England Flag
Search
Search
Close this search box.

شش شهر کانادا در لیست بهترین شهرهای دنیا برای یافتن شغل

شش شهر کانادا در لیست بهترین شهرهای دنیا برای یافتن موقعیت شغلی

کانادا کشوری مهاجر پذیر است و همواره جزو اولویت‌ های مهاجران از سراسر دنیا بوده است. یکی از مهمترین دغدغه‌های مهاجران کاری از کشورهای مختلف، جستجو و یافتن شغلی متناسب با شرایط آنها است. دولت کانادا با برنامه‌ ریزی مناسب و داشتن سیاست‌ های اقتصادی و اجتماعی حساب شده موجب گردیده تا با وجود خیل عظیم مهاجران، همواره نرخ بیکاری در این کشور پایین باشد. از سال گذشته میلادی تاکنون 205 هزار موقعیت شغلی در کشور کانادا ایجاد شده است. مرکز آمار کانادا اخیرا اعلام کرد که در ماه میلادی گذشته (اکتبر)، با وجود اینکه تعداد افراد کمتری در جستجوی کار بوده اند، 11،200 موقعیت شغلی به بازار کار کانادا افزوده شده است. این میزان افزایش فرصت های شغلی در ماه اکتبر به اندازه ای کافی بود تا میزان بیکاری در طی ماه به پایین‌ ترین حد خود در ۱۰ سال گذشته رسیده و در حدود 5.8 درصد تخمین زده شود.

شش شهر کانادا یعنی کلگری، ونکوور، اتاوا، تورنتو، کبک و مونترال همگی جزو بهترین شهرهای جهان برای پیدا کردن کار هستند.

گزارش جدیدی که توسط شرکت آلمانی Movinga تهیه شده است، به بررسی آمار اشتغال در کشورهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OEDC) پرداخته و در آن شهرها از نظر قدرت اقتصادی، میزان فرصت های موجود برای زنان، جوانان و مهاجران و همچنین استانداردهای زندگی مورد مقایسه قرار گرفته اند تا بهترین شهرها برای جویندگان کار مشخص شوند.

شش شهر کانادا در لیست بهترین شهرهای دنیا برای یافتن شغل

این مطالعه همچنین به بررسی برخی عوامل کوچک از قبیل شکاف درآمدی میان مردان و زنان، سطح مهاجرت، ثبت کسب و کارهای جدید و اثربخشی دولت نیز پرداخت تا بر این اساس شهرها را امتیاز بندی کند. هر شهری که توانست در مجموع امتیاز بالاتری به دست بیاورد، در رتبه بالاتری نسبت به دیگران قرار گرفت.

از میان 100 شهر موجود در لیست، شهرهای کلگری، ونکوور، اتاوا و تورنتو در میان 50 شهر برتر قرار گرفتند. شهر کلگری با کسب مجموع امتیاز 6.79 از 10، بعد از شهرهای بوستون آمریکا و مونیخ آلمان، در رتبه سوم دنیا قرار گرفت.

بالاترین معیاری که کلگری توانست امتیاز خوبی برای آن کسب کند، رده فرصت های موجود برای زنان بود. در این بخش، کلگری به طور مشترک با دیگر شهرهای کانادایی موجود در لیست توانست امتیاز 7.97 از 10 را کسب کند. کمترین امتیازی که شهرهای کانادایی به دست آوردند در بخش قدرت اقتصادی بود که فقط  امتیاز 6.01 از 10 را به دست آوردند.

تورنتو به سختی در رده 50 شهر برتر قرار گرفت و با کسب رتبه 48، امتیاز کل این شهر معادل 6.01 بود. پایین ترین امتیاز تورنتو (4.86) هم مربوط به معیار قدرت اقتصادی بود.

Finn Age Hänsel، مدیر عامل شرکت Movinga در بیاناتی گفت:”اگرچه بعضی از شهرها فرصت های شغلی خوبی برای مردان ارائه می دهند، ولی شکاف دستمزدی و فرصت های موجود برای پیشرفت شغلی زنان می تواند بسیار متفاوت از سایر کشورها باشد. با توجه به این ملاحظات، ما امیدواریم که این مطالعه یک دید کلی از این شهرها ارائه دهد و به افرادی که در جستجوی شغل هستند کمک کند تا بتوانند در مورد تغییر شغلی بعدی خود تصمیم گیری آگاهانه تری داشته باشند.”

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها