ویزا موندیال - visa mondial
Search
Close this search box.

دانشگاه استکهلم

دانشگاه استکهلم سوئد یک دانشگاه دولتی است که در سال ۱۸۷۸ میلادی تاسیس شد و در ابتدا به عنوان کالج مشغول به کار بوده و در سال ۱۹۶۰ توانست به طور رسمی به عنوان دانشگاه به کار خود ادامه دهد. این دانشگاه که چهارمین دانشگاه قدیمی در کشور سوئد است بیش از ۳۳ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف حقوق، علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی دارد که از این ۲۷ هزار دانشجو بیش از ۹۷۵۰ نفر آن‌ها را دانشجویان خارجی از سراسر دنیا تشکیل می‌دهند.

۳۳۰۰۰ نفر

تعداد دانشجویان

استکهلم، سوئد

شهر، کشور

۷۳

رتبه شانگهای

۱۵۹

رتبه QS

۱۱ هزار یورو

حداقل شهریه سالیانه

انگلیسی یا سوئدی

زبان تدریس

دارد

خوابگاه

۴

تعداد پردیس‌ها

دانشگاه استکهلم در پایتخت کشور سوئد یعنی شهر استکهلم قرار گرفته که یکی از پویاترین و پر جنب و جوش‌ترین شهرهای اروپا از نظر تکنولوژی می باشد. تعداد کارکنان این دانشگاه در حدود ۵۷۰۰ نفر است. این دانشگاه بهترین مرکز تحقیقاتی در رشته‌های علمی و علوم طبیعی در کل کشور سوئد به شمار می رود.

دانشگاه استکهلم از نظر کیفیت آموزشی و خدمات ارائه شده به دانشجویان خود در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته و همچنین جزو ۵ دانشگاه برتر در کل کشور سوئد می باشد. این دانشگاه یک محیط آموزشی بین‌المللی ایجاد کرده و بر این باور است که این محیط اینترنشنال به بهتر شدن کیفیت آموزش کمک بسیار شایانی می کند. به عنوان دانشگاهی که در پایتخت کشور سوئد بنا شده، دانشگاه استکهلم در تلاش است تا دروس و برنامه‌های آموزشی ارائه دهد که نیازهای جامعه و منطقه را بر طرف می کند. این دانشگاه همچنین سعی دارد تا همواره برنامه‌ها و دروس ارائه شده خود را به‌روز رسانی کند و با توجه به نیازهای روز دنیا آن‌ها را تغییر دهد.

دپارتمان ها و رشته‌های دانشگاه استکهلم

مقطع لیسانس

مقطع فوق‌لیسانس

مقطع دکتری

شهریه سالیانه دانشگاه استکهلم

  • میانگین شهریه دوره کارشناسی: ۱۱ هزار یورو
  • میانگین شهریه دوره ارشد: ۱۱ هزار یورو
  • میانگین شهریه دوره دکتری: رایگان

مدرک زبان مورد نیاز

  • آیلتس ۶.۵
  • تافل ۹۵
  • نمره B2 زبان سوئدی

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه استکهلم

دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه استکهلم را دارند و اقامت کشور سوئد و یا یکی از کشورهای اتحادیه اروپا را ندارند باید هزینه‌های تحصیل خود را به صورت کامل پرداخت کنند. پرداخت هزینه‌های این دانشگاه ممکن است برای بسیاری از دانشجویان ممتاز مشکل باشد. این دانشگاه برای جذب این دانشجویان و ارائه خدمات به آن‌ها بورسیه های تحصیلی برایشان در نظر گرفته است. این کمک هزینه‌ها تا ۱۰۰ درصد شهریه دانشگاه را پوشش می‌دهد و فقط به دانشجویان ممتاز با سوابق تحصیلی خوب در مقطع فوق لیسانس تعلق می‌گیرد.

خوابگاه‌های دانشگاه استکهلم

دانشگاه استکهلم برای دانشجویانش خوابگاه و آپارتمان های مبله در نظر گرفته است. دانشجویان خارجی این دانشگاه برای دریافت این خوابگاه ها در اولویت هستند. این خوابگاه ها و آپارتمان ها اندازه ها و اجازه های مختلف در نظر گرفته شده اند تا دانشجویان بتوانند مسکن مناسب خود را در زمان کوتاهتری پیدا کنند.

هزینه‌های زندگی در دانشگاه و شهر استکهلم

هزینه زندگی در شهر استکهلم کاملاً بستگی به سبک زندگی افراد دارد. دانشجویان خارجی در حین تحصیل اجازه ۲۱ ساعت در هفته کار پاره وقت دارند که این مشاغل تا ۷۰ درصد هزینه زندگی یک دانشجو را پوشش می دهد. همچنین دانشجویان می‌توانند با گرفتن خوابگاه‌های دانشجویی و یا اجاره خانه همراه با یک همخانه در هزینه‌های مسکن خود صرفه جویی کنند

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال