England Flag
Search
Search
Close this search box.

اقامت پس از تحصیل در استرالیا

اقامت دائم کانادا

بسیاری از متقاضیان تحصیل در استرالیا این دغدغه را دارند که پس از فارغ التحصیلی، چگونه می توانند مسیر را به سمت اقامت دائم استرالیا هموار نمایند. در صورتی که متقاضی برای ادامه تحصیل با ویزای تحصیلی وارد استرالیا شود و پس از فارغ التحصیلی تصمیم به اقامت در این کشور داشته باشد،‌ می تواند با احراز شرایط لازم، اقامت دائم این کشور را اخذ نماید. در مرحله اول پس از فارغ التحصیلی دانشجویان بین المللی می‌توانند از ویزای کار پس از تحصیل (ویزای ۴۸۵) استفاده کنند. این ویزا فقط به افرادی تعلق می گیرد که تحصیلات خود را در استرالیا به پایان رسانده اند و با موفقیت مدرک خود را دریافت کرده اند.

شرایط دریافت ویزای ۴۸۵ استرالیا

در صورتی که فرد دارای شرایط فوق باشد می تواند ویزای ۴۸۵ استرالیا را دریافت نماید. نکته قابل توجه در رابطه با این ویزا مدت اعتبار آن است. در صورتی که متقاضی در مقاطع پایین تر از کارشناسی فارغ التحصیل شده باشد اعتبار این ویزا ۱۸ ماه است و در صورتی که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی و بالاتر باشد می تواند بر مبنای مقطع فارغ التحصیلی ویزای ۳،۲ و یا ۴ ساله دریافت نماید. حداکثر زمان رسیدگی به این ویزا ۴ ماه است و متقاضی و همراهان ملزم هستند در زمان اقدام برای این ویزا و اعلان نتیجه رسیدگی در استرالیا حضور داشته باشند. نحوه درخواست برای این ویزا هم بصورت کاغذی و هم به صورت آنلاین امکان پذیر است. بنا به مورد ممکن است اداره مهاجرت استرالیا از متقاضی تست های پزشکی و یا گواهی عدم سوء پیشینه درخواست نماید که متقاضی ملزم است در زمان مشخص شده به این اداره ارایه نماید.

اقامت دائم پس از ویزای ۴۸۵ استرالیا

پس از آنکه متقاضی موفق به اخذ ویزای  ۴۸۵ شد مجاز است برای مدت مشخص شده اعتبار ویزا در استرالیا کار و زندگی نماید. در مرحله بعد متقاضی می تواند وارد پروسه اخذ اقامت دایم شود. متقاضی با تکمیل تحصیلات در استرالیا و داشتن سابقه کار مرتبط با مدرک تحصیلی می تواند امتیاز بالاتری را در سیستم امتیاز بندی اسکیل سلکت کسب کند. اخذ اقامت دایم در استرالیا از طریق ویزای ۱۸۹ و ویزای ۱۹۰ و یا ویزای ۴۹۱  امکان پذیر است. در صورتی که شخص بتواند به امتیاز مورد نظر برای ویزای ۱۸۹ برسد نیاز به اسپانسر ایالتی ندارد. اما در صورت کسری امتیاز، می تواند با اخذ امتیاز از ایالتها برای ویزای ۱۹۰ و یا ویزای ۴۹۱ اقدام نماید.

مزایای داشتن اقامت دائم استرالیا

پس از آنکه متقاضی توانست با پشت سر گذاشتن مراحل بالا اقامت دایم استرالیا را اخذ نماید، به عنوان مقیم دائم این کشور شناخته می شود. این مرحله یک مرحله قبل از شهروندی استرالیا می باشد اما محاسن زیادی دارد. در صورتی که فرد اقامت دائم استرالیا را داشته باشد، علاوه بر خودش، همسر و فرزندانش نیز از اقامت دائم برخوردار خواهند بود. شخص متقاضی و اعضای خانواده می توانند بدون محدودیت در استرالیا به تحصیل بپردازند. شهریه دانشگاه برای افراد مقیم استرالیا بسیار پایین تر از شهریه دانشجویان بین المللی است. همچنین متقاضی و همراهان می توانند بطور نامحدود به خارج استرالیا سفر نمایند. مزیت دیگر اقامت استرالیا، بهره مندی از سیستم خدمات درمانی رایگان این کشور (مدی کر) می باشد. با استفاده از سیستم خدمات درمانی استرالیا افراد مقیم این کشور در استفاده از خدمات درمانی دولتی، هزینه ای پرداخت نخواهند کرد. در نهایت پس از گذشت چهار سال و با رسیدن به شرایط لازم شهروندی استرالیا، می تواند برای شهروندی این کشور اقدام نماید. این شرایط عبارتند از:

سوالات متداول

دانشجویان خارجی پس از اتمام تحصیلات می‌توانند با توجه به شرایطشان بین ۱۸ ماه تا ۴ سال در استرالیا توسط ویزای کاری ۴۸۵ اقامت موقت داشته باشند.

بله. اگر واجد شرایط باشید می‌توانید در حین تحصیل درخواست PR یا همان اقامت دائم استرالیا دهید. بدین صورت که به شما یک ویزای متصل اعطا می‌شود که پس از اتمام ویزای تحصیلی‌تان، دارای اعتبار خواهد بود.

  • کامپیوتر و فناوری اطلاعات (IT)
  • آموزش و دبیری
  • مهندسی
  • پرستاری و پزشکی
  • مددکاری اجتماعی
  • خودروسازی
  • ساخت و ساز
  • آشپزی و مهمان نوازی

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال