Search
Close this search box.

نمونه ایمیل قبولی ویزا کانادا؛ رمزگشایی از یک نامه مهم!

تبریک می‌گوییم! فرایند مهاجرت شما به کانادا در مراحل پایانی است. احتمالا پرونده خود را در سایت اداره مهاجرت کانادا سابمیت کرده‌‌ و مشتاقانه منتظر جواب ویزا هستید. شاید هم ایمیل قبولی ویزای خود را دریافت کرده‌اید؛ اما شک دارید که خودش باشد! به‌هر‌حال، به‌دنبال مشاهده یک نمونه ایمیل قبولی ویزا کانادا هستید.

برای اینکه شک شما بر‌طرف شود و با ساختار، لحن و محتوای ایمیل قبولی انواع ویزای کانادا آشنا شوید،‌ در این مقاله قصد داریم یک نمونه نامه قبولی ویزا کانادا را مشاهده و بررسی کنیم.

به شما قول می‌دهیم که پس از خواندن این مقاله بسیاری از شبهات شما درباره ایمیل نامه قبولی کانادا رفع خواهد شد و با اقدامات پس از دریافت این ایمیل نیز آشنا می‌شوید.

فهرست مطالب

آیا در‌صورت قبولی ویزای کانادا ایمیلی دریافت خواهم کرد؟

بله؛ پس از اینکه درخواست ویزای خود را ارسال کردید، در‌صورت تایید و قبولی درخواستتان، ایمیل اطلاع‌رسانی آپدیت پرونده را دریافت خواهید کرد. این ایمیل به آدرسی ارسال می‌شود که در طول فرآیند درخواست ویزای کانادا در سایت IRCC وارد کرده‌اید.

البته اگر از طریق وکیل مهاجرتی اقدام کرده باشید، ایمیل‌های آپدیت برای وکیل ارسال می‌شود و او این موضوع را به اطلاع شما خواهد رساند.

تصویر ایمیل ارسالی از IRCC:

«ما پیامی در رابطه با پرونده شما در حساب کاربریتان ارسال کردیم.
برای خواندن این پیغام:

۱. وارد حساب کاربری خود شوید.
۲. روی گزینه «Check full application status» در زیر بخش «View the application you submitted» کلیک کنید.
۳. صفحه را به بخش «Messages about your application» اسکرول کنید.
۴. برای خواندن پیام، روی عنوان پیغام جدید‌تان کلیک کنید.»

همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید، در ایمیل ارسال‌شده هیچ اشاره‌ای به قبولی ویزا نمی‌شود و شما باید برای مشاهده نامه قبولی وارد پروفایل خود در سایت اداره مهاجرت کانادا شوید. در ادامه نمونه ایمیل قبولی ویزا کانادا برای ویزای توریستی را مشاهده خواهید کرد.

بررسی نمونه ایمیل قبولی ویزا کانادا

توجه داشته باشید که نمونه نامه قبولی ویزای توریستی کانادا با نامه قبولی ویزاهای تحصیلی و کاری کاملا مشابه‌ یکدیگرند. در‌‌واقع، فقط Application Number و شماره UCI هر متقاضی در این نامه‌ها متفاوت است.

نمونه نامه قبولی ویزای توریستی کانادا (نمونه نامه پاس ریکوئست کانادا):

به نامه فوق، علاوه‌بر نامه قبولی ویزای کانادا، نامه پاس ریکوئست نیز می‌گویند. در این نامه از متقاضی ویزای توریستی کانادا خواسته‌ شده است که پاسپورت خود را برای پیکاپ ویزا به سفارت کانادا بفرستد. این یعنی ویزای فرد صادر شده است و متقاضی فقط باید برای درج ویزا در پاسپورت خود اقدام کند.

البته متقاضیان می‌توانند برای همسر، فرزندان یا والدین خود نیز درخواست ویزای همراه کنند. مدت زمان صدور ویزای همراه کانادا به این بستگی دارد که هم‌زمان با متقاضی اصلی درخواست می‌دهید یا به‌صورت جداگانه درخواست خود را ارائه می‌کنید.

ترجمه نمونه نامه قبولی ویزای توریستی کانادا:‌

مطابق تصویر، در نامه پاس ریکوئست یا همان قبولی ویزا،‌ بخش‌های زیر درج می‌شوند:

 این نامه در راستای درخواست شما برای دریافت ویزای کوتاه‌مدت صادر شده است. برای پرونده شما تصمیمی اتخاذ شده است. ما برای تکمیل روند بررسی پرونده به پاسپورتتان نیاز داریم.

 شرایط پاسپورت:‌

  • لطفا پاسپورت یا مدرک مسافرت خود را همراه با یک نسخه کپی از این نامه ارائه کنید.
  • باید حداقل یک صفحه خالی در پاسپورت شما وجود داشته باشد.
  • پاسپورت شما باید به اندازه مدت زمان مد نظرتان برای اقامت در کانادا اعتبار داشته باشد.
  • لطفا توجه داشته باشید که ما نمی‌توانیم برای مدت زمان بیشتر از تاریخ انقضای گذرنامه، ویزا صادر کنیم.

پاسپورت شما باید ظرف ۳۰ روز از زمان صدور این نامه به اداره مهاجرت کانادا برسد. عدم انجام این کار ممکن است باعث ریجکت شدن شما شود. لطفا مطمئن شوید که یک کپی از این نامه به همراه پاسپورت شما ارسال شود.

توجه: برای درخواست سوپر ویزا، پاسپورت باید به یکی از دفاتر VAC خارج از کانادا برای درج ویزای ویزیتوری ارسال شود.
برای این که بدانید پاسپورت خود را کجا بفرستید، صفحه «محل ارسال پاسپورت پس از ویزا» را در سایت اداره مهاجرت کانادا مطالعه کنید.

توجه: شماره UCI در گوشه سمت چپ بالای این نامه، شماره شناسایی شخصی شماست. برای محافظت از خود، به هیچ فردی به‌جز وکیل قانونیتان اجازه دسترسی به این شماره را ندهید؛‌ چرا که با داشتن این شماره امکان دسترسی به اطلاعات شخصی شما فراهم می‌شود.

شماره پرونده هر فرد است. از طریق حرف ابتدایی این شماره، نوع ویزا مشخص می‌شود. حرف V نشان‌دهنده ویزای توریستی، حرف S، نشان‌دهنده ویزای تحصیلی و حرف W نشان‌دهنده ویزای کاری است.

شماره UCI هر فرد است. شماره UCI مخفف عبارت انگلیسی «Unique Client Identifier» و یک عدد ده رقمی است. این شماره برای هر متقاضی منحصر‌به‌فرد بوده و به‌صورت ویژه برای هر فرد صادر می‌شود. هیچ فردی جز شما و وکیل معتبرتان نباید به این شماره دسترسی داشته باشد.

در نامه پاس ریکوئست به تایید شدن ویزا اشاره‌ای نمی‌شود. در این نامه فقط گفته شده است که متقاضی باید پاسپورتش را برای تکمیل روند بررسی پرونده به سفارت کانادا ارسال کند. اما، همین که از متقاضی درخواستِ ارسال پاسپورت شده، نشان‌دهنده تایید درخواست ویزای وی است.

بنابراین، اگر نامه پاس ریکوئست خود را دریافت کردید،‌ یعنی به احتمال ۹۹٪ مسافر کانادا خواهید بود.

نامه POE چیست؟ آیا همان نامه قبولی ویزای کانادا است؟

نامه POE یا همان Port of Entry، نامه‌ای است که مدتی پس از درج لیبل ویزای تحصیلی یا کاری برای متقاضی صادر می‌شود. این نامه تاریخ اعتبار مجوز تحصیل یا کار متقاضی را نشان می‌دهد. شما برای دریافت استادی پرمیت یا ورک پرمیت خود در داخل کانادا، حتما باید نامه POE را همراه با سایر مدارک در فرودگاه همراه داشته باشید و به آفیسر مرزی ارائه کنید.

برای ویزای توریستی کانادا، نامه POE ارسال نخواهد شد و نیازی به همراه داشتن آن نیست.

نمونه نامه Poe کانادا:
صفحه اول
صفحه دوم

پس از دریافت ایمیل قبولی ویزا کانادا چه کار کنیم؟

پس از دریافت نامه پاس ریکوئست یا قبولی ویزا،‌ ۳۰ روز فرصت دارید که پاسپورت خود را برای درج لیبل ویزا به یکی از دفاتر VAC کانادا در کشورهای همسایه بفرستید. به فرایند ارسال گذرنامه برای دریافت ویزا در اصطلاح پیکاپ ویزای کانادا می‌گویند.

معمولا بسیاری از ایرانیان برای این کار به سفارت کانادا در استانبول مراجعه می‌کنند. اما با توجه به هزینه‌های بالای سفر به استانبول برای پیکاپ، پیشنهاد ما این است که از خدمات پیکاپ ویزای کانادا در آژانس مسافرتی آبرنگ سفر (آژانس همکار ویزا موندیال) استفاده کنید.

سایر اقدامات پس از دریافت ایمیل قبولی ویزای کانادا

وقت آن است که برنامه‌ریزی سفرتان به کانادا را آغاز کنید. عواملی مانند تاریخ ورود، گزینه‌های حمل‌و‌نقل، محل اقامت موقت و سایر فاکتورهای مهم را در برنامه‌ریزی در نظر بگیرید.

 داشتن بیمه برای پوشش هزینه‌های پزشکی غیر‌منتظره در طول مدت اقامتتان در کانادا ضروری است. حتی اگر ویزای تحصیلی یا کاری دارید،‌ باز هم بهتر است برای ماه‌های اول حضور خود در کانادا بیمه مسافرتی تهیه کنید.

درباره قوانین ورود به کانادا پس از اخذ ویزا تحقیق و مطالعه کنید و با اقداماتی که باید پس از رسیدن به فرودگاه در کانادا انجام دهید،‌ آشنا شوید. همچنین، پیشنهاد می‌کنیم که چک لیستی از اقدامات و مدارک لازم پس از ورود به کانادا تهیه کنید.

این مدارک عبارت‌اند از:

  • پاسپورت معتبر
  • ویزای درج‌شده در گذرنامه
  • نامه POE
  • نامه پذیرش از دانشگاه (ویژه دانشجویان)
  • نامه CAQ (برای استان کبک)
  • پول کافی برای تامین هزینه‌ها
  • مدارک و اطلاعات محل اقامت از‌جمله آدرس و شماره تماس
  • تلفن و آدرس یک معرف در کانادا

نکاتی درباره ایمیل‌های تقلبی و جلوگیری از کلاهبرداری مهاجرتی

توجه داشته باشید که در ایمیل اداره مهاجرت کانادا فقط به این موضوع اشاره می‌شود که پرونده شما آپدیت شده است. خود نامه قبولی (پاس ریکوئست) در ایمیل ارسال نخواهد شد. برای مشاهده نامه قبولی باید به پروفایل خود در سامانه IRCC مراجعه کنید.

با‌این‌حال، با گسترش ارتباطات دیجیتال و افزایش ایمیل‌های تقلبی، موضوع کلاهبرداری مهاجرتی به یک نگرانی مهم تبدیل شده است. برای رفع این نگرانی،‌ بعد از دریافت ایمیل سفارت کانادا برای قبولی ویزا، به موارد زیر توجه کنید:

آدرس فرستنده ایمیل را بررسی کنید
آدرس ایمیل‌های رسمی اداره مهاجرت کانادا معمولا به «cic.gc.ca@» ختم می‌شود.
روی لینک‌های مشکوک موجود در ایمیل‌ها کلیک نکنید
 اگر در ایمیل قبولی از شما درخواست شده است که برای تایید برخی از جزئیات روی یک لینک کلیک کنید، بسیار مراقب باشید.
اطلاعات شخصی و حساس را به اشتراک نگذارید
آفیسرهای اداره مهاجرت کانادا هرگز از شما نمی‌خواهند که اطلاعات شخصی یا اطلاعات بانکی خود را از طریق ایمیل برای آن‌ها بفرستید.
اگر شک دارید، با یک وکیل مهاجرتی معتبر مشورت کنید
اگر از اعتبار ایمیل دریافتی اطمینان ندارید، حتما با یک وکیل مهاجرتی معتبر مهاجرت به کانادا مشورت کنید.

همچنین، مشاهده و بررسی یک نمونه ایمیل قبولی ویزای کانادا به شما کمک می‌کند که با ساختار و محتوای این نامه آشنا شوید.

در‌صورت طولانی شدن جواب ویزای کانادا چه کنیم؟

برای پیگیری پرونده‌هایی که جواب آن‌ها با تاخیر مواجه شده است، اقدامات زیر را می‌توان انجام داد:

۱. ارسال وب‌فرم (Webform):

وب فرم کانادا یک ابزار آنلاین است که می‌توانید از طریق آن با اداره مهاجرت کانادا مکاتبه کنید. از این ابزار موجود در سایت IRCC می‌توان به‌منظور پیگیری تاخیر در پرونده، اعلام مشکلات فنی یا اعلام تغییرات مهم در پرونده استفاده کرد.

۲. پیگیری از طریق ایمیل سفارت کانادا

۳. تماس تلفنی با اداره مهاجرت

۴. پیگیری از طریق MP (برای افرادی که همسر یا خانواده آن‌ها در کانادا هستند):

متقاضیانی که همسر یا سایر اعضای خانواده آن‌ها در کانادا هستند، می‌توانند اطلاعات تماس Member of Parliament استان محل زندگی خود را پیدا کنند و برای پیگیری پرونده فرد به این شخص حقوقی ایمیل بفرستند.

۵. ارجاع پرونده به دادگاه فدرال (مانداموس کانادا):

اگر پاسخ پرونده مهاجرتی شما با تاخیر غیر‌‌منطقی و نا‌‌معقول مواجه شده است، شما می‌توانید برای پیگیری پرونده از طریق حکم مانداموس کانادا اقدام کنید. مانداموس ارجاع پرونده به دادگاه فدرال کاناداست.

در‌صورت ریجکتی ویزای کانادا چه کنیم؟

اگر ویزای شما ریجکت شود، اداره مهاجرت کانادا از طریق یک نامه این موضوع را اطلاع‌رسانی می‌کند. اما ریجکتی پایان ماجرا نیست. شما می‌توانید برای رفع ریجکتی ویزای کانادا از طریق یکی از روش‌های زیر اقدام کنید:

  • اعتراض در دادگاه فدرال کانادا (ارجاع پرونده به کورت)
  • رفع اشکالات پرونده و ارسال مجدد آن برای ویزا (ری‌سابمیت)
  • اعتراض به اداره مهاجرت کانادا از طریق ری‌کانسیدریشن

نمونه نامه ریجکتی کانادا برای ویزای تحصیلی:

پیشنهاد می‌کنیم اگر پرونده مهاجرتی شما ریجکت شد، حتما با یک وکیل مهاجرتی مشورت کنید تا بهترین راه را برای رفع ریجکتی پرونده شما پیشنهاد کند. ویزا موندیال تا‌کنون پرونده‌های ریجکت‌شده متعددی را از طریق روش‌های بالا با موفقیت به پایان رسانده است.

پیکاپ ویزای کانادا با خدمات آژانس مسافرتی آبرنگ سفر

در این مقاله یک نمونه ایمیل قبولی ویزا کانادا را بررسی کردیم و با بخش‌های مختلف آن آشنا شدیم. همچنین متوجه شدیم که نمونه نامه قبولی ویزای توریستی کانادا تفاوتی با نامه قبولی ویزای کاری و تحصیلی ندارد.

اگر نامه قبولی ویزای کانادا برای شما ارسال شده است، تبریک می‌گوییم! اکنون باید برای درج لیبل ویزا در گذرنامه خود اقدام کنید. آژانس مسافرتی آبرنگ سفر (آژانس همکار ویزا موندیال) با داشتن مجوز قانونی از پلیس مهاجرت ایران، امور مربوط به پیکاپ انواع ویزای کانادا را با قیمت تضمین‌شده و در سریع‌ترین زمان برای شما انجام می‌دهد.

بدین‌ترتیب نیازی نیست که با صرف وقت و هزینه‌های گزاف، برای دریافت ویزای خود به کشورهای همسایه سفر کنید.

همچنین، در‌صورتی‌که درباره نمونه ایمیل قبولی ویزای کانادا یا همان نامه پاس ریکوئست سوالی دارید، پیشنهاد می‌کنیم سوالتان را زیر همین مقاله در قالب کامنت بنویسید. کارشناسان ویزا موندیال مشتاقانه پاسخ‌گوی شما عزیزان خواهند بود.

سوالات متداول

بله؛ اگر درخواست ویزای شما تایید شود، یک ایمیل دریافت می‌کنید که نشان می‌دهد آپدیتی روی پرونده شما صورت گرفته است. سپس برای دیدن نامه قبولی ویزای کانادا باید به پروفایل خود در سایت IRCC وارد شوید.

برای بررسی وضعیت درخواست ویزای خود باید وارد حساب کاربریتان در سایت اداره مهاجرت کانادا شوید. سپس روی عبارت «Check Status and Messages» کلیک کنید تا وضعیت پرونده به شما نمایش داده شود.

بله؛‌ اگر درخواست ویزای شما ریجکت شود نیز یکی ایمیل اطلاع‌رسانی آپدیت پرونده دریافت می‌کنید. سپس باید برای مشاهده نامه ریجکتی به حساب کاربری خود در سامانه IRCC مراجعه کنید.

پس از دریافت نامه پاس ریکوئست یا قبولی ویزا، باید گذرنامه خود را برای درج لیبل ویزا به سفارت کانادا در یکی از کشورهای همسایه ارسال کنید. شما می‌توانید یک نمونه ایمیل قبولی ویزا کانادا را در این مقاله مشاهده کنید.

معمولا مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری از یک روز تا چند ماه طول می‌کشد. سفارت کانادا بر‌اساس ترتیب زمانی و به‌صورت رندوم پرونده متقاضیان را بررسی می‌کند.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها