England Flag
Search
Search
Close this search box.

بورسیه های تحصیلی اروپا

بورسیه های تحصیلی اروپا

بورسیه های تحصیل در اروپا

اگر دانشجوی بین المللی آینده ای هستید که قصل تحصیل در اروپا در مقطع لیسانس، ارشد یا دکترا را دارید، شاید شرایط اخذ یکی از بورسیه های اروپا را داشته باشید. در قسمت زیر تعدادی از اسکالرشیپ های اروپا را ذکر می کنیم:

برای مشاهده ی بورسیه های تحصیلی دیگر اروپا قسمت زیر را مشاهده کنید:

برای تحصیل در هر جای اروپا

  • بورسیه ی اراسموس موندوس اروپا (Erasmus Mundus): این برنامه با حمایت کمیسیون اتحادیه اروپا با هدف اعطای کمک هزینه های مالی به دانشجویان سراسر جهان که در موسسات منتخب اروپا تحصیل می کنند، راه اندازی شده است.
  • بورسیه ی GoEuro تحصیل در اروپا: سه بورسیه ی مجزا برای دانشجویانی که در هر یک از دانشگاه های واجد شرایط ثبت نام می کنند، یا دانشجویانی که در هر یک از کشورهای حوزه ی شنگن/ اتحادیه اروپا تحصیلات خود را به پایان رسانده اند، ارائه می شود. در زمان نوشته شدن این مقاله، بورسیه برای راند های 2018-2017 در دسترس نمی باشد.

برای تحصیل در اتریش

  • بورسیه های دولت اتریش: اسکالرشیپ های ماهیانه 940 یورو تا سقف 4 ماه برای دانشجویان بین المللی کلیه مقاطع تحصیلی در دسترس می باشند.

 برای تحصیل در بلژیک

  • بورسیه های CIUF-CUD بلژیک برای کشورهای در حال توسعه (CIUF-CUD Scholarships in Belgium for Developing Countries): فرصت دریافت فاند برای تحصیل در بلژیک برای دانشجویانی که در مقطع ارشد (آموزش محور یا پژوهش محور) تحصیل می کنند، وجود دارد. این بورسیه فقط مختص به دانشجویان بین المللی است.
  • بورسیه های VLIR-UOS برای کشورهای در حال توسعه (VLIR-UOS Scholarships for Developing Countries): این اسکالرشیپ برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه در بخشی از آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین که در موسسات منتخب بلژیک در حال تحصیل یا پژوهش هستند، در نظر گرفته شده است.
  • کمک هزینه تحصیلی دانشگاه خنت (Ghent University Top-up Grants): این اسکالرشیپ برای دانشجویانی از کشورهای در حال توسعه که در حال تحصیل در یک دروه ی ارشد انگلیسی زبان در دانشگاه خنت بلژیک هستند، فراهم شده است.
  • بورسیه های علوم دانشگاه کاتولیک لوون برای دانشجویان بین المللی (KU Leuven Science Scholarships for International Students): بورسیه ی علوم دانشگاه کاتولیک لوون برای دانشجویان بین المللی که علاقمند به تحصیل در مقطع ارشد دانشکده ی علوم دانشگاه کاتولیک لوون (KU Leuven) هستند، تدارک دیده شده است.
  • بورسیه های دکترای IRO دانشگاه کاتولیک لوون برای کشورهای در حال توسعه (KU Leuven IRO PhD Scholarships for Developing Countries): این بورسیه برای دانشجویان دکترا از کشورهای در حال توسعه که می خواهند در «شورای بین دانشکده ای همکاری برای توسعه » ی دانشگاه کاتولویک لوون تحصیل کنند، ارائه شده است.

برای تحصیل در جمهوری چک

  • بورسیه ی دولت چک برای کشورهای در حال توسعه (Czech Government Scholarships for Developing Countries): دولت چک برای دانشجویان بین المللی (همه ی مقاطع) که در یکی از موسسات این کشور تحصیل می کنند، بورسیه هایی را ارائه می کند. اکثر دوره های این کشور به زبان چکی ارائه می شوند.
  • بورسیه ی مرکز پویایی بین المللی موراوی (The South Moravian Center for International Mobility): این اسکالرشیپ ها برای دانشجویان بین المللی غیرساکن در EU که دوره های ارشد یا دکترا را در یکی از مراکز دانشگاه های پارتنر می گذرانند ارائه می شود. این کمک هزینه ها بیشتر مربوط به رشته های فنی و علوم طبیعی می باشد.

برای تحصیل در فرانسه

  • بورسیه های ایفل در فرانسه برای دانشجویان بین المللی (Eiffel Scholarships in France for International Students): این بورسیه برای دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع ارشد و دکترا در یکی از موسسات منتخب فرانسه را دارند، فراهم شده است.
  • بورسیه های امیلی بوتمی (Emile Boutmy) در فرانسه برای دانشجویان بین المللی (Emile Boutmy Scholarships in France for International Students): فرصت های اخذ اسکالرشیپ برای دانشجویان لیسانس و ارشد در خارج از اتحادیه ی اروپا وجود دارند که بتوانند کمک هزینه ی تحصیلی مدرسه ی علوم سیاسی پارس (Science Po) را دریافت نمایند.
  • بورسیه های ام بی ای (Fondation Rainbow Bridge) برای زنان آفریقایی و آسیایی: اسکالرشیپ MBA برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه از افریقا و آسیا که در موسسه ی اچ ای سی (HEC) پاریس تحصیل می کنند، در دسترس است. این بورسیه فقط مختص به دانشجویان دختر است.
  • بورسیه ی اکول نرمال سوپریور لیون ( École Normale Supérieure de Lyon):  این اسکالرشیپ برای دوره های منتخب مقطع کارشناسی ارشد در موسسه ی اکول نرمال سوپریور لیون ارائه می شوند.

برای تحصیل در یونان

  • بورسیه های دولت یونان برای دانشجویان خارجی (Greek Government Scholarships for Foreign Students): بیش از 50 بورسیه برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی یا ارشد و یا حضور در یک پروژه ی تحقیقاتی در دانشگاه میزبان و موسسات کل یونان را دارند، در نظر گرفته شده است.
  • بورسیه های دانشگاه ارسطو تسالونیکی (Aristotle University of Thessaloniki): اسکالرشیپ هایی برای دانشجویان بین الملی (همه ی مقاطع) که در دانشگاه ارسطو تسالونیکی یونان تحصیل می کنند، ارائه می شود.

برای تحصیل در مجارستان

  • بورسیه های دولت مجارستان برای دانشجویان خارجی (Hungarian Government Scholarships for Foreign Students): دولت مجارستان برای دانشجویان مقطع ارشد رشته های توسعه ی روستایی و کشاورزی، باغذاری و مدیریت آب کشاورزی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، اسکالرشیپ هایی را تدارک دیده است.
  • بورسیه تحصیلی The Stipendium Hungaricum  مجارستان: این بورسیه هزینه های شهریه، بیمه خدمات درمانی، محل اقامت به علاوه یک کمک هزینه ماهیانه را برای شهروندان کشورهای پارتنر مجارستان پوشش می دهد.

برای تحصیل در ایتالیا

  • بورسیه های دانشگاه بوکونی برای دانشجویان بین المللی (Bocconi Scholarships in Italy for International Students): اسکالرشیپ هایی برای تحصیل دانشجویان بین الملللی در مقطع ارشد دانشگاه بوکونی ارائه می شود. این بورسیه هزینه ی کامل شهریه را پوشش می دهد.
  • بورسیه های دولت ایتالیا برای دانشجویان خارجی (Italian Government Scholarships for Foreign Students): اسکالرشیپ هایی برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در موسسات دولتی متخلف ایتالیا (در همه ی مقاطع) را دارند، ارائه می شود. این بورسیه فقط برای شهروندان ایتالیایی که در خارج از کشور زندگی می کنند، در دسترس است.
  • بورسیه های CICOPS برای کشورهای در حال توسعه (CICOPS Scholarships for Developing Countries): اسکالرشیپ هایی از دانشگاه پاویا (UNIPV) مختص دانشجویان بین المللی کشورهای در حال توسعه که در همکاری با یکی از پروفسورها تحقیقاتی را انجام می دهند، در نظر گرفته شده است. دانشجویانی که یک دعوت نامه از یک پروفسور را دارند، می توانند برای این بورسیه درخواست دهند.
  • وام های تحصیلی دانشگاه بولونیا برای دانشجویان بین المللی (University of Bologna Study Grants for International Students): فرصت های دریافت فاند برای دانشجویان بین المللی مقاطع لیسانس و ارشد که قصد تحصیل در دانشگاه بلونیا را دارند، فراهم شده است.
  • بورسیه ی دانشگاه ناپلی ایتالیا (دانشگاه فدریکو دوم ناپل/ University of Naples Federico II Scholarship Program): بورسیه هایی برای دانشجویانی که قصد اخذ مدرکی از دانشگاه ناپلی ایتالیا را دارند ارائه می شود. در مجموع 25 بورسیه موجود می باشد.

برای تحصیل در هلند

  • بورسیه های شایسته سالارانه ی دانشگاه آمستردام برای دانشجویان خارجی برتر (Amsterdam Merit Scholarships for Excellent International Students): این بورسیه های شایسته محور برای تحصیل در دانشگاه آمستردام هلند ارائه می شود و برای دانشجویان با استعداد دوره های ارشد که از کشورهای خارج EA یا EEA می آیند، در دسترس هستند.
  • بورسیه های Anne van den Ban برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه مشغول به تحصیل در دانشگاه واخنینگن (Anne van den Ban Scholarships for Developing Countries at Wageningen University ): این اسکالرشیپ ها مختص دانشجویان بین المللی کشورهای در حال توسعه است که قصد تحصیل در رشته های کشاورزی، تغذیه، یا دوره های مرتبط به محیط زیست در مقطع ارشد دانشگاه واخنینگن را دارند. این بورسیه تحت اسپانسرشیپ صندوق مالی ان ون دی بن (Anne van den Ban) است.
  • بورسیه ی صندوق مالی Eric Bleumink دانشگاه خرونینگن (Eric Bleumink Fund Scholarships at the University of Groningen): مختص همه ی دانشجویان بین المللی مقطع ارشد که تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه خرونینگن  هلند می گذرانند.
  • بورسیه ی ((Holland (Holland Scholarship): این اسکالرشیپ برای دانشجویان بین المللی کشورهای غیر EEA که قصد شرکت در مقطع لیسانس یا ارشد یکی از دانشگاه های هلند را دارند، ارائه می شود.
  • بورسیه های برتری تحصیلی دانشگاه لایدن (Leiden ) (LExS) (Leiden University Excellence Scholarships (LExS)): این اسکالرشیپ هایی شایسته سالارانه مختص دانشجویان مقطع ارشد (MA/MSc/ LLM) دانشگاهی در هلند می باشد. و دانشجویان اتحادیه ی اروپا و منطقه اقتصادی اروپا شامل آن نمی شوند.
  • بورس تحصیلی هلند ((Netherlands Fellowship Programmes (NFP): این اسکالرشیپ بین المللی از جانب دولت هلند مختص تحصیل در دوره های کوتاه مدت، ارشد یا دکترا در کشور هلند می باشد. اولویت با متقاضیان خانم و متقاضیان ساکن کشورهای آفریقای سیاه است.
  • بورسیه ی (Orange Tulip Scholarship Programme ): این اسکالرشیپ های تحت اسپانسرشیپ سازمان Nuffic برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه ی آسیا و آمریکای لاتین از جمله چین، اندونزی، کره ی جنوبی، مکزیک، برزیل که قصد تحصیل در هلند را در نظر گرفته شده است.
  • بورسیه ی (Radboud Scholarship Programme): فرصت های دریافت بورسیه برای دانشجویان غیرساکن در EEU که قصد تحصیل در یک دوره ی ارشد انگلیسی زبان در دانشگاه رادبود شهر نیمیخن هلند را دارند، ارائه می شود.
  • بورسیه های دانشجویان با استعداد بین المللی (UM High Potential Scholarships for International Students): این بورسیه های شایسته سالارانه برای دانشجویان بین المللی مقطع ارشد دانشگاه ماستریخت هلند در دسترس است. فقط دانشجویان غیرساکن در EU/EEA می توانند از این بورسیه بهره مند شوند.
  • بورسیه های دانشگاه توئنته ی هلند (University of Twente Scholarships): اسکالرشیپ های بین الملللی برای تحصیل در یکی از برنامه های منتخب دانشگاه توئنته در مقطع ارشد ارائه می شود. این بورسیه ها برای همه ی دانشجویان چه ساکن در EU و چه در خارج از آن در نظر گرفته می شود.
  • بورس تحصیلی ((VU Fellowship Programme (VUFP): اسکالرشیپ هایی برای دانشجویان با استعدادی که قصد تحصیل در یک برنامه ی منتخب انگلیسی زبان در مقطع ارشد دانشگاه آمستردام را دارند، ارائه می شود. فقط دانشجویان غیرهلندی می توانند برای این بورس درخواست دهند.
  • بورسیه ی تحصیلی شهروندان جهان برای دانشجویان بین المللی (World Citizen Talent Scholarship for International Students): اسکالرشیپ های شایسته سالارانه ای برای تحصیل در دانشگاه علوم کاربردی لاهه، اعطا می شوند.

برای تحصیل در اسلواکی

بورسیه های دولت اسلواکیا برای کشورهای در حال توسعه (Slovak Government Scholarships for Selected Developing Countries ): این اسکالرشیپ های بین المللی از جانب دولت اسلواکیا برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه که قصد ادامه ی تحصیلات عالی در  هر یک از مقاطع دانشگاه های اسلواکیا را دارند، اعطا می شود. این بورسیه در دسترس دانشجویان کشورهای منتخب در میانه ی شرق، اروپای شرقی و آسیا می باشند.

برای تحصیل در اسپانیا

  • بورسیه های GSE دانشکده اقتصاد برای دانشجویان کشورهای دل حال توسعه (GSE Scholarships in Economics for Developing Country Students): همه ی درخواست های مقطع ارشد در هنگام پذیرفته شدن در دوره های تحصیلات تکمیلی دانشکده اقتصاد بارسلونا، به طور خودکار برای بورسیه در نظر گرفته می شوند.
  • مرکز لجستیک زاراگوزل (Zaragoza Logistics Center): بورسیه های مختلفی برای دانشجویان پذیرش شده دوره های لجستیک و دوره های مرتبط این مرکز تحقیقاتی از جمله بورسیه هایی برای دانشجویان آفریقایی ارائه می شوند.
  • بورسیه های تحصیلات در کشورهای سپانیایی زبان خارج از کشور (Spanish Studies Abroad): بورسیه هایی برای دانشجویانی که قصد تحصیل در یکی از کشورهای اسپانیایی زبان خارج از کشور را دارند از جمله اسکالرشیپ هایی مختلفی برای کشورهایی که دانشجویان کمی در این کشور دارند، ارائه می شود.

برای تحصیل در سوئیس

  • بورسیه های دانشگاه ای تی اچ زوریخ برای دانشجویان برتر مقطع ارشد (ETH Zurich Excellence Masters Scholarship Program ): این اسکالرشیپ های شایسته سالارانه برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع ارشد دانشگاه ETH زوریخ را دارند، در دسترس می باشند.
  • بورسیه های برتری تحصیلی دولت سوئیس برای محققان و هنرمندان خارجی (Swiss Government Excellence Scholarships for Foreign Scholars and Artists) : فرصت های دریافت بورسیه های شایسته سالارانه برای دانششجویان بین المللی که در مقطع کارشناسی ارشد موسسات منتخب سوئیس در حال تحصیل هستند، در دسترس هستند.
  • وام های کارشناسی ارشد UNIL برای دانشجویان خارجی (UNIL Master’s Grants in Switzerland for Foreign Students): این اسکالرشیپ برای دانشجویان مقطع ارشد دانشگاه لوزان سوئیس به جز دوره های خاص، فراهم شده است.
  • بورس تحصیلی شایستگی تحصیلی UNU برای مشاغل MBA سازمان های بین المللی (UNU Fellowship in International Organizations MBA Merit Scholarships): این بورسیه برای دانشجویانی که در دوره های MBA دانشگاه ژنو سوئیس تحصیل می کنند، ارائه می شود. و فقط برای متخصصان مشاغل متوسط از کشورهای در حال توسعه در دسترس می باشد.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
7 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها