Search
Close this search box.

شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک

آشنایی با شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک در ویزا موندیال

شاید تصور کنید که برای کار پیدا کردن در کانادا حتما باید تحصیلات دانشگاهی داشته باشید؛ اما این تصور کاملا اشتباه است! مشاغلی مانند جوشکاری، راننده کامیون، برق‌کاری، معدن‌کاری، لوله‌کشی، آتش‌نشان، نماینده فروش، مشاور املاک، آشپز و آرایشگر از شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک هستند که می‌توانید در آن‌ها فعالیت کنید.

در این مقاله قصد داریم مشاغل پردرآمد در کانادا بدون مدرک را معرفی کنیم. شغل‌هایی که برای استخدام در آن‌ها به‌جای سطح تحصیلات،‌ روی سوابق کاری و مهارت‌های افراد تمرکز می‌شود. بیشتر شغل های پردرآمد در کانادا که نیاز به مدرک تحصیلی ندارند، در حوزه مشاغل فنی و فیزیکی قرار می‌گیرند.

چه یک مهاجر تازه‌وارد باشید، چه کسی که قصد تغییر شغل دارد، یا کسی که به دنبال درآمد بالاتر است، این مقاله برای شما مناسب است. برای آشنایی با 10 شغل پردرآمد در کانادا بدون نیاز به مدرک تحصیلی همراه ما باشید.

فهرست مطالب

۱۰ شغل پردرآمد در کانادا بدون نیاز به مدرک تحصیلی

اگر شرایط مهاجرت کاری به کانادا را دارید، می‌توانید برای برخی از بهترین شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک اپلای کنید. برخی از این مشاغل عبارت‌اند از:

۱. جوشکاری؛ یکی از شغل های فنی پردرآمد در کانادا

شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک جوشکاری

شرایط استخدام:

  • معمولا داشتن مدرک دیپلم دبیرستان لازم است.
  • داشتن سابقه کاری در زمینه جوشکاری لازم است.
  • معمولا گذراندن یک برنامه کارآموزی سه‌ساله یا ترکیبی از ۳ سال سابقه کار و تکمیل دوره‌های کوتاه‌مدت جوشکاری در یک آموزشگاه یا کالج مورد‌ نیاز است.
  • اخذ گواهینامه فنی در استان آلبرتا اجباری و در سایر استان‌های کانادا اختیاری است.
  • ممکن است قبل از شروع کار نیاز به دریافت گواهینامه از یک مرجع نظارتی داشته باشید. برای اطلاع از این موضوع با مرجع نظارتی استان خود تماس بگیرید.

درباره جوشکاری

جوشکاری یکی از شغل‌های پردرآمد در کانادا است که نیازی به داشتن مدرک تحصیلی آکادمیک ندارد. یک جوشکار مبتدی و تازه‌کار در کانادا ساعتی بیشتر از ۲۰ دلار درآمد خواهد داشت؛ در‌حالی‌که با افزایش سابقه کار درآمد جوشکاران به بیش از ۴۲ دلار در ساعت نیز می‌رسد.

در‌حالی‌که برای فعالیت در این شغل نیازی به مدرک تحصیلی نیست، اما معمولا جوشکاران باید در یک دوره آموزشی در کانادا شرکت کنند و مجوزهای مربوطه را از استان خود بگیرند.

جوشکارها در کانادا در صنایع مختلفی مانند ساختمان‌سازی، صنایع تولیدی، خودروسازی و ساخت کشتی و هواپیما فعالیت می‌کنند. توجه داشته باشید که جوشکارانی که تخصصشان جوشکاری زیر آب است، درآمد بسیار بالاتری دارند، حتی تا ۲۰۰ هزار دلار در سال!

طبق آمارهای بانک مشاغل کانادا، بازار کار جوشکاری در کانادا در ده سال آینده با کمبود نیروی کار مواجه می‌شود. طبق این اطلاعات، بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۱ میلادی حدود ۱۷۷۰۰ شغل جدید در این صنعت ایجاد خواهد شد و حدود ۱۶۸۰۰ کارجو برای این شغل به‌دنبال کار خواهند بود.

تقاضا برای شغل جوشکاری در استان‌های نوا اسکوشیا و و پرنس ادوارد بسیار خوب و در استان‌های مانیتوبا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، انتاریو، کبک و ساسکاچوان متوسط است. هم‌اکنون تقاضا برای جوشکاران در استان بریتیش کلمبیا محدود است.

مزایا و معایب شغل جوشکاری در کانادا

معایب شغل جوشکاری:

  • سختی کار و فشارهای فیزیکی
  • هزینه دوره‌های کارآموزی یا آموزشی
  • بازار کار رقابتی در برخی از استان‌ها
  • ساعات کاری متغیر

مزایای شغل جوشکاری:

  • امکان کار به‌صورت مستقل
  • سهولت ورود به صنعت
  • تقاضای شغلی بالا
  • ساعات کاری منظم در طول روز
  • درآمد مناسب
۱. در یک دوره آموزش جوشکاری ثبت‌نام کنید:

برای فعالیت به‌عنوان جوشکار در کانادا الزامی به ثبت‌نام در یک آموزشگاه جوشکاری نیست. اما از طریق یک دوره آموزشی، هم تجربه عملی و دانش نظری را می‌آموزید، هم شبکه‌سازی می‌کنید و هم راحت‌تر می‌توانید وارد بازار کار شوید.

۲. در دوره‌های کارآموزی شرکت کنید:

در دوره‌های کارآموزی، شما به‌صورت جدی و عملی کار به‌عنوان جوشکار را می‌آموزید. بسیاری از شرکت‌ها پس از پایان دوره، کارآموزان خود را استخدام می‌کنند.

۳. از استان محل زندگی خود گواهینامه فنی بگیرید:

دریافت گواهینامه فنی فقط در استان آلبرتا اجباری است؛ اما شرکت در آزمون‌های استانی و اخذ این گواهی به شما کمک می‌کند به یک جوشکار رسمی تبدیل شوید و بازار کار بهتری داشته باشید. شرایط اخذ گواهی فنی در همه استان‌ها متفاوت است.

۴. برای یک شغل سطح پایین جوشکاری اپلای کنید:

در سایت‌های کاریابی برای یافتن یک موقعیت شغلی سطح پایین جست‌و‌جو کنید و رزومه بفرستید. اگر کارفرما رزومه شما را بپسندد، احتمالا وقت مصاحبه ست می‌کند و در نهایت برایتان جاب آفر می‌فرستد.

تجربه افراد از جوشکاری در کانادا

سوراج‌کینگ، یکی از مهاجران کانادا درباره امکان کار به‌عنوان جوشکار بدون مدرک در کانادا می‌گوید:
شغل جوشکاری از شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک

«مدارس جوشکاری متعددی در کانادا وجود دارند که شانس تبدیل شدن به یک جوشکار معتبر در کانادا را به شما می‌دهند. با‌این‌حال، برای جوشکار شدن لزوما نیازی به رفتن به مدارس جوشکاری ندارید. بسیاری از جوشکاران خود‌آموز هستند یا کار را از طریق آموزش حین‌کار آموخته‌اند.

برای واجد شرایط جوشکار شدن در کانادا پیش‌نیازهای خاصی وجود دارند که باید آن‌ها را داشته باشید. اولین مورد این است که باید حداقل ۱۸ سالتان باشد. همچنین باید دیپلم دبیرستان یا معادل آن را داشته باشید.

برای تبدیل شدن به یک جوشکار رسمی، باید دوره ایمنی جوشکاری را بگذرانید. این دوره به شما درباره خطرات جوشکاری و نحوه محافظت از خود در هنگام این کار آموزش می‌دهد. همچنین، با انواع مختلف جوشکاری و فرآیندهای مختلف آن آشنا خواهید شد.

پس از اتمام دوره ایمنی جوشکاری باید در آزمون جوشکاری شرکت کنید. این آموزن دانشتان را درباره ایمنی و مهارت‌های جوشکاری آزمایش می‌کند. پس از قبولی در این آزمون به یک جوشکار رسمی کانادایی تبدیل خواهید شد.»

روسالنا، فارغ‌التحصیلِ دانشگاه بریتیش کلمبیا درباره مهاجرت جوشکاران در کانادا گفته است:‌
شغل جوشکاری از شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک

«جوشکاری یک حرفه فنی است؛ بنابراین ممکن است نیاز باشد ابتدا دوره‌هایی را در اینجا بگذرانید.

اگر سابقه کاری دارید، این مسئله کار را برای شما به عنوان یک کارآموز راحت می‌کند. این یک شغل و حرفه بسیار خوب در کانادا است.

اگر به‌مدت ۱ سال در حرفه خود کار کنید،‌ ‌می‌توانید برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنید. من هم به همین شکل اقامت دائم خود را گرفتم. این ساده‌ترین روش است.
موفق باشی! من برای شما بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.»

راسکیل، شهروند کانادایی نیز در پاسخ به سوال «آیا می‌توانم بدون ‌هیچ‌گونه سابقه کاری به‌عنوان جوشکار در کانادا استخدام شوم؟» می‌گوید:‌
شغل جوشکاری از شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک

«چرا باید کسی برای انجام کاری که به مهارت بالا نیاز دارد به شما پول بدهد، در‌حالی‌که شما نمی‌دانید چطور باید آن کار را انجام دهید؟

علاوه‌بر‌این، شما باید ابتدا واجد شرایط مهاجرت به کانادا باشید؛ بدون تحصیلات، مهارت یا سابقه کاری مناسب، نمی‌توانید این کار را انجام دهید.

جوشکاری در کانادا یک حرفه رسمی و ثبت‌شده است. حتی برای شروع کار در این حرفه به دیپلم دبیرستان نیاز دارید. شما باید برای آموزش دیدن، چند ماه به یک مدرسه فنی بروید و بعد به‌مدت سه سال (در آلبرتا) به‌عنوان کارآموز نزد یک جوشکار ماهر کار کنید تا بتوانید گواهینامه فنی بگیرید. داشتن گواهینامه فنی در استان آلبرتا اجباری است.

جوشکاران ماهر می‌توانند پس از آن در آزمون Red Seal استانی شرکت کنند تا به یک جوشکار ارشد تبدیل شده و بتوانند در همه استان‌ها و قلمروهای کانادا فعالیت کنند.»

۲. راننده کامیون؛‌ یکی از مشاغل بدون نیاز به مدرک تحصیلی در کانادا

شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک راننده کامیون

شرایط استخدام:

  • معمولا باید مدرک دیپلم دبیرستان داشته باشید.
  • ممکن است نیاز باشد در یک دوره آموزش رانندگی سه‌ماهه در یک موسسه یا کالج شرکت کنید.
  • برای رانندگی با کامیون‌های تک‌محور گواهینامه کلاس ۳ یا D نیاز است.
  • برای رانندگی با تریلرهای کومبی گواهینامه کلاس ۱ یا A نیاز است.
  • رانندگانی که قرار است کامیون‌هایی با ترمز بادی برانند، باید تاییدیه ترمز بادی (Z) را نیز دریافت کنند.
  • قبولی در تست‌های اعتیاد یا الکل لازم است.

درباره شغل راننده کامیون

تقاضای شغل راننده کامیون در کانادا بالاست. درآمد رانندگان در کانادا به مواردی مانند مسافت و نوع کامیون بستگی دارد. شما می‌توانید به‌عنوان راننده کامیون درون‌شهری، بین‌استانی یا حتی راننده بین‌المللی استخدام شوید. به‌طبع، رانندگانی که در مسافت‌های طولانی رانندگی می‌کنند، درآمد بالاتری (بیش از ۳۵ دلار در ساعت) خواهند داشت.

برای فعالیت در این شغل به داشتن مدرک دانشگاهی نیازی ندارید؛ اما ممکن است نیاز باشد در دوره‌های تخصصی رانندگی شرکت کنید و گواهینامه‌های مخصوصی بگیرید. معمولا برای رانندگان کامیون آموزش حین کار نیز ارائه می‌شود.

توجه داشته باشید که در کانادا رانندگان بین‌المللی معمولا میان کانادا و آمریکا در رفت‌و‌آمد هستند. با توجه به این که عبور از مرز آمریکا برای ایرانیان با محدودیت مواجه است، شرکت‌های حمل‌و‌نقل کانادایی خیلی سخت مهاجران ایرانی را استخدام می‌کنند.

بنابراین بهتر است از شرکتی جاب آفر بگیرید که به راننده بین‌شهری یا درون‌شهری در داخل خاک کانادا نیاز داشته باشد نه راننده بین‌المللی.

کانادا از سال ۲۰۲۱ میلادی با کمبود شدید راننده کامیون مواجه شده است و شرکت‌ها در حال تلاش برای جبران این کمبود از طریق استخدام مهاجران هستند. انتظار می‌رود در بازه زمانی ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۱، حدود ۱۶۱۷۰۰ شغل جدید برای رانندگان کامیون ایجاد شود و ۱۴۴۴۰۰ کارجو نیز به‌دنبال استخدام در این گروه شغلی باشند.

تقاضا برای راننده کامیون در استان‌های نیوفاندلند و لابرادور و منطقه نوناووت متوسط و در سایر استان‌های کانادا بسیار مناسب است. بیشترین میزان تقاضا مربوط به دو استان انتاریو و جزیره پرنس ادوارد است.

مزایا و معایب شغل راننده کامیون در کانادا

مزایای شغل راننده کامیون:

  • تقاضای شغلی بالا
  • امنیت شغلی بالا
  • استقلال شغلی
  • سهولت ورود به صنعت
  • تنوع شغلی (درون‌شهری،‌ بین‌استانی یا بین‌المللی)

معایب شغل راننده کامیون:

  • چالش استخدام رانندگان ایرانی برای حمل‌و‌نقل بین‌المللی
  • دوری از خانه و خانواده (برای رانندگان بین‌شهری)
  • انزوا و تنهایی
  • سختی کار
  • ساعت‌کاری نامنظم
۱. گواهینامه رانندگی خود را بگیرید:

برای گرفتن گواهینامه رانندگی با کامیون، ابتدا به گواهینامه رانندگی کامل (full driver’s licence) نیاز دارید. شرایط گرفتن این گواهینامه در استان‌های مختلف کانادا متفاوت است. برای مثال،‌ در انتاریو به گواهینامه G نیاز خواهید داشت نه G1 یا G2.

برای آشنایی با شرایط رانندگی و اخذ گواهینامه در کانادا پیشنهاد می کنیم مقاله «رانندگی در کانادا» را بخوانید.

۲. در آموزشگاه رانندگی ثبت‌نام کنید:

آموزشگاه‌های متعددی در کانادا وجود دارند که دوره‌های رانندگی کامیون‌ برگزار می‌کنند. شرکت در این دور‌ه‌ها شما را با قوانین و مقررات این شغل آشنا می‌کند.

۳. برای اخذ گواهینامه رانندگی با کامیون اقدام کنید:

پس از تکمیل دوره آموزشی، می‌توانید برای گرفتن گواهینامه کامیون اقدام کنید. بسته به قوانین هر استان، به گواهینامه کلاس ۱ یا کلاس ۳ نیاز خواهید داشت.
برای اخذ این گواهینامه‌ها، هم آزمون کتبی برگزار می‌شود و هم باید در آزمون عملی شرکت کنید. پس از قبولی می‌توانید به استخدام شرکت‌های مختلف حمل‌و‌نقل در کانادا در بیایید.

تجربه افراد از شغل رانندگی کامیون در کانادا

گرشوم، مهاجر هندی ساکن تورنتو درباره کار به‌عنوان راننده کامیون در کانادا می‌گوید:
شغل راننده کامیون از شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک

«اگر سابقه کار رانندگی کامیون را دارید، باز هم باید به یک آموزشگاه رانندگی کامیون مراجعه کنید. چرا که قوانین و مقررات کانادا با هر کشوری که از آن گواهینامه کامیون معتبر گرفته‌اید،‌ کاملا متفاوت است.

بعد از گذراندن دوره آموزشی، تاییدیه ترمزها و پایان تست جاده،‌ اکنون با موفقیت یک راننده کامیون دارای گواهینامه در کانادا خواهید شد. سپس برای استخدام در شرکت‌ها درخواست دهید. گاهی‌اوقات خود آموزشگاه رانندگی می‌تواند با شرکت‌های مختلف ارتباط برقرار کند تا شما را به‌عنوان راننده خود استخدام کنند.»

دانیل،‌ راننده تریلی با‌سابقه در کانادا،‌ در رابطه با شرایط لازم برای راننده کامیون شدن در کانادا می‌گوید:‌
شغل راننده کامیون از شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک

«اول از همه شما باید گواهینامه‌ای معتبر برای رانندگی با کامیون داشته باشید. داشتن سابقه کار مزیتی بزرگ برای استخدام شدن محسوب می‌شود؛ اگر سابقه کاری ندارید نیز می‌توانید شغلی پیدا کنید؛ اما همه شرکت‌ها حاضر نیستند فردی بدون تجربه کاری را استخدام کنند.

موضوع درآمد کاملا به شما و نوع کاری که انجام می‌دهید بستگی دارد. اگر راننده محلی هستید،‌ ساعتی دستمزد می‌گیرید. اما اگر در جاده‌ها رانندگی می‌کنید، بر‌اساس مایل و مسافت‌طی‌شده حقوق می‌گیرید؛ بنابراین هرچه مسافت بیشتری طی کنید، دستمزد بیشتری خواهید گرفت. اما این بدان معناست که شما زمان کمتری را در خانه و کنار خانواده خود خواهید بود.»

یکی دیگر از شهروندان کانادا اطلاعات بسیار مفیدی را درباره شرایط مهاجرت به کانادا به‌عنوان راننده کامیون گفته است:
شغل راننده کامیون از شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک

«عالی است! شما می‌خواهید در کانادا یک راننده کامیون باشید.

رانندگی با کامیون یکی از مشاغل ارزشمند در کاناداست که انعطاف‌پذیری زیاد و فرصت کسب درآمد بسیار مناسبی دارد.

برای تبدیل شدن به یک راننده کامیون در کانادا به لایسنس AZ (تاییدیه ترمز) نیاز دارید که شرایط خاصی دارد. در زیر به این شرایط اشاره می‌کنم:

  • قبل از درخواست مجوز AZ باید گواهینامه G خود را دریافت کنید.
  • سوابق رانندگی شما پاک و مثبت باشد.
  • باید ۱۸ سال داشته باشید؛ اما اگر بیش از ۲۵ سال سن دارید، شرکت‌های حمل‌و‌نقل به‌راحتی شما را استخدام می‌کنند؛ زیر مقدار بیمه کمتر می‌شود.
  • شما باید تست پزشکی MTO را بگذرانید.
  • باید بدون سابقه کیفری باشید.
  • شما به ۶ تا ۸ هفته تمرین نیاز دارید.
  • باید در آزمون کتبی قبول شوید؛ اما نگران نباشید. این آزمون به بیش از ۱۰ زبان دنیا برگزار می‌شود؛ نه فقط انگلیسی.
  • شما باید تست جاده را با موفقیت پشت سر بگذارید.
  • شما از مشاغل سطح پایین و به‌اصطلاح از پله اول شروع خواهید کرد.
  • شما به داشتن کامیون نیازی ندارید.»

۳. برق‌کاری؛ یکی از بهترین شغل ها در کانادا با درآمد بالا

شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک برقکاری

شرایط استخدام:

  • معمولا باید مدرک دیپلم دبیرستان داشته باشید.
  • معمولا باید برنامه کارآموزی ۴ تا ۵ ساله را در کانادا بگذرانید.
  • به‌جز استان‌ بریتیش کلمبیا و مناطق یوکان، نورث‌وست تریتوریز و نوناووت، در بقیه استان‌های کانادا باید گواهینامه فنی برق‌کاری بگیرید.
  • ممکن است در استان‌های مختلف نیاز باشد مجوزهای دیگری نیز دریافت کنید.

درباره شغل برق‌کاری

برق‌کاری نیز یکی از شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک است. اگر کار خود را از صفر و بدون داشتن لایسنس برق‌کاری آغاز کنید، احتمالا درآمدتان از ساعتی ۱۹ یا ۲۰ دلار آغاز خواهد شد. اما برق‌کاران حرفه‌ای که دوره‌ کارآموزی را می‌گذرانند و لایسنس می‌گیرند، درآمدشان از ساعتی حدود ۳۵ دلار به بالا خواهد بود.

برای فعالیت به‌عنوان یک برق‌کار در کانادا نیازی به مدرک دانشگاهی ندارید؛ اما باید در دوره کارآموزی شرکت کنید و گواهینامه فنی بگیرید. برق‌کاران در کانادا می‌توانند در ساخت خانه‌های مسکونی، مجتمع‌های تجاری و مراکز صنعتی فعالیت کنند.

بازار کار برق‌کاری در کانادا در ۱۰ سال آینده با کمبود نیروی کار مواجه می‌شود. طبق این آمارها، بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۱ حدود ۴۵۶۰۰ شغل جدید در این صنعت ایجاد خواهد شد و حدود ۳۷۲۰۰ کارجو برای این شغل به‌دنبال کار خواهند بود.

چشم‌انداز شغل برق‌کاری در استان‌های مانیتوبا، نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد و قلمرو یوکان بسیار روشن است؛ اما در‌حال‌حاضر در استان بریتیش کلمبیا تقاضا برای برق‌کاران بسیار محدود است.

مزایا و معایب شغل برق‌کاری در کانادا

مزایای شغل برق‌کاری:

  • تقاضای شغلی بالا
  • میانگین درآمد بالا
  • فرصت پیشرفت مناسب
  • حجم کار ثابت در طول سال
  • امکان کار به‌صورت مستقل

معایب شغل برق‌کاری:

  • قرارگیری در معرض خطراتی مانند برق‌گرفتگی
  • سختی کار فیزیکی در محیط‌های متنوع
  • ساعات کاری نا‌منظم
  • نیاز به گذراندن دوره‌های کارآموزی طولانی‌مدت
۱. درباره قوانین هر استان تحقیق کنید:

الزامات اخذ مجوزها و گواهینامه فنی در هر کدام از استان‌های کانادا متفاوت است. درباره شرایط کار به‌عنوان برق‌کار در استان مورد‌نظرتان تحقیق کنید.

۲. برنامه کارآموزی تحت حمایت یک کارفرما پیدا کنید:‌

 راه اصلی برای تبدیل شدن به یک برق‌کار در کانادا، کارآموزی است. به‌دنبال کارفرمایی بگردید که کارآموز برق‌کاری بخواهد و برای او رزومه را ارسال کنید. در بسیاری از استان‌ها شرکت در دوره‌های کارآموزی اجباری است.

به‌عنوان یک کارآموز در مرجع کارآموزی استان یا منطقه خود ثبت‌نام کنید.

۳. در آزمون صدور مجوز شرکت کنید:

پس از تکمیل دوره کارآموزی، ممکن است نیاز باشد در آزمون صدور گواهینامه که توسط نهاد نظارتی استان برگزار می‌شود، شرکت کنید. پس از قبولی در آزمون، مجوز فعالیت استانی به‌عنوان برق‌کار رسمی برای شما صادر می‌شود.

تجربه افراد از شغل برق‌کاری در کانادا

رجاینا، شهروند کانادایی درباره برق‌کاری در کانادا می‌گوید:
برقکاری در کانادا از شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک

«اگر یک برق‌کار خارجی بتواند به کارفرما نشان دهد که مهارت‌های لازم برای کار به‌عنوان برق‌کار را دارد، در‌این‌صورت می‌تواند تحت نظر یک برق‌کار کاناداییِ با‌تجربه کار کند؛ اما خودش به‌تنهایی نمی‌تواند فعالیت کند.

برای اینکه برق‌کاری معتبر و رسمی شوید (یا حتی بیشتر از یک برق‌کار رسمی، تاییدیه Red Seal را نیز دریافت کنید)، به تجربه کاری چشم‌گیر در کانادا و پاس کردن همان دروسی که برق‌کاران کانادایی خوانده‌اند، نیاز دارید. لطفا در گوگل عبارت «How to become an electrician in canada» را جست‌و‌جو کنید.»

اینگو،‌ یکی دیگر از مهاجران کانادا درباره ضرورت و شرایط دریافت لایسنس برق‌کاری می‌گوید:
برقکاری شغل های فنی پردرآمد در کانادا

«احتمالا بدون گذراندن یک دوره کامل کارآموزی نمی‌توانید لایسنس بگیرید. این چیزی است که یک کانادایی برای تبدیل شدن به یک برق‌کار سطح متوسط (Journeyman) نیاز دارد:‌

چه مدت طول می‌کشد که در کانادا برق‌کار شویم؟‌

مدت دوره کارآموزی برق‌کاری در کانادا ۴ سال است (چهار دوره ۱۲ ماهه) که شامل حداقل ۱۵۶۰ ساعت آموزش حین کار، هشت هفته آموزش فنی در هر سه سال اول، حداقل ۱۴۴۹ ساعت آموزش حین‌کار و ۱۲ هفته آموزش فنی در سال چهارم می‌شود.

در کانادا برق‌کاران افرادی با مهارت حرفه‌ای در نظر گرفته می‌شوند. لازم نیست حتما برای برق‌کاری در کانادا مدرک تحصیلی مرتبط داشته باشید.»

ویولا، یکی از شهروندان کانادایی درباره شرایط لازم برای لایسنس برق‌کاری در این کشور گفته است:‌
برقکاری از شغل های فنی پردرآمد در کانادا

«برای اینکه به برق‌کار در کانادا تبدیل شوید، مثلا در استان BC،‌ شما می‌توانید به کالج BCIT بروید و دوره آموزشی مربوطه را به‌مدت ۲ سال بگذرانید. سپس، شما زیر نظر استادی خبره برق کارآموزی می‌کنید. سپس،‌ در آزمون شرکت کرده و برای اخذ مجوز Journeyman اقدام می‌کنید.

این یک دوره و شغل تمام‌وقت است نه سرگرمی. داشتن مدرک کاردانی برق از کشوری دیگر تاثیری در این فرآیند نخواهد داشت.»‌

۴. معدن‌کار؛ یکی از مشاغل پردرآمد در کانادا بدون نیاز به مدرک

شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک معدنچی

شرایط استخدام:

  • معمولا باید دیپلم دبیرستان داشته باشید.
  • باید سابقه کار به‌عنوان کارگر معدن داشته باشید.
  • ممکن است به شرکت در برخی از دوره‌های تخصصی و اخذ گواهینامه نیاز باشد.
  • ممکن است نیاز باشد که در یک دوره آموزشی کمک‌های اولیه شرکت کنید.
  • معمولا برای فعالیت در این شغل دوره‌های آموزش تخصصی ۶‌ماهه یا کمتر نیز ارائه می‌شوند.

درباره شغل معدن‌کار

کار در معدن یکی از شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک محسوب می‌شود. البته برای فعالیت در این حوزه به آموزش‌های تخصصی در کانادا نیاز دارد. معدن‌کاران با‌سابقه در کانادا می‌توانند بیش از ۵۴ دلار در ساعت درآمد داشته باشند که مبلغ بسیار بالایی است.

اما توجه داشته باشید که شرایط کار در معدن بسیار دشوار است. از سختی کار در معدن که بگذریم، معادن کانادا معمولا در نقاط دور‌افتاده و کم‌جمعیت این کشور قرار دارند؛ شاید به همین دلیل است که معدن‌کاری یکی از شغل های پردرآمد در کانادا محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود تقاضا و عرضه نیروی کار برای این شغل در بازه زمانی سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۱ در تعادل باشند. در این بازه زمانی، حدود ۱۲۹۰۰ فرصت شغلی جدید در کانادا ایجاد خواهد شد و حدود ۱۲۰۰۰ کارجو نیز برای استخدام در این شغل تلاش می‌کنند.

تقاضای شغلی برای کارگر معدن در استان کبک بالاتر از بقیه استان‌هاست. بعد از کبک، در استان‌های ساسکاچوان، انتاریو و نیوفاندلند و لابرادور نیز تقاضای مناسبی برای استخدام معدنچیان وجود دارد.

مزایا و معایب شغل معدن‌کار در کانادا

مزایای شغل معدن‌کار:

  • درآمد بسیار بالا
  • تقاضای مناسب برای کارگران ماهر
  • مزایای شغلی خوب به‌دلیل سختی کار
  • امنیت شغلی بالا

معایب شغل معدن‌کار:

  • سخت بودن کار در معدن
  • خطرات و چالش‌های فیزیکی
  • فعالیت در محیط‌های دور‌افتاده و کم‌جمعیت
  • امکان دوری از خانه و خانواده
۱. در دوره‌های کار در معدن ثبت نام کنید:

یکی از بهترین روش‌ها برای آغاز فعالیت به‌عنوان معدن‌کار در کانادا، شرکت در دوره‌های مرتبط با این شغل است. این دوره‌ها در مدارس فنی یا کالج‌های کانادا برگزار می‌شوند.

۲. برای موقعیت‌های شغلی سطح پایه اپلای کنید:

در سایت‌های کاریابی به‌دنبال موقعیت‌های شغلی مرتبط با کار در معدن بگردید. رزومه خود را برای کارفرما ارسال کنید. برخی از شرکت‌ها دوره‌های کارآموزی را برای کارکنان خود برگزار می‌کنند که پیشنهاد می‌کنیم حتما در آن‌ها شرکت کنید.

۳. لایسنس‌های لازم را بگیرید:

بسته به نوع شغل و استان محل کار، ممکن است لازم باشد مجوزهایی دریافت کنید. برای مثال،‌ کارگرانی که در حوزه انفجار کار می‌کنند، باید از استان خود مجوز انفجار بگیرند.

۵. لوله‌کشی؛ یکی از مشاغل پر رونق در کانادا

شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک لوله کش

شرایط استخدام:

  • معمولا باید مدرک دیپلم دبیرستان داشته باشید.
  • معمولا تکمیل یک برنامه‌ کارآموزی چهار تا پنج‌ ساله یا ترکیب بیش از ۵ سال سابقه کار و گذراندن برخی از دوره‌های تخصصی در کالج مورد‌ نیاز است.
  • در برخی از استان‌های کانادا داشتن مدرک فنی‌حرفه‌ای در حوزه لوله‌کشی اجباری است.

درباره شغل لوله‌کش

یکی دیگر از شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک، لوله‌کشی است. لوله‌کش‌های با‌سابقه در کانادا حتی ساعتی بالای ۴۵ دلار نیز درآمد دارند. لوله‌کش‌ها در کانادا کار طراحی و نصب سیستم‌ لوله‌کشی ساختمان‌‌های مسکونی، اداری و تجاری را انجام می‌دهند.

همچنین ممکن است این افراد در حوزه نصب تجهیزاتی مانند آبگرم‌کن، سینک، وان و سایر لوازم لوله‌کشی فعالیت کنند. اگر لوله‌کشی حرفه‌ای و با‌سابقه هستید، امکان مهاجرت کاری به کانادا با دریافت جاب آفر برای شما فراهم است.

کانادا با کمبود نیروی کار لوله‌کش مواجه است. در بازه زمانی سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۱ میلادی، تعداد فرصت‌های شغلی جدید لوله‌کشی در کانادا به بیش از ۱۲۶۰۰ فرصت خواهد رسید که رقم بسیار بالایی است. این در حالی است که در همین بازه زمانی، تعداد افراد جویای کار در حرفه لوله‌کشی حدود ۱۰۲۰۰ نفر خواهد بود.

تقاضا برای لوله‌کش‌ها در مناطق جزیره پرنس ادوارد، یوکان و استان نوا اسکوشیا بسیار بالا و در استان‌های آلبرتا، مانیتوبا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نورث‌وست تریتوریز، نوناووت، انتاریو و ساسکاچوان متوسط است.

در‌حال‌حاضر در استان‌های کبک و بریتیش کلمبیا تقاضا برای نیروی کار لوله‌کش محدود است.

مزایا و معایب شغل لوله‌کشی در کانادا

مزایای شغل لوله‌کشی:

  • تقاضای شغلی بالا برای افراد ماهر
  • پتانسیل درآمد بالا
  • فرصت خود‌اشتغالی
  • امنیت شغلی بالا

معایب شغل لوله‌کشی:

  • سختی کار فیزیکی
  • ساعات کاری نا‌منظم
  • رقابت بالا در شهرهای بزرگ
۱. در یک آموزشگاه فنی یا کالج ثبت‌نام کنید:

اگر چه از نظر قانونی فقط با داشتن دیپلم و گذراندن کارآموزی رسمی می‌توان در کانادا لوله‌کش شد، اما گذراندن یک دوره کوتاه لوله‌کشی در آموزشگاه یا کالج، شانس موفقیت شما را افزایش می‌دهد.

۲. دوره کارآموزی را بگذرانید:

برنامه‌های کارآموزی لوله‌کشی در کانادا معمولا ۴ یا ۵ سال طول می‌کشند. در این دوره‌ها با مفاهیم عملی و نظری این حوزه آشنا شده و به‌صورت عملی کار را یاد می‌گیرید. البته اگر بیش از ۵ سال سابقه کار دارید،‌ نیازی به گذراندن دوره‌های بلند‌مدت کارآموزی نخواهید داشت.

۳. مجوز خود را دریافت کنید:

در برخی از استان‌های کانادا مانند نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، کبک و انتاریو باید برای فعالیت به‌عنوان لوله‌کش مجوز استانی بگیرید. اگر استان شما نیاز به اخذ مجوز دارد، در آزمون استانی شرکت کنید و مجوز فعالیت بگیرید.

در نهایت با جست‌وجوی مشاغل لوله‌کشی در سایت‌های کاریابی کانادا می‌توانید شغل مورد‌نظرتان را پیدا کرده و برای آن اپلای کنید. بسیاری از شرکت‌ها خودشان دوره‌های کارآموزی را برای متقاضی برگزار می‌کنند.

تجربه افراد از شغل لوله‌کشی در کانادا

ریچارد یکی از ساکنان کانادا درباره شغل لوله‌کشی در این کشور می‌گوید:
لوله کش از شغل های فنی پردرآمد در کانادا

«در سراسر کانادا، لوله‌کشی یک شغل فنی رسمی و ثبت‌شده است.

به این معنی که برای کسب درآمد از طریق لوله‌کشی باید از استانی که در آن مشغول به کار هستید، گواهینامه و مجوز استانی دریافت کنید.
برای اینکه لوله‌کش رسمی شوید، باید شرایط آن را داشته باشید و آزمونی را پشت سر بگذارید که ثابت می‌کند شما قوانین عمرانی استانی (آئین‌نامه ساختمان) را می‌دانید و مهارت کافی برای انجام کار را دارید.

در کانادا آموزشگاه‌هایی با نام مدارس فنی (Trade Schools) وجود دارند که در آن‌ها این مهارت‌ها آموزش داده می‌شوند.

آن‌ها شما را برای امتحان آماده می‌کنند تا بتوانید واجد شرایط شوید و وظایف مورد‌نیاز را انجام دهید.»

رونالد،‌ یکی از شهروندان با‌تجربه کانادا درباره شرایط کار لوله‌کشی در کانادا گفته است:
لوله کشی از شغل های فنی پردرآمد در کانادا

«مشاغلی مانند لوله‌کشی توسط دولت‌های استانی و منطقه‌ای تنظیم می‌شوند و شرایط استخدام از یک استان به استان دیگر متفاوت است.
مراحل کلی عبارت‌اند از:

۱. تصمیم بگیرید که در کدام استان یا منطقه قصد زندگی و کار کردن دارید و بعد به شرایط مورد‌نیاز در وبسایت دولت استان مربوطه نگاه کنید.
۲. آموزش لوله‌کشی خود را به پایان برسانید؛ معمولا در یک کالج.
۳. به‌عنوان کارآموز استخدام شوید.
۴. گواهینامه فنی لوله‌کشی خود را دریافت کنید.
۵. آزمون استانی لوله‌کشی را به موفقیت پشت سر بگذارید.»

۶. آتش‌نشان؛ یکی از شغل‌های پردرآمد در کانادا

شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک آتش نشان

شرایط استخدام:

  • داشتن سابقه کار مرتبط الزامی است.
  • معمولا باید مدرک دیپلم دبیرستان را گرفته باشید.
  • معمولا باید دوره‌های تخصصی مانند دوره فناوری محافظت در برابر آتش یا سایر دوره‌های مرتبط را در یک کالج بگذرانید.
  • بسته به شرایط، ممکن است دوره‌های ضمن‌خدمت برای متقاضی برگزار شوند.
  • اخذ گواهینامه فنی‌حرفه‌ای در برخی از استان‌های کانادا الزامی است.

درباره شغل آتش‌نشان

آتش‌نشانی یکی از ۱۰ شغل پردرآمد در کانادا بدون نیاز به مدرک است. یک آتش‌نشان مبتدی در کانادا حدود ۳۰ دلار در ساعت درآمد کسب می‌کند؛ در‌حالی‌که آتش‌نشانان با‌سابقه تا ساعتی بیش از ۵۶ دلار نیز درآمد دارند.

آتش‌نشانان در کانادا باید مدرک دیپلم داشته باشند و پیش از اشتغال برخی از گواهینامه‌های تخصصی مرتبط را کسب کنند. این افراد همچنین از نظر سوابق جنایی، تحمل شرایط بحرانی، قدرت و آمادگی جسمانی بررسی می‌شوند.

عرضه و تقاضای شغلی برای شغل آتش‌نشانی در ده سال آینده در کانادا تقریبا برابر خواهند بود. در بازه زمانی سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۱، حدود ۱۵۸۰۰ موقعیت شغلی جدید برای آتش‌نشانی ایجاد می‌شود؛ در‌حالی‌که ۱۳۴۰۰ نفر نیز به‌دنبال کار در این حرفه خواهند بود.

بازار کار آتش‌نشانی در استان‌های بریتیش کلمبیا، کبک،‌ یوکان، آلبرتا، نیوفاندلند و لابرادور و ساسکاچوان خوب و در باقی استان‌ها تقاضا برای آتش‌نشانان متوسط است.

مزایا و معایب شغل آتش‌نشانی در کانادا

مزایای شغل آتش‌نشان:

  • امنیت شغلی بالا
  • درآمد بسیار بالا
  • منزلت اجتماعی بالا

معایب شغل آتش‌‌نشان:

  • سختی کار فیزیکی و آموزش‌های دشوار
  • شیفت‌های کاری طولانی و نا‌منظم
  • خطرات و چالش‌های سلامتی
  • بازار کار رقابتی و سخت بودن استخدام
۱. گواهینامه کمک‌های اولیه را بگیرید:

بسیاری از کارفرمایان از آتش‌نشانان در زمینه کمک‌های اولیه و CPR گواهینامه می‌خواهند. برای استخدام در این حرفه حتما اول باید در یک دوره کمک‌های اولیه شرکت کنید.

۲. مهارت‌های فنی بیاموزید:

دپارتمان‌های آتش‌نشانی در کانادا اغلب به‌دنبال استخدام افرادی هستند که مهارت‌های فنی مختلفی داشته باشند. داشتن مهارت‌هایی مانند جوشکاری، لوله‌کشی، برق‌کاری و رانندگی با وسایل نقلیه سنگین شانس شما را برای استخدام در حرفه آتش‌نشانی افزایش می‌دهد.

۳. آموزش‌های تخصصی را بگذرانید:

حتی اگر سابقه کار آتش‌نشانی دارید،‌ برای استخدام در این حرفه باید در دوره‌های تخصصی مربوطه شرکت کنید و گواهینامه‌های مربوط به هر استان را بگیرید.

۴. به دپارتمان‌های آتش‌نشانی هر استان درخواست دهید:

پس از گذراندن دوره‌های مرتبط با آتش‌نشانی در یک آموزشگاه یا کالج و اخذ گواهینامه، می‌توانید برای استخدام به‌عنوان آتش‌نشان در استان محل زندگی خود درخواست دهید.

تجربه افراد از شغل آتش‌نشانی در کانادا

دوگ، شهروند کانادایی درباره نحوه استخدام به‌عنوان آتش‌نشان در کانادا می‌گوید:
کار در کانادا بدون مدرک تحصیلی شغل آتش نشان

«در مرحله اول شما باید واجد شرایط مهاجرت به کانادا باشید.

ثانیا، بیش از ۸۰ درصد آتش‌نشانان کانادایی به‌صورت داوطلبانه کار می‌کنند و حقوقی نمی‌گیرند.

برای آن دسته از سازمان‌های آتش‌نشانی که به آتش‌نشانان حقوق می‌دهند، متقاضیان باید دوره‌های آتش‌نشانی کانادا را بگذرانند و در آن‌ها قبول شوند. سپس آن‌ها باید توسط یک سازمان آتش‌نشانی استخدام شوند.

من معتقدم که دپارتمان‌هایی که حقوق پرداخت می‌کنند، به‌صورت اتحادیه هستند؛ این بدان معناست که آتش‌نشانان جدید از پایین‌ترین پله نردبان آتش‌نشانی شروع به کار خواهند کرد. من کسی را نمی‌شناسم که در کمتر از ۱۰ سال توانسته باشد به آتش‌نشان رده بالا یا راننده تبدیل شود؛ اگرچه ممکن است اشتباه کنم.

همه ترفیع‌ها و پیشرفت‌های کاری بر‌اساس ارشدیت افراد و در دسترس بودن موقعیت‌ها اعمال خواهند شد.»

جیم، یکی از کارفرمایان سابق کانادایی، درباره سختی استخدام آتش‌نشانان در استان انتاریو می‌گوید:
کار در کانادا بدون مدرک تحصیلی شغل آتش نشان

«تصور می‌کنم که شما درباره تبدیل شدن به یک آتش‌نشان حرفه‌ای سوال پرسیده‌اید؛ نه یک آتش‌نشان داوطلب محلی در یک جامعه کوچک.

متقاضیانی که در این حرفه استخدام می‌شوند، برای حضور در یک دوره آتش‌نشانی در یک کالج محلی که بسیاری از برنامه‌های فنی و فیزیکی را پوشش داده و خدمات آتش‌نشانی را به نیروهای جدید آموزش می‌دهد، پول خرج کرده‌اند! شرکت در این دوره‌ها یک مزیت بسیار مهم است.

به یاد داشته باشید که که رقابت برای استخدام در شهرهای بزرگ‌تر با صدها متقاضی برای هر شغل، بسیار دشوار است. زمانی که یک فرد استخدام می‌شود، بیشتر عمر کاری خود را در همین حرفه باقی می‌ماند.»

۷. نماینده فروش (عمده‌فروشی)؛ شغلی سطح بالا اما بدون نیاز به مدرک!

شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک نماینده فروش

شرایط استخدام:

  • داشتن مدرک دیپلم دبیرستان الزامی است.
  • سابقه کاری مرتبط با فروش مورد نیاز است.
  • ممکن است سابقه کار بین‌المللی در حوزه صادرات و واردات نیاز باشد.
  • ممکن است نیاز باشد در برخی از دوره‌های حرفه‌ای کالج شرکت کنید.

درباره شغل نماینده فروش

مدیران برخی از شرکت‌های کانادایی داشتن مدرک لیسانس را پیش‌شرط استخدام به‌عنوان نماینده فروش می‌دانند. اما برای استخدام در بسیاری از شرکت‌ها نیازی به ارائه مدرک دانشگاهی نیست. باید کارفرمایی را پیدا کنید که از شما مدرک تحصیلی دانشگاهی نخواهد.

یک نماینده فروش حرفه‌ای و با‌تجربه (در حوزه عمده‌فروشی) در کانادا می‌تواند تا سالی ۹۰ یا ۱۰۰ هزار دلار نیز درآمد داشته باشد؛ بنابراین نماینده فروش را می‌توان یکی از بهترین شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک تحصیلی معرفی کرد. البته برای استخدام در این حرفه باید سوابق شغلی درخشانی داشته باشید.

انتظار می‌رود که تقاضا و عرضه برای شغل سرپرست و نماینده فروش (عمده‌فروشی) در بازه زمانی ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۱ در تعادل باشد. در این بازه زمانی حدود ۹۶٬۳۰۰ فرصت شغلی جدید در کانادا ایجاد خواهند شد؛‌ در‌حالی‌که حدود ۸۲٬۳۰۰ جویای کار نیز برای استخدام در این موقعیت‌ها تلاش خواهند کرد.

آینده شغلی این حرفه برای متقاضیان در استان‌های مانیتوبا، نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، انتاریو و کبک بسیار مناسب است. اما تقاضای نیروی کار برای این شغل در استان‌های آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیوفاندلند و لابرادور،‌ ساسکاچوان و جزیره پرنس ادوارد در حد متوسط است.

مزایا و معایب شغل نماینده فروش در کانادا

مزایای شغل نماینده فروش:

  • پتانسیل درآمد بالا
  • پاداش‌های مبتنی بر عملکرد
  • فرصت پیشرفت شغلی
  • فرصت شبکه‌سازی در کانادا
  • فرصت‌های جهانیٰ

معایب شغل نماینده فروش:

  • رقابت شدید و سختی استخدام
  • مبتنی بودن بر عملکرد افراد
  • احتمال ساعات کاری نامنظم
  • نیاز به سطح زبان عالی
  • نیاز به ارائه مدرک دانشگاهی در برخی از شرکت‌ها
۱. در دوره‌های کالج ثبت‌نام کنید:

با اینکه بسیاری از شرکت‌های کانادایی فقط مدرک دیپلم را پیش‌نیاز استخدام به‌عنوان سرپرست فروش می‌دانند، اما شرکت در دوره‌های کالج شانس موفقیت شما را به‌ میزان زیادی افزایش می‌دهد.

پیشنهاد می‌کنیم برای فعالیت در این حرفه حتما در دوره‌های کوتاه‌مدت فروش در کالج ثبت‌نام کنید.

۲. در صنعت مورد‌نظر خود به‌دنبال شغل بگردید:

در سایت‌های کاریابی کانادایی به‌دنبال پوزیشن‌های شغلی مرتبط با حوزه فروش بگردید و رزومه خود را برای کارفرما ارسال کنید.

برخی از شرکت‌ها خودشان دوره‌های کارآموزی مختلفی برای کارمندان خود برگزار می‌کنند.

تجربه افراد از شغل نماینده فروش در کانادا

جان، مشاور مهاجرتی کانادا درباره راحتی استخدام به‌عنوان نماینده فروش در کانادا می‌گوید:
شغل های پردرآمد در کانادا نماینده فروش

«این موضوع کاملا به سابقه کاری، رقابتی بودن شما و غیره بستگی دارد. هر چه دانش و تجربه کاری بیشتری داشته باشید، شانس بیشتری نیز خواهید داشت.»

۸. مشاور املاک؛ یکی از شغل های آزاد پردرآمد در کانادا

شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک مشاور املاک
  • داشتن مدرک دیپلم الزامی است.
  • گذراندن یک دوره تخصصی در حوزه مشاوره املاک الزامی است.
  • اخذ مجوز استانی در استان محل کار متقاضی الزامی است.

شرایط استخدام:

درباره شغل مشاور املاک

مشاور املاک یکی از شغل های آزاد پردرآمد در کانادا است که نیازی به داشتن مدرک دانشگاهی ندارد. اما برای فعالیت در این حوزه حتما باید در دوره‌های آموزشی شرکت کنید و از استان محل سکونت خود مجوز فعالیت بگیرید.

در کانادا مشاوران املاک تازه‌کار حدودا سالی بیش از ۳۰‌هزار دلار و مشاوران کاربلد حتی بیش از ۱۷۸‌ هزار دلار در سال درآمد خواهند داشت.

بر‌اساس آمارهای جاب بانک کانادا، بازار کار مشاوران املاک در این کشور در ده سال آینده میزان عرضه و تقاضای شغلی تقریبا برابری خواهد داشت. انتظار می‌رود در بازه زمانی ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۱ حدود ۵۴۰۰۰ موقعیت شغلی جدید در این حوزه ایجاد شوند و حدود ۴۴۹۰۰ نفر نیز برای کار در این شغل تلاش کنند.

آینده شغلی مشاوران املاک در استان‌های آلبرتا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد،‌ کبک و ساسکاچوان روشن‌تر از سایر استان‌ها خواهد بود. در‌حالی‌که در استان‌های بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، نوا اسکوشیا و انتاریو تقاضا برای استخدام مشاوران املاک کمتر است.

مزایا و معایب شغل مشاور املاک در کانادا

مزایای شغل مشاور املاک:

  • پتانسیل درآمد بسیار بالا
  • ساعات کاری منعطف
  • امکان فعالیت مستقل
  • شبکه‌سازی

معایب شغل مشاور املاک:

  • نیاز به سطح زبان و روابط عمومی بالا
  • پرداخت حقوق به‌صورت کمیسیون توسط برخی از کارفرمایان
  • نیاز به دریافت مجوز و پرداخت هزینه‌های مربوطه
  • فضای رقابتی شدید
  • امنیت شغلی کم
۱. در یک دوره تخصصی مشاور املاک در کانادا ثبت‌نام کنید:

ابتدا باید در یک کالج یا آموزشگاه، دوره تخصصی مشاور املاک را بگذرانید و گواهی آن را دریافت کنید.

۲. در آزمون صدور مجوز استانی شرکت کنید:

اکنون باید برای دریافت مجوز فعالیت از مرجع ذی‌صلاح خود، در آزمون استانی شرکت کنید. در‌صورت قبولی در آزمون، برای شما مجوز کار صادر می‌شود.

۳. برای یافتن کارفرما اقدام کنید:

اکنون برای پوزیشن‌های کاری در شرکت‌های مختلف اپلای کنید و رزومه بفرستید. شما می‌توانید فعالیت خود را زیر نظر یک مشاور املاک حرفه‌ای آغاز کنید و رفته‌رفته به فکر تاسیس شرکت خود باشید.

تجربه افراد از شغل مشاور املاک در کانادا

فهاد خان، مهاجر هندی ساکن تورنتو درباره کار مشاور املاک در کانادا می‌گوید:‌
شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک مشاور املاک

«فعالیت به‌عنوان مشاور املاک در کانادا می‌تواند چالش‌بر‌انگیز باشد؛ چرا که یک حوزه شغلی بسیار رقابتی است. بازار کار برای مشاوران املاک بسته به موقعیت مکانی و وضعیت کلی اقتصاد می‌تواند متفاوت باشد. برخی از مناطق تقاضای بالاتری برای مشاوران املاک دارند؛ در‌حالی‌که در برخی از مناطق دیگر ممکن است تقاضا کمتر باشد.

برای افزایش شانس خود برای یافتن شغل به‌عنوان مشاور املاک در کانادا می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • با گذراندن دوره‌های آموزشی و شرکت در آزمون‌های مورد‌نیاز، در استان یا منطقه خود مجوز بگیرید.
  • برای خود شبکه‌ای قوی از مخاطبین صنعت مانند مشاوران املاک، توسعه‌دهندگان و مدیران شرکت‌های املاک ایجاد کنید.
  • با ایجاد یک سایت حرفه‌ای و حساب‌های شبکه‌های اجتماعی فعال، در فضای آنلاین حضوری قدرتمند داشته باشید.
  • با فعالیت به‌عنوان دستیار یک مشاور املاک یا از طریق کارآموزی در یک بنگاه املاک تجربه کاری کسب کنید.
  • برای کار در موقعیت‌های فروش مختلف مانند کار در یک تیم یا کار در یک منطقه یا بازار خاص منعطف باشید.

به‌طور‌کلی، مهم است یادتان باشد که شروع فعالیت به‌عنوان مشاور املاک می‌تواند به زمان و تلاش زیادی نیاز داشته باشد؛ اما با سخت‌کوشی، پشتکار و میل به موفقیت می‌توانید شانس خود را برای یافتن شغل در این زمینه افزایش دهید.»

۹. آشپزی حرفه‌ای؛ یکی از شغل‌های ساده در کانادا

شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک آشپز

شرایط استخدام:

  • معمولا داشتن مدرک دیپلم دبیرستان الزامی است.
  • داشتن گواهینامه آشپزی و چندین سال سابقه کار مورد‌نیاز است.
  • متقاضیان می‌توانند برای دریافت گواهینامه‌هایی مانند «Certified Working Chef» و «Certified Chef de Cuisine» که توسط موسسه آشپزی کانادا (CCI) و فدراسیون آشپزی کانادا (CCF) اداره می‌شوند، اقدام کنند.
  • متقاضیان می‌توانند با شرکت در آزمون استانی، تاییده «Red Seal» را نیز دریافت کنند.

درباره شغل آشپزی

یکی دیگر از شغل‌های پردرآمد در کانادا بدون مدرک، آشپزی است. البته برای فعالیت به‌عنوان یک آشپز در کانادا باید چندین سال سابقه کار داشته باشید و احتمالا نیاز باشد در دوره‌های کوتاه‌مدت آشپزی در کانادا نیز شرکت کنید.
درآمد سالیانه آشپزهای مبتدی از ۳۵۱۰۰ دلار آغاز می‌شود؛ در‌حالی‌که آشپزهای با‌تجربه تا ۷۶٬۸۲۸ دلار در سال نیز درآمد کسب می‌کنند.

به حرفه آشپزی می‌توان به‌عنوان یکی از شغل های ساده در کانادا یا حتی یکی از مشاغل خانگی در کانادا نیز نگاه کرد. برای مثال، افراد بسیاری در کانادا در خانه‌های خود کیک یا شیرینی می‌پزند و آن را از طریق سایت یا شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام به‌فروش می‌رسانند.

انتظار می‌رود تقاضا و عرضه نیروی کار برای شغل آشپزی در بازه زمانی ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۱ در تعادل باشند. در این بازه زمانی حدود ۳۳٬۸۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد؛ در‌حالی که حدودا ۴۴٬۹۰۰ نفر برای استخدام در این حرفه با هم رقابت می‌کنند.

تقاضا برای استخدام آشپز در استان‌های مانیتوبا، نوا اسکوشیا، انتاریو، جزیره پرنس ادوارد و قلمرو یوکان بیشتر از سایر استان‌های کاناداست.

مزایا و معایب شغل آشپزی در کانادا

مزایای شغل آشپز:

  • فضای پویا و خلاق شغلی
  • سهولت ورود به بازار کار
  • پتانسیل پیشرفت در کار

معایب شغل آشپز:

  • سختی کار فیزیکی
  • ساعات کاری نا‌منظم
  • درآمد اولیه کم
  • داشتن تعطیلات محدود
۱. از یک شغل رده پایین در رستوران کار را آغاز کنید:

اگر تمایل دارید سرآشپز شوید، فعالیت به‌عنوان کمک‌آشپز یا حتی کار در پوزیشن‌های شغلی دیگر در یک رستوران به شما کمک می‌‌کند تجربه کسب کنید. برای مشاغل رده پایین، نیازی به داشتن گواهینامه یا مدرک آشپزی ندارید.

۲. در یک دوره آشپزی شرکت کنید:

در بیشتر استان‌های کانادا برای آشپز شدن باید مدرک آشپزی داشته باشید. شرکت در یک دوره کوتاه‌مدت آشپزی و اخذ مدرک باعث می‌شود نسبت به رقبا مزیت داشته باشید.

۳. گواهینامه و لایسنس خود را دریافت کنید:

سازمان‌های مختلفی در کانادا وجود دارند که به سرآشپزها گواهینامه اعطا می‌کنند. داشتن این گواهینامه‌ها به پیشرفت شغلی شما کمک می‌کنند. برای مثال، موسسه آشپزی کانادا (CCI) سه برنامه صدور گواهینامه آشپزی زیر را ارائه داده است:

  • Certified Chef De Cuisine: اخذ این گواهینامه مهارت‌های حرفه‌ای یک آشپز را تایید می‌کند. برای گرفتن این مدرک باید در آزمون تئوری و عملی شرکت کنید.
  • سرآشپز ارشد (CMC): برای تکمیل این برنامه و اخذ گواهینامه آن باید یک دوره ۲ تا ۴ ساله را پشت بگذارید.
  • تاییده Red Seal: با اخذ این تاییدیه شما به سرآشپز حرفه‌ای و معتبر در سراسر کانادا تبدیل خواهید شد. البته گرفتن هیچ‌کدام از این مدارک اجباری نیست.

تجربه افراد از شغل آشپز در کانادا

ویولا، شهروند کانادایی درباره امکان فعالیت به عنوان آشپز در کانادا می‌گوید:
آشپز در کانادا شغل های آزاد پردرآمد در کانادا

«بله؛ آشپزها می‌توانند ویزای کار موقت بگیرند. اما شما به یک جاب آفر (پیشنهاد شغلی) نیاز دارید. در سال گذشته حدود ۳۰۰۰ ویزای کاری برای آشپزها و سرآشپزها صادر شده است. من مطمئن نیستم؛ اما فکر می‌کنم بخش عمده‌ای از این تعداد آشپز توسط کارفرمایان استخدام شده‌اند.
اما شما نمی‌توانید بیایید و بدون جاب آفر ویزای کاری بگیرید.
شما همچنین واجد شرایط دریافت اقامت دائم از طریق اکسپرس اینتری خواهید بود. ۱۳۰۰ آشپز در سال گذشته (۲۰۱۷) از طریق اکسپرس اینتری به کانادا مهاجرت کرده‌اند. در‌این‌صورت نیازی به پیشنهاد شغلی ندارید.»

آمیت، فعال حوزه کاریابی در کانادا نیز درباره نحوه آشپز شدن در کانادا می‌گوید:
آشپزی در کانادا شغل های آزاد پردرآمد در کانادا

«برای کار به‌عنوان آشپز در کانادا باید شرایط خاصی از‌جمله داشتن مدرک و سابقه آشپزی و البته اخذ ویزای کاری داشته باشید.

تحصیلات و سابقه کاری: شما باید در آشپزی آموزش دیده و مدرکی مانند دیپلم آشپزی از یک مدرسه آشپزی دریافت کنید. این به شما مهارت‌ها و دانش اساسی لازم برای کار به‌عنوان آشپز را می‌دهد. علاوه‌بر‌این، شما باید تجربه کار در یک آشپزخانه حرفه‌ای را داشته باشید تا بتوانید مهارت‌ها و توانایی‌ها لازم برای نشان دادن به کارفرمای با‌لقوه را به‌دست بیاورید.

اخذ ویزای کاری: برای کار در کانادا باید ویزای کاری بگیرید. نوع ویزایی که به آن نیاز دارید به شرایط شما و شغلی که برای آن درخواست می‌دهید،‌ بستگی دارد.

جست‌و‌جو برای شغل: هر زمان شرایط لازم و ویزای کاری را داشتید، می‌توانید جست‌و‌جوی فرصت‌های شغلی در کانادا را آغاز کنید. می‌توانید از پلتفرم‌های کاریابی آنلاین مانند Indeed ،Linkedin و Glassdoor برای یافتن شغل استفاده کنید. همچنین،‌ می‌توانید با مدارس آشپزی در کانادا تماس بگیرید و از آن‌ها بپرسید که آیا فرصت‌های شغلی فعال را می‌شناسند یا خیر.

فرآیند اخذ ویزای کاری می‌تواند پیچیده باشد و بهتر است با یک وکیل یا نماینده مهاجرت معتبر مشورت کنید تا مطمئن شوید که مراحل را صحیح انجام می‌دهید.»

۱۰. آرایشگری؛ یکی از مشاغل پر‌تقاضا در کانادا بدون مدرک

شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک آرایشگر

شرایط استخدام:

  • داشتن مدرک دیپلم الزامی است.
  • داشتن چندین سال سابقه حرفه‌ای به‌عنوان آرایشگر می‌تواند جایگزین شرکت در دوره‌های آموزشی شود.
  • ممکن است کارفرما از متقاضی نمونه کار درخواست کند.
  • معمولا به گذراندن دور‌های کارآموزی کوتاه‌مدت نیاز خواهد بود.
  • در برخی از استان‌ها مانند نوا اسکوشیا، انتاریو، مانیتوبا، ساسکاچوان و آلبرتا داشتن گواهینامه فنی الزامی است.

درباره شغل آرایشگری

شاید درآمد شغل آرایشگری نسبت به سایر مشاغل کمی کمتر باشد، اما برای افرادی که در این حوزه کاری حرفه‌ای هستند، در کانادا بازار کار مناسبی وجود دارد. یک آرایشگر مبتدی می‌تواند سالی ۳۰ هزار دلار درآمد داشته باشد؛ در‌حالی‌که آرایشگران با‌تجربه تا سالی بیش از ۴۶ هزار دلار نیز درآمد خواهند داشت.

به‌طور‌کلی، مشاغل حوزه زیبایی مانند آرایشگری یا ناخن‌کاری از بهترین شغل‌ها در کانادا برای تازه‌واردان هستند که نیازی به داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی ندارند. اگر یک آرایشگر ماهر هستید، می‌توانید با دریافت جاب آفر از یک کارفرمای کانادایی برای دریافت ویزای کاری کانادا اقدام کنید.

انتظار می‌رود که تقاضا و عرضه نیروی کار برای آرایشگری در بازه زمانی ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۱ در تعادل باشد. در همین بازه زمانی حدود ۴۲٬۵۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد و حدود ۳۵٬۲۰۰ نفر نیز جویای کار در این شغل خواهند بود.

بازار کار آرایشگری در استان‌های آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک و کبک از سایر استان‌های کانادا بهتر است.

مزایا و معایب شغل آرایشگری در کانادا

مزایای شغل آرایشگری:

  • فضای کار خلاقانه و پویا
  • ساعات کاری منعطف
  • سهولت ورود به بازار کار
  • امکان خود‌اشتغالی

معایب شغل آرایشگری:

  • درآمد کمتر نسبت به سایر مشاغل
  • فضای رقابتی شدید برای استخدام
۱. در یک دوره کارآموزی ثبت‌نام کنید:

معمولا اولین گام برای شروع حرفه آرایشگری در کانادا شرکت در یک دوره آرایشگری در یک آموزشگاه یا کالج است. شرکت در این دوره‌ها شانس موفقیت و کاریابی شما را افزایش می‌دهد.

۲. گواهینامه‌های لازم را اخذ کنید:

در برخی از استان‌های کانادا گرفتن گواهینامه فنی آرایشگری الزامی است. اگر استان شما نیز به اخذ گواهینامه نیاز دارد،‌ احتمالا باید در آزمون‌های تئوری و عملی شرکت کنید و مدرک بگیرید.

۳. برای یافتن کارفرما تلاش کنید:

در سایت‌های کاریابی کانادا پوزیشن‌های شغلی متعددی در حوزه آرایشگری وجود دارند. رزومه خود را برای کارفرمایان مختلف بفرستید و منتظر اعلام نتایج باشید. برخی از کارفرمایان خودشان دوره‌های کارآموزی را برگزار می‌کنند.

تجربه افراد از شغل آرایشگری در کانادا

نظر تبسم، مهاجر ایرانی و آرایشگر ساکن شهر ونکوور درباره شغل آرایشگری در کانادا:‌

«ببینید؛‌ داشتن مدرک آرایشگری از ایران یا سایر کشورهای دنیا بسیار خوب است و باعث تقویت رزومه شما می‌شود؛ اما اگر بخواهید آرایشگاه خود را راه‌اندازی کنید، حتما باید از کانادا مدرک آرایشگری بگیرید. در کانادا برعکس ایران، Hairstylist‌ها از صفر تا صد کوتاهی،‌ رنگ کردن، مدل دادن و حتی شست‌وشوی موی مشتریان را خودشان انجام می‌دهند.

ببینید! کارفرمایانی هستند که فقط افراد را بر‌اساس سابقه کاری استخدام می‌کنند؛ اما پیشنهاد می‌کنم برای شروع فعالیت، در یک مدرسه آرایشگری ثبت‌نام کنید. برای مثال، کالج خصوصی «Blanche Macdonald Centre» در مرکز شهر ونکوور یکی از بهترین کالج‌های کانادا برای آغاز حرفه آرایشگری محسوب می‌شود.»

چطور در کانادا بدون مدرک کار پیدا کنیم؟

اولین گام برای برای پیدا کردن شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک، ساختن یک رزومه قدرتمند است. با توجه به اینکه مدرک تحصیلی دانشگاهی ندارید، در رزومه‌تان روی سوابق کاری، مهارت‌ها و سطح زبان خود تمرکز کنید.

پلتفرم‌های متعددی وجود دارند که شما می‌توانید از طریق آن‌ها مشاغل پردرآمد در کانادا را پیدا و برای آن‌ها اپلای کنید. در این سایت‌ها امکان فیلتر کردن مشاغل بر‌اساس فاکتورهایی مانند موقعیت مکانی، شرایط استخدام، سطح تحصیلات و میزان درآمد وجود دارد.

برخی از بهترین سایت‌های کاریابی در کانادا عبارت‌اند از:‌

  • سایت Indeed
  • سایت Linkedin
  • سایت Glassdoor
  • سایت Monster
  • Canadian Job Bank

نکاتی برای پیدا کردن بهترین شغل ها در کانادا بدون مدرک

یکی از مهم‌ترین پیش نیازها برای پیدا کردن و استخدام در مشاغل پردرآمد کانادا، داشتن سطح زبان مناسب است.

علاوه‌بر رزومه، نوشتن یک کاور لتر جذاب نیز روی نظر کارفرما برای استخدام شما تاثیر خواهد گذاشت.
یادتان باشد که باید رزومه خود را برای هر موقعیت شغلی به‌صورت جدا شخصی‌سازی کنید.

در شبکه‌ اجتماعی Linkedin عضو شوید و یک پروفایل حرفه‌ای و جذاب بسازید. از طریق این شبکه اجتماعی، هم می‌توانید با افراد حرفه‌ای و کارفرمایان کانادایی ارتباط بگیرید و هم می‌توانید برای مشاغل مختلف اپلای کنید.

هنوز هم شبکه‌سازی یکی از مناسب‌ترین راه‌ها برای پیدا کردن بهترین مشاغل در کانادا است. برای شبکه‌سازی، هم می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی کاری عضو شوید و هم می‌توانید در رویدادهای کاری مختلف در کانادا شرکت کنید.

مصاحبه مهم‌ترین مرحله استخدام است؛‌ اعتماد‌به‌نفس و سطح زبان خود را به کارفرما نشان دهید. مطمئن شوید که لباس مناسب و ظاهر آراسته‌ای دارید.

ممکن است برای بسیاری از مشاغل اپلای کنید و ریجکت شوید؛ یا ممکن است در بسیاری از مصاحبه‌ها موفق نباشید. نکته مهم این است که نا‌امید نشوید و برای پیدا کردن بهترین شغل پافشاری کنید.

اگر قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارید، وکلای مهاجرتی معتبر می‌توانند به شما کمک کنند. برای این کار می‌توانید از مشاوران ویزا موندیال وقت مشاوره بگیرید تا بهترین مسیر مهاجرتی را به شما پیشنهاد کنند.

چطور بدون مدرک به‌صورت کاری به کانادا مهاجرت کنیم؟

برای مهاجرت کاری به کانادا بدون مدرک تحصیلی مسیرهای مهاجرتی مختلفی وجود دارند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

مهاجرت کاری با دریافت جاب آفر کانادا

جاب آفر (Job Offer) یک پیشنهاد شغلی است که از طرف کارفرمایان کانادایی دریافت می‌کنید. شما می‌توانید شغل مورد‌نظرتان را از لیست مشاغل جاب آفر کانادا انتخاب کرده و برای این شغل در شرکت‌های مختلف اپلای کنید.

اگر بتوانید از یک کارفرمای کانادایی جاب آفر تمام‌وقت با حداقل یک سال اعتبار بگیرید، می‌توانید برای گرفتن ویزای کار و ورک پرمیت کانادا اقدام کنید.

فدرال اسکیل ورکر یکی از برنامه‌های سیستم اکسپرس اینتری کانادا است. این برنامه مخصوص افرادی است که قصد دارند از طریق تخصص شغلی به کانادا مهاجرت کنند. در این برنامه بر‌اساس فاکتورهایی مانند سوابق شغلی، سن و تحصیلات امتیاز دریافت می‌کنید.

اگر امتیاز‌تان به‌ حد نصاب برسد، دعوتنامه اقامت دائم را دریافت خواهید کرد. البته با توجه به اینکه مدرک دانشگاهی ندارید، امتیاز تحصیلات را دریافت نمی‌کنید و شانستان برای مهاجرت از این طریق بسیار پایین خواهد بود.

اگر قصد کار در کانادا بدون مدرک تحصیلی یا با سطح تحصیلات پایین را دارید، برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این برنامه به کارفرما کمک می‌کند تا متقاضیانی که در کانادا یا خارج از کانادا هستند را برای فعالیت در استان‌های حوزه آتلانتیک استخدام کنند.

دولت کانادا برای جذب کارگران خارجی به مناطق یا صنایعی خاص، یک‌سری برنامه‌های آزمایشی طراحی کرده است. این برنامه‌ها ممکن است مسیرهایی را برای مهاجرت افراد بدون داشتن مدرک تحصیلی ارائه کنند. برخی از این برنامه‌ها عبارت‌اند از:

نظر شهروندان کانادا درباره شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک

نظر شهروند کانادایی درباره پردرآمدترین مشاغل کانادا بدون نیاز به مدرک تحصیلی
دِمیان، یکی از شهروندان کانادا در این رابطه می‌گوید:

«کسب درآمد بالا بدون داشتن مدرک تحصیلی، در مشاغل جنرال مانند کار در شرکت‌ها یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای (رستوران‌ها، خرده‌فروشی‌ها، فروشگاه‌های پوشاک و غیره) امکان‌پذیر نخواهد بود؛ چرا که در این مکان‌ها معمولا حقوق‌ها به‌صورت ساعتی پرداخت می‌شوند و میزان دستمزد نیز حداقل حقوق است.

حقوق‌های بهتر معمولا در مشاغل فیزیکی پرداخت می‌شوند: ساخت‌و‌ساز، محوطه‌سازی، سقف‌سازی، نوسازی و غیره. برخی از مالکان این کسب‌‌وکارها پول بسیار خوبی به‌دست می‌آورند؛ اما دستمزد کارگران چندان زیاد نیست.

اما بیشترین دستمزدها برای افرادی است که در زمینه‌هایی مانند رانندگی با ماشین‌آلات صنعتی (جرثقیل، بیل مکانیکی و غیره) و کارهای فنی مانند برق‌کاری و لوله‌کشی آموزش دیده‌اند و گواهی دارند.»

بیشتر بخوانید: کارهای جنرال در کانادا

نظر مهاجر کانادا درباره مشاغل بدون نیاز به مدرک تحصیلی در کانادا
راویندِر یکی از مهاجران کانادا در این‌باره می‌گوید:‌

«در کانادا، مشاغل پردرآمدی که به مدرک تحصیلی، سابقه کاری یا سرمایه‌گذاری عمده نیازی ندارند، معمولا مشاغل فنی یا موقعیت‌های شغلی سطح پایین در صنایعی خاص هستند. این مشاغل اغلب به‌جای مدرک دانشگاهی به آموزش حرفه‌ای، اخذ گواهینامه یا آموزش حین‌کار نیاز دارند.

به خاطر داشته باشید که حقوق‌های خاص ممکن است بر‌اساس مکان، تقاضا و کارفرما متفاوت باشند؛ اما اینجا چند نمونه از مشاغل پردرآمد که شرایط مناسبی دارند، آورده‌ شده‌اند:

  • راننده کامیون: رانندگان کامیون‌های مسافت‌ طولانی می‌توانند با حمل‌و‌نقل کالا در سراسر کشور حقوق رقابتی کسب کنند. البته باید گواهینامه رانندگی تجاری (CDL) داشته باشید و برخی از آموزش‌ها را بگذرانید.
  • کارگر ساختمانی: کارگران ماهر در ساخت‌وساز مانند برق‌کاران، لوله‌کش‌ها و نجاران می‌توانند دستمزد مناسبی داشته باشند. گذراندن دوره‌های کارآموزی یکی از مسیرهای ورود به این مشاغل است.
  • جوشکار: جوشکارانی که آموزش و گواهینامه‌های لازم را دریافت کرده‌اند، می‌توانند فرصت‌های شغلی با درآمد بالا را در صنایع مختلف پیدا کنند.»
ظر مهاجر هندی کانادا درباره بهترین شغل ها در کانادا بدون نیاز به مدرک
جاجیت، مهاجر هندی ساکن در این‌باره می‌گوید:‌

«اگر از رانندگی لذت ‌ می‌برید و در مسیریابی مهارت دارید، می‌توانید برای شغل رانندگی در ادمونتون، کلگری یا هر شهر دیگری درخواست دهید. این شغل به مدرک دانشگاهی یا مدرک مهندسی نیازی ندارد. البته گواهینامه رانندگی شما باید معتبر باشد. این یک کار صنفی با درآمد منصفانه است که نیازی به دوری طولانی‌مدت از خانه و خانواده ندارد.»

کار در کانادا بدون مدرک تحصیلی؛ بدون تحصیلات موفق شوید!

در این مقاله ۱۰ مورد از شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک را معرفی کردیم. توجه داشته باشید که داشتن تحصیلات دانشگاهی در کانادا فرصت‌های شغلی بیشتری را پیش پای مهاجران قرار می‌دهد. همچنین، افرادی که تحصیلات آکادمیک دارند، احتمالا درآمد بالاتری نسبت به افراد بدون مدرک خواهند داشت.

اما خوشبختانه امکان کسب درآمد بالا و کار در کانادا بدون مدرک تحصیلی نیز وجود دارد. برای فعالیت در بیشتر مشاغل پردرآمد کانادا فقط باید مدرک تحصیلی دیپلم داشته باشید.

اگر مدرک تحصیلی معتبری ندارید، اما می‌خواهید به کانادا مهاجرت کنید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا از مشاوران ویزا موندیال وقت مشاوره بگیرید. همکاران ما با بررسی سوابق تحصیلی، شغلی و مهارت‌های شما عزیزان، بهترین مسیر مهاجرتی را پیش پایتان قرار می‌دهند.

همچنین، شما عزیزان می‌توانید سوال‌های خود را درباره مشاغل پر رونق در کانادا بدون مدرک زیر همین مقاله در قالب کامنت از ما بپرسید. کارشناسان ویزا موندیال در اسرع‌وقت پاسخ سوالتان را می‌دهند.

سوالات متداول

شهروندان، افراد دارای اقامت دائم کانادا (pr) و افرادی که ورک پرمیت معتبر دارند، برای کار کردن در کانادا در برخی از مشاغل الزامی به داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی ندارند. 

حداقل حقوق در کانادا در استان‌های مختلف این کشور متفاوت است. با‌این‌حال، کمترین میزان حقوق در کانادا بین ۱۴ (در ساسکاچوان) تا ۱۶.۷۷ دلار (در یوکان)‌ در ساعت متغیر است.

متخصص قلب و عروق، متخصص بی‌هوشی، روان‌پزشک، جراحی، مدیر ارشد بازاریابی، مهندس نرم‌افزار، داروساز و متخصص ارتودنسی چند مورد از پردرآمدترین مشاغل کانادا هستند.

معلم خصوصی، کپی‌رایتری، طراحی سایت فریلنسری، نویسندگی، طراحی گرافیک فریلنسری و مترجمی چند مورد از مشاغل آزاد و فریلنسری پردرآمد در کانادا هستند.

جوش‌کاری، برق‌کاری، لوله‌کشی، راننده کامیون، کار در معدن، آتش‌نشان، مشاور املاک،‌مشاغل حوزه فروش، آرایشگری و آشپزی حرفه‌ای برخی از پردرآمد‌ترین مشاغل کانادا بدون نیاز به مدرک تحصیلی هستند.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

من امیرعباس هستم. اینجا در ویزا موندیال به‌عنوان کارشناس محتوا فعالیت می‌کنم. در سال ۹۷ مدرک کارشناسی‌ارشد خودم رو در رشته مدیریت بازاریابی گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی گرفتم و بیش از ۵ ساله که در حوزه بازاریابی محتوایی کار می‌کنم. با ترکیب دانش خودم در حوزه‌های گردشگری و مهاجرت و تخصصم در حوزه محتوا، تلاش می‌کنم تا اطلاعاتی موثق و کاربردی درباره مهاجرت به کانادا در اختیار شما قرار بدم.

راستی تو روزهای تعطیل می‌تونید من رو تو کوه، جنگل، کویر، لب دریا و کلا توی طبیعت پیدا کنید.

مرتضی هماپور

مقالات وبسایت ویزا موندیال توسط مشاور رسمی مهاجرت کانادا (RCIC)، مرتضی هماپور، بررسی و تایید می‌شوند. ما همواره در تلاشیم تا اطلاعاتی دقیق، به‌روز و قابل اعتماد در زمینه مهاجرت را در اختیار شما قرار دهیم.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها