England Flag
Search
Search
Close this search box.

حقایقی جالب و مفید درباره شهر ادمونتون کانادا

حقایقی جالب و مفید درباره شهر ادمونتون کانادا

شهر ادمونتون (Edmonton) مرکز استان آلبرتا در کانادا است. جمعیت این شهر در سال ۲۰۱۶ حدود ۹۳۲،۵۴۶ نفر بود و دومین شهر بزرگ آلبرتا و پنجمین شهر بزرگ کانادا است. همچنین در سال ۲۰۱۶، جمعیت کلان شهر ادمونتون ۱،۳۲۱،۴۲۶ نفر بود که ششمین منطقه بزرگ شهری (CMA) در کانادا است. ادمونتون یک مرکز دولتی، فرهنگی و آموزشی است. این شهر سالانه میزبان برگزاری جشنواره های گوناگونی است. ادمونتون دارای آب و هوایی نسبتا خشک، تابستان های گرم و زمستان های سرد است. برخی از دانشگاه های کانادا که در شهر ادمونتون قرار دارند عبارتند از: دانشگاه کنکوردیا (Concordia University)، دانشگاه مک ایوان (MacEwan University)، دانشگاه کینگز، کالج نورکوئست (NorQuest College)، موسسه فناوری شمال آلبرتا (Northern Alberta Institute of Technology) و دانشگاه آلبرتا (University of Alberta).

در این مقاله به برخی واقعیت های جالب و تاریخی درباره ادمونتون می پردازیم.

1.ادمونتون شمالی ترین شهر آمریکای شمالی با جمعیت بیش از یک میلیون نفر است.

2.ادمونتون بزرگ ترین مرکز خرید آمریکای شمالی را دارد، بازار غرب ادمونتون؛ که وسعتش معادل 48 بلوک ساختمانی شهری است. West Edmonton Mall تا سال 2004 میلادی بزرگ ترین مرکز خرید دنیا محسوب می شد.

3.دره رودخانه ساسکاچوان شمالی (North Saskatchewan River Valley) در ادمونتون، بزرگ ترین مجموعه از پارک های شهری به هم پیوسته در آمریکای شمالی است.

4.در ادمونتون و حتی در کل آلبرتا هیچ موش صحرایی وجود ندارد.

حقایقی جالب و مفید درباره شهر ادمونتون کانادا

5.ادمونتون دارای بیش از 30 جشنواره سالانه است که مشهورترین آنها جشنواره های Folk، Fringe و جشنواره نمایش های خیابانی هستند.

6.در اولین روز تابستان، ادمونتون 17 ساعت و سه دقیقه از نور روز را در اختیار دارد. خورشید در 5:04 صبح طلوع کرده و در ساعت 10:07 عصر غروب می کند.

7.در زمستان شرایط به گونه دیگری است. خورشید در ساعت 8:49  صبح طلوع می کند و در ساعت 4:16 عصر غروب می کند و تنها 7 ساعت و 27 دقیقه نور روز را فراهم می کند.

8.سردترین روزی که در ادمونتون ثبت شده است، مربوط به تاریخ 26 ژانویه 1972 میلادی است. دمای هوا در آن روز 48.3- درجه سانتیگراد بود و وزش باد خنک آن را به 61- درجه سانتیگراد کاهش می داد.

حقایقی جالب و مفید درباره شهر ادمونتون کانادا

9.در ماه جولای سال 1987، در ادمونتون یک گردباد شدید رخ داد که سرعت باد به 416 کیلومتر در ساعت (258 مایل در ساعت) می رسید. این گردباد باعث شد تا چهل کیلومتر از خطوط ساحلی شهر را درنوردند که در برخی مناطق وسعت هجوم آب به شهر به 1 کیلومتر می رسید. در مجموع بیست و هفت نفر کشته و بیش از 300 نفر در جریان آن زخمی شدند. این یکی از بدترین بلایای طبیعی در تاریخ کانادا است.

10.گالری هنری آلبرتا در سال 1924 تاسیس شد و قدیمی ترین موسسه فرهنگی در آلبرتا است که در آن از کلکسیونی شامل بیش از 6000 شیء هنری نگهداری می شود.

11.Mark Messier، بازیکن معروف لیگ هاکی (NHL)، در ادمونتون متولد شده است.

12.ادمونتون یکی از بزرگترین شهرها از نظر وسعت در آمریکای شمالی است. این شهر کمی بزرگتر از کشور قبرس در مدیترانه است.

حقایقی جالب و مفید درباره شهر ادمونتون کانادا

13.بیش از 70 زمین گلف در منطقه شهری ادمونتون وجود دارد.

14. 275 کیلومتر مسیر مخصوص و پیاده راه جهت استفاده دوچرخه سواران و افرادی که پیاده روی می کنند، در ادمونتون وجود دارد.

15.بیش از 30 گونه از پشه ها در منطقه ادمونتون زندگی می کنند که مشکل آفرین ترینشان Vexans نامیده می شوند. در بعضی مواقع در فصل تابستان، حضور در فضاهای باز مخصوصا در زمان غروب خورشید، به دلیل وجود این پشه ها بسیار آزار دهنده می باشد.

16.جشنواره اسکی Birkebeiner کانادا هر ساله در ماه فوریه برگزار می شود و هزاران نفر از اسکی بازان از سراسر جهان به سراغ پیست اسکی 55 کیلومتری شهر می روند.

حقایقی جالب و مفید درباره شهر ادمونتون کانادا

17.غذاهای فوق العاده ای در شهر ادمونتون وجود دارد و تلاش های مداومی برای رشد بیشتر طبخ غذاهای محلی در حال انجام است. بعضی از بهترین رستورانهای شهر طبق گفته مجله Avenue Magazine، رستوران Budapest Deli و Jung Gak هستند.

18.ادمونتون نزدیک به مرکز جغرافیایی استان است. از این شهر به عنوان «دروازه ورود به شمال» یاد شده است چرا که این شهر مرکز اصلی ذخیره و خدمات برای پروژه های بزرگ شن و ماسه نفتی است که در شمال آلبرتا انجام می شود.

19.پارک ملی جاسپر در 370 کیلومتری غرب ادمونتون واقع شده و رفتن به آن با اتومبیل در حدود چهار ساعت زمان می برد.

20.دانشگاه آلبرتا (University of Alberta) که در سال 1908 میلادی در شهر ادمونتون تاسیس شده، در لیست ۵ دانشگاه برتر کانادا قرار دارد.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها