ویزا موندیال - visa mondial
Search
Close this search box.

۲۰ تفریح زمستانی در کانادا!

۲۰ تفریح زمستانی در کانادا

۲۰ کار جالبی که می‌توانید در فصل زمستان در کانادا انجام دهید:

اگر اسکی باز یا اسنوبردر هستید، حتما درباره ی کیفیت برف در کانادا، مناظر کوهستانی خیره کننده، رشته کوه‌های طولانی و دامنه های خلوت برای اسکی در کل یک رشته کوه اطلاع دارید. در کانادا همچنین با بیابان هایی با مناظر نفس‌گیر و انرژی قدرتمند کوه‌ها مواجه می‌شوید. زمستان فصل مورد علاقه ی من در کانادا است اما به این دلایل نیست که اکثر مسافران در این فصل از سال از کانادا بازدید می‌کنند. من در اسکی مهارت زیادی ندارم اما بخاطر همه ی دلایلی که در قسمت بالا بیان شد و همچنین دلایلی که در قسمت زیر ذکر شده است، کانادا را در فصل زمستان دوست دارم. در قسمت زیر ۲۰ کاری که می‌توانید در زمستان کانادا یا در سردترین شهرهای کانادا انجام دهید، عنوان شده اند. شرط می‌بندم که شما نیز تعدادی از موارد زیر را در فهرست آرزوهای خود دارید.

۱. سورتمه سواری با سگ (Dog-Sledding)

سورتمه سواری با سگ

سورتمه سواری در زمستان و در فصل های بین ماه های اکتبر و آپریل تقریبا در هر جایی از کانادا امکانپذیر است. بهترین مکان های سورتمه سواری در کانادا منطقه ی یوکان و رشته کوه های راکی است. همچنین یک پیست سورتمه سواری مشهور در یوکان وجود دارد که مسابقات استقامت بین یوکان و آلاسکا برگزار می شود.

پیست های اسکی اصلی در بریتیش کلمبیا و آلبرتا (از جمله پیست ویسلر (Whistler)، پیست اسکی Sun Peaks و پیست اسکی دریاچه لویس) نیز سورتمه سواری را ارائه می دهند. اگر برنامه ی تعطیلاتی با اسکی یا اسنوبرد را دارید شاید بخواهید در یک نیم روزی سورتمه سواری نیز حضور داشته باشید.

برخی از تورها به شما طعم این حس که در حال راندن سورتمه ی مخصوص خود هستید را می چشانند. اما تورهای طولانی تری همانند تور کوه Ghosts of Fortune  نیز وجود دارند که می توانید 2 روز را در مناطق غیرمسکونی سپری کنید تا مهارت  پیاده روی در برف در کوه های راکی و خوابیدن در چادر در هنگام شب را یاد بگیرید.

۲. سورتمه سواری با اسب (Horse-Drawn Sleighs)

سورتمه سواری با اسب

صدای زنگ سورتمه و هیاهوی سم اسب‌ها بعضی از صداهای زمستانی در کانادا هستند که در حین سورتمه سواری با اسب درون دره‌ها و جنگل‌ها به گوش می‌رسند.

اکثر پیست‌های زمستانی کانادا سورتمه سواری اسب را دارند و برخی از آنها برای خوردن یک شام زمستانی صمیمانه، در رستوران‌های کوهستانی توقف می‌کنند.

۳. ماشین سواری بر روی یخ (Snowmobiling)

ماشین سواری بر روی یخ

ماشین سواری بر روی یخ در فصل زمستان کاملا یک تجربه ی کانادایی است. در واقع اسکی دوو (skidoo) در کبک اختراع شد و جای تعجب نیست که بهترین ورزشهای ماشین سواری (برف رو) بر روی یخ در مناطق روستایی کبک می‌باشند. اما اهمیتی ندارد که شما در کجای کانادا هستید، در هر جای این کشور، یافتن یک تور ماشین سواری بر روی یخ کار سختی نخواهد بود.

۴. اسنوشوئینگ / پیاده‌روی با کفش‌های مخصوص برف (SNOWSHOEING)

اسنوشوئینگ / پیاده‌روی با کفش‌های مخصوص برف

یکی از بهترین چیزها درباره ی سفر به کانادا در زمستان، سرگرمی‌های زیاد آن است و اگر زیاد مشتاق اسکی یا اسنوبردینگ نیستید در آن صورت بهتر است به یک تور اسنوشوینگ بروید. اسنوشوئینگ یک فعالیت جالب در فضای باز است که شما را درست در وسط طبیعت قرار می دهد.

فکر نکنید که قرار است به پیاده روی در پارک بروید. اسنوشوئینگ یک تمرین خوب است که شما از اینکه بعدا به آبگرم بروید، قدردانی خواهید کرد.

۵. آبگرم در فضای باز (Outdoor SPA)

آبگرم در فضای باز

خیس شدن در یک حمام داغ یا یک وان در فضای باز در حین باریدن برف در اطرافتان، یک تجربه ی رویایی است.

اکثر استراحتگاه‌های زمستانی دارای نوعی جکوزی در فضای باز هستند، اما برای یک تفریح ویژه نگاهی به آب گرم Scandinave Spa بیاندازید.

۶. تله کابین گوندلای قله تا قله در بریتیش کلمبیا (PEAK 2 PEAK GONDOLA)

تله کابین گوندلای قله تا قله در بریتیش کلمبیا

حتی اگر یک اسکی باز و یا اسنوبردر نیستید، تله کابین Peak to peak Gondola، بین  دو کوه بلک کامب و ویسلر، یک تجربه ی عالی برای دیدن مناظر جالب است که ارزش انجام در زمستان را دارد.

این تله کابین طولانی‌ترین (۳۰۲۴ کیلومتر) و مرتفع ترین (۴۳۵ متر) بلندی جهان است که چشم اندازی شگفت انگیز از یک سرزمین عجایب سفید زمستانی را از آسمان می‌دهد.

برای اسکی بازان و اسنوبردرها، این تله کابین گزینه هایی را فراهم می‌کند، زیرا ارتفاعات بلند دو کوهستان ویسلر و بلک کامب را به هم متصل می‌کند.

۷. ماهیگیری در یخ (Ice Fishing)

ماهیگیری در یخ

هرجایی که یک دریاچه ی یخ وجود داشته باشد، فرصت ماهیگیری در یخ نیز وجود دارد. مکان‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در یک کلبه گرم بمانید و از طریق روزنه‌ای در یخ ماهیگیری نمایید.

ماهیگیری در مناطق شمال غربی شیوه‌ای از زندگی است و این بخش از جهان، ماهیگیری را به خوبی انجام می‌دهند. شما می‌توانید در آنجا ماهی قزل آلا یا از یک دریاچه‌ی داخلی اردک ماهی صید نمایید. حتی می‌توانید با یک تعداد سگ به مقصد ماهیگیری در یخ خود حرکت کرده و همراه با طعمه ی ماهی به صید قزل آلای آلپی در سواحل شمالی بروید.

۸. پیاده روی در یخ (Ice walking)

پیاده روی در یخ

غارها، فسیل‌ها و آبشارهای منجمد بخشی از چشم اندازهای بسیار شگفت انگیز در هنگام پیاده روی در یخ است. مشهورترین محل‌ها برای پیاده روی در یخ، دره‌های عمیق (تنگه ی Maligne و Johnston در کوه های راکی) می‌باشند.

در پیاده روی همراه با راهنما به کفش های میخ دار و چکمه های گرم مجهز خواهید شد و سپس در امتداد بستر یخ زده ای از دره های عمیق از میان غارهای یخی، مجسمه های یخی و آبشارهایی عبور خواهید کرد که گویی جادوگری آنها را طلسم کرده است.

اگر شما فرد ماجراجویی هستید فرصت بالا رفتن از یخ را نیز می توانید تجربه نمایید.

۹. اسکی روی یخ (Ice-Skating)

اسکی روی یخ

اکثر پیست‌های زمستانی یک میدان اسکی روی یخ دارند اما برای آن تجربه ی واقعی یک دریاچه ی منجمد، پیست اسکی دریاچه ی لوئیس در راس سایر پیست های اسکی قرار می‌گیرد. شما می‌توانید از هتل های اقامتگاهی کوهستانی Fairmont Chateau Lake Louise کفش اسکی کرایه کرده و روی دریاچه ی یخی که هر روز تمیز می شود، سر بخورید.

این دریاچه با پس زمینه هایی از یخچال ویکتوریا و رشته کوه های راکی، محیطی منحصر به فرد دارد. برای الهام گرفتن، تصویر زیر را مشاهده نمایید.

۱۰. اسنو لیمو / خودروهای روی برف (SNO LIMO)

اسنو لیمو / خودروهای روی برف

همانند یک اسکی باز ماهر بدون اینکه حتی قادر به اسکی باشید، از کوهستان سر بخورید. اسنولیمو (اتومبیل کالسکه ای روی برف) یکی از اختراعات هوشمندانه‌ی استان بریتیش کلمبیای کانادا است که به افرادی که اسکی بلد نیستند، امکان تجربه ی هیجان اسکی را می‌دهد.

این وسیله یک صندلی روی اسکی است که هر فردی به همراه یک اسکی باز می تواند روی کوه سر بخورد. این وسیله در پیست های اسکی BIG WHITE، منطقه ی کوهستانی  Grouse Mountain و sun peaks در دسترس است.

۱۱. سرخوردن با تیوپ (Tubing)

سرخوردن با تیوپ

اگرچه سرخوردن با تیپوپ کاملا هیجان اسنو لیمو را ندارد، اما فعالیت بسیار جالبی برای کل خانواده است. مهم نیست که چه سنی دارید، اگر یکبار آن را امتحان کنید، می خواهید که دوباره و دوباره آن را انجام دهید. همانند اینستاگرامری به نام Lauren Bath که سرخوردن با تیوپ را در کوه نورکی (Mount Norquay) آلبرتا امتحان کرد.

۱۲. هتل‌های یخی (Ice Hotel)

هتل‌های یخی

هتل یخی (Hotel de Glace) نزدیک شهر کبک، تندیسی در شرق کانادا با سقف‌های بلند، طاق‌های برفی و مجسمه‌های یخی است. این هتل 44 اتاق با تخت‌هایی از یخ جامد دارد.

یک تشک بر روی یخ و تعداد زیادی پتو وجود دارد اما اکثر مردم با خوابیدن در کیسه های خواب های قطبی، گرم می‌مانند.

۱۳. قایق سواری روی یخ (Ice-Canoeing)

قایق سواری روی یخ

قایق سواری روی یخ در رودخانه ی سنت لارنس کبک، تجربه بسیار منحصر به فردی است. سنت لارنس رودخانه‌ی بسیار عظیمی است که در آن تخته سنگ‌های یخی جامد همراه با جریان آب شناور می‌مانند.

جریان آب رودخانه در طول روز برعکس می‌شود و این موضوع باعث افزایش جاذبه‌ی تجربه‌ی جادویی قایق سواری رانی (کانو) روی یخ  می‌شود.

شما تصور می‌کنید که روی یک تردمیل غول پیکر ایستاده اید، در حالیکه مقابل یک شهر با قدمت ۴۰۰ ساله قرار دارید.

۱۴. دیدن مناظر از هلیکوپتر (Heli Sighteseeong)

دیدن مناظر از هلیکوپتر

چشم انداز کوهستان های کانادا، رودخانه ها و دره ها از نگاه پرندگان آسمان در هر زمان از سال خیره کننده است. این چشم انداز مخصوصا در فصل زمستان که برف و یخ تا آنجا که چشم کار می کند، پهنه ی وسیعی را پوشانده است، جذابیت بیشتری دارد.

این منظره، قدرت طبیعت، سادگی و آرامش کوه ها را به نمایش می گذارد. شما می توانید در مراکز مهم همانند پارک ملی بنف و کوه های ویسلر بلک کامب و بسیاری از پیست های کوچکتر دیگر به این فعالیت دسترسی داشته باشید.

۱۵. علامت گذاری روی برف (snowtagging)

علامت گذاری روی برف

اسنوتگینگ احتمالا فعالیتی زمستانی است که چیزی راجع به آن نشنیده اید. علامت گذاری روی برف فعالیتی است که شما با کفش های مخصوص برف خود به یک دریاچه ی دور پیاده روی می کنید و از کفش برفی خود برای ترسیم روی سطح دریاچه استفاده می کنید. با استفاده از یک تصویر از پیش طراحی شده روی ورقه ی طبقه طبقه که مختصات قطب نما را نیز دارد، ممکن است تصویری از یک عنکبوت ایجاد کنید.

این فعالیتی است که در کبک انجام می شود. کارکنان پارک ملی La Mauricie، قطب نمایی را برای تفسیر مختصات برای شما تهیه می کنند. شما با کفش های مخصوص برف خود برف ها را کنار زده و تصویری روی دریاچه ایجاد می کنید. جالب به نظر نمی رسد؟

این مناظر، قدرت طبیعت

۱۶. مرکز سُرخوری ویسلر (Whisyler Sliding Center)

مرکز سُرخوری ویسلر

رویاهای المپیک خود را در مرکز لغزنده ی ویسلر که محل برگزاری بازی های زمستانی المپیک و پاراالمپیک ونکوور ۲۰۱۰ بود، به تحقق برسانید.

یک لژسواری مملو از آدرنالین با سرعت 125 کیلومتر بر ساعت که با شروع از سریعترین مسیر لغزان و یا یک لژسواری معمول را تجربه کنید.

۱۷. کافه‌های شوگر شک (Sugar Shacks)

کافه های شوگر شک

مراسم جالب گرفتن شیره‌ی درخت افرا (sugaring off) بیشتر جزو جاذبه‌های بهاری کانادا محسوب می‌شود. اگرچه در کبک که کافه‌های Sugar shacks هزاران توریست را جذب می‌کنند، احتمالا در ماه‌های مارچ و آپریل نیز همچنان بارش برف ادامه دارد. شوگر شک‌های کانادا برای همه‌ی خانواده سرگرم کننده هستند. که می‌توانند نوشیدن سوپ نخود غلیظ و خوردن ژامبون خانگی همراه با شربت افرا و پنکیک گندم سیاه را تجربه نمایند.

۱۸. تورهای حیات وحش کوه های راکی (Rocky Mountains Wildlife Tour)

تورهای حیات وحش کوه های راکی

گوزن‌ها، کایوت‌ها، گرگ‌ها و گوسفندان، تور حیات وحش زمستانی کوهستان‌ها را شکل می‌دهند. با اینکه حیوانات حیات وحش، ممکن است در زمستان زیاد در انظار عمومی ظاهر نشوند، در این فصل چیزهای زیادی درباره ی حیوانات و اکوسیستم کوهستانی که در آن زندگی می‌کنند، خواهید آموخت.

۱۹. جاده‌ی زمستانی قطب شمال (Arctic Winter Road)

جاده ی زمستانی قطب شمال

سفر جاده ای ۱۳۹۳ کیلومتری از وایت هورس (Whitehorse) به شهرک قطبی Tuktoyaktuk یک تجربه‌ی زمستانی از قسمت شمالی کانادا است.

این یک ماجراجویی زمستانی هیجان انگیز در بزرگراهی یخی روی اقیانوس مجمد قطبی است.

در یک زمستان هیجان انگیز در یک بزرگراه یخی در سرتاسر اقیانوس خلیج قطبی است. در این مسیر با گوزن‌های شمالی، گاوهای وحشی، پینگوهای هرمی شکل (تپه هایی که در خارج از مرجان ها ریخته اند) و اینوئیت ها (گروهی از مردم بومی) مواجه خواهید شد.

۲۰. نورهای شمالی (Northern Lights)

جاده ی زمستانی قطب شمال

با نگاهی به بالا، پرده ی سبز متحرکی در آسمان را می بینید که یکی از مناظر دیدنی و چشمگیر کانادا می باشد. شفق قطبی یک منظره ی جالب از طبیعت است.

شفق قطبی در کانادا (Aurora) ممکن است در هر زمان بین ماه سپتامبر و می ظاهر شود. مشاهده ی آنها در زندگی واقعی چیزی فراتر از تماشای یک فیلم است. در کانادا، آسمان تبدیل به یک صفحه  ی نمایش غول پیکر از رنگ های متحرک می شود.آیا این سحر و جادوست؟ قطعا همینطور است.

اگر قصد بازدید از کانادا یا تحصیل در کانادا را دارید، لطفا با تکمیل فرم ارزیابی این پروسه را آغاز کنید.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها