England Flag
Search
Search
Close this search box.

موسسه فناوری کالیفرنیا

موسسه فناوری کالیفرنیا و یا در اصطلاح Caltech یکی از بهترین موسسات آموزش عالی خصوصی در سراسر دنیا در زمینه‌های علوم و مهندسی و آموزش است. این موسسه در سال ۱۸۹۱ در کشور آمریکا، شهر پاسدنا، ایالت کالیفرنیا تاسیس شد.

موسسه  Caltech‌ امکانات بسیار پیشرفته‌ای در زمینه های مختلف تحقیقاتی دارد، مثل آزمایشگاه‌های بزرگی که بسیاری از آنها متعلق به سازمان ناسا است. این موسسه یکی از چند موسسه فناوری در آمریکا است که تماما خود را وقف آموزش تکنولوژی و علوم تجربی کرده است. دانشجویان نمونه و ممتاز از سراسر جهان در تلاشند تا بتوانند از این موسسه آموزش عالی رده بالا پذیرش بگیرند و در آن تحصیل کنند.

۲۲۳۸ نفر

تعداد دانشجویان

پاسدنا، آمریکا

شهر، کشور

۹

رتبه شانگهای

۵

رتبه QS

۵۴ هزار دلار

حداقل شهریه سالیانه

انگلیسی

زبان تدریس

دارد

خوابگاه

۱

تعداد پردیس ها

هدف اصلی از تاسیس این موسسه توسط آموس جی. تروپ در سال ۱۸۹۱ میلادی، ارتقا علم و ساختن جامعه ای بهتر از طریق آموزش و تحقیقات بود، به همین دلیل به عنوان یک کالج فنی حرفه ای شروع به کار کرد. امروزه این موسسه به یکی از مهمترین و بهترین موسسات آموزش عالی و تحقیقات علمی تبدیل شده است.

در موسسه فناوری کالیفرنیا دوره‌های حرفه ای و پیشرفته هنر مثل موسیقی، تئاتر و هنر های تجسمی نیز در کنار همه دوره های مهندسی و علوم برگزار می‌شود. هنرمندان بسیار قابلی هر ساله از این دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند. همه فعالیت‌های انجام شده در این موسسه تنها برای یک هدف انجام می‌شود و آن این است که دانشجویان نمونه و ممتاز را، برای مفید بودن در جامعه و پیشرفت بیشتر علم آموزش بدهند.

نگه داشتن تعادل بین آموزش به صورت تئوری و عملی در موسسه فناوری کالیفرنیا باعث فعال و خلاق شدن دانشجویان این موسسه می‌شود و برای مدیران بسیار حائز اهمیت است. دانشجویان در این موسسه نه تنها مباحث آموزشی را خیلی دقیق آموزش می‌بینند، بلکه با انجام کارهای عملی و مشارکت در تحقیقات علمی برای کار کردن در مشاغل رده بالا و مناسب آماده می‌شوند.

رتبه موسسه فناوری کالیفرنیا در جهان

موسسه فناوری کالیفرنیا یا همان Caltech با داشتن برنامه های علمی با کیفیت و مناسب سالها در بین بهترین دانشگاههای جهان قرار گرفته است. سالهاست که این موسسه را با موسسه فناوری ماساچوست مقایسه می‌کنند و حتی در خیلی از موارد در رشته های مختلف حتی بهتر از MIT عمل کرده و توانسته از آن پیشی بگیرد. طبق آخرین بررسی های انجام شده بر روی دانشگاه‌های جهان و  کیفیت آموزشی آنها، در سال ۲۰۲۰ سازمان رتبه بندی معتبر QS به این دانشگاه رتبه ۵ را در بین بهترین دانشگاه‌های جهان اختصاص داده است و این موسسه همچنان بهترین موسسه آموزش عالی در دنیا محسوب می‌شود.

تحصیل در موسسه فناوری کالیفرنیا

موسسه فناوری کالیفرنیا برای داشتن سیستم آموزشی سخت گیرانه، نظارت دقیق بر روی دانشکده ها و کلاس های کم جمعیتش شهرت بسیار زیادی دارد. دانشجویان این موسسه در مقاطع مختلف دانشگاهی و آموزشی مثل لیسانس، فوق لیسانس و … مشغول به تحصیل هستند. دانشجویان Caltech در محیطی آمورش می‌بینند که در آن کار گروهی، افکار منتقدانه، همکاری و درک عمیق مسائل، از هسته های اصلی آموزش هستند.

دانشجویان فارغ التحصیل شده از این دانشگاه آماده می‌شوند تا در آینده از پیشرویان صنعت مهندسی، علوم تجربی، آموزش و خدمات اجتماعی شوند.فارغ التحصیلان این دانشگاه کالا برای پیدا کردن، تحلیل کردن و حل کردن مشکلات جامه و دنیا تعلیم دیدند و همه آن‌ها از توانمندترین افراد در این حوزه هستند. این فارغ التحصیلان همچنین برای ورود به جامعه کاری و حرفه ای آماده اند و کارفرمایان استخدام این افراد را در اولویت قرار می‌دهند.

هرساله تعداد زیادی دانشجو ممتاز از سراسر جهان برای تحصیل در این دانشگاه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

دپارتمان ها و رشته های موسسه فناوری کالیفرنیا

مقطع لیسانس

مقطع فوق لیسانس

مقطع دکتری

شهریه سالیانه موسسه فناوری کالیفرنیا

  • میانگین شهریه دوره کارشناسی: ۵۶ هزار دلار
  • میانگین شهریه دوره ارشد: ۵۶ هزار دلار
  • میانگین شهریه دوره دکتری: ۵۶ هزار دلار

مدرک زبان مورد نیاز

  • آیلتس ۶.۵
  • تافل ۹۵

بورسیه های تحصیلی موسسه فناوری کالیفرنیا

هزینه تحصیل و زندگی در دانشگاه‌های خصوصی آمریکا نسبتا بالا است و ممکن است همه دانشجویان ممتاز توان پرداخت شهریه دانشگاه را نداشته باشند. اما موسسه فناوری کالیفرنیا برای اینکه همه دانشجویان ممتاز بتوانند به راحتی در این دانشگاه تحصیل کنند تعدادی بورسیه تحصیلی برای این افراد در نظر گرفته است. این بورسیه ها فقط به دانشجویان برتر و ممتاز که توان پرداخت شهریه را ندارند اعطا می‌شود و تعداد آنها محدود است. دریافت این کمک هزینه ها از آنجایی که همه دانشجویان این موسسه ممتاز هستند کمی سخت و رقابتی است پس بهتر است در اسرع وقت برای دریافت آن اقدام کرد.

این کمک هزینه ها می‌توانند تا ۷۰ درصد هزینه دانشگاه را پوشش دهند. همین‌طور در دانشگاه کارهای تحقیقاتی دانشجویی وجود دارند که دانشجویان می‌توانند برای پرداخت مابقی هزینه ها از آن استفاده کنند و مشغول به کار شوند.

خوابگاه های موسسه فناوری کالیفرنیا

موسسه فناوری کالیفرنیا در محوطه دانشگاه برای دانشجویانش خوابگاه‌هایی در نظر گرفته. تعداد این خوابگاه‌ها زیاد و اجاره ماهیانه آن‌ها برای دانشجویان مناسب است اما باید توجه کنید که اگر قصد دارید تا بتوانید خوابگاه‌هایی بهتر با هزینه مناسب تر پیدا کنید باید در اسرع وقت اقدام کنید. به خاطر داشته باشید که تعداد تقاضا برای دریافت خوابگاه زیاد است پس درخواست برای اجاره خوابگاه را به تعویق نیندازید.

موسسه فناوری کالیفرنیا همچنین خوابگاه‌هایی برای افراد متاهل و یا دارای فرزند در نظر گرفته است که ممکن است بیشتر آنها خارج از محوطه دانشگاه باشد اما در همان نزدیکی قرار گرفته است، اما تعداد این خوابگاه‌ها محدود است.

اداره مسکن این موسسه اعطا خوابگاه به دانشجویان دکتری و پست دکتری را تضمین کرده و برای همه آن‌ها خوابگاه در نظر گرفته است.

هزینه تحصیل در موسسه فناوری کالیفرنیا

هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه در سال ۲۰۲۰ در موسسه فناوری کالیفرنیا به صورت میانگین ۵۴ هزار دلار آمریکا برای یک سال تحصیلی می‌باشد. باید توجه کنید که شهریه با توجه به رشته و مقطع تحصیلی می‌تواند تا حدودی متفاوت باشد. همچنین دانشجویان سال اول در مقاطع مختلف باید توجه داشته باشند که باید هزینه هایی نیز بابت هزینه ثبت نام و انجام امور اداری نیز پرداخت کنند.

حداقل هزینه زندگی دانشجویی در ایالت کالیفرنیا در آمریکا برای یک نفر حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دلار است. این مبلغ بسته به سبک زندگی هر فرد می‌تواند بیشتر نیز باشد. برای صرفه جویی در هزینه مسکن می‌توانید خانه‌های چند خوابه همراه با دانشجویان دیگر اجاره کنید و یا از خوابگاههای دانشجویی استفاده کنید.

دانشجویان خارجی در آمریکا همزمان با تحصیل اجازه ۲۰ ساعت کار نیمه وقت در هفته را دارند که با توجه به هزینه‌ها، با درآمد این مشاغل تا ۶۰ درصد هزینه های زندگی را می‌توان پرداخت کرد.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال