England Flag
Search
Search
Close this search box.

مرز مشترک آمریکا-کانادا بسته شد

مرز کانادا امریکا

در پی نفوذ ویروس کرونا در نیمکره غربی زمین، دو کشور ایالات متحده و کانادا که طولانی ترین مرز زمینی جهان را دارند، در توافقی دوجانبه تصمیم به بستن موقت این مرز به روی مسافرانی که سفر غیرضروری دارند گرفته اند. این اقدام در راستای محدود نمودن گسترش ویروس کرونا اتخاذ شده است.

پردزینت دانلد ترامپ اولین فردی بود که امروز 18 مارس 2020 این اقدام را از طریق توییر به همه اطلاع داد. وی در حساب توییتر خود نوشت:

ما بر اساس توافق دوجانبه به طور موقت مرزهای شمالی مان را با کانادا به روی سفرهای غیرضروری می بندیم. تجارت مشمول این محدودیت نمی شود. جزییات متعاقبا اعلام خواهد شد!  

نخست وزیر کانادا جاستین ترودو نیز اعلام کرده توریست ها و خریدکنندگان مجاز به تردد از این مرز نیستند. او نیز امروز 18 مارس 2020 این خبر را بیان کرد. کانادایی هایی که در ایالات متحده حضور دارند می توانند به کانادا برگردند. کامیون ها نیز ، برای رساندن مواد غذایی، دارو و سوخت به هر دو کشور حق تردد از این مرز را دارند.

البته کانادایی هایی که دارای علائم کرونا هستند مجاز به سوار شدن در هواپیما نیستند بلکه می توانند از مرز زمینی وارد کانادا شوند. نخست وزیر کانادا آقای جاستین ترودو در پاسخ به یک خبرنگار گفته است که البته گزینه محدودیت های سفری در داخل کانادا هنوز روی میز است که در صورت اضطرار اقدام مقتضی در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

همین دو روز پیش 16 مارس بود که جاستین ترودو خبر ممنوعیت سفر تمام اتباع خارجی به داخل کانادا را اعلام کرد و البته بیان داشت که “فعلا” شهروندان ایالات متحده مشمول این محدودیت نخواهند بود. بسته شدن این مرز مشترک نشان می دهد که کانادا عزمی راسخ در مبارزه با کرونا دارد. این در حالی است که آمریکا شریک تجاری اصلی کانادا است و بالغ بر 70 درصد صادرات کانادا وارد آمریکا می شود.

ممانعت از ورود آزادانه افراد ضربه دیگری به اقتصاد هر دو کشور وارد خواهد کرد و آسیب پذیرترین صنایع در این میان گردشگری خواهد بود. گفتنی است روزانه 200 هزار نفر برای کار، سفر، خرید و بازدید از خانواده از این مرز تردد می کنند.       

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها