Search
Close this search box.

مرز آمریکا و کانادا؛ راهنمای جامع عبور از مرز و فلگ پول کانادا

مرز آمریکا و کانادا

مرز آمریکا و کانادا با ۸,۸۹۱ کیلومتر طول، طولانی‌ترین خط مرز بین‌المللی در جهان است. مرز زمینی میان این دو کشور دو بخش مختلف دارد: مرز کانادا با آمریکا در جنوب کشور کانادا (۶,۴۱۶ کیلومتر) و مرز کانادا با ایالت آلاسکای آمریکا در غرب این کشور (۲,۴۷۵ کیلومتر).

مرز کانادا و آمریکا همچنین یکی از عجیب‌و‌غریب‌ترین مرزهای بین‌المللی دنیاست؛ به‌طوری‌که در بعضی از بخش‌های مرز، یک سمت خیابان کانادا و سمت دیگر خیابان در کشور آمریکا قرار دارد! در‌‌واقع شما می‌توانید یک پای خود را در آمریکا و پای دیگر را در کانادا بگذارید و دقیقا میان دو کشور بایستید!

این مرز بدون دیوار و حفاظ، نه‌تنها دو کشور پهناور را از هم جدا می‌کند،‌ بلکه نمادی از همکاری و دوستی دیرینه بین کانادا و ایالات متحده آمریکا نیز محسوب می‌شود.

اگر به‌دنبال برنامه‌ریزی سفر به منطقه مرزی یا عبور از مرز بین آمریکا و کانادا هستید؛ یا فقط می‌خواهید برای تمدید وضعیت اقامتی خود در مرز از روش Flagpoling استفاده کنید، مطالعه این مقاله کوتاه به شما کمک خواهد کرد.

فهرست مطالب

در این ویدیو آقای هماپور ۳ مورد از تجربه‌های خود از عبور از مرز میان آمریکا و کانادا و همچنین فرآیند فلگ پول را بیان می‌کنند.

نقشه مرز کانادا و امریکا

تصویر نقشه مرز آمریکا و کانادا:
نقشه مرز کانادا و امریکا

مرز بین دو کشور کانادا و آمریکا در واقعیت به این صافی نیست. به‌دلیل نبود امکانات و زیر‌ساخت‌های لازم برای تعیین مرز در قرن نوزدهم (مانند GPS)، مرز این دو کشور در‌ واقعیت کاملا به‌صورت زیگزاگی و با فواصل نامنظم چند‌ده‌متری کشیده شده است.

در طول تمام مرز، برای تعیین مرز و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره افرادی که برای استقلال و مرز‌بندی میان این دو کشور جان باختند، مطابق تصویر زیر بناهای یادبود و المان‌های متعددی ساخته شده است. از حقایق جالب دیگر این مرز می‌توان به تنوع بالای جغرافیایی آن اشاره کرد؛ به‌طوری‌که بخش‌هایی از مرز از میان جنگل، کوهستان، دریا و دریاچه‌ها و حتی از میان شهرها و ساختمان‌های مختلف عبور می‌کند!

بنای یادبود در مرز میان آمریکا و کانادا

چه افرادی می‌توانند از مرز بین کانادا و آمریکا عبور کنند؟

  • افرادی که پاسپورت کانادا را گرفته باشند (شهروندان کانادا)، می‌توانند بدون نیاز به ویزا و فقط با در دست داشتن پاسپورت از مرز میان این دو کشور عبور کنند. سایر افراد برای رفتن به آمریکا باید ویزا بگیرند.
  • افراد دارای پاسپورت یا گرین‌کارت آمریکا می‌توانند بدون نیاز به ویزا از طریق مرز به کانادا سفر کنند.

با توجه به این موضوع، اگر اقامت دائم کانادا (PR) خود را گرفته باشید، باز هم بدون داشتن ویزا نمی‌توانید از مرز آمریکا و کانادا عبور کنید و ابتدا باید ویزا بگیرید. سازمان مسئول و متصدی عبور قانونی از مرز در کانادا، آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) و در آمریکا سازمان گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده (CBP) است.

چطور از مرز عبور کنیم؟ راهنمای عبور از مرز بین آمریکا و کانادا

هر ساله میلیون‌ها نفر از افرادی که شرایط مهاجرت به کانادا را داشته‌ و توانسته‌اند شهروند کانادا شوند، برای مقاصد توریستی، کار یا دیدار دوستان و اقوام خود از مرزهای کانادا عبور می‌کنند. در مرز زمینی کانادا و آمریکا بیش از ۱۲۰ گذرگاه مرزی (Port of Entry) وجود دارد که البته همه آن‌‌ها ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته باز نیستند.

برخی از آن‌ها بسیار بزرگ و شلوغ و برخی دیگر کوچک و محلی هستند. برای اینکه بدون تاخیر و به‌راحتی از مرز عبور کنید، باید بدانید که چه چیزی در مرز در انتظارتان است و چه مدارکی را باید همراه داشته باشید.

مراحل عبور از مرز کانادا و آمریکا

مطمئن شوید که اسناد مسافرتی معتبر از‌جمله پاسپورت کانادایی (یا ویزای آمریکا)، کارت NEXUS (در‌صورت وجود) یا سایر مدارک معتبر را همراه دارید.
قبل از حرکت به سمت مرز، ساعات کاری مرز مورد‌نظر را بررسی کنید. معمولا پرتردد‌ترین و محبوب‌ترین مرزهای بین آمریکا و کانادا، مرزهای زیر هستند:
  • گذرگاه مرزی طاق صلح – Peace Arch Border (شهر Blaine در ایالت واشنگتن آمریکا و شهر Surrey در بریتیش کلمبیا)
  • مرز پل سفیر – Ambassador Bridge (شهر دیترویت در میشیگان آمریکا – شهر ویندزور در انتاریو کانادا)
  • مرز پل رنگین‌کمان – Rainbow Bridge (آبشار نیاگارا، نیویورک – آبشار نیاگارا، انتاریو)
  • مرز Blue Water Bridge (پورت هورون، میشیگان آمریکا – سارنیا، انتاریو کانادا)
  • مرز بین‌المللی Falls-Rainier (شهر International Falls، مینه‌سوتا آمریکا – شهر فورت فرانسیس، انتاریو کانادا)
نزدیک‌ترین و راحت‌ترین گذرگاه مرزی را بر‌اساس موقعیت مکانی و برنامه سفر خود انتخاب کنید. سپس با استفاده از مسیریاب‌های آنلاین بهترین مسیر را برگزینید. عواملی مانند شرایط ترافیکی، نزدیکی به مقصد و امکانات موجود در مرز را نیز در نظر بگیرید.
پیش از رسیدن به مرز، مدارک خود و همراهانتان از‌جمله گذرنامه کانادا (یا ویزای آمریکا) را آماده کنید تا در اختیار آفیسر قرار دهید. همچنین آماده پاسخ‌گویی به سوالات آفیسر در گذرگاه مرزی باشید. برخی از متداول‌ترین سوالات عبارت‌اند از:
  • هدف شما از سفر به آمریکا چیست؟
  • چه مدت در آمریکا اقامت خواهید داشت؟
  • مقصد شما کدام شهر است؟
  • چه کالاهایی همراه دارید؟ آیا سلاح حمل می‌کنید؟
  • آیا مالکیت خودرو برای شماست؟ مدارک آن را همراه دارید؟

توجه داشته باشید که در برخی از موارد ممکن است آفیسر بخواهد خودروی شما را مورد بازرسی قرار دهد. در این شرایط نگران نباشید و با آرامش و مودبانه به آفیسر اجازه بازرسی بدهید.

پس از بررسی مدارک و پاسخ به سوالات آفیسر، می‌توانید سفر خود را در ایالات متحده آمریکا آغاز کنید. برای بازگشت به کانادا نیز تقریبا باید همین مراحل را طی کنید.

برخی از گذرگاه‌های مرز زمینی میان کانادا و آمریکا

ایالت واشنگتن آمریکا دارای ۱۳ گذرگاه زمینی مرزی با استان بریتیش کلمبیا در کاناداست. چهار مرز اصلی و مهم، مرزهای Peace Arch ،Blaine Surrey ،Lynden Aldergrove و Sumas Huntingdon هستند. برای رفت‌و‌آمد میان شهرهای مهم ونکوور در کانادا و سیاتل در آمریکا از این مرزها استفاده می‌شود.

روزانه بیش از ۳۰‌هزار خودرو از مرز بریتیش کلمبیا و واشنگتن رفت‌و‌آمد می‌کنند. زمان انتظار در این مرزها در زمان‌های اوج ترافیک می‌تواند از ۳ تا ۴ ساعت نیز طول بکشد.  بریتیش کلمبیا همچنین ۲ گذرگاه زمینی با ایالت Idaho آمریکا دارد.

ایالت مونتانا در آمریکا دارای ۱۳ گذرگاه مرزی زمینی با استان‌های بریتیش کلمبیا، آلبرتا و ساسکاچوان در کاناداست. محبوب‌ترین گذرگاه‌ها سه مرز اصلی Roosville Grasmere ،Piegan Carway و Sweetgrass Coutts هستند.

ایالت داکوتای شمالی در آمریکا دارای ۱۸ گذرگاه مرزی زمینی با استان‌های ساسکاچوان و مانیتوبا در کاناداست.

محبوب‌ترین مرزها Portal North Portal ،Peace Garden ،Neche Gretna و Pembina Emerson هستند.

ایالت مینه‌سوتا آمریکا دارای ۸ گذرگاه زمینی با استان‌های مانیتوبا و انتاریو در کاناداست.

محبوب‌ترین گذرگاه‌ها مرزهای Warroad Sprague ،Baudette Rainy River ،International Falls Fort Frances و Grand Portage Pigeon River هستند.

ایالت میشیگان (Michigan) آمریکا دارای ۴ گذرگاه مرزی زمینی مشترک با انتاریو در کانادا است که همگی بسیار شلوغ هستند. این مرزها عبارت‌اند از:

  • Blue Water Bridge
  •  Detroit Windsor Tunne
  • Sault Ste. Marie International Bridge
  • Ambassador Bridge

نیویورک دارای ۱۷ گذرگاه مرزی زمینی مشترک با استان‌های انتاریو و کبک در کاناداست. محبوب‌ترین مرزها، منطقه آبشارهای نیاگارا (شامل مرز Peace Bridge ،Rainbow Bridge ،Whirlpool Rapids Bridge و Lewiston-Queenston Bridge)، مرز Thousand Islands Bridge، مرز Seaway Bridge و گذرگاه مرزی Blackpool Champlain هستند.

ورمونت آمریکا، ۱۵ گذرگاه مرزی مشترک با استان کبک کانادا دارد. محبوب‌ترین گذرگاه‌ها مسیرهایی با نام Highgate Springs St Armand و Derby Line Stanstead هستند.

ایالت نیو‌همپشایر آمریکا فقط ۱ مرز مشترک زمینی مشترک با استان کبک دارد که نام آن گذرگاه مرزی Pittsburg Chartierville است.

ایالت Maine آمریکا ۲۴ گذرگاه مرزی زمینی مشترک با استان‌های کبک و نیوبرانزویک کانادا دارد. محبوب‌ترین گذرگاه‌ها مرزهای Madawaska Edmundston ،Houlton Woodstock و Calais St. Stephen هستند.

مدارک لازم برای بازگشت به کانادا از آمریکا

همه افرادی که با شما از کانادا به آمریکا سفر می کنند (از‌جمله کودکان و خردسالان) باید پاسپورت کانادایی معتبر (یا ویزای آمریکا) داشته باشند. اگر قصد بازگشت به کانادا از آمریکا را دارید، باید آفیسر مرزی را قانع کنید که شرایط لازم برای ورود به کانادا را دارید.

شهروندان (Citizens) و مقیمان دائم کانادا می‌توانند با ارائه مدارک زیر از آمریکا وارد کشور کانادا شوند:

  • پاسپورت کانادایی
  • کارت اقامت دائم کانادا
  • کارت شهروندی

کارت NEXUS؛ طرحی برای عبور‌و‌مرور آسان از مرز میان کانادا و آمریکا

کارت NEXUS برای سرعت بخشیدن به رفت‌و‌آمد مسافرانِ واجد شرایط از مرزهای کانادا و آمریکا طراحی شده است. این طرح به‌طور مشترک توسط آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) و سازمان گمرک و حفاظت مرزی آمریکا (CBP) اداره می‌شود.

متقاضیان این کارت باید در سیستمی به نام «the U.S. Customs and Border Protection Trusted Traveller Program» حساب کاربری باز کرده و درخواست خود را ارائه کنند. عضویت در NEXUS به‌مدت ۵ سال اعتبار دارد و هزینه درخواست آن (برای افراد بالای ۱۸ سال خانواده) ۵۰ دلار آمریکا است.

در بیشتر مرزهای آمریکا و کانادا گیت‌هایی با نام «NEXUS eGates» وجود دارند که با داشتن این کارت می‌توانید باسرعت بیشتری از مرز عبور کنید. برای عبور از از گیت‌های مخصوص NEXUS، همه سرنشینان خودرو باید عضویت NEXUS را داشته باشند.

گیت‌های NEXUS در‌حال‌حاضر در ۲۰ گذرگاه مرزی زمینی بین آمریکا و کانادا در دسترس‌اند. توجه داشته باشید که برای عبور از مرز «the Whirlpool-Rapids Bridge» در شهر آبشار نیاگارا حتما باید عضو NEXUS باشید.

پارک طاق صلح؛ پارک مرزی آمریکا و کانادا که متعلق به هیچ کشوری نیست!

پارک طاق صلح (Peace Arch Park) پارکی بسیار زیباست که درست در مرز آمریکا و کانادا قرار گرفته است. نیمی از این پارک در استان بریتیش کلمبیا در کانادا و نیم دیگر در ایالت واشنگتن آمریکا قرار دارد. نام این پارک از بنای یادبود سفید رنگی (طاق صلح) گرفته شده که در سال ۱۹۲۱ برای گرامیداشت صلح میان آمریکا و کانادا ساخته شد.

نکته جالب اینجاست که افرادی که هنوز پاسپورت کانادایی خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند بدون نیاز به ویزا در این پارک رفت‌و‌آمد کنند، وارد خاک آمریکا شوند و دوباره به کانادا برگردند.

در‌واقع یک سمت بنای یادبود خاک صلح متعلق به خاک آمریکا و سمت دیگر متعلق به کشور کاناداست. با عبور از زیر طاق، وارد خاک آمریکا خواهید شد!

پارک طاق صلح (Peace Arch Park)؛‌ مرز کانادا و امریکا در شهر سوری

اگر در‌حال‌حاضر در کانادا هستید، دوست یا عزیزی در آمریکا دارید و به‌دلیل محدودیت‌های سفر به آمریکا نمی‌توانید به این کشور سفر کنید، می‌توانید با دوست خود در این پارک قرار بگذارید و بدون نیاز به ویزا ساعات خوشی را در کنار هم سپری کنید

همچنین، در Peace Arch Park فضایی برای برگزاری مراسم‌ عقد و عروسی تعبیه شده است. بسیاری از افراد مراسم عروسی خود را در این پارک برگزار می‌کنند تا مهمانان آن‌ها در آمریکا نیز بتوانند در مراسم شرکت کنند. با حدود ۱ ساعت رانندگی از مرکز شهر ونکوور می‌توانید خود را به این مرز برسانید.

برگزاری عروسی در مرز پارک طاق صلح:

برگزاری عروسی در پارک طاق صلح بریتیش کلمبیا؛ مرز بین آمریکا و کانادا
Credit: Felipe Callado Photography

اطلاعات مهم بازدید از پارک:

  • ساعت کاری پارک مرزی از ۸ صبح تا ۸ شب است.
  • خودروی خود را فقط در پارکینگ‌های تعیین‌شده پارک کنید.
  • کمپ زدن در پارک ممنوع است.
  • هیچ دسترسی از پارک به ساحل وجود ندارد.
  • با توجه به اینکه پارک درست در مرز قرار دارد، حتما هنگام گشت‌و‌گذار در پارک مدارک شناسایی و اقامتی خود را همراه داشته باشید.

مرز خیابان Canusa؛ جایی که برای عبور از خیابان به پاسپورت نیاز دارید!

در شهر Stanstead کانادا در استان کبک، خیابان معروفی به نام خیابان Canusa وجود دارد که یک سمت آن آمریکا و سمت دیگرش کاناداست! در‌‌واقع با عبور از عرض خیابان وارد خاک یک کشور دیگر می‌شوید! برای عبور از خیابان و ملاقات همسایه خود، باید حتما پاسپورت همراهتان باشد و از گیت‌های عوارضی مخصوص مرز عبور کنید؛ وگرنه با جریمه سنگین مواجه می‌شوید!

نکته جالب اینجاست که هنگام رانندگی در خیابان مهم نیست در کدام لاین باشید؛ اما اگر از خودرو پیاده شوید و و در عرض خیابان راه بروید، ماجرا فرق می‌کند.

سمت راست خیابان Canusa آمریکا و سمت دیگر کاناداست:

خیابان Canusa؛ مرز بین کانادا و آمریکا در شهر Stanstead

در این شهر، مرز از میان بعضی از خانه‌ها و حتی کتابخانه شهر نیز عبور می کند؛ فقط تصور کنید که نصف خانه یک فرد در کانادا و نصف دیگرش در آمریکا قرار دارد!

تصویر مرز کانادا و آمریکا در کتابخانه شهر Stanstead:

خط مرزی میان کانادا و آمریکا در کتابخانه شهر Stanstead

عبور از مرز بین کانادا و آمریکا برای فلگ پولینگ (Flagpoling)

معمولا افرادی که با ویزای اقامت موقت در داخل خاک کانادا هستند، برای تمدید وضعیت اقامتی خود (یا تبدیل ویزای توریستی به کاری از داخل کانادا) به‌صورت آنلاین و از طریق سایت اداره مهاجرت کانادا اقدام می‌کنند. اما این فرآیند ممکن است هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول بکشد. برای این افراد راه میان‌بری به نام فلگ پولینگ وجود دارد.

فلگ پول چیست؟

فلگ پولینگ (Flagpoling) یک اصطلاح انگلیسی است که برای توصیف فرآیند خروج از مرزهای کانادا و ورود مجدد به آن در یکی از گذرگاه‌های مرزی به منظور درخواست یا تمدید ویزا استفاده می‌شود. در این روش متقاضیان باید با در دست داشتن مدارک خود به یکی از مرزهای مشخص‌شده آمریکا و کانادا مراجعه کنند؛ معمولا فضایی میان دو مرز وجود دارد که باید به آن وارد و دوباره خارج شوید؛ گویی از مرز کانادا خارج شده و دوباره وارد خاک کانادا شده‌اید.

در برخی از مرزها نیز باید به گیت‌های مرزی آمریکا بروید و بعد از مواجه با آفیسر مرزی آمریکا به او بگویید که قصد ورود به این کشور را ندارید و فقط می‌خواهید فلگ پول کنید.

وقتی از طریق فلگ پول برای تمدید وضعیت اقامت موقت خود اقدام می‌کنید، آفیسر مرزی کانادا مدارکتان را تحویل می‌گیرد و بعد از اخذ هزینه‌های مربوطه، فقط ظرف چند ساعت نتیجه را به شما اعلام می‌کند.

مزیت این روش، دریافت نتیجه درخواست ورک پرمیت یا استادی پرمیت در همان روز است.

بر‌اساس اعلام اداره مهاجرت کانادا، از تاریخ ۲۱ جون سال ۲۰۲۴ امکان درخواست ویزای کار پس از تحصیل در کانادا (PGWP) از طریق فرایند فلگ‌پولینگ در مبادی مرزی وجود ندارد. متقاضیان ویزای PGWP باید روند عادی درخواست آنلاین را طی کنند.

فرایند فلگ پول از کدام مرزها امکان‌پذیر است؟

از تاریخ ۳۰ می ۲۰۲۴، فرایند فلگ‌پولینگ فقط از طریق یکی از ۱۲ مرز زیر امکان‌پذیر خواهد بود:

منطقه کبک:‌
  • مرز آرمسترانگ – دوشنبه تا پنجشنبه، از ساعت ۱۲ ظهر تا ۷ شب
  • مرز سنت آرماند/فیلیپس‌برگ – دوشنبه تا پنجشنبه، از ساعت ۹ صبح تا ۳ بعد از ظهر
  • مرز سنت برنارد دو لاکول – دوشنبه تا پنجشنبه، از ساعت ۱۲ ظهر تا ۷ شب
  • جاده ۵۵ مرز Stanstead – دوشنبه تا پنجشنبه، از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر.
منطقه جنوب انتاریو:
  • مرز فورت ایری (پلِ صلح) – سه‌شنبه تا پنجشنبه، از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر
  • مرز پل رنگین‌کمان آبشار نیاگارا – سه‌شنبه تا پنجشنبه، از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر
  • مرز پل Queenston-Lewiston – سه‌شنبه تا پنجشنبه، از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر.
منطقه پسیفیک (بریتیش کلمبیا):
  • مرز Abbotsford-Huntingdon – دوشنبه تا پنجشنبه، از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر
  • مرز آلدر‌گروو (Aldergrove) – دوشنبه تا پنجشنبه، از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر
  • مرز باندری بی (Boundary Bay) – دوشنبه تا پنجشنبه، از ساعت ۱۰ صبح تا ۲ ظهر
  • مرز داگلاس یا همان Peace Arch Park– دوشنبه تا پنجشنبه، از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر
  • مرز بزرگراه پسیفیک – دوشنبه تا پنجشنبه، از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر

۱. قبل از عزیمت به سمت مرز همه مدارک لازم را جمع‌آوری و آماده کنید. (این مدارک ممکن است شامل پاسپورت، نامه هدف از سفر، فرم‌ها، نامه پذیرش دانشگاه یا جاب آفر، رزومه، تاییدیه LMIA، تمکن مالی و غیره باشد.)
۲. گذرگاه مرزی خود را انتخاب کنید و به آنجا بروید. سعی کنید صبح اول وقت به مرز بروید.
۳. پس از رسیدن به مرز، به آفیسر CBSA اعلام کنید که قصد فلگ پول دارید.
۴. آفیسر مدارکتان را بررسی می‌‌کند و از شما سوالاتی می‌پرسد.
۵. منتظر تصمیم آفیسر و اعلام نتیجه باشید.

نکاتی برای عبور آسان از مرز کانادا و امریکا

مسافرانی که قصد عبور از مرز کانادا و آمریکا را دارند، برای تجربه سفری بهتر به‌ویژه در ایام پیک سفر مانند تعطیلات و ماه‌های تابستان، می‌توانند از پیش‌ برنامه‌ریزی کنند و نکات زیر را مد‌ نظر قرار دهند:

 از طریق صفحه CBP Border Wait Times در سایت سازمان گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا یا صفحه Border Wait Time در سایت آژانس خدمات مرزی کانادا، زمان انتظار در هر مرز و ساعت کار هر گذرگاه را بررسی کنید.

  • بهتر است از عبور‌ و مرور در زمان‌های اوج سفر خودداری کنید.
  • برای رفت‌و‌آمد کم‌تردد‌ترین ورودی را انتخاب کنید.
  • پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد دارید از کانادا وارد آمریکا شوید، زمان انتظار را از سایت CBP آمریکا چک کنید.
اطمینان حاصل کنید که خود و خانواده‌تان مدارک شناسایی لازم از‌جمله پاسپورت، کارت NEXUS (در‌صورت وجود)، گواهینامه رانندگی و مدارک مالکیت یا اجاره خودرو همراهتان باشد.
اگر با حیوانات خانگی سفر می‌کنید، توجه داشته باشید که سگ‌ها و گربه‌های سه‌ماهه یا بزرگ‌تر باید از یک دامپزشکی معتبر گواهی واکسیناسیون داشته باشند. این گواهی‌ها معمولا بین ۱ تا ۳ سال اعتبار دارند.
هرگز بیشتر از زمان مقرر در خاک آمریکا نمانید و به‌موقع به کانادا باز گردید.
در رابطه با کالاهایی که مجاز به حمل آن‌ها در مرز بین کانادا و آمریکا هستید، تحقیق کنید و کالاهای غیر‌مجاز (برای مثال، محصولات کشاورزی) را همراه نبرید.
همواره در مواجه با آفیسرهای مرزی آمریکا یا کانادا مودبانه و محترمانه رفتار کنید.
برای برنامه‌ریزی عبور از مرز (اطلاع از زمان انتظار، نقشه، مسیرها و غیره) می‌توانید اپلیکیشن CanBorder را روی تلفن همراه خود نصب و از آن استفاده کنید.

معروف‌ترین شهرهای مرزی کانادا و امریکا کدام‌اند؟

۱. شهر ویندزور (Windsor) در استان انتاریو
  • شهر همسایه در کشور آمریکا: دیترویت (Detroit) در ایالت میشیگان

مرز پل سفیر (The Ambassador Bridge) دو شهر ویندزور در کانادا و دیترویت در آمریکا را به هم متصل می‌کند. اینجا یکی از پرتردد‌ترین گذرگاه‌های مرزی بین‌المللی در آمریکای شمالی محسوب می‌شود.

۲. شهر آبشار نیاگارا (Niagara Falls) در استان انتاریو
  • شهر همسایه در کشور آمریکا: شهر آبشار نیاگارا در ایالت نیویورک

عمده شهرت این دو شهر به‌خاطر وجود آبشار نیاگارا، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیاست. مرز پل رنگین‌ کمان (The Rainbow Bridge)، دو شهر توریستی هم‌نام در کانادا و آمریکا را به هم متصل می‌کند.

۳. شهر سارنیا (Sarnia) در استان انتاریو:
  • شهر همسایه در کشور آمریکا: پورت هورون در ایالت میشیگان

شهر سارنیا توسط پل آب آبی (The Blue Water Bridge) به میشیگان آمریکا متصل می‌شود. این شهر صنعتی، یکی از قطب‌های مهم صنعت پتروشیمی در کاناداست و پارک‌های ساحلی و سواحل بسیار زیبایی در امتداد دریاچه هورون و رودخانه سنت‌کلر دارد.

۴. شهر فورت اری (Fort Erie) در انتاریو:
  • شهر همسایه در کشور آمریکا: شهر بوفالو (Buffalo) در ایالت نیویورک

مرز پل صلح (The Peace Bridge) این دو شهر را به هم متصل می‌کند. این پل یکی از نقاط مرزی مهم در آمریکای شمالی در حوزه تجارت و سفر است. شهر فورت‌ اری به‌دلیل داشتن مکان‌های تاریخی متعدد و نزدیکی به منطقه «Niagara wine region» شهرت دارد.

۵. شهر سوری (Surrey) در بریتیش کلمبیا:
  • شهر همسایه در کشور آمریکا: شهر بلین (Blaine) در ایالت واشنگتن 

مرز معروف Peace Arch این دو شهر را به هم متصل می‌کند. این شهر که فقط حدود ۳۰ دقیقه با ونکوور فاصله دارد، به‌عنوان دومین شهر پر‌جمعیت بریتیش کلمبیا شناخته می‌شود.

۶. شهر Saint-Bernard-de-Lacolle در کبک:
  • شهر همسایه در کشور آمریکا: شهر Champlain در ایالت نیویورک

گذرگاه مرزی بین این دو شهر اغلب با نام‌های Lacolle 223 یا Champlain–St شناخته می‌شود. مرز موجود در شهر Saint-Bernard-de-Lacolle کبک مسیر اصلی افرادی است که از مونترال به آمریکا و برعکس سفر می‌کنند.

در مرز میان آمریکا و کانادا سفر خوبی داشته باشید!

در این مقاله اطلاعات کاملی را درباره مرز آمریکا و کانادا مطرح کردیم و با نکات مهم و نحوه عبور از مرز برای سفر به آمریکا یا فرایند فلگ پولینگ آشنا شدیم. پس از مهاجرت به کانادا و بعد از آنکه پاسپورت کانادایی خود را دریافت کردید، می‌توانید به‌راحتی و بدون هزینه با خودروی شخصی خودتان از این مرز عبور و به آمریکا سفر کنید.

در پایان، اگر هنوز هم درباره مرز کانادا و آمریکا سوالی دارید، پیشنهاد می‌کنیم سوالتان را زیر همین مقاله در قالب کامنت بنویسید؛ کارشناسان ویزا موندیال با افتخار شما را راهنمایی خواهند کرد.

سوالات متداول

دو کشور آمریکا و کانادا با یکدیگر مرزهای مشترک زمینی، آبی و دریایی دارند. مرز زمینی این دو کشور طولانی‌ترین مرز بین‌المللی در دنیاست.

بله؛ افرادی که پاسپورت کانادایی خود را گرفته باشند (شهروندان کانادا) می‌توانند بدون نیاز به ویزا از مرز زمینی به آمریکا سفر کنند. سایر افراد برای عبور از مرز باید ابتدا ویزا بگیرند.

پاسپورت کانادایی یا ویزای آمریکا

بیش از ۱۲۰ گذرگاه مرزی میان آمریکا و کانادا وجود دارند. برخی از این مرزها ۲۴ ساعته باز هستند و برخی‌ها در هنگام شب بسته می‌شوند. بهتر است قبل از سفر این موضوع را بررسی کنید.

ممکن است در بعضی از موارد آفیسر مرزی آمریکا تصمیم بگیرد خودروی متقاضی را بگردد. در این موارد باید محترمانه با آفیسر اجازه دهید ماشینتان را بگردد و به سوال‌های او صادقانه پاسخ دهید.

مرز The Ambassador Bridge شلوغ‌ترین گذرگاه مرزی آمریکا با کاناداست.

خیر؛ برای تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا باید مدارک خود را از طریق پست به دفتر حافظ منافع ایران در آمریکا بفرستید. اما برخی از افرادی که پاسپورت کانادایی و شرایط سفر به آمریکا را دارند، ترجیح می‌دهند برای تسریع در فرآیند دریافت تمدید گذرنامه شخصا به آمریکا سفر کنند.

شهر Blaine در ایالت واشنگتن، نزدیک‌ترین شهر آمریکا به ونکوور است.

شهر بوفالو در ایالت نیویورک آمریکا به‌عنوان نزدیک‌ترین شهر آمریکا به تورنتو کانادا شناخته می‌شود.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها