاطع قبلی تحصیلی، پوشش دهد.

خوابگاه های دانشگاه جزیره ونکوور

دانشگاه جزیره ونکوور به دانشجویان خود که از شهرهای دورتر کشور کانادا و یا دیگر کشورهای جهان در این دانشگاه ثبت نام کردند، خدمات خوابگاه ارائه می‌دهد. این خوابگاه‌ها فقط محلی برای زندگی دانشجویان در زمان تحصیل نیست، بلکه محیطی راحت برای درس خواندن، آرام، امن و راحت است. خوابگاه های این دانشگاه مبله هستند و تمام وسایل ضروری زندگی را دارند. همچنین این خوابگاه ها در ابعاد مختلف و با امکانات متفاوت به دانشجویان ارائه می‌شود تا دانشجویان با توجه به نیازها و توانایی مالی خود بتوانند مسکن مناسب خود را پیدا کنند. این دانشگاه همچنین خدمات مسکن و خوابگاهی را در خارج از محوطه دانشگاه برای دانشجویانی که تمایل به اجاره خوابگاه داخل دانشگاه را ندارند نیز ارائه می‌دهد.

هزینه های زندگی در دانشگاه جزیره ونکوور

شهریه دانشگاه جزیره ونکوور سالیانه در حدود ۱۸ هزار دلار  کانادا است که این مبلغ با توجه به مقطع و رشته تحصیلی می‌تواند متفاوت باشد. همچنین دانشجویان شاید مشمول پرداخت هزینه های دیگری مثل هزینه فعالیت دانشجویی و هزینه کتاب شوند که باید پرداخت کنند.

هزینه زندگی در استان بریتیش کلمبیا برای هر فرد در حدود ۲ هزار دلار کانادا می‌باشد که با توجه به سبک زندگی این افراد این مبلغ می‌تواند کمتر و یا بیشتر شود. این مبلغ هزینه های ضروری مثل مسکن، خوراک، رفت و آمد و اینترنت را کاملا پوشش می‌دهد.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال