England Flag
Search
Search
Close this search box.

ونکوور، تورنتو و کلگری میان شهرهای برتر دنیا برای زندگی

تحصیل در کانادا

ونکوور، تورنتو و کلگری در لیست بهترین شهرهای دنیا برای زندگی قرار گرفتند.

در حالیکه ملبورن هفت سال است که در رتبه ی اول لیست بهترین شهرهای جهان برای زندگی قرار دارد، امسال سه شهر کانادا نیز میان 10 شهر برتر این لیست جای گرفته اند.

شهرهای دانشجویی برتر جهان از دیدگاه دانشجویان

تحصیل در کانادا

تحلیل گران واحد هوش هفته نامه ی اکونومیست، نسخه ی 2017  گزارش بهترین شهرهای جهان برای زندگی (زیست پذیرترین شهرهای جهان) را منتشر کردند که 140 شهر بر مبنای کیفیت زندگی شان در  5 گروه گسترده: پایداری، مراقبت های بهداشتی، فرهنگ و محیط زیست، آموزش و زیرساخت رتبه بندی شدند. در طول هفت سال گذشته، لیست 5 شهر برتر، به غیر از تعداد کمی امتیاز که فاصله ی بین شهرهای برتر را کم و زیاد می کرد، تغییرات اندکی داشته است. برای مثال، امسال ملبورن تنها با 0.1 امتیاز از رقیب خود وین پیشی گرفته است. بعد از وین، ونکوور و تورنتو در رتبه های سوم و چهارم لیست قرار دارند و به دنبال آنها کلگری و آدلاید (در استرالیا) به طور مشترک در رتبه ی 5 ام جای گرفته اند.

در این لیست، 44 شهر به علت کاهش نرخ جرم و جنایت، افزایش تهدیدات ترور، ناپایداری و یا افزایش فعالیت گردشگری در شاخص ها ارتقا یا کاهش یافتند. تحلیلگران به روند پیوسته ی چندسال اخیر اشاره دارند که در آن چندین شهر از ایالت متحده به خاطر  افزایش نا آرامی های مدنی مربوط به تعداد پلیس های مرتبط با مرگ سیاه پوستان آمریکایی و سیاست های فرقه انداز رئیس جمهور ایالت متحده دونالد ترامپ (تغییرات اخیر در سیاست مهاجرت آمریکا)، کاهش در امتیازاتشان داشته اند.

در لیست امسال، سیدنی نیز از رتبه ی 7 ام به رتبه ی 11 ام سقوط کرده است و از لیست 10 شهر برتر خارج شده است و علت این امر به افزایش نگرانی تهدایدات تروریستی نسبت داده می شود. تکرار حملات تروریستی در فرانسه و انگلستان، از کشورهای مهاجرتی همیشگی و همچنین برکسیت، باعث پایین آمدن رتبه ی پایداری در اروپا شده است. دو شهر اروپایی دیگری که به این روند ادامه می دهند شهرهای ریکیاویک و آمستردام هستند که به خاطر افزایش محبوبیت میان توریست ها و کاهش نرخ جرم، ارتقایی در رتبه های خود داشته اند.

به طور کلی تحلیل گران اظهار دارند که نگاهی دقیقتر به شهرهای رتبه بالا، نشان دهنده ی چند اشتراک مهم است: رتبه های بالای این لیست، بیشتر شهرهایی در اندازه های متوسط در کشورهای ثروتمندتر همراه با تراکم جمعیت نسبتا پایین هستند. پایین بودن تراکم جمعیت مربوط به کمتر بودن نرخ جرم و بهتر شدن زیرساخت ها  است. در طرف دیگر این طیف، دمشق در سوریه، لاگوس در نیجریه و تریپولی در لیبی در انتهای این لیست قرار گرفته اند.

در اینجا برترین 10 شهر جهان برای زندگی (سال 2017) را ذکر می کنیم:

  1. ملبورن استرالیا
  2. وین استرالیا
  3. ونکوور کانادا
  4. تورنتو کانادا
  5. آدلاید در استرالیا و کلگری در کانادا مقام مشترک
  6. پرث استرالیا
  7. اوکلند، نیوزیلند
  8. هلسینگی فنلاند
  9. هامبورگ، آلمان

تحصیل در آمریکا

تحصیل در استرالیا

تحصیل در آلمان

قصد تحصیل و مهاجرت به خارج از کشورتان را دارید؟  لطفا فرم ارزیابی تکمیل بفرمایید تا کارشناسان ما شرایط شما را بررسی کنند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها