England Flag
Search
Search
Close this search box.

درباره کشور انگلستان

کشور انگلستان

معرفی کشور انگلستان

انگلستان یا پادشاهی متحده از چهار پادشاهی انگلیس، اسکاتلند، ویلز و ایرلند شمالی تشکیل شده است.

شهرهای پایتخت

شهر لندن پایتخت انگلستان (پادشاهی متحده) و همچنین پایتخت انگلیس England نیز می باشد. در خصوص ویلز پایتخت آن شهر کاردیف و برای اسکاتلند شهر ادینبورو و برای ایرلند شمالی شهر بلفاست می باشد.

 

جمعیت

جمعیت انگلستان در حدود ۶۳ میلیون نفر برآورد می شود ( انگلیس ۵۳ میلیون، اسکاتلند ۵.۳ میلیون، ویلز ۳ میلیون و ایرلند شمالی ۱.۸ میلیون نفر).

 

مساحت

مساحت انگلستان نزدیک به ۲۴۵۰۰۰ کیلومتر مربع می باشد که از سواحل شمالی در اسکاتلند تا جزایر سیلی (Scilly) در جنوب غربی انگلیس امتداد یافته است.

 

جغرافیا

خط طولانی ساحلی انگلستان در حدود ۸۰۰۰ کیلومتر می باشد. جغرافیای آن از بافت جنگلی و چمن زارهای سبز تا بافت کوهستانی متغیر می باشد. بلندترین کوه در انگلستان در منطقه اسکاتلند با ارتفاعی در حدود ۱۳۴۰متر واقع شده است.

 

تاریخچه

تاریخچه انگلستان به 6500 سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. در سراسر انگلستان آثار تاریخی گوناگونی که نشان دهنده تاریخ غنی آن می باشند، از استون هنج (Stonehenge) گرفته تا کاخ باکینگهام، قابل مشاهده هستند. همچنین انگلستان بیش از ۲۸ سایت طبیعی و فرهنگی میراث جهانی یونسکو شامل شهرهای تاریخی ادینبورگ، بث، کانتربری، چستر، دورهام، آکسفورد و یورک را در خود جای داده است.

 

اقتصاد

انگلستان یکی از کشورهای پیشتاز تجاری در عرصه بین الملل و رتبه اول جذب سرمایه گذاری درون اتحادیه اروپا را دارا می باشد. انگلستان یکی از ده کشور برتر تولیدکننده در سطح جهان می باشد و بزرگترین صنایع را در زمینه های زیست شناسی، تكنولوژي ارتباطات و اطلاعات و صنایع خلاقیت محور در میان کشورهای اروپایی را دارا می باشد.

 

زبان

زبان رسمی در سراسر انگلستان انگلیسی می باشد ولی زبان های رسمی دیگری نظیر ویلزی و اسکاتلندی و بومی اسکاتلندی (Gaelic) وجود دارد.

 

واحد پول

واحد رسمی پول انگلستان پوند استرلینگ می باشد.

 

دین

دین اصلی در انگلستان مسیحیت می باشد. با این وجود انگلستان یک جامعه چند مذهبی می باشد و ادیان مختلف بطور کامل و آزادانه پذیرفته شده اند.

 

حکومت

حکومت انگلستان دموکراسی پارلمانی می باشد، بدین معنی که دولت توسط مردم انتخاب می شود. هر ۵ سال یک انتخابات سراسری برگزار می گردد. نخست وزیر، دولت را با کمک کابینه و وزرا رهبری می کند.

علاوه بر دولت مرکزی، سه حکومت محلی در ایرلند شمالی، اسکاتلند و ویلز وجود دارد. آنها مسئول سیاست گذاری بسیاری امور محلی نظیر بهداشت، آموزش، فرهنگ، محیط زیست و حمل و نقل می باشند.

 

خانواده پادشاهی

ملکه عالی ترین مقام رسمی انگلستان می باشد. بر اساس قانون اساسی پادشاهی، ملکه به کشور انگلستان حکومت نمی کند ولی خانواده پادشاهی بسیاری تشریفات و وظایف مربوط به دولت را انجام می دهند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال