England Flag
Search
Search
Close this search box.

دانشگاه پرینستون

دانشگاه پرینستون یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه‌های کشور آمریکا است. ابن دانشگاه در سال ۱۷۴۶ میلادی تاسیس شد و در سال ۱۸۹۶ به محل امروزی خود در نیوجرسی نقل مکان کرد.

فضای سرسبز و کم نظیر و ساختمانهایی با معماری بسیار زیبای محوطه دانشگاه پرینستون شهرت بسیار زیادی دارد. ساختمان کتابخانه این دانشگاه که کتابخانه لوئیس نام دارد توسط توسط طراح مشهور، فرانک گری طراحی شده است. تعداد دانشجویان این دانشگاه در حدود ۹ هزار نفر است که نزدیک ۱۲ درصد آنها را دانشجویان بین المللی تشکیل داده اند.

۹۰۰۰ نفر

تعداد دانشجویان

نیوجرسی، آمریکا

شهر، کشور

۶

رتبه شانگهای

۱۳

رتبه QS

۵۱ هزار دلار

حداقل شهریه سالیانه

انگلیسی

زبان تدریس

دارد

خوابگاه

۱

تعداد پردیس ها

دانشگاه پرینستون یکی از از پیشرفته‌ترین دانشگاه های دنیا در زمینه تحقیقات است، و محل تحصیل ۲ نفر از رئیس جمهور های پیشین آمریکا یعنی جیمز مدیسون و وودرو ویلسون بوده است. از دیگر فارغ التحصیلان به نام و سرشناس می‌توان به میشل اوباما، جیمی استوارت، رئیس کمپانی گوگل اریک اسکیمید و فضا نورد آپولو پیت کانرد اشاره کرد.

دانشگاه پرینستون آن زمان برای آموزش وزیرها ساخته بود اما بعد بعد از جنگ داخلی آمریکا وسعت کاری این دانشگاه بیشتر شد و در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ این دانشگاه به صورت رسمی به عنوان دانشگاه برای عموم مردم آغاز به کار کرد.

امروزه دانشگاه پرینستون مقاطع مختلف دانشگاهی مثل لیسانس، فوق لیسانس و … را ارائه می‌دهد. رشته های ارائه شده در این دانشگاه شامل رشته های علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم تجربی، علوم طبیعی و مهندسی در کنار تعداد زیادی از رشته های دوره های تخصصی و تکمیلی است.

تحصیل در دانشگاه پرینستون در محیط سبز و بسیار زیبایش و معماری کم نظیرش باعث می‌شود تا دانشجویان همیشه انرژی داشته باشند و بهترین فعالیت خود را نشان دهند. تعدادی از فارغ التحصیلان این دانشگاه موفق به دریافت جایزه نوبل در رشته های مختلف شده اند و این دانشگاه هرساله بین بهترین دانشگاه های جهان قرار می‌گیرد. هر ساله هزاران دانشجو ممتاز برای تحصیل در این دانشگاه معتبر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

 

رتبه دانشگاه پرینستون در جهان

دانشگاه پرینستون یک دانشگاه خصوصی رده بالا و معتبر در کشور آمریکا است که کیفیت آموزش بسیار بالایی دارد. این دانشگاه توانسته هر ساله در بین بهترین دانشگاه های جهان در رتبه بندی های مختلف قرار بگیرد. طبق بررسی های سازمان رتبه بندی بسیار معتبر QS در سال ۲۰۲۰ رتبه این دانشگاه در بین بهترین دانشگاه های جهان ۱۳ بوده است. کیفیت تحصیل و آموزش در این دانشگاه به اندازه ای بالا است که گاها آن را با دانشگاه هاروارد مقایسه می‌کنند. دانشجویان این این دانشگاه همه از افراد ممتاز و نمونه از سراسر نقاط جهان هستند.

 

تحصیل در دانشگاه پرینستون

دانشگاه پرینستون رشته های مختلف تحصیلی را مقاطع مختلف دانشگاهی ارائه می‌کند. سخت گیری بر روی کیفیت آموزش و یاد گیری دانشجویان از نشانه های بارز این دانشگاه است. بررسی دقیق مدارک و سخت گیری در صدور پذیرش باعث شده است تا فقط دانشجویان نمونه وارد این دانشگاه بشوند.

تعهد دانشگاه پرینستون به دانشجویان مقطع لیسانس و کیفیت آموزش در آن دوره بسیار زیاد است. دانشجویان مقطع لیسانس در این دانشگاه به منابع آموزشی فوق‌العاده ای دسترسی دارند و از کلاسهایی آموزش می‌بینند که بهترین کیفیت در دنیا را دارد. دوره های تحصیلی در این مقطع بر روی آموزش، خلاقیت، نوآوری و همکاری تاکید دارد.

به عنوان یک دانشجو در مقاطع فوق لیسانس و بالاتر شما عضو جامعه تحصیلی این دانشگاه می‌شوید. جامعه ای مبتنی بر همکاری و کار گروهی در یکی از بهترین دانشگاه های تحقیقاتی دنیا. دانشجویان مقاطع بالا در این دانشگاه به صورت نزدیک با دانشکده ها همکاری می‌کنند و معلومات خود در کنار انجام کارهای عملی بیشتر می‌کنند

دپارتمان ها و رشته های دانشگاه پرینستون

مقطع لیسانس

مقطع فوق لیسانس

مقطع دکتری

شهریه سالیانه دانشگاه پرینستون

  • میانگین شهریه دوره کارشناسی: ۵۱ هزار دلار
  • میانگین شهریه دوره ارشد: ۵۱ هزار دلار
  • میانگین شهریه دوره دکتری: ۵۱ هزار دلار

مدرک زبان مورد نیاز

  • آیلتس ۷
  • تافل ۹۵
  •  

بورسیه های تحصیلی دانشگاه پرینستون

بسیاری از دانشجویان ممتاز که شرایط ورود به دانشگاه پرینستون را دارند ممکن از از پس هزینه های تحصیلی بالا در این دانشگاه بر نیایند. دانشگاه پرینستون برای اینکه به این دانشجویان ممتاز این امکان را بدهد تا در این دانشگاه تحصیل کنند بورسیه های در نظر گرفته. این کمک هزینه وام تحصیلی نیستند و دانشجویان هیچ تعهدی برای بازگرداندن آن به دانشگاه ندارند. بسیاری از این بورسیه های تا ۱۰۰ درصد شهریه دانشگاه و حتی هزینه خوابگاه را پوشش می‌دهند. باید توجه کرد که این بورسیه فقط به دانشجویانی با سوابق تحصیلی خیلی خوب که توان پرداخت شهریه را ندارند اعطا می‌شود.

خوابگاه های دانشگاه پرینستون

دانشگاه پرینستون برای دانشجویان خود در مقاطع مختلف دانشگاهی مجتمع های مسکونی در نظر گرفته است. تقریبا تمام دانشجویان مقطع لیسانس و ۷۰ درصد از دانشجویان مقاطع بالاتر در خوابگاه های بسیار زیبا این دانشگاه سکونت دارند. تمام خوابگاه‌های این دانشگاه مبله و دارای تمام وسایل ضروری زندگی مثل یخچال، گاز، تخت خواب و .. هستند. این اقامتگاه ها محیط های بسیار مناسبی برای زندگی، استراحت و حتی درس خواندن هستند.

دانشجویان در رشته ها و مقاطع مختلف معمولا خوابگاه های جدا گانه دارند و افراد هم رشته در ساختمان یک خوابگاه یکنواخت دارد. دانشگاه پرینستون این کار را برای این انجام داده تا افراد با علاقه مندی های مشترک با هم روابط دوستانه برقرار کنند و بتوانند از تجربیات هم استفاده کنند. همینطور در درس خواندن به هم کمک کنند و سوالات یکدیگر را پاسخ بدهند.

هزینه های زندگی در دانشگاه پرینستون و شهر نیوجرسی

دانشگاه پرینستون یک دانشگاه خصوصی است و هیچ کمک هزینه ای از دولت دریافت نمی‌کند، به همین دلیل شهریه دانشگاه برای همه دانشجویان خارجی و آمریکایی یکسان است و سالیانه به صورت میانگین مبلغ ۵۱ هزار دلار آمریکا است. باید دقت کنید که که عدد برای یک سال تحصیلی یعنی ۲ ترم است. شهریه ها در مقاطع و رشته های مختلف تحصیلی می‌تواند تا حدودی متغیر باشد.

هزینه زندگی دانشجویی در نیوجرسی برای یک نفر حداقل در حدود ۲ هزار دلار است که این مبلغ هزینه های ضروری مسکن، خوراک و رفت و آمد را پوشش می‌دهد. توجه داشته باشید که هزینه های زندگی کاملا به سبک زندگی هر فرد بستگی دارد و و می‌تواند بیشتر از مبلغ هم بشود.

در آمریکا دانشجویان در هنگام تحصیل اجازه کار پاره وقت یعنی ۲۰ ساعت در هفته را دارند اما باید توجه کنید که کار نیمه وقت فقط می‌تواند تا ۶۰ درصد هزینه ها را پوشش دهد و شما باید برای هزینه های خود پشتوانه مالی داشته باشید.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال