Search
Close this search box.

بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان در سال 2024

بهترین کشور برای مهاجرت

تصمیم برای مهاجرت از ایران،‌ تصمیمی بسیار مهم است که می‌تواند زندگی شما را برای همیشه تغییر دهد. به همین دلیل اگر قصد مهاجرت دارید، انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت از میان ده‌ها کشور مطرح دنیا برایتان از نان شب نیز واجب‌تر است.

انتخاب مناسب‌ترین گزینه از میان بهترین کشورها برای مهاجرت، در درجه اول به اولویت‌ها، اهداف و ترجیحات فردی شما بستگی دارد. برای برخی از افراد آینده شغلی مهم است، برای بعضی‌ها هزینه‌های زندگی و برای برخی دیگر از افراد نیز کیفیت، رفاه اقتصادی یا سایر فاکتورها.

در این مقاله جامع به شما کمک می‌کنیم که تصمیم درست را برای آینده خود بگیرید. این مطلب بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت را بر‌اساس فاکتورهای مختلف بررسی و مقایسه می‌کند.

نظرات مشاور مهاجرتی درباره بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان

برای مشخص کردن بهترین کشور برای مهاجرت به شما توصیه می‌کنیم این ویدیو را از دست ندهید. 

وکیل مهاجرت، مرتضی هماپور به بررسی کشورهای مختلف برای مهاجرت ایرانیان می‌پردازد و ویژگی‌های هر یک را توضیح می‌دهد. 

کدام کشورها بیشترین آمار مهاجران ایرانی در چند سال اخیر را دارند؟

آمار زیر بر‌اساس نتایج پژوهشی است که سایت معتبر euronews منتشر کرده است:

این آمارها به‌خوبی برخی از بهترین کشور ها برای مهاجرت ایرانیان را نشان می‌دهند. معمولا ایرانیان ترجیح می‌دهند به کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، انگلستان، امارات، آلمان، ترکیه و استرالیا مهاجرت کنند.

بهترین کشورها برای مهاجرت از نظر شاخص کیفیت زندگی

وبسایت معتبر usnews.com اخیرا بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت را بر‌اساس شاخص کیفیت زندگی (QoL) رتبه‌بندی کرده است. کشورهای سوئد، نروژ و کانادا در رتبه‌های برتر قرار دارند. بر اساس این پژوهش، ۱۰ کشور برتر دنیا از نظر کیفیت زندگی عبارت‌اند از:

رتبهنام کشورنمره شاخص کیفیت زندگی (QoL) از ۱۰۰جمعیت
۱سوئد۱۰۰۱۰.۵۰‌ میلیون
۲نروژ۹۳.۶۵.۴۶‌ میلیون
۳کانادا۹۲.۷۴۰‌ میلیون
۴دانمارک۹۱.۴۵.۹۰‌ میلیون
۵فنلاند۹۰.۶۵.۵۶‌ میلیون
۶سوئیس۹۰.۳۸.۷۷‌ میلیون
۷هلند۸۷.۷۱۷.۷‌ میلیون
۸استرالیا۸۶.۸۲۶‌ میلیون
۹آلمان۸۵.۸۸۴.۱‌ میلیون
۱۰نیوزیلند۸۰.۰۵.۱۲‌ میلیون

اگر شاخص کیفیت زندگی برایتان اهمیت زیادی دارد، کشورهای بالا گزینه مناسبی برای شما هستند. اما عجله نکنید و تصمیم خود را فقط بر مبنای شاخص QoL نگیرید. برای مثال،‌ با‌ اینکه کیفیت زندگی در کشورهایی مانند سوئد یا نروژ بسیار بالاست، اما هزینه زندگی نیز در این کشورها سرسام‌آور است.

بهترین کشور برای مهاجرت از لحاظ مهاجر‌پذیری؛ ۵ کشور مهاجر‌پذیر دنیا

مهاجرت به یک کشور دیگر و دوری از خانه و خانواده چندان آسان نیست؛‌ بنابراین بهتر است در هنگام انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت خانوادگی یا تنها به شاخص مهاجر‌پذیری نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. بر‌اساس آمارها،‌ کشورهای زیر به‌عنوان مهاجر‌پذیرترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴ شناخته شده‌اند:

روند مهاجرت به کانادا سرعت زیادی گرفته است. دولت کانادا برنامه‌ریزی کرده تا در سال ۲۰۲۴ تعداد ۴۸۵‌هزار مهاجر جدید وارد این کشور پهناور شوند. هدف‌گذاری دولت کانادا میزبانی از ۵۰۰‌هزار مهاجر در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ میلادی است؛ بنابراین با اطمینان می‌توان گفت که در‌حال‌حاضر کانادا به‌دلیل قوانین مهاجرتی آسان، مهاجر‌پذیر‌ترین کشور دنیاست.

در کانادا، به‌ویژه در شهرهای بزرگ، به‌هیچ‌وجه احساس غربت نمی‌کنید. برای مثال،‌ در سال ۲۰۲۱ میلادی ۲۱۳.۱۶۰ ایرانی در کانادا زندگی می‌کردند. به‌دلیل تعداد بالای مهاجران در کانادا، مردم شهرهای بزرگ این کشور روابط خوبی با مهاجران دارند و از آن‌ها حمایت می‌کنند.

بسیاری از افراد به‌دلیل اقتصاد پیشرو و استانداردهای بالای زندگی در استرالیا، این کشور را به‌عنوان کشور مقصد مهاجرت خود انتخاب می‌کنند. استرالیا نیز مانند کانادا به‌خاطر مهاجر‌پذیر بودن مردمش شهرت دارد. درصد زیادی از مهاجران این کشور را افرادی از بریتانیا، هند و چین تشکیل می‌دهند.

سابقه مهاجرت به استرالیا بسیار طولانی است و مردم این کشور به زندگی در کنار مهاجران عادت کرده‌اند. اما با توجه به بعد مسافت طولانی استرالیا با ایران و دور بودن این کشور از سایر نقاط جهان، احتمالا در این کشور کمی احساس غربت کنید.

بر‌اساس آمارهای دولت نیوزیلند، از ابتدا تا پایان ماه آگوست سال ۲۰۲۳ میلادی تعداد ۲۲۵,۴۰۰ مهاجر به این کشور وارد شده‌اند. به‌دلیل کمبود نیروی کار ماهر در نیوزیلند، دولت این کشور قوانین مهاجرتی مناسبی را برای نیروی کار خارجی وضع کرده است.

مردم نیوزیلند عموما به‌خاطر گشاده‌رویی و رفتار دوستانه با مهاجران شناخته می‌شوند. شاید بتوان نقطه ضعف اصلی نیوزیلند را نیز بعد مسافت و دوری از بسیار از کشورهای دیگر دنیا دانست.

آلمان یکی از بهترین کشور ها برای مهاجرت ایرانیان از لحاظ مهاجر‌پذیری است. دولت آلمان برای جذب افرادی که قصد تحصیل و کار در این کشور را دارند، قوانین مهاجرتی نسبتا مناسبی تصویب کرده است. بر‌اساس اعلام آژانس فدرال آمار آلمان، تعداد مهاجران ورودی به این کشور در سال ۲۰۲۲ میلادی ۲.۶۷‌میلیون نفر بوده که از هر سال دیگری بیشتر است.

البته توجه داشته باشید که به‌طور‌کلی فرهنگ و رفتار مردم کشورهای اروپایی سردتر از کشورهایی مانند کانادا،‌ استرالیا یا نیوزیلند است. به‌دلیل غالب بودن زبان آلمانی نسبت به انگلیسی، شاید در برخی از شهرهای کوچک این کشور میزان مهاجر‌پذیری مردم کمتر باشد؛ در‌این‌صورت، برقراری ارتباط با مردم محلی سخت خواهد بود.

 بریتانیا مدت‌هاست که به‌عنوان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت شناخته می‌شود. در سال ۲۰۲۲ حدود ۷۴۵‌هزار نفر به بریتانیا مهاجرت کرده‌اند. بیشتر مهاجران انگلستان را افرادی با ملیت هندی، لهستانی،‌ پاکستانی و رومانیایی تشکیل می‌دهند.

مردم بریتانیا به پیشینه و سابقه سلطنتی کشور خود افتخار می‌کنند؛ این موضوع شاید باعث شود که در برخی از شهرهای این کشور، مردم رفتار سردی با مهاجران و افراد غیر‌انگلیسی داشته باشند.

 در تصویر زیر نیز مهاجر‌پذیر‌ترین کشورهای دنیا بر‌اساس نظرسنجی موسسه معتبر Gallup آمریکا رتبه‌بندی شده‌اند که باز هم کانادا در رتبه برتر قرار دارد:

بهترین کشور ها برای مهاجرت از نظر مهاجر‌پذیری

رتبه ۱ شاخص مهاجر‌پذیری به کشور کانادا اختصاص دارد. در‌واقع بسیاری از مردم کانادا خودشان نیز روزی به‌عنوان مهاجر وارد این کشور شده‌اند؛ بنابراین تازه‌واردان را درک می‌کنند. همچنین،‌ جمعیت ایرانیان کانادا نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر بالاتر است.

بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان

برای انتخاب از میان بهترین کشورها برای مهاجرت کاری باید فاکتورهایی مانند نرخ بیکاری، فرصت‌های شغلی، شاخص تعادل میان کار و زندگی (Work-Life Balance) و همچنین میانگین درآمد در کشورهای مختلف را مقایسه کنید. اما به‌طور‌کلی، کشورهای کانادا، آلمان و استرالیا به‌عنوان بهترین کشورها برای کار شناخته می‌شوند.

  • نرخ بیکاری در کانادا: ۵.۷٪
  • امتیاز شاخص تعادل بین کار و زندگی: ۶۷.۹۱ از ۱۰۰

به دلیل کمبود نیروی کار ماهر در کانادا، دولت این کشور قصد دارد در سال ۲۰۲۴ از طریق برنامه‌های مختلف سیستم اکسپرس اینتری کانادا و برنامه‌های نامزدی استانی (PNP) به ۴۸۵‌هزار مهاجر بالقوه دعوت‌نامه اقامت دائم (PR) ارائه کند. این موضوع کانادا را به بهترین کشور برای مهاجرت از لحاظ کاریابی تبدیل می‌کند.
متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا می‌توانند با دریافت جاب آفر کانادا از یک کارفرمای کانادایی برای دریافت ویزای کاری کانادا اقدام کنند. فرصت‌های شغلی متعددی در کانادا وجود دارند. به‌طور کلی، مشاغل پرتقاضا در سال ۲۰۲۴ در این کشور عبارت‌اند از:

  • مشاغل حوزه مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی
  • مشاغل مربوط به خدمات اقامتی و غذا
  • مشاغل فنی و مهندسی
  • مشاغل حوزه IT و نرم‌افزار
  • مشاغل فروش و بازاریابی

همچنین، متقاضیان کار در کانادا می‌توانند ابتدا برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام کنند و پس از ورود به این کشور، برای دریافت جاب آفر و ویزای کاری اقدام کنند.

  • نرخ بیکاری در آلمان: ۵.۸٪
  • امتیاز شاخص تعادل بین کار و زندگی: ۶۴.۸۱ از ۱۰۰

در بین کشورهای اروپایی، آلمان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت و اخذ ویزای کاری است. فرصت‌های شغلی متعددی در حوزه‌های مهندسی، هوافضا، بازاریابی، فناوری اطلاعات و پزشکی و بهداشت و درمان در آلمان وجود دارند. در آلمان می‌توانید از طریق اخذ ویزای جاب آفر، ویزای جاب سیکر یا دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان در این کشور کار پیدا کنید و سپس تقاضای اقامت دائم بدهید.

متاسفانه در سال‌های اخیر ویزای جاب سیکر به ایرانیان تعلق نمی‌گیرد و متقاضیان فقط می‌توانند از طریق دریافت جاب آفر از کارفرمای آلمانی یا دوره‌های آوسبیلدونگ برای ویزای کاری آلمان اقدام کنند.

  • نرخ بیکاری در استرالیا: ۳.۷٪
  • امتیاز شاخص تعادل بین کار و زندگی: ۷۳.۷۱ از ۱۰۰

سومین کشور مناسب برای دریافت ویزای کاری، استرالیاست. این کشور به اتباع کشورهای خارجی ویزای کار موقت ارائه می‌کند؛ ویزایی که به مهاجران اجازه یک‌ سال کار در استرالیا را می‌دهد. دولت استرالیا همچنین برای افرادی که در سیستم ارزیابی SkillSelect این کشور قبول شوند،‌ ویزای کاری صادر می‌کند.
شاخص تعادل بین کار و زندگی (Work-Life Balance) نیز در این کشور در میان بهترین‌های جهان قرار دارد. به‌طور‌کلی، مشاغل پر‌تقاضا در استرالیا در سال ۲۰۲۴ عبارت‌اند از:

  • پرستاری
  • برنامه‌نویسی و مشاغل حوزه IT
  • مشاغل فنی و مهندسی
  • مشاغل مربوط به خدمات غذایی
  • تدریس و معلمی
  • نرخ بیکاری در هلند: ۳.۶٪
  • امتیاز شاخص تعادل بین کار و زندگی: ۶۹.۱۴ از ۱۰۰

استانداردهای بالای زندگی و امکان دریافت ویزای کاری یک‌ساله در هلند، این کشور را به یکی دیگر از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت کاری تبدیل کرده است. دولت هلند برنامه‌های مهاجرتی مناسبی را برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بین‌المللی وضع کرده است.

البته به دلیل هزینه‌های بالای زندگی در هلند، این کشور فقط برای کارکنان مشاغل سطح بالا مناسب است. ما مهاجرت به این کشور را برای کار کوتاه‌مدت و موقت توصیه نمی‌کنیم.

  • نرخ بیکاری در نیوزیلند: ۳.۶٪
  • امتیاز شاخص تعادل بین کار و زندگی: ۷۹.۳۵ از ۱۰۰

نیوزیلند به‌دلیل نرخ بیکاری پایین و امتیاز بالای شاخص تعادل بین کار و زندگی، یکی از کشورهای مورد‌علاقه افرادی است که قصد مهاجرت کاری دارند. دولت نیوزیلند امکان مهاجرت کاری به این کشور را از طریق اخذ ویزای نیروی کار ماهر (Skilled Migrant Visa) و برنامه ویزای کارآفرینی نیوزیلند فراهم کرده است.

این کشور همچنین ویزای تعطیلات کاری (Work Holiday Visa) را به افراد واجد شرایط ارائه می‌کند تا بتوانند حداکثر یک‌سال در این کشور کار کنند. مشاغل پزشکی و پرستاری، تدریس، مشاغل IT، مشاغل فنی مانند برق‌کاری و لوله‌کشی و مشاغل حوزه مهندسی از مشاغل پر‌تقاضا در نیوزیلند محسوب می‌شوند.

  • نرخ بیکاری در انگلستان: ۴.۲٪
  • امتیاز شاخص تعادل بین کار و زندگی: ۶۹.۰۷ از ۱۰۰

دولت بریتانیا نیز به نیروی کار ماهر و متخصص، ویزای نیروی کار ماهر (Skilled Worker Visa) می‌دهد. افراد خارجی می‌توانند با دریافت جاب آفر برای یک شغل تخصصی از یک کارفرمای انگلیسی، برای دریافت این ویزا اقدام کنند. البته توجه کنید که گرفتن جاب آفر در انگلستان کمی دشوارتر از کشورهای دیگر است.
مشاغل پرتقاضا در انگلستان عبارت‌اند از:‌

  • متخصصان فناوری اطلاعات مانند برنامه‌نویسان حرفه‌ای
  • کارکنان حوزه خدمات درمانی و پرستاران
  • متخصصان فروش و بازاریابی
  • دانشمندان

مقایسه میانگین درآمد میان بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت

میانگین درآمد سالانه
کاناداآلماناسترالیاهلندنیوزیلندانگلستان
۶۳,۱۸۱ دلار۵۸,۰۰۰ دلار۷۳,۷۳۲ دلار۳۷,۵۲۱ دلار۵۹,۱۶۱ دلار۴۴,۱۱۳ دلار

 

میانگین درآمد سالانه
کانادا۶۳,۱۸۱ دلار
آلمان۵۸,۰۰۰ دلار
استرالیا۷۳,۷۳۲ دلار
هلند۳۷,۵۲۱ دلار
نیوزلند۵۹,۱۶۱ دلار
انگلستان۴۴,۱۱۳ دلار

 

رتبه ۱ مهاجرت کاری به کانادا اختصاص دارد؛ کشور کانادا با کمبود نیروی کار مواجه است و به همین دلیل قوانین مهاجرتی سخت‌گیرانه‌ای برای نیروی کار ماهر در نظر نگرفته است.

کم هزینه‌‌ترین کشور برای مهاجرت کدام است؟

اطلاعات زیر از سایت معتبر Numbeo گرفته شده‌اند. در جدول زیر قیمت‌ها به دلار آمریکا هستند.

کشورمیانگین هزینه زندگی ماهانه یک خانواده ۴ نفره بدون احتساب هزینه اجارهمیانگین هزینه زندگی ماهانه یک فرد مجرد بدون احتساب هزینه اجارهمیانگین هزینه اجاره یک آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر
انگلستان۳,۱۳۵ دلار۹۰۰ دلار۱۱۷۱.۹۰ دلار
امارات۳,۴۱۹.۰۶ دلار۹۸۴.۸۶ دلار۱۲۲۵.۰۴ دلار
آلمان۳,۵۰۸.۵ دلار۱,۰۲۷.۲ دلار۹۰۳.۵۵ دلار
کانادا۳,۶۱۰.۳ دلار۱,۰۱۰.۴ دلار۱۲۷۳.۲۱ دلار
نیوزیلند۳,۶۴۷.۷ دلار۱,۰۱۳ دلار۱۱۳۴.۸۴ دلار
استرالیا۳,۹۰۳.۳ دلار۱,۱۰۹.۴ دلار۱۵۲۰.۷۲ دلار
آمریکا۴,۱۷۳.۰۵ دلار۱۱۷۵.۰۴ دلار۱,۸۵۲.۷۵ دلار

هزینه‌های زندگی در هر کشور از شهری به شهر دیگر متفاوت است. معمولا هزینه زندگی در شهرهای کوچک‌ترِ هر کشور از شهرهای بزرگ و پر‌جمعیت به مقدار زیادی پایین‌تر است. برای مثال،‌ در کشور کانادا هزینه‌های زندگی در ارزان ترین شهرهای کانادا برای زندگی مانند شربروک، بسیار کمتر از شهرهای بزرگی مانند تورنتو و ونکوور است.

در میان کشورهای فوق،‌ رتبه ۱ از نظر هزینه‌های زندگی به انگلستان اختصاص دارد. با اینکه هزینه زندگی در کانادا از کشوری مانند انگلیس بالاتر است، اما میانگین درآمد شهروندان کانادایی نیز از شهروندان انگلستان بیشتر است. برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت باید نسبت هزینه به درآمد در هر کشور را در نظر بگیرید.

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی کدام است؟

کشورهای انگلستان، آمریکا، کانادا،‌ استرالیا، آلمان، ایتالیا، فرانسه، هلند،‌ سوئد و سنگاپور بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی در سال ۲۰۲۴ هستند. شما باید برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی به فاکتورهایی مانند کیفیت سیستم آموزشی و اعتبار دانشگاه‌ها، هزینه‌های تحصیل، امکان اخذ بورسیه و امکان کار بعد از تحصیل توجه ویژه‌ای داشته باشید.

۱. انگلستان؛ رتبه ۱ در کیفیت سیستم آموزشی

انگلستان در سال ۲۰۲۳ توسط سایت معتبر Educations.com به‌عنوان بهترین مقصد جهان برای تحصیل معرفی شد. هر سال افراد زیادی از سراسر جهان به‌دلیل نظام آموزشی پیشرفته و کارآمد و همچنین وجود دانشگاه‌های معتبری مانند کمبریج و آکسفورد در انگلستان، این کشور را برای تحصیل انتخاب می‌کنند.

برترین دانشگاه‌های انگلیس:

نام دانشگاهرتبه جهانی QS دانشگاه در سال ۲۰۲۴
دانشگاه کمبریج۲
دانشگاه آکسفورد۳
کالج سلطنتی لندن۶
کالج دانشگاهی لندن۹

۲. آمریکا؛ تحصیل در برترین دانشگاه‌های دنیا

آمریکا یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان میان دانشجویان بین‌المللی است. بیش از ۵۰۰۰ دانشگاه و کالج معتبر در این کشور پهناور وجود دارند. ایالات متحده طیف وسیعی از برنامه‌های دانشگاهی را ارائه می‌دهد و برخی از برترین دانشگاه‌های جهان در این کشور حضور دارند.

بورسیه‌های متعددی توسط دانشگاه‌های آمریکا ارائه می‌شوند که اگر سوابق تحصیلی درخشانی داشته باشید، امکان درخواست برای آن‌ها وجود خواهد داشت. البته اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آمریکا دشوار است و باید سوابق تحصیلی بسیار درخشان و قدرتمندی داشته باشید.

نام دانشگاهرتبه جهانی QS دانشگاه در سال ۲۰۲۴
موسسه فناوری ماساچوست (دانشگاه MIT)۱
دانشگاه هاروارد۴
دانشگاه استنفورد۵

۳. کانادا؛‌ رتبه ۱ در راحتی اخذ پذیرش تحصیلی

سیستم آموزشی پیشرو، دانشگاه‌هایی با رتبه‌های برتر در دنیا و هزینه‌های تحصیل نسبتا مناسب، ویزای تحصیلی کانادا را به یکی از محبوب‌ترین انواع ویزای این کشور تبدیل کرده است. برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا امکان تحصیل به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی وجود دارد.

همچنین، امکان اخذ ویزای کار پس از تحصیل در کانادا (PGWP) باعث شده است تا هر سال دانشجویان ایرانی زیادی این کشور را برای تحصیل در خارج از کشور انتخاب کنند. برای مقطع دکتری و فوق‌لیسانس، امکان اخذ بورسیه تحصیلی نیز وجود دارد که البته شانس دریافت فاند برای مقطع دکتری بیشتر است.

  • برترین دانشگاه‌های کانادا:‌
نام دانشگاهرتبه جهانی QS دانشگاه در سال ۲۰۲۴
دانشگاه تورنتو۲۱
دانشگاه مک‌گیل۳۰
دانشگاه بریتیش کلمبیا۳۴

۴. ایتالیا؛ تحصیل ارزان در قلب اروپا

ایتالیا یکی از ارزان‌ترین کشورهای دنیا برای تحصیل است. اگر برای شما هزینه‌های تحصیلی اهمیت بالاتری نسبت به کیفیت سیستم آموزشی یا آینده شغلی دارند، ایتالیا گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. در ایتالیا با دریافت برخی از بورسیه‌های تحصیلی مانند بورسیه استانی ایتالیا، امکان تحصیل رایگان نیز وجود دارد.

اما توجه داشته باشید که کاریابی پس از تحصیل و یادگیری زبان ایتالیایی دو چالش بزرگی هستند که باید در ایتالیا با آن‌‌ها دست‌و‌پنجه نرم کنید.

  • برترین دانشگاه‌های ایتالیا:‌
نام دانشگاهرتبه جهانی QS دانشگاه در سال ۲۰۲۴
دانشگاه پلی‌تکنیک میلان۱۲۳
دانشگاه رم – ساپینزا۱۳۴
دانشگاه بولونیا۱۵۴

۵. آلمان؛ رتبه ۱ در هزینه‌های تحصیلی

امکان تحصیل رایگان در آلمان باعث شده است که دانشجویان متعددی از سراسر جهان این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. تحصیل در بیشتر دانشگاه‌های دولتی کشور آلمان رایگان است.

در گذشته برای تحصیل در بیشتر رشته‌های تحصیلی در آلمان، داشتن دانش و مهارت زبان آلمانی پیش‌شرط محسوب می‌شد؛ اما هم‌اکنون تنوع رشته‌های انگلیسی‌زبان نیز در دانشگاه‌های دولتی این کشور بالاست و دانشجویان می‌توانند به هر دو زبان آلمانی و انگلیسی تحصیل کنند.

دانشجویانی که در آلمان تحصیل می‌کنند، پس از تحصیل می‌توانند برای اخذ ویزای کاری آلمان درخواست دهند و در این کشور کار کنند.

  • برترین دانشگاه‌های آلمان:‌
نام دانشگاهرتبه جهانی QS دانشگاه در سال ۲۰۲۴
دانشگاه صنعتی مونیخ۳۷
دانشگاه مونیخ۵۴
دانشگاه هایدلبرگ۸۷

مقایسه میانگین هزینه تحصیل در کشورهای مختلف

هزینه‌های تحصیل در هر کشور بسته به مقطع و رشته تحصیلی، شهر و دانشگاه متفاوت است.

کشورمیانگین شهریه مقطع کارشناسی در سالمیانگین شهریه مقاطع تحصیلات تکمیلی در سالامکان اخذ بورسیهتوضیحات
۱انگلستاناز ۱۴ تا ۴۸‌هزار دلاراز ۱۱ تا ۳۸‌هزار دلاردارد
۲آمریکااز ۲۵ تا ۴۵‌هزار دلار۳۸.۲۰۰ دلاردارد
۳کانادا۳۶.۱۰۰ دلار۲۱.۱۰۰‌ دلاردارد
۴ایتالیا۱۰۰۰ تا ۴۸۰۰ دلار۱۸۰۰‌ دلارداردبا اخذ بورسیه، امکان تحصیل رایگان وجود دارد.
۵آلمانتحصیل در بسیاری از دانشگاه‌های دولتی آلمان تقریبا رایگان است.
۶استرالیااز ۱۳ تا ۳۰‌هزار دلاراز ۱۴ تا ۳۳‌هزار دلاردارد
۷هلنداز ۶۵۰۰ تا ۱۷‌هزار دلاراز ۹ تا ۲۲‌هزار دلاردارد

با توجه به فاکتور‌هایی مانند کیفیت آموزش، زبان تحصیل و سیاست‌های مهاجرتی، کشورهای کانادا، انگلستان، آلمان، آمریکا و استرالیا بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شوند. اما از نظر هزینه‌های تحصیلی، کشورهای اروپایی به‌ویژه آلمان و ایتالیا رتبه نخست را به‌ خود اختصاص می‌دهند.

بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری شامل پرتقال، کانادا، آمریکا، قبرس، نیوزلند، استرالیا و انگلیس، راه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری ارائه داده‌اند و حداقل مبلغ مشخصی را برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته‌اند:

  • کانادا: حداقل بین ۱۰۰.۰۰۰ تا ۳۵۰.۰۰۰ دلار کانادا
  • انگلیس: حداقل ۲.۰۰۰.۰۰۰ پوند انگلیس
  • آمریکا: ۹۰۰ هزار تا ۱.۸ میلیون دلار آمریکا
  • استرالیا: ۱.۵ میلیون دلار استرالیا
  • نیوزیلند: ۱۰۰.۰۰۰ دلار نیوزیلند
  • پرتغال: ۵۰.۰۰۰ یورو

کشورهای پرتغال، کانادا و نیوزیلند سه مورد از بهترین کشورها برای مهاجرت سرمایه‌گذاری ایرانیان هستند. با توجه شاخص‌هایی مانند کیفیت زندگی، تعداد مهاجران ایرانی و سیاست‌های مهاجرتی، ما مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در کانادا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کدام کشور آب‌و‌هوای مناسب‌تری دارد؟‌

آب‌و‌هوا یک شاخص کاملا نسبی است. برخی از افراد به زندگی در آب‌و‌هوای گرم علاقه‌ دارند؛ برخی‌ها زندگی در آب‌‌و‌هوای سرد و خشک را دوست دارند و بعضی دیگر از افراد به زندگی در اقلیم بارانی علاقه‌مند هستند.

به‌طور‌کلی کشورهای حوزه دریای مدیترانه مانند یونان، قبرس، ایتالیا و اسپانیا از نظر آب‌و‌هوایی شرایط بسیار مطلوبی در دنیا دارند.
اما ما در این بخش آب‌و‌هوای ۵ کشور مورد‌علاقه ایرانیان برای مهاجرت را با هم مقایسه می‌کنیم تا شما با شرایط آب‌و‌هوایی این کشورها بیشتر آشنا شوید:

آب‌و‌هوای کانادا

به‌طور‌کلی، آب‌و‌هوای کانادا در فصل زمستان بسیار سرد و در بسیاری از مناطق این کشور برفی است. خود را برای زمستان‌های سخت آماده کنید!

تابستان در کانادا از نیمه دوم ماه ژوئن یا حتی اوایل جولای فرا می‌رسد. میانگین دمای هوا در تابستان در این کشور ۲۰ درجه سانتی‌گراد است. البته در برخی از مناطق این کشور مانند شهر ونکوور دمای هوا معتدل‌تر است و شاید به ۳۰ تا ۳۵ درجه نیز برسد.

تعداد روزهای بارانی و دمای هوا در بهارهای کانادا شباهت زیادی به فصل پاییز دارد. در فصل بهار، روزهای بارانی، باد و نوسانات دمایی زیادی را در کانادا تجربه خواهید کرد. معمولا هوای شهرهای ونکوور و ویکتوریا در بهار گرم‌تر از سایر مناطق این کشور هستند.

پاییزهای کانادا بارانی و حتی برفی هستند. میانگین دما در این فصل از حدود ۲۰ درجه سانتی‌گراد در سپتامبر تا ۵ درجه سانتی گراد در ماه نوامبر متفاوت خواهد بود. در پاییزهای کانادا به لباس گرم و البته چتر نیاز خواهید داشت!

بیشتر بخوانید: آب و هوای کانادا

آب‌و‌هوای کشور وسیع استرالیا در ایالت‌های مختلف این کشور کاملا متفاوت است. فصل‌ها نیز در استرالیا با نیم‌کره شمالی متفاوت‌اند. در این کشور از ماه دسامبر تا فوریه تابستان، از ماه مارس تا می پاییز، از ماه ژوئن تا آگوست زمستان و از سپتامبر تا نوامبر هر سال بهار است.

در استرالیا از ماه ژوئن تا آگوست زمستان است. در این فصل میانگین دمای هوا از ۸ تا ۱۷ درجه متغیر است. جولای خنک‌ترین ماه سال شناخته می‌شود و میزان بارندگی در این ماه در شهرهایی مانند سیدنی حدود ۱۳۲ میلی‌متر است.

در طول تابستان، میانگین دما در استرالیا بین ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد متغیر است. مردم استرالیا در تابستان از شنا در سواحل بی‌کران این کشور پهناور لذت می‌برند.

میانگین دمای روزانه در بهارهای استرالیا بین ۱۱ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد است. در استرالیا بهارهای دلپذیری را تجربه خواهید کرد.

پاییز را می‌توان ملایم‌ترین زمان سال در شهرهایی مانند سیدنی دانست. در این فصل رطوبت هوا کاهش می‌یابد و دما بین ۱۴ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود.

فصل زمستان در ایالت‌های جنوبی آمریکا هوای نسبتا معتدلی دارد؛ اما در مناطق شمالی، شمال شرقی و شمال غربی این کشور هوای سرد و برفی را تجربه خواهید کرد. ممکن است دمای هوا در میامی ۲۲ درجه باشد؛ اما هم‌زمان در شهری مثل شیکاگو دمای منفی ۵ درجه را تجربه کنید.

در فصل تابستان، ایالت‌‌های شمالی آمریکا روزهای گرم و شب‌های معتدل و خنکی را تجربه می‌کنند. در‌حالی‌که ایالت‌های جنوبی و گرمسیری معمولا در تابستان آب‌و‌هوای بسیار گرمی دارند. در تابستان دمای هوا در بیشتر بخش‌های این کشور از ۲۰ تا ۳۵ درجه متغیر است.

با فرا رسیدن بهار در آمریکا هوا شروع به گرم شدن می‌کند. هوای بهارهای آمریکا معتدل و مطلوب است و شاید با رگبارها و بارش‌های فصلی مواجه شوید. میانگین دمای هوا در فصل بهار در آمریکا حدود ۱۲ درجه سانتی‌گراد در ماه مارس، ۱۸ درجه در آپریل و حدود ۲۲ درجه در ماه می است.

در پاییز میانگین دمای هوا در ایالت‌های جنوبی در ماه سپتامبر به حدود ۲۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در پایان ماه نوامبر معمولا دما به ۱۰ درجه کاهش می‌یابد. در این زمان احتمال ایالت‌های شمالی اولین برف سال را تجربه می‌کنند؛ در‌حالی‌که ممکن است هنوز در کالیفرنیا بتوانید از شنا در سواحل زیبا و آفتابی لذت ببرید.

زمستان سرد‌ترین فصل در انگلستان است که تقریبا از ماه دسامبر تا فوریه ادامه دارد. دمای هوا در زمستان معمولا زیر صفر است. زمستان‌های بریتانیا معمولا بسیار مرطوب (بارانی و برفی) و بادخیز هستند؛ بنابراین باید مطمئن شوید که لباس گرم و ضد‌آب همراهتان دارید.

در تئوری، تابستان در انگلیس باید گرم و خشک باشد؛ اما در عمل ماجرا متفاوت است! در انگلستان در بیشتر تابستان‌ها نیز باران می‌بارد. به همین دلیل،‌ در روزهای آفتابی که دمای هوا به ۳۰ درجه می‌رسند، مردم بریتانیا از فرصت استفاده می‌کنند و برای آفتاب گرفتن به سواحل یا پارک‌ها می‌روند.

در بریتانیا تقریبا از ماه مارس هوا شروع به گرم شدن می‌کند و روزها نیز طولانی‌تر می‌شوند. با‌این‌حال، بهارهای انگلستان هنوز هم بارانی و بادخیز است؛‌ بنابراین لباس‌‌های تابستانی خود را خیلی زود از کمد در نیاورید!

در پاییزهای بریتانیا بیشترین تغییرات آب‌و‌هوایی را تجربه می‌کنید. در پاییز روزهای بارانی بسیار زیادی را تجربه می‌کنید و شاید با بارش برف نیز مواجه شوید. حداقل دما در پاییز ۱۰ درجه و حداکثر دما نیز به ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

چهار فصل متمایز در سراسر آلمان وجود دارد. آلمان در منطقه آب‌و‌هوایی معتدل با بادهای مرطوب غربی قرار گرفته است.

مردم آلمان زمستان‌های سردی را تجربه می کنند. دمای هوا در اغلب روزهای زمستان زیر صفر است. در فصل زمستان به لباس‌های گرم و ضد‌آب نیاز پیدا می‌کنید.

مردم آلمان بی‌صبرانه منتظر فرا رسیدن تابستان هستند. در فصل تابستان دمای هوا در اکثر اوقات حدود ۲۳ درجه سانتی‌گراد است؛‌ اما ممکن است در برخی از روزها به حدود ۳۷ درجه نیز برسد. گرم‌ترین نقاط آلمان در تابستان بخش‌های جنوبی این کشور هستند؛ ممکن است هم‌زمان در تابستان شاهد بارش باران نیز باشید.

بهار در آلمان فصل زیبایی است؛ اما ممکن است بهار آلمان دیر شروع شود و در ماه مارس هنوز شاهد بارش برف باشید. ممکن است در عرض فقط یک‌ ساعت هم باران ببارد، هم طوفان شود و هم هوای آفتابی را تجربه کنید. هوای بهارهای آلمان کاملا غیر‌قابل‌پیش‌بینی است. دمای هوا در بهار از حدود ۴ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد متفاوت خواهد بود.

دمای هوا در پاییز‌های آلمان حدودا ۱۰ درجه سانتی‌گراد است. در این فصل برای پیاده‌روی به شال‌گردن، دستکش و کلاه نیاز خواهید داشت. تابستان آغاز فصل سرما در کشور آلمان بوده و معمولا با بارش باران همراه است.

بهترین کشور جهان از نظر امنیت کدام است؟‌

بر‌اساس آمارهای سایت معتبر usnews،‌ کشورهای زیر امن‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت هستند:‌

۱. سوییس

میزان امنیت پیاده‌روی به تنهایی در طول روز
84%
میزان امنیت پیاده‌روی به تنهایی در طول شب
68%

۲. سوئد

میزان امنیت پیاده‌روی به تنهایی در طول روز
66%
میزان امنیت پیاده‌روی به تنهایی در طول شب
43%

۳. کانادا

میزان امنیت پیاده‌روی به تنهایی در طول روز
73%
میزان امنیت پیاده‌روی به تنهایی در طول شب
47%

۴. فنلاند

میزان امنیت پیاده‌روی به تنهایی در طول روز
85%
میزان امنیت پیاده‌روی به تنهایی در طول شب
67%

۵. دانمارک

میزان امنیت پیاده‌روی به تنهایی در طول روز
84%
میزان امنیت پیاده‌روی به تنهایی در طول شب
68%

۶. اتریش

میزان امنیت پیاده‌روی به تنهایی در طول روز
83%
میزان امنیت پیاده‌روی به تنهایی در طول شب
64%

۷. نیوزلند

میزان امنیت پیاده‌روی به تنهایی در طول روز
70%
میزان امنیت پیاده‌روی به تنهایی در طول شب
41%

۸. هلند

میزان امنیت پیاده‌روی به تنهایی در طول روز
84%
میزان امنیت پیاده‌روی به تنهایی در طول شب
67%

۹. بلژیک

میزان امنیت پیاده‌روی به تنهایی در طول روز
69%
میزان امنیت پیاده‌روی به تنهایی در طول شب
41%

۱۰. استرالیا

میزان امنیت پیاده‌روی به تنهایی در طول روز
67%
میزان امنیت پیاده‌روی به تنهایی در طول شب
39%

با توجه به این آمارها،‌ از بین ۱۰ کشور امن دنیا، ۷ کشور در قاره اروپا قرار دارند. کشور کانادا در رتبه سوم امن‌ترین کشورهای دنیا قرار گرفته است و دو کشور امن دیگر نیز نیوزیلند و استرالیا هستند.

در این رتبه‌بندی، کشور آلمان در رتبه ۱۵، انگلستان در رتبه ۱۷ و جالب‌تر از همه کشور آمریکا در رتبه ۴۶‌ام جهان از نظر امنیت قرار گرفته‌اند.

در میان کشورهایی که ایرانیان متعددی به آن‌ها مهاجرت می‌کنند، کانادا به‌عنوان بهترین کشور برای مهاجرت از نظر امنیت عمومی محسوب می‌شود.

راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی‌ها

۱. کانادا: رتبه ۱ از نظر سهولت قوانین مهاجرتی

۱. کانادا: رتبه ۱ از نظر سهولت قوانین مهاجرتی

کانادا به داشتن سیاست‌های مهاجرتی آسان و استقبال از مهاجران شهرت جهانی دارد. دولت کانادا برنامه‌های مهاجرتی متنوعی را برای مهاجرت به این کشور طراحی کرده است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

هر کدام از روش‌های بالا شرایط و پیش‌نیازهای خاص خود را دارند. کانادا به دلیل سیاست‌های مهاجرتی آسان و فرهنگ مهاجر‌پذیری و میهمان‌نوازی مردمان خود به‌عنوان بهترین کشور برای مهاجرت از نظر سهولت فرآیند مهاجرت شناخته می‌شود.

آلمان به‌عنوان راحت‌ترین کشور برای مهاجرت ایرانی‌ها به قاره اروپا شناخته می‌شود. دولت آلمان نیز مسیرهای مهاجرتی متنوعی را برای متقاضیان مهاجرت به این کشور طراحی کرده است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • مهاجرت نیروی کار ماهر (Skilled Migration): آلمان یک برنامه مهاجرتی با نام Blue Card Program دارد که به افراد ماهری که مدرک دانشگاهی معتبر و جاب آفر دارند، اجازه کار و زندگی در این کشور را می‌دهد. 
  • ویزای جاب سیکر: ویزای جاب سیکر به افرادی که شرایط و تمکن مالی مناسبی دارند، این امکان را می‌دهد که به آلمان مهاجرت کنند و دنبال کار بگردند. پس از دریافت جاب آفر مناسب می‌توان ویزای جاب سیکر را به کارت آبی تبدیل کرد. (در‌حال‌حاضر این نوع ویزا به ایرانیان تعلق نمی‌گیرد.)
  • مهاجرت تحصیلی به آلمان: به‌دلیل هزینه‌های پایین تحصیل در کشور آلمان،‌ بسیاری از افراد برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام می‌کنند. پس از پایان تحصیل می‌توان ویزای تحصیلی را به کاری تبدیل کرد. 
  • مهاجرت سرمایه‌گذاری به آلمان:‌ آلمان برای سرمایه‌گذارانی که بیزینس‌پلن قوی و قصد سرمایه‌گذاری در این کشور را داشته باشند نیز ویزای سرمایه‌گذاری صادر می‌کند. 

استرالیا یک سیستم مهاجرتی کاملا تعریف‌شده با مسیرهای مختلف مهاجرت کاری و تحصیلی دارد. این کشور نیز مانند کانادا یک سیستم مهاجرتی مبتنی بر امتیاز با نام SkillSelect طراحی کرده است که به نیروی کار ماهر و متقاضیان مهاجرت به این کشور بر‌اساس فاکتورهایی مانند سن، تحصیلات،‌ زبان و سابقه کاری امتیاز می‌دهد.
روش‌های مهاجرت به کانادا به‌طور خلاصه عبارت‌اند از:

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری از طریق سیستم SkillSelect
  • مهاجرت سرمایه‌گذاری

کشور پرتغال چندین مسیر مهاجرتی مختلف را برای جذب نیروی کار ماهر، سرمایه‌گذاران و دانشجویان طراحی کرده است. مهاجرت به پرتغال به‌دلیل سیاست‌های مهاجرتی نسبتا آسان، از مهاجرت به بسیاری از کشورهای دیگر قاره سبز آسان‌تر است. برخی از مسیرهای مهاجرتی این کشور عبارت‌اند از:

  • برنامه ویزای طلایی: برنامه Golden Visa مخصوص سرمایه‌گذارانی است که قصد مهاجرت به پرتغال را دارند. از طریق این برنامه می‌توان با خرید ملک در پرتغال، انتقال سرمایه، کارآفرینی یا حتی انجام تحقیقات علمی به این کشور مهاجرت کرد.
  • ویزای کاری پرتغال: دریافت ویزای کاری پرتغال به میزان تقاضا برای مهارت هر فرد در این کشور بستگی دارد.
  • مهاجرت تحصیلی به پرتغال

اگر تنها معیار شما برای مهاجرت، راحتی فرآیند مهاجرت است،‌ ترکیه نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این کشور از نظر بعد مسافت و تشابه فرهنگی نیز گزینه ایده‌آلی برای مهاجرت خواهد بود. البته با توجه به شرایط اقتصادی و بازار کار نامطلوب ترکیه، روند مهاجرت به این کشور نسبت به سال‌های قبل کند‌تر شده است.
همچنین، معمولا مردم ترکیه به زبان انگلیسی تسلط کافی ندارند و بهتر است برای مهاجرت به این کشور زبان ترکی بلد باشید. برخی از مسیرهای مهاجرت به ترکیه عبارت‌اند از:

  • مهاجرت تحصیلی به ترکیه:‌ از طریق دریافت پذیرش از دانشگاه‌های این کشور
  • مهاجرت سرمایه‌گذاری به ترکیه: از طریق خرید ملک یا ثبت شرکت
  • مهاجرت کاری به ترکیه: شرایط کار در ترکیه چندان ایده‌آل نیست!

رتبه اول در بخش بهترین کشور برای مهاجرت از نظر سهولت سیاست‌های مهاجرتی به کانادا اختصاص دارد. با توجه به کمبود نیروی کار ماهر در کانادا، دولت این کشور استقبال خوبی از مهاجران می‌کند.

در نهایت، بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان کدام است؟

در این مقاله بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان را از لحاظ چند شاخص مهم و اصلی بررسی کردیم. به‌طور‌خلاصه:

  • از نظر کیفیت زندگی سوئد، نروژ و کانادا بهترین کشورها برای زندگی محسوب می‌شوند.
  • از نظر شاخص مهاجر‌پذیری کشور کانادا در رتبه نخست قرار دارد.
  • برای مهاجرت کاری کشور کانادا در رتبه نخست قرار دارد.
  • در‌حال‌حاضر، از نظر هزینه‌های زندگی کشور انگلستان شرایط بهتری دارد.
  • از لحاظ کیفیت سیستم آموزشی و تحصیل کشورهای انگلیس، آمریکا و کانادا حرف اول را در دنیا می‌زنند.
  • از لحاظ هزینه‌های تحصیلی کشورهای آلمان و ایتالیا ارزان‌ترین شهریه‌ها را دارند.
  • از نظر سرمایه‌گذاری کشور کانادا گزینه‌ ایده‌آل است.
  • از لحاظ آب‌و‌هوایی کشورهای استرالیا و آمریکا شرایط مساعد‌تری دارند.
  • از لحاظ امنیت سوئیس، سوئد و کانادا بهترین کشورها برای زندگی هستند.
  • در نهایت،‌ از لحاظ سهولت قوانین و سیاست‌های مهاجرتی کشور کانادا در رتبه برتر قرار می‌گیرد.

با توجه به بررسی جامعی که در این مقاله صورت گرفت، می‌توان کشور کانادا را به عنوان بهترین کشور دنیا برای مهاجرت ایرانیان معرفی کرد. کشورهای آلمان، انگلستان، استرالیا و نیوزیلند نیز برخی دیگر از بهترین کشورها برای مهاجرت محسوب می‌شوند.

نظر شما چیست؟ به نظرتان بهترین کشور دنیا برای مهاجرت کدام است؟ در‌صورتی‌که تجربه مهاجرت و زندگی در هر کدام از کشورهای فوق را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تجربه ارزشمندتان را زیر همین مقاله در قالب کامنت با ما و سایر خوانندگان ویزا موندیال به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

به‌دلیل سیاست‌های مهاجرتی آسان و مناسب، مهاجرت به کانادا از سایر کشورهای دنیا راحت‌تر است.

کانادا، آلمان، انگلیس، آمریکا و استرالیا محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت از ایران محسوب می‌شوند.

کانادا به‌دلیل فرصت‌های شغلی و تحصیلی متعدد، فرهنگ مهاجر‌پذیری مناسب، سیاست‌های مهاجرتی نسبتا آسان و شانس بالای اخذ اقامت دائم، بهترین کشور جهان برای مهاجرت ایرانیان شناخته می‌شود.

کشورهای کانادا، استرالیا، انگلستان و آلمان بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت خانوادگی محسوب می‌شوند.

کشورهای سوئیس،‌ سوئد و کانادا امن‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شوند و برای مهاجرت دختر تنها مناسب‌اند.

با توجه به فاکتور‌هایی مانند استانداردها و کیفیت زندگی، کیفیت سیستم خدمات درمانی،‌ سبک زندگی و سیاست‌های مهاجرتی، کشورهای آلمان و کانادا برای مهاجرت در سن بالا مناسب‌اند.

ترکیه (از طریق سرمایه‌گذاری) و کانادا راحت‌ترین کشورها برای دریافت اقامت دائم ایرانیان هستند.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها