ویزا موندیال - visa mondial
Search
Close this search box.

استارتاپ های موفق در کانادا

معرفی استارتاپ های موفق کانادا در بلاگ ویزا موندیال

قصد دارید از طریق راه‌اندازی استارتاپ به کانادا مهاجرت کنید؟ احتمالا برای بررسی استارتاپ های موفق کانادا، الگوبرداری از آن‌ها و همچنین بررسی اکوسیستم استارتاپی کانادا اینجا هستید. شما جای درستی آمده‌اید!

کانادا در سال‌های اخیر یکی از بهترین اکوسیستم‌های جهان برای ظهور استارتاپ‌ها بوده است. اما بسیاری از این استارتاپ‌ها شکست می‌خورند؛ چرا که از موفقیت و شکست استارتاپ‌های دیگر درس نگرفته‌اند.

به همین دلیل، این مقاله دنیای بهترین استارتاپ‌های کانادا را با هدف الهام بخشیدن به کارآفرینان ایرانی و کسانی که کانادا را به‌عنوان سکوی پرتاب رویاهای تجاری خود می‌دانند، بررسی می‌کند. برای مشاهده لیست استارتاپ‌های موفق کانادا همراه ما باشید.

فهرست مطالب

برنامه استارتاپ کانادا؛ ویژه کار‌آفرینانی که ایده‌های نوآورانه دارند

کارآفرینانی که قصد دارند ایده‌های نوآورانه خود را در کشور کانادا ثبت کنند، می‌توانند برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا (Start-Up Visa Program) درخواست دهند. البته داشتن ایده‌های خلاقانه شرط کافی برای برنامه استارتاپ کانادا نیست؛ بلکه شما باید بتوانید از برخی از سازمان‌های مجاز کانادایی برای طرح تجاری خود نامه حمایتی بگیرید و آن‌ها را راضی کنید در ایده شما سرمایه‌گذاری کنند.

ویزای استارتاپ با هدف ایجاد فضای رقابتی در حوزه جذب استارتاپ‌ها راه‌اندازی شده و نگاه کانادا به آینده این برنامه بسیار روشن است. برای آشنایی با شرایط و مراحل دریافت این ویزا، حتما مقاله ویزای استارتاپ کانادا را مطالعه کنید.

لیست استارتاپ های موفق کانادا

۱۰ استارتاپ موفق در کانادا عبارت‌اند از:

۱. Shopify
۲. Hootsuite
۳. Lightspeed
۴. Cohere
۵. Applyboard
۶. Waabi
۷. Ada
۸. Mapel
۹. Doodles
۱۰. Nesto

استارتاپ های موفق کانادا - شاپیفای

۱. استارتاپ Shopify

  • صنعت: تجارت الکترونیک (E-Commerce)
  • سال تاسیس: ۲۰۰۶
  • مقر شرکت: اتاوا، انتاریو
  • وبسایت: www.shopify.com

استارتاپ Shopify ابتدا به‌عنوان یک فروشگاه آنلاین ساده برای فروش تجهیزات ورزش اسنوبورد شروع به کار کرد. اما اکنون Shopify پلتفرم تجارت آنلاینی پیشرو در کاناداست که به مشاغل مختلف امکان راه‌اندازی و مدیریت فروشگاه‌های آنلاین را ارائه می‌کند.

کاربران شاپیفای می‌توانند از طریق ابزارهای مختلف، ویترین محصولاتشان را ایجاد کنند. همچنین، این پلتفرم خدمات پرداخت و حمل‌و‌نقل (ارسال محصولات) را نیز به کسب‌و‌کارها ارائه می‌دهد.

مالک و موسس این برند Tobias Lütke، یک برنامه‌نویس آلمانی – کانادایی است که در سال ۲۰۰۶ تصمیم گرفت پلتفرم تجارت الکترونیک خود را تاسیس کند. پلتفرم او اکنون یکی از استارتاپ های موفق در کانادا محسوب می‌شود.

عوامل کلیدی موفقیت:‌
استارتاپ موفق کانادایی - Hootsuite

۲. استارتاپ Hootsuite

  • صنعت: مدیریت شبکه‌های اجتماعی
  • سال تاسیس: ۲۰۰۸
  • مقر شرکت: ونکوور، بریتیش کلمبیا
  • وبسایت: www.hootsuite.com

استارتاپ Hootsuite که در سال ۲۰۰۸ به‌عنوان پلتفرم مدیریت رسانه‌های اجتماعی تاسیس شد، اکنون به‌عنوان یکی از بهترین نمونه استارتاپ های موفق کانادا شناخته می‌شود. ارزش این برند حدود ۱ میلیارد دلار تخمین زده شده و در‌حال‌حاضر بیش از ۱۵۰۰ نفر را به استخدام در آورده است.

استارتاپ Hootsuite ابزارهایی را برای تجزیه‌و‌تحلیل رسانه‌های اجتماعی، زمان‌بندی، نظارت، روندها و سایر ویژگی‌های ایجاد و مدیریت محتوا ارائه می‌کند.

Hootsuite با طیف گسترده‌ای از شبکه‌های اجتماعی از‌جمله فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین و یوتیوب ادغام می‌شود و به کسب‌و‌کارها این امکان را می‌دهد که عملیات مدیریت رسانه‌های اجتماعی خود را ساده‌تر پیگیری کنند.

عوامل کلیدی موفقیت:‌
استارتاپ های موفق کانادایی - Lightspeed

۳. استارتاپ Lightspeed

  • صنعت: فناوری خرده‌فروشی و هتل‌داری
  • سال تاسیس: ۲۰۰۵
  • مقر شرکت: مونترال، کبک
  • وبسایت: www.lightspeedhq.com

Lightspeed استارتاپی کانادایی است که سیستم‌ها و پایانه‌های فروش آنلاین و حضوری (پایانه‌های POS یا Point of Sales) را برای مشاغل کوچک و متوسط در کانادا طراحی و ارائه می‌کند. جامعه هدف این استارتاپ هتل‌ها،‌ رستوران‌ها و صنایع خرده‌فروشی هستند.

این پلتفرم مجموعه‌ای از ابزارها را برای عملیات فروش، موجودی، ارتباط با مشتریان و غیره ارائه می‌کند. Lightspeed در سال ۲۰۰۵ در شهر مونترال کانادا تاسیس شد.

عوامل کلیدی موفقیت:‌
نمونه استارتاپ های موفق کانادا - cohere logo

۴. استارتاپ Cohere

  • صنعت: هوش مصنوعی (AI)
  • سال تاسیس: ۲۰۱۹
  • مقر شرکت: تورنتو، انتاریو
  • وبسایت: https://cohere.com/

CoHere استارتاپی پیشرو در حوزه هوش مصنوعی است که بر پردازش و پیشرفت فناوری زبان طبیعی (NLP) متمرکز شده است. این شرکت مدل‌ها و ابزارهای پیشرفته‌ای ارائه می‌کند که توسعه‌دهندگان و کسب‌و‌کارها را قادر می‌سازد برنامه‌هایی بسازند که قادر به درک و تولید زبان انسانی باشند.

ماموریت این استارتاپ این است که فناوری NLP را برای استفاده کسب‌و‌کارها در دسترس قرار دهد و باعث ایجاد نوآوری و خلاقیت در صنایع مختلف شود.

CoHere یکی از موفق‌ترین استارتاپ‌های کانادا در زمینه جذب سرمایه بوده است؛‌ به‌طوری‌که توانسته حدود ۱۶۴.۹ میلیون دلار را از هشت سرمایه‌گذار کانادایی جذب کند.

عوامل کلیدی موفقیت:‌

۵. استارتاپ Applyboard

  • صنعت: تکنولوژی آموزشی
  • سال تاسیس: ۲۰۱۵
  • مقر شرکت: کیچنر، انتاریو
  • وبسایت: www.applyboard.com

نام پلتفرم ApplyBoard را نیز باید در لیست استارتاپ های موفق کانادا قرار دهیم. ApplyBoard استارتاپی در حوزه فناوری آموزشی است که روند درخواست برای تحصیل در خارج از کشور را برای دانشجویان بین‌المللی ساده می‌کند.

این پلتفرم دانشجویان، سازمان‌های آموزشی خصوصی و دانشگاه‌ها را در سراسر جهان به یکدیگر متصل می‌کند و خدمات متمرکزی ارائه می‌دهد که فرایند اپلای را آسان می‌کنند. هدف این استارتاپ دسترسی آسان همه اقشار جامعه به فرصت‌های آموزش بین‌المللی است.

استارتاپ ApplyBoard در کانادا توسط چند مهاجر ایرانی تاسیس و راه‌اندازی شده است. (برادران بصیری).

عوامل کلیدی موفقیت:‌

داستان راه‌اندازی ApplyBoard توسط برادران بصیری

اپلای‌بورد در سال ۲۰۱۵ توسط برادران بصیری راه‌اندازی شد. در سال ۲۰۱۶ این استارتاپ ۷۵ پرسنل داشت. اپلای‌بورد در سال ۲۰۱۸ توانست ۱۷ میلیون دلار سرمایه‌ جذب و رشد چشم‌گیری را تجربه کند. این پلتفرم هم‌اکنون به یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های جهان برای جذب دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است و به بیش از ۱ میلیون دانشجو در سراسر جهان کمک می‌کند.

در سال ۲۰۲۲، ApplyBroad توسط شرکت معتبر Deloitte به‌عنوان یکی از شرکت‌هایی که سریع‌ترین رشد را در کانادا دارند، انتخاب شد و در رتبه‌بندی «Deloitte Technology Fast 50» رتبه ۳۰‌ام و در رتبه‌بندی «Deloitte Technology Fast 500 list»‌ رتبه ۱۷۰‌ام را کسب کرد.

مِتی بصیری، مدیر‌عامل اپلای‌بورد، درباره تاسیس این استارتاپ می‌گوید:

«من و برادرانم ApplyBoard را با ماموریتی در ذهنمان تاسیس کردیم: توانمندسازی مردم سراسر جهان برای تحصیل در خارج از کشور و دسترسی به بهترین سیستم‌های آموزشی. مسیر آکادمیک هر دانشجوی بین‌المللی منحصر‌به‌فرد است؛ در طول این مسیر فرصت‌های بی‌حد‌و‌مرز و چالش‌های متعددی وجود دارند. ما در تلاش برای ارائه راه‌حل‌ها، نوآوری‌ها و پشتیبانی‌های جدیدی هستیم که به دانشجویان اجازه دهند از این فرصت‌ها استفاده کنند.

پشت هر اقدامی که انجام می‌دهیم، هدف ما حمایت از موفقیت دانشجویان و رونق طولانی‌مدت تحصیل در خارج از کشور است.»

۶. استارتاپ Waabi

  • صنعت: صنعت حمل‌‌و‌نقل
  • سال تاسیس: ۲۰۲۱
  • مقر شرکت: تورنتو، انتاریو
  • وبسایت: https://waabi.ai/

Waabi یکی از استارتاپ‌های موفق کاناداست که در سال ۲۰۲۱ تاسیس شد و در‌حال‌حاضر در شهر تورنتو مستقر است. این شرکت در زمینه حمل‌و‌نقل کامیون‌های بدون راننده و هوش مصنوعی کار می‌کند. این استارتاپ خلاقانه توانایی هوش مصنوعی را برای رانندگی ایمن بدون راننده در دنیای واقعی به تصویر کشیده است.

سرمایه‌گذاران به‌وضوح پتانسیل ایده خودروهای بدون راننده در این شرکت را دیده‌اند و حاضر شده‌اند که حدود ۱۰۰ میلیون دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری کنند. جالب اینجاست که شرکت معتبر Volvo، یکی از سرمایه‌گذاران استارتاپ Waabi محسوب می‌شود.

عوامل کلیدی موفقیت:‌

۷. استارتاپ Ada

  • صنعت: هوش مصنوعی / پشتیبانی مشتریان
  • سال تاسیس: ۲۰۱۶
  • مقر شرکت: تورنتو، انتاریو
  • وبسایت: www.ada.cx

استارتاپ Ada شرکتی پیشگام در حوزه فناوری‌های پشتیبانی و بهبود تجربه مشتری است. چت ربات‌های نوآورانه این استارتاپ شیوه تعامل کسب‌و‌کارها با مشتریانشان را متحول کرده‌ و فرایند پشتیبانی از مشتریان را کارآمد‌تر از قبل کرده‌اند.

پلتفرم Ada به کسب‌و‌کارهای کانادایی اجازه می‌دهد که بخش قابل‌توجهی از تعاملات خود با مشتریان را خودکار کنند و پاسخ‌های سریع، دقیق و ثابتی به سوالات مشتریان بدهند. استارتاپ Ada بار و حجم کاری عامل انسانی را کاهش می‌دهد.

عوامل کلیدی موفقیت:‌
نمونه استارتاپ های موفق کانادا - maple

۸. استارتاپ Maple

  • صنعت: بهداشت و درمان / پزشکی از راه دور
  • سال تاسیس: ۲۰۱۵
  • مقر شرکت: تورنتو، انتاریو
  • وبسایت: www.getmaple.ca

Maple یکی دیگر از استارتاپ‌های موفق در کانادا است که در حوزه بهداشت و درمان کار می‌کند. این استارتاپ با هدف ارائه مراقبت‌های بهداشتی با‌کیفیت به مشتریان متناسب با سبک زندگی هر فرد تاسیس شد. پلتفرم Maple برای کاهش مشکلات سیستم بهداشت و درمان کانادا طراحی شده و خدمات بهداشتی مجازی ارائه می‌دهد.

برای مثال، با Maple دیگر نیازی نیست بیماران کانادایی ساعت‌ها در صف‌های انتظار طولانی درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها منتظر بمانند. مشتریان Maple به‌صورت ۲۴‌ساعته در ۷ روز هفته به پزشکان دارای مجوز در کانادا دسترسی دارند.

مالکان این پلتفرم توانسته‌اند در چهار دوره سرمایه‌گذاری، کل بودجه ۷۱.۷ میلیون دلاری آن را تامین کنند. Maple یکی از مشکلات اساسی در کانادا را هدف گرفت و توانست نام خود را در لیست استارتاپ های موفق کانادا ثبت کند.

عوامل کلیدی موفقیت:‌
نمونه استارتاپ های موفق کانادا - doodles logo

۹. استارتاپ Doodles

  • صنعت: هنر دیجیتال / NFT
  • سال تاسیس: ۲۰۲۱
  • مقر شرکت: ونکوور، بریتیش کلمبیا
  • وبسایت: https://doodles.app/

Doodles استارتاپی کانادایی است که در سال ۲۰۲۱ تاسیس شد و در‌حال‌حاضر در شهر ونکوور مستقر است. این شرکت در فضای وب ۳ و رسانه فعالیت می‌کند و مجموعه‌های مختلفی از NFT‌ها (توکن‌های غیر‌قابل تعویض) را برای معامله در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

این پلتفرم از زمان تاسیس کسب‌و‌کارهای مبتنی بر بلاکچین بسیار موفق بوده و توانسته است حدود ۵۴ میلیون دلار را توسط چهار سرمایه‌گذار جمع‌آوری کند. دنیای Doodles که توسط اسکات مارتین، با نام مستعار «Burnt Toast» ایجاد شده، در حال ایجاد تجربه‌های دیجیتالی جدید و پیشرفته است که جذاب و در نهایت سرگرم‌کننده هستند.

عوامل کلیدی موفقیت:‌
نمونه استارتاپ های موفق کانادا - nesto logo

۱۰. استارتاپ Nesto

  • صنعت: تکنولوژی امور مالی (FinTech)
  • سال تاسیس: ۲۰۱۸
  • مقر شرکت: مونترال، کبک
  • وبسایت: www.nesto.ca

Nesto یکی از بهترین استارتاپ‌های کاناداست که در سال ۲۰۱۸ تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در شهر مونترال قرار دارد. استارتاپ نستو در بازار فین‌تک فعالیت می‌کند. این شرکت یک پلتفرم وام مسکن دیجیتال ایجاد کرده که به وام‌دهندگام کمک می‌کند تا فرایند‌ها و کارایی خود را با استفاده از فناوری ابری بهبود دهند.

پلتفرم نستو همچنین به مردم اجازه می‌دهد تا بازار وام مسکن را در چند ثانیه بررسی کنند و به‌صرفه‌ترین وام را برای خود بیابند. هدف این استارتاپ ساده‌سازی فرایند وام مسکن در کاناداست. Nesto توانسته است تا مبلغی بالغ بر ۱۵۱.۴ میلیون دلار را از طریق ۱۱ سرمایه‌گذار جذب کند.

عوامل کلیدی موفقیت:‌

درس‌هایی از این استارتاپ های موفق کانادا برای ایرانیان

۱. از فناوری‌های پیشرفته استفاده کنید: بسیاری از استارتاپ‌ها مانند Cohere و Ada، از هوش مصنوعی، فناوری یادگیری ماشینی (Machine Learning) و تخصص تحلیل داده‌ها (Data Analytics) برای ارائه راه‌حل‌های نوآورانه استفاده می‌کنند. روی استفاده از این تکنولوژی‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

۲. روی تجربه کاربری تمرکز کنید: طراحی پلتفرم‌های خود را به‌صورت کاربر‌پسند انجام دهید تا استفاده از آن آسان باشد. همچنین، رویکرد مشتری‌محور داشته باشید و از بازخورد کاربران برای بهبود مستمر استارتاپ خود بهره بگیرید.

۳. تیمی قوی و متخصص بسازید: همه استارتاپ‌های بالا توسط تیمی متخصص و قوی طراحی شده‌اند. همچنین در شرکت خود فرهنگ نوآوری و خلاقیت را پرورش دهید.

۴. با جامعه هدف خود تعامل فعال و سازنده داشته باشید.

۵. برای جذب سرمایه و همکاری تلاش کنید: جذب سرمایه از منابع معتبر می‌تواند به رشد شما کمک کند. استارتاپ‌هایی مانند ApplyBoard و Waabi سرمایه قابل‌توجهی را از این راه به‌دست آورده‌اند. همچنین می‌توانید با رهبران صنعت، اشخاص تاثیر‌گذار و سهامداران مرتبط همکاری استراتژیک ایجاد کنید.

۶. برای عقب نماندن از روند بازار و سایر رقبا روی فرایند تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنید.

۷. روی دسترسی و انطباق‌پذیری استارتاپ خود تمرکز کنید.

۸. بخشی از بازار را هدف قرار دهید که در کانادا در آن حوزه خلأ و کمبود وجود دارد.

بررسی اکوسیستم استارتاپی کانادا با نمودار

بر‌اساس گزارش سازمان جهانی استارتاپ ژنوم (Startup Genome)، منطقه آمریکای شمالی (شامل کشورهای آمریکا و کانادا) بهترین اکوسیستم استارتاپی دنیا در سال ۲۰۲۴ است. بر‌اساس گزارش Startup Genome منطقه تورنتو – واترلو در کانادا بالاتر از مناطقی مانند سیاتل، سیدنی، استکهلم، دهلی و فیلادلفیا در رتبه ۱۸‌ام دنیا قرار دارد.

بهترین صنایع کانادا برای راه‌اندازی استارتاپ

اکوسیستم کسب‌و‌کار کانادا فضای ایده‌آلی را برای راه‌اندازی استارتاپ‌های موفق کانادا ایجاد کرده است. با اینکه نمی‌توان یک صنعت خاص را بهترین دانست، اما اینجا با در نظر گرفتن عواملی مانند رشد بازار، حمایت دولت و نوآوری کلی، برخی از بهترین صنایع کانادا برای راه‌اندازی استارتاپ را معرفی می‌کنیم:

۱. بخش تکنولوژی، توسعه نرم‌افزار و نوآوری

بخش فناوری و تکنولوژی در کانادا به‌ویژه در زمینه‌هایی مانند هوش مصنوعی (AI)، فناوری مالی (FinTech)، فناوری آموزشی (EdTech) و امنیت سایبری رشد سریعی را تجربه می‌کند. برخی از معروف‌ترین استارتاپ‌های موفق کانادا در این حوزه فعالیت می‌کنند.

۲. بخش املاک و مستغلات

موفقیت مشاغل مربوط به حوزه مسکن با قیمت مسکن در کانادا ارتباط نزدیکی دارد. در سال ۲۰۲۳ ارزش بازار مسکن کانادا نسبت به سال قبل ۷.۶ درصد افزایش داشته است. استارتاپ‌هایی که بتوانند مشکلات بخش مسکن کانادا را هدف بگیرند و خلاقیت را وارد این بازار کنند، احتمالا موفق خواهند شد.

۳. حوزه بهداشت و درمان کانادا

سیستم درمانی کانادا مشکلات زیادی دارد و به‌سرعت در حال تغییر است. استارتاپ‌هایی مانند Maple در ارائه خدمات درمانی از راه دور پیشرو هستند. صنعت بهداشت و درمان و همچنین حوزه سلامت روان، بستر مناسبی برای ایده‌پردازی و راه‌اندازی استارتاپ‌های خلاقانه در این کشور محسوب می‌شوند.

۴. تجارت الکترونیک و فناوری خرده‌فروشی

رشد تجارت الکترونیک در کانادا ادامه دارد و پلتفرم‌های خرده‌فروشی آنلاین هنوز هم در این کشور رشد می‌کنند. استارتاپ‌هایی که لجستیک و مدیریت زنجیره تامین را بهینه کنند، تجربه خرید مشتریان را بهبود دهند یا تکنولوژی‌هایی مانند واقعیت افزوده (AR) یا واقعیت مجازی (VR) را وارد این صنعت کنند، با موفقیت رو‌به‌رو می‌شوند.

۵. صنعت غذا و فناوری‌های کشاورزی

فناوری‌هایی که عملکرد محصول و مدیریت منابع کشاورزی و غذایی را بهبود دهند، در کانادا طرفداران زیادی دارند. همچنین، نوآوری‌هایی برای اتوماتیک کردن فرایندهای کاشت، برداشت و نظارت بر محصولات می‌تواند بخش کشاورزی کانادا را متحول کند.

در نهایت، استارتاپ‌هایی که به کاهش ضایعات مواد غذایی و ایمنی غذا تمرکز دارند، فرصت‌های بی‌نظیری برای پیشرفت پیدا می‌کنند.

۶. رسانه و سرگرمی

صنعت بازی و سرگرمی در کانادا رونق فراوانی داشته و فرصت‌های فراوانی برای توسعه بازی‌های نوآورانه در این کشور وجود دارد. پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال نیز همچنان در حال گسترش هستند.

بخش فناوری پاک (Clean Tech) در بریتیش کلمبیا پر‌رونق است

استارتاپ‌های بخش Clean Tech نیز در حوزه‌های تحقیق، توسعه و تجاری‌سازی محصولات نوآورانه در استان بریتیش کلمبیا رونق فراوانی دارند. خصوصا استارتاپ‌های مرتبط با حمل‌و‌نقل پاک، بهره‌وری انرژی و توسعه فناوری‌های پاک در این استان در حال توسعه هستند.

در‌حال‌حاضر، حدود ۵۳۹۶ نفر در بخش Clean Tech در بریتیش کلمبیا کار می‌کنند. دولت این استان هنوز هم در حال جذب سرمایه‌گذاران بالقوه در حوزه فناوری‌های پاک است و حمایت‌های گسترده‌ای را برای این سرمایه‌گذاران در نظر گرفته است؛ بنابراین اگر قصد راه‌اندازی استارتاپ در BC را دارید،‌ حتما حوزه Clean Tech را نیز مد نظر قرار دهید.

از استارتاپ‌های موفق بخش فناوری پاک در بریتیش کلمبیا می‌توان به شرکت‌های زیر اشاره کرد:

  • شرکت Ballard
  • Pani Energy
  • شرکت Carbon Engineering
  • Ekona Power
  • شرکت Svante
  • شرکت General Fusion
  • Ionomr Innovations
  • MineSense Technologies

بهترین شهرهای کانادا برای راه‌اندازی استارتاپ

بر‌اساس گزارش سازمان جهانی استارتاپ ژنوم (Startup Genome)، منطقه آمریکای شمالی (شامل کشورهای آمریکا و کانادا) بهترین اکوسیستم استارتاپی دنیا در سال ۲۰۲۴ است. بر‌اساس گزارش Startup Genome منطقه تورنتو – واترلو در کانادا بالاتر از مناطقی مانند سیاتل، سیدنی، استکهلم، دهلی و فیلادلفیا در رتبه ۱۸‌ام دنیا قرار دارد.

۱. ونکوور؛‌ بریتیش کلمبیا

بسیاری از استارتاپ های موفق در کانادا مانند Hootsuite و Slack در شهر جهانی ونکوور تاسیس شده‌اند. بر‌اساس گزارش جهانی اکوسیستم استارتاپی (The Global Startup Ecosystem Report)، ونکوور پانزدهمین شهر برتر جهان برای راه‌اندازی شرکت‌های فناوری و استارتاپ‌ها معرفی شده است.

نزدیکی ونکوور به مراکز تجاری بزرگی مانند سیاتل و دره سیلیکون (Silicon Valley)، معافیت‌های مالیاتی قابل‌توجه و آب‌و‌هوای معتدل را می‌توان از مزایای تاسیس استارتاپ در ونکوور دانست.

۲. تورنتو؛ انتاریو

تورنتو با داشتن مردمی از بیش از ۲۰۰ ملیت مختلف و ۲.۸ میلیون نفر جمعیت، به‌عنوان متنوع‌ترین شهر دنیا شناخته می‌شود. تورنتو همچنین یکی از مهاجر‌پذیر‌ترین شهرهای کاناداست؛ به‌طوری‌که بیش از نیمی از جمعیت آن را مهاجران تشکیل می‌دهند.

تعجبی ندارد که تورنتو به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر کانادا به‌عنوان مرکز فناوری، تجاری، صنعتی و مالی کانادا شناخته می‌شود. این شهر محل مناسبی برای راه‌اندازی استارتاپ‌های نوآورانه و خلاق است.

۳. ادمونتون و کلگری؛ آلبرتا

دو شهر استان آلبرتا محل مناسبی برای تاسیس شرکت‌های فناوری‌محور هستند. شهر ادمونتون در صنایع مختلفی مانند بیوتکنولوژی، رسانه‌های دیجیتال و نفت و گاز برجسته است. علاوه‌بر این، ادمونتون دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی معتبری دارد که دائما در‌حال پرورش نیروی کار مستعد و متخصص هستند.

کلگری نیز مرکز مهمی برای صنعت انرژی در کاناداست. در این شهر فرصت‌های مناسبی برای استارتاپ‌ها در بخش‌های مالی، فناوری و حمل‌و‌نقل وجود دارد. محیط تجاری مناسب، نرخ ماليات پایین و دسترسی به استعدادها را می‌توان از مزایای سرمایه‌گذاری در کلگری دانست.

۴. واترلو؛ انتاریو

واترلو قطب فناوری کاناداست و به‌عنوان منطقه‌ای با بالاترین تراکم استارتاپ‌ها در دنیا (بعد از Silicon Valley) شناخته می‌شود. واترلو به Silicon Valley کانادا شهرت دارد. بر‌اساس پژوهش Compass.co،‌ واترلو در رتبه ۲۵‌ام بهترین اکوسیستم استارتاپی جهان قرار دارد.

همچنین وجود دانشگاه معتبر واترلو نیز باعث شده است تا برخی از بهترین استعدادهای جهان در حوزه تکنولوژی در این شهر زندگی کنند. همین موضوع باعث حضور برخی از معروف‌ترین استارتاپ های موفق کانادا در این شهر شده است.

۵. مونترال؛ کبک

طبق گزارش Compass.co، شهر مونترال به‌عنوان یکی از ۲۰ اکوسیستم برتر استارتاپی در جهان شناخته می‌شود. سالانه رویدادهای استارتاپی معتبری مانند Startupfest در این شهر برگزار می‌شوند. مونترال همچنین در چند سال گذشته به یک مرکز هوش مصنوعی جهانی تبدیل شده است.

تجربه موفق ۴ خانواده در برنامه مهاجرت استارتاپ به کانادا

در ویدیوی زیر، تجربه شنیدنی چهار خانواده که توانسته‌اند با هم از طریق تاسیس استارتاپ در کانادا به این کشور مهاجرت کنند را تماشا خواهید کرد:

نمونه‌هایی از استارتاپ‌های در حال راه‌اندازی توسط ویزا موندیال

برای حفظ حقوق کلاینت‌های ویزا موندیال نام استارتاپ‌ها محفوظ نگه داشته شده است.

استارتاپ A

  • حوزه فعالیت: STEAM Education
  • حدود مبلغ سرمایه‌گذاری: ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار دلار کانادا
  • نفرات تیم: ۵ نفر، ۳ عضو ضروری
  • وضعیت فعلی: گذر از مرحله ارسال آپدیت روی پرونده PR همه اعضا

استارتاپ B

  • حوزه فعالیت: Drone Innovation
  • حدود مبلغ سرمایه گذاری: ۵۵۰ هزار دلار کانادا
  • نفرات تیم: ۵ نفر، ۲ عضو ضروری
  • وضعیت فعلی: دریافت نامه Pre-Arrival

استارتاپ C

  • حوزه فعالیت: Travel Metasearch Engine
  • حدود مبلغ سرمایه‌گذاری: ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار دلار کانادا
  • نفرات تیم: ۵ نفر، ۵ عضو ضروری
  • وضعیت فعلی: دریافت آپدیت روی پرونده‌های PR اعضا در کمتر از ۲۰ ماه

خدماتی که ویزا موندیال ارائه می‌کند

آیا کانادا برای راه‌اندازی استارتاپ مناسب است؟

بله؛ کانادا به‌دلیل اکوسیستم حمایتی از استارتاپ‌ها، امکان جذب سرمایه و دسترسی به بودجه، مراکز نوآوری متعدد در شهرهای مختلف، حضور استعدادهای جهانی و همچنین فرهنگ مههاجر‌پذیری بالا، مکان بسیار مناسبی برای راه‌اندازی استارتاپ محسوب می‌شود.

  • مسیر سریع برای دریافت اقامت دائم
  • اکوسیستم عالی برای راه‌اندازی استارتاپ
  • حمایت‌های دولتی متعدد
  • امکان جذب سرمایه
  • کیفیت زندگی بالا
  • رقابت بسیار بالا
  • ریسک کسب‌و‌کار: موفقیت استارتاپ‌ها تضمینی نیست
  • چالش‌های مالی و جذب سرمایه
  • بالا بودن هزینه‌های زندگی در شهرهای بزرگ

مهاجرت از طریق استارتاپ به کانادا با ویزا موندیال

در این مقاله ۱۰ مورد از استارتاپ های موفق کانادا را معرفی کردیم. توجه داشته باشید که راه‌اندازی استارتاپ در کانادا کار ساده‌ای نیست؛ برنامه استارتاپ برنامه‌ای محدود و تخصصی است و شما باید برای دریافت این ویزا از بهترین مشاوران مهاجرتی کمک بگیرید.

کارشناسان ویزا موندیال با ارائه مشاوره تخصصی درباره ثبت استارتاپ در کانادا، از آغاز تا پایان این راه در کنار شما عزیزان خواهند بود؛ بنابراین، اگر ایده‌ای نوآورانه و مناسب برای تاسیس استارتاپ در کانادا دارید و می‌خواهید از این روش به کانادا مهاجرت کنید، می‌توانید همین حالا از کمک مشاوران ویزا موندیال استفاده کنید.

در پایان، اگر هنوز در رابطه با استارتاپ‌ های موفق در کانادا سوالی دارید، می‌توانید سوالتان را زیر همین مقاله در قالب کامنت بپرسید و پاسخ آن را از کارشناسان ویزا موندیال دریافت کنید.

سوالات متداول

استان‌های آلبرتا، بریتیش کلمبیا، انتاریو و کبک بهترین استان‌ها برای راه‌اندازی استارتاپ های موفق در کشور کانادا هستند.

خیر؛ تاسیس استارتاپ‌ در کانادا کاری تخصصی است و باید با کمک مشاوران مهاجرتی خبره و با‌تجربه انجام شود تا درصد شکست استارتاپ کاهش یابد.

در‌‌حال‌حاضر بیش از ۳۰۰۰ استارتاپ در شهرهای بزرگ کانادا وجود دارند.

در‌حال‌حاضر مدت زمان بررسی و پاسخ اداره مهاجرت کانادا برای ویزای استارتاپ حدود ۳۸ ماه است.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

من امیرعباس هستم. اینجا در ویزا موندیال به‌عنوان کارشناس محتوا فعالیت می‌کنم. در سال ۹۷ مدرک کارشناسی‌ارشد خودم رو در رشته مدیریت بازاریابی گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی گرفتم و بیش از ۵ ساله که در حوزه بازاریابی محتوایی کار می‌کنم. با ترکیب دانش خودم در حوزه‌های گردشگری و مهاجرت و تخصصم در حوزه محتوا، تلاش می‌کنم تا اطلاعاتی موثق و کاربردی درباره مهاجرت به کانادا در اختیار شما قرار بدم.

راستی تو روزهای تعطیل می‌تونید من رو تو کوه، جنگل، کویر، لب دریا و کلا توی طبیعت پیدا کنید.

مرتضی هماپور

مقالات وبسایت ویزا موندیال توسط مشاور رسمی مهاجرت کانادا (RCIC)، مرتضی هماپور، بررسی و تایید می‌شوند. ما همواره در تلاشیم تا اطلاعاتی دقیق، به‌روز و قابل اعتماد در زمینه مهاجرت را در اختیار شما قرار دهیم.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها