England Flag
Search
Search
Close this search box.

کیفیت زندگی در کانادا

کیفیت زندگی در کانادا

6 دلیل اصلی مهاجرت به کانادا

کانادا در میان کشورهای دیگر به خاطر کیفیت زندگی شهرت دارد. این کشور همواره در لیست 10 کشور برتر از نظر کیفیت زندگی طبقه بندی شده است. مواردی همچون وجود دانشگاه های مشهور بین المللی، نزدیکی به طبیعت، تنوع فرهنگی و حتی امنیت و آسایش خاطر آن را از دیگر کشورها متمایز کرده است.

می‎‌توان گفت کانادا یکی از مناسب ترین گزینه‌ های زندگی در خارج از کشور است. کشوری پهناور با منابع طبیعی سرشار و جمعیت بسیار کم نسبت به مساحت که فرصت هایی بسیار برای پیشرفت در کار و تحصیل فراهم نموده است. در این مقاله شش دلیل اصلی برای مهاجرت به کانادا عنوان شده است.

1. دارا بودن رتبه اول جهانی

در سال های 2017 و 2018، کانادا بخاطر کیفیت بالای زندگی در صدر فهرست رتبه بندی موسسه U.S. News & World قرار گرفت. کانادا به تازگی رتبه بهترین کشور جهان از نظر کیفیت زندگی را به خود اختصاص داده و هم اکنون نیز به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان از نظر سلامت روان طبقه بندی شده است. این کشور حتی از کشورهای اسکاندیناوی مانند دانمارک، سوئد و نروژ پیشی گرفته است. سیستم های رتبه بندی، رفتار شهروندان کشورهای مختلف را از طریق بررسی مراحل گوناگون زندگی شان مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند.

2. دارا بودن دانشگاه های مشهور بین المللی

بر اساس گزارش OECD، کانادا در زمینه سیستم آموزشی بالاترین کیفیت را در دنیا دارد. دانشگاه های کانادا در سطح بین المللی شهرت خوبی دارند. هر ساله بسیاری از آنها رتبه بسیار بالایی در میان بهترین دانشگاه های جهان کسب می کنند. علاوه بر دانشگاه ها مدارس و کالج‌ های کانادا نیز از بالاترین استانداردهای آموزشی در سطح جهانی برخوردار هستند. برخی از معتبرترین دانشکده های بیزینس دنیا در کانادا قرار دارند. در سال 2018، دانشگاه تورنتو در رتبه سی و یکم جهان قرار گرفت، همچنین دانشگاه مک گیل در مونترال در جایگاه سی و دوم و دانشگاه بریتیش کلمبیا در رتبه پنجاه و یکم قرار گرفتند. با وجود اینکه موسسات فرانسوی زبان یا Francophone معمولا کمتر در رده بندی ها قرار می گیرند، ولی دانشگاه مونترال (Université de Montréal) در رتبه یکصد و سیم این لیست قرار دارد.

بر اساس اطلاعات موسسه اعتبارسنجی QS، کانادا برخی از بهترین شهرهای دانشگاهی جهان را در خود جای داده است. مونترال در جایگاه چهارم این رتبه بندی قرار گرفت در حالی که تورنتو و ونکوور به ترتیب رتبه های سیزدهم و هفدهم را دارا بودند.

3. بهره مندی از محیطی زیبا و مهیج

کانادا به خاطر داشتن فضاهای باز و وسیع معروف است و دومین کشور بزرگ و پهناور جهان بعد از روسیه است. مردم کانادا اکو سیستم های طبیعی و متنوع این کشور که 25 درصد آنها زمین های مرطوب، 16 درصد مناطق قطبی و 15 درصد جنگل هستند را موهبت بزرگی می دانند.

کشور کانادا برای اینکه مردم از فضاهای باز لذت بیشتری ببرند، شبکه وسیعی از پارک های ملی از جمله پارک ملی بنف (Banff) و پارک ملی جاسپر (Jasper) را در کوه های راکی کانادا ایجاد کرده است. دوستداران طبیعت نیز به انتاریو، که موطن پارک های ملی می باشد جذب می شوند. پارک های انتاریو تقریبا 8 درصد از مساحت این استان را تشکیل می دهند؛ منطقه ای که بزرگتر از ترکیب نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد است.

4. تامین آسایش و امنیت

شما می توانید بدون هیچ گونه نگرانی به کانادا نقل مکان کنید زیرا مطابق با شاخص زندگی بهتر سازمان OECD، این کشور نمره 9.1 از 10 نمره را در زمینه امنیت به دست آورده است. بیش از 81 درصد از کانادایی ها می گویند که آنقدر احساس امنیت دارند که در شب به تنهایی پیاده روی کنند در حالی که این نرخ در میان کشورهای OECD حدود 69 درصد می باشد. همچنین نرخ قتل در کانادا نیز به ازای هر 100 هزار نفر حدود 1.4 درصد می باشد که در مقایسه با میانگین 3.6 درصدی OECD پایین تر است.

5. مهاجرپذیری و حقوق شهروندی

همه حقوق اساسی کانادایی ها توسط منشور حقوق و آزادی ها کانادا محافظت می شود. علاوه بر این، کانادا به خاطر استقبال گرم از تازه واردان و مهاجران به این کشور در سراسر جهان شناخته شده است. مهاجران برای جستجوی شغل راهنمایی ها و پشتیبانی های لازم را دریافت می کنند و می توانند به طور رایگان آموزش زبان ببینند. بسیاری از شهرهای کانادا که دارای کیفیت زندگی بالایی هستند در استان انتاریو قرار دارند. این شهرها خدماتی از جمله کمک به تهیه مسکن، انطباق مهاجران با جامعه کانادا، دسترسی به خدمات بهداشتی و دیگر خدمات اجتماعی را به شهروندان ارائه می کنند.

6. دارا بودن شهرهای مناسب زندگی

بسیاری از شهرهای کانادا در میان بهترین مکان های زندگی در دنیا قرار دارند. به سادگی می توانید رده بندی شهرها را در وب سایت رتبه بندی شرکت مشاوره Mercer مشاهده و بررسی نمایید. طبق آمار منتشر شده در این سایت شهر ونکوور به طور مشترک با مونیخ آلمان و اوکلند نیوزیلند در رده سوم جهان قرار دارد و پس از آن شهرهای تورنتو و مونترال به ترتیب در رتبه های شانزدهم و بیست و یکم قرار گرفته اند.

جالب است بدانید شهرهایی که مقصد بیشترین مهاجران ایرانی می باشند عبارتند از :

  • تورنتو
  • اتاوا
  • ونکوور
  • کلگری
  • ادمونتون

چهارصد و پانزده شهر کانادا براساس برخی معیارهای اساسی شامل اقتصاد، مقرون به صرفه بودن، رشد جمعیت، مالیات، میزان جرم و جنایت، شرایط آب و هوا، دسترسی به مراقبت های بهداشتی و امکانات زندگی طبقه بندی شده اند.

بر اساس این لیست که توسط مجله MoneySense تهیه شده بهترین شهر برای زندگی در سال 2018 میلادی شهر اکویل (Oakville) در انتاریوی جنوبی تعیین گردید. این شهر دامنه گسترده ای از بهترین معیارهای زندگی را دارا می باشد.

بر اساس جدول زیر نیمی از پنجاه شهر برتر کانادا از لحاظ کیفیت زندگی در استان انتاریو قرار دارند.

تعداد شهر برترنام استان
25 شهرOntario
10 شهرQuebec
3 شهرBritish Columbia
11 شهرAlberta
1 شهرThe prairies

در نهایت می توان گفت کانادا به لطف دانشگاه ها، محیط زیست، امنیت و دیگر ارزش های بنیادی خود یک رکورد دار واقعی از نظر کیفیت عالی زندگی است. فراموش نکنید که هر منطقه و استان کانادا دارای ویژگی های منحصر به فرد خودش است. پس تصمیم بگیرید که کدام شهر کانادایی با شرایط شما سازگاری بیشتری دارد و از یک زندگی رویایی در این کشور بزرگ لذت ببرید.

 

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال