England Flag
Search
Search
Close this search box.

21 واقعیت جالب درباره ونکوور

21 واقعیت جالب درباره ونکوور

اکثر مردم دنیا به اتفاق باور دارند که ونکوور یکی از زیباترین شهرهای جهان است که بین کوه های ساحل شمالی و اقیانوس زیبای آرام قرار گرفته است. در این مقاله قصد داریم برای شما برخی از حقایق مربوط به ونکوور را بازگو کنیم که فراتر از اطلاعاتی است که تابحال می دانستید، تا کمی بیشتر با شهر زیبای ونکوور آشنا شوید.

  1. ونکوور به نام “هالیوود شمال” شهرت دارد. در آمریکای شمالی، این شهر بعد از لس آنجلس در مقام دوم تولیدات تلویزیونی و بعد از لس آنجلس و نیویورک در مقام سوم صنعت تولید فیلم قرار دارد. اکثر تولیدات سینمایی در ونکوور، فیلم های آمریکایی می باشند، در حالیکه بیشتر تولیدات تورنتو، فیلم های کانادایی هستند.
  2. پایانه کشتی کروز ونکوور، چهارمین پایانه بزرگ در جهان است. اکثر کشتی هایی که از این پایانه خارج می شوند به سمت آلاسکا هدایت می شوند.
  3. بندر ونکوور بزرگترین بندر در کانادا و سومین بندر بزرگ در آمریکای شمالی از لحاظ میزان کل ظرفیت ورودی و خروجی بار می باشد.
  4. طولانی ترین استخر کانادا در شهر ونکوور قرار گرفته است. Kits Pool تنها استخر آب شور شهر است و در محله Kitsilano واقع شده است. طول هر لاین شنا در این استخر 137 متر است، که تقریبا 3 برابر بیشتر از طول یک استخر در مسابقات المپیک است.
  5. درمان زیبایی بوتاکس در ونکوور اختراع شد.
  6. املاک انگلیسی واقع در غرب ونکوور، در حقیقت محله ای برای نخبگان طبقه بالادست بوده است. افراد ساکن در این محله می بایست پاسپورت انگلیسی داشته و غیر از افراد رنگین پوست و یهودیان می بودند. خوشبختانه، این روزها شرایط تغییر کرده و طیف متنوع تری از افراد در این منطقه ساکن شده اند.
  7. استنلی پارک ونکوور(Stanley Park)، ده درصد بزرگتر از پارک مرکزی نیویورک است. یکی از محبوب ترین روش های تفریح و گشت و گذار در این پارک، دوچرخه سواری و یا پیاده روی در امتداد دیوار ساحلی معروف آن است.
  8. تمام سنجاب های خاکستری موجود در استنلی پارک از فرزندان هشت جفت سنجاب خاکستری هستند که ونکوور در سال 1909 به عنوان هدیه از شهر نیویورک دریافت کرده بود.
  9. بزرگترین مجسمه سرباز قلع اندود در شهر New Westminster واقع در منطقه شهری ونکوور قرار دارد. ارتفاع این مجسمه شگفت انگیز 9.75 متر و وزن آن 4،540 کیلوگرم است.
  10. ونکوور دارای بالاترین قیمت املاک در کانادا است و پس از شهرهای هنگ کنگ چین و سیدنی استرالیا، سومین بازار گران املاک و مستغلات را دارد که تهیه خانه در آن برای همه اقشار مقرون به صرفه نیست.
  11. چهل درصد از کل جمعیت ونکوور از مهاجران تشکیل شده است. این شهر دارای بالاترین نسبت آسیاییها در سرانه هر شهر در آمریکای شمالی است. محله تاریخی چینی ها (Chinatown) در ونکوور، یکی از این بزرگترین جمعیت های آسیایی در آمریکای شمالی است.
  12. گروه محیط زیست Greenpeace، یکی از موفق ترین گروه های زیست محیطی در سراسر جهان، در سال 1971 در ونکوور تاسیس شد. گروهی از داوطلبان برای اولین بار در Luna Café Gastown، که در حال حاضر به عنوان Smart Douth Cafe شناخته می شود، یکدیگر را ملاقات کردند.
  13. “چشم باد” در بالای کوه Grouse، تنها توربین بادی در حال کار در جهان است که دارای یک محفظه دیده بانی در قسمت بالای توربین برای مشاهده مناظر اطراف توسط گردشگران است.
  14. ونکوور شهری بسیار جوان و تازه تاسیس محسوب می شود. این شهر در سال 1886 به طور رسمی ثبت شده است و بنابراین سالگرد تاسیس آن با آغاز به کار برند Coca-Cola مشترک است. در 13 ژوئن سال 1886، فوران آتشفشان ونکوور بزرگ باعث آتش سوزی در شهر شد و تنها چند ساختمان از آتش سوزی جان سالم به در بردند.
  15. با وجود اینکه با شنیدن این نام ممکن است چیز دیگری به ذهن بیاید، ولی سوشی «رول کالیفرنیا» در واقع در ونکوور و توسط سرآشپز Hidekazu Tojo اختراع شد. شما می توانید از رستوران Tojo در محله Fairview ونکوور بازدید کنید.
  16. ونکوور یکی از بزرگترین شهرهای آمریکای شمالی است که در آن هیچ بزرگراهی که منتهی به مرکز شهر بشود پیدا نمی کنید.
  17. ساختمان دریایی واقع در خیابان 355 Burrard در مرکز شهر ونکوور، در گذشته بلندترین ساختمان در امپراتوری بریتانیا بوده است.
  18. بعد از ملبورن و وین، ونکوور اخیرا به عنوان سومین شهر مناسب با قابلیت زندگی در جهان شناخته شده است. شاخص «کیفیت و قابلیت زندگی»، 30 فاکتور مربوط به ایمنی، مراقبت های بهداشتی، منابع آموزشی، زیرساخت ها و محیط زیست را در بر می گیرد.
  19. “BC Place” اولین استادیوم سرپوشیده در کانادا بود. مساحت سقف جمع شونده آن 7500 متر مربع است که بزرگترین نوع آن در جهان است.
  20. ونکوور و ویکتوریا معتدل ترین آب و هوا را در کانادا دارند که بسیار مطبوع و دلپذیر است. ونکوور با داشتن به طور متوسط ​​1457 میلی متر بارندگی سالیانه، به طور میانگین 165 روز بارانی در سال به خود می بیند.
  21. شهرونکوور دربرگیرنده برخی از ثروتمند ترین محله ها در کل کانادا است که غنی ترین آنها غرب ونکوور است. متوسط ​​درآمد خانوار در این محلات سالانه 120،000 دلار است.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها