Search
Close this search box.

ارزان ترین دانشگاه های انگلستان برای دانشجویان بین المللی

دانشگاه های برتر انگلستان با شهریه پایین

 

کدام یک از دانشگاه های برتر انگلستان، کمترین شهریه را برای برای دانشجویان بین المللی دارند؟

اگر تمایل به تحصیل در انگلستاندارید، متاسفانه باید بگوییم که تحصیل در این کشور ارزان نیست و صرفا هزینه های زندگی در انگلستان حدود 12,200  پوند معادل با 15,640 دلار می باشد(البته به شرطی که در گرانترین شهر آن یعنی لندن تحصیل نکنید).

دانشجویان داخلی یا دانشجویان اتحادیه ی اروپا برای هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی حداکثر 9,250 یورو پرداخت می کنند در حالیکه شهریه ی دانشجویان بین المللی به طور قابل توجهی بالاتر از این مقدار است.

بنابراین اگر از نظر مالی در تنگنا هستید و به دنبال گزینه های مقرون به صرفه تر می گردید، در قسمت زیر 12 مورد از ارزان ترین دانشگاه های انگلستان برای دانشجویان بین المللی را بر مبنای داده های منتشر شده از نظرسنجی Reddin در زمینه ی شهریه های دانشگاه ها در سال 2017/18 معرفی می کنیم. این هزینه ها برای دانشجویان بین المللی که قصد شروع تحصیل در سال 2017 را دارند، بیان شده است.

البته این هزینه ها هنوز نیز بسیار سنگین هستند اما خوشبختانه در کنار هزینه های سنگین بورسیه های بسیار زیادی نیز برای دانشجویان تدارک دیده شده است.

1. دانشگاه لیدز بکت (Leeds Beckett University)

شهریه ی سالیانه برای دانشجویان بین المللی: 9,700 یورو (تقریبا 12,400 دلار)

دانشگاه لیدز بکت که سابقا با نام دانشگاه متروپلیتن لیدز شناخته می شد، ارزانترین دانشگاه انگلستان برای دانشجویان بین المللی است. شهریه ی این دانشگاه برای دانشجویان غیراتحادیه اروپا فقط 450 یورو بیشتر از مقدار پرداختی دانشجویان داخلی/EU است (9,250 یورو در سال).

اگرچه این دانشگاه در حال حاضر در لیست دانشگاه های جهان سازمان QS قرار ندارد، در سیستم رتبه بندی  QS رتبه ی 4 ستاره و به خاطر آموزش های بین المللی، معیارهای تخصصی بودن، میزان اشتغال فارغ التحصیلان، امکانات و فراگیر بودن امتیازات بالایی دریافت کرده است. دانشگاه لیدز بکت به خاطر دانشجویان بین المللی اش مشهور است و با نرخ اشتغال و ادامه تحصیل 96.6% در رتبه ی چهارم میان دانشگاه های انگلستان قرار گرفته است.

2.دانشگاه بدفوردشر (University of Bedfordshire)

شهریه ی سالیانه برای دانشجویان بین المللی: 9,750 یورو (تقریبا 12,480 دلار)

دانشگاه بعدی در لیست ارزانترین دانشگاه های انگلستان برای دانشجویان بین المللی، دانشگاه بدفوردشر است که دارای دو پردیس اصلی در لوتون و بدفورد می باشد که دو تا از شهرهای دانشجویی پرجنب و جوش با راه های ارتباطی متعدد به لندن برای افرادی که اهل مسافرت هستند، می باشد. علی رغم نامش، این دانشگاه پردیسی در باکینگهام شر نیز دارد. این دانشگاه بیش از 24,000 دانشجو از 100 ملیت مختلف دارد و نرخ استخدام فارغ التحصیلان و ادامه تحصیل آموزش های عالی در آن 92% است.

3=. دانشگاه کشاورزی سلطنتی  (Royal Agricultural University)

شهریه ی سالیانه برای دانشجویان بین المللی: 10,000 یورو (تقریبا 12,800 دلار)

دانشگاه کشاورزی سلطنتی (RAU) که به خاطر شهریه ی پایین دوره هایش به طور مشترک با دانشگاه سنت جان یورک در جایگاه سوم قرار دارد، قدیمی ترین کالج کشاورزی انگلیسی زبان در کل جهان است (تایس در سال 1854). این دانشگاه در شهرک سایرن سستر ناحیه ی گلاسترشر که یک شهرک تجاری با ریشه های جذاب رومی است، واقع شده است.

3=. دانشگاه سنت جان یورک (York St John University)

شهریه ی سالیانه برای دانشجویان بین المللی: 10,000 یورو (تقریبا 12,800 دلار)

در صورتی که علاقمند به تحصیل در قسمت شمالی شهر تاریخی یورک هستید، دانشگاه سنت جان یورک گزینه ای ایده آل برای شماست. این دانشگاه حدود 6,000 دانشجو دارد که تعداد دانشجویان ثبت نامی خانم آن بیش از مردان و نرخ استخدام فارغ التحصیلان آن 94% است.

5. دانشگاه سافک (The University of Suffolk)

شهریه ی سالیانه برای دانشجویان بین المللی: 10,080 یورو (تقریبا 12,900 دلار)

گزینه ی موجود بعدی در لیست ارزان ترین دانشگاه های انگلستان برای دانشجویان خارجی، یکی از جوانترین دانشگاه ها با نام دانشگاه سافک است که فقط 10 سال قدمت دارد. (در سال 2007 تاسیس شده است). این دانشگاه حدود 5,000 دانشجو دارد و تعداد دانشجویان خانم آن بیشتر است. دانشگاه سافک دارای 5 پردیس است که پردیس اصلی آن در ایپسویچ واقع می باشد.

6. دانشگاه ولز، ترینتی سنت دیوید ( University of Wales, Trinity Saint David)

شهریه ی سالیانه برای دانشجویان بین المللی: 10,200 یورو (تقریبا 13,070 دلار)

اگر قصد تحصیل در ایالت ولز را دارید، دانشگاه ولز، ترینتی سنت دیوید می تواند گزینه ای ایده آل برای شما باشد. این دانشگاه دارای ارزانترین نرخ شهریه برای دانشجویان بین المللی در کل کشور است. دانشگاه ولز یکی دیگر از دانشگاه های جوانی ست که در سال 2010 از ادغام دانشگاه های قدیمی ولز، لامپیتر (UWL) و کالج دانشگاهی ترینتی ایجاد شده است.

7=. دانشگاه چستر (University of Chester)

شهریه ی سالیانه برای دانشجویان بین المللی: 10,500 یورو (تقریبا 13,440 دلار)

دانشگاه بعدی در لیست ارزانترین دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی، دانشگاه چستر است که در سال 1839 (وقتی که با عنوان کالج آموزشی Chester Diocesan شناخته می شد) تاسیس شد و در 2005 عنوان دانشگاه را گرفت. این دانشگاه دارای 5 پردیس در داخل و اطراف شهر چستر یکی از زیباترین و تاریخی ترین شهرهای کشور است، و در حال حاضر حدود 19,850 دانشجو دارد.

7=. دنشگاه کامبریا (University of Cumbria)

شهریه ی سالیانه برای دانشجویان بین المللی: 10,500 یورو (تقریبا 13,440 دلار)

دانشگاه کامبریا واقع در شمال غرب انگلستان، یکی دیگر از دانشگاه های جوان با قدمت کم است که شهریه ی دوره های ارائه شده در آن بسیار کمتر از سایر دانشگاه های انگلستان می شود. این دانشگاه از ادغام دانشگاه های سابق در سال 2007 شکل گرفته و از آن زمان تاکنون از نظر آکادمیک و جغرافیایی به رشد خود ادامه داده است.

7=. دانشگاه کلدونین گلاسکو (Glasgow Caledonian University)

شهریه ی سالیانه برای دانشجویان بین المللی: 10,500 یورو (تقریبا 13,440 دلار)

دانشگاه کلدونین گلاسکو به عنوان هفتمین دانشگاه ارزان انگلستان برای دانشجویان بین المللی در رتبه ی مشترک با دانشگاه کامبریا قرار گرفته است و تنها موسسه ی اسکاتلندی است که در این لیست است. GCU در سال 1993 از ادغام چند موسسه تشکیل شده است و در حال حاضر بیش از 20,000 دانشجو دارد. این دانشگاه اولین دانشگاه اسکاتلندی است که پردیسی در لندن دارد و همچنین اولین دانشگاه انگلستان است که دارای پردیسی در نیویوک است.

7=.دانشگاه ساوت همپتون سالنت (Southampton Solent University)

شهریه ی سالیانه برای دانشجویان بین المللی: 10,500 یورو (تقریبا 13,440 دلار)

دانشگاه  Southampton Solent University واقع در جنوب انگلستان، ترکیبی از یک دانشگاه با شهریه ی پایین و دسترسی راحت به ساحل دریا است. بیش از 95% فارغ التحصیلان دانشگاه سالنت 6 ماه بعد از فارغ التحصیل مشغول به کار شده یا به تحصیلات عالی خود ادامه می دهند. این دانشگاه از دانشگاه های 3 ستاره در لیست سازمان QS محسوب می شود و به خاطر فراگیری و آموزش های خود رتبه ی 5 ستاره را دریافت کرده است.

7=. دانشگاه ساندرلند(University of Sunderland)

شهریه ی سالیانه برای دانشجویان بین المللی: 10,500 یورو (تقریبا 13,440 دلار)

یکی دیگر از ارزانترین دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی، دانشگاه ساندرلند است که در ابتدا با نام کالج فنی ساندرلند (تاسیس شده در سال 1901) شناخته می شد و در سال 1992 عنوان دانشگاه را گرفت. این دانشگاه علاوه بر دو پردیسی که در خود ساندرلند دارد، مرکزی در لندن دارد و اخیرا یکی از پردیس های آن در هنگ کنگ افتتاح شده است.

7=. دانشگاه ورکسام گلیندر (Wrexham Glyndŵr University)

شهریه ی سالیانه برای دانشجویان بین المللی: 10,500 یورو (تقریبا 13,440 دلار)

در انتهای لیست ارزان ترین دانشگاه های انگلستان یکی دیگر از دانشگاه های استان ولز (دانشگاه  Wrexham Glyndŵr University) قرار دارد که پردیس هایی در شهرهای ورکسام، نورثروپ، سینت آساف در شمال شرق ایالت ولز و همچنین پردیسی در کنگستون آپون تیمز دارد. این دانشگاه نام خود را از قهرمان ولز، Owain Glyndŵr آخرین مرد ولزی که نام پرنس ولز را به خود اختصاص داد، گرفته است.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها