ویزا موندیال - visa mondial
Search
Close this search box.

مناسب ترین کشورهای جهان برای زندگی زنان

مناسب ترین کشورهای جهان برای زندگی زنان

طبق رتبه بندی انجام شده بر اساس گزارش US News& world Report در سال 2018، کشور دانمارک توانست از سوئد پیشی بگیرد و در صدر جدول رتبه بندی بهترین کشورهای جهان برای زندگی زنان قرار بگیرد.

پیش از روز جهانی زن در ماه مارس گذشته، این سازمان رسانه ای، بیش از 9000 زن را به عنوان بخشی از این رتبه بندی مورد مطالعه و نظرسنجی قرار داد. طبق این نظرسنجی، 80 کشور برتر دنیا برای زندگی زنان مورد بررسی قرار گرفته است. برای تهیه فهرست کامل بهترین کشورهای جهان در سال 2018، حدود 21 هزار نفر از صاحبان کسب و کار، نخبگان و شهروندان عادی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفتند تا 80 کشور برتر در مقیاس جهانی، بر اساس معیارهایی مانند نفوذ اقتصادی، حق شهروندی و کیفیت زندگی مشخص شوند.

بهترین کشورها برای زندگی زنان از لحاظ پنج ویژگی حقوق بشر، برابری جنسیتی، تساوی حقوق، پیشرفت و امنیت بر اساس 10 نمره امتیاز بندی شده اند.

21 کشور برتر جهان برای زندگی زنان، در لیست زیر به ترتیب صعودی رتبه بندی شده اند.

مناسب ترین کشورهای جهان برای زندگی زنان
21. لهستان
این کشور مستقل، همه امتیازات را به دست نیاورد و فقط توانست امتیاز 0.8 در برابری حقوق و 2.5 در پیشرفت کسب کند، اما کسب امتیازات متوسط که شامل نمره 5.3 در برابری جنسیتی و 5.3 برای حقوق بشر است، به این کشور جایگاهی در این فهرست داده است.

20. پرتغال
این کشور واقع در اروپای غربی، دچار کشمکش های مالی بوده و تساوی درآمدی در آن، امتیاز پایینی معادل 1.3 را دارد. با این حال، با کسب امتیاز 7.3 دارای امنیت برای زنان است، و از نظر حقوق بشر امتیاز 6.2 را دارا است که از حد میانگین بالاتر می باشد.

19.ایتالیا
این کشور مهد هنر، شراب و غذاهای مشهور و خوش مزه است، که امتیاز متوسطی ​​برای تساوی جنسیتی (5.8)، پیشرفت (4.2) و حقوق بشر (6.2) کسب کرده است، اما بیکاری زنان همچنان نگرانی بزرگی به شمار می رود.

18. اسپانیا
بیکاری زنان در اسپانیا همچنان یک مساله است و نابرابری درآمدی حدود 1.4 است. با این حال، این کشور از نظر تساوی جنسیتی با امتیاز 6.4 و از نظر حقوق بشر با امتیاز 6.2 در حال پیشرفت است.

17. ژاپن
ژاپن یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا، از نظر میزان پیشرفت، امتیاز کامل 10 را به دست آورده است. با این حال، با کسب امتیاز تکان دهنده 0.7 برای برابری جنسیتی و کسب امتیاز 3.1 برای حقوق بشر، هنوز راه  زیادی در پیش دارد.

16.ایالات متحده
نابرابری درآمدی یکی از چالش هایی است که همچنان ایالات متحده با آن مواجه است و در این زمینه امتیاز 1.4 را به دست آورده است. با این حال، قدرت برتر آمریکای شمالی توانسته از نظر پیشرفت، امتیاز بالای 8.8 و از نظر تساوی جنسیتی، امتیاز مناسب 7.6 را کسب نماید.

15. ایرلند
ایرلند با داشتن جامعه ای محافظه کار، تنها توانسته امتیاز پایین 3.6 را از نظر پیشرفت داشته باشد و برای تساوی حقوق و درآمد هم فقط توانسته 3.6 امتیاز کسب کند، اما امتیاز بالایش در زمینه حقوق بشر (8.1) باعث ارتقاء جایگاه این کشور در فهرست رتبه بندی شده است.

14. فرانسه
این کشور اروپای غربی تأثیر زیادی بر جهان دارد و یکی از اولین کشورهایی است که طرفدار حقوق فردی بوده است. این کشور در تساوی جنسیتی و حقوق بشر امتیاز بالایی گرفت، اما در تساوی درآمدی، امتیاز پایین 2.4 را کسب نمود.

13.انگلستان
این کشور با داشتن یک نخست وزیر زن، امتیازات بالایی کسب نموده به طوری که در تساوی جنسیتی امتیاز 8.5 و در حقوق بشر امتیاز 9 را کسب کرد. با این حال، امتیازش از نظر برابری درآمد به طرز عجیبی پایین و فقط 2.8 است.

12. اتریش
این کشور اروپای مرکزی دارای فرهنگ بالا و استانداردهای بالای زندگی است و امتیازات مناسبی از نظر حقوق بشر و برابری جنسیتی نیز دارد. با این حال، از نظر تساوی درآمدی، هنوز راه زیادی در پیش دارد زیرا تنها امتیاز متوسط 5.5 را کسب کرده است.

11.لوکزامبورگ
ثروتمندترین کشور در اتحادیه اروپا با بالاترین سطح استاندارد زندگی و امتیاز بالا از نظر حقوق بشر، کشور لوکزامبورگ است که در زمینه برابری جنسیتی امتیاز 6.9، و از نظر پیشرفت 5.4 و  برای تساوی درآمد نیز امتیاز 6.2 را به دست آورده است.

10. آلمان
این کشور در میزان پیشرفت با امتیاز 9.2 و در حقوق بشر با امتیاز 8.2 در رتبه بالایی قرار گرفته است، ولی از نظر تساوی جنسیتی، امتیاز 7.6 را کسب نموده است.

9. نیوزیلند
در سال 2017، Jacinda Ardern، نخست وزیر این کشور، حزب پیشرفته کارگر را رهبری کرد و به پیروزی رساند و جوان ترین رهبر زن در جهان شد. با این حال، این کشور تنها امتیاز 7.6 را از نظر برابری جنسیتی داراست.

8. استرالیا
استرالیا با داشتن امید به زندگی زیاد برای مردان و زنان، امتیاز 9.1 از 10 را برای حقوق بشر به دست آورد، ولی در زمینه تساوی جنسیتی توانست امتیاز پایین تر 8.4 را کسب کند.

7. سوئیس
سوئیس بر اساس رتبه بندی ها، در مجموع بهترین کشور در جهان معرفی شده است. این کشور بی طرف و مسالمت آمیز، امتیاز 9 از 10 را در برابری جنسیتی به دست آورد.

6. کانادا
کانادا کشوری در آمریکای شمالی، که تنوع قومی و فرهنگی زیادی در آن وجود دارد، برای حقوق بشر و تساوی جنسیتی امتیاز بالایی به دست آورده و بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

5. فنلاند
فنلاند اولین کشوری بود که به طور نامحدود به زنان حق رای و انتخاب شدن در پارلمان را داد. فنلاند یکی از کشورهایی است که دارای بهترین شرایط محیطی برای زندگی زنان می باشند.

4.هلند
هلندی ها توانسته اند شکاف جنسیتی را در بخش های سلامت، آموزش، اقتصاد و سیاست کاهش دهند و مزایایی همچون پرستار مخصوص مادران را در اختیار زنان قرار دهند.

3. نروژ
نروژ سومین کشور برتر از بین 144 کشور جهان، بر اساس گزارش World Economic Forum’s Global Gender Gap Report در سال 2016 بوده است. قانون سخاوتمندانه مرخصی زایمان طولانی مدت، تنها یکی از دلایلی است که نروژ، یکی از مهم ترین کشورهای عضو جنبش در جهان است.

2. سوئد
بر اساس گزارشی از YouGov، با یک رتبه نزول نسبت به جایگاه خود در سال 2017، سوئدی ها بیشترین نگرش مترقی را نسبت به برابری جنسیتی دارا می باشند.

1. دانمارک
دانمارک، کشور مترقی حوزه اسکاندیناوی، با کسب بالاترین امتیاز از منظر حقوق بشر و برابری جنسیتی، کشور برتر برای زندگی زنان می باشد که دارای سیستم مراقبت روزانه از کودکان می باشد و کشوری با سیاستهای انعطاف پذیر در زمینه مرخصی والدین در اروپا است.

 

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها