Search
Close this search box.

کلاهبرداری موسسات مهاجرتی | فریب نخورید

کلاهبرداری مهاجرتی

هشدار! مراقب کلاهبرداری موسسات مهاجرتی و ارائه مدرک جعلی برای مهاجرت باشید! 

فرآیند مهاجرت در بهترین حالت خود نیز دلهره‌آور و گیج‌کننده است. تلاش برای یافتن یک موسسه مهاجرتی معتبر که شما را در این راه راهنمایی و کمک کند، شاید یک چالش بزرگ و ترسناک‌ به‌نظر برسد.

البته حق دارید؛ با افزایش تمایل مردم به مهاجرت، متاسفانه کلاهبرداری مهاجرتی نیز رواج پیدا کرده است. موسسات جعلی متعددی وجود دارند که تلاش می‌کنند با ارائه مدارک و تضمین‌های جعلی و امیدهای واهی، شما را در دام بیندازند.

اگر قصد انتخاب یک موسسه مهاجرتی را دارید، اما ترسیده‌اید؛‌ یا اگر پرونده شما توسط یک موسسه در جریان است،‌ اما به اعتبار آن موسسه شک دارید؛ با مطالعه این مقاله دغدغه شما رفع خواهد شد. همچنین، اگر در دام موسسات کلاهبردار افتاده‌اید و دنبال راه‌حل هستید، باز هم مطالعه این مقاله راه چاره شما خواهد بود. 

در این مقاله جامع با انواع رایج کلاهبرداری شرکت‌های مهاجرتی، روش‌های جلوگیری از کلاهبرداری و همچنین اقدامات قانونی بعد از کلاهبرداری آشنا خواهید شد.

توجه داشته باشید که با یک انتخاب نادرست،‌ نه‌تنها پول و زمان خود را از دست می‌دهید،‌ بلکه ممکن است شانستان را برای مهاجرت به کشور مد‌نظر برای همیشه از دست بدهید.

۱. وعده ویزای تضمینی؛ دروغی به وسعت اقیانوس!

اگر در هر موسسه مهاجرتی، وعده «اخذ ویزای موقت یا دائم با ۱۰۰٪ تضمین» به شما داده شد، از همان راهی که آمده‌اید برگردید! متاسفانه برخی از افرادی که به دروغ خود را مشاور مهاجرتی معرفی می‌کنند، با دادن وعده دریافت تضمینی ویزا، برای متقاضیان دام کلاهبرداری مهاجرتی پهن می‌کنند. 

اما در واقعیت، بررسی پرونده هر متقاضی فقط بر‌عهده افسر مهاجرتی است. پرونده همه افراد توسط معیارهای یکسان سنجش می‌شوند و هیچ فرد یا شرکتی نمی‌تواند ادعای اخذ ویزای تضمینی را به متقاضیان ارائه کند.

ایستگاه تجربه

بسیاری از موسساتی که به کلاینت‌های خود وعده ویزای تضمینی می‌دهند، ادعا می‌کنند که در‌صورت ریجکتی ویزا، کل مبلغ دریافتی را به مشتری باز می‌گردانند. البته این موسسات روی قول خود باقی می‌مانند و واقعا پول کلاینت را به‌طور کامل به وی بر می‌گردانند.

اما نکته مهم ماجرا اینجاست که این شرکت‌ها از قبل می‌دانند که پرونده متقاضی به نتیجه نخواهد رسید! در این نوع کلاهبرداری مهاجرتی، شرکت برای حدود یک‌ سال روی پول مشتری سرمایه‌گذاری کرده و سود هنگفت آن را دریافت می‌کند؛ سپس،‌ بعد از ریجکتی ویزا، این پول را به‌طور کامل به مشتری باز می‌گرداند و سود آن را نزد خود نگه می‌دارد.

۲. وعده اخذ ویزای موقت یا دائم به‌صورت فوری!

اخذ ویزای فوری در کمترین زمان! این عبارت دیگری است که کلاهبرداران مهاجرتی از آن برای به دام انداختن مشتریان خود استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که فرآیند اخذ ویزا و اقامت کشورهای مختلف، پروسه‌ای زمان‌بر است و چیزی بین چند ماه یا حتی چند سال طول می‌کشد.

بنابراین، هر‌گاه یک مشاور یا موسسه مهاجرتی به شما وعده اخذ ویزای فوری داد، باید روی صحت و اعتبار آن وکیل یا موسسه شک کنید. گرفتن ویزای فوری برای اکثر کشورها در عمل امکان‌پذیر نیست.

۳. وعده جاب آفر با درآمد بالا؛ شگرد رایج کلاهبرداران مهاجرتی!

کلاهبرداری مهاجرتی در حوزه دریافت جاب آفر بیشترین قربانی را از متقاضیان می‌گیرد. ممکن است با تبلیغات شغل رویایی خود در کانادا با درآمد بالا مواجه شوید. موسسات مهاجرتی غیر‌معتبر پیشنهاد قراردادهای کاری با درآمد بالا را به مشتریان عرضه می‌کنند و از این طریق پول زیادی از کلاینت خود می‌گیرند.

در این مورد، توجه داشته باشید که شرکت‌ها و کارفرمایان کانادایی بدون هماهنگی اداره مهاجرت و مراجع قانونی، اجازه استخدام مهاجران را ندارند؛‌ بنابراین وعده دریافت تضمینی جاب آفر با درآمد بالا توسط موسسات پوچ و توخالی است.

برای دریافت جاب آفر و اقدام برای ویزای کاری،‌ باید از طریق سایت‌های کاریابی معتبر یا توسط وکلا و مشاوران تایید‌شده هر کشور اقدام کنید. اگر قصد مهاجرت کاری دارید، در مقاله جاب آفر کانادا، اطلاعات جامعی را در این رابطه برای شما گردآوری کرده‌ایم.

۴. کلاهبرداری مهاجرتی از طریق ایمیل، تلفن یا واتس‌اپ

ممکن است ایمیل، تماس تلفنی یا پیامی در واتس‌اپ دریافت کنید که در آن پیشنهاد جذابی برای مهاجرت به کانادا ارائه شود. معمولا در این پیام‌ها از قربانی اطلاعات شخصی یا بانکی فرد تقاضا می‌شود.

در این زمینه در نظر داشته باشید که اداره مهاجرت کانادا (IRCC) هیچ‌وقت برای دریافت اطلاعات شخصی یا پرداخت وجه به متقاضی پیام نمی‌دهد. همه پرداخت‌ها باید از طریق سایت‌های رسمی و درگاه‌های بانکی معتبر انجام شوند.

تمرکز کلاهبرداران تلفنی بیشتر روی دانشجویان بین‌المللی مقیم کاناداست. افرادی که در کانادا دانشجو هستند باید مراقب کلاهبرداری‌های مهاجرتی بعد از مهاجرت باشند.

ممکن است فردی با شما تماس بگیرد و خود را افسر IRCC معرفی کند. این فرد به دانشجو می‌گوید که برای جلوگیری از ابطال ویزا و اخراج از کانادا، باید اطلاعات شخصی یا مالی خود را ارسال کند یا مبلغی را بپردازد. طبق اعلام خود IRCC، اگر شخصی با شما تماس گرفت و درخواست اطلاعات شخصی یا پرداخت مبلغی برای جلوگیری از اخراجتان از کانادا را مطرح کرد،‌ قطعا کلاهبردار است. IRCC،‌ هرگز به‌صورت حضوری، آنلاین یا تلفنی برای دریافت مبالغ و جریمه با شما تماس نخواهد گرفت. 

۵. کلاهبرداری مهاجرت با ساخت سایت‌ جعلی

این‌روزها ساخت یک وبسایت جعلی مشابه سایت‌های معتبر و حرفه‌ای کار بسیار راحتی است. برخی از کلاهبرداران، سایت‌هایی مشابه سایت رسمی IRCC را طراحی می‌کنند و با طراحی تبلیغات اینترنتی جعلی، ترافیک سایت خود را بالا می‌برند. 

معمولا در این سایت‌های جعلی وعده اخذ ویزای تضمینی، فوری و با هزینه کمتر به مخاطبان ارائه می‌شود. در این رابطه یک قانون ساده وجود دارد:‌

به هر چیزی که بیش‌از‌حد خوب به نظر می‌رسد، اعتماد نکنید.

طبق اعلام IRCC، یک وب‌سایت اگر شرایط زیر را داشته باشد، جعلی است:

  • در سایت از شما درخواست شود که برای دسترسی به فرم‌ها و راهنماها هزینه پرداخت کنید. کلیه فرم‌ها در سایت IRCC به‌صورت رایگان وجود دارند. 
  • این سایت ادعای شرایط ویژه مهاجرت مانند دریافت جاب آفر فوری،‌ ویزای تضمینی و سایر موارد را عنوان می‌کند. 
  • به‌نظر می‌رسد که سایت رسمی دولت کاناداست، اما فقط یک زبان دارد؛ URL آن Canada.ca نیست یا آدرس آن با عبارت «gc.ca» پایان نمی‌یابد. 
  • سایت اعلام کرده است که قبل از درخواست باید همه اطلاعات شخصی را وارد کرده و پرداخت‌ها را انجام دهید. 
  • در ابتدای آدرس سایت عبارت «HTTPS» و قفل سبز‌رنگ وجود ندارد. البته حتی اگر این عبارت وجود داشت نیز باید مراقب باشید. 
  • امکان برقراری تماس از طریق بخش «تماس با ما»‌ در سایت وجود ندارد. 
  • یک غریبه از طریق ارسال ایمیل، سایت را به شما معرفی کرده باشد.
کلاهبرداری مهاجرتی

چطور از اعتبار یک سایت مهاجرتی مطمئن شویم؟‌

  • با یک سرچ ساده در گوگل و مطالعه ریویوها،‌ بررسی کنید که آیا مشکلی در آن سایت گزارش شده است یا خیر.
  • قبل از هرکاری از طریق ایمیل یا تلفن با مالک وب‌سایت تماس بگیرید. 
  • از به‌روز بودن مرورگر اینترنتی خود مطمئن شوید؛ فیلترهای مرورگر می‌توانند به شناسایی سایت‌های جعلی کمک کنند. 
  • به سایت‌هایی که از طریق ایمیل به شما معرفی می‌شوند، شک کنید. 
  • قبل از اطمینان از امن بودن سایت و کسب‌و‌کار،‌ از انتشار اطلاعات شخصی خود خودداری کنید. 
  • قبل از هر کاری، شرایط، اعلامیه‌ها و ضوابط آن سایت را مطالعه کنید. 
  • در سایت،‌ روی آیکون‌ شبکه‌های اجتماعی شرکت کلیک کنید و رسانه‌های اجتماعی موسسه و نظرهای مخاطبان آن‌ها را بررسی کنید. 

۶. کلاهبرداری شرکت‌های مهاجرتی با وعده داشتن روابط خاص با سفارت‌

اگر وکیل وعده داشتن رابطه خاص (پارتی) با سفارت،‌ افسر مهاجرتی یا مسئولان دانشگاه‌ها را ارائه کرد،‌ قصد کلاهبرداری مهاجرتی از شما را دارد. اخذ ویزا با داشتن روابط خاص با مسئولان دروغ است و در واقعیت امکان‌پذیر نیست.

۷. مهاجرت بدون مدرک زبان یا بدون پول

یکی دیگر از ترفندهای کلاهبرداران مهاجرتی، دادن وعده مهاجرت بدون مدرک زبان، بدون پول و سرمایه یا بدون تمکن مالی به کشورهای مختلف از‌جمله کاناداست.

برای اقدام از طریق هر کدام از برنامه‌های مهاجرت به کانادا، باید حداقلی از سطح زبان را داشته باشید. همچنین،‌ هر کدام از این برنامه‌ها هزینه‌های خاص خود را دارند؛ برخی از برنامه‌ها ارزان‌تر و برخی گران‌تر هستند. اما وعده مهاجرت بدون سرمایه و مدرک زبان یک کلاهبرداری اینترنتی صد‌درصدی است.

کلاهبرداری مهاجرتی

مشاور مهاجرتی مجاز و معتبر کیست؟ تشخیص وکیل از کلاهبردار

اداره مهاجرت کانادا به صراحت اعلام کرده است که فقط افراد زیر حق ارائه مشاوره مهاجرتی به متقاضیان را دارند:‌

روش‌های بررسی اعتبار موسسات مهاجرتی

اطلاعات مشاور مهاجرتی خود را در CICC جست‌و‌جو کنید

اولین کار این است که درباره وکیل مهاجرتی خود تحقیق کنید. برای مهاجرت به کانادا، وکیلی که انتخاب می‌کنید باید توسط IRCC تایید شده باشد. از مشاور یا وکیل خود بخواهید که کد فعالیت RCIC در انجمن CICC را در اختیارتان قرار دهد.

معمولا موسسات مهاجرتی معتبر، گواهی‌ها، پروانه‌ها و شماره عضویت وکیل خود در انجمن CICC را در وب‌سایت خود قرار می‌دهند.

برای بررسی اعتبار وکیل مهاجرتی خود وارد لینک «بررسی اعتبار وکلای مهاجرتی کانادا» شوید؛ مطابق عکس، در پایین صفحه و در بخش «RCIC» شماره عضویت وکیل را وارد کنید تا اطلاعات این شخص برای شما نمایش داده شود.

در‌صورتی که اطلاعات وکیل در این سایت نبود، یا وضعیت وکیل «Active» عنوان نشده بود، از سپردن کار به او خودداری کنید.

سایر روش‌های جلوگیری از کلاهبرداری موسسات مهاجرتی

  • شرکت‌های مهاجرتی معتبر، وکلای مهاجرتی تایید‌شده و معتبر دارند. از اعتبار وکیل خود اطمینان حاصل کنید. 
  • پیش از مراجعه به موسسات، اطلاعات خود را درباره روش‌های مهاجرت به کشور مقصد افزایش دهید. 
  • حتی اگر آفر جذاب و ویژه موسسات در حال انقضا بود، عجله نکنید. پیش از هر‌گونه پرداخت، تحقیقات کاملی درباره موسسه انجام دهید. 
  • از مشاور مهاجرتی خود سوال بپرسید. کسی که مایل به پاسخ دادن به سوال‌های ساده نیست، در آینده نیز کمکی به شما نخواهد کرد. 
  • حداقل یک‌بار به‌صورت حضوری به دفتر موسسه مراجعه کنید. 
  • درباره سابقه شرکت، رتبه‌بندی‌ها،‌ خدمات،‌ شکایت‌ها و نحوه رسیدگی به شکایت‌ها در شرکت تحقیق کنید. 
  • پیش از امضای هر سند یا قرارداد، همه جوانب مثبت و منفی آن را بررسی کنید. 
  • از پرداخت مبالغ به حساب شخصی افراد خودداری کنید، پرداخت‌ها باید به حساب شرکت انجام شوند. 
  • کل مبلغ را یک‌جا پرداخت نکنید. 
  • در هنگام امضای قرارداد،‌ باید نام وکیل و شماره ثبت وی نیز در قرارداد ذکر شود. 
  • فریب دکوراسیون و ظاهر شیک موسسه‌های مهاجرتی نا‌معتبر را نخورید. 
  • به آفرهای جذابی که مهاجرت را کار آسانی نشان می‌دهد، تردید کنید. 
  • به‌طور مستمر پرونده مهاجرتی خود را از مسئول مربوطه پیگیری کنید. 
  • هرگز فرم‌های پر‌نشده و خالی را امضا نکنید. 
  • تحت تاثیر وعده‌ها و قول‌های جذاب قرار نگیرید. 

آیا امکان جعل لیبل ویزا وجود دارد؟‌ چطور ویزای جعلی را تشخیص دهیم؟

در برخی از موارد کلاهبرداران مهاجرتی ایمیلی مبنی بر تایید درخواست ویزا ارسال می‌کنند؛ سپس از شما می‌خواهند که پاسپورت خود را برای انجام امور پیکاپ ویزا برای آن‌ها بفرستید. احتمالا شما نیز با خوشحالی گذرنامه خود را ارسال می‌کنید.

سپس، بعد از مدتی پاسپورتتان را با لیبل ویزا به شما تحویل می‌دهند؛ غافل از اینکه این ویزا تقلبی و فیک است! برای جلوگیری از این اتفاق ناگوار،‌ بهترین توصیه این است که امور مهاجرت و پیک‌آپ ویزای خود را به موسسات معتبر و با‌سابقه بسپارید.

بیشتر بخوانید:

طبق اعلام اداره مهاجرت کانادا، اگر یک مشاور یا وکیل مورد‌ تایید IRCC نیست، برای جلوگیری از کلاهبرداری مهاجرتی نباید از خدمات او استفاده کنید.

نکته مهم

IRCC کلیه درخواست‌های ثبت‌شده توسط مشاوران مهاجرتی غیر‌مجاز را رد می‌کند و در لیست سیاه قرار می‌دهد؛ بنابراین در انتخاب وکیل و مشاور مهاجرتی خود دقت لازم را داشته باشید.

هر متقاضی مهاجرت به کانادا، مسئول پرونده خود است و نمی‌تواند ایرادهای پرونده را به گردن دیگران بیندازد. همچنین، ارائه مدارک تقلبی یا گمراه‌کننده به IRCC، خلاف قانون است و ممکن است متقاضی را با چندین سال ممنوعیت ورود به خاک کانادا مواجه کند.

نکات مهمی که باید درباره کلاهبرداری مهاجرتی بدانید!

  • برای درخواست ویزا یا شهروندی کانادا، خود فرد نیز می‌تواند به‌تنهایی اقدام کند. اما افرادی که زمان یا دانش کافی در این زمینه را ندارند، بهتر است از کمک وکلای معتبر استفاده کنند. 
  • هیچ فرد یا شرکتی با مقامات دولتی کانادا در ارتباط نیست و نمی‌تواند اخذ ویزا را برای شما تضمین کند.
  • هر مشاوری که شما را به ارائه مدارک تقلبی و جعلی ترغیب کرد، کلاهبردار است. ارائه مدارک جعلی به IRCC جرم است.
  • برای اخذ اقامت دائم کانادا از انجام ازدواج غیر‌واقعی با افراد مقیم این کشور خودداری کنید. مراقب کلاهبرداری مهاجرتی افراد سود‌جو در این زمینه باشید. 
  • شما می‌توانید اطلاعات رایگان هر نوع ویزا را در سایت IRCC مشاهده کنید. 
  • هزینه‌های پردازش پرونده‌ها در سراسر جهان یکسان است. هزینه خدمات موسسات مهاجرتی در شهرها، استان‌ها و کشورهای مختلف با هم متفاوت است. 
  • امکان جعل لیبل ویزا در پاسپورت نیز وجود دارد؛ بنابراین حتما برای پیک‌آپ ویزای خود یا شخصا اقدام کنید یا از موسسه‌های قابل‌اعتماد و معتبر کمک بگیرید.

ارائه مدرک جعلی برای مهاجرت؛ اقدامی درست یا نادرست؟

مراقب باشید! هر مشاوری که شما را به ارائه مدارک جعلی برای سفارت کانادا ترغیب کرد، کلاهبردار است. جعل مدرک برای ویزا ممکن است در کوتاه‌مدت مشکل شما را حل کند؛ اما مطمئن باشید که این کار در دراز‌مدت برای شما مشکلات جدی فراوانی ایجاد خواهد کرد.

متاسفانه برخی از موسسات مهاجرتی مشتریان خود را به جعل سابقه کار برای مهاجرت، ارائه مدرک آیلتس جعلی، مدرک تحصیلی تقلبی یا هر نوع مدرک دیگری تشویق می کنند. توجه داشته باشید که ارائه مدارک جعلی به سفارت کانادا جرمی جدی است و احتمالا عواقب زیر را در پی دارد:

  • ممنوعیت ورود به کانادا برای حداقل ۵ سال
  • ایجاد سوء سابقه تقلب در پایگاه داده IRCC
  • لغو وضعیت اقامت دائم یا شهروندی کانادا
  • متهم شدن به جرم
  • اخراج از کانادا

بنابراین اکیدا توصیه می‌کنیم که از جعل مدارک مهاجرتی کانادا خودداری کنید؛ چرا که اداره مهاجرت کانادا ممکن است برای ارزیابی اعتبار مدارک تحصیلی و کاری به دانشگاه یا محل کار اعلام‌شده ایمیل بزند.

متاسفانه بسیاری از افراد خودشان نمی‌دانند که موسسه مهاجرتی برایشان مدرک جعلی بارگزاری کرده است؛ بنابراین حتما در انتخاب موسسه مهاجرتی خود احتیاط کنید تا درگیر این دردسرها و مشکلات ارائه مدارک جعلی به اداره مهاجرت کانادا نشوید.

چگونه بهترین وکیل یا مشاور مهاجرتی را انتخاب کنیم؟

  • مشاور خود را فقط از میان وکلای مورد‌تایید IRCC انتخاب کنید. 
  • از توصیه افراد قابل‌اعتماد یا افرادی که تجربه همکاری موفق با یک موسسه مهاجرتی را داشته‌اند،‌ استفاده کنید. 
  • حتما پیش از عقد قرارداد با یک شرکت، با یک یا دو شرکت دیگر نیز مشاوره انجام دهید و سابقه و خدمات آن‌ها را با هم مقایسه کنید. از اینکه این شرکت‌ها چه خدماتی را با چه قیمتی ارائه می‌کنند، اطمینان حاصل کنید و بعد تصمیم بگیرید. 

اگر در دام کلاهبرداران مهاجرتی افتادم،‌ چه کنم؟‌

اگر از کلاهبردار بودن وکیل خود مطمئن شدید، اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که با یک وکیل مهاجرتی خبره، معتبر و خوش‌نام دیگر مشورت کنید تا راه چاره را به شما نشان دهد. ممکن است وکیل کلاهبردار در سایت IRCC مدارک جعلی بارگذاری کرده باشد؛‌ بنابراین حتما مدارکتان را از وکیل درخواست کنید.

وکیل جدید و معتبر، برای اطمینان از اعتبار مدارک آپلود‌شده شما، آن‌ها را دریافت کرده و سپس با بررسی شرایط پرونده هر فرد، راه چاره را به متقاضی پیشنهاد می‌کند.

همچنین، ممکن است قصد شکایت از وکیل کلاهبردار را داشته باشید که در این‌ صورت می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید. 

نحوه شکایت از کلاهبرداران مهاجرتی

در‌صورتی که دچار کلاهبرداری موسسات مهاجرتی نامعتبر شدید، امکان شکایت از این موسسات به مراجع قانونی وجود دارد. در درجه اول، اگر متوجه شدید که یک موسسه جعلی در فضای مجازی یا اینترنت فعالیت می‌کند،‌ حتما این موضوع را به پلیس فتا اطلاع دهید.

دادسرای جرائم رایانه‌ای و دادسرای امور بین‌الملل دو مرجعی هستند که می‌توان برای پیگیری شکایت از کلاهبرداران مهاجرتی در داخل و خارج از کشور از طریق آن‌ها اقدام کرد.

اگر قصد شکایت از یک موسسه ثبت‌شده را دارید،‌ باید دادخواست شکایت حقوقی را ارائه کنید.

اما در‌صورتی‌که موسسه مهاجرتی ثبت نشده است، باید از افراد کلاهبردار، شکایت کیفری انجام دهید. همچنین، انجمن CICC موظف است به شکایت‌ها درباره وکلای مهاجرتی خود رسیدگی کند.

معمولا اگر یک وکیل مهاجرتی اخلاق حرفه کاری خود را زیر پا بگذارد یا مقررات CICC را نقض کند، می‌توان فرم شکایت آنلاین را در سایت CICC پر کرد و به این انجمن فرستاد.

ایستگاه تجربه ویزا موندیال | تجربه شیرین؛ قربانی کلاهبرداران مهاجرت

شیرین یکی از افرادی است که قربانی کلاهبرداری موسسات مهاجرتی شده است. شیرین علاوه‌بر شکایت از موسسه کلاهبردار، برای از دست ندادن شانس مهاجرت به کانادا نزد کارشناسان ویزا موندیال آمده است.

سناریوی کلاهبرداری از شیرین بدین‌ صورت است:‌

شیرین بدون انجام تحقیق کافی، برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا به یکی از موسسات مهاجرتی نا‌معتبر مراجعه می‌کند. پس از ارائه مدارک کامل و پرداخت بخش زیادی از هزینه‌ها توسط وی، موسسه به شیرین اعلام می‌کند که نامه پذیرش دانشگاه را برای او گرفته است.

پس از اخذ نامه پذیرش، فرآیند دریافت ویزای تحصیلی کانادا برای وی آغاز می‌شود. ماجرا از اینجا آغاز می‌شود که IRCC برای شیرین نامه PFL یا همان (Procedural Fairness Letter) را ارسال می‌کند. در‌واقع اداره مهاجرت کانادا به اصل بودن نامه پذیرش شیرین شک می‌کند و از وی توضیح می‌خواهد.

پس از بررسی کارشناسان ویزا موندیال، مشخص شد که نامه پذیرش ارائه‌شده توسط موسسه تقلبی است! هم‌اکنون پرونده شیرین شرایط سختی دارد و کارشناسان ما در حال بررسی پرونده وی هستند. اما کافی بود که شیرین از همان ابتدا یک موسسه و وکیل مهاجرتی معتبر را انتخاب می‌کرد تا نیازی به این اقدامات نباشد.

متاسفانه پرونده‌های بی‌شمار دیگری نیز وجود دارند که در آن‌ها موسسه با آگاهی یا بدون آگاهی کلاینت،‌ اقدام به بارگذاری مدارک تقلبی برای مشتری کرده‌اند. متاسفانه بسیاری از این افراد شانس مهاجرت به کانادا را از دست داده‌اند.

مدارک جعلی مهاجرت و کلاهبرداری مهاجرتی
نامه Procedural Fairness شیرین:

فرار از دام کلاهبرداران مهاجرتی با انتخاب یک موسسه معتبر

در این مقاله انواع رایج کلاهبرداری شرکت‌های مهاجرتی را معرفی کردیم و با راه‌های جلوگیری از این کلاهبرداری‌ها آشنا شدیم. یک ضرب‌المثل معروف انگلیسی وجود دارد که می‌گوید:

دانش همان قدرت است (Knowledge is Power)

فرانسیس بیکن

برای اینکه در دام کلاهبرداری مهاجرتی موسسات جعلی نیفتید، بهترین راه افزایش دانش و تحقیق درباره این شرکت‌هاست.

در پایان، اگر خود یا اطرافیانتان به فکر مهاجرت به کانادا افتاده‌اید، مشاوران ما در ویزا موندیال می‌توانند شما را در این راه پر‌پیج‌و‌خم راهنمایی کنند.

سوالات متداول

شما می‌توانید نام،‌شماره ثبت وکیل در انجمن CICC یا نام شرکت را در وبسایت CICC سرچ کنید تا مشخصات وکیل برایتان نمایش داده شوند. اگر نام وکیل در این سایت نبود،‌ IRCC این فرد را به رسمیت نمی‌شناسد.

همواره بررسی کنید که وکیل موسسه گواهی‌ها و پروانه‌های مربوطه را داشته باشد. بهترین راه پیدا کردن یک موسسه مهاجرتی معتبر، استفاده از نظرات افرادی است که قبلا از خدمات این موسسات استفاده کرده‌اند.

پرونده مهاجرتی خود را دست هر‌ کسی نسپارید. فقط از کمک موسسات معتبر و خوش‌نام که وکیل مهاجرتی معتبر دارند،‌ استفاده کنید. دانش خود را درباره روش‌های مهاجرت به کشور مقصد افزایش دهید. در نهایت،‌ قبل از امضای قرارداد با یک موسسه، همه جوانب را بررسی کنید و از اعتبار آن شرکت مطمئن شوید.

خیر؛‌ یکی از ترفندهای کلاهبرداران مهاجرت، ارائه وعده‌های جذاب اخذ ویزای تضمینی یا فوری است. در عمل هیچ‌ فردی نمی‌تواند دریافت ویزای شما را تضمین کند؛‌ بنابراین هرگز فریب این وعده‌های دروغین را نخورید.

پیشنهاد می‌کنیم که برای مقابله با کلاهبرداران صنعت مهاجرت، این مقاله را برای هرکسی که به فکر مهاجرت است، ارسال کنید و اگر سوال یا پیشنهادی دارید، آن را زیر همین مقاله با ما به‌اشتراک بگذارید.

من امیرعباس هستم. اینجا در ویزا موندیال به‌عنوان کارشناس محتوا فعالیت می‌کنم. در سال ۹۷ مدرک کارشناسی‌ارشد خودم رو در رشته مدیریت بازاریابی گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی گرفتم و بیش از ۵ ساله که در حوزه بازاریابی محتوایی کار می‌کنم. با ترکیب دانش خودم در حوزه‌های گردشگری و مهاجرت و تخصصم در حوزه محتوا، تلاش می‌کنم تا اطلاعاتی موثق و کاربردی درباره مهاجرت به کانادا در اختیار شما قرار بدم.

راستی تو روزهای تعطیل می‌تونید من رو تو کوه، جنگل، کویر، لب دریا و کلا توی طبیعت پیدا کنید.

مرتضی هماپور

مقالات وبسایت ویزا موندیال توسط مشاور رسمی مهاجرت کانادا (RCIC)، مرتضی هماپور، بررسی و تایید می‌شوند. ما همواره در تلاشیم تا اطلاعاتی دقیق، به‌روز و قابل اعتماد در زمینه مهاجرت را در اختیار شما قرار دهیم.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها