England Flag
Search
Search
Close this search box.

تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا

معرفی کشور استرالیا برای تحصیل

تحصیل در استرالیا با داشتن بیش از ۲۲۰۰۰ رشته و ۱۱۰۰ کالج و دانشگاه یکی از مهمترین مقاصد تحصیلی محسوب می ‌‌شود. جالب است بدانید که استرالیا دارای سومین جایگاه از لحاظ بیشترین تعداد دانشجوی خارجی پس از انگلیس و امریکا می باشد و این در حالی است که استرالیا تنها ۲۵ میلیون نفر جمعیت دارد! در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا ۷ دانشگاه در دانشگاه های استرالیا به چشم می خورد. استرالیا ۵ شهر از ۳۰ شهر برتر دنیا برای تحصیل و مناسب دانشجویان را داراست. عواملی که باعث می شود این کشور برای تحصیل مناسب باشد شامل مقرون به صرفه بودن، کیفیت بالای زندگی و فرصت های شغلی می باشد. اخذ ویزای تحصیلی استرالیا فرصت خوبی برای تجربه زندگی در این کشور بی نظیر است.

[rt_tabs][rt_tab title=”درباره استرالیا”]

استرالیا ششمین کشور بزرگ دنیاست که شامل قاره اقیانوسيه، جزیره تاسمانی و تعدادی جزیره کوچک دیگر می باشد. پایتخت این کشور کانبرا می‌باشد و بر اساس آمار منتشره در سال 2011، 22.32 میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور با هیچ کشور دیگری هم مرز نیست و دور تا دور آن را آبهای اقیانوس آرام، هند و منجمد جنوبی فراگرفته. دو شهر مهم این کشور نیز سیدنی و ملبورن می باشد.

جغرافیا
استرالیا دارای مساحت 7,692,024 متر مربع می باشد که این باعث شده از این نظر ششمین کشور بزرگ دنیا شود. استرالیا دارای 2 قلمرو اصلی (سرزمینهای شمالی و قلمرو اصلی استرالیا) و 6 استان به شرح زیر می باشد:
• نیو سات ولز
• ویکتوریا
• وسترن استرالیا
• تاسمانی
• سات استرالیا و
• کویینزلند

آب و هوا
آب و هوای استرالیا بطور قابل توجهی متاثر از جریانهای اقیانوسی می باشد که این موجب خشکسالی های دوره ای در این قاره می شود. این عامل به همراه سیستم کم فشار حاره ای باعث به وجود آمدن گردباد در مناطق شمای استرالیا می شود. بطور کلی نیمی از سرزمین استرالیا نیمه خشک و یا بیابان است. مناطق شمالی استرالیا دارای آب و هوای حاره ای و بارانهای موسمی و جنوب غربی این کشور دارای آب و هوای مدیترانه ای و جنوب شرقی دارای آب و هوای گرم می باشد.

اقتصاد
پول رسمی این کشور دلار استرالیا می باشد. استرالیا کشور ثروتمندیست با درآمد سرانه 66,984 دلاری که پنجمین درآمد سرانه را در دنیا دارد. همچنین نرخ فقر در این کشور بسیار پایین است و از لحاظ اقتصادی دوازدهمین کشور قدرتمند اقتصادی دنیا می باشد. در سال 2011 و 2012 شهر ملبورن نخستین جایگاه از لحاظ بهترین شهر برای زندگی در مجله اکونومیست را به خود اختصاص داد. در اقتصاد استرالیا صادرات بسیار اهمیت دارد و از این رو استرالیا به چهارمین صادر کننده بزرگ دنیا تبدیل شده است و مهمترین محصولات صادراتی آن گندم، پشم و انرژی (گاز مایع و زغال سنگ) می باشد.

کیفیت زندگی
استرالیا چهارمین کشور از لحاظ بالاترین امید به زندگی (82 سال) پس از ایسلند، ژاپن و هنگ کنگ می باشد. درآمد خالص سالیانه حدود 30000 دلار در سال می باشد. همچنین 73% از مردم مابین سنین 15 تا 64 سال شاغل هستند. مجموع این عوامل و موارد بسیار دیگر باعث شده تا استرالیا به یکی از بهترین کشورها برای زندگی تبدیل شود.

[/rt_tab][rt_tab title=”هزینه‌ها”]

بطور کلی برای یکسال اقامت و تحصیل در استرالیا هزینه یک فرد مجرد 18610، فرد متاهل 25125 و فرد متاهل به همراه یک فرزند 28845 دلار می باشد. این هزینه ها شامل هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی می باشد که بصورت کامل در زیر توضیح داده می شود:

هزینه های اقامتی

(هفتگی و به دلار)

دیگر هزینه ها

(هفتگی و به دلار)

هزینه دانشگاه

(کل دوره و به دلار)

خوابگاه 80 تا 250

غذا و خوراک 80 تا 200

مدرسه 7800 تا 30000

خانه اجاره ای 100 تا 400

برق و گاز 60 تا 100

دوره های زبان 300 دلار در هفته

خانه اجاره ای مشترک 70 تا 250

تلفن و اینترنت 20 تا 50

فوق دیپلم 4000 تا 22000

 

حمل و نقل عمومی 10 تا 50

لیسانس 15000 تا 33000

 

تفریحات 50 تا 100

فوق لیسانس 20000 تا 37000

   

دکترا 14000 تا 37000

[/rt_tab][rt_tab title=”سیستم آموزشی”]

سیستم آموزشی در استرالیا در استانهای مختلف متفاوت می باشد. اما بطور کلی می توان سیستم آموزشی استرالیا را اینگونه تقسیم بندی کرد:
• پیش دبستان
• مدرسه: که شامل مدرسه ابتدایی و دبیرستان می باشد.
پیش دبستانی در استرالیا اجباری نمی باشد. اما دبستان اجباریست ولی سن شروع آن در استانهای مختلف متفاوت می باشد. مدرسه ابتدایی 7 و دبیرستان 5 سال به طول می انجامد.

[/rt_tab][rt_tab title=”شرایط پذیرش”]

برای تحصیل در استرالیا سیستمی وجود دارد که بر اساس آن افراد با تابعیت های مختلف در گروه های مختلف قرار می گیرند که بر همان اساس نیز پرونده ها بررسی می شود. برای مثال افراد با تابعیت ایرانی در گروه ارزیابی 3 قرار می گیرند که بررسی این گروه سخت تر و با حساسیت بیشر انجام می گیرد. با این ویزا شما می توانید در هر 2 هفته تا سقف 40 ساعت کار کنید و اگر همسرتان نیز همراه شما می باشد تا 3 ماه اجازه تحصیل دارد.

متقاضیان این نوع ویزا می توانند در یکی از سطوح زیر در استرالیا به تحصیل بپردازند:

• Bachelor degree
• associate degree
• graduate certificate
• graduate diploma
• Masters by coursework
• Higher Education diploma
• Higher Education advanced diploma

شرایط گرفتن این نوع ویزا:
• گرفتن پذیرش از یکی از مراکز آموزشی ثبت شده در استرالیا و در یک دوره تحصیلی تمام وقت
• ثابت کردن این مسئله که در دوران تحصیل خود توانایی مالی برای دادن هزینه های زندگی، دانشگاه و پرواز از استرالیا به کشور خود را دارید. برای اینکار نیازمند نشان دادن پرینت بانکی می‌باشید. حداقل موجودی صورتحساب 3 ماه گذشته برای محاسبه توانایی مالی استفاده می‌شود.

جزییات مخارج به شرح زیر می باشد:
مخارج تحصیل برای مدت دو سال که بستگی به هزینه دانشگاه دارد
2500 دلار استرالیا برای هر بلیط رفت و برگشت
18650 دلار استرالیا در سال برای مخارج زندگی
• انجام آزمایشات پزشکی
• ارائه مدرک زبانی معتبر با توجه به نمره مورد نظر هر دانشگاه
• همخوانی سن و مقطع تحصیلی مورد نظر
• پرداخت هزینه بیمه تحصیلی. در استرالیا این بیمه اجباریست و قبل از صدور ویزا باید این مبلغ پرداخت شود. بیمه دانشجویی توسط دانشگاه شما صادر می شود و شما تنها باید هزینه آنرا پرداخت کنید. این هزینه برای افراد مختلف متفاوت است. برای مثال 437 دلار برای افراد مجرد برای یکسال و 1222 برای افراد متاهل بدون فرزند برای یکسال نیاز است.

[/rt_tab][rt_tab title=”مدارک”]

• اصل پاسپورت متقاضی و همراهان
• اصل شناسنامه متقاضی و همراهان
• اصل و ترجمه سند ازدواج (در صورت تاهل)
• اصل و ترجمه رسمی مدرک تحصیلی و ریز نمرات متقاضی و همراهان
• نامه سوابق شغلی و تحصیلی (رزومه) متقاضی و همراهان
• اصل IELTS و یا سایر آزمونهای معتبر که در زیر آمده است برای تمامی مقاطع تحصیلی غیر از دبیرستان و دوره های زبان و مقطع ارشد تحقیقاتی و دکتری IELTS اجباری است.

مدارک مالی مورد نیاز جهت ضمانت:
1. ترجمه رسمی شناسنامه و کپی برابر اصل پاسپورت وی
2. ترجمه رسمی ضمانت محضری
3. پرینت حساب 3 ماه گذشته (این حساب باید در یکی از بانکهای مورد تایید بانک مرکزی باشد).
4. مدارک دال بر محل کسب درآمد
• عکس پاسپورتی متقاضی و همراهان (4 عدد)
• واریز مبلغ 535 دلار استرالیا به عنوان هزینه قانونی برای صدور این نوع ویزا واریز شده به بانک تجارت شعبه احمد قصیر کد 034 به شماره حساب 194428758 به نام سفارت استرالیا

[/rt_tab][rt_tab title=”بورسیه تحصیلی”]

ارائه بورسیه تحصیلی و حمایت های مالی به دانشجویان در شرایطی خاص و به اشکال مختلف انجام می شود و توسط دولت ، موسسات آموزشی و سازمان های خصوصی به دانشجویان ارائه می شود.
برنامه های بورسیه تحصیلی و حمایت های مالی به روش های زیر ارائه می شود:

  • پاداش اعطایی استرالیا: این سیستم با هدف ارتقای سطح دانش و ارتباطات آموزشی با دیگر کشور ها شکل گرفته است. این برنامه توسط دپارتمان امور خارجه استرالیا (DFAT) ، آموزش و پرورش و مرکز تحقیقات بین المللی کشاورزی استرالیا (ACIAR) اجرا می شود.
  • برنامه مقصد ، استرالیا: این برنامه که به صورت مختصر DAP ذکر می گردد برای دانشجویان محلی و خارج از استرالیا برای تحصیل در کشور استرالیا تعیین شده است. این برنامه برای مقطع Certificate IV یا کاردانی به بالا برای دانشجویان در نظر گرفته شده است و بیش از 1000 بورسیه در سال را به هر دانشجو تا سقف 15 هزار دلار در سال اعطا می کند.
  • برنامه آموزش تحقیقات استرالیا: این برنامه یا به طور مختصر RTP از تاریخ 1 ژانویه 2017 جایگزین برنامه بورسیه بین المللی دانشجویی تحصیلات تکمیلی (IPRS) شده است و درخواست از این طریق به صورت جامع در سایت مرجع است و به صورت مستقیم برای دانشگاه های مورد نظر ارسال می گردد.
  • برنامه کمک هزینه تحصیلی زنان در پژوهش های علمی استرالیا (APEC). این برنامه جهت جذب بانوان موفق و مبتکر در زمینه های مختلف برای تحقیق و پژوهش ایجاد شده است. هدف این برنامه توانمند سازی اقتصادی زنان و بالا بردن وجهه ایشان در حوزه های مختلف علم ، فناوری ، مهندسی و ریاضیات می باشد.
  • سازمان‌های ارائه دهنده بورسیه تحصیلی. این سازمان ها به صورت خصوصی و دولتی به طور مکرر به دانشجویان بر اساس شایستگی شان کمک هزینه های تحصیلی اعطا می کنند.

چه افرادی می توانند مشمول دریافت بورسیه تحصیلی شوند؟

بورسیه های تحصیلی توسط سازمان های مختلف بر اساس نیازمندی شان به دانشجویان در سراسر دنیا اعطا می شود. شرایط اعطای بورسیه برای هر دانشگاه منحصر به خود آن دانشگاه می باشد ولی به طور کلی مواردی چون سن ، ملیت ، رشته تحصیلی ، مقطع تحصیلی و معدل از موارد مشترک در بین شرایط می باشد. میزان تامین مالی دانشجویان نیز متفاوت است و ممکن است از درصدی از شهریه تا تمام شهریه متغیر باشد.
برخی از دانشگاه ها تاریخ های مشخصی برای بررسی درخواست های دانشجویان اعلام می کنند و خارج از آن هیچ پرونده ای بررسی نمی شود.
افراد متقاضی می توانند شرایط دریافت بورسیه را در سایت https://www.studiesinaustralia.com/ جست و جو کنند.

[/rt_tab][rt_tab title=”چرا تحصیل در استرالیا”]

استرالیا، سومین کشور مورد علاقه دانشجویان برای ادامه ی تحصیل در خارج از کشور است. پس از انگلستان و آمریکا، استرالیا بیشترین پذیرش دانشجوی بین المللی را دارد.از میان لیست 100 آیتمی دانشگاه های برتر دنیا، بی شک استرالیا با داشتن 7 دانشگاه در این لیست، یکی از مطمئن ترین گزینه ها برای ادامه تحصیل می باشد. همچنین با جمعیت 23 میلیونی و داشتن حدود 22000 کورس دانشگاهی در 1100 کالج و دانشگاه، گزینه های متعددی را پیش روی علاقه مندان می گذارد. این کشور توانسته است در سیستم رتبه بندی دانشگاه های ملی جهان در 2012، بالاتر از آلمان هلند و ژاپن، در رتبه ی 8 قرار گیرد.

همچنین 5 شهر در استرالیا در لیست 30 شهر برتر برای دانشجویان از نظر هزینه، کیفیت زندگی و استخدام دانشجویی قرار دارند. تا کنون استرالیا توانسته با جذب و تعلیم حدود دو و نیم میلیون نفر از سراسر جهان، توانسته استعدادها و قابلیت های بی نظیری برای کل جهان پرورش دهد. 15 جایزه نوبل و اختراعات بی نظیر جهان در زمینه های مختلف همانند پنیسیلین، سونوگرافی، سمعک، اینترنت وایرلس، جعبه سیاه هواپیما و بسیاری از اکتشافات تکرار نشدنی جهان، مرهون دانشجویان دانشگاه های استرالیاست.

آنچه که استرالیا را از سایر کشورها برای ادامه تحصیل متمایز می کند، هزینه های زندگی در قیاس با بسیاری از کشورهای دانشجو پذیر جهان (مثلا انگلستان) است. بسیاری از دانشگاه های برتر استرالیا در مناطقی واقع است که هزینه های زندگی در آنها پایین است. گرچه زندگی در شهرهای بزرگ مانند سیدنی و ملبورن، همانند سایر شهرهای مطرح جهان، بیشتر هزینه بر است.

مزیت دیگر پذیرش دانشجویی در استرالیا، امکان اشتغال به کار به مدت بیست ساعت در هفته از همان آغاز تحصیل است. همچنین دانشجو می توتند در تعطیلات، به طور نامحدود کار کند. به عبارت دیگر فرد قادر است با ویزای دانشجویی و اشتغال به تحصیل، کسب درآمد کند که این گزینه از جمله بارزترین خصوصیات تحصیل در استرالیا است.همچنین متقاضی ویزای دانشجویی می تواند همسر و فرزندان مجرد وابسته به خود را به عنوان همراه با خود ببرد. همسر وی نیز اجازه 20 ساعت کار در هفته را دارد اما مجاز به بیشتر آن، حتی در تعطیلات نیست.

سالانه 200 میلیون دلار بورسیه دولتی به دانشجویان اعطا می شود.اگر چه شرایط ،مقدار و رشته ها در این رابطه در دانشگاه ها متفاوت و است اما امکانی است که برای بسیاری از دانشجویان خارجی فراهم است که میتوانید برای اطلاع به روز از بورسیه های موجود، با ما در تماس باشید.

بدون شک علاوه بر موارد فوق، زندگی در استرالیا امکان برخورداری از بهترین آب و هوا، زندگی در محیطی سرشار از امنیت، آرامش و اطمینان را فراهم می کند که شاید برای هر شخصی، تصویری است ایده آل برای آینده ای روشن و موفق.

گرچه پرونده هر متقاضی به طور مجزا و با شرایظ منحصر به فردش سنجیده می شود اما حساس ترین بخش در اخذ ویزای دانشجویی، ارزیابی وضعیت متقاضی طبق جدول ریسک مهاجرت دولت استرالیا می باشد. به علت امکان دریافت اقامت پس از فارغ التحصیلی ، در این جدول، اتباع ایران از بالاترین ریسک(درجه 3) برای بررسی وضعیت برخوردارند و این به این معناست که درخواست ویزای دانشجویی آنان به علت ریسک مهاجرت، با حساسیت بیشتری بررسی می شود. متقاضی باید با ارایه اسناد و مدارک مالی، تمکن خود را برای زندگی در دوران تحصیل و هزینه ی بازگشت به کشورش ثابت کند.

[/rt_tab][/rt_tabs]

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال