ویزا موندیال - visa mondial
Search
Close this search box.

10 دانشگاه برتر کانادا برای تحصیل کسب و کار

تحصیل در کانادا

دانشگاه های کانادا طیف وسیعی از گزینه ها را پیش روی دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در رشته های کارآفرینی و کسب و کار هستند قرار داده اند. مجله ی خبری Maclean به تازگی رتبه بندی های خود از دانشگاه ای برتر کانادا را اعلام کرده است. این دانشگاه ها در رشته های زیست شناسی، کسب و کار، علوم کامپیوتر ، آموزش، ریاضیات، پزشکی، پرستاری و روانشناسی دانشجو می پذیرند. ما بر اساس رتبه بندی مجله ی Maclean در این مقاله برای آندسته از افراد که علاقه مند به تحصیل در رشته ی کسب و کار هستند، فهرستی از ده دانشگاه برتر کسب و کار فراهم کرده ایم. با ما همراه باشید.

رتبه ی 10: دانشگاه واترلو

با اینکه دانشگاه واترلو دانشکده ی کسب و کار ندارد، اما دوره های بینارشته ای مرتبط با کسب و کار این دانشگاه انعطاف پذیری زیادی را برای دانشجو به همراه دارند. برای نمونه دوره ی Honours in Arts and Business این امکان را برای  دانشجویان فراهم می کند تا لیسانس خود را با تمرکز بر روی کسب و کار دریافت کنند. همچنین دوره ی Science and Business فرصتی را برای دانشجویان فراهم می کند تا نگاه علمی را ب اروش های کسب و کار در هم آمیزند. فرصت های کسب و کار – محور در کانادا و خارج کانادا به وفور یافت می شوند. دانشجویان می تواند بین دوره ی تحصیلی چهار ماهه و دوره ی چهار ماهه ی کاری در ازای دریافت دستمزد یکی را انتخاب کنند. .دوره های کوآپ دانشگاه واترلو با همکاری 6900 کارمند به دانشجویان کمک می کند تا سابقه کار ارزشمندی را در شرکت ها، استارتاپ ها و سایر سازمان بزرگ دنیا کسب کنند.

رتبه ی 9: دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال (Universite de Montreal) درست بیرون از مرکز شهر مونترال واقع شده است. گرداگرد محله ی Code des Nieges پر است از کافی شاپ ها، رستوران ها و خوابگاه های دانشجویی.  دانشگاه مونترال دانکشده ای را به کسب و کار اختصاص داده است که در آن، دوره ها در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تدریس می شود. HEC Montreal دانشکده ای فرانسوی زبان است که در سال 1907 تاسیس شده است.HEC لیسانس مدیریت کسب و کار را به زبان های گوناگون برگذار می کند: فرانسوی، فرانسوی- انگلیسی، و فرانسوی- انگلیسی- اسپانیایی. HEC در حال حاضر 149 موسسه در 45 کشور مختلف دارد.

رتبه ی 8: دانشگاه مک مستر

دانشکده ی کسب و کار دگروت (Degroote) دانشگاه مکمستر دوره های متنوعی را بر گذار می کند، منجمله: لیسانس تجارت، MBA و دکترا، توسعه ی اجرای و تبادلات بین المللی. برنامه ی کارآموزی تجارت این امکان را برای دانشجویان فراهم می کند تا بین 12 تا 16 ماه کار کنند. علاوه بر فرصت های کارآموزی، دوره های دریافت گواهی اعتبار حرفه ای را هم ارائه می کنند. دانشجویی که در دوره ی Honours Bachelor of Commerce شرکت کرده می تواند برای دریافت مدرک حسابدار رسمی حرفه ای (CPA) و یا مسئول رسمی منابع انسانی (CHRP) تقاضا دهد.

رتبه ی 7: دانشگاه کویین

دانشگاه کویین در کینگستون انتاریو واقع شده است. این دانشگاه پذیرای دانشجویان بین المللی از 100 کشور است و به خاطر محیط زندگی دانشجویی سرزنده و تاسیسات تحقیقاتی فوق العاده اش شناخته می شود. دانشکده ی کسب و کار اسمیث این دانشگاه به دانشجویان لیساتس و فوق لیسانس چهار دوره ی MBA و یک دوره ی BCom ارائه می کند. سبک یادگیری در این دانشکده گروه – محور و تجربی است و اندازه ی کلاس هایش کوچک است. بیشترین گنجانیش کلاس در کلاس های BCom با 80 دانشجو است. دانشجویان از طریق برنامه های کوآپ، خدمات آموزشی و رویدادهای شبکه، راه های زیادی برای وارد شدن در شبکه ی حرفه ای و رشد حرفه ای خود دارند.

رتبه ی 6: دانشگاه یورک

مجلات فوربس، CNN Expansion و Corporate Knights به دانشکده ی کسب و کار Schulich دانشگاه یورک رتبه ی یک در کل کانادا داده اند.این دانشکده لیسانس مدیریت کسب وکار را در سطح لیسانس ارائه می کند. این دوره به دانشجویان فرصتی می دهد تا در هر دانشکده ی شریک این دانشکده، به تحصیل بپردازند. در سطح تحصیلات تکمیلی یا فوق لیسانس، شش دوره ی MBA برگذار می کند که شامل یک MBA در هند و یک فوق لیسانس هنرهای زیبا/فوق لیسانس هنر همراه با MBA می شود. علاوه بر این، پنج دوره ی فوق لیسانس تخصصی ، پنج دوره ی تحصیلات تکمیلی و یک دوره ی دکترا ارائه می کند. این دانشکده به طور میانگین هر ساله 252 دانشجو می پذیرد.

رتبه ی 5: دانشگاه مک گیل

مک گیل در مرکز شهر مونترال قرار داردو از این رو چندان با مراکز فرهنگی و فعالیت های دانشجویی فاصله ندارد. دانشکده ی مدیریت Desautel دانشگاه مک گیل دوره های BCom ، MBA و دکترا و نیز دوره های بینارشته ای نظیر دکترای پزشکی/MBA و دوره های MBA/حقوق را به صورت مشترک با دانشکده ی حقوق و پزشکی برگذار می کند.

دانشکده ی کسب و کار مک گیل همچنین دارای یک مرکز تدریس در توکیوی ژاپن است.دوره ی BCom ادعا می کند که انعطاف پذیرترین دوره از دوره های تجارت در کانادا را ارائه می کند.دانشجویان می توانند از 12 رشته ی اصلی ، 13 گرایش مختلف، چهار دوره ی افتخاری (منجمله دو دوره ی افتخاری با دپارتمان اقاصاد) و سه رشته ی فرعی مختلف قدرت انتخاب داشته باشند. این دانشکده با HEC برای ارائه ی مدرک MBA دوزبانه ی منحصر به فرد شراکت دارد.

رتبه ی 4: دانشگاه وسترن

دانشگاه وسترن بیش از 400 تخصص ، رشته اصلی و فرعی را در دوره ی لیسانس ارائه می کند. این دانشگاه دارای 82 مکان فیزیکی در سراسر شهر لندن استان انتاریو است. دانشکده ی کسب و کار Ivey دانشگاه وسترن ممکن است دوره های کمتری نسبت به سایر دانشکده های کسب و کار ارائه کند اما دوره ی Honours Business Administration با کیفیت این دانشکده به فرمت 2+2 ارائه می شود و از این جهت دانشجویان می توانند موضوعاتی را دنبال کنند که در دو سال اول علاقه ی آنها را برانگیخته است و سپس در دو سال دوم بر روی مطالعات کسب و کار تمرکز کنند. دانشجویان دوره ی Honours Business Administration در دانشکده ی کسب و کار وسترن فرصت دارند تا یک ترم را در خارج بگذرانند. 25 درصد از دانشجویان تصمیم می گیرند در سال دوم تحصیلات خود در دوره ی مبادله ای شرکت کنند. دانشکده ی کسب و کار Ivey دانشگاه وسترن در حال حاضر 40 دانشکده ی شریک در سراسر اروپا، آسیا و آمریکای جنوبی دارد.

رتبه ی 3: دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا عمدتا به خاطر دوره های مهندسی، علوم و پزشکی شناخته شده است. امسال هم این دانشگاه در بین برترین دانشگاه ها برای تحصیل علوم کامپیوتر معرفی شد. این دانشگاه در شهر ادمنتون واقع شده و بیش از 400 دوره در 18 دانشکده برگذار می کند. دانشکده ی کسب و کار دانشگاه آلبرتا در 1916 تاسیس شده و دوره ها را در مقاطغ لیسانس، فوق لیسانس و دکترا و نیز دوره های آموزش اجرایی و یادگیری مادام العمر را برگزار می کند. کارآفرینی در دانشگاه آلبرتا از طریق شراکت با دانشکده ها و ذینفعان مختلف صنعت برگزار می شود. مرکز Ehub مرکز کارآفرینی دانشگاه آلبرتا است که در آن، منابع، فرصت های آشنایی با افراد نختلف و تامین مالی به دانشجویان یا تیم های دانشجویی ارائه می شود.

رتبه ی 2: دانشگاه تورنتو

دانشکده ی مدیریت راتمن واقع در دانشگاه تورنتو از سال 1901 تا کنون دوره هایی را در تجارت و مدیریت برگزار کرده است.دانشجویان می توانند در دوره های لیسانس و فوق لیسانس مدیریت کسب و کار، فاینانس و تجارت را تحصیل کنند. برنامه درسی BCom در مقطع لیسانس کسب و کار را با مطالعات بینارشته ای در هم می آمیزد و دانشجویان می توانند علایق خود را دنبال کنند و به تجربه ای غنی در زمینه های گوناگون دست یابند. دانشگاه تورنتو همیشه در رتبه های بالا بوده است. امسال هم در رشته ای مهندسی و علوم کاکپیوتر در رتبه ی نخست برترین دانشگاه ها قرار گرفته است.

رتبه ی 1: دانشگاه بریتیش کلمبیا

تقریبا 4000 دانشجو در دور های لیسانس و فوق لیسانس دانشکده ی کسب و کار Sauder دانشگاه بریتیش کلمبیا تحصیل می کنند. این دانشکده در شهر ونکوور واقع شده است. روش تدریس اسانید این دانشگاه مناسب روز و قدرتمند است و نگرش جهانی به کسب و کار به دانشجویان می دهد. این دانشکده فرصت های فراوانی را برای تحصیل بین المللی در خارج فراهم کرده و کارگاه های توسعه ی کسب و کار را در مناطقی نظیر چین و کنیا و سایر نقاط برگزار می کند.   دانشکده ی Sauder دانشگاه بریتیش کلمبیا خود را وقف تحقیق کرده و مراکز تحقیقات تخصصی ان بر نوآوری اجتماعی، سرمایه گذاری تاثیرگذار (Impact Investing) ، اقتصاد شهری و غیره متمرکز هستند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها