Search
Close this search box.

سفارت کانادا در ایران؛ آیا سفارتی وجود دارد؟

آشنایی با سفارت کانادا در ایران و علت تعطیلی آن

قصد سفر یا مهاجرت به کانادا را دارید و به‌دنبال اطلاعات سفارت کانادا در ایران می‌گردید؟ در همین ابتدا باید این را بگوییم که در‌حال‌حاضر کانادا در ایران هیچ سفارتی ندارد.

با اینکه سفارت کانادا در تهران فعال نیست، اما کانال‌های ارتباطی دیگری وجود دارند که شما می‌توانید برای کسب اطلاعات درباره مهاجرت به کانادا به آن‌ها مراجعه کنید. همچنین انجام امور مربوط به اخذ ویزای کانادا مانند انگشت‌نگاری نیز در سفارت کانادا در یکی از کشورهای همسایه ایران مانند ترکیه انجام می‌شوند.

در این مقاله درباره جایگزین سفارت کانادا در ایران، نحوه اپلای برای اخذ ویزا در سایت IRCC،‌ دریافت وقت سفارت برای بیومتریک و به‌طور‌کلی روند مهاجرت به کانادا اطلاعات کاملی کسب خواهید کرد.

فهرست مطالب

آدرس سفارت کانادا در تهران کجاست؟

تا پیش از بسته شدن سفارت کانادا، ساختمان آن در محدوده خیابان مطهری تهران قرار داشت؛ اما هم‌اکنون سفارت کانادا در تهران بسته شده و فعال نیست.

امروزه شهروندان ایرانی که قصد اخذ اقامت کانادا را دارند،‌ برای انجام اموری مانند انگشت‌نگاری و پیکاپ ویزا به سفارت یا همان دفاتر وَک کانادا (Visa Application Centre) در یکی از کشورهای همسایه مراجعه می‌کنند.

سفارت کانادا در ایران کی بسته شد؟

سفارت كانادا در ايران در تاریخ ۷ سپتامبر سال ۲۰۱۲ میلادی مصادف با ۱۷ شهریور سال ۱۳۹۱ خورشیدی بسته شد. از این تاریخ به بعد، همه امور و پرونده‌های موجود در سفارت کانادا در تهران به سفارت کانادا در شهر آنکارای ترکیه منتقل شد.

علت تعطیلی سفارت کانادا در ایران چیست؟

سفارت کانادا در ایران به‌دلیل مخالفت دولت این کشور با سیاست خارجی ایران و نگرانی مقامات کانادا درباره امنیت دیپلمات‌های این کشور در ایران در سال ۹۱ بسته شد. از آن زمان تا کنون، کانادا و ایران روابط دیپلماتیک خود را به حالت تعلیق در آورده‌اند.

معرفی سایت سفارت کانادا در ایران برای انجام امور مهاجرتی

برای درخواست ویزای کانادا و مهاجرت به این کشور، نیازی به مراجعه حضوری به سفارت نیست. کلیه فرایند درخواست انواع ویزای کانادا به‌صورت آنلاین و از طریق سایت اداره مهاجرت کانادا (Immigration, Refugees and Citizenship Canada) یا همان IRCC به آدرس زیر انجام می‌شود:

ویدیوی معرفی سایت سفارت کانادا برای مهاجرت

پس از ثبت درخواست در سایت اداره مهاجرت کانادا، باید برای فرآیند انگشت‌ نگاری کانادا راهی سفارت کانادا در یکی از کشورهای همسایه شوید.

آدرس ایمیل سفارت کانادا در ایران

با اینکه سفارت کانادا در کشورمان فعال نیست، شما می‌توانید برای پرسیدن سوال‌های عمومی درباره مهاجرت به کانادا، به آدرس بالا (ایمیل اداره مهاجرت کانادا) ایمیل بزنید.

بیشتر بخوانید: وب فرم، ابزاری برای ارتباط با اداره مهاجرت کانادا

دفتر وک کانادا در کشورهای همسایه؛ جایگزین سفارت کانادا در ایران

کلیه فرآیندهای مرتبط با اخذ ویزای کانادا مانند بیومتریک و پیکاپ ویزای کانادا از طریق سفارت کانادا در کشورهای اطراف ایران انجام می‌شوند.

معمولا ایرانیان برای انگشت‌نگاری، سفارت کانادا در ترکیه یا همان دفتر VAC استانبول را انتخاب می‌کنند.

توصیه می‌کنیم برای آشنایی کامل با دفتر وک استانبول و نحوه انگشت‌نگاری در این مرکز حتما مقاله «سفارت کانادا در استانبول»‌ را مطالعه کنید.

سایر جایگزین‌های سفارت کانادا در تهران عبارت‌اند از:‌

  • دفتر VAC کانادا در ترکیه (شامل دفتر وک استانبول و آنکارا)
  • دفتر VAC کانادا در شهر دبی
  • دفتر VAC کانادا در شهر باکو
  • دفتر VAC کانادا در شهر اربیل عراق
  • دفتر VAC کانادا در شهر ایروان ارمنستان
  • دفتر VAC کانادا در شهر تفلیس گرجستان

متقاضیان مهاجرت به کانادا می‌توانند امور مهاجرتی خود را از طریق هر کدام از مراکز بالا انجام دهند. اما توجه داشته باشید که انتخاب استانبول به‌عنوان جایگزین کنسولگری کانادا در ایران، مزایای متعددی خواهد داشت؛ مزایایی مانند امکان سفر به این شهر بدون نیاز به ویزا، صرفه‌جویی در زمان و هزینه متقاضیان.

اطلاعات دفتر VAC استانبول؛ بهترین جایگزین سفارت کانادا در ایران

Canada Visa Application Centre
Haciahmet Mah. Kurtulus Deresi Cad. No:29 Beyoğlu-İstanbul 34440

  • ساعت سابمیشن: دوشنبه تا جمعه – از ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ و از ۱۳:۰۰ تا ۱۵:۳۰
  • ساعت جمع‌آوری پاسپورت‌ها: دوشنبه تا جمعه – از ۱۳:۰۰ الی ۱۷:۰۰

İşçi Blokları Mahallesi, Muhsin Yazıcıoğlu Caddesi, No: 57/A, Regnum Sky Tower, Çankaya , Ankara, TÜRKİYE

اطلاعات دفتر VAC آنکارا

اطلاعات دفتر VAC در شهر دبی

Visa Application Centre
Canada Visa Application Centre Wafi Mall, 3rd Floor, Falcon, Phase 2 Umm Hurair 2 – Dubai – UAE

اطلاعات دفتر VAC در شهر ایروان ارمنستان

Visa Application Centre
10 Vazgen Sargsyan street, Yerevan 0010, Armenia

چه زمانی نیاز به گرفتن وقت سفارت کانادا داریم؟‌

  • پس از سابمیت پرونده در سایت IRCC و برای انجام انگشت‌نگاری

بعد از سابمیت پرونده و رزرو وقت انگشت‌نگاری، یک ماه فرصت دارید تا برای بیومتریک به استانبول یا سایر مراکز وک کانادا مراجعه کنید.
توجه داشته باشید که سفارت کانادا هیچ مصاحبه‌ای ندارد و دریافت وقت سفارت کانادا فقط به‌منظور انگشت‌نگاری انجام می‌شود.

چگونه وقت سفارت کانادا بگیریم؟

۱. آماده‌سازی مدارک:

  • پاسپورت
  • نامه بیومتریک
  • نامه رزرو وقت انگشت‌نگاری

۲. انتخاب محل انگشت‌نگاری و اخذ وقت سفارت
۳. مراجعه به سفارت (دفتر وک) در زمان مقرر

برای گرفتن وقت انگشت‌نگاری از یکی از جایگزین‌های سفارت یا کنسولگری کانادا در ایران که بالاتر معرفی شدند، باید به‌صورت آنلاین و از طریق سایت VFS Global اقدام کنید.

در ویدیوی کوتاه زیر نحوه دریافت وقت سفارت کانادا از سایت VFS Global به‌طور کامل توضیح داده شده است:‌

معرفی برخی از محبوب‌ترین مسیرهای مهاجرت به کانادا

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، بیش از ۷۰ روش مهاجرتی مختلف پیش پای شماست! در این بخش چند مورد از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم:

یکی از محبوب‌ترین مسیرهای مهاجرتی به کانادا،‌ مهاجرت تحصیلی است. هر سال دانشجویان متعددی از سراسر جهان برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام می‌کنند. با دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کانادا می‌توانید برای دریافت استادی پرمیت و بعد ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید.

برای مهاجرت کاری با جاب آفر، باید از یک کارفرمای کانادایی جاب آفر (پیشنهاد شغلی) بگیرید و بعد برای دریافت ویزای کاری کانادا اقدام کنید.

ویزای توریستی با نام‌های ویزای ویزیتوری یا ویزای اقامت موقت نیز شناخته می‌شود. ویزای توریستی کانادا دو نوع است:‌ یکی ویزای سینگل (برای یک‌بار ورود) و دیگری ویزای مولتیپل (ویزای چند بار ورود).

با اخذ ویزای مولتیپل کانادا می‌توانید تا ۵ سال به دفعات مکرر وارد خاک کانادا شوید و در هر بار ورود حداکثر ۶ ماه در این کشور بمانید.

یکی از روش‌های رسیدن به اقامت دائم کانادا، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است. دولت‌های فدرال و استانی کانادا برنامه‌های سرمایه‌گذاری متعددی دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها به کانادا مهاجرت کنید.

از شرایط مهاجرت سرمایه‌گذاری می‌توان به مواردی مانند نشان دادن مبلغ بین ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزار دلار کانادا برای سرمایه‌گذاری، داشتن سابقه کار مدیریتی،‌طراحی طرح تجاری و داشتن حداقلی از سطح زبان انگلیسی یا فرانسوی اشاره کرد.

سیستم اکسپرس اینتری کانادا سه برنامه مهاجرتی دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید به‌طور مستقیم برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنید. در این روش، متقاضیان بر‌اساس فاکتورهایی مانند سن، سوابق کاری و تحصیلی، شغل و سطح زبان امتیاز‌بندی می‌شوند.

پس از انجام قرعه‌کشی، هر فردی که امتیاز بالاتری داشته باشد، دعوتنامه اقامت دائم کانادا را دریافت خواهد کرد.

مهاجرت به کانادا را از کجا آغاز کنیم؟

۱. فرم ارزیابی رایگان را تکمیل کنید.
۲. وقت مشاوره تخصصی بگیرید.
۳. با کارشناسان اجرایی ویزا موندیال ارتباط بگیرید.
۴. جواب پرونده مهاجرتی خود را دریافت کنید.
۵. به کانادا سفر کنید؛ حتی داخل کانادا نیز همراهتان هستیم.

در این مقاله درباره سفارت کانادا در ایران، علت تعطیلی این سفارت و جایگزین‌های آن برای اخذ ویزای کانادا صحبت کردیم. اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا حتما با یک کارشناس مهاجرتی خبره مشورت کنید و شرایط مهاجرتی خود را بسنجید.

اگر سخت انتخاب می‌کنید، ویزا موندیال با بیش از ۱۳ سال سابقه، گزینه ایده‌آل شماست. ما با پشتوانه تیمی با بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد و حرفه‌ای و داشتن بیش از ۱۲‌هزار پرونده مهاجرتی موفق، بهترین مسیر مهاجرتی را به شما عزیزان پیشنهاد خواهیم داد.

با ویزا موندیال و با داشتن نامه دفاعیه اختصاصی وکیل مهاجرتی، شانس قبولی شما ۳۰٪ افزایش خواهد یافت.

در پایان، اگر درباره جایگزین‌های سفارت کانادا در تهران و نحوه مهاجرت به این کشور سوالی دارید، سوالتان را زیر همین مقاله و در قالب کامنت از ما بپرسید. کارشناسان ویزا موندیال پاسختان را به‌صورت کامل ارائه خواهند داد.

سوالات متداول

خیر؛ سفارت کانادا در ایران در سال ۱۳۹۱ بسته شده است.

سفارت کانادا در تهران بسته شده و فعال نیست؛ بنابراین شماره تلفنی برای تماس با این سفارت وجود ندارد.

در‌حال‌حاضر کانادا در ایران سفارت فعال ندارد؛‌ بنابراین مکانی نیز برای مراجعه حضوری متقاضیان وجود ندارد.

در‌حال‌حاضر دو کشور ایران و کانادا روابط دیپلماتیک خود را قطع کرده‌اند و سفارت کانادا در کشورمان فعال نیست.

سفارت کانادا در استانبول برای انجام انگشت‌نگاری یا پیکاپ ویزا مناسب است. سفر به استانبول در هزینه و وقت متقاضیان صرفه‌جویی می‌کند.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها