Search
Close this search box.

اپلیکیشن های کاربردی در کانادا

اپلیکیشن های کاربردی در کانادا

تغییر چیزی نیست که ما انسان‌ها به آن عادت داشته باشیم! مهاجرت به کشوری دیگر ممکن است چالش‌های متعددی برای مهاجران تازه‌وارد همراه داشته باشد. اما خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و وجود گوشی‌های هوشمند، حتی مهاجرت نیز به کاری آسان تبدیل شده است. در این مقاله اپلیکیشن های کاربردی در کانادا را معرفی می‌کنیم؛‌ برنامه‌هایی که زندگی شما را در کانادا راحت‌تر می‌کنند.

در این مطلب مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های مفید در کانادا که برای مهاجران مزایای متعددی دارند، بررسی خواهند شد. چه یک مهاجر تازه‌وارد باشید، چه دانشجو یا گردشگر، این برنامه‌ها جنبه‌های مختلف زندگی مانند کاریابی،‌ یافتن مسکن، حمل‌و‌نقل،‌ خرید و جنبه‌های دیگر زندگی را برای شما آسان خواهند کرد.

فهرست مطالب
ArriveCan کاربردی‌ترین اپلیکیشن در کانادا

اپلیکیشن ArriveCan؛ ویژه مهاجران کانادا

ArriveCAN یک اپلیکیشن کاربردی برای افرادی است که قصد مهاجرت به کانادا دارند. این برنامه توسط دولت کانادا و در واکنش به همه‌گیری بیماری کرونا معرفی شد تا برخی از کارها به‌صورت آنلاین انجام شوند.

شما می‌توانید حداکثر ۷۲ ساعت پیش از پرواز، از طریق این برنامه اظهارنامه گمرکی و مهاجرتی (Declaration) خود را به‌صورت آنلاین پر کرده و با این کار در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

در‌حال‌حاضر، نصب این برنامه برای ورود به کانادا اجباری نیست؛ اما داشتن آن در زمان شما در فرودگاه مقصد صرفه‌جویی خواهد کرد. همچنین، شما می‌توانید پیش از عزیمت به سمت کانادا آخرین به‌روز‌رسانی‌ها درباره دستور‌العمل‌های سفر به این کشور را از طریق این برنامه مطالعه و برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

بهترین اپلیکیشن‌های تاکسی اینترنتی در کانادا

۱. اپلیکیشن اوبر (Uber)

شما پس از اخذ ویزای کانادا و ورود به این کشور ماشین شخصی ندارید و احتمالا از طریق سیستم حمل‌و‌نقل عمومی یا تاکسی‌های اینترنتی رفت‌و‌آمد خواهید کرد. اوبر یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن های کاربردی در کانادا محسوب می‌شود؛ برنامه‌ای که درست مانند تاکسی‌های اینترنتی اسنپ یا تپسی در ایران عمل می‌کند.

اوبر در سال ۲۰۱۴ در شهر تورنتو راه‌اندازی شد و به‌سرعت در کانادا گسترش یافت. این اپلیکیشن اکنون در شهرهای دیگری مانند مونترال، اتاوا، ونکوور، کلگری، ادمونتون، هالیفاکس و بسیاری از شهرهای دیگر کانادا نیز فعالیت می‌کند. از طریق برنامه Uber می‌توانید مبدا و مقصد خود را روی نقشه انتخاب کنید و برای خود تاکسی اینترنتی بگیرید. البته اوبر خدمات پیک، حمل بار و تحویل غذا را نیز انجام می‌دهد.

۲. اپلیکیشن لیفت (Lyft)

Lyft یکی دیگر از اپلیکیشن های کاربردی در کاناداست که فعالیت خود را در سال ۲۰۱۷ در شهر تورنتو آغاز کرد و اکنون در بسیاری از شهرهای بزرگ این کشور فعالیت می‌کند. این برنامه برای شهروندان کانادا جایگزینی برای اپلیکیشن معروف اوبر محسوب می‌شود. از طریق Lyft نیز می‌توانید مانند اوبر، مبدا و مقصد خود را انتخاب کنید و به‌صورت اینترنتی در کانادا تاکسی بگیرید.

اپلیکیشن های کاربردی در کانادا برای مسیریابی و حمل‌و‌نقل عمومی

۱. اپلیکیشن Transit

به هر شهر کانادا که مهاجرت کنید، برای رفت‌و‌آمد سر‌و‌کارتان به سیستم حمل‌و‌نقل عمومی کانادا خواهد افتاد. حمل‌و‌نقل عمومی در کانادا ممکن است برای مهاجران تازه‌وارد کمی پیچیده و گیج‌کننده باشد. برای رفت‌و‌آمد از طریق حمل‌و‌نقل عمومی، ما اپلیکیشن کاربردی و ضروری Transit را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم.

Transit یکی از ضروری‌ترین اپلیکیشن های کاربردی در کانادا است که برنامه زمانی رسیدن و حرکت اتوبوس‌ها، قطارها، تراموا و حتی کشتی را در شهرهای بزرگ کانادا به کاربران نشان می‌دهد. هنگامی که مقصد خود را در این برنامه وارد کنید، بهترین گزینه‌های حمل‌و‌نقل به‌همراه زمان حرکت، قیمت و تعداد ترانسفرها نیز برای شما نمایش داده می‌شوند. حتی می‌توانید مسیرهای طی‌شده را در این برنامه ذخیره کنید.

۲. اپلیکیشن Umo؛ ویژه مهاجران استان بریتیش کلمبیا

اپلیکیشن Umo به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به خرید کارت‌بلیط‌های اتوبوس و فقط با گوشی هوشمند خود هزینه‌ حمل‌و‌نقل عمومی در استان بریتیش کلمبیا را بپردازید. شما می‌توانید به‌جای خرید کارت‌بلیط، اپلیکیشن Umo را روی تلفن همراهتان نصب کنید و در هنگام سوار شدن اتوبوس، با چسباندن گوشی به دستگاه اعتبار‌سنج، هزینه سفر را بپردازید.

اپلیکیشن Umo طرح‌های ماهانه متعددی را با قیمت‌های مناسب ارائه می‌کند. اگر در شهر ونکوور زندگی می‌کنید، اپلیکیشن Umo حمل‌و‌نقل عمومی در شهر را برای شما راحت‌تر خواهد کرد.

۳. اپلیکیشن Google Maps

گوگل مپ یک مسیر‌یاب حرفه‌ای و یک اپلیکیشن ضروری برای مهاجران تازه‌وارد به کاناداست. داشتن این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند که در شهرها و حتی مناطق روستایی کانادا مسیر خود را پیدا کنید و گم نشوید.

حالت‌های پیمایش چند‌گانه گوگل مپ (رانندگی با خودرو، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و حمل‌و‌نقل عمومی) به کاربران این امکان را می‌دهد که سفر خود را بر‌اساس نوع حمل‌و‌نقل دل‌خواهشان برنامه‌ریزی کنند. اگر قصد دارید یک مسیر را با اتوبوس یا مترو طی کنید، Google Maps بهترین مسیرهای دسترسی را اختیارتان قرار می‌دهد.

البته این برنامه قابلیت‌های متعدد دیگری مانند Live View را نیز دارد که پیشنهاد می‌کنیم در کانادا از آن‌ها استفاده کنید.

۴. اپلیکیشن Waze

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های مسیریابی در کانادا Waze است. این برنامه به‌عنوان یک نرم‌افزار ناوبری ماهواره‌ای روی گوشی‌های هوشمند کار می‌کند و اطلاعات دقیقی درباره مسیرها، جاده‌های بسته، ترافیک، انحراف‌ موقت مسیرها، تصادفات و موارد دیگر ارائه می‌دهد.

Waze یکی از اپ‌های کاربردی در کانادا است که شما می‌توانید بدون استرسِ فیلترینگ از امکانات گسترده آن برای مدیریت زمان و پیدا کردن مسیرهای شهری و بین‌شهری در کانادا استفاده کنید.

بهترین اپلیکیشن کاریابی در کانادا

۱. اپلیکیشن لینکدین (LinkedIn)

اپلیکیشن لینکدین به شما این امکان را می‌دهد که در میان مشاغل تمام‌وقت، پاره‌وقت، فریلنسری و حتی مشاغل خانگی در کانادا جست‌و‌جو کنید. کاربران لینکدین می‌توانند درباره شرکت‌های مد‌نظر خود تحقیق کنند، فرصت‌های شغلی ارائه‌شده توسط آن‌ها را ببینند و برای آن‌ها اپلای کنند.

از طریق لینکدین همچنین می‌توانید در کانادا شبکه‌سازی کنید و با کارشناسان و کارفرماهای با‌تجربه ارتباط بگیرید. پروفایلتان در لینکدین به‌عنوان رزومه شما عمل می‌کند. یادتان باشد که فعالیت در لینکدین برای کاریابی در کانادا از ضروریات است.

۲. اپلیکیشن Indeed

در کنار لینکدین، برنامه Indeed نیز یکی از بهترین اپلیکیشن‌های کاریابی در کانادا محسوب می‌شود. از طریق این برنامه کاربردی می‌توانید میان میلیون‌ها فرصت شغلی مختلف در کانادا جست‌و‌جو و برای شغل مورد‌نظرتان اپلای کنید.

دانلود و استفاده از اپلیکیشن Indeed برای کارجویان رایگان است. کاربران این اپ همچنین می‌توانند با وارد کردن علایق شغلی خود، از آگهی‌های شغلی جدید در آن حوزه آگاه شوند و در این اپلیکیشن کاریابی در کانادا رزومه بفرستند.

۳. اپلیکیشن Glassdoor

Glassdoor نیز یکی از اپلیکیشن های کاربردی در کانادا برای کاریابی است که دسترسی به میلیون‌ها فرصت‌ شغلی مختلف و همچنین امکان خواندن نظرات کارمندان پیشین هر شرکت را برای کاربران خود فراهم می‌کند. با مطالعه این ریویوها می‌توانید درباره محیط و فرهنگ کاری هر شرکت در کانادا اطلاعات کسب کنید.

علاوه‌بر‌این، این اپلیکیشن کاربردی ابزاری به نام «ارزش خود را بشناسید»‌ دارد که از طریق آن می‌توانید ارزش بازار کار و توانمندی‌های خود را به‌عنوان یک نیروی کار حرفه‌ای در بازار کار کانادا بشناسید.

۴. اپلیکیشن CareerBuilder

CareerBuilder یک اپلیکیشن کاریابی در کانادا است که به کاربران این امکان را می‌دهد که از طریق واقعیت افزوده (AR) فرصت‌های شغلی موجود در محیط اطراف خود را مشاهده کنند. شما می‌توانید جست‌و‌جوی خود را در این اپ با فیلترهایی مثل مسافت تا محل کار، میزان حقوق یا عنوان شغلی محدود کنید و فقط مشاغل مورد‌‌نظرتان را ببینید.

اپلیکیشن CareerBuilder یک ابزار رزومه‌ساز نیز دارد که از طریق آن می‌توانید برای خود یک رزومه کاری حرفه‌ای بسازید.

بهترین اپلیکیشن خرید خانه در کانادا

اپلیکیشن زولو در کانادا برای خریدملک

۱. اپلیکیشن Zolo

زولو (Zolo) یکی از اپلیکیشن‌‌ های کاربردی در کانادا در حوزه املاک و مستغلات است که بیش از ۱۰ میلیون کاربر ماهانه دارد. شما می‌توانید از Zolo برای جست‌و‌جوی ملک در کانادا برای خرید یا اجاره استفاده کنید.

Zolo را می‌توان کاربر‌پسند‌ترین اپلیکیشن خانه یابی در در کانادا دانست. لیست املاک در این برنامه کاربردی هر ۱۵ دقیقه یک‌بار به‌روز‌رسانی می‌شوند؛ بنابراین شما جدیدترین نتایج را مشاهده خواهید کرد. کاربران این اپ می‌توانند خانه‌ها را بر‌اساس فاکتورهایی مانند محله، متراژ، قیمت، تعداد اتاق، نوع خانه و موارد دیگر فیلتر کنند و فقط خانه‌های مورد‌علاقه خود را ببینید.

البته به دلیل قوانین استانی، اپلیکیشن Zolo در برخی از شهرهای کانادا مانند کبک کار نمی‌کند.

۲. اپلیکیشن Realtor.ca

بسیاری از کانادایی‌ها با اپلیکیشن Realtor.ca، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای آنلاین املاک در کانادا، آشنا هستند و از آن استفاده می‌کنند. شما، هم می‌توانید از اپلیکیشن Realtor.ca استفاده کنید و هم از نسخه دسکتاپ و سایت این برنامه.

بزرگ‌ترین نقطه قوت این اپلیکیشن تعداد لیست‌ املاک مسکونی و تجاری به‌روز آن است. Realtor.ca یکی از اپلیکیشن های کاربردی در کانادا برای تهیه ملک است که می‌تواند برای شروع جست‌و‌جوی خانه در کانادا برای مهاجران یک پلتفرم عالی باشد.

۳. اپلیکیشن Zillow Canada

Zillow یک بازار آنلاین املاک و مستغلات آمریکایی است که بازار کار آن در سال ۲۰۱۹ به کانادا نیز گسترش یافت. با استفاده از موتور جست‌و‌جوی این اپلیکیشن می‌توانید املاک مختلفی را برای خرید یا اجاره مشاهده و پیدا کنید.

اپلیکیشن Zillow همچنین فهرستی از آژانس‌های املاک در کانادا را به کاربران ارائه می‌کند؛ بنابراین شما می‌توانید به‌راحتی یک نماینده و بنگاه املاک را در منطقه خود بیابید.

اپلیکیشن‌های بانکی و امور مالی در کانادا

۱. موبایل بانک

یکی از اولین کارهایی باید پس از مهاجرت به کانادا انجام دهید، افتتاح حساب بانکی در کانادا است. وقتی در یک بانک کانادایی حساب باز کردید، حتما اپلیکیشن موبایل بانک آن را نیز دانلود کنید؛ چرا که در کانادا بیشتر امور بانکی شهروندان از طریق اینترنت و اپلیکیشن‌های بانکی انجام می‌شوند.

برای مثال،‌ افرادی که در رویال بانک کانادا (Royal Bank of Canada) حساب باز می‌کنند، می‌توانند اپلیکیشن این بانک (RBC) را دانلود کنند؛ حدود ۹۹درصد امور بانکی مشتریان این بانک از طریق همین اپلیکیشن قابل انجام است.

برای انتقال آنلاین پول در داخل کانادا می‌توانید از برنامه Remitbee نیز استفاده کنید. البته برای انتقال پول از ایران به کانادا بهتر است از طریق صرافی‌های معتبر سطح شهرهای کشور اقدام کنید.

۲. اپلیکیشن Mogo

رسیدگی به امور مالی و خرج‌و‌مخارج زندگی یکی از دغدغه‌های اصلی مهاجران تازه‌وارد به کاناداست. با اپلیکیشن کانادایی Mogo می‌توانید در هر زمان و مکان وضعیت مالی خود را کنترل کنید و به آن سر‌و‌سامان دهید. Mogo یک برنامه مدیریت امور مالی است که شما می‌توانید از طریق آن علاوه‌بر نظارت بر اعتبارهای بانکی و مانده حساب، از ابزار بودجه‌بندی آن نیز استفاده کنید.

ابزار بودجه‌بندی Mogo به شما کمک می‌کند که درآمدها و هزینه‌های خود را مدیریت و ارزیابی کنید و برای خود در کانادا اهداف مالی کوتاه و بلند‌مدت بچینید.

اپلیکیشن‌ های کاربردی در کانادا برای سفارش آنلاین غذا

۱. اپلیکیشن Uber eats

اپلیکیشن Uber Eats یک برنامه ارسال غذای آنلاین و در‌واقع بخشی از سوپر اپلیکیشن Uber است. شما می‌توانید از طریق این اپلیکیشن منوی رستوران‌های مختلف را مشاهده کنید، غذای خود را سفارش دهید و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

۲. اپلیکیشن DoorDash

DoorDash یکی دیگر از اپلیکیشن‌ های کاربردی در کانادا برای سفارش آنلاین غذا‌ست. در این اپ نیز می‌توانید منوی رستوران‌های مختلف را مرور کنید و پس از سفارش غذا، آن را در محل منزل خود تحویل بگیرید. Doordash به کاربران خود این امکان را می‌دهد که حتی از برخی از سوپرمارکت‌های محلی نیز اقلام مورد‌نیازشان را سفارش دهند.

۳. اپلیکیشن SkipTheDishes

SkipTheDishes یک اپلیکیشن محبوب برای سفارش آنلاین غذا در کاناداست که کاربران می‌توانند از طریق آن از رستوران‌های منطقه خود غذا سفارش دهند. طراحی کاربر‌پسند اپلیکیشن، تعداد بالای رستوران‌ها و هزینه‌های تحویل رقابتی را می‌توان از مزایای این اپلیکیشن کاربردی و دلیل محبوبیت بالای آن در کانادا دانست.

۴. اپلیکیشن Instacart؛ ویژه سفارش اقلام غذایی

Instacart یک برنامه تحویل آنلاین مواد غذایی و اقلام سوپر‌مارکتی است. کاربران می‌توانند از طریق این اپلیکیشن از فروشگاه‌های مواد غذایی منطقه خود به‌صورت آنلاین خریداری کنند و اقلام را درب منزل تحویل بگیرند. از مزایای نصب این برنامه می‌توان به پوشش دادن بسیاری از فروشگاه‌ها، تحویل روزانه و محصولات متنوع اشاره کرد.

اپلیکیشن‌ های کاربردی در کانادا برای خرید آنلاین و به‌صرفه

۱. اپلیکیشن Kijiji

Kijiji یک اپلیکیشن مفید و کاربردی است که به کاربران این امکان را می‌دهد که در کانادا مسکن اجاره‌ای پیدا کنند؛ خدمات محلی را بیابند یا کالاهای مورد‌نیازشان را بخرند یا بفروشند. این اپلیکیشن یکی از بهترین برنامه‌ها برای مهاجران تازه‌وارد است.

افرادی که به تازگی به کانادا مهاجرت کرده‌اند و به‌دنبال تجهیز خانه‌ خود با اجناس دست دوم با قیمت مناسب هستند، می‌توانند وسایل مورد‌نیازشان را از طریق اپلیکیشن Kijiji خریداری کنند. این برنامه به شما کمک می‌کند که سریع‌تر در کانادا مستقر شوید و به‌اصطلاح جا بیفتید.

از طریق این برنامه می‌توانید وسایلی مانند لباس، تشک، مبلمان، کتاب و هر وسیله دیگری را با قیمت‌های بسیار مناسب خریداری کنید.

۲. اپلیکیشن Reebee

Reebee یکی از اپلیکیشن های کاربردی کانادا برای خرید آنلاین و مقرون‌به‌صرفه است. از طریق این برنامه می‌توانید آگهی‌های فروش هفتگی بسیاری از خرده‌فروشان در کانادا را مشاهده و اقلامی مانند مواد غذایی، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی و اجناسی دیگر را با قیمت مناسب خریداری کنید.

Reebee برای مهاجران تازه‌واردی که قصد دارند در هزینه زندگی در کانادا صرفه‌جویی کنند،‌ بسیار مناسب است. چرا که کاربرانِ این برنامه می‌توانند قیمت یک محصول خاص را در خرده‌فروشی‌های مختلف مقایسه کنند و بعد آن را بخرند. همچنین، در اپلیکیشن Reebee معمولا جشنواره‌ها و تخفیف‌های ویژه‌ای قرار می‌گیرند که می‌توانید از آن‌ها برای خرید اقتصادی و به‌صرفه استفاده کنید.

۳. اپلیکیشن Flipp

آیا عاشق بن‌ و تخفیف‌ هستید؟ اپلیکیشن Flipp به شما کمک می‌کند که با داشتن بن و تخفیف در هزینه‌های خود در کانادا صرفه‌جویی کنید. میلیون‌ها شهروند در آمریکای شمالی از پلتفرم Flipp به‌عنوان ابزار خرید هفتگی خود استفاده می‌کنند.

این پلتفرم آنلاین هر هفته میلیون‌ها خرده‌فروش و تولیدکننده‌ را به میلیون‌ها خریدار متصل می‌کند. شما می‌توانید از طریق Flipp آگهی‌های فروش، تخفیف‌ها و جشنواره‌های هفتگی خرده‌فروشان مختلف را مشاهده و بررسی کنید و محصولات مورد‌نظرتان را با مناسب‌ترین قیمت بخرید.

۴. اپلیکیشن Klarna

هم‌اکنون خرید کنید؛ بعدا هزینه آن را بپردازید! به‌وسیله اپلیکیشن Klarna می‌توانید از برخی از خرده‌فروشان و فروشگاه‌های کانادا کالای مورد‌نظرتان را بخرید و هزینه آن را در قالب ۴ قسط ماهانه (بدون پرداخت بهره) بپردازید.

این اپلیکیشن کاربردی در کانادا همچنین این امکان را به مخاطبان خود می‌دهد که پرداخت‌ها و هزینه‌های خود را بهتر مدیریت کنند. Klarna یک اپلیکیشن توصیه‌شده توسط مهاجران ایرانی کاناداست.

۵. اپلیکیشن Rakuten

یکی از اپلیکیشن های کاربردی در کانادا برنامه Rakuten است. این اپ یک ابزار عالی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خرید آنلاین برای مهاجران تازه‌وارد محسوب می‌شود. مزیت بزرگ این اپلیکیشن این است که درصدی از هزینه خرید شما را به‌صورت نقدی (Cash Back) به حسابتان باز می‌گرداند.

از طریق Rakuten می‌توانید از بیش از ۷۵۰ فروشگاه کانادا خرید کنید و درصدی از این مبلغ خرید را به‌صورت Cash Back به حساب خود بازگردانید. درصد مبلغ بازگشتی بسته به هر فروشگاه متفاوت است و در مواقعی حتی تا به بیش از ۳۰ درصد نیز می‌رسد.

علاوه‌بر‌این، کوپون‌ها و تخفیف‌های متنوعی در اپلیکیشن Rakuten ارائه می‌شوند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها خرید به‌صرفه‌ای داشته باشید.

۶. اپلیکیشن آمازون (Amazon)

آمازون یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی دنیاست که شهروندان کانادا بسیاری از خریدهای خود را از آن انجام می‌دهند. کاربران اپلیکیشن آمازون می‌توانند محصول مورد‌نظر خود را در این پلتفرم جست‌و‌جو کنند، جزئیات محصول و نظرات سایر کاربران را بخوانند و در‌صورت تمایل آن را بخرند.

البته امکان خرید از سایت آمازون نیز وجود دارد؛ اما با استفاده از اپلیکیشن این پلتفرم می‌توانید در هر زمان و مکان در کانادا خرید خود را به‌وسیله تلفن همراهتان انجام دهید. علاوه‌بر موارد بالا، برنامه Temu نیز توسط برخی از مهاجران برای خرید در کشور کانادا توصیه شده است.

۷. اپلیکیشن CarGurus؛ برای خرید و فروش خودرو

یکی از اپلیکیشن‌ های کاربردی در کانادا برنامه Rakuten است. این اپ یک ابزار عالی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خرید آنلاین برای مهاجران تازه‌وارد محسوب می‌شود. مزیت بزرگ این اپلیکیشن این است که درصدی از هزینه خرید شما را به‌صورت نقدی (Cash Back) به حسابتان باز می‌گرداند.

از طریق Rakuten می‌توانید از بیش از ۷۵۰ فروشگاه کانادا خرید کنید و درصدی از این مبلغ خرید را به‌صورت Cash Back به حساب خود بازگردانید. درصد مبلغ بازگشتی بسته به هر فروشگاه متفاوت است و در مواقعی حتی تا به بیش از ۳۰ درصد نیز می‌رسد.

علاوه‌بر‌این، کوپون‌ها و تخفیف‌های متنوعی در اپلیکیشن Rakuten ارائه می‌شوند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها خرید به‌صرفه‌ای داشته باشید.

اپلیکیشن های کاربردی در کانادا برای برقراری ارتباط با ایران

پس از مهاجرت به کانادا از خانواده و دوستانتان دور و دلتنگ آن‌ها خواهید شد؛ بنابراین داشتن اپلیکیشن‌هایی برای برقراری تماس تصویری با‌کیفیت از واجبات محسوب می‌شود. برای برقراری ارتباط یا تماس تصویری با ایران،‌ علاوه‌بر برنامه‌های معمول مانند واتس‌اپ و تلگرام، اپلیکیشن‌های اسکایپ (Skype) و گوگل میت (Google Meet) را پیشنهاد می‌کنیم.

این اپلیکیشن‌ها در ایران فیلتر نیستند و شما می‌توانید به‌راحتی از طریق آن‌ها با خانواده یا دوستان خود تماس تصویری برقرار کنید.

اپلیکیشن‌های ضروری برای کانادا برای پیش‌بینی آب‌و‌هوا

۱. اپلیکیشن WeatherCAN

اپلیکیشن WeatherCAN که توسط سازمان محیط‌زیست و تغییرات آب‌و‌هوایی کانادا توسعه یافته، منبع رسمی اطلاعات آب‌و‌هوایی در کاناداست. این برنامه یک ابزار فوق‌العاده برای مهاجران تازه‌وارد است تا از آب‌و‌هوای همیشه در‌حال‌تغییرِ کانادا مطلع شوند.

WeatherCAN داده‌های خود را مستقیما از سازمان دولتی مسئول هواشناسی در کانادا می‌گیرد؛ بنابراین شما از صحت و دقت اطلاعات این برنامه اطمینان خواهید داشت. با توجه به آب‌و‌هوای متغیر در بیشتر شهرهای کانادا، پیشنهاد می‌کنیم حتما این برنامه کاربردی را پیش از عزیمت به کانادا روی تلفن‌ همراه خود نصب کنید.

۲. اپلیکیشن Weather Network

اپلیکیشن Weather Network یا TWN یکی دیگر از منابع اطلاعات آب‌و‌هوایی برای مهاجران تازه‌وارد در کاناداست. در کنار برنامه WeatherCan که توسط دولت کانادا پشتیبانی می‌شود، اپلیکیشن TWN یک پلتفرم عالی با ویژگی‌های کاربر‌پسند است که می‌توانید از آن برای آگاهی از شرایط آب‌و‌هوایی کانادا استفاده کنید.

برنامه Weather network اطلاعات دقیقی از‌جمله دمای هوا، میزان رطوبت، سرعت باد، شاخص UV، احتمال بارش برف یا باران در حال و روزهای آینده را ارائه می‌کند. همچنین، این برنامه در هنگام خطر و شرایط آب‌و‌هوایی نامساعد، برای کاربران هشدار خطر ارسال می‌کند.

اپلیکیشن Doctr؛ ویژه گرفتن وقت دکتر در کانادا

نظام سلامت و سیستم درمان کانادا با چالش‌هایی مانند مدت زمان انتظار طولانی برای ملاقات پزشک مواجه است. برای مقابله با این چالش، قصد داریم یک اپلیکیشن کاربردی به نام Doctr را معرفی کنیم. از طریق این برنامه می‌توانید بدون نیاز به ساعات طولانی انتظار، با یک پزشک عمومی در کانادا ملاقات کنید.

برنامه Doctr امکان گرفتن وقت ویزیت از پزشکان در ‌Walk-in Clinic‌ها در کانادا به‌صورت آنلاین را فراهم کرده است. حدود ۷۰٪ از وقت‌های ملاقات در کمتر از ۲۴ ساعت (۹۰٪ در عرض ۴۸ ساعت) تایید می‌شوند. این یعنی احتمالا شما می‌توانید در کمتر از ۲۴ ساعت در کانادا با یک پزشک ملاقات داشته باشید.

اپلکیشن های کاربردی در کانادا از نگاه شهروندان و مهاجران این کشور

بیایید با هم ببینیم که خود شهروندان کانادا و مهاجران این کشور درباره اپلیکیشن‌های ضروری در کانادا برای تازه‌واردان چه می‌گویند:

نظر شهروند کانادایی درباره اپلیکیشن‌های کاربردی در کانادا

«قطعا به اپلیکیشن WeatherCAN نیاز خواهید داشت. مهم نیست که به کدام بخش از این کشور پهناور می‌آیید، این برنامه ضروری است. من به‌دنبال اپلیکیشنی گشتم که شرایط بزرگراه‌های محلی را نشان دهد که در اینجا اپلیکیشن ۵۱۱ نام دارد. من همچنین از یک برنامه پارکینگ‌یاب استفاده می‌کنم. یک برنامه پارکینگ‌یاب بسته به شهرداری هر شهر به رفع نیاز پارک خودرو در خیابان کمک زیادی می‌کند. شما مبلغی را با پلاک و شماره تلفن خود واریز می‌کنید و بعد به‌دنبال کدهای ارائه‌شده در مناطق مختلف می‌گردید.

وقتی زمان پارکینگ تمام شود، برنامه به شما اطلاع می‌دهد. این به شما امکان می‌دهد که در‌صورت نیاز به نگه داشتن محل پارکینگ، پول بیشتری پرداخت کنید و همچنین اجازه می‌دهد که پول پارک شخص دیگری را نیز هنگام سوار شدن ماشین دوستانتان بپردازید. نقشه‌ها به‌طور پیش‌فرض در گوشی شما هستند؛ اما من از برنامه Trails برای پارکینگ لذت بردم. همچنین، خدمات پارکینگ ملی هم یک برنامه دارد که بسیار خوب است.

من برنامه سلامت استانی خود را دارم که به من امکان می‌دهد نتایج آزمایشگاهی، تاریخچه واکسن‌ها و همچنین سایر خدمات استان خود را ببینم. توصیه می‌کنم وب‌سایت FireSmoke.ca را در مرورگر خود بوک‌مارک کنید؛ چرا که مدل‌سازی آن بسیار دقیق است و به شما درباره نزدیک شدن دود یا آتش‌سوزی هشدار می‌دهد. اکثر برنامه‌های توریستی و هواپیمایی هم بسیار خوب هستند؛ البته اگر از قبل از برنامه‌های مسافرتی مثل تریپ‌ادوایز استفاده نمی‌کنید.»

نظر شهروند کانادا درباره اپلیکیشن‌های مفید در کانادا

«تعدادی از اپ‌ها که به ذهنم می‌رسند،‌ عبارت‌اند از:

۱. اپلیکیشن‌های بانکی و مالی شما
۲. اپلیکیشن Flipp؛ برای یافتن قیمت‌های رقابتی و مقایسه قیمت‌ها در فروشگاه‌ها
۳. اپلیکیشن RedFlagDeals؛ برای یافتن معاملات درباره محصولات مختلف
۴. اپلیکیشن Reddit؛ برای برقراری ارتباط با جامعه محلی
۵. برنامه ردیابی بیماری کووید توسط دولت (این اپ برای دوران کرونا بوده)
۶. اپلیکیشن Costco؛ اگر عضو هستید
۷. اپلیکیشن Gasbuddy؛ برای یافتن ارزان‌ترین قیمت بنزین در اطراف خود

من قصد ندارم به برنامه‌های گوگل که در هر مکانی در تلفن همراهتان دارید، اشاره کنم.»

نظر مهاجر هندی کانادا درباره اپلیکیشن‌های سفارش غذا در کانادا

«اپ‌های سفارش غذا:

دفتر مرکزی اپلیکیشن Skip the Dishes در اینجا قرار دارد. اپ‌های Door Dash و Uber Eats هم حضور دارند.

برای سفارش مواد غذایی و سوپرمارکتی:

اپلیکیشن Instacart سفارش‌های فروشگاه Loblaws (سوپرفروشگاه واقعی کانادا و باشگاه عمده‌فروشی واقعی کانادا) و فروشگاه والمارت (Walmart) را دلیوری می‌کند.

اپ Save On Foods و برنامه Downtown Family Foods نیز محصولات فروشگاه خودشان را دلیوری می‌کنند.»

نظر مهاجر کانادا درباره اپلیکیشن‌های مفید و کاربردی در کانادا برای مهاجران

«۱. Google Maps: این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند که در سراسر کانادا مسیرتان را پیمایش کنید؛ مسیرها را بیابید و مکان‌های نزدیک مانند رستوران‌ها، بانک‌‌ها، بیمارستان‌ها و موارد دیگر را پیدا کنید.

۲. Weather Network: بهتر است از وضعیت آب‌و‌هوای منطقه خود مطلع باشید. اپلیکیشن Weather Network پیش‌بینی‌های دقیق آب‌و‌هوا، هشدارها و اطلاعات مربوط به شرایط آب‌و‌هوایی محلی را ارائه می‌دهد.

۳. اپلیکیشن Transit: بسته به شهری که در آن زندگی می‌کنید، برنامه‌های رسمی حمل‌و‌نقل یا برنامه‌های محبوب مانند Transit یا Moovit را دانلود کنید. این اپلیکیشن‌ها برنامه‌های زمانی حرکت اتوبوس، مترو و قطار، نقشه‌های مسیریابی و آپدیت‌هایی را ارائه می‌کنند تا به شما در برنامه‌ریزی سفر با حمل‌و‌نقل عمومی کمک کنند.

۴. برنامه‌های بانکی: اگر در کانادا حساب بانکی دارید، برنامه بانکداری اینترنتی بانک خود را دانلود کنید. این برنامه‌ها این امکان را به شما می‌دهند تا امور مالی خود را مدیریت کنید، موجودی حساب‌ها را بررسی کنید، پول انتقال دهید، صورت‌حساب‌ها را بپردازید و موارد دیگری را به‌راحتی از طریق تلفن همراه خود انجام دهید.

۵. اپلیکیشن‌های سفارش غذا:‌ پلتفرم‌هایی مانند Uber Eats ،SkipTheDishes و DoorDash برای سفارش غذا در کانادا محبوب هستند. این اپلیکیشن‌ها به شما این امکان را می‌دهند که غذا را از رستوران‌های محلی سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

۶. برنامه‌های آموزش زبان:‌ اگر به‌دنبال بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی یا فرانسوی خود هستید، اپلیکیشن‌هایی مانند Rosetta Stone ،Duolingo یا Babbel می‌توانند مفید باشند. این برنامه‌ها دروس زبان تعاملی و تمرین‌های عملی را ارائه می‌دهند.»

با اپلیکیشن های کاربردی در کانادا مهاجرت آسان‌تری داشته باشید

در این مقاله اپلیکیشن‌ های کاربردی در کانادا را معرفی کردیم. مطمئنا دانلود و نصب این اپلیکیشن‌ها به شما کمک می‌کنند که سریع‌تر با شرایط محیط جدید و جامعه کانادایی سازگار شوید و به‌اصطلاح زودتر در این کشور جا بیفتید.

همچنین، برای راحتی شما عزیزان امکان دانلود این برنامه‌ها نیز از طریق همین مقاله فراهم شده است. در‌صورتی‌که درباره اپ‌های کاربردی و مفید در کانادا تجربه یا سوالی دارید، پیشنهاد می‌کنیم آن را در قالب کامنت زیر همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ویزا موندیال در سریع‌ترین زمان پاسختان را ارائه خواهند کرد.

سوالات متداول

فیس‌بوک مسنجر محبوب‌ترین پیام‌رسان در میان شهروندان کانادا محسوب می‌شود. تقریبا از هر ۱۰ کانادایی ۷ نفر از فیس‌بوک استفاده می‌کنند.

بله؛ واتس‌اپ و تلگرام بدون مشکل در کشور کانادا کار می‌کنند.

شما می‌توانید برای تقویت زبان انگلیسی در کانادا از اپلیکیشن‌های کاربردی Duolingo ،Hello Talk ،Grammarly و Kansei استفاده کنید.

برنامه‌های Realtor.ca ،Zolo و Zillow بهترین اپلیکیشن‌های خرید خانه در کانادا محسوب می‌شوند. همچنین از طریق برنامه Kijiji نیز می‌توان برای یافتن خانه در کانادا استفاده کرد.

برای خرید وسایل دست دوم در کانادا اپلیکیشن کاربردی Kijiji برنامه مناسبی است.

اپلیکیشن‌های Flipp و Reebee در کانادا تخفیف‌های متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌کنند.

وب‌سایت Realtor.ca به‌عنوان پر‌بازدید‌ترین سایت خرید و اجاره خانه در ژانویه سال ۲۰۲۴ در کانادا انتخاب شده است.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

من امیرعباس هستم. اینجا در ویزا موندیال به‌عنوان کارشناس محتوا فعالیت می‌کنم. در سال ۹۷ مدرک کارشناسی‌ارشد خودم رو در رشته مدیریت بازاریابی گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی گرفتم و بیش از ۵ ساله که در حوزه بازاریابی محتوایی کار می‌کنم. با ترکیب دانش خودم در حوزه‌های گردشگری و مهاجرت و تخصصم در حوزه محتوا، تلاش می‌کنم تا اطلاعاتی موثق و کاربردی درباره مهاجرت به کانادا در اختیار شما قرار بدم.

راستی تو روزهای تعطیل می‌تونید من رو تو کوه، جنگل، کویر، لب دریا و کلا توی طبیعت پیدا کنید.

مرتضی هماپور

مقالات وبسایت ویزا موندیال توسط مشاور رسمی مهاجرت کانادا (RCIC)، مرتضی هماپور، بررسی و تایید می‌شوند. ما همواره در تلاشیم تا اطلاعاتی دقیق، به‌روز و قابل اعتماد در زمینه مهاجرت را در اختیار شما قرار دهیم.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها