Search
Close this search box.

حداقل حقوق در کانادا؛ آیا مخارج زندگی را پوشش می‌دهد؟

حداقل حقوق در کانادا

روزهای اولیه مهاجرت می‌تواند برای برخی افراد بسیار چالش برانگیز باشد. در بدترین حالت، در ابتدا نمی‌توانید حرفه ‌خود را ادامه دهید و برای امرار معاش باید از کاری با حداقل حقوق شروع بکنید. پس باید برایتان مهم باشد که بدانید حداقل حقوق در کانادا چقدر است.

در این مقاله حداقل حقوق در کانادا، انتخاب‌های شغلی محتمل در روزهای اول مهاجرت و درآمدشان را بررسی کرده‌ایم تا ببینیم آیا می‌توانیم با حداقل حقوق از پس هزینه‌های زندگی در کانادا بر بیاییم یا خیر.

فهرست مطالب

حداقل حقوق در کانادا چقدر است؟

دامنه حداقل حقوق در کانادا بین ۱۴ الی ۱۶.۷۷ دلار برای هر ساعت است.

کانادا به‌صورت استانی اداره می‌شود، به همین دلیل هر استان قوانین خودش را دارد و حداقل حقوق هم در هر استان متفاوت است.

حداقل حقوق در استان‌های کانادا در سال ۲۰۲۴

استانحداقل حقوق ساعتی در سال ۲۰۲۴
آلبرتا$۱۵
بریتیش کلمبیا$۱۶.۷۵
مانیتوبا$۱۵.۳۰
نیوبرانزویک$۱۴.۷۵
نیوفاندلند و لابرادور$۱۵
مناطق شمال غربی$۱۶.۰۵
نوا اسکوشیا$۱۵
نوناووت$۱۶
انتاریو$۱۶.۵۵
جزایر پرنس ادوارد$۱۵
کِبِک$۱۵.۲۵
ساسکاچوان$۱۴
یوکان$۱۶.۷۷

هزینه‌های زندگی در کانادا چقدر است؟

مخارج ماهیانه برای یک نفرهزینه
اجاره یک استودیو در رنتال آپارتمان۱۵۰۰
برق و اینترنت خانگی۵۰
مواد غذایی و شوینده۳۰۰
سیم‌کارت و اینترنت همراه۳۵
حمل و نقل عمومی۱۱۰
سرویس‌های استریم۵۳.۵
لباس و پوشاک۱۲۰
مجموع۲٬۱۶۸

مقایسه Living Wage و Minimum Wage در کانادا

برای اینکه ذهنیت دقیق‌تری نسبت به حداقل حقوق در کانادا داشته باشید، باید با مفهوم Living Wage هم آشنا باشید.
با مقایسه Living Wage و Minimum Wage به راحتی متوجه می‌شوید که آیا حداقل حقوق (minimum wage) می‌تواند هزینه‌های زندگی را پوشش بدهد یا خیر.

Minimum Wage چیست؟

Minimum wage همان حداقل حقوق است. Minimum wage هر ساله توسط دولت فدرال و دولت‌های استانی تصویب می‌شود.

درآمد اکثر مشاغل از حداقل حقوق بیشتر است.

Living Wage چیست؟

Living wage درآمدی است که برای گذران زندگی کافی است. به عبارتی دیگر می‌توان living wage را به‌عنوان خط فقر نیز در نظر گرفت.

درآمد ساعتی ۲۵ دلار به‌عنوان خط فقر کانادا در سال اخیر تعیین شده است.

آیا می‌توان با حداقل حقوق در کانادا زندگی کرد؟

بله و خیر. حداقل حقوق کانادا نمی‌تواند هزینه‌های زندگی در شهرهای بزرگ را تامین کند. اما در شهرهای کوچکتر می‌توان با حداقل درآمد زندگی را گذراند.

ساکنان کانادا دراین‌باره چه می‌گویند؟

«بنا به گزارشات جدید، حداقل حقوق استان انتاریو برای داشتن یک زندگی راحت در هیچ‌کجای این استان کافی نیست.

[…] افرادی که در مرکز شهر تورنتو یا سایر نقاط تورنتوی بزرگ زندگی می‌کنند باید حداقل ساعتی ۲۵.۰۵ دلار درآمد داشته باشند.»

البته که این موضوع فقط منحصر به استان انتاریو نیست و استان بریتیش کلمبیا هم شرایط مشابهی دارد.

کاربری پرسیده است «آیا می‌توان به‌عنوان یک فرد مستقل، بدون قسط، کودک و ماشین با حداقل حقوق در کانادا زندگی کرد؟»

«نه. در شهر نمی‌شود.
با این حال، با یک یا دو هم‌خانه در مناطق شهری (محله‌های دانشجویی) می‌توانید در بیشتر شهرها از پس مخارج بربیایید. (تورنتو و ونکوور را فاکتور بگیرید).

اگر در روستا یا شهر کوچکی هستید و همان حوالی کار می‌کنید، بله. برای مثال با حداقل حقوق در استان نیوبرانزویک که ۱۳.۷۵ دلار است، ماهانه کمی بیشتر از ۲٬۰۰۰ دلار درآمد خواهید داشت و پس از مالیات حدود ۱٬۷۰۰ دلار برایتان باقی می‌ماند. می‌توانید با ۵۰۰ دلار یک خانه یک خوابه در روستا اجاره کنید. ۲۰ دلار برای هزینه‌های تلفن همراه، ۱۰۰ دلار برای اینترنت و میانگین ۲۵۰ دلار برای پول برق نیاز خواهید داشت. بدین ترتیب حدود ۲۰۰ دلار در هفته برای مخارج دیگر باقی خواهد ماند.

پس با حداقل حقوق می‌توان در بعضی شهرها زندگی کرد، اما آن هم سخت است.»

چگونه می‌توان با حداقل حقوق در کانادا زندگی کرد؟

همان‌طور که دیدیم، حداقل حقوق و مخارج زندگی در شهرهای گوناگون متفاوت است. بیشتر مهاجرها دوست دارند زندگی جدیدشان را در شهرهای بزرگی مانند تورنتو و ونکوور آغاز کنند، اما اگر می‌دانید قرار نیست در ماه‌های اولیه درآمد مناسبی داشته باشید، شاید بهتر باشد شهرهای کوچکتر که هزینه زندگی کمتری دارند را هم در نظر داشته باشید.

استان‌های آلبرتا، نیوفاندلند و لابرادور، ساسکاچوان، نیوبرانزویک و استان مانیتوبا می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند.

می‌دانیم شاید این راه‌حل چندان به مزاج‌تان خوش نیاید، اما واقعیت این است که اساسی‌ترین هزینه زندگی شما، هزینه اجاره خانه است.

اگر بتوانید یک هم‌خانه پیدا کنید مخارجتان به‌طور چشمگیری کمتر می‌شود فشار روانی کمتری به شما وارد می‌شود، بهتر می‌توانید کار کنید، پول بیشتری می‌توانید پس‌انداز کنید و در نتیجه سریع‌تر می‌توانید به شرایط دلخواه خود برسید.

شرایط در ابتدای مهاجرت می‌تواند خیلی دشوار باشد اما مطمئن باشید در کانادا هرچه بیشتر تلاش کنید، به نتایج بهتری می‌رسید. سخت‌ کار کردن در ماه‌های اول مهاجرت می‌تواند سرعت پیشرفت زندگی‌تان را افزایش بدهد تا هرچه سریع‌تر درآمدتان از حداقل حقوق بیشتر شود.

«۱۹٬۰۰۰ دلار از شهریه دانشگاه باقی مونده بود، خب اون رو باید یک‌جورهایی خودم از پس‌اش برمی‌اومدم. از همون روز اول شروع کردم به کار […] هرجا، هر تایمی که پیدا می‌کردم، هر تایم خالی، به کار مشغول می‌شدم. شهریه رو خدا رو شکر صفر کردم.

اگر کار تمام وقت بکنید می‌تونید بیشتر از ۲٬۰۰۰ دلار در ماه دربیارید. من همیشه سعی می‌کردم هر ماه حداقل ۱٬۰۰۰ دلار پس‌انداز کنم.

من در حال حاضر توی یک فروشگاه مشغول به کارم و با کار توی فروشگاه و کار اوبر هم تونستم شهریه‌ام رو تسویه کنم، هم یک ماشین قسطی بخرم و ماهانه اقساطش رو پرداخت کنم.»

ِمدیریت هزینه‌ها در شرایطی که مجبور باشید با حداقل حقوق زندگی کنید بسیار حیاتی است.

پولی برای خریدهای غیر ضروری نیست و باید در تمام خریدهایتان صرفه‌جویی کنید. تنها با حذف هزینه‌های غیر ضروری است که می‌توانید با حداقل حقوق در کانادا زندگی کنید.

بهتر است یک صفحه اِکسِل درست بکنید و در آن درآمد و هزینه‌هایتان را بنویسید تا همیشه بتوانید بر هزینه‌هایتان نظارت داشته و برنامه بهتری برای مدیریت هزینه‌هایتان طراحی کنید.

اگر می‌خواهید بیشتر درباره هزینه‌های زندگی در کانادا و مدیریت آن‌ها بدانید ویدیو زیر را تماشا کنید. ما در این ویدیو تمام مخارج ماهانه را با دقت بررسی کرده و راهکارهایی برای کاهش آن‌ها آموزش داده‌ایم:

ویدیوی تجربه مدیریت هزینه‌های اولیه زندگی در کانادا

در ابتدای مهاجرت سر چه کارهایی می‌توانم بروم؟

در ابتدای مهاجرت به‌دلیل نداشتن سابقه کار کانادایی به احتمال زیاد مجبورید سراغ مشاغل عمومی یا به اصطلاح کارهای جنرال بروید.

مشاغل جنرال، اغلب به مدرک تحصیلی، مهارت یا سابقه کار و در برخی موارد حتی به سطح زبان بالایی نیاز ندارند. برای برخی از آن‌ها که کمی تخصصی‌تر هستند لازم است ابتدا مدتی کارآموزی کنید. لازم به ذکر است که بیشتر کارهای جنرال درآمدشان بیشتر از حداقل حقوق در کانادا است.

پیدا کردن شغلی که به تخصصتان مربوط باشد، بدون معرف و سابقه کار کانادایی کار دشواری است و در زمره سختی‌های مهاجرت قرار می‌گیرد.

این شرایط تنها منحصر به شما نیست، بلکه میان اکثریت افرادی که مهاجرت می‌کنند مشترک است. بسیاری از پزشکان، مهندسان و متخصصان مجبور می‌شوند چند ماه اول زندگی‌شان را با کار جنرال بگذرانند تا به‌مرور شرایط برای از سر گرفتن حرفه‌شان مهیا شود.

حداقل دستمزد مشاغل جنرال در کانادا

مشاغل جنرال را می‌توان به ۳ گروه تقسیم کرد:

۱. فروش

گروه فروش طیف وسیعی از مشاغل جنرال را پوشش می‌دهد. برای مثال می‌توان از مشاغل صندوق‌داری، فروشندگی، نماینده خدمات پس از فروش و پشتیبانی نام برد.

چند مورد از بهترین مشاغل حوزه فروش عبارتند از:

  • حداقل حقوق: ۱۴$ در ساعت
  • میانگین حقوق: ۲۵$ در ساعت
  • حداکثر حقوق: ۵۰.۵۰$ در ساعت

فروشندگی از آن دست مشاغل جنرال است که هم می‌تواند درآمد خوبی داشته باشد، هم آینده شغلی روشنی ارائه بدهد. برخی شرکت‌ها برای نمایندگان فروش، پورسانت هم در نظر می‌گیرند که می‌تواند تاثیر چشمگیری بر درآمدتان داشته باشد.

«درآمد حدود ۸۰% آن‌ها شامل پایه حقوق به‌علاوه پورسانت است. مخصوصاً آن‌ها که در خرده‌فروشی‌های رده بالا کار می‌کنند. حتی برخی فروشگاه‌ها بخش‌های به‌خصوصی دارند که فروشندگانشان پورسانت می‌گیرند، مثل بخش کالاهای الکترونیکی فروشگاه «والمارت».

خرده‌فروشی‌های بزرگی که فقط در کانادا کار می‌کنند، مانند Holt Renfrew و HBC نیز پورسانت خوبی می‌پردازند.
بهترین واحدها برای پورسانت به ترتیب زیر هستند:
۵. لوازم آرایشی بهداشتی
۴. کفش مردانه
۳. کیف‌های دستی
۲. کفش زنانه
۱. مسئول خرید شخصی
من در Holt Renfrew کار می‌کردم و مسئولان خرید شخصی‌ای را می‌شناختم که سالانه بیش از ۵۰۰,۰۰۰ دلار درآمد داشتند. میانگین درآمدشان حدود سالانه ۱۲۰,۰۰۰ دلار بود و همچنین از مزایایی مانند پاداش، ماشین و سفرهای کاری برخوردار بودند.»

نمایندگان فروش کار خود را به‌عنوان یک فروشنده ساده آغاز می‌کنند، اما با گذر زمان و عملکرد خوب می‌توانند به موقعیت‌های شغلی‌ مانند نماینده فروش ارشد، سرپرست فروش، دستیار مدیر فروش، مدیر فروش، مدیر فروش ارشد، معاونت بخش فروش، معاونت ارشد و در نهایت مدیریت اجرایی فروش برسند.

  • حداقل حقوق: ۱۳$ در ساعت
  • میانگین حقوق: ۱۵$ در ساعت
  • حداکثر حقوق: ۲۰$ در ساعت

در تمامی شهرهای کانادا فرصت‌های کاری بسیاری برای صندوقداری یافت می‌شود. از مغازه‌های کوچک و محلی گرفته تا فروشگاه‌های زنجیره‌ای، همه به صندوقدار نیاز دارند.

برای صندوقداری به مدرک تحصیلی، تسلط بر زبان یا پیش‌زمینه خاصی نیاز نخواهید داشت و پس از یادگیری کار با سیستم در روز اول، می‌توانید کارتان را شروع کنید.

  • حداقل حقوق: ۱۶$ در ساعت
  • میانگین حقوق: ۲۰$ در ساعت
  • حداکثر حقوق: ۲۵$ در ساعت

مرچندایزرها معمولاً در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کار می‌کنند. وظیفه آن‌ها، چینش صحیح و منظم محصولات در قفسه‌های فروشگاه است.

  • حداقل حقوق: ۱۶$ در ساعت
  • میانگین حقوق: ۱۸$ در ساعت
  • حداکثر حقوق: ۲۵$ در ساعت

موقعیت شغلی نماینده خدمات مشتری در میان سایر مشاغل عمومی حوزه فروش، کار چالش‌برانگیزتری محسوب می‌شود. آن‌ها مسئول حل مشکلات پس از خرید مشتریان هستند. 

این موقعیت شغلی مزایای چندانی ندارد، بعضی شرکت‌ها پاداشی نسبت به عملکرد نمایندگان در نظر می‌گیرند. اما نکته مثبت آن این است که فرصت‌های زیادی برای ارتقا شغلی در این موقعیت برایتان فراهم خواهد شد و ارتباطات کاری زیادی می‌توانید برقرار کنید.

۲. رانندگی و پیک

رانندگی نیز یکی دیگر از مشاغلیست که در دوران ابتدایی ورود به کانادا می‌توانید زندگی‌تان را با آن بگذرانید. البته برای رانندگی در کانادا باید مسئله گواهینامه را هم در نظر داشته باشید. در این گروه از مشاغل شما مسئولیت جابه‌جایی بسته‌ها، غذا یا مسافران را بر عهده دارید.

در این گروه شغلی درآمد بیشتر از حداقل حقوق کانادا است. توجه داشته باشید که برای استخدام در این گروه مشاغل باید ماشین و گواهینامه داشته باشید. بنابراین شاید بعد از گذشت ۱ سال بتوانید سراغ این مشاغل بروید.

مشاغل حوزه رانندگی و پیک عبارتند از:

  • حداقل حقوق: ۱۴$ در ساعت
  • میانگین حقوق: ۲۰$ در ساعت
  • حداکثر حقوق: ۳۲$ در ساعت

راننده تاکسی اینترنتی یکی از محبوب‌ترین مشاغل جنرال نزد مهاجران است، زیرا درآمد خوبی نسبت به سایر مشاغل جنرال دارد. کار به‌عنوان راننده تاکسی اینترنتی مزایای زیادی دارد، از جمله اینکه ساعت کاری‌تان دست خودتان است.

یکی از مهم‌ترین مزایای این شغل، انعامی است که مسافران به انتخاب خودشان به شما می‌دهند. این انعام‌ها می‌توانند تاثیر چشمگیری بر درآمدتان داشته باشند.

  • حداقل حقوق: ۱۴$ در ساعت
  • میانگین حقوق: ۲۰$ در ساعت
  • حداکثر حقوق: ۲۵$ در ساعت

رانندگی به‌عنوان پیک غذا برخی دشواری‌های تاکسی اینترنتی را ندارد و دامنه درآمد نزدیکی به آن دارد.

انعام تحویل غذا هم از دیگر شیرینی‌های این شغل است که می‌تواند درآمدتان را افزایش بدهد.

برای این موقعیت شغلی، شرکت‌ها کمتر برای تایید وسیله نقلیه راننده سختگیری می‌کنند. از طرفی چون مسافر سوار ماشین نمی‌شود، هم از شر مسافران بداخلاق یا دردسرساز در امان هستید، هم استهلاک ماشینتان کمتر خواهد بود.

  • حداقل حقوق: ۱۴$ در ساعت
  • میانگین حقوق: ۲۲.۴۵$ در ساعت
  • حداکثر حقوق: ۳۸.۵۰$ در ساعت

رانندگی برای آمازون دیگر نیازی به داشتن ماشین شخصی ندارد و تنها با گواهینامه و مدارک اقامتی‌تان می‌توانید در این شرکت مشغول به کار شوید.

اینکه با ماشین شخصی‌تان کار نمی‌کنید مزیت بزرگی است، اما در عوض ساعت کار ثابت دارید که ممکن است برای بعضی افراد خوشایند نباشد.

  • حداقل حقوق: ۲۰$ در ساعت
  • میانگین حقوق: ۲۴$ در ساعت
  • حداکثر حقوق: ۳۷$ در ساعت

رانندگی کامیون در کانادا الزاماً به این منظور نیست که باید روزهای زیادی را دور از خانه بگذرانید و جاده‌های طولانی را بپیمایید، بلکه می‌توانید صرفاً در شهر خودتان کار کنید و مسئولیت جابه‌جایی مصالح و کالاهای داخل شهر را بر عهده بگیرید.

رانندگی کامیون درآمد نسبتاً خوبی دارد اما اگر دوست داشته باشید این درآمد را افزایش دهید، می‌توانید با گذراندن یک دوره آموزشی مکمل به راننده/اپراتور کامیون‌های میکسر بتن تبدیل شوید.

۳. مشاغل فنی، کارگری و خدماتی

مشاغل فنی، کارگری و خدماتی به‌دلیل سختی کارشان از درآمد بیشتری برخوردارند. 

بعضی از این مشاغل مانند جوشکاری و لوله‌کشی، تخصص محسوب می‌شوند و پس از بالا رفتن مهارت‌تان، با افزایش درآمد چشمگیری مواجه خواهید شد. مشاغل این‌چنینی اغلب نیاز به گذراندن دوره کارآموزی دارند.

  • حداقل حقوق: ۱۴$ در ساعت
  • میانگین حقوق: ۱۶$ در ساعت
  • حداکثر حقوق: ۲۰$ در ساعت

پیشخدمتی یکی از در دسترس‌ترین شغل‌های عمومی است و بسیاری از افراد حداقل برای مدت کوتاهی به آن مشغول بوده‌اند. اگر راستش را بخواهید پیشخدمت بودن به خودی خود درآمد چندان بالایی ندارد اما می‌توان زندگی دانشجویی را با آن گذراند.

گرچه انعامی که پیشخدمت‌ها دریافت می‌کنند می‌تواند تاثیر عظیمی بر درآمدشان بگذارد. گاهی این انعام حتی بیشتر از حقوق ثابتشان است.

  • حداقل حقوق: ۱۵$ دلار
  • میانگین حقوق: ۱۸.۴۰$ دلار
  • حداکثر حقوق: ۲۵.۴۰$ دلار

میانگین درآمد دستیار آشپزخانه چندان بالا نیست، اما مسیر پیشرفت شغلی برایش هموار است و با افزایش سابقه کار و مهارت، به موقعیت‌های بهتری دست خواهید یافت.

  • حداقل حقوق: ۱۵$ در ساعت
    میانگین حقوق: ۱۸$ در ساعت
    حداکثر حقوق: ۲۰$ در ساعت

کارمند پذیرش هتل مسئول خوش‌آمدگویی به مهمانان و ارائه خدمات به آن‌هاست. آن‌ها اطلاعات مهمانان را ثبت می‌کنند و اتاق دلخواهشان را به آن‌ها تحویل می‌دهند.

مسئولان پذیرش هم گاهی انعام‌های خوبی می‌گیرند که بسته به سیاست‌های هتل می‌توانند آن را برای خودشان نگه دارند یا اینکه باید تمام انعام کارکنان را جمع‌آوری کرده و سپس مجموع آن را بین خود تقسیم کنند. لازم به ذکر است که انعام دادن به کارکنان هتل امر مرسومی است اما به اندازه انعام دادن به خدمه رستوران‌ها و کافه‌ها مرسوم نیست.

  • حداقل حقوق: ۲۰$ در ساعت
  • میانگین حقوق: ۲۲.۵$ در ساعت
  • حداکثر حقوق: ۳۰$ در ساعت

کارگر ساخت و ساز جزو پردرآمدترین و در عین حال سخت‌ترین مشاغل جنرال است. کارگران ساخت و ساز در بسترهای مختلفی از جمله میدان‌های نفتی، ساختمان‌ها، معادن، جاده‌ها و… کار می‌کنند.

درست است که کارگران ساخت و ساز درآمد خوبی دارند اما فرسایش این کار بسیار بالاست و در طولانی‌مدت آسیب‌های جدی به سلامتی‌تان وارد می‌کند. به همین دلیل بهتر است مدت زیادی در این شغل باقی نمانید.

  • حداقل حقوق: ۲۵$ در ساعت
  • میانگین حقوق: ۳۰$ در ساعت
  • حداکثر حقوق: ۳۶$ در ساعت

پرستار خانگی یکی از پرتقاضاترین مشاغل کانادا است و درآمد خیلی خوبی نسبت به سایر مشاغل جنرال دارد.

چگونه درآمدمان را از حداقل حقوق کانادا افزایش دهیم؟

۱. کالج می‌تواند سکوی پرتاب شما باشد!

پس از اینکه به‌خوبی در شغل‌تان جا افتادید و به یک ثبات مالی مطلوبی رسیدید، ادامه تحصیل یا فراگیری یک مهارت در کالج می‌تواند نقطه شروع خوبی برای مسیر شغلی دلخواه‌تان باشد.

دوره‌های کالج کوتاه‌تر از دوره‌های دانشگاهی هستند اما در عین حال، شهریه‌شان تقریباً نصف دانشگاه است.

دوره‌های کالج بر آموزش کاربردی مبتنی هستند، نه آموزش تئوری و آکادمیک. از همین رو مدارک کالج از اعتبار بالایی هم برخوردار هستند.

۲. از کارآموزی غافل نشوید!

کارآموزی یکی از بهترین راه‌ها برای پیشرفت در کانادا است. دوره‌های کارآموزی مقدمه‌ای هستند برای شروع یک حرفه و تخصص جدید، ولی نه در محیط آکادمیک، بلکه مستقیماً در محیط کار.

در دوره کارآموزی شما هم با محیط کار آشنا می‌شوید، هم جزئیات و مهارت‌هایی را فرا خواهید گرفت که جز در محیط کار با آن‌ها مواجه نخواهید شد.

۱. پیش از ورود به موقعیت شغلی حرفه‌ای، به‌خوبی برای آن موقعیت آماده شده و نسبت به چالش‌ها، وظایف، و جزئیات کار آگاه خواهید بود.

۲. ممکن است افراد پس از گذراندن دوره کارآموزی در همان شرکت استخدام بشوند. یعنی با گذراندن کارآموزی، علاوه بر آموزش، یافتن شغل نیز برایتان تضمین خواهد شد. حتی اگر در همان مجموعه کاری پیدا نکنید، شبکه دوستان و همکارانی که در آن مجموعه برای خود ساخته‌اید قطعاً در فرآیند یافتن کار به شما کمک شایانی خواهند کرد.

۳. اغلب دوره‌های کارآموزی حقوق دارند و در بدترین شرایط، حقوق شما معادل حداقل دستمزد در کانادا خواهد بود. اما شاید برایتان جالب باشد که در بسیاری از موارد حقوق کارآموزی حتی کمی بیشتر از مشاغل عمومی خواهد بود!

۴. گذراندن دوره کارآموزی برای تقریباً تمام کارفرماها یک نکته بسیار جالب در رزومه شما خواهد بود، زیرا نشان‌دهنده این است که شما چقدر برای این موقعیت شغلی انگیزه و علاقه دارید که وقت و انرژی خود را صرف آماده شدن برای آن کرده‌اید.

۳. کار در شرکت‌های بزرگ

ممکن است برخی دانشجویان برای یافتن شغلی که نسبت به شرایط تحصیلی و ساعت کاری‌شان منعطف باشد دچار مشکل بشوند . در چنین شرایطی، یکی از بهترین گزینه‌ها، کار در شرکت‌های بزرگ است؛ شرکت‌هایی مانند تسلا، اپل، و آمازون.

بله، درست شنیدید! این شرکت‌های بزرگ همواره به نیروی کار نیاز دارند و اتفاقاً توجه ویژه‌ای هم به دانشجو‌ها داشته و نسبت به شرایط آن‌ها منعطف هستند.

نکته مثبت دیگری که درباره کار در شرکت‌های بزرگ وجود دارد این است که بسیاری از موقعیت‌های شغلی در شرکت‌های بزرگ، درآمد بیشتری نسبت حداقل حقوق در کانادا دارند.

البته حتی اگر دانشجو نباشید هم همچنان فرصت یافتن کار در این شرکت‌ها برای شما فراهم خواهم بود، از آنجا که شما محدودیت زمانی هم برای کار کردن ندارید، ممکن است موقعیت‌های بهتر با درآمدهای بیشتری نصیب‌تان بشود.

۴. کار جنرال؛ شروع یک مسیر تازه

کار جنرال معمولاً یک منبع درآمد موقت برای ادامه زندگی‌ تا از سر گیری مسیر شغلی مورد علاقه افراد است. اما برای افرادی که هنوز وارد حرفه‌ای نشده‌اند، مشاغل جنرال می‌توانند نقطه شروع مسیر شغلی و راه حلی برای افزایش درآمد و ارتقاء جایگاه اجتماعی باشند.

پشتکار، مهارت و تجربه از جمله معیارهای اساسی‌ای هستند که می‌توانند موجب پیشرفت شغلی و افزایش درآمد شوند. مطمئن باشید که اگر مهارت و جدیت خودتان را به کارفرما اثبات کنید، مسئولیت‌های مهم‌تری به شما سپرده خواهد شد و درآمدتان نیز افزایش خواهد یافت.

مهاجران بسیاری بوده‌اند که از صندوقداری در یک فروشگاه زنجیره‌ای کارشان را آغاز کرده‌اند و پس از چندسال به موقعیت سرپرستی یا حتی مدیریت همان فروشگاه رسیده‌اند.

بنابراین می‌بینیم که مهم‌تر از مدرک تحصیلی و مهارت‌های فنی، این کوشش، پشتکار و تعهد است که می‌تواند شما را به مدارج بالا و درآمدهای بسیار برساند.

آیا هنوز نگران هزینه‌ها و درآمدتان در کانادا هستید؟

با تمام این تفاسیر، اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید نباید خیلی ذهن خودتان را با حداقل حقوق کانادا درگیر کنید. چرا که بیشتر شغل‌هایی که ممکن است در سال‌های اول مهاجرت انتخاب کنید درآمدی بیشتر از حداقل حقوق دارند. همچنین بیشتر این مشاغل امکان افزایش حقوق و ارتقاء شغلی برخوردارند.

البته از این موضوع نیز نباید غافل شد که کانادا بستر فوق‌العاده‌ای برای طراحی مسیر شغلی، ارتقاء شغلی، پیشرفت و افزایش درآمد برای مهاجران فراهم کرد است.

در نهایت، آیا همچنان نگران گذران زندگی‌تان پس از مهاجرت هستید؟ یا فکرتان درگیر این شده است که مسیر شغلی خود را طراحی کنید تا سریع‌تر بتوانید پس از مهاجرت سطح کیفی زندگیتان را ارتقاء بدهید؟ نظر شما درباره زندگی با حداقل حقوق در کانادا چیست؟ نظرتان را با به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

کمترین حقوق فدرالی در کانادا ۱۶.۶۵ دلار است و مربوط به افرادیست که در مراکز دولتی مانند اداره پست یا بانک‌ها مشغول به کارند. حداقل درآمد در استان‌های کانادا متفاوت است. بالاترین حداقل درآمد در کانادا متعلق به استان یوکان با ساعتی ۱۶.۷۷ دلار، و کم‌ترین آن متعلق به استان ساسکاچوان با ساعتی ۱۳ دلار است.

بله سالانه بر اساس نرخ تورم حداقل حقوق افزایش پیدا میکند که دولت هر استان این مبلغ را اعلام خواهد کرد.

عموماً درآمد ساعتی ۲۰ دلار یک درآمد متوسط رو به پائین در کانادا محسوب می‌شود. ممکن است این رقم برای مشاغلی که به تخصص زیادی نیاز ندارند یا برخی شهرها که هزینه زندگی در آن‌ها کمتر است مناسب باشد. اما به‌هر ترتیب ساعتی ۲۰$ درآمد بالایی برای مشاغل تخصصی‌تر به‌حساب نمی‌آید.

راننده کامیون زباله، ماساژور، ارزیاب خسارت، نماینده خدمات پس از فروش، راننده، نماینده فروش، راننده کامیون، توزیع‌کننده امکانات لجستیکی (کارمند رابط)

فرد مجردی که قصد زندگی در کانادا را داشته باشد در صورت شریک شدن خانه با یک فرد دیگر به‌طور میانگین ماهیانه به ۱٬۳۰۰ دلار نیاز دارد، اگر هم بخواهد تنها زندگی کند باید ۱٬۷۰۰ دلار درآمد داشته باشد که درآمد دور از دسترسی نیست. اما این درآمد تنها هزینه‌های زندگی‌اش را پوشش می‌دهد و جایی برای ولخرجی یا پس‌انداز باقی نمی‌گذارد. برای اینکه زندگی راحتی داشته باشید به ماهیانه ۲٬۵۰۰ الی ۲٬۷۰۰ دلار نیاز خواهید داشت.

اگر با همسرتان مهاجرت کنید شرایط بسیار برایتان مطلوب‌تر خواهد بود و با ماهیانه ۳٬۵۰۰ دلار می‌توانید زندگی راحتی داشته باشید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها