England Flag
Search
Search
Close this search box.

دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو آمریکا

دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو

 درباره دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو آمریکا

دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو (San Francisco State University, San Francisco, CA)، در یکی از پر جنب و جوش ترین و زیبا ترین شهرهای جهان واقع است. در سال 1899 به عنوان یک دانشکده عادی تربیت معلم شروع به کار کرد و از سال 1974 به بعد به دانشگاه ایالتی تبدیل شد. در عرصه جهانی، دانشگاه سان فرانسیسکو (SF) در میان موسسات کارشناسی ارشد که میزبان دانشجویان بین المللی هستند رتبه­ ی چهارم و در میان دانشگاه های ایالات متحده رتبه اول را به خود اختصاص داده است. جامعه دانشگاه با طیف متنوعی از دانشجویان ( تقریبا از هر ایالت و نزدیک به 100 کشور)، یک محیط مناسب برای یادگیری برای موفقیت در یک جامعه کثرت گرا و اقتصاد جهانی است. پردیس­های دانشگاه بصورت بسیار متنوع در 20 نقطه از سراسر کشور در جهت اعطای مدرک کارشناسی به افراد جوان در فعالیت هستند.

اگرقصد اخذ پذیرش ازاین دانشگاه یا قصد اخذ و پذیرش از دانشگاه های امریکا را دارید می توانید با مشاورین موسسه کانادایی ویزا موندیال تماس بگیرید تا در این خصوص شما را یاری کنند. همچنین در خصوص اقدام برای بورس تحصیلی کشور امریکا مشاورین ویزا موندیال در کنار شما خواهند بود.

آمار دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو

جوایز دانشگاه ایالتی SF برای مدرک کارشناسی در 78 حوزه­ی علمی با تمرکز بر 48 حوزه­ی اضافی، کارشناسی ارشد در 63 حوزه­ی علمی با تمرکز بر 40 حوزه­ی اضافی، و دکترای  مدیریت آموزشی اعطا می­شود. دوره­هایی که به صورت مشترک با دانشگاه کالیفرنیا ارائه شده­اند عبارتند از دکترای آموزش و پرورش با تمرکز بر آموزش و پرورش استثنایی با دانشگاه UC برکلی، و دکترای بالینی (DPT) و دکترای پژوهش (D.P.T.Sc) برای تراپیست (درمانگر) جسمی مجاز با UC سان فرانسیسکو. علاوه بر این، دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو 17 برنامه­ ی اعتبارنامه و 35 برنامه گواهینامه ارائه می دهد.

تعداد دانشجویان ورودی پائیز 2014 در دوره­ی کارشناسی در حردود 25823 نفر بوده و این آمار برای دانشجویان دوره­ کارشناسی ارشد و دکترا برابر 3462 می باشد که در مجموع کل تعداد دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو آمریکا بالغ بر 29465 نفر می باشد. که 16905 نفر از آنان دانشجویان زن، و 12560 نفر بقیه مرد هستند.

تعداد کارکنان در ترم پاییز 2014: اساتید: 1683 نفر و کارمندان اداری: 1551 نفر، کارمندان دانشجوی علمی: 542 نفر کلاً برابر با 3776 نفر.

پردیس های دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو آمریکا

پردیس های دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو آمریکا شامل: پردیس اصلی ، مرکز Romberg Tiburon، پردیس میدان Sierra Nevada ، پردیس Downtown می شود.

10 رشته اصلی دوره ی کارشناسی دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو آمریکا

مدیریت کسب و کار، زیست شناسی، مهندسی، حرکت شناسی، روانشناسی، زبان انگلیسی، علوم کامپیوتر، مطالعات عدالت کیفری، سینما، مطالعات ارتباطات.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو

برای اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی آمریکا از دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو آمریکا برای احراز شرایط باید مدارک ذیل را دارا باشید:

1مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن.

2.گذراندن واحدهای دوره دبیرستان را با معدل “ج” و یا بالاتر:

الف. تاریخ / علوم اجتماعی – 2 سال مورد نیاز است که شامل یک سال تاریخ ایالات متحده آمریکا و یا تاریخ ایالات متحده آمریکا / دولت ایالات متحده.

ب. زبان انگلیسی – 4 سال مورد نیاز – انشاء و ادبیات.

ج. ریاضیات – 3 سال مورد نیاز (4 سال توصیه می شود) – جبر، هندسه، جبر متوسط؛ یا ریاضیات یکپارچه.

د علوم آزمایشگاهی – 2 سال مورد نیاز (3 سال توصیه می شود) – یک سال بیولوژیکی و یک سال علوم فیزیکی هر دو با آزمایشگاه.

ذ. زبان غیر انگلیسی – 2 سال مورد نیاز – مطالعه در همان زبان.

ر. هنرهای بصری و نمایشی – 1 سال مورد نیاز – انتخاب دوره­ی طولانی یک ساله از هنر، تئاتر / تئاتر، موسیقی یا رقص.

ز. انتخابی – 1 سال مورد نیاز – انتخاب از a-f رشته­های علمی و یا از دوره های تایید شده”a-g” دیگر کالج­های پیش دانشگاهی.

  1. اخذ و ارائه نمرات آزمون SAT و ACT

تمام دانشجویان ثبت نامی جدیدالورود باید نمره­­ی آزمون SAT (قرائت شاخص (critical reading) و ریاضی) یا نرات مرکب ACT از آزمون مربوطه را تا قبل از تاریخ آزمون های دسامبر 2014 ارائه دهند.

نکته: بخش نوشتن SAT یا ACT برای پذیرش استفاده نمی شود یا مورد هدف آزمون نمی­باشد.

  1. متقاضیان تحصیل در دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو آمریکا باید شرایط را احراز کنند یا حداقل شاخص مورد نیاز را دارا باشند

شاخص احراز شرایط، ترکیبی از معدل در طول سه سال آخر دبیرستان و همچنین نمره­ی هر دو آزمون SAT یا ACT می­باشد. برای اتخاذ یک تصمیم اولیه برای پذیرش، تمام نمرات اخذ شده در دهمین یا یازدهمین دوره از دوره های “a-g” برای محاسبه معدل دبیرستان (GPA) مورد استفاده قرار می­گیرد.

فارغ التحصیلان دبیرستان­های کالیفرنیا و یا ساکنان (مقیم) کالیفرنیا، همانطور که در شهریه تعریف شد، باید حداقل یک شاخص احراز شرایط که اخذ نمره­ی حداقل 2900 در آزمون SAT  یا 694  در آزمون ACT می­باشد، داشته باشند. افراد غیرساکن که فارغ التحصیلان دبیرستان های کالیفرنیا نیستند، باید حداقل نمره­ی 3502 را در آزمون SAT یا 842  را در آزمون ACT اخذ نمایند.

حداقل مدارک مورد نیاز جهت تحصیلات تکمیلی

مدرک کارشناسی و یا مدرک معادل آن توسط یک موسسه معتبر در منطقه به رسمیت شناخته شود.

میانگین معدل تحصیلی کافی؛ حداقل معدل میانگین (GPA) برابر 3، حداقل استانداردها را احراز می­نماید؛ با این حال، پذیرش خود را تضمین نمی کند.

شرایط زبان انگلیسی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو آمریکا

TOEFL (آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی)

صرف­نظر از افراد مقیم، که در سطح دبیرستان به مدت حداقل سه سال تحصیل تمام وقت و یا بالاتر -که در آن، انگلیسی، زبان اصلی آموزش است- حضور نداشته­اند، موفقیت در آزمون TOEFL برای همه دانشجویان ورودی ضروری است. همه­ ی دانشجویان ورودی باید در آزمون تعیین سطح انگلیسی (EPT ) شرکت نمایند.

دانشجویان متقاضی جهت معافیت از آزمون تعیین سطح انگلیسی (EPT ) باید یکی از شرایط زیر را داشته باشند:

آزمون انگلیسی استاندارد کالیفرنیا (CSU EAP- برنامه ارزیابی اولیه) که در کلاس یازدهم بعمل آمده است. معاف
آزمون انگلیسی استاندارد کالیفرنیا (CSU EAP- برنامه ارزیابی اولیه) که در کلاس یازدهم بعمل آمده است بعلاوه­ی اتمام موفقیت آمیز مورد تایید سال آخر، البته به زبان انگلیسی معاف شرطی
انجمن SAT دانشگاه (خواندن انتقادی) 500 یا بالاتر
تست انگلیسی ACT پیشرفته 22 یا بالاتر
انجمن II SAT دانشگاه: آزمون نوشتن [اخذ شده در ماه مه 1998 یا بعد از آن] 600 یا بالاتر
آزمون استدلال SAT (نوشتن جزئی) 660
آزمون تعیین سطح پیشرفته­ی هیئت زبان انگلیسی و انشا دانشگاه و آزمون ادبیات انگلیسی و یا ترکیب (انشاء). 3، 4 یا 5
تکمیل و انتقال یک دوره که رضایت خاطر آموزش عمومی CSU را در مورد نیاز های ارتباطی نوشتاریِ برنامه­ی درسیِ انتقاِل آموزش عمومی CSU (IGETC) جلب نماید نمره ج یا بالاتر

شهریه تحصیل در دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو آمریکا

شهریه ترم پائیز 2014 ترم بهار 2015
هزینه دانشجویان مقیم: دوره لیسانس
تا 6 واحد 2085 دلار در هر ترم 2085 دلار در هر ترم
بالاتر از 6 واحد 3234 دلار در هر ترم 3234 دلار در هر ترم
هزینه دانشجویان مقیم: دوره فوق لیسانس
تا 6 واحد 2451 دلار در هر ترم 2451 دلار در هر ترم
بالاتر از 6 واحد 3867 دلار در هر ترم 3867 دلار در هر ترم
هزینه دانشجویان مقیم: گواهینامه
تا 6 واحد 2340 دلار در هر ترم 2340 دلار در هر ترم
بالاتر از 6 واحد 3672 دلار در هر ترم 3672 دلار در هر ترم
دانشکده کسب و کار (بازرگانی): دانشجویان تخصیلا تکمیلی (دوره­هایMBA/MSBA از جمله EMBA)
تا 6 واحد 3151 دلار در هر ترم 3151 دلار در هر ترم
بالاتر از 6 واحد 5067 دلار در هر ترم 5067 دلار در هر ترم
دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشکده کسب و کار علاوه بر شهریه، هزینه های حرفه ای MBA / MSA به مبلغ 254 دلار در هر واحد ترم را باید متقبل شوند و در صورتی که غیرمقیم باشند، هزینه های اسکان را هم باید پرداخت نمایند.
دوره­ ی دکترای مدیریت آموزشی
نیاز به ثبت نام تمام وقت می­ باشد 6057 دلار در هر ترم 6057 دلار در هر ترم
کارشناسی ارشد مدیریت موسسات عمومی
تا 6 واحد 2881 دلار در هر ترم 2881 دلار در هر ترم
بالاتر از 6 واحد 4717 دلار در هر ترم 4717 دلار در هر ترم
شهریه دانشجویان غیرمقیم
372 دلار هر واحد، بعلاوه هزینه دانشگاه ایالتی و اسکان

  کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو آمریکا

 

کمک بلاعوض Pell دولتی

(Federal Pell Grant )

هدیه کمکی برای دانشجویان مقطع کارشناسی و دانشجویان  اعتباری تربیت دبیری با نیاز استثنایی، با جوایز مختلف از 400  تا 5،550 دلار در هر سال تحصیلی پشتیبانی می­شوند.

نیاز به ثبت نام: جایزه کامل = 12 واحد، 4/4 جایزه = 11 – 9 واحد، نصف جایزه = 8-6 واحد. کمتر از نیمی از جایزه 5-1 واحد صرفاً برای دانشجویان دوره کارشناسی. مقدار جایزه بسته به ثبت نام تقسیم­ شده.

کمک بلاعوض فرصت آموزشی تکمیلی فدرال (SEOG) کمک برای دانشجویان مقطع کارشناسی با نیاز استثنایی، با جوایز مختلف از 200  تا 700 دلار در هر سال تحصیلی.

حداقل مورد نیاز برای ثبت نام: 12 واحد.

برای اطلاعات بیشتر به صفحه بورسیه تحصیلی آمریکا مراجعه کنید.

زندگی دانشجویی در دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو آمریکا

زندگی دانشجویی دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو آمریکا با شیوه های مختلف مشارکت دانشجویان در محوطه پردیس، به طور مداوم در حال ترقی است. نزدیک به 220 تشکّل دانشجویی، از جمله کلوبهای آقایان و کلوبهای بانوان، کمک به دانش آموزان به کشف استعدادهایشان و ایجاد شبکه همسالان دانشجو، استادان، کارکنان و فارغ التحصیلان. دانشجویان می توانند در تفریحات پردیس با تشکیل یک تیم داخلی، پیوستن به یک باشگاه ورزشی و یا شرکت در تفریح در فضای باز، مشارکت نمایند.

ورزش­های بین دانشکده برای زنان شامل بسکتبال، ورزش های میدانی، فوتبال، سافتبال و والیبال می باشد. برای مردان، دانشگاه ایالتی SF بیس بال، بسکتبال، ورزش های میدانی، فوتبال و کشتی را ارائه می دهد. دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو آمریکا، عضو انجمن دانشگاهی ورزشی کالیفرنیا که یک می­باشد، یک NCAA می­باشد که به دو کنفرانس تقسیم می­شود، که این انجمن برای تمام ورزش­ها به جز کشتی است که در کنفرانس ورزشی کوه های راکی قرار دارد.

پردیس دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو آمریکا انواع برنامه تفریح و سرگرمی برای دانشجویان، استادان و کارکنان، از جمله تفریحات آبی، کلاس های تناسب اندام، تفریحات خصوصی، ورزش درون مرزی و باشگاه های ورزشی ارائه می دهد. لیگ های درون مرزی شامل مردان، زنان و بخش مختلط در ترم­های پاییز و بهار ارائه می­شود. ورزش­های درون مرزی شامل بسکتبال، والیبال، فوتسال، تنیس و بیلیارد می­شود.

خوابگاه ها و اقامت گاه های دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو آمریکا

سالن های محل اقامت دانشگاه و آپارتمان ها تقریباً در نزدیکی آزمایشگاه ساعت کامپیوتر و اتاق مطالعه، گروه مورد مطالعه و پشتیبانی، فعالیت های فرهنگی و رویدادهای اجتماعی است. دو سالن محل اقامت، Mary Ward و Mary Park، و برج های گرامیداشت صدمین سالگرد تأسیس میدان آپارتمان ها، و جونیور سوئیت تامین مسکن برای دانشجویان سال اول در قلب پردیس دانشگاه قرار دارند.

برای دانشجویان سال دوم، انتقالی و کارشناسی ارشد، زندگی به سبک آپارتمانی در روستا در میدان گرامیداشت صدمین سالگرد تأسیس دانشگاه و خانه های پارک شهر و آپارتمان مهیاست.

فرم ارزیابی ویزای تحصیلی

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال