Search
Close this search box.

سفارت کانادا در استانبول

همه چیز درباره سفارت کانادا در استانبول

با توجه به اینکه کانادا در ایران سفارت و کنسولگری ندارد، ایرانیان برای انجام امور ویزای کانادا مانند انگشت‌نگاری و پیکاپ ویزا باید به سفارت کانادا در یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنند. معمولا بسیاری از مردم سفارت کانادا در استانبول یا همان دفتر VAC در استانبول را برای طی کردن مراحل ویزای خود انتخاب می‌کنند.

انتخاب استانبول به‌عنوان محل انگشت‌نگاری،‌ مزیت‌های متعددی دارد. برای مثال، می‌توان به امکان سفر به ترکیه بدون ویزا،‌ امکان پرواز روزانه به استانبول و صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های متقاضی اشاره کرد.

اگر قصد دارید برای انگشت‌‌نگاری یا پیکاپ ویزای خود به استانبول سفر کنید، به اطلاعات کامل دفتر وک کانادا در استانبول نیاز خواهید داشت.

در این مقاله اطلاعات کامل مرکز انگشت نگاری کانادا در استانبول، نحوه دریافت وقت سفارت و نکات مهم برای سفر به این شهر را بیان می‌کنیم. مطالعه این مطلب راهنمای شما برای یک سفر کاری و توریستی جذاب به استانبول خواهد بود.

سفارت کانادا در ترکیه کجاست؟ آنکارا یا استانبول؟

همین ابتدا باید یک موضوع مهم را روشن کنیم!

سفارت کانادا در ترکیه در شهر آنکارا واقع شده است نه استانبول.

اما کانادا در شهر استانبول دو مرکز دارد:‌ یکی کنسولگری کانادا در استانبول و دیگری دفتر وک (ٰVisa Application Centre).

ایرانیان می‌توانند برای انجام انگشت نگاری کانادا یا پیکاپ ویزای خود به دفتر وک کانادا در استانبول (یا آنکارا) که اصطلاحا به آن سفارت کانادا در شهر استانبول می‌گویند، مراجعه کنند.

فهرست مطالب

آدرس محل انگشت نگاری سفارت کانادا در استانبول کجاست؟

آدرس سفارت کانادا در استانبول برای انگشت‌نگاری (دفتر وک استانبول) به شرح زیر است:

Canada Visa Application Centre
Haciahmet Mah. Kurtulus Deresi Cad. No:29 Beyoğlu-İstanbul 34440

دفتر وک استانبول در محله معروف و توریستی بی‌اوغلو و در فاصله حدود ۲.۵ کیلومتری از میدان تکسیم قرار گرفته است. از میدان تکسیم می‌توانید با حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه پیاده‌روی خود را به دفتر vac کانادا در استانبول برسانید.

لوکیشن سفارت کانادا در استانبول روی نقشه

اطلاعات تماس و ساعت کاری سفارت کانادا در استانبول

روزهای تعطیل مرکز انگشت نگاری کانادا در استانبول

روز و تاریخ تعطیلی (سال ۲۰۲۴)نام تعطیلات
دوشنبه – ۱ ژانویهروز سال نو میلادی
چهارشنبه – ۱۰ آپریلروز اول عید ماه رمضان
پنجشنبه – ۱۱ آپریلروز دوم عید ماه رمضان
جمعه – ۱۲ آپریلروز سوم عید ماه رمضان
دوشنبه – ۱ میروز ملی کارگر
دوشنبه – ۱۷ ژوئنروز دوم عید قربان
سه‌شنبه – ۱۸ ژوئنروز سوم عید قربان
چهارشنبه – ۱۹ ژوئنروز چهارم عید قربان
دوشنبه – ۱۵ جولایروز دموکراسی و اتحاد ملی
جمعه – ۳۰ آگوستروز ملی پیروزی
چهارشنبه – ۲۵ دسامبرروز کریسمس
پنجشنبه – ۲۶ دسامبرروز دوم کریسمس (Boxing Day)

راهنمای ویدئویی دریافت وقت سفارت کانادا در استانبول

متقاضیان دریافت وقت انگشت نگاری سفارت کانادا در استانبول می‌توانند از روش‌های آنلاین، تلفنی و ایمیلی برای این کار اقدام کنند. پیشنهاد ویژه ما گرفتن وقت سفارت کانادا در استانبول به‌صورت آنلاین از طریق سایت VFS Global است.

آیا امکان گرفتن وقت سفارت کانادا در استانبول به‌صورت حضوری وجود دارد؟

بر‌اساس اعلام سایت رسمی VFS Global، دریافت وقت انگشت‌نگاری از سفارت کانادا در شهر استانبول به‌صورت حضوری تا اطلاع ثانوی امکان‌پذیر نیست.

با توجه به چالش‌هایی مانند هزینه‌های بالا، زمان‌بندی سفر و همچنین شلوغی دفتر VAC، اکیدا توصیه می‌کنیم که برای انجام بیومتریک از قبل وقت آنلاین رزرو کرده یا از خدمات تور استانبول سفارت کانادا استفاده کنید.

آیا می‌توان برای انگشت‌نگاری سفارت کانادا در استانبول وقت فوری گرفت؟

بله؛ تحت شرایطی خاص می‌توانید برای دریافت وقت فوری بیومتریک از سفارت کانادا در شهر استانبول اقدام کنید. این شرایط عبارت‌اند از:

  • فوت یکی از اعضای درجه یک خانواده در کانادا
  • بیماری بدخیم و شرایط بحرانی یکی از اعضای درجه یک خانواده در کانادا

افراد زیر جزء اعضای درجه یک خانواده محسوب می‌شوند:

  • همسر یا شریک زندگی
  • فرزندان
  • نوه‌ها
  • والدین تنی یا نا‌تنی
  • قیم فرد

متقاضیان دریافت وقت فوری سفارت برای بیومتریک، حتما باید مدرکی (یکی از مدارک زیر) را دال بر اضطراری بودن شرایط خود ارائه دهند:

  • گواهی فوت یا گواهی پزشکی
  • نامه‌ای از آفیسر یا واحد پزشکی
  • نامه تشییع جنازه

توجه داشته باشید که مسئولان دفتر وک استانبول نام متقاضیانی که پس از تعیین وقت فوری مدرک ارائه نکنند را به IRCC گزارش می‌کند و این ممکن است روی جواب ویزای کانادا تاثیر منفی داشته باشد. وقت‌ فوری بیومتریک را نمی‌توان به‌صورت آنلاین رزرو کرد؛ در‌صورت نیاز باید این کار را به‌صورت تلفنی انجام دهید.

مدارک لازم برای مراجعه به مرکز انگشت نگاری کانادا در استانبول

هزینه وقت سفارت کانادا در استانبول چقدر است؟

گرفتن وقت سفارت کانادا در استانبول از طریق سایت VFS Global هزینه‌ای ندارد؛ اما شما باید هنگام سابمیت پرونده در IRCC، هزینه‌های مربوط به درخواست انواع ویزا و همچنین هزینه انگشت‌نگاری کانادا را پرداخت کنید. در‌حال‌حاضر، هزینه‌ انگشت‌نگاری کانادا به‌صورت جدول زیر است:
نوع درخواست هزینه به دلار کانادا
انگشت‌نگاری به‌ازای هر نفر ۸۵ دلار
انگشت‌نگاری به‌ازای هر خانواده (تعداد دو نفر یا بیشتر) ۱۷۰ دلار

البته از افراد زیر ۱۴ سال و بالای ۸۰ سال هزینه بیومتریک دریافت نمی‌شود.

لازم به ذکر است که هزینه درخواست ویزای کانادا برای انواع مختلف ویزای تحصیلی، کاری، توریستی و سایر انواع ویزا متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم مقاله «هزینه مهاجرت به کانادا» را بخوانید.

نکات ضروری که باید پیش از مراجعه به دفتر VAC بدانید

  • از تاریخ ۲ نوامبر سال ۲۰۱۹، تعیین وقت قبلی برای انجام انگشت‌نگاری در سفارت کانادا در استانبول ضروری است. 
  • سعی کنید حداقل ۱۵ دقیقه قبل از وقت بیومتریک در مرکز انگشت‌نگاری کانادا در استانبول حاضر شوید. 
  • شما باید شخصا برای انگشت‌نگاری به مرکز وک استانبول مراجعه کنید و نمی‌توانید کسی را جای خود بفرستید. 
  • فقط متقاضیان و یکی از والدین/مراقب همراه کودکِ زیر ۱۸ سال مجاز به ورود به مرکز وک استانبول هستند. 
  • برای انجام بیومتریک، حتما نامه انگشت‌نگاری و پاسپورت معتبر با حداقل دو صفحه خالی را همراه داشته باشید. 
  • در عکس دیجیتال باید همه صورت متقاضی مشخص باشد. شما نمی‌توانید از عینک آفتابی یا رنگی استفاده کنید. در تصویر خانم‌های با‌حجاب،‌ باید گردی کامل صورت، پیشانی و گوش‌ها کاملا مشخص باشد. 
  • بهتر است متقاضیان لباس‌های رنگ روشن نپوشند؛ اما در‌کل پوشیدن لباس‌های رنگی توصیه می‌شود. 
  • اگر روی انگشتان دست خود جراحت یا زخمی دارید، توصیه می‌کنیم که صبر کنید تا این زخم‌ها درمان شوند و بعد برای بیومتریک اقدام کنید. 
  • برای جلوگیری از اختلال در روند اسکن اثر انگشتان، تزئینات و آرایش موقت روی دستان خود (مثلا حنا‌نگاری) را پاک کنید.

بعد از ورود به مرکز VAC استانبول چه اتفاقی می‌افتد؟‌

پس از ورود به دفتر وک در استانبول،‌ ابتدا یک آفیسر مدارک و پاسپورتتان را تحویل می‌گیرد و سپس یک شماره (نوبت)‌ به شما داده می‌شود. پس از کمی انتظار، نوبتتان فرا می‌رسد و باید برای انگشت‌نگاری و ثبت چهره وارد یک اتاق دیگر شوید.

یک دستگاه اسکنر، تصویر اثر انگشت هر ۱۰ انگشتتان را ثبت می‌کند. این فرآیند به‌سرعت انجام می‌شود و وقت چندانی نمی‌گیرد. پس از پایان بیومتریک و عکس‌برداری از چهره، کار شما در مرکز انگشت‌نگاری استانبول به پایان می‌رسد.

مراجعه به دفتر VAC یا سفارت کانادا در استانبول برای انگشت‌نگاری

پیکاپ ویزای کانادا از استانبول با مراجعه به دفتر VAC

اگر نامه پاس ریکوئست خود را دریافت کرده‌اید، برای درج لیبل ویزا روی گذرنامه یا همان پیکاپ ویزا نیز باید پاسپورتتان را به سفارت کانادا در یکی از کشورهای همسایه بفرستید. معمولا بسیاری از افراد برای پیکاپ ویزا به سفارت کانادا در استانبول مراجعه می‌کنند.

همچنین، به‌منظور سهولت روند صدور ویزا و صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید انجام پیکاپ ویزای خود را به آژانس مسافرتی همکار ویزا موندیال (آبرنگ سفر)‌ بسپارید. آبرنگ سفر بدون اینکه مجبور باشید مجددا به استانبول سفر کنید، ویزای کانادای شما را دریافت می‌کند و به ایران می‌فرستد.

برای آشنایی با فرآیند درج لیبل ویزا روی گذرنامه پیشنهاد می‌کنیم مقاله جامع «پیکاپ ویزای کانادا» را مطالعه کنید.

ایستگاه تجربه: سفر به استانبول برای انگشت‌نگاری

تجربه مازیار از مراجعه به دفتر VAC در استانبول برای انجام بیومتریک:

تجربه فائزه از انگشت‌نگاری در دفتر وک استانبول:

تجربه پونه از سفر به استانبول و مراجعه به دفتر وک:

معرفی برخی از هتل‌های نزدیک سفارت کانادا در استانبول

برای اینکه در سفر به استانبول و در روز تعیین‌شده برای بیومتریک استرس کمتری داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم محل اقامتتان را از میان هتل‌های نزدیک به محل سفارت کانادا در استانبول را انتخاب کنید. معمولا هتل‌های اطراف میدان تکسیم به‌دلیل فاصله کم با مرکز وک، گزینه مناسبی برای سفر انگشت‌نگاری هستند.

  • هتل ۵ ستاره CHER:

هتل شِر (CHER HOTEL&SPA) فقط ۴۵ متر با مرکز انگشت‌نگاری کانادا در استانبول فاصله دارد. این هتل ۵ ستاره امکاناتی مانند سالن بدن‌سازی، پارکینگ اختصاصی، پذیرش ۲۴‌ساعته، اینترنت رایگان، استخر،‌ سونا، سالن اسپا، حمام ترکی و رستوران‌ها و بار‌های متنوع را در اختیار میهمانان قرار می‌دهد.

همچنین، از هتل شر می‌توانید با حدود یک رب پیاده‌روی خود را به خیابان استقلال و میدان تکسیم برسانید.

  • هتل ۵ ستاره شرایتون:

هتل بزرگ و زنجیره‌ای شرایتون در فاصله حدود ۹۸ متری از سفارت کانادا در شهر استانبول قرار دارد؛ بنابراین با کمتر از ۵ دقیقه پیاده‌روی از این هتل می‌توانید خود را به مرکز انگشت‌نگاری برسانید. هتل شرایتون از امکاناتی مانند استخر سرپوشیده، سرویس رفت‌و‌برگشت به میدان تکسیم، سالن بدن‌سازی، اینترنت رایگان و اسپا برخوردار است.

  • هتل Dora Istanbul:

هتل ۴ ستاره دورا در فاصله ۸۰۰ متری از سفارت کانادا در استانبول قرار گرفته است و ۱۰ دقیقه پیاده تا میدان تکسیم فاصله دارد. اینترنت رایگان، صندوق امانات، رستوران و بار، سونا و سالن اسپا از امکانات این هتل محسوب می‌شوند.

  • هتل Icon Istanbul:

هتل ۴ ستاره آیکون استانبول ۸۵۰ متر (حدود ۱۱ دقیقه پیاده‌روی)‌ با مرکز وک استانبول فاصله دارد. این هتل همچنین در چند قدمی میدان تکسیم و خیابان پر‌جنب‌و‌جوش استقلال واقع شده است. میهمانان هتل Icon Istanbul می‌توانند به‌‌صورت رایگان از امکاناتی مانند حمام ترکی،‌ سونا و سالن بدنسازی استفاده کنند.

اینترنت رایگان، خدمات خشک‌شویی، رستوران و بار و پارکینگ اختصاصی از امکانات دیگر این هتل پر‌طرفدار در قلب شهر استانبول هستند.

  • هتل Taksim Trust:

هتل سه ستاره تکسیم تراست فقط ۱ کیلومتر با مرکز انگشت‌نگاری استانبول فاصله دارد. این بدان معناست که شما می‌توانید با ۱۵ دقیقه پیاده‌روی از این هتل خود را به مرکز وک برسانید. همچنین، فاصله هتل تکسیم تراست تا میدان تکسیم فقط ۵۰۰ متر است.

اینترنت رایگان، خدمات خشک‌شویی، پارکینگ اختصاصی و پذیرش ۲۴‌ساعته از امکانات این هتل محسوب می‌شوند. میهمانان هتل تکسیم تراست به صبحانه این هتل در سایت booking نمره بسیار بالایی داده‌اند.

  • هتل All inn Hotel:

هتل سه ستاره All inn Hotel حدود ۹۰۰ متر از مرکز وک استانبول فاصله دارد و شما می‌توانید با حدود ۱۲ دقیقه پیاده‌روی خود را به این مرکز برسانید. میدان تکسیم نیز در فاصله ۵۰۰ متری این هتل واقع شده است.

اینترنت رایگان، چای و قهوه رایگان در اتاق‌ها، مرکز اسپا و پذیرش ۲۴‌ساعته از خدمات و امکانات موجود در این هتل هستند.

مسیر از میدان تکسیم تا محل انگشت‌نگاری سراشیبی و برعکسِ آن از دفتر vac تا میدان تکسیم سربالایی تند است؛ بنابراین با توجه به اینکه فقط یک روز از زمان سفرتان را به انگشت‌نگاری اختصاص خواهید داد و باقی روزها در حال گشت‌و‌گذار خواهید بود،‌ پیشنهاد می‌کنیم هتل‌های منطقه تکسیم را برای سفر خود رزرو کنید.

اگر هتل‌های اطراف دفتر vac را انتخاب کنید، مجبور می‌شوید هر روز برای گشت‌و‌گذار در میدان تکسیم و خیابان استقلال این سربالایی تند را طی کنید.

معرفی سایر مراکز انگشت‌نگاری کانادا برای ایرانیان

  • دفتر VAC در کشور ترکیه:
    • دفتر VAC استانبول
    • دفتر VAC آنکارا
  • دفتر VAC دبی در امارات
  • دفتر VAC باکو در کشور آذربایجان
  • دفتر VAC اربیل در کشور عراق
  • دفتر VAC ایروان در کشور ارمنستان
  • دفتر VAC تفلیس در کشور گرجستان

سفری راحت و بی‌دغدغه به استانبول با رزرو تور سفارت کانادا در استانبول

برای کاهش هزینه‌ها،‌ صرفه‌جویی در زمان و تجربه سفری راحت، برنامه‌ریزی‌شده و بدون استرس، می‌توانید از خدمات تور انگشت نگاری کانادا به مقصد استانبول استفاده کنید. این تور توسط آژانس مسافرتی آبرنگ سفر (آژانس همکار ویزا موندیال) برگزار می‌شود.

با تهیه تور انگشت‌نگاری استانبول با یک تیر دو نشان را هدف قرار خواهید داد؛ هم به‌راحتی فرایند بیومتریک خود را انجام می‌دهید و هم می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری استانبول دیدن کنید.

در پایان، اگر در رابطه با سفارت کانادا در استانبول، تعیین وقت سفارت یا تور انگشت‌نگاری آژانس آبرنگ سفر سوالی دارید، پیشنهاد می‌کنیم سوال خود را زیر همین مقاله در قالب کامنت از ما بپرسید. کارشناسان ویزا موندیال در اسرع‌وقت پاسختان را خواهند داد.

سوالات متداول

برای انگشت‌نگاری استانبول برم یا آنکارا؟

برای انجام انگشت‌نگاری کانادا، هم می‌توانید به شهر استانبول سفر کنید و هم آنکارا. البته معمولا ایرانیان به‌دلیل جذابیت بالا و جاذبه‌های گردشگری استانبول،‌ این شهر را به‌عنوان مقصد سفر خود برای بیومتریک انتخاب می‌کنند.

خیر؛ دریافت وقت فوری سفارت کانادا در استانبول تاثیری در مدت زمان جواب ویزای کانادا نخواهد داشت.

Canada Visa Application Centre
Haciahmet Mah. Kurtulus Deresi Cad. No:29 Beyoğlu-İstanbul 34440

مرکز خرید دمیرورن، مرکز خرید جواهیر، مرکز خرید کانیون، مالِ نیشانتاشی و مرکز خرید ایستینیه پارک از فروشگاه‌های نزدیک دفتر وک و میدان تکسیم محسوب می‌شوند.

فاصله میدان تکسیم تا سفارت کانادا حدودا ۱ کیلومتر است.

شما می‌توانید از طریق دفاتر VAC در شهرهای استانبول و آنکارا برای انجام بیومتریک اقدام کنید.

هتل ۵ ستاره چر (Cher Hotel & Spa İstanbul)

خیر؛ مراجعه به سفارت کانادا در ترکیه فقط به‌منظور انجام بیومتریک صورت می‌گیرد و متقاضیان در هیچ مصاحبه‌ای شرکت نخواهند کرد.

برای مراجعه به سفارت کانادا برای بیومتریک نیازی به پوشیدن لباس‌های رسمی نیست؛‌ با‌این‌حال، توصیه می‌شود که در روز مراجعه به سفارت لباس‌های مرتب، اتو‌کشیده و تمیز به تن داشته باشید که رنگ روشن نباشد.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها