ویزا موندیال - visa mondial
Search
Close this search box.

روش‌های مهاجرت زیر ۱۸ سال به کانادا چیست؟

مهاجرت زیر ۱۸ سال به کانادا

روش‌های مهاجرت زیر ۱۸ سال به کانادا شامل مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق ویزای همراه توریستی و مهاجرت مستقل از طریق ویزای توریستی است. افراد زیر ۱۸ سال در کانادا ماینر (minor) محسوب می‌شوند، یعنی به سن قانونی نرسیده‌اند. در بعضی استان‌ها، سن قانونی ۱۹ سال است. تا زمانی که فرد در سن وابستگی بوده و مجرد باشد، می‌تواند از طریق والدین به کانادا مهاجرت کند و در صورتی که قصد دارد به‌تنهایی اقدام کند، می‌تواند از روش‌های اشاره شده استفاده کند.

فهرست مطالب

روش‌های مهاجرت به کانادا برای افراد زیر ۱۸ سال

اگر زیر ۱۸ سال دارید و دنبال مهاجرت به کانادا هستید، چند راه پیشِ روی شماست:

  • از طریق روش تحصیلی مهاجرت کنید.
  • با گرفتن اجازه‌نامه از والدینتان، ویزای توریستی بگیرید و در کانادا، آن را به ویزای تحصیلی تبدیل کنید.
  • اگر هم والدینتان به کانادا رفته‌اند یا قصد دارند به این کشور بروند، می‌توانید ویزای همراه گرفته و آنجا، استادی پرمیت یا همان مجوز تحصیل بگیرید.

در نهایت، چون در سن تحصیل هستید، همه راه‌ها برای شما به تحصیل ختم می‌شود تا بتوانید در آینده، شانس بیشتری برای پیدا کردنِ کار در کانادا داشته باشید.

۱. مهاجرت تحصیلی

یکی از متداول‌ترین روش‌های مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال به کانادا، مهاجرت از طریق اخذ ویزای دانش آموزی کانادا است. برای واجد شرایط بودن در این روش، باید حداکثر ۱۸ سال داشته باشید، والدین همراهی‌تان کنند یا سرپرستی قانونی در کانادا داشته باشید. علاوه بر آن، داشتن تمکن مالی کافی و همین‌طور گرفتن پذیرش از مدارس دولتی یا خصوصی کانادا هم جزو شرایط این روش است.

دانش‌آموزان غیرکانادایی برای مدارس دولتی حدود ۱۶ الی ۱۷ هزار دلار شهریه سالانه می‌پردازند و شهریه سال اول، باید ابتدای راه پرداخت شود. شهریه مدارس خصوصی در کانادا از حدود ۲۰هزار دلار شروع می‌شود و البته هر استان، شهریه متفاوتی دارد بنابراین هزینه تحصیل زیر ۱۸ سال از هر استان به استان دیگری در کانادا، متغیر است.

تنها در برخی استان‌ها برای پایه یازدهم و دوازدهم نیاز به مدرک زبان است و نمره آیلتس مورد نظر معمولاً حدود ۵ تا ۵.۵ در نظر گرفته می‌شود.

از مزایای روش دانش‌آموزی برای مهاجرت زیر ۱۸ سال به کانادا، امکان همراه شدن والدین‌تان است که می‌توانند همزمان با شما، درخواست ویزا داده و از طریق ویزای همراه توریستی کانادا، وارد این کشور شوند.

والدین پس از ورود به کانادا از طریق ویزای همراه توریستی، می‌توانند درصورت تمایل، ویزای خود را به یکی از سه نوع ویزای کاری، سرمایه‌گذاری یا تحصیلی تغییر بدهند و در کانادا بمانند تا زیرساختی را برای اقامت دائم خودشان فراهم کنند.

درمورد امکان همراه شدن والدین، مقاله ویزای همراه کانادا را مطالعه کنید.

وضعیت اسکان افراد زیر ۱۸ سال در کانادا

در این روش، کانادایی‌ها از دانش‌آموز‌های بین‌المللی میزبانی می‌کنند. درواقع، اتاقی از خانه‌شان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا در دوران تحصیل‌تان بتوانید در آن اقامت کنید. دانش‌آموزهایی که از روش هوم استی – HomeStay استفاده می‌کنند، تبدیل به بخشی از خانواده‌ی کانادایی می‌شوند و فرصت دارند روی مهارت‌های زبانی‌شان کار کنند و فرهنگ کانادایی را عمیقاً یاد بگیرند.

اگر بدون والدینتان به کانادا می‌روید، باید کاستودین یا همان قیم داشته باشید تا مسئولیت شما را برعهده داشته باشد. با کسب اجازه‌نامه از والدین، می‌توانید حین تحصیل در خانه‌ قیم‌ اقامت داشته باشید. این فرد باید شهروند کانادا بوده یا اقامت دائم این کشور را داشته باشد.

مدارس شبانه‌روزی، امکان اقامت دانش‌آموزان در خوابگاه مدرسه را فراهم می‌کنند.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای دانش‌آموزی

  • نامه پذیرش نهایی مدرسه
  • نامه تمکن مالی (موجودی روز حساب بانکی، گردش ۴ ماهه حساب، سورس بانکی)
  • گواهی سلامت جسمانی
  • پاسپورت معتبر + شناسنامه و ترجمه آن
  • استاد پلن
  • اجازه‌نامه والدین
  • عکس ۳.۵ * ۴.۵
  • سابقه سفر
  • مدارک تحصیلی (ریز نمرات سه سال آخر، مدرک زبان درصورت نیاز، گواهی اشتغال به تحصیل و…)
  • رسید واریز شهریه
  • مدارک اسپانسر (مدارک شغلی و هویتی، منبع درآمد، نامه ساپورت مالی، نامه تعهد محضری)
  • کارت واکسن (کارت مراقبت کودک)
  • مدارک کاستودین (قیم)

۲. مهاجرت توریستی (ویزای همراه یا ویزای توریستی کانادا)

از روش‌های دیگر مهاجرت زیر ۱۸ سال به کانادا، مهاجرت از طریق اخذ ویزای توریستی کانادا است. در این روش، اگر والدین شما ویزای تحصیلی کانادا یا ویزای کاری کانادا گرفته‌اند می‌توانید از طریق ویزای همراه توریستی، با آن‌ها به کانادا بروید و آنجا، ویزای خود را به ویزای تحصیلی تبدیل کنید.

البته در روش مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال از روش توریستی، اگر والدین شما ویزای تحصیلی یا کاری ندارند و می‌خواهید با هدف مهاجرت به کانادا، به‌تنهایی ویزای توریستی بگیرید (خودتان Applicant یا متقاضی اصلی باشید)، سن شما اهمیت زیادی پیدا می‌کند و دلیل سفر هم به مراتب مهم‌تر می‌شود. به‌عنوان مثال، فردی که ۱۷ سال دارد، نسبت به کودک ۱۰ ساله، توجیهِ بیشتری دارد که قصد سفر توریستی داشته باشد.

اگر تنهایی سفر می‌کنید

  • اسکن پاسپورت
  • ترجمه شناسنامه
  • اجازه‌نامه به زبان انگلیسی یا فرانسه (شامل آدرس و تلفن والدین یا سرپرست قانونی و نام و آدرس گاردین قانونی در کانادا) 
  • عکس ۳.۵ * ۴.۵
  • فرم‌های مربوطه
  • گواهی اشتغال به تحصیل (اگر درحال حاضر محصل هستید)

اگر همراه با یکی از والدین سفر می‌کنید

مدارکی که در این روش ارائه می‌شوند، مشابه زمانی هستند که شما به‌تنهایی سفر می‌کنید، با تفاوتی جزئی در اجازه‌نامه. این نامه را باید والدی که همراه با شما سفر نمی‌کند امضا کند و آدرس و تلفن او در نامه باشد. همچنین کپی پاسپورت یا کارت ملی‌اش هم ضمیمه شود.

  • اگر والدین از هم جدا شده‌اند و حضانت مشترک دارند
    در این مورد، استثناء در مدارک آنجاست که پدر یا مادری که همراه فرزند می‌رود باید کپی مدارک قانونی حضانت خودش و همین‌طور اجازه‌نامه والد دیگر را همراه داشته باشد.
  • اگر والدین جدا شده‌اند و تنها یکی از آن‌ها حضانت را برعهده دارد
    برای چنین حالتی، اجازه‌نامه تنها توسط والدی امضا می‌شود که حضانت را به‌عهده دارد و باید کپی حکم حضانت را هم همراه داشته باشد.
  • اگر یکی از والدین فوت شده‌اند
    در این‌صورت، والدی که همراه فرزند زیر ۱۸ سال می‌رود باید کپی گواهی فوت را به‌همراه داشته باشد.

اگر فرد زیر ۱۸ سال همراه گاردین قانونی یا پدر/مادرخوانده‌اش سفر می‌کند

در چنین مواقعی باید کپی مدارک قیم بودن یا سرپرستی را علاوه بر مدارک دیگر، به‌همراه داشت.

اگر فرد زیر ۱۸ سال با فردی جز والدین یا گاردین قانونی سفر می‌کند

در این حالت باید نامه‌ای کتبی به همراه داشته باشید که نشان دهد آن فرد از سوی والدین یا گاردین شما، اجازه دارد مراقب‌تان باشد. این نامه شامل آدرس و تلفن والدین یا گاردین قانونی هم می‌شود و باید کپی پاسپورت یا کارت ملی والدین یا گاردین قانونی هم ضمیمه آن شود.

شرایط عمومی برای مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال به کانادا

  • رضایت والدین (یا سرپرست قانونی)
  • تمکن مالی کافی
  • نداشتن منع خروج از کشور
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • داشتن سلامت جسمی

روش‌های مهاجرت والدین فرد زیر ۱۸ سال به کانادا

۱. مهاجرت تحصیلی فرزند

فرزند شما می‌تواند درصورت واجد شرایط بودن، از مدارس روزانه یا شبانه‌روزی کانادا پذیرش بگیرد و از طریق ویزای دانش‌آموزی کانادا، وارد این کشور شود.

در این روش مهاجرت زیر ۱۸ سال به کانادا، فرزند شما به‌صورت مستقیم با استادی پرمیت (مجوز تحصیل) وارد کانادا شده و با شروع سال تحصیلی، درس خواندن را آغاز می‌کند. پس از اتمام، با گرفتن دیپلم می‌تواند وارد دانشگاه یا کالج شود یا درصورت واجد شرایط بودن، مجوز کار (ورک پرمیت) بگیرد و مشغول به کار شود.

مزیت مهاجرت تحصیلی فرزندتان به کانادا برای شما

در این روش، شما هم می‌توانید به‌عنوان همراه فرزندتان، به‌صورت توریستی به کانادا مهاجرت کنید و تا ۵ سال در کانادا بمانید. 

در صورت تمایل، می‌توانید ویزای خود را در خاک کانادا تغییر بدهید. سه‌راه برای این تغییر، پیشِ روی شماست:

۱. با اخذ اپن ورک پرمیت ایرانیان، ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنید؛
۲. با سرمایه‌گذاری در کانادا، ویزای خود را به ویزای کاری تغییر بدهید؛
۳. تصمیم بگیرید درس بخوانید و ویزای خود را به ویزای تحصیلی کانادا تغییر بدهید.

با تغییر دادن ویزای خود به یکی از این سه حالت، می‌توانید زمینه را برای اخذ اقامت دائم کانادا فراهم کنید. روش دیگر این است که شما یا همسرتان از طریق ویزای تحصیلی برای درس خواندن در کانادا اقدام کند و دیگری به‌عنوان همراهِ همسر، مجوز کار بگیرد و در نهایت، به‌سمت اقامت دائم بروید.

البته به‌خاطر داشته باشید که امکان تغییر راحتِ ویزای توریستی به دیگر ویزاها که درحال حاضر برای ایرانیان در نظر گرفته شده، تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ قابل استفاده است و پس از برداشته شدن این قانون، باید از روش‌های قدیمی برای تبدیل ویزای همراه‌تان بهره ببرید.

بورسیه تحصیلی

مدارس دولتی، برای دانش‌آموزان غیرکانادایی بورسیه‌ای ارائه نمی‌دهند؛ اما بعضی مدارس خصوصی، بورسیه تحصیلی برای زیر ۱۸ سال دارند و براساس آن، مبلغی جزئی در حد ۱ الی ۲ هزار دلار از شهریه کسر می‌کنند.

انواع مدارس در کانادا

کلاس‌های مدارس روزانه، صبح تا بعد از ظهر است (معمولاً ۸ صبح تا ۳ بعد‌ از ظهر).

تفاوت این مدرسه با مدرسه شبانه‌روزی، عمدتاً در هزینه‌ی آن است. شهریه مدارس روزانه دولتی برای دانش‌آموزهای بین‌المللی، از حدود ۱۶هزار دلار شروع می‌شود. این درحالی است که اگر مدرسه، خصوصی یا مستقل باشد، شهریه‌ آن از حدود ۲۰هزار دلار به بالا خواهد بود.

مدارس شبانه‌روزی کانادا هم مانند مدارس روزانه، از حدود ساعت ۸ صبح تدریس را شروع می‌کنند اما تفاوت آن‌ها، در فراهم کردن امکان اسکان برای دانش‌آموزها در داخل مدرسه است. یعنی دانش‌آموزها در خوابگاه مدرسه زندگی می‌کنند.

یکی دیگر از تفاوت‌های مدرسه شبانه‌روزی با مدرسه روزانه در آن است که دانش‌آموزها یاد می‌گیرند برای روزشان هدف تعیین کرده و زمانشان را مدیریت کنند. به‌نوعی، نظم شخصی را بیشتر از دانش‌آموزهای روزانه یاد می‌گیرند.

میانگین هزینه مدارس شبانه‌روزی در کانادا از ۳۵هزار دلار به بالاست. که البته بسته به استان، فرق می‌کند. با آنکه در استانی مثل انتاریو، میانگین شهریه مدرسه شبانه‌روزی از ۳۵هزار دلار به بالاست، اما در استانی دیگر مانند بریتیش کلمبیا، این شهریه از مبلغ ۵۰هزار دلار شروع می‌شود!

درست است که شهریه مدارس شبانه‌روزی، بیشتر از مدارس روزانه است، اما امکان اسکان برای دانش‌آموزها و کمک به آن‌ها در مدیریت زمانشان را به‌همراه دارد.

اینکه با مهاجرت زیر ۱۸ سال به کانادا، کدام مدرسه را باید انتخاب کرد و مدارس شبانه‌روزی بهتر هستند یا روزانه، کاملاً بستگی به شخصیت فرزندتان دارد. اگر فرزندتان نظم شخصی بالایی دارد، روی هزینه‌ها و زندگی‌اش کنترل دارد و بدون نیاز به نظارت، کارهایش را به‌درستی انجام می‌دهد، احتمالاً می‌تواند با تحصیل در مدارس شبانه‌روزی کنار بیاید.

در نهایت نمی‌توان گفت کدام یکی از این دو حالت بهتر است و باید به‌صورت فردی و با توجه به سلیقه و علاقه‌ی فرزندتان، این تصمیم گرفته شود.

شرایط تحصیل در مدارس کانادا | گشت‌و‌گذار در مدرسه شبانه روزی بادوِل ونکوور

بیشتر بخوانید: تحصیل در مدارس کانادا

۲. مهاجرت فرزند به عنوان همراه

خودتان ویزای تحصیلی یا کاری دارید یا قصد گرفتنش را دارید؟ اگر جواب شما به این سوال مثبت است، می‌توانید فرزندان زیر ۱۸ سال و مجردتان را هم همراه خودتان به کانادا ببرید.

اگر از طریق ویزای کاری، ویزای تحصیلی یا سرمایه‌گذاری برای رفتن به کانادا اقدام کنید، علاوه‌بر اینکه همسرتان می‌تواند ویزای همراه توریستی بگیرد و با شما به کانادا بیاید، فرزندِ زیر ۱۸ سال شما هم می‌تواند همراه‌تان شود و بدون داشتن ویزای تحصیلی، در مدارس کانادا درس بخواند. البته فرزندتان با رسیدن به سن قانونی، باید برای ادامه تحصیل، استادی پرمیت بگیرد که از داخل کانادا هم امکان‌پذیر است.

از مزیت‌های اقدام از طریق این روش برای مهاجرت زیر ۱۸ سال به کانادا، رایگان شدن شهریه در مدارس دولتی کانادا برای فرزندانِ همراهِ افرادی است که استادی پرمیت یا ورک پرمیت دارند. البته مدارس خصوصی کماکان شهریه دریافت می‌کنند.

از طریق مقاله ویزای همراه کانادا می‌توانید اطلاعات بیشتری درمورد این روش مهاجرتی کسب کنید.

دلایل متداول ریجکتی درخواست ویزای افرادی زیر ۱۸ سال

  • نداشتن تمکن مالی کافی
  • نقص مدارک
  • نداشتن تای کافی
  • قانع نشدن آفیسر درمورد اینکه کانادا را پس از تاریخ اعتبار ویزای‌تان ترک خواهید کرد

در دلایل ریجکتی درخواست پذیرش دانش‌آموز از سوی مدرسه هم می‌توان به نامناسب بودن رکورد تحصیلی، مثلاً کم بودن سطح نمرات و همین‌طور پایین بودن نمره زبان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

امکان کار کردن برای زیر ۱۸ سال

افراد زیر سن قانونی نمی‌توانند همزمان با تحصیل، در کانادا کار کنند. درواقع، افراد غیرکانادایی فقط با داشتن ورک پرمیت می‌توانند کار کنند و افراد زیر ۱۸ سال با استادی پرمیت خود، اجازه کار کردن در کانادا را ندارند.

تنها می‌توانید به‌صورت On-Campus در داخل مدرسه، به کارهای دانش‌آموزی بپردازید.

پیش از آنکه در کانادا مشغول به کار شوید، باید حداقل شرط سنی برای کار در زمینه شغلی مورد نظر را در استانی بررسی کنید که قصد دارید در آن کار کنید.

نکاتی مهم برای افراد زیر ۱۸ سال که قصد رفتن به کانادا را دارند

پیش از مهاجرت به کانادا

سنین طلایی زیر ۱۸ سال که هنوز بار سنگین زندگی تا حد زیادی روی دوش شما نیست و حمایت خانواده را دارید، بهترین زمان برای تقویت زبان‌تان است. داشتن دانش قوی در این زمینه به پیشرفت شما در کانادا کمک زیادی می‌کند و از جهات بسیاری باعث تمایزتان نسبت به افرادی می‌شود که زبان ضعیف‌تری دارند. مثلاً: راحت‌تر مطالب درسی را در کانادا متوجه خواهید شد و زودتر دوست پیدا خواهید کرد.

هرچه نمرات درسی شما بالاتر باشد، احتمال آنکه مدارس کانادا برای پذیرش دادن به شما مشتاق‌تر باشند، بیشتر می‌شود. پس تا جایی که می‌توانید نمرات خود را تقویت کنید تا فرآیند مهاجرتی‌تان را راحت‌تر کنید.

پیش از آنکه قدم در مسیری بزرگ مانند مهاجرت بگذارید، باید خودتان را تا حد ممکن بشناسید. آیا تاب جدایی از خانواده را دارید؟ درمورد رشته‌ای که قصد دارید در آینده بخوانید مطمئن هستید؟ راجع‌به چشم‌انداز شغل احتمالی‌تان تحقیق کرده‌اید؟

پیش از مهاجرت، شخصیت و علایقتان را کشف کنید تا سال‌های حساسِ پیش‌ِ رو را به‌خوبی سپری کنید و تصمیمی آگاهانه بگیرید. فراموش نکنید که هر تصمیمی بگیرید، روی ادامه‌ی زندگی و آینده‌تان تاثیر مستقیم دارد!

می‌توانید با مطالعه کتاب‌های خودشناسی، صحبت با افراد آگاه و باتجربه و روش‌های دیگر، خودتان را بیشتر بشناسید.

تا می‌توانید از اینترنت، خصوصاً سایت‌ها و پلتفرم‌هایی که محتوای ویدیویی در اختیار شما قرار داده‌اند، استفاده کنید و درمورد کانادا و فرهنگ کانادا بیشتر یاد بگیرید. هرچه از کانادا بیشتر بدانید، هنگام مهاجرت به این کشور با شوک فرهنگی کمتری مواجه خواهید شد.

پس از مهاجرت به کانادا

اگر واجد شرایط باشید، می‌توانید به‌صورت On-Campus در مدرسه‌ای که در آن مشغول به تحصیل هستید، کار کنید. با کار کردن در این زمان می‌توانید از لحاظ ذهنی، برای آینده‌ی شغلی‌تان آماده شوید و بدانید چه چیزی ممکن است در انتظارتان باشد.

البته فراموش نکنید که کار کردن همزمان با درس خواندن منوط به آن است که نمرات درسی‌تان افت نکند و کماکان اولین کار شما، «دانش‌آموز بودن» باشد.

از آنجا که مدارس کانادا مختلط هستند، دایره دوستی‌تان گسترده‌تر خواهد شد و ارتباط اجتماعی را در سطح وسیع‌تری یاد می‌گیرید.

با درس خواندن در کانادا و کسب تجربه بین‌المللی از سنین کمتر، می‌توانید راحت‌تر با محیط سازگار شوید و زودتر به بازار کار بپیوندید.

مزایا و معایب مهاجرت برای افراد زیر ۱۸ سال

مزایای مهاجرت برای افراد زیر ۱۸ سال معایب مهاجرت برای افراد زیر ۱۸ سال
اخذ مدرک معتبر تحصیلی با درس خواندن در مدارس کانادایی احتمال مواجهه با شوک فرهنگی
کسب تجربه بین‌المللی دلتنگی برای آشنایان در کشور دیگر
تقویت مهارت‌های فردی و اجتماعی چالش‌های زبانی برای افرادی با زبان ضعیف
افزایش مهارت زبان
کیفیت بالای زندگی
آمادگی بیشتر برای تحصیل در دانشگاه‌ها یا کالج‌های کانادایی
امکان همراهی والدین
یادگیری مهارت‌های شغلی در زمان تحصیل

مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال از طریق پناهندگی

اگر در وطن خود، امنیت جانی ندارید، می‌توانید مورد حمایت دولت کانادا قرار بگیرید و پناهنده شوید. البته به‌خاطر داشته باشید که پناهندگی، روشی پر چالش و سخت است.

از کجا شروع کنم؟

هزاران متقاضی پس از تکمیل فرم ارزیابی و مشاوره با کارشناسان ما، تحصیل خود را در کانادا آغاز کردند.
شما هم این سفر هیجان انگیز را با یک ارزیابی ساده آغاز کنید.

سوالات متداول

بزرگترین تفاوت بین مدارس دولتی و مدارس خصوصی در کانادا در هزینه آن‌هاست. بودجه مدارس دولتی توسط دولت تامین می‌شوند. این درحالی است که مدارس خصوصی می‌توانند از ۴هزار دلار کانادا تا ۲۶هزار دلار کانادا شهریه سالانه داشته باشند.

هزینه درخواست استادی پرمیت کانادا درحال حاضر ۱۵۰ دلار کاناداست و برای انگشت‌نگاری، ۸۵ دلار کانادا باید پرداخت شود. هزینه‌هایی مثل تمکن مالی و شهریه مدرسه و همین‌طور هزینه‌های مربوط به زندگی هم باید به این مبلغ اضافه شود تا بتوانید برآورد نهایی را داشته باشید. شهریه مدرسه‌های مختلف، متفاوت هستند و هزینه‌های زندگی با توجه به سبک زندگی هر فرد و همین‌طور محل سکونت، متفاوت است.

بله. می‌توانید از طریق فرزندتان ویزای توریستی کانادا بگیرید و در صورت واجد شرایط بودن، آن را به ورک پرمیت یا استادی پرمیت تبدیل کنید که اقامت موقت را برای‌تان رقم خواهد زد. همچنین می‌توانید سوپر ویزای کانادا بگیرید که اعتبار ۱۰ ساله دارد و با هربار ورود، می‌توانید تا ۵ سال در کانادا بمانید.

بله. افراد زیر ۱۸ سال می‌توانند از روش‌های مختلفی به کانادا مهاجرت کنند که البته شرایط خاصی دارد (مانند اجازه والدین یا سرپرست قانونی). مقامات اداره مهاجرت درصورتی که واجد شرایط باشید، برای شما ویزا صادر می‌کنند که می‌تواند ویزای تحصیلی یا ویزای همراه توریستی باشد. برای اقدام از طریق این روش‌ها به انگشت‌نگاری و همین‌طور مدارک دیگری نیاز دارید.

بله. افراد زیر سن ۱۸ سال می‌توانند تنهایی به کانادا سفر کنند اما باید اجازه والدین یا سرپرست قانونی‌شان را داشته باشند و گاردینی در کانادا داشته باشند که مسئولیت مراقبت از آن‌ها را برعهده گرفته باشد.

محدودیت سنی برای مهاجرت به کانادا وجود ندارد اما برای اقدام برای PR، باید حداقل ۱۸ سال داشته باشید. بازه سنی شما، برای اخذ اقامت دائم کانادا می‌تواند برای‌تان امتیاز به‌همراه داشته باشد. اگر در بازه سنی ۱۸ تا ۳۵ باشید، بیشترین امتیاز را کسب خواهید کرد.

بله! وضعیت کودکان ۲ ساله هم در زمان اقامت‌شان در کانادا باید معتبر باشد. کودکان ۲ ساله باید علاوه بر گواهی تولد (شناسنامه)، ویزا هم داشته باشند. کودکان پس از ورود به کانادا می‌توانند به Daycare هم بروند.

بله. افراد زیر ۱۸ سال می‌توانند با گرفتن استادی پرمیت پیش از ورود به کانادا، پس از ورود به این کشور به تحصیل مشغول شوند. درصورتی که والدین چنین افرادی استادی پرمیت یا ورک پرمیت داشته باشند، فرزند آن‌ها دامستیک محسوب شده و وضعیتش از همراه، به استادی پرمیت هولدر تغییر می‌کند. اگر والدین به‌صورت ویزیتور در کانادا هستند و اجازه‌ی کار یا تحصیل در کانادا را ندارند هم، فرزند باید استادی پرمیت بگیرد تا بتواند در کانادا تحصیل کند.

بله. با داشتن ویزای دانشجویی می‌توانید فرزندان وابسته، نامزد یا کامن لا پارتنر خود را همراه‌تان به کانادا بیاورید. درصورتی که فرزندتان واجد شرایط باشد، می‌تواند در کانادا درس بخواند. می‌توانید درخواست مربوط به آن‌ها را در زمانی که برای استادی پرمیت خود درخواست می‌دهید یا پس از آنکه در کانادا هستید، ثبت کنید.

اگر ۱۴ سال یا بیشتر دارید، باید انگشت نگاری کانادا را انجام بدهید. حتی اگر قبلاً برای درخواست دیگری برای ویزای توریستی، استادی پرمیت یا ورک پرمیت انگشت نگاری فرزند خود را تحویل داده باشید، باز هم برای درخواست ویزای‌شان باید بیومتریک انجام بدهند.

بله. اما باید اجازه‌نامه والد دیگر را به‌همراه داشته باشید. درصورتی که والد دیگر فوت شده باشد، باید کپی گواهی فوت را در مدارک خود قرار دهید. اگر هم طلاق گرفته‌اید و حضانت مشترک دارید، باز هم نیاز به اجازه‌نامه والد دیگر و کپی مدارک حضانت قانونی دارید.

تا زمانی که یکی از والدین، وضعیتی قانونی در کانادا دارد (استادی پرمیت یا ورک پرمیت، اقامت دائم، شهروندی کانادا) فرزندانش اجازه دارند در مقطع پیش‌دبستان، دبستان یا متوسطه در مدارس دولتی به‌صورت رایگان تحصیل کنند.

بله. زمانی که فرزند شما استادی پرمیت دارد، می‌تواند شما را به کانادا دعوت کند تا اقامت موقت بگیرید. نوع ویزای شما می‌تواند سوپر ویزا با اعتبار ۱۰ ساله یا ویزای همراه باشد.

اگر واجد شرایط باشید، می‌توانید اسپانسر فرزند وابسته خود شوید تا به کانادا بیاید. اما باید ثابت کنید که می‌توانید از لحاظ مالی او را حمایت کنید و نیازی به کمک دولت برای مراقبت از او ندارید.

فرزندان شما تا زمانی که به سن قانونی برسند، برای تحصیل در کانادا نیازی به استادی پرمیت ندارند. اما به‌محضی که به سن قانونی برسند (۱۸ سال و در بعضی استان‌ها ۱۹ سال) باید برای ادامه تحصیل، درخواست استادی پرمیت بدهند.

البته در بعضی موارد اداره مهاجرت کانادا ممکن است پرونده را لغو کند (که با ریجکت شدن متفاوت است) تحت این عنوان که شخص همراه (در اینجا فرزند شما) نباید با ویزای همراه اقدام به ثبت نام در مدرسه کند و باید استادی پرمیت بگیرد. از آنجا که اخذ استادی پرمیت و اقدام از طریق ویزای دانش‌آموزی منجر به پرداخت شهریه خواهد شد، باید آفیسر را قانع کرد که دانش‌آموز همراه با والدین به کانادا آمده و تحتِ پرمیتِ آن‌ها قصد دارد در مدرسه ثبت نام کند.

والد یا سرپرست قانونی دانش‌آموز باید ثابت کند که فرزند در طول مدت ماندن و تحصیل در کانادا، مراقبت و حمایت مورد نیازش را دریافت می‌کند. افراد زیر سن قانونی باید همراه با والدین یا گاردین قانونی خود به کانادا بیایند یا آنکه کاستودینی در کانادا داشته باشند که مراقبت از آن‌ها را به‌عهده بگیرد و در برابر آن‌ها مسئول باشد.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

مرتضی هماپور

مقالات وبسایت ویزا موندیال توسط مشاور رسمی مهاجرت کانادا (RCIC)، مرتضی هماپور، بررسی و تایید می‌شوند. ما همواره در تلاشیم تا اطلاعاتی دقیق، به‌روز و قابل اعتماد در زمینه مهاجرت را در اختیار شما قرار دهیم.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها