England Flag
Search
Search
Close this search box.

اسکیل ورکر آلبرتا از طریق اکسپرس انتری

اسکیل ورکر آلبرتا

افراد می‌توانند با استفاده از برنامه‌ اسکیل ورکر آلبرتا از طریق اکسپرس انتری به این استان مهاجرت کنند، اقامت دائم کانادا را دریافت کرده و سپس بعد از چند سال شهروند کانادا شوند. برنامه‌های مهاجرت کاری آلبرتا به این منظور طراحی شده‌‌اند تا نیروی کار متخصص آلبرتا را جذب کنند.

زندگی در استان آلبرتا مورد توجه بسیاری از مهاجران از اقصی نقاط دنیا است. تحصیل در آلبرتا نیز با توجه به دانشگاه های سطح بالا و دولتی آلبرتا، طرفداران بسیاری دارد. برنامه‌های مهاجرت مزیت آلبرتا Alberta Advantage Immigration Program سیستمی است که ۷ برنامه کاری و کارآفرینی متفاوت را برای مهاجرت به آلبرتا مدیریت می‌کند.

فهرست مطالب

آخرین آپدیت‌ها

در سال ۲۰۲۳، اولویت انتخاب توسط استان آلبرتا با متقاضیانی است که یکی از شرایط زیر را داشته باشند:

  • داشتن بستگان در آلبرتا و اشتغال در مشاغل مورد نیاز استان
  • اشتغال در مشاغل حوزه سلامت
  • متقاضیان برنامه فناوری Accelerated Tech
  • مشاغل اولویت‌دار – کشاورزی، ساخت و ساز، گردشگری و هتلداری
تاریختعداد NOI صادر شدهحداقل امتیاز CRSپارامترها
۱۶ ژانویه ۲۰۲۴۲۲۳۱۲مشاغل حوزه سلامت (داشتن جاب آفر از آلبرتا)
۱۱ ژانویه ۲۰۲۴۴۴۳۱۲مشاغل اولویت‌دار – حوزه کشاورزی (داشتن جاب آفر از آلبرتا)
۲ ژانویه ۲۰۲۴۴۲۳۰۹مشاغل حوزه سلامت (داشتن جاب آفر از آلبرتا)

برنامه‌های مهاجرت کاری به آلبرتا

اخذ اقامت دائم از طریق برنامه استانی آلبرتا می‌تواند از طریق ثبت نام در برنامه‌های کاری و یا برنامه‌های کار آفرینی ارائه شده در این استان باشد.

AAIP یا برنامه مهاجرت مزیت آلبرتا ۳ زیرگروه مهاجرتی برای مهاجرت کاری به آلبرتا کانادا در نظر گرفته است که شما به عنوان نیروی کار خارجی ساکن در آلبرتا یا خارج از آن می‌توانید جهت اشتغال در بازار کار نیروی کار متخصص آلبرتا اقدام کنید.

۳ زیرگروه مختلف برای جذب نیروی کار در استان آلبرتا و اخذ اقامت دائم از طریق مهاجرت کاری آلبرتا در حال اجرا است.

زیرگروهشرط اصلی
برنامه اسکیل ورکر آلبرتا از طریق اکسپرس انتری Alberta Express Entry Streamبرای اقدام تحت این برنامه باید امتیاز لازم برای ورود به استخر اکسپرس انتری و پروفایل فعال در اکسپرس انتری را داشته باشید. مهاجرت به آلبرتا از طریق برنامه اسکیل ورکر از طریق این برنامه امکان پذیر است.
برنامه فرصت آلبرتا Alberta Opportunity Streamبرای اقدام تحت این برنامه باید اجازه کار معتبر در کانادا و جاب آفر داشته باشید.
برنامه توسعه روستایی Rural Renewal Streamبرای اقدام تحت این برنامه باید قصد سکونت و فعالیت در مناطق روستایی و کم جمعیت آلبرتا و دعوتنامه معتبر از این مناطق را داشته باشید.

برنامه اسکیل ورکر آلبرتا از طریق اکسپرس انتری

این برنامه به عنوان برنامه اسکیل ورکر آلبرتا یا برنامه نیروی کار ماهر آلبرتا نیز شناخته می‌شود. گزینش اسکیل ورکر آلبرتا از طریق اکسپرس انتری است. استان آلبرتا می‌تواند سالانه تعداد محدودی از متقاضیانی که در سیستم اکسپرس اینتری پروفایل تشکیل داده‌اند را جهت ارسال درخواست اقامت دائم از طریق استان دعوت کند. 

شما به عنوان نیروی کار خارجی می‌توانید از طریق اکسپرس اینتری ثبت نام کنید و در صورت دریافت و قبول دعوتنامه از استان، صلاحیت شما مجدد توسط استان بررسی می شود. بعد از آن می‌توانید در این برنامه ثبت نام کنید. در صورت دریافت دعوتنامه استان ۶۰۰ امتیاز به امتیازات CRS شما افزوده می‌شود.

شرایط برنامه اسکیل ورکر آلبرتا از طریق اکسپرس انتری

در صورتی که شرایط زیر را داشته باشید ممکن است بتوانید از استان آلبرتا دعوتنامه دریافت کنید:

  • یک پروفایل فعال در اکسپرس اینتری داشته باشید. (ترجیحا با بیش از ۵ ماه اعتبار)
  • شغلی که در پروفایل اکسپرس اینتری خود وارد کرده‌اید از مشاغل مورد نیاز استان آلبرتا باشد.
  • حداقل امتیاز ۳۰۰ را در سیستم CRS اکسپرس انتری کسب کرده باشید.
  • تمایل خود برای مهاجرت به آلبرتا را اعلام کرده باشید.

فاکتورهای افزایش دهنده شانس دریافت دعوتنامه

  • داشتن تحصیلات پس از دبیرستان کانادایی
  • داشتن جاب آفر از استان آلبرتا
  • Family Connection: داشتن اقوام نزدیک (پدر و مادر، خواهر و برادر، فرزند) ساکن استان آلبرتا با وضعیت اقامت دائم یا شهروند کانادا
  • Dedicated Healthcare Pathway: اشتغال در مشاغل مورد نیاز در حوزه سلامت (پزشکان، پرستاران، دستیاران پزشکان، فیزیوتراپیست‌ها، کار درمانگران، روانشناسان و مددکاران اجتماعی) و داشتن جاب آفر در این حوزه از کارفرمایان کانادایی)
  • دانش زبان فرانسوی به عنوان زبان اول

فاکتورهای کاهش دهنده شانس دریافت دعوتنامه

  • پروفایل اکسپرس اینتری شما طی ۵ ماه آینده یا کمتر منقضی شود.
  • شغل انتحاب شده جزو لیست منتشر شده از مشاغلی که واجد شرایط نستند باشد و یا تعداد زیادی درخواست در آن حوزه توسط استان دریافت شده باشد.

مدرک زبان برنامه اسکیل ورکر آلبرتا

حداقل دانش زبان مورد نیاز برای ثبت نام در این برنامه مطابق با سیستم اکسپرس اینتری است که در جدول زیر آورده شده:

اکسپرس اینتری شاخه فدرال اسکیل ورکرحداقل CLB 7 زبان انگلیسی (معادل آیلتس ۶ به طوری که هیچ امتیازی زیر ۶ نداشته باشید)
اکسپرس اینتری شاخه تجربه کاناداییحداقل CLB 7 زبان انگلیسی (معادل آیلتس ۶ به طوری که هیچ امتیازی زیر ۶ نداشته باشید) برای ناک های شغلی NOC TEER 0, 1
حداقل CLB 5 زبان انگلیسی (به طوری که امتیاز ریدینگ حداقل ۴ و بقیه امتیازات حداقل ۵ باشند) برای ناک های شغلی NOC TEER 2, 3

مزیت برنامه اسکیل ورکر آلبرتا

از مزایای این برنامه می‌توان به آسان بودن ثبت نام در برنامه اشاره کرد. شما در زمان ثبت نام اولیه تنها کافیست امتیاز CRS خود را محاسبه و چک نمایید و در صورتی که امتیاز بالای ۳۰۰ داشته باشید، ایجاد پروفایل اکسپرس اینتری تنها اقدامی است که باید در این مرحله انجام دهید.

سیستم امتیاز بندی اسکیل ورکر آلبرتا

سیستم امتیازات این برنامه مطابق با سیستم امتیاز بندی سیستم اکسپرس اینتری است و شما باید حداقل امتیاز ۳۰۰ را در امتیازبندی CRS دریافت کنید.

مراحل برنامه اسکیل ورکر آلبرتا از طریق اکسپرس انتری

برای اقدام از طریق این برنامه باید مراحل زیر را طی شود:

۱. ثبت نام در سیستم اکسپرس اینتری و باز کردن دسترسی استان آلبرتا به اطلاعات پروفایل

۲. اطلاعات متقاضی توسط استان بررسی می‌شود و دعوتنامه دریافت می‌شود

۳. متقاضیان دعوت شده از طریق برنامه استانی ثبت نام می‌کنند

شرایط سنی برای مهاجرت کاری به آلبرتا از طریق این برنامه و به طور کلی جدول امتیازبندی نیروی کار متخصص آلبرتا طبق امتیازبندی اکسپرس اینتری است. همچنین مدارک لازم برنامه اسکیل ورکر آلبرتا نیز تا پس از دریافت دعوتنامه استان طبق شرایط و مدارک اکسپرس است.

هزینه برنامه اسکیل ورکر آلبرتا

۵۰۰ دلار غیر قابل بازگشت هزینه اولیه جهت بررسی پرونده از شما دریافت میگردد (این مبلغ در صورت عدم دریافت دعوتنامه به شما برنمی‌گردد و از تمامی اپلیکیشن‌های آنلاین دریافت میگردد).

در صورت دریافت دعوتنامه، هزینه‌های دولتی درخواست اقامت دائم نیز به این مقدار اضافه می‌شود.

مسیر تسریع شده حوزه تکنولوژی Accelerated Tech Pathway

مسیر تسریع شده حوزه تکنولوژی Accelerated Tech Pathway یکی از برنامه زیر مجموعه اسکیل ورکر آلبرتا از طریق اکسپرس انتری است که مختص کارکنان حوزه فناوری ساکن آلبرتا یا دارای جاب آفر از آلبرتا است.

متقاضیان مسیر تسریع شده حوزه تکنولوژی باید فرم آنلاین پیش ثبت نام را تکمیل و برای استان ارسال کنند. پس از تکمیل و ارسال فرم و بررسی آن توسط مسئولین استان در صورتی که واجد شرایط باشید دعوتنامه جهت ثبت نام در برنامه دریافت خواهید کرد.

شرایط مورد نیاز برای دریافت دعوتنامه از طریق مسیر تسریع شده حوزه تکنولوژی:

در صورتی که شرایط زیر را داشته باشید ممکن است بتوانید از استان آلبرتا دعوتنامه دریافت کنید:

  • داشتن جاب آفر معتبر در مشاغل مذکور و یا اشتغال به کار در آلبرتا در زمان ثبت درخواست
  • بررسی شرایط برنامه و  تکمیل و ارسال فرم آنلاین پیش ثبت نام.
  • داشتن یک پروفایل فعال در استخر اکسپرس اینتری 
  • شغلی که در پروفایل اکسپرس اینتری خود وارد کرده‌اید از مشاغل مورد نیاز استان باشد.
  • کسب حداقل امتیاز ۳۰۰ در سیستم CRS 
  • اعلام تمایل خود برای مهاجرت به آلبرتا کانادا

در صورتی که از زمان اعتبار پروفایل شما ۳ ماه یا کمتر مانده باشد، شانس تقریبا کمتری برای دریافت دعوتنامه دارید.

لیست مشاغل واجد شرایط Accelerated Tech Pathway آلبرتا

دیگر برنامه‌های مهاجرت کاری به آلبرتا

سوالات متداول

به جز برنامه فرصت آلبرتا که داشتن اجازه کار معتبر یکی از ملزومات برنامه است، در صورتی که دیگر شرایط برنامه‌ها را داشته باشید می‌توانید از خارج از کانادا اقدام نمایید.

در صورتی که از طریق برنامه فرصت آلبرتا یا نوسازی روستایی آلبرتا اقدام می‌کنید، می‌توانید در تمامی مشاغل به جز لیست‌های ارائه شده اقدام نمایید. اما در صورتی که از طریق سیستم اکسپرس اینتری اقدام می‌کنید، سابقه کاری شما در گروه‌های TEER 4, 5 مورد قبول واقع نخواهند شد.

برای ثبت نام در برنامه فرصت آلبرتا و برنامه نوسازی روستایی آلبرتا باید جاب آفر معتبر داشته باشید اما می‌توانید بدون داشتن جاب آفر از طریق برنامه اسکیل ورکر آلبرتا از طریق اکسپرس اینتری اقدام نمایید.

خیر. تنها برای اسکیل ورکر آلبرتا از طریق اکسپرس انتری، داشتن پروفایل الزامی است.

شرایط سنی خاصی برای این برنامه ها مطرح نشده اما بدیهی است در صورت اقدام از طریق سیستم اکسپرس اینتری سن شما در امتیاز بندی تاثیرگذار خواهد بود.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال