ویزا موندیال - visa mondial
Search
Close this search box.

دانشگاه لینه سوئد

دانشگاه لینه واقع در شهر وکخو و کالمار بیش از ۱۵۰ رشته در مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس، دکتری و ۱۳۰۰ دوره آموزشی تخصصی ارائه می دهد. در این دانشگاه می‌توانید در رشته های مختلفی مثل هنر،علوم انسانی، بهداشت، تجارت، تکنولوژی و… تحصیل کنید. همینطور تعداد زیادی دوره‌های تخصصی مثل آموزش نیروی پلیس و… نیز در این دانشگاه برگزار می‌شود. این دانشگاه در سال  ۲۰۱۰ در نتیجه ادغام دانشگاه‌های کالمار و وکخو تاسیس شد.

۳۳۰۰۰ نفر

تعداد دانشجویان

وکخو، سوئد

شهر، کشور

۳۰۱-۴۰۰

رتبه شانگهای

۱۱۲۱

رتبه QS

۸ هزار یورو

حداقل شهریه سالیانه

انگلیسی یا سوئدی

زبان تدریس

دارد

خوابگاه

۲

تعداد پردیس ها

پروژه‌های تحقیقاتی در دانشگاه لینه به صورت کاملاْ تخصصی و با کیفیت بسیار خوب داخلی و حتی جهانی انجام می شود و رشته‌های زیادی را پوشش می دهد. به دلیل تحقیقات تخصصی و با کیفیت این دانشگاه بر روی موضوعات مختلف، دانشگاه لینه مراکز بزرگی را برای این منظور در نظر گرفته تا هم تحقیقات به صورت کاملاْ حرفه ای انجام شود و هم محققان در آرامش کامل و در محیطی مناسب مشغول به کار باشند. این مراکز تحقیقاتی کاملاْ مجهز به بهترین تجهیزات روز دنیا هستند و طیف بسیار گسترده‌ای از موضوعات را پوشش می دهد.

با داشتن ۲ هزار کارمند و بیش از ۳۳ هزار دانشجو، دانشگاه لینه در تلاش است تا به یک دانشگاه کاملاْ مدرن تبدیل شود و کیفیت آموزش را در این مرکز به سطح عالی جهانی برساند. تحصیل یا کار کردن در این دانشگاه به معنی پیوستن به جامعه ای مبتنی بر دانش و پیشرفت است. دانشجویان دیدگاه های جدید و منتقدانه کسب می کنند، محققان دست به اکتشافاتی می زنند که ممکن است جامعه جهانی را متحول کند و کارمندان راجع به محیط کاری صحبت می کنند که پر از چالش‌های مفید و در عین حال فرصت‌های بسیار است. در یک کلام می‌توان گفت که دانشگاه لینه سوئد محلی برای پیشرفت و ارتقا دانش است.  

سالیانه ۱۳ هزار دانشجو در این دانشگاه ثبت نام می کنند که حدود ۱۶۰۰ نفر آن‌ها دانشجویانخارجی از بیش از ۶۰ کشور جهان هستند.

دپارتمان‌ها و رشته‌های دانشگاه لینه

مقطع لیسانس

مقطع فوق لیسانس

مقطع دکتری

شهریه سالیانه دانشگاه لینه

  • میانگین شهریه دوره کارشناسی: ۱۱ هزار یورو
  • میانگین شهریه دوره ارشد: ۱۱ هزار یورو
  • میانگین شهریه دوره دکتری: رایگان

مدرک زبان مورد نیاز

  • آیلتس ۶.۵
  • تافل ۹۵
  • نمره B2 زبان سوئدی

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه لینه

 دانشجویان خارجی در سوئد باید هزینه‌های تحصیل خود را پرداخت کنند که هزینه قابل توجهی است؛ اما این دانشگاه کمک هزینه‌ها و بورسیه‌های بسیاری برای این دانشجویان در نظر گرفته است. این بورسیه‌ها که بر اساس سوابق تحصیلی، رزومه و انگیزه نامه افراد به آنها تعلق می گیرد تا ۷۵ درصد از هزینه دانشگاه را پوشش می دهد. دانشجویان پس از اخذ پذیرش و ثبت نام نهایی در دانشگاه باید قبل از پایان زمان اعلام شده برای دریافت این کمک هزینه‌ها اقدام کنند و مدارک لازم را به دانشگاه تحویل دهند. لازم به ذکر است که بورسیه فقط به دانشجویانی که در مقطع فوق لیسانس در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند تعلق می گیرد.

خوابگاه‌های دانشگاه لینه

دانشگاه لینه در شهر وکخو با تعدادی از مشاورین املاک منطقه قراردادی امضا کرده و در حدود ۲۰۰ آپارتمان را برای دانشجویان خارجی خود رزرو کرده است. تعدادی قرارداد هم با چند خوابگاه در منطقه دارد که در این خوابگاه ها ممکن است شما ۱ یا ۲ هم اتاقی داشته باشید و از سرویس بهداشتی مشترک استفاده کنید. لازم به ذکر است که اجاره خوابگاه می تواند صرفه‌جویی مناسبی در هزینه مسکن برای شما باشد. البته این خوابگاه‌ها فقط مختص دانشجویان است و اقامت همسر و یا فرزندان دانشجو در آنها میسر نیست.

هزینه‌های زندگی در دانشگاه لینه و شهر وکخو سوئد

هزینه زندگی در شهر وکخو کشور سوئد در حدود ۱۱۰۰ یورو در ماه است که این هزینه شامل هزینه مسکن، خوراک، رفت و آمد، اینترنت و دیگر هزینه‌های ضروری می باشد. دانشجویان در زمان تحصیل در کشور سوئد اجازه کار پاره وقت یعنی ۲۱ ساعت در هفته را دارند که این درآمد از کار پاره وقت تا ۷۰ درصد هزینه‌های زندگی را می تواند پوشش دهد. همچنین اگر در محوطه دانشگاه مستقر شده و از خوابگاه های دانشجویی دانشگاه استفاده کنید، می توانید در هزینه‌های مسکن مقدار قابل توجهی صرفه‌جویی کنید.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال