ویزا موندیال - visa mondial
Search
Close this search box.

خانه‌های دولتی در کانادا؛ شرایط و نحوه ثبت‌نام

خانه های دولتی در کانادا

اجاره یا خرید خانه ارزان در کانادا می‌تواند چالشی بزرگ به‌خصوص برای افراد یا خانواده‌های کم‌درآمد باشد. در پاسخ به این چالش و برای کاهش بار مالی بر دوش شهروندان کانادا، دولت این کشور برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی را به‌منظور تهیه خانه های دولتی در کانادا ایجاد کرده است.

اکنون شاید سوال‌های متعددی در این رابطه در ذهنتان ایجاد شوند:‌ مثلا اینکه خانه دولتی در کانادا چیست؟ به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ چگونه می‌توان برای آن ثبت‌نام کرد؟ هزینه اجاره‌بهای آن چقدر است؟ و بسیاری از سوال‌های دیگر.

در این مقاله قصد داریم به پاسخ این سوال‌ها بپردازیم و اطلاعات و منابع ارزشمندی را درباره مسکن ارزان و دولتی در کانادا در اختیارتان قرار دهیم. کمک‌هزینه‌ها و طرح‌های اجاره مسکن ارزان در استان‌های مختلف کانادا با هم متفاوت‌اند. برای آشنایی با این طرح‌ها همراه ما باشید.

فهرست مطالب

ویدیوی تجربه موفق عاطفه از گرفتن خانه‌های دولتی در کانادا

در ویدیوی بالا، عاطفه یکی از مهاجران شهر ونکوور کانادا، از تجربه موفق خودش از ثبت‌نام و دریافت خانه های دولتی در کانادا با مبلغ ماهانه ۲ هزار دلار می‌گوید. خلاصه‌ای از صحبت‌های عاطفه را در زیر می‌خوانیم:

«دولت کانادا خانه‌هایی را در سراسر کانادا ساخته تا مردمی که وضع مالی مناسبی ندارند، توانایی تامین مسکن و اجاره خانه را داشته باشند. البته برای گرفتن این خانه‌ها باید شرایط خاصی داشته باشید. مثلا در اکثر استان‌ها باید حداقل یک سال از حضورتان در کانادا گذشته باشد و فرم‌های مالیاتی خود را پر کرده باشید.

همچنین، دولت کانادا برای واجد شرایط بودن، سطح درآمد هر خانوار را بررسی می‌کند و اگر واجد شرایط باشید به شما اطلاع می‌دهد.»

آیا خانه‌های دولتی کانادا شبیه مسکن مهر ایران هستند؟

«نه؛ خانه‌ های دولتی کانادا اصلا با مسکن مهر ایران قابل مقایسه نیستند! این خانه‌ها کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند و در محله‌های بسیار خوبی ساخته می‌شوند. دولت کانادا حتی به این موضوع هم فکر کرده است که این خانه‌ها باید در نزدیکی سیستم حمل‌و‌نقل عمومی شهرها واقع شده باشند تا مردم زندگی راحت‌تری را تجربه کنند.»

کرایه خانه‌های دولتی چه تفاوتی با کرایه خانه‌های معمولی دارد؟

«اگر کرایه یک خانه در کانادا بین ۲۶۰۰ تا ۲۸۰۰ دلار در ماه باشد، در طرح دولتی کرایه آن خانه بین ۱۹۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار خواهد شد. البته این موضوع باز هم به شرایط مالی و تعداد اعضای هر خانوار بستگی دارد؛ اگر درآمد خانواده‌ای کمتر باشد، ممکن است کرایه به ۱۵۰۰ دلار در ماه نیز کاهش یابد.»

آیا اولویت‌بندی وجود دارد؟

«بله؛ شما در صف انتظار قرار خواهید گرفت. در راس صف افرادی قرار می‌گیرند که وضعیت شهروندی یا اقامت دائم دارند. سپس، نوبت به افرادی می‌رسد که ورک پرمیت یا استادی‌پرمیت با اعتبار طولانی‌مدت داشته باشند. به‌طور‌خلاصه، افراد بر‌اساس وضعیت اقامتی و شرایط مالی خانوارها اولویت‌بندی می‌شوند.»

طرح خانه‌های دولتی در کانادا چیست؟

طرح خانه های دولتی در کانادا (Social Housing یا Affordable Housing) یک برنامه حمایتی است که توسط دولت فدرال و استانی این کشور اجرا می‌شود و به افراد کم‌درآمد کمک می‌کند تا بدون نیاز به پرداخت بخش بزرگی از درآمدشان برای اجاره‌خانه، به مسکن آبرومندانه و ارزان دسترسی داشته باشند.

در‌واقع، مسکن دولتی در کانادا نوعی از خانه است که برای پرداخت اجاره‌بهای آن از دولت یا یک سازمان غیر‌انتفاعی، کمک‌هزینه دریافت می‌کنید. هدف طرح‌های خانه های دولتی در کانادا، تامین مسکن ارزان‌ برای افرادی است که با مشکلات مالی مواجه‌اند. آن‌ها می‌توانند از طریق این طرح دولتی در هزینه زندگی در کانادا صرفه‌جویی کنند.

برنامه‌های مسکن مقرون‌به‌صرفه در کانادا با مشارکت شرکت وام و مسکن کانادا (CMHC) مدیریت می‌شوند.

چه افرادی واجد شرایط دریافت خانه‌های دولتی در کانادا هستند؟

شرایط دریافت خانه‌ های دولتی در هر استان متفاوت است. واجد شرایط بودن برای دریافت مسکن دولتی در کانادا به عواملی مختلفی مانند نوع برنامه، استان یا منطقه محل سکونت، شرایط خانوار و وضعیت اقامتی افراد خانواده بستگی دارد. با‌این‌حال، معیارهای عمومی برای واجد شرایط بودن معمولا موارد زیر هستند:

 بسیاری از برنامه‌های مسکن دولتی در کانادا صرفا برای افراد یا خانواده‌های کم‌درآمد هستند. درآمد هر خانوار باید از سطح تعیین‌شده در هر استان کمتر باشد.

شرایط اقامتی لازم در استان‌های مختلف کانادا با هم متفاوت است. در بیشتر موارد، متقاضیان باید شهروند، مقیم دائم (PR) یا پناهنده کانادا بوده یا درخواست PR یا پناهندگی داده باشند. اما در برخی از استان‌ها مانند بریتیش کلمبیا افرادِ دارای استادی پرمیت یا ورک پرمیت طولانی‌مدت نیز می‌توانند اپلای کنند. بهتر است با مرجع استان محل سکونت خود تماس بگیرید.

همچنین، در استان‌های مختلف کانادا ممکن است برنامه‌های خاصی برای خرید خانه در کانادا برای تازه‌واردان وجود داشته باشد.

در برخی از برنامه‌ها،‌ سالمندان، افراد دارای معلولیت، قربانیان خشونت خانگی یا بی‌خانمان‌ها در صف انتظار در اولویت قرار دارند.

متقاضیان باید کلیه شرایط قانونی تعیین‌شده در هر استان مانند داشتن سوابق مالی و مالیاتی، ارائه اسناد درآمد خانوار و شرایط اقامتی هر استان را داشته باشند.

پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع دقیق از واجد شرایط بودن در استان‌های مختلف کانادا، با مرجع ذی‌صلاح استان محل سکونت خود تماس بگیرید.

لیست انتظار برای خانه‌های دولتی در کانادا چیست؟

افرادی که برای دریافت خانه های دولتی در کانادا ثبت‌نام می‌کنند، ابتدا در لیست انتظار قرار می‌گیرند. مدت زمان انتظار برای دریافت این خانه‌ها به عواملی مانند شرایط هر خانوار و استان محل زندگی آن‌ها بستگی دارد و ممکن است تا چندین سال نیز طول بکشد.

مبلغ اجاره‌بهای مسکن دولتی در کانادا چقدر است؟

هزینه اجاره خانه‌ های دولتی کانادا در استان‌های مختلف این کشور متفاوت‌ بوده و یک قیمت واحد برای آن‌ها تصویب نشده است. با‌این‌حال، معمولا مبلغ اجاره‌ای که افراد واجد شرایطِ طرح‌های خانه ارزان و دولتی در کانادا می‌پردازند بر‌اساس درصدی از درآمد آن‌ها تعیین می‌شود. در بسیاری از استان‌ها، خانوارها حدود ۳۰ درصد از درآمد ناخالص خود را به‌عنوان اجاره خانه‌های دولتی پرداخت می‌کنند.

برای مثال، اگر اجاره ماهانه خانه‌ای در بازار آزاد حدود ۲,۶۰۰ تا ۲,۸۰۰ دلار باشد، اجاره ماهانه آن‌ خانه در طرح خانه‌های دولتی حدود ۱,۹۰۰ تا ۲,۰۰۰ دلار خواهد بود.

طرح‌ خانه‌های دولتی در کانادا در استان‌های مختلف

برنامه‌های اجاره یا خرید خانه ارزان در کانادا بسته به استان یا منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، متفاوت‌اند. در ادامه، برنامه‌های اصلی برای تهیه خانه های دولتی در کانادا در استان‌های مختلف را معرفی می‌کنیم و برای ارائه اطلاعات بیشتر، لینک سایت و منابع اصلی این برنامه‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهیم:

طرح‌‌های مسکن دولتی در استان بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا بسته به نیاز متقاضیان چندین برنامه برای اجاره یا خرید مسکن ارزان در کانادا دارد که دو تا از مهم‌ترین آن‌ها برنامه «Affordable Rental Housing» و «Subsidized Housing» هستند.

لیست کامل برنامه‌های خانه های دولتی در کانادا را می‌توانید در وبسایت مرجع BC Housing مشاهده کنید. همچنین،‌ برای یافتن مسکن دولتی متناسب با شرایط خود می‌توانید از فهرست مسکن اجاره‌ای مقرون به‌صرفه در بریتیش کلمبیا استفاده کنید:

طرح مسکن اجاره‌ای ارزان در استان BC برای افرادی است که درآمد کم تا متوسطی دارند. مسکن اجاره‌ای مقرون‌به‌صرفه، مسکنی است که اجاره‌بهای آن برابر یا کمتر از میانگین نرخ اجاره‌ خانه در بازار آزاد بریتیش کلمبیا است.

این نوع از خانه های دولتی در کانادا در استان بریتیش کلمبیا با نام «Affordable Housing» نیز شناخته می‌شوند.

افراد واجد شرایط برنامه Affordable Rental Housing در بریتیش کلمبیا

هر کسی به شرط آنکه حداقل یک سال در این استان زندگی کند، می‌تواند برای طرح Affordable Housing در استان BC درخواست دهد. با‌این‌حال، ممکن است ارائه‌دهندگان این نوع از خانه‌ها الزامات خاصی را مد نظر داشته باشند. برای مثال، ممکن است شرایط زیر نیاز باشد:‌

  • افراد باید قادر باشند به‌صورت مستقل زندگی کنند.
  • به‌صورت قانونی شرایط اقامت در کانادا را داشته باشند.
  • افرادی که منبع درآمد دارند.
  • ممکن است نیاز باشد معرف داشته باشید.
چطور برای دریافت خانه مقرون‌به‌صرفه در بریتیش کلمبیا اقدام کنیم؟

ابتدا به صفحه «فهرست مسکن ارزان و دولتی در بریتیش کلمبیا» که لینک آن بالاتر قرار داده شد، وارد شوید. سپس، مطابق ویدیوی زیر مراحل را تا انتها طی کنید:

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این طرح حتما به صفحه «Affordable Rental Housing» در سایت BC Housing مراجعه کنید.

اگر در بریتیش کلمبیا زندگی می‌کنید، درآمدتان کم است و معیارهای واجد شرایط بودن را دارید، ممکن است بتوانید برای دریافت مسکن یارانه‌ای (Subsidized Housing) در این استان اقدام کنید. کسانی می‌توانند برای مسکن یارانه‌ای در بریتیش کلمبیا درخواست دهند که حتما اقامت دائم خود را دریافت کرده باشند.

هزینه اجاره‌بهای این خانه‌ها متناسب با درآمد افراد بررسی می‌شود و برابر با ۳۰ درصد از کل درآمد ناخالص یک خانوار است. برای مثال، اگر درآمد ناخالص خانواده‌ای ۳۰۰۰ دلار در ماه باشد، هزینه اجاره آن خانواده حدود ۹۰۰ دلار خواهد بود.

چه کسانی واجد شرایط مسکن یارانه‌ای در بریتیش کلمبیا هستند؟
  • خانواده – شامل زن و شوهر و یک فرزند تحت تکفل با شرایط زیر:
    • فرزند زیر ۱۹ سال
    • فرزند زیر ۲۵ سالِ در‌حال تحصیل در یک موسسه آموزشی معتبر
    • فرزند در هر سنی؛ به‌شرط آنکه دچار ناتوانی روحی یا جسمی باشد
  • افراد سالمند: یک فرد مجرد با سن بالاتر از ۵۵ سال یا زوجی که حداقل یکی از آن‌ها بیشتر از ۵۵ سال سن داشته باشد.
  • افراد دارای معلولیت: کسانی که می‌توانند به‌طور مستقل زندگی کنند و مستمری از کار‌افتادگی می‌گیرند یا از نظر مالیات بر درآمد از کار‌افتاده در نظر گرفته می‌شوند.
  • افراد مجرد و زوج‌ها: افراد مجرد یا زوج‌هایی که درآمد پایینی دارند و بی‌خانمان هستند یا در خطر بی‌خانمانی قرار دارند.

نکته:‌

برخی از ارائه‌کنندگان مسکن یارانه‌ای ممکن است شرایط سنی متفاوتی را درخواست کنند.

متقاضی باید اقامت دائم خود را گرفته باشد و هر یک از اعضای خانواده او نیز عضو یکی از دسته‌های زیر باشد:

  • شهروند کانادا
  • فردی که برای دریافت اقامت دائم کانادا پذیرفته شده باشد
  • پناهنده تحت حمایت دولت کانادا
  • فردی که برای پناهندگی درخواست داده است

هیچ‌کدام از متقاضیان نباید تحت حمایت مالی یک سازمان و ارگان خصوصی دیگر باشند.

برای اینکه واجد شرایط مسکن رایانه‌ای در بریتیش کلمبیا باشید، باید درآمدتان از حد مشخص‌شده توسط BC Housing کمتر باشد. این حدِ درآمد در استان بریتیش کلمبیا با نام «Housing Income Limits» یا HILS شناخته می‌شود.

موارد استثنا:

متقاضیانی که درآمدشان از حد HILS بیشتر است، فقط در شرایطی می‌توانند برای این برنامه اپلای کنند که برای واحدهای مسکونی ارزان‌قیمتِ بازار درخواست دهند.
برنامه مسکن اجاره‌ای سالمندان بر‌اساس موقعیت مکانی افراد در استان، محدودیت‌های درآمدی متفاوتی دارد.

  • منطقه Lower Mainland استان – ۵۸۰۰۰ دلار
  • بریتیش کلمبیای جنوبی – ۵۷۰۰۰ دلار
  • جزیره ونکوور – ۵۷۰۰۰ دلار
  • ونکوور شمالی – ۴۷۰۰۰ دلار

برای واجد شرایط بودن برای دریافت خانه های دولتی در کانادا که توسط BC Housing اداره می‌شوند، دارایی خانوار متقاضی باید کمتر از ۱۰۰۰۰۰ دلار باشد. البته سقف دارایی‌های مجاز ممکن است بسته به ارائه‌دهنده خانه متفاوت باشد.

  • افرادی که سابقه اجاره نامطلوب در کانادا دارند
  • افرادی که اطلاعات نادرست یا دروغ ارائه کرده‌اند
  • افرادی که مدارک لازم برای تایید اطلاعاتشان را نداشته باشند
  • افرادی که توانایی پرداخت اجاره‌بهای تعیین‌شده را نداشته باشند
  • افرادی که به ارائه‌کنندگان مسکن یارانه‌ای بدهی دارند
  • افرادی که شرایط اقامتی لازم را نداشته باشند
  • افرادی که قادر به مستقل زندگی کردن با حمایت دولت نیستند
  • افرادی که سابقه فعالیت خشونت‌آمیز یا فعالیت‌های مجرمانه دارند

اگر اقامت دائم خود را گرفته‌اید،‌ برای آشنایی کامل با مدارک لازم، انجام فرآیند درخواست و ثبت‌نام برای دریافت خانه یارانه‌ای در استان بریتیش کلمبیا وارد صفحه «Subsidized Housing» در سایت رسمی BC Housing شوید.

برنامه کمک‌هزینه اجاره خانه ارزان در کانادا به خانواده‌های کم‌درآمد در بریتیش کلمبیا برای پرداخت اجاره‌بهای مسکن کمک‌هزینه ماهانه ارائه می‌دهد.

برای اینکه واجد شرایط این طرح باشید، باید کل درآمد خانواده قبل از مالیات در سالِ قبل ۴۰۰۰۰ دلار یا کمتر باشد و حداقل یک فرزند نیز داشته باشید. افرادی که از این طرح استفاده می‌کنند، باید هر سال برای استفاده مجدد از آن دوباره اپلای کنند.

متقاضیانی که همه شرایط زیر را داشته باشند، ممکن است واجد شرایط دریافت کمک‌هزینه اجاره خانه در بریتیش کلمبیا باشند:

  • همه یا بخشی از درآمد خانوار از یک شغل باشد.
  • درآمد سالانه خانوار قبل از مالیات ۴۰ هزار دلار یا کمتر باشد.
  • حداقل یک فرزند تحت تکفل زیر ۱۹ سال (یا فرزند زیر ۲۵ سال محصل) داشته باشید.
  • دارایی خانواده کمتر از ۱۰۰ هزار دلار باشد.
  • اظهارنامه مالیات بر درآمد سالانه را ارسال کرده باشید.
  • بیش از ۳۰ درصد از درآمد خانوار صرف اجاره خانه شده باشد.
  • قبل از تاریخ درخواست، حداقل ۱۲ ماه کامل را در استان بریتیش کلمبیا زندگی کرده باشید.
  • شرایط اقامتی برای اپلای این برنامه را داشته باشید.
  • متقاضی یا خانواده‌اش بر‌اساس قانون استخدام بریتیش کلمبیا یا قانون
  • استخدام و کمک به افراد دارای معلولیت، کمک‌هزینه دریافت می‌کند.
  • کل درآمد سالانه خانواده قبل از کسر مالیات بیشتر از ۴۰ هزار دلار باشد.
  • دارایی متقاضی بیش از ۱۰۰ هزار دلار باشد.
  • افرادی که در خانه‌های یارانه‌ای و دولتی زندگی می‌کنند.
  • سهام‌دارانی که در مسکن‌های تعاونی زندگی می‌کنند.
  • متقاضی یا یکی از اعضای خانواده‌اش شرایط اقامتی لازم (PR) را ندارند.
  • افرادی که تحت قرارداد اسپانسری خصوصی که هنوز اعتبار دارد به کانادا آمده‌اند.
  • افرادی که یک آشپزخانه یا حمام را با صاحب‌خانه به‌اشتراک گذاشته‌اند.

برای آشنایی با مدارک، مراحل و سایر شرایط ثبت‌نام کمک‌هزینه اجاره خانه در استان بریتیش کلمبیا به صفحه «Rental Assistance Program» مراجعه کنید.

در استان بریتیش کلمبیا طرح‌های اجاره و خرید خانه ارزان در کانادا برای افراد بی‌خانمان، سالمندان، افراد دارای معلولیت یا زنانی که با خشونت خانگی مواجه می‌شوند نیز وجود دارد که می‌توانید شرایط این برنامه‌های حمایتی را در سایت BC Housing بررسی کنید.

طرح‌های مسکن ارزان و دولتی در استان انتاریو

انتاریو متعهد است که تا سال ۲۰۳۱ حداقل ۱.۵ میلیون خانه جدید بسازد. دولت انتاریو برنامه‌های متعددی را برای افراد کم‌درآمد و بی‌خانمان تدارک دیده است که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

مسکن مقرون‌به‌صرفه (Affordable Housing) عموما به فراهم‌سازی مسکن برای خانوارهایی با درآمد اندک یا متوسط اطلاق می‌شود که قیمتی معادل یا کمتر از میانگین قیمت اجاره ملک در منطقه دارد. این طرح برای سازمان‌های غیر‌اتفاعی یا دولتی مشوق‌هایی ایجاد می‌کند که خانه‌های ارزان را برای افراد نیازمند فراهم کنند.

مسکن دولتی (Social Housing) نیز یک طرح حمایتی دولتی است که از طریق آن دولت واحدهای اجاره‌ای کم‌هزینه را برای خانوارهایی با درآمد کم تا متوسط فراهم می‌کند. این طرح گاهی با عنوان «Community Housing» نیز شناخته می‌شود.

طرح مسکن حمایتی (Supportive Housing) به ترکیبی از کمک‌هزینه‌های تهیه مسکن (مثلا کمک‌هزینه اجاره ملک) و خدمات حمایتی (مثلا آموزش مهارت‌های زندگی، مشاوره، پرستاری و غیره) اطلاق می‌شود. این طرح به شهروندان نیازمند انتاریو کمک می‌کند تا بتوانند تا حد ممکن به‌صورت مستقل در این استان زندگی کنند.

برای اینکه واجد شرایط این برنامه‌ها باشید معمولا باید شهروند، پناهنده یا مقیم دائم کانادا باشید.

برنامه‌های مسکن مقرون‌به‌صرفه در انتاریو در مناطق و شهرهای مختلف این استان شرایط متفاوتی دارند. وب‌سایت رسمی انتاریو یک موتور جست‌و‌جوی مفید و کاربردی دارد که از طریق آن می‌توانید ارگان اصلی و متولی مسکن دولتی در شهر خود را پیدا کنید و برای کسب اطلاعات تکمیلی با آن‌ها تماس بگیرید.

صفحه پیدا کردن متولی طرح‌های خانه دولتی در انتاریو: مسکن ارزان و دولتی در انتاریو

طرح‌های مسکن ارزان و دولتی در استان کبک

برنامه‌های مسکن مقرون‌به‌صرفه (Affordable Housing) در استان کبک برای افراد کم‌درآمدی که برای اجاره مسکن به کمک نیاز دارند، در دسترس‌اند. برنامه‌های Rent Supplement Program و Low-rental housing طرح‌هایی هستند که متقاضیان می‌توانند برای آن‌ها اقدام کنند.

مسکن یارانه‌ای در استان کبک به خانواده‌های کم‌درآمد این امکان را می‌دهد که معادل ۲۵ درصد از درآمد ماهیانه خود را برای اجاره ملک بپردازند.

برای اینکه واجد شرایط دریافت خانه های دولتی در کانادا در استان کبک باشید، باید شهروند یا مقیم دائم کانادا باشید و در استان کبک زندگی کنید. همچنین باید حداقل یک سال در منطقه مورد‌نظر زندگی کرده باشید. افرادی که شرایط خاصی مثل مواجه با خشونت خانگی دارند، در اولویت قرار می‌گیرند.

برای آشنایی با همه برنامه‌ها مسکن دولتی و یارانه‌ای در استان کبک به سایت رسمی «آژانس مسکن کبک» مراجعه کنید.

دولت آلبرتا برای فراهم کردن مسکن ارزان و مقرون‌به‌صرفه برای شهروندان کم‌درآمد، طرح‌های حمایتی با نام Affordable Housing Programs را تدارک دیده است.

چه افرادی واجد شرایط برنامه‌های Affordable Housing در آلبرتا هستند؟
  • افرادی که درآمدشان از حد تعیین‌شده برای هر شهر در استان آلبرتا کمتر باشد (برای مثال، کمتر از ۳۷‌هزار دلار در شهر ادمونتون)
  • شهروند، مقیم دائم کانادا یا پناهنده باشند؛ یا برای دریافت PR یا پناهندگی درخواستشان را ارائه کرده باشند.

برنامه‌های خانه ارزان در کانادا (Affordable Housing) در استان آلبرتا برای کمک به شهروندان عبارت‌اند از:

برنامه Community Housing در استان آلبرتا به خانواده‌ها و افراد کم‌درآمدی که توانایی اجاره‌بهای مسکن در این استان را ندارند، یارانه اجاره مسکن ارائه می‌کند. در این طرح اجاره خانه که شامل هزینه‌های گرمایش، آب و فاضلاب است، بر‌اساس ۳۰ درصد از کل درآمد سالانه یک خانوار (خانوار غیر‌سالمند) محاسبه می‌شود.

برنامه «The Seniors Self-contained Housing program»، خانه‌هایی به سبک آپارتمانی را برای سالمندانی که توانایی زندگی مستقل دارند، فراهم می‌کند. متقاضیان این طرح باید ۶۵ سال یا بیشتر سن داشته باشند. اجاره‌بهای این خانه‌ها که شامل هزینه‌های گرمایش، آب و فاضلاب است، بر‌اساس ۳۰ درصد درآمد خانوار است.

برنامه The Seniors Lodge program، برای سالمندان آلبرتا اتاق، غذا، خدمات خانه‌داری و فرصت‌های تفریحی فراهم می‌کند. برخی از موسسات اجتماعی در ارائه این امکانات و خدمات به دولت کمک می‌کنند. متقاضیان باید ۶۵ سال یا بیشتر سن داشته باشند. همچنین، صرف‌نظر از نرخ اقامت، هر ساکن باید حداقل ۳۵۷ دلار درآمد قابل‌تصرف ماهانه داشته باشد.

افراد دارای معلولیت فیزیکی یا ذهنی، قربانیان خشونت خانگی یا هر گروه دیگری از افراد که نیازهای ویژه‌ای داشته باشند،‌ می‌توانند برای طرح «Special Needs Housing» در آلبرتا اقدام کنند. در این طرح ممکن است خدمات حمایتی نیز برای این افراد در نظر گرفته شوند.

برای آشنایی کامل با برنامه‌های خانه ارزان در کانادا در استان آلبرتا و نحوه اپلای برای آن‌ها، به صفحه «برنامه‌های خانه ارزان در آلبرتا» در سایت رسمی دولت آلبرتا مراجعه کنید.

مانیتوبا طیف گسترده‌ای از خانه های دولتی در کانادا و مسکن یارانه‌ای را برای کمک به افراد کم‌درآمد در سراسر این استان ارائه می‌کند. دولت این استان برای فراهم‌سازی مسکن ارزان در کانادا با سازمان‌های اجتماعی و خصوصی متعددی همکاری دارد و طرح‌هایی را با نام Rental Housing and Support طراحی کرده است:

برنامه Rental Housing and Supports

دولت استانی مانیتوبا فرصت‌هایی را برای اجاره مسکن یارانه‌ای در املاک دولتی و املاک سازمان‌های غیر‌انتفاعی فراهم می‌کند. برنامه‌های مسکن یارانه‌ای دولتی در این استان عبارت‌اند از:

برنامه Social Housing Rental یا SHRP،‌ اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین برنامه ارائه‌شده توسط دولت استانی مانیتوبا‌ست. این برنامه برای شهروندان کم‌درآمد مانیتوبا که بیشترین نیاز را دارند، مسکن یارانه‌ای و ارزان فراهم می‌کند.

در این طرح طیف وسیعی از خانه‌ها از‌جمله آپارتمان‌ها و خانه‌های ویلایی شهری برای افراد نیازمند فراهم می‌شوند. هزینه اجاره این خانه‌ها از بازار آزاد کم‌تر است و بر‌اساس درصدی از درآمد افراد مشخص می‌شود.

چه افرادی واجد شرایط ثبت‌نام مسکن یارانه‌ای در مانیتوبا هستند؟
  • افرادی که تهیه مسکن نیاز اصلی آن‌ها باشد.
  • شهروند، مقیم دائم کانادا، پناهنده یا دارای وضعیت قانونی برای زندگی و کار در کانادا باشند.
    • با توجه به جمله بالا، امکان دریافت خانه یارانه‌ای برای افراد دارای ورک پرمیت و استادی پرمیت نیز وجود دارد. با‌این‌حال، حتما برای اطلاع از واجد شرایط بودن خود با مقامات استانی تماس بگیرید.
  • جزء افراد کم‌درآمد در استان مانیتوبا محسوب شوند.

طرح «The Social Housing Assisted» یک برنامه جدید حمایتی برای سالمندان بالای ۶۰ سال است که خدماتی شامل محل اقامت (سوئیت‌های اقامتی)، غذا، نظافت منزل و برخی از فعالیت‌های اجتماعی را برای این افراد فراهم می‌کند.

برنامه «Affordable Housing Rental Program» ویژه خانوارهای کم‌درآمدی است که متوسط درآمد سالانه آن‌ها از میزان تعیین‌شده در این برنامه کمتر باشد. این میزان در سال ۲۰۲۴ مبلغ ۶۷۹۰۰ دلار برای خانواده بدون فرزند و مبلغ ۹۰۵۰۰ دلار برای خانواده‌های دارای فرزند است.

متقاضی این طرح اجاره‌بهایی معادل با متوسط اجاره‌ها در بازار آزاد پرداخت خواهد کرد.

برای آشنایی کامل با طرح‌های خانه های دولتی در کانادا در استان مانیتوبا و نحوه اپلای هرکدام از آن‌ها، به صفحه «خانه دولتی در مانیتوبا» وارد شوید.

افراد کم‌درآمدی که در استان نیوبرانزویک کانادا به خانه مقرون‌به‌صرفه و ایمن نیاز دارند، می‌توانند از طرح‌های خانه های دولتی در کانادا در این استان تحت عنوان Affordable Housing استفاده کنند. معمولا در این طرح‌ها مبلغ اجاره خانه معادل ۳۰ درصد از درآمد تعدیل‌شده هر خانوار در نظر گرفته می‌شود.

در سایت رسمی استان نیوبرانزویک شما می‌توانید فهرستی از تعداد زیادی از برنامه‌های مسکن ارزان و دولتی در کانادا را بیابید. در‌واقع، در این استان حدود ۱۹ برنامه برای کمک به اجاره خانه برای افراد و خانوار‌های کم‌درآمد، بد‌سرپرست و بی‌خانمان وجود دارند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

سازمان توسعه اجتماعی نیوبرانزویک برای افراد و خانواده‌های کم‌درآمد در این استان واحدهای اجاره‌ای دولتی (در سراسر استان) در نظر گرفته است. افراد واجد شرایط می‌توانند برای دریافت یکی از این واحدها اقدام کنند.

سازمان توسعه اجتماعی نیوبرانزویک برای فراهم‌سازی واحدهای مسکونی یارانه‌ای با برخی از مالکان خصوصی استان قراردادهایی امضا کرده است. این برنامه در‌واقع تفاوت اجاره‌ پرداختی توسط متقاضی و ارزش اجاره ملک در بازار آزاد را به مالکان خصوصی پرداخت می‌کند.

این برنامه به افراد دارای معلولیت کمک می‌کند که مسکن مناسب برای رفع کلیه نیازهای خود را پیدا کنند.

به‌طور‌کلی مستاجران واجد شرایط برنامه‌های خانه یارانه‌ای و دولتی در نیوبرانزویک اجاره‌بهایی معادل ۳۰ درصد از درآمد تعدیل‌شده خانوار خود را پرداخت خواهند کرد. افرادی که درآمد خانوار‌شان کمتر از میانگین درآمد استان باشد (در‌حال حاضر کمتر از ۳۳ هزار دلار در سال برای یک فرد یا زوج جوان)، ممکن است واجد شرایط این برنامه‌ها باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طرح‌های خانه ارزان در کانادا در استان نیوبرانزویک می‌توانید به سایت رسمی «خانه‌های دولتی در نیوبرانزویک» مراجعه کنید.

در استان نیوفاندلند و لابرادور برنامه‌های خانه های دولتی در کانادا توسط شرکت مسکن نیوفاندلند و لابرادور (NLHC) اداره می‌شوند. اینجا به بررسی جنبه‌های کلیدی مسکن دولتی در این استان می‌پردازیم:

برنامه مسکن اجاره‌ای، طرح اصلی برای تامین مسکن یارانه‌ای و ارزان در سراسر استان برای افراد کم‌درآمد است. در‌صورت داشتن یکی از شرایط زیر می‌توان به مسکن اجاره‌ای مقرون‌به‌صرفه دسترسی داشت:

  • کل درآمد خانوار متقاضی در سطوح درآمدی مشخصی قرار داشته باشد.
  • مسکن فعلی‌تان مناسب است؛ اما بیش از ۳۰٪ از کل درآمد خانوار خود را بابت اجاره مسکن پرداخت می‌کنید.
  • مسکن فعلی شما مناسب نیست و کمتر از ۳۰٪ از کل درآمد خانوار خود را برای اجاره ملک پرداخت می‌کنید؛ با‌این‌حال، مسکن مناسب در منطقه شما ۳۰٪ یا بیشتر از کل درآمد خانوار‌تان هزینه خواهد داشت.

اجاره‌بهای پرداختی مستاجران در این طرح بر‌اساس درآمد آن‌ها تعیین می‌شود و معمولا معادل ۲۵ درصد از کل درآمد خالص ماهانه آن‌ها خواهد بود. افرادی که با حالت شهروندی، PR، پناهندگی یا ورک پرمیت در این استان زندگی می‌کنند، در‌صورت داشتن شرایط بالا می‌توانند برای مسکن اجاره‌ای ارزان درخواست دهند.

پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه بدانید واجد شرایط این برنامه‌ها هستید یا خیر، حتما با مرجع استان ارتباط برقرار کنید.

برای کسب اطلاعات کامل و ثبت‌نام برای مسکن ارزان در نیوفاندلند و لابرادور به سایت رسمی شرکت مسکن نیوفاندلند و لابرادور (NLHC) مراجعه کنید.

برنامه‌های مسکن دولتی و‌ مقرون‌به‌صرفه در منطقه Northwest Territories بسیار متنوع‌اند و طیف وسیعی از طرح‌های اجاره و مالکیت خانه، کمک‌ به افراد بی‌خانمان و افراد بد‌سرپرست را در بر می‌گیرند.

در مناطق شمال‌غربی کانادا (NWT)، خانه‌های دولتی توسط شرکت مسکن نورث‌وست تریتوریز (NWHC) که یک سازمان دولتی است، مدیریت می‌شوند.

برنامه اصلی در مناطق شمال غربی کانادا، طرح Public Housing Program است که واحد‌های مسکونی اجاره‌ای یارانه‌ای را با نرخ کمتر از نرخ بازار آزاد به متقاضیان ارائه می‌دهد. مبلغ اجاره‌ای که متقاضیان این طرح پرداخت می‌کنند بر‌اساس درآمد هر خانوار تعیین خواهد شد. هیچ خانواده‌ای کمتر از ۷۰ دلار در ماه یا بیشتر از ۱۶۲۵ دلار در ماه پرداخت نخواهد کرد.

چه افرادی واجد شرایط برنامه مسکن دولتی در نورث‌وست تریتوریز هستند؟
  • افراد کم‌درآمدی که دستمزد ماهانه آن‌ها کمتر از میانگین درآمد در منطقه باشد.
  • افراد بالای ۱۹ سال
  • افرادی که از لحاظ اقامتی واجد شرایط باشند (شهروندان، دارندگان اقامت دائم، پناهندگان و افرادی که وضعیت مهاجرتی قانونی دارند)

برای آشنایی کامل با شرایط مسکن دولتی در نورث‌وست تریتوریز و نحوه ثبت‌نام این طرح وارد سایت رسمی «خانه دولتی در نورث‌وست تریتوریز» شوید.

خانه های دولتی در کانادا در استان نوا اسکوشیا نیز برای طیف وسیعی از افراد از‌جمله افراد کم‌درآمد، سالمندان و افراد دارای معلولیت در دسترس هستند. واحدهای مسکونی دولتی در نوا اسکوشیا توسط دولت اداره می‌شوند و اجاره‌بهای آن‌ها از نرخ اجاره خانه در بازار آزاد کمتر است. مسئولیت اجرای این طرح‌ها در نوا اسکوشیا بر‌عهده سازمان دولتی «Nova Scotia Housing» است.

از‌جمله طرح‌های تهیه خانه ارزان در کانادا در استان نوا اسکوشیا می‌توان به دو برنامه «Public Housing Program» و «Community Housing Program» اشاره کرد که در آن‌ها اجاره‌بهای خانه‌ها بر‌اساس درآمد خانوار تعیین می‌شوند و معمولا معادل ۳۰٪ از درآمد ناخالص ماهیانه افراد هستند.

برای اینکه واجد شرایط دریافت مسکن ارزان در نوا اسکوشیا باشید، باید درآمدتان از حد نصاب تعیین‌شده برای هر منطقه در استان کمتر و شرایط اقامتی شما نیز شهروند، مقیم دائم یا پناهنده باشد یا وضعیت اقامت قانونی داشته باشید.

برای آشنایی با برنامه‌های مسکن ارزان و دولتی در استان نوا اسکوشیا وارد صفحه «خانه‌های دولتی در نوا اسکوشیا» در سایت رسمی این استان شوید.

برنامه مسکن مقرون‌به‌صرفه در منطقه نوناووت به افراد و خانواده‌های کم‌درآمد کمک می‌کند تا مسکن ارزان و مناسب تهیه کنند. این برنامه توسط شرکت مسکن نوناووت (NHC) مدیریت می‌شود. هزینه واحدهای مسکونی دولتی در نوناووت نیز بر‌اساس میزان درآمد هر خانواده مشخص می‌شود و معمولا به‌صورت زیر است:

  • حداقل اجاره‌بها معادل ۶۰ دلار در ماه برای افرادی که درآمد سالانه آن‌ها کمتر از ۳۳۲۸۰ دلار است.
  • اجاره‌بها معادل ۲۰٪ از درآمد سالانه برای افرادی که درآمدشان بین ۳۳۲۸۰ تا ۴۰۰۰۰ دلار است.
  • اجاره‌بها معادل ۲۵٪ از درآمد سالانه برای افرادی که درآمدشان بین ۴۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ دلار در سال است.
  • اجاره‌بها معادل ۳۰٪ درآمد سالانه برای افرادی که بیش از ۸۰ هزار دلار در سال درآمد دارند.

برای واجد شرایط این برنامه بودن باید معیارهای خاصی را در رابطه با سن، شرایط اقامتی، سطح درآمد و عوامل دیگر رعایت کنید.
برای واجد شرایط بودن، معمولا باید شهروند کانادا، مقیم دائم یا پناهنده باشید یا وضعیت مهاجرت قانونی داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مسکن ارزان و دولتی در منطقه نوناووت کانادا، وارد سایت «Nunavut housing» شوید.

شرکت مسکن جزیره پرنس ادوارد (PEIHC) متولی اصلی ارائه مسکن دولتی در این استان است. این شرکت دولتی طرح‌های متعددی را برای حمایت از افراد و خانواده‌های کم‌درآمد برای تهیه مسکن ایجاد کرده است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

PEIHC واحدهای اجاره‌ای مستقلی را با نرخ‌های یارانه‌ای برای خانوارهای واجد شرایط و کم‌درآمد ارائه می‌دهد. اجاره این واحدها معمولا ۲۵ تا ۳۰٪ از درآمد ماهیانه هر خانوار در نظر گرفته می‌شود.

این برنامه به خانواده‌های نیازمند کمک‌هزینه اجاره خانه اهدا می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد که با نرخ‌های کاهش‌یافته از مالکان خصوصی خانه اجاره کنند.

افرادی که درآمد سالیانه خانوار آن‌ها کمتر از حد تعیین‌شده توسط PEIHC کمتر باشد، امکان ثبت‌نام برای خانه ارزان در کانادا در این استان را دارند. این حد بسته به مکان، اندازه خانوار و نوع ملک متفاوت خواهد بود.

همچنین، معمولا باید شهروند، مقیم دائم یا مدعی پناهندگی در کانادا باشید یا وضعیت مهاجرتی قانونی داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مسکن ارزان و دولتی در جزیره پرنس ادوارد وارد صفحه «خانه‌های دولتی در جزیره پرنس ادوارد» در سایت رسمی این استان شوید.

در ساسکاچوان برنامه‌های مسکن دولتی توسط شرکت مسکن ساکاچوان (SHC) و برخی از سازمان‌های غیر‌دولتی محلی ارائه می‌شوند. در این استان طرح‌های حمایتی متعددی برای افراد کم‌درآمد، سالمندان و افراد دارای معلولیت وجود دارند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

طرح مسکن دولتی، واحدهای مسکونی ایمن و مقرون‌به‌صرفه‌ای را برای خانوارها یا سالمندان کم‌درآمد و افراد دارای معلولیت فراهم می‌کند. مبلغ اجاره این واحدها با توجه به میزان درآمد هر خانوار تعیین می‌شود و معادل ۳۰ درصد از درآمد از هر خانواده است.

افراد و خانواده‌ها در‌صورتی واجد شرایط برنامه مسکن دولتی در ساسکاچوان هستند که از نظر قانونی اجازه حضور در کانادا را داشته باشند و درآمد و دارایی‌هایشان نیز از حد معینی کمتر باشد.

برای آشنایی با همه برنامه‌های مسکن دولتی و ارزان در ساسکاچوان به سایت رسمی استان ساسکاچوان مراجعه کنید.

برنامه حمایتی «Rent-Geared-to-Income program» در منطقه یوکان برای افرادی که به مسکن ارزان در کانادا نیاز دارند، کمک‌هزینه پرداخت می‌کند. افراد واجد شرایط این برنامه فقط ۲۵ درصد از درآمد ناخالص ماهیانه خانوار خود را برای اجاره ملک پرداخت خواهند کرد.

برای اینکه واجد شرایط مسکن یارانه‌ای در یوکان باشید، باید شهروند کانادا، مقیم دائم یا پناهنده این کشور بوده و حداقل یک سال قبل از اپلای در این منطقه زندگی کرده باشید. درآمدتان نیز باید از میانگین درآمد در این منطقه کمتر باشد.

برای آشنایی با مدارک و شرایط مسکن ارزان در کانادا در منطقه یوکان و ثبت‌نام برای این طرح به صفحه خانه دولتی در استان یوکان مراجعه کنید.

نظر شهروندان کانادا درباره مسکن دولتی در کانادا

خانه های دولتی در کانادا تجربه استیون

«مسکن دولتی معمولا توسط سازمان‌های شهرداری اداره می‌شود. اینجا در تورنتو، شرکت «Toronto Community Housing Corporation» که بزرگ‌ترین ملاک شهر است،‌ مسکن دولتی را اداره می‌کند. این شرکت، ساختمان‌های بزرگ و کوچکی در سراسر شهر دارد که هم با نرخ اصلی بازار ارائه می‌شوند و هم واحدهای مسکونی یارانه‌ای را ارائه می‌دهند.

از آنجایی‌ که تقاضا برای مسکن دولتی در تورنتو از عرضه آن بیشتر است، این شهر همچنین به مالکان خصوصی نیز یارانه پرداخت می‌کند. برنامه‌های دیگری نیز وجود دارند. به‌عنوان مثال، تعاونی مسکن من واحدهایی با نرخ اجاره متناسب با درآمد هر خانوار ارائه می‌کند که توسط یارانه‌های دولت فدرال ارائه شده و توسط یک آژانس استانی اداره می‌شوند.

یکی از مشکلات منطقه تورنتو بزرگ این است که هر یک از شهرداری‌های شهرهای حومه‌ای، آژانس مسکن مخصوص به خود را دارند که بودجه آن‌ها توسط هر شهرداری تامین می‌شود، اما در مجموع هیچ کدام از آن‌ها به اندازه شهر تورنتو منابع ندارند.

شرکت مسکن دولتی تورنتو بر ۵۸ هزار واحد مسکونی خود برای شهری با جمعیت ۲.۷ میلیون نفر نظارت دارد. سازمان «Housing York Inc» که کلیه شهرداری‌های منطقه یورک را پوشش می‌دهد، فقط ۲۸۰۰ واحد مسکونی برای منطقه‌ای با جمعیت ۱.۱ میلیون نفر دارد.»

خانه های دولتی در کانادا تجربه استفان

«مسکن یارانه‌ای توسط دولت‌های منطقه‌ای و شهری ارائه می‌شوند. هر کدام از ارائه‌کنندگان این خانه‌ها یک لیست انتظار برای دسته‌‌های مختلف مسکن (مثلا سالمندان، خانواده‌ها، همسرانی که مورد آزار قرار گرفته‌اند و غیره) دارند. لیست انتظار در جوامع بزرگ‌تر بسیار طولانی است. در منطقه Peel لیست انتظار برای خانوارها ممکن است ۱۰ سال یا بیشتر باشد. تعدادی شرکت مسکن غیر‌انتفاعی نیز وجود دارند که فکر می‌کنم لیست انتظار مخصوص به خود را دارند. لیست انتظار این شرکت‌ها نیز خیلی طولانی است.»

تجربه جاشوا خانه های دولتی در کانادا

«تقاضای زیادی برای گرفتن مسکن یارانه‌ای وجود دارد که لیست انتظار طولانی برای دسترسی دارند. البته لیست انتظار بیشتر برای افرادی است که مسکن دارند؛ اما دنبال خانه بهتری هستند. وقتی مردم خانه های دولتی در کانادا را دریافت می‌کنند، دیگر از آن‌ها خواسته نمی‌شود که این خانه‌ها ترک کنند؛ حتی اگر بتوانند مسکن بهتری تهیه کنند.»

قیمت خانه ارزان در کانادا چقدر است؟

در این بخش میانگین قیمت خرید خانه در استان‌های مختلف کانادا را در فوریه ۲۰۲۴ بررسی می‌کنیم:

استان / منطقهمیانگین قیمت خرید خانه
بریتیش کلمبیا۹۸۷,۷۹۸ دلار
آلبرتا۴۸۲,۱۹۴ دلار
ساسکاچوان۳۰۶,۰۶۷ دلار
مانیتوبا۳۴۶,۶۱۵ دلار
انتاریو۸۷۳,۲۰۷ دلار
نوا اسکوشیا۴۲۳,۶۶۴ دلار
نیوبرانزویک۳۱۰,۳۴۳ دلار
جزیره پرنس ادوارد۳۶۱,۸۰۰ دلار
نیوفاندلند و لابرادور۳۱۰,۲۸۱ دلار
کبک۴۷۹,۴۹۵ دلار
نورث‌وست تریتوریز۴۲۲,۷۸۷ دلار
نوناووت۵۵۰,۰۰۰ دلار
یوکان۵۹۰,۰۰۰ دلار

با توجه به آمار بالا، استان‌های ساسکاچوان، نیوفاندلند و لابرادور و نیوبرانزویک ارزان‌ترین استان‌های کانادا برای خرید خانه هستند. استان‌های بریتیش کلمبیا و انتاریو نیز گران‌ترین مناطق برای خرید خانه محسوب می‌شوند.

ارزانترین خانه در کانادا کدام نوع خانه است؟

خانه‌های پیش‌ساخته، واحدهای آپارتمانی و کاندوها ارزان‌ترین انواع خانه در کانادا محسوب می‌شوند.

جدول میانگین هزینه خرید انواع خانه در کانادا:

نوع خانه میانگین هزینه
خانه‌های Detached ۶۵۷,۱۴۵ دلار
خانه‌های Semi-Detached ۶۶۰,۰۰۰ دلار
خانه‌های Bungalow ۶۵۷,۱۴۵ دلار
کاندوها (Condo) ۵۴۱,۵۰۰ دلار
آپارتمان (Apartment) ۵۲۷,۶۰۰ دلار
خانه‌های Townhome ۶۶۰,۰۰۰ دلار
خانه‌های پیش‌ساخته (Manufactured homes) ۲۷۰,۰۰۰ دلار

نکات مهم برای اجاره و خرید خانه ارزان در کانادا

درباره قیمت خانه در محله‌های مختلف تحقیق کنید

قیمت اجاره و خرید خانه در محله‌های مختلف هر شهر متفاوت است. قیمت خانه ارزان در کانادا در محله‌های مختلف را با هم مقایسه کنید و به‌دنبال محله‌ای ارزان اما مناسب بگردید.

حومه‌ها و شهرهای کوچک را نیز در نظر بگیرید

قیمت مسکن در حومه‌ها یا شهرهای کوچک در مقایسه با شهرهای بزرگی مثل تورنتو و ونکوور بسیار کمتر است. شما می‌توانید برای اجاره یا خرید خانه ارزان در اطراف شهرهای بزرگ یا شهرهای کوچک‌تر اقدام کنید.

از اپلیکیشن‌ها و سایت‌های خانه‌یابی استفاده کنید

سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی مانند Realtor.ca ،Zillow و Kijiji می‌توانند برای خرید خانه ارزان در کانادا بسیار مفید باشند. از این اپ‌ها برای یافتن ارزان‌ترین خانه در کانادا اقدام کنید.

مذاکره کنید

از مذاکره نترسید! به‌خصوص اگر به‌دنبال اجاره خانه در کانادا هستید. مالکانی که ملکشان برای مدت طولانی بدون مستاجر مانده، ممکن است مایل به کاهش هزینه اجاره‌بها باشند.

هم‌خانه پیدا کنید

برای کاهش هزینه‌های خود می‌توانید به‌دنبال هم‌خانه باشید و یک اتاق یا خانه را با یک یا چند دیگر شریک شوید. این کار به‌خصوص برای دانشجویان فواید متعددی دارد.

خانه های دولتی در کانادا را بررسی کنید

بررسی کنید که آیا واجد شرایط دریافت کمک‌هزینه یا خانه های دولتی در کانادا هستید یا خیر. برای این کار با سازمان‌های دولتی استان خود تماس بگیرید.

گزینه‌های مختلف مسکن در کانادا را بررسی کنید

در کانادا انواع مختلفی از خانه‌ها مانند خانه‌های detached ،Townhouse، کاندوها (Condos) و بسیاری خانه‌های دیگر هستند که قیمت‌های مختلفی دارند. شما می‌توانید به‌دنبال ارزان‌ترین نوع خانه در کانادا باشید.

خانه‌های Fixer-upper را در نظر بگیرید

خانه‌های Fixer-upper، املاکی هستند که نیاز به برخی از تعمیرات دارند. این خانه‌ها معمولا قیمت کمتری نسبت به خانه‌های معمولی و نو‌ساز دارند.

خانه های دولتی در کانادا؛ راهکاری برای کاهش هزینه‌های زندگی

در این مقاله شرایط دریافت خانه های دولتی در کانادا را بررسی کردیم و وب‌سایت‌های مربوط به خانه‌ های دولتی در هر استان کانادا را معرفی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به این سایت‌ها،‌ شرایط دریافت خانه‌ های دولتی را بررسی کنید و با مراجع مربوطه در هر استان تماس بگیرید تا متوجه شوید که واجد شرایط هستید یا خیر.

اگر در یافتن خانه ارزان در کانادا و پرداخت اجاره‌بهای خود مشکل دارید، تنها نیستید؛ برخی از شهروندان کانادا نیز با این چالش مواجه‌اند. خانه‌های یارانه‌ای و دولتی می‌توانند راه‌حل مناسبی برای افرادی باشند که از پس هزینه‌های زندگی خود در کانادا بر نمی‌آیند.

در‌صورتی‌که هنوز درباره اجاره یا خرید خانه ارزان در کانادا سوالی دارید، می‌توانید سوالتان را زیر همین مقاله در کامنت از ما بپرسید. کارشناسان ویزا موندیال پاسخ شما عزیزان را ارائه خواهند کرد.

سوالات متداول

مُهرهای ورود و خروج ۱۰ سال گذشته برای سفر به خارج از کشور در پاسپورت‌های قبلی‌ و همچنین ویزاهای قبلی‌تان؛ همین‌طور استادی پرمیت‌ یا ورک پرمیت که شامل مدت اقامت شما خارج از وطن‌تان باشد.

زمان انتظار برای دریافت خانه‌ های دولتی در کانادا به شرایط خانواده و استان محل زندگی بستگی دارد. در انتاریو، زمان انتظار معمولا بین ۷ تا ۱۰ سال است.

بر‌اساس اعلام شرکت وام و مسکن کانادا (CMHC)، مسکنی در کانادا مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود که یک خانواده کمتر از ۳۰ درصد از درآمد قبل از مالیات خود را برای آن هزینه کند.

محدوده قیمت اجاره یک آپارتمان ارزان در تورنتو بین ۱۵۸۹ تا ۲۸۰۰ دلار است.

بسته به نوع خانه، قیمت خرید خانه در ونکوور از ۳۰۰ هزار دلار آغاز می‌شود.

سایت Realtor.ca پربازدید‌ترین سایت خرید خانه در کانادا در ماه مارس ۲۰۲۴ معرفی شده است.

در‌حال‌حاضر، میانگین هزینه اجاره خانه در کانادا ۲۱۹۳ دلار در ماه است که نسبت به سال قبل حدود ۱۰ درصد افزایش دارد.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

من امیرعباس هستم. اینجا در ویزا موندیال به‌عنوان کارشناس محتوا فعالیت می‌کنم. در سال ۹۷ مدرک کارشناسی‌ارشد خودم رو در رشته مدیریت بازاریابی گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی گرفتم و بیش از ۵ ساله که در حوزه بازاریابی محتوایی کار می‌کنم. با ترکیب دانش خودم در حوزه‌های گردشگری و مهاجرت و تخصصم در حوزه محتوا، تلاش می‌کنم تا اطلاعاتی موثق و کاربردی درباره مهاجرت به کانادا در اختیار شما قرار بدم.

راستی تو روزهای تعطیل می‌تونید من رو تو کوه، جنگل، کویر، لب دریا و کلا توی طبیعت پیدا کنید.

مرتضی هماپور

مقالات وبسایت ویزا موندیال توسط مشاور رسمی مهاجرت کانادا (RCIC)، مرتضی هماپور، بررسی و تایید می‌شوند. ما همواره در تلاشیم تا اطلاعاتی دقیق، به‌روز و قابل اعتماد در زمینه مهاجرت را در اختیار شما قرار دهیم.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها