Search
Close this search box.

مدت زمان جواب سفارت کانادا برای انواع ویزا

بررسی مدت زمان جواب سفارت کانادا برای انواع ویزا در بلاگ ویزا موندیال

مدت زمان جواب سفارت کانادا چقدر است؟ این یکی از سوال‌های متداولی است که معمولاً کلاینت‌های ویزا موندیال از کارشناسان ما می‌پرسند. به همین دلیل،‌ تصمیم گرفتیم مقاله‌ای جامع درباره این دغدغه مهم متقاضیان مهاجرت به کانادا بنویسم.

درخواست ویزای کانادا، گامی هیجان‌انگیز برای کشف زیبایی‌های کانادا و آغاز زندگی جدید در این کشور پهناور است. اما گاهی‌اوقات انتظار برای دریافت ویزا، استرس‌های فراوانی را به متقاضیان وارد می‌کند.

در این مقاله مدت زمان جواب ویزای کانادا برای انواع مختلف ویزا را بررسی کرده و روش‌‌های پیگیری و تسریع جواب ویزا را نیز بیان می‌کنیم. هر نوع ویزا، زمان پردازش و روند درخواست متفاوتی دارد. اگر شما نیز قصد دریافت ویزای تحصیلی، کاری یا PR کانادا را دارید،‌ فرصت مطالعه این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

فهرست مطالب

عوامل موثر بر مدت زمان جواب سفارت کانادا

بر‌اساس اعلام اداره مهاجرت کانادا (IRCC)، موارد مختلفی وجود دارند که می‌توانند مدت زمان جواب سفارت کانادا را تعیین کنند. این فاکتورها عبارت‌اند از:‌

  • نوع ویزای درخواستی برای مهاجرت به کانادا (توریستی، تحصیلی، کاری و سایر ویزاها)
  • کشوری که متقاضی از آن درخواست می‌دهد
  • کامل بودن مدارک و صحت اطلاعات متقاضی
  • اینکه بررسی صحت و تایید اطلاعات متقاضی چقدر راحت باشد
  • سرعت رسیدگی و بررسی درخواست‌ها توسط افسران IRCC
  • مدت زمانی که طول می‌کشد تا متقاضی پاسخ نگرانی‌ها و درخواست‌های IRCC را بدهد.

مدت زمان رسیدگی سفارت و جواب انواع ویزای کانادا به‌صورت هفتگی آپدیت می‌شود. شما همواره می‌توانید از ابزار «مدت زمان پردازش IRCC» در سایت رسمی دولت کانادا برای مشاهده جدیدترین آپدیت مدت زمان پاسخ ویزای خود استفاده کنید.

ویدیو نحوه بررسی مدت زمان جواب انواع ویزای کانادا 

مدت زمان جواب ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

۳۵  هفته

مدت زمان ویزای تحصیلی کانادا برای افرادی که از خارج از کانادا درخواست داده‌اند،‌ حدود ۳۵ هفته است. در‌حالی‌که، مدت زمان گرفتن ویزای تحصیلی کانادا برای افرادی که در داخل خاک کانادا درخواست داده‌اند، حدود ۱۲ هفته خواهد بود.

مدت زمان جواب ویزای کاری کانادا برای ایرانیان

۲۶ هفته

مدت زمان جواب سفارت کانادا برای پرونده‌های ورک پرمیت از سایر پرونده‌های مهاجرتی بیشتر است. زمان پردازش پرونده‌های مهاجرت کاری کانادا کاملا به مواردی مانند تکمیل بودن مدارک و درخواست شما و کشوری که از آن درخواست داده‌اید بستگی دارد.

این مدت زمان در آپدیت اخیر IRCC کاهش داشته و از ۲۷ هفته به ۲۶ هفته کاهش یافته است.

پردازش پرونده‌هایی که به‌صورت آنلاین یا کاغذی از داخل کانادا درخواست داده‌اند، حدود ۱۰۲ روز طول می‌کشد.

پس از فار‌غ‌التحصیلی در کانادا می‌توانید برای مجوز کار موقت در کانادا (PGWP) درخواست دهید. مدت زمان رسیدگی به این پرونده‌ها (آنلاین) ۱۰۱ روز و پرونده‌های کاغذی حدود ۱۴ روز است. اگر پیش از انقضای ویزای دانشجویی خود برای PGWP درخواست دهید،‌ در طول زمان انتظار نیز مجاز به کار خواهید بود.

بسته به اینکه برای چه شغلی درخواست مجوز LMIA داشته‌اید، بررسی پرونده شما ممکن است بین ۱۰ تا ۶۰ روز طول بکشد. جدول زیر میانگین زمان‌های پردازش تاییدیه LMIA در کانادا را مشخص می‌کند.

نوع تقاضا
میانگین مدت زمان بررسی
مسیر مهاجرتی استعدادهای جهانی (GTS)
۸ روز کاری
مسیر مهاجرتی کشاورزی
۱۵ روز کاری
برنامه مهاجرتی کاگران فصلی
۱۰ روز کاری
مسیر اقامت دائم (PR)
۷۶ روز کاری
مسیر کارکنان با حقوق بالا
۴۸ روز کاری
مسیر کارکنان با حقوق پایین
۴۹ روز کاری

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا

۳۸ روز

مدت زمان جواب ویزای توریستی کانادا به این بستگی دارد که متقاضی از کدام کشور درخواست داده است. برای متقاضیانی که از ایران درخواست می‌دهند، در‌حال‌حاضر این زمان حدود ۳۸ روز اعلام شده است. افرادی که از داخل کانادا به‌صورت آنلاین یا کاغذی درخواست می دهند، ۲۳ روز در انتظار خواهند بود.

مدت زمان تمدید ویزای توریستی کانادا نیز برای افرادی که به صورت آنلاین یا کاغذی درخواست داده‌اند، ۸۸ روز است.

مدت زمان جواب سوپر ویزای کانادا برای ایرانیان

۱۶۶ روز

اکثر درخواست‌های سوپر ویزا ظرف ۱۶۶ روز بررسی می‌شوند. زمان پردازش اطلاعات و مدارک افراد بسته به کشور محل سکونت متقاضی متفاوت خواهد بود.

سوپر ویزای والدین یک ویزای مولتیپل (چند بار ورود) است که از طریق آن می‌توانید برای مهاجرت والدین خود به کانادا استفاده کنید. در‌واقع این نوع از ویزا، جایگزینی برای ویزای اسپانسرشیپ والدین است. این ویزا ۱۰ سال اعتبار دارد؛‌ اما پدر و مادر متقاضی نمی‌توانند کل ده سال را به‌صورت یک‌سره در کانادا زندگی کنند.

برای آشنایی بیشتر با این ویزا پیشنهاد می‌کنیم مقاله «سوپر ویزای کانادا»‌ را در بلاگ ویزا موندیال مطالعه کنید.

مدت زمان پردازش اطلاعات در سیستم اکسپرس اینتری

۵ ماه

اکثر برنامه‌های اکسپرس اینتری ظرف ۵ ماه از تاریخ دریافت درخواست بررسی می‌شوند. با‌این‌حال، در برخی از پرونده‌ها ممکن است این مقدار بیشتر طول بکشد. پیش از اقدام برای درخواست برنامه‌های اکسپرس اینتری، متقاضی باید همه مدارک لازم را آماده کرده و در پرونده خود آپلود کند.

اکسپرس اینتری یک سیستم مهاجرتی است که از سال ۲۰۱۵ توسط دولت کانادا به‌منظور مقایسه، امتیاز‌بندی و انتخاب متقاضیان مهاجرت و اخذ اقامت دائم کانادا به این کشور راه‌اندازی شده است. برنامه‌های مهاجرتی اکسپرس اینتری عبارت‌اند از:

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا

۳۹  ماه

ویزای استارتاپ (Start-up) مناسب کارآفرینان خلاقی است که قصد دارند ایده‌های کسب‌و‌کار خلاقانه خود را در کشور کانادا تاسیس و به واقعیت تبدیل کنند. 

اگر شما نیز ایده‌ای خلاقانه برای تاسیس یک استارتاپ دارید، باید ابتدا از یکی از سازمان‌های مورد‌تایید دولت کانادا تاییدیه بگیرید تا راضی شوند روی پروژه شما سرمایه‌گذاری کنند؛ سپس می‌توانید برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا اقدام کنید. 

مدت زمان پردازش این نوع از ویزای سرمایه‌گذاری کانادا در‌حال‌حاضر ۳۹ ماه است.

مدت زمان پردازش پرونده‌های مهاجرت از طریق خود‌اشغالی به کانادا

۵۰ ماه

ویزای خوداشتغالی مخصوص هنرمندان و ورزشکارانی است که کلیه شرایط مهاجرت خود‌ اشتغالی به کانادا را داشته باشند.  در‌حال‌حاضر، مدت زمان پردازش پرونده‌های خود‌اشتغالی کانادا ۵۰ ماه است.

مدت زمان جواب ویزای اسپانسرشیپ کانادا

  • داخل کبک: ۲۸ ماه
  • خارج از کبک: ۱۱ ماه
  • تجربه ویزا موندیال: حدود یک سال
  • برای زندگی در کبک: ۳۲ ماه
  • زندگی خارج از کبک: ۱۰ ماه
  • تجربه ویزا موندیال: ۱ سال و نیم یا بیشتر
  • داخل کبک: ۴۸ ماه
  • خارج از کبک: ۲۴ ماه

متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های اسپانسرشیپ همسر به این بستگی دارد که همسرتان در داخل کانادا زندگی می‌کند یا خارج از کانادا. همچنین، پروند‌ه‌های استان کبک به‌دلیل اینکه باید مجدداً توسط مقامات استان کبک نیز بررسی شوند،‌ بیشتر از پرونده‌های خارج از این استان طول می‌کشند.

مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های کارت اقامت دائم کانادا

۶۳ روز

درخواست برای کارت جدید اقامت دائم کانادا معمولا حدود ۶۳ روز طول می‌کشد. اما مدت زمان پردازش تمدید کارت PR ممکن است چندین هفته یا حتی ماه‌ها‌ طول بکشد. اگر قصد دارید به خارج از کانادا سفری داشته باشید، بهتر از قبل از انقضای کارت PR خود نسبت به تمدید آن اقدام کنید.

مدت زمان بررسی پرونده‌های شهروندی کانادا

۷ ماه

مدت زمان پردازش اعطای شهروندی کانادا به متقاضیان حدود ۷ ماه است. این بدان معناست که از روزی که درخواست خود را ارسال می‌کنید تا آمدن جواب،‌ باید حدود ۷ ماه طول بکشد. اگر دریافت شهروندی شما بیش از این مقدار طول کشید، باید برای پیگیری پرونده خود اقدام کنید.

روش‌های پیگیری جواب ویزای کانادا

پس از ارسال آنلاین درخواست به اداره مهاجرت کانادا، یک ایمیل تاییدیه حاوی شماره اپلیکیشن دریافت خواهید کرد. از این شماره برای پیگیری‌ جواب ویزای کانادای خود در آینده نگه‌داری کنید.

پیگیری پاسخ ویزای کانادا از طریق حساب کاربری شما در سایت اداره مهاجرت (IRCC) و همچنین از طریق ایمیل امکان‌پذیر است.

برای مشاهده وضعیت پرونده باید در قسمت «Tracker Account» کد درخواست خود را وارد کنید. گاهی‌اوقات مدت زمان جواب سفارت کانادا با تاخیر مواجه می‌شود و ممکن است پس از گذشتن از زمان اعلامی توسط IRCC، هنوز پاسخ ویزای خود را دریافت نکرده باشید.

برای پیگیری پرونده‌هایی که processing time آن‌ها رد شده است،‌ اقدامات زیر را می‌توان انجام داد:

یکی از ابزارهای آنلاینی که می‌توان از طریق آن با IRCC ارتباط برقرار کرد، وب‌فرم کانادا است. از طریق Webform می‌توان با اداره مهاجرت کانادا مکاتبه و درخواست‌های ارسالی را پیگیری کرد. از وب‌فرم می‌توان به‌منظور پیگیری تاخیر در پرونده، اعلام تغییرات مهم در پرونده (مانند اطلاعات تماس)، پیگیری مشکلات فنی، اضافه کردن وکیل و بسیاری از امور دیگر استفاده کرد.

تصویر یک نمونه از پاسخ IRCC به وب‌فرم‌ها: در این نامه، IRCC اعلام کرده است که به‌دلیل درخواست‌های متعدد و شلوغی در روزهای اخیر، ممکن است پاسخ‌ها با تاخیر مواجه شوند:

زمان جواب سفارت کانادا نمونه پاسخ IRCC به وب‌فرم‌ها

اگر از مدت زمان جواب انگشت نگاری کانادا یا ویزای شما گذشته است، شما می‌توانید برای پیگیری شرایط پرونده خود به اداره مهاجرت کانادا ایمیل بزنید و منتظر پاسخ از طرف آن‌ها باشید.

یکی دیگر از روش‌های پیگیری جواب سفارت کانادا،‌ برقراری تماس تلفنی با اداره مهاجرت است. البته به‌دلیل مشغله زیاد افسران مهاجرتی IRCC، ممکن است پاسخ‌گویی به تلفن‌ها با تاخیر یا چالش مواجه شود.

درخواست نوت آفیسر یکی از معدود روش‌هایی است که متقاضیان می‌توانند از طریق آن برای دریافت دقیق‌ترین به‌روز‌رسانی‌ها و شرایط پرونده خود اقدام کنند. نوت آفیسر یا یادداشت‌های GCMS حاوی اطلاعات کامل پرونده هر فرد در رابطه با درخواست انواع ویزای کانادا است.

همچنین،‌ اگر پرونده شما رد شده باشد، همه دلایل ریجکتی شما در نوت آفیسر نوشته می‌شوند. برای مشاهده نوت آفیسر کانادا باید یک درخواست نوت ارائه شود؛‌ درخواستی که در آن برای دریافت سوابق پرونده و اپلیکیشن تقاضا شده باشد. شما می‌توانید برای درخواست نوت آفیسر از مشاوران ویزا موندیال کمک بگیرید.

MP مخفف عبارت «Member of Parliament» است. افرادی که همسر یا سایر اعضای خانواده آن‌ها در کانادا هستند، این امکان را دارند که اطلاعات تماس Member of Parliament استان محل زندگی خود را پیدا کرده و به‌صورت اینترنتی (ارسال ایمیل) برای پیگیری پرونده فرد به این شخص حقوقی مراجعه کنند.

برای این کار ابتدا باید وارد صفحه Parliament of Canada شوید و عضو پارلمان استان مورد‌نظر خود را پیدا و انتخاب کنید. سپس باید درخصوص وضعیت پرونده ویزای خود با این شخص مکاتبه کنید. این عضو پارلمان می‌تواند به‌صورت مستقیم با آفیسرهای IRCC گفت‌و‌گو کرده و پرونده شما را تا اخذ پاسخ نهایی از این افسران پیگیری کند.

اگر پرونده ویزا با تاخیر بیش‌از‌حد مواجه شده است و پاسخ خود را دریافت نکرده‌اید یا حتی ریجکت شده‌اید، یکی از روش‌های پیگیری، ریسابمیت پرونده (ارسال مجدد پرونده) است. شما می‌توانید مدارکتان را تقویت کرده و با پرداخت مجدد پروسسینگ فی دوباره درخواست دهید.

البته ریسابمیت فقط یکی از روش‌های پیگیری پرونده‌ است و شما می‌توانید از اقدامات دیگری مانند استفاده از لایحه مانداموس نیز برای پیگیری جواب ویزای خود استفاده کنید.

انتخاب از میان این دو روش کاملا به شرایط پرونده و درخواست خود شما بستگی دارد. پیشنهاد می‌کنیم حتما در رابطه با روش مناسب پیگیری پرونده خود با وکیل مهاجرتی خودتان مشورت کنید.

اگر از مدت زمان جواب سفارت کانادا گذشته و پرونده شما با تاخیر غیر‌منطقی و نا‌معقول مواجه شده است، شما می‌توانید از حکم مانداموس کانادا برای پیگیری پرونده خود استفاده کنید. در سیستم قضایی آمریکای شمالی،‌ مانداموس دستوری از یک مقام بالاتر به زیردستان است که آن‌ها را موظف می‌کند وظایف خود را به‌درستی و به‌موقع انجام دهند.

هنگامی که افسران IRCC،‌ بدون دلیل معقول پرونده شما را بررسی نکنند، متقاضی می‌تواند از طریق مانداموس پرونده خود را به دادگاه فدرال کانادا ارجاع دهد. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع کامل از شرایط مانداموس، مقاله «مانداموس کانادا» را در بلاگ ویزا موندیال مطالعه کنید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

چطور سریع‌تر ویزا بگیریم؟ روش‌های تسریع روند صدور ویزای کانادا

مدت زمان مورد نیاز برای بررسی پرونده‌های مهاجرتی با یکدیگر متفاوت است. این موضوع به محل درخواست، نوع ویزا و وضعیت کلی پرونده بستگی دارد. بر‌اساس اعلام رسمی خود اداره مهاجرت کانادا،‌ برای جلوگیری از تاخیر پرونده خود، اقدامات زیر را انجام دهید:

– کلیه اطلاعاتی که اداره مهاجرت درخواست کرده‌ است را به‌طور صحیح و کامل در سامانه وارد کنید. شما می‌توانید از چک لیست مدارک موجود در پکیج برنامه استفاده کنید.

– هرگونه تغییر در اطلاعات شخصی در پرونده خود را با اداره مهاجرت در میان بگذارید. برای مثال، تغییر در موارد زیر:

* تغییر نام و‌ نام‌خانوادگی
* اطلاعات تماس
* وضعیت خانوادگی

– اطمینان حاصل کنید که همه مدارک و اسناد ارسالی واضح و خوانا باشند.

– ترجمه‌های معتبر انگلیسی یا فرانسوی مدارک اصلی فارسی را ارسال کنید.

– اطلاعات صحیح و درست را وارد کرده و از ارائه اطلاعات خلاف واقع خودداری کنید.

برای اینکه از صحت و کامل بودن درخواست و پرونده خود مطمئن شوید،‌ از وکلای مهاجرتی با تجربه کمک بگیرید.

در شرایط زیر ممکن است پرونده صدور ویزای شما با تاخیر مواجه شود:‌

– هیچ اطلاعاتی را درباره مشکل امنیتی یا سوء پیشینه خود به اداره مهاجرت نگفته‌اید.

– وضعیت خانوادگی شما به‌دلیل برخی از مسائل مانند موارد زیر نامشخص است:‌

* طلاق
* فرزند خواندگی ناقص
* مسائل حل‌نشده حضانت کودک

– اداره مهاجرت کانادا باید برای بررسی پرونده شما با سایر ادارات در داخل یا خارج از کانادا مشورت کند.

توصیه‌های وکیل مهاجرتی برای افرادی که در دوره انتظار ویزا هستند

انتظار کشیدن همواره سخت است، چه برسد که این انتظار برای دریافت ویزای کانادا باشد! اما در نظر داشته باشید که انتظار هم یکی از مراحل اخذ ویزای کانادا محسوب می‌شود. از این زمان انتظار می‌توان برای تقویت بسیاری مهارت‌های لازم برای زندگی در کانادا استفاده کرد.

اقدامات زیر توسط وکیل مهاجرتی برای دوره انتظار توصیه شده‌اند:

پیگیری پاسخ سفارت کانادا با خدمات ویزا موندیال

در این مقاله مدت زمان جواب سفارت کانادا برای انواع ویزا و روش‌های پیگیری و تسریع جواب ویزای کانادا را معرفی کردیم.

مطمئناً اطلاعات این مقاله به شما کمک می‌کنند که زمان‌بندی و برنامه‌ریزی بهتری برای آینده داشته باشید و در‌صورت تاخیر در پاسخ پرونده، بتوانید با کمک وکیل مهاجرتی خود اقدامات لازم از‌جمله مانداموس را انجام دهید.

Loading...

در نهایت، پیشنهاد می‌کنیم تجربیات، نظرها و سوال‌های خود درباره پاسخ ویزاهای مختلف را در بخش کامنت‌های همین مقاله با کارشناسان ما به‌اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری به موارد مختلفی مانند نوع ویزا (تحصیلی، توریستی یا کاری)، کامل بودن درخواست و کشور محل درخواست بستگی دارد و برای هر ویزا متفاوت است. شما می‌توانید از طریق سایت رسمی دولت کانادا،‌ مدت زمان تخمینی جواب هر ویزا را مشاهده کنید.

بعد از انگشت‌نگاری و آمدن جواب مثبت ویزای کانادا، متقاضی ۳۰ روز فرصت دارد تا پاسپورت خود را برای پیکاپ و گرفتن مهر ویزا به سفارت کانادا تحویل دهد. شما می‌توانید برای پیکاپ ویزای کانادا خود از خدمات آژانس مسافرتی آبرنگ سفر استفاده کنید.

پس از ارسال وب‌فرم کانادا، معمولا بین ۲۸ تا ۳۰ روز کاری جواب درخواست خود را دریافت خواهید کرد.

مدت زمان جواب ویزای کانادا به فاکتورهایی مانند نوع ویزا، تکمیل بودن مدارک، سرعت پردازش IRCC،‌ کشور محل درخواست و بسیاری از موارد دیگر بستگی دارد. شما می‌توانید با اطلاع از میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده انواع ویزای کانادا، از تاخیر داشتن یا نداشتن پرونده خود مطلع شوید.

روش‌های مختلفی برای پیگیری پرونده‌هایی که زمان رسیدگی به آن‌ها گذشته است، وجود دارند. روش‌هایی مانند وب‌فرم زدن، ایمیل زدن، ریسابمیت و مانداموس. پیشنهاد می‌کنیم در این رابطه با وکیل مهاجرتی خود گفت‌و‌گو کنید.

شما می‌توانید از افسر پرونده خود بخواهید که پرونده شما را سریع‌تر پردازش کند. اما حتما این مورد را در نظر بگیرید: فقط در‌صورتی چنین درخواستی را ارائه کنید که میزان تاخیر قابل‌توجه باشد. هر مدرکی که می‌تواند افسر را تشویق کند، در پرونده درج کنید. 

به‌صورت آنلاین؛ اگر به‌صورت آنلاین درخواست ویزا داده‌اید، برای بررسی وضعیت پرونده خود وارد حساب کاربریتان در سایت اداره مهاجرت شوید و روی گزینه «Check status and messages» کلیک کنید.

مدت زمان جواب سفارت کانادا برای انواع ویزا (تحصیلی، کاری، اقامت دائم و سایر ویزاها) هر هفته به‌روز‌رسانی می‌شود.

در‌حال‌حاضر مدت زمان جواب ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان ۳۸ روز کاری است.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها