England Flag
Search
Search
Close this search box.

تحصیل در گروه پزشکی در کانادا

پزشکی کانادا

اولین مدرک کاری پزشکی در کانادا MD نام دارد. دوره رزیدنتی را Post-MD می‌نامند. امکان تحصیل در دوره پزشکی در کانادا برای متقاضیان بین‌المللی جود دارد ولی با توجه به ظرفیت کم دانشگاه های کانادا، ورود به رشته پزشکی کانادا دشوار است. برای ورود به دوره پزشکی باید متقاضی دارای مدرک لیسانس یا معادل آن بوده (لیسانس شیمی، لیسانس زیست و رشته های مرتبط) و در آزمون پزشکی شرکت کند.۱۷ دانشگاه در کانادا دوره های پزشکی در کانادا (شامل داروسازی و دندانپزشکی) را ارائه می‌کنند. گذراندن آزمون MCAT یکی از پیش شرط های ورود به دوره پزشکی در کانادا خواهد بود.  

دانشگاه هایی که دوره پزشکی را در کانادا ارائه می‌کنند:

هفت خان تحصیل در رشته های پزشکی در کانادا

پخش ویدیو

هزینه تحصیل در رشته های پزشکی در کانادا

پخش ویدیو

به طور کلی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا متقاضی باید دوره لیسانس ۱ تا ۳ ساله را گذرانده باشد و هم چنین در آزمون ورودی دندانپزشکی در کانادا یا همان آزمون  Dental Aptitude Test DAT قبول شوند تا بتواند به یکی از دوره های (DMD) (Doctor of Dental Medicine) یا (DDS) (Doctor of Dental Surgery) وارد شوند. برای ورود به دوره فوق لیسانس دندانپزشکی در کانادا باید متقاضی دارای مدرک DDS یا DMD بوده و برای ورود به دوره دکتری دندانپزشکی در کانادا متقاضی باید دارای مستر دندانپزشکی باشد.

دانشگاه هایی که دوره دندانپزشکی را در کانادا ارائه می‌کنند:

پرستاری در کانادا

نحوه پذیرش دوره لیسانس پرستاری در کانادا معمولا به شکل دوره های عادی بوده و تنها در مقطع فوق لیسانس پرستاری در کانادا و دکتری پرستاری در کانادا دانشگاه های هر استان از متقاضی می‌خواهند که پیش از ارائه درخواست پذیرش دوره پرستاری، از انجمن پرستاری هر استان نامه تايیدیه در مورد مدرک تحصیلی خود دریافت کنند و یا عضو انجمن رجیستر شده پرستاران در کانادا شده باشد و ۱ تا ۲ سال سابقه کار داشته باشد. در این خصوص می‌توانید با مشاورین ویزا موندیال مشاورت کنید.
برخی از دانشگاه‌ها دوره های آمادگی پرستاری را نیز برگزار می‌کنند که به متقاضی این امکان را می‌دهد که دروس پیش نیاز را بگذراند. همچنین، امکان ادامه تحصیل در دوره پرستاری در کالج های کانادا هم وجود دارد.

دانشگاه هایی که دوره پرستاری را در کانادا ارائه می‌کنند:
پرستاری در کبک

اگر در استان کبک هستید و قصد دارید به عنوان پرستار فعالیت کنید باید در L’Ordre des infirmières et infirmiers du Québec که نظام پرستاری کبک است عضو شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر نحوه عضویت در نظام پرستاری کبک را مطالعه کنید.

جهت تحصیل در رشته داروسازی در کانادا، متقاضی تحصیل در کانادا باید ابتدا وارد دوره عمومی در مقطع تحصیلی لیسانس یا دوره های معادل فوق دیپلم شود که در این دوره دروس شیمی و بیولوژی و زبان و ریاضی را با نمره بالای ۷۵٪ گذرانده و سپس در آزمون ورودی رشته داروسازی در کانادا یا همان آزمون Pharmacy College Admission Test- PCAT شرکت کرده و قبول شود. این تست ورودی رشته دارو سازی در کانادا شامل ۲۳۲ سوال تستی و نوشتن یک متن است. جدول زمانی و نحوه ثبت نام آزمون ورودی داروسازی در کانادا را در سایت پیرسون بیابید.

دانشگاه هایی که دوره داروسازی را در کانادا ارائه می‌کنند:
شرایط داروساز شدن در کانادا

شهریه دانشگاه ها برای اولین سال تحصیل در رشته پزشکی برای شهروندان کانادایی به نسبت بالا است و این مقدار برای دانشجویان بین المللی بیشتر است. استان کبک گرانترین استان برای دانشجویان پزشکی و ارزانترین برای شهروندان خود است. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت هر دانشگاه مراجعه کنید.

متوسط شهریه رشته پزشکی در مقطع کارشناسی در کانادا برای دانشجویان بین المللی در سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۲۰ سالانه ۳۲,۰۰۰ دلار کانادا است.

دانشگاه های تورنتو، بریتیش کلمبیا (UBC)،‌مک گیل، مک مستر و کلگری جزو پنج دانشگاه برتر کانادا در حوزه پزشکی می باشند.

MBBS مخفف کارشناسی پزشکی و کارشناسی جراحی است.

تحصیل در کدام استان کانادا؟

بسته به استان محل تحصیل شما، قوانینی برای اقامت کانادا پس از تحصیل وجود دارد. شرایط هر یک از استان‌های کانادا را در صفحه مربوط به آن استان مطالعه بفرمائید. 

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال