ویزا موندیال - visa mondial
Search
Close this search box.

شفق قطبی در کانادا؛ به تماشای جادوی بانوی سبز کانادا بنشینید!

شفق قطبی در کانادا

به‌حق نام بانوی سبز (Green Lady) را روی شفق قطبی در کانادا گذاشته‌اند! چرا که این پدیده آسمانی هم جذاب و دل‌رباست، هم همیشه در حال رقص است و هم به‌سختی می‌توان آن را به‌دست آورد و تماشا کرد!

کانادا به‌عنوان یکی از شمالی‌ترین کشورهای دنیا، بهترین مکان برای تماشای شفق قطبی محسوب می‌شود. به‌طوری که در فصل زمستان در برخی از مناطق این کشور مانند شهر یلونایف، می‌توان این پدیده را تا ۲۴۰ بار در سال مشاهده کرد.

در این مقاله قصد داریم در کنار یکدیگر به تماشای شفق قطبی کانادا بنشینیم؛ بهترین مناطق کانادا و مناسب‌ترین زمان برای مشاهده این پدیده آسمانی را معرفی کرده و نکاتی مهم را برای تجربه سفری به‌یاد‌ماندنی به کانادا برای تماشای شفق قطبی بازگو کنیم.

فهرست مطالب

شفق قطبی چیست؟

شفق قطبی «Aurora borealis» که معمولا با نام نورهای شمالی «Northern Lights» نیز شناخته می‌شود، نمایشی خیره‌کننده از نورهای طبیعی در آسمان شب است که عمدتا در مناطقی با عرض جغرافیایی بالا (نزدیکی قطب‌ها) اتفاق می‌افتد.

شفق‌های قطبی الگوهای متحرکی از نورهای درخشان را به‌نمایش می‌گذارند که به‌صورت پرتوها، اَشکال مارپیچ یا سوسوهای نوری، کل یا بخشی از آسمان شب را می‌پوشانند.

شفق قطبی چگونه تشکیل می‌شود؟

شفق قطبی در کانادا زمانی اتفاق می‌افتد که ذرات باردار الکتریکی خورشید توسط بادهای خورشیدی وارد جو زمین شده و با گازهای جو زمین مانند اکسیژن و نیتروژن برخورد می‌کنند. برخورد این ذرات با اکسیژن رنگ سبز و اصابت آن‌ها با نیتروژن رنگ آبی را ایجاد می‌کند.

با اینکه سبز رایج‌ترین رنگ شفق قطبی در کاناداست، اما این پدیده آسمانی به رنگ‌های دیگری مانند قرمز، زرد و نارنجی نیز دیده شده‌ است. وقتی خورشید در فعال‌ترین حالت خود باشد، احتمال تماشای جادوی نورهای شمالی در کانادا نیز افزایش می‌یابد.

بهترین زمان برای تماشای شفق قطبی کانادا چه موقع است؟

بهترین زمان برای تماشای شفق قطبی در کانادا فصل زمستان به‌ویژه از اواخر ماه سپتامبر تا اوایل ماه مارس است. از نظر ساعتی نیز نیمه‌شب،‌ یعنی از حوالی ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد بهترین زمان برای مشاهده نورهای شمالی محسوب می‌شود.

از نظر فنی، شفق قطبی در همه طول سال فعال است؛ اما ممکن است همیشه نتوانید این پدیده را ببینید. در طول ماه‌های زمستان، شب‌ها طولانی‌‌تر، آلودگی نوری کمتر و آسمان صاف‌تر از سایر فصول است؛ بنابراین احتمال وقوع شفق قطبی در روزهای بیشتری از سال وجود دارد.

هر ساله گردشگران متعددی در زمستان برای رصد شفق قطبی و تجربه فعالیت‌های تفریحی دیگری مانند ماهی‌گیری روی یخ، اسکی روی یخ، سورتمه‌سواری با سگ‌ها یا صرفا لذت بردن از یک شیر کاکائوی داغ در یک اقامتگاه جنگلی، برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام می‌کنند.

پاییز دومین فصل مناسب برای دیدن شفق قطبی در کانادا بعد از زمستان است. با کوتاه شدن روزها و تاریکی شب‌ها،‌ نورهای شمالی دوباره جادوی خود را آغاز می کنند. در این فصل، جنگل‌های کانادا به رنگ‌های نارنجی و قرمز در می‌آیند و مناظر چشم‌نواز و جذابی را ایجاد می‌کنند.

با شروع فصل بهار و گرم‌تر شدن هوا نیز شانس تماشای شفق قطبی در مناطق شمالی کانادا وجود دارد. این فصل زمان مناسبی برای علاقه‌مندان به حیات‌وحش نیز محسوب می‌شود. در بهار، تورهای ترکیبی رصد شفق قطبی و تماشای حیات‌وحش و حتی پرندگان مهاجر کانادا برگزار می‌شوند.

در تابستان شانس دیدن نورهای شمالی به حداقل می‌رسد؛ اما هم‌چنان در برخی از مناطق شمالی کانادا غیر‌ممکن نیست. در برخی از مناطق شمالی کانادا، در تابستان اصلا هوا تاریک نمی‌شود! برای مثال،‌ در بخش‌هایی از یوکان یا نورث‌وست تریتوریز پدیده خورشید نیمه‌شب را تجربه خواهد کرد!

بهترین مکان‌ها برای تماشای شفق قطبی در کانادا

مناطق شمالی کانادا (مناطقی با عرض جغرافیایی بالاتر از مدار ۶۲ درجه شمالی)، بهترین مکان برای رصد شفق قطبی در کانادا هستند. شهر Yellowknife در منطقه Northwest Territories به‌عنوان پایتخت شفق قطبی در کانادا شناخته می‌شود.

شهر وایت‌هورس در استان یوکان و چرچیل در استان مانیتوبا نیز از محبوب‌ترین مکان‌ها برای دیدن نورهای شمالی و از بهترین جاهای دیدنی کانادا در زمستان محسوب می‌شوند. در ادامه برخی از مکان‌های برتر رصد نورهای شمالی معرفی می‌کنیم:

۱. یلونایف، نورث‌وست تریتوریز؛ لوکیشن زیباترین شفق قطبی کانادا

یکی از بهترین مکان‌ها در کل جهان برای تماشای پدیده شفق قطبی،‌ قلمرو شمال‌غربی کانادا (Northwest Territories) است؛ جایی که در حدود ۲۴۰ شب در سال این پدیده آسمانی قابل مشاهده است. نورها به‌طور متوسط از اواخر آگوست تا ماه آپریل در این منطقه ظاهر می‌شوند.

با‌این‌حال، بهترین زمان سفر به این منطقه برای دیدن نورهای شمالی، زمستان و پاییز است. (البته در تابستان نیز شانس تماشای شفق قطبی وجود دارد.)

بهترین مکان برای دیدن شفق قطبی، روستایی به نام «دهکده Aurora» در خارج شهر یلونایف است که مخصوص تورهای رصد شفق قطبی طراحی شده. در این دهکده زیرساخت‌های متنوعی مانند خیمه‌هایی مجهز به گرم‌کن‌های چوبی، تخت‌ها و کاناپه‌های خز‌دار و کپسول‌های ویژه رصد نورهای شمالی با نمای ۳۶۰ درجه وجود دارند.

  • شهر اینوویک (Inuvik) به‌عنوان شمالی‌ترین شهر کانادا نیز یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن شفق قطبی در نورث‌وست تریتوریز محسوب می‌شود. از آگوست تا اوایل ماه می می‌توان حدود ۲۴۰ شب از سال را در این منطقه به تماشای این پدیده آسمانی نشست.
  • از سایت‌های دیگرِ مناسب برای تماشای شفق قطبی در نورث‌وست تریتوریز می‌توان به شهر قطبی و سرد Tuktoyaktuk اشاره کرد که بیش از ۳۰۰ شب از سال شفق قطبی فعال دارد.
تصویر دهکده Aurora در منطقه نورث‌وست تریتوریز:
دهکده Aurora در کانادا؛ بهترین منطقه برای تماشای شفق قطبی در کانادا

۲. شهر چرچیل، استان مانیتوبا

چرچیل (Churchill) نام شهری در خلیج هادسون در شمال استان مانیتوبا‌ است. این شهر، یکی از سه مکان برتر کره زمین برای تماشای شفق قطبی محسوب می‌شود. علاوه‌بر گردشگران، دانشمندان متعددی از سراسر دنیا برای انجام مطالعه روی شفق قطبی به این مکان سفر می‌کنند.

از اواخر تابستان تا بهار، حدود ۲۰۰ شب از سال را می‌توان در این منطقه به تماشای شفق قطبی نشست.

چرچیل به سرزمین خرس‌های قطبی نیز شهرت دارد. حیات‌وحش غنی این منطقه عامل دیگری است که گردشگران متعددی را در طول سال به این شهر می‌کشاند. اگر کمی خوش‌شانس باشید، شاید بتوانید حیواناتی مانند خرس قطبی، نهنگ beluga یا روباه قطبی را ببینید.

مسیر قطار وینیپگ به چرچیل، بهترین مسیر برای سفر به این منطقه است؛ حتی می‌توانید توقفی کوتاه در موزه مانیتوبا (Manitoba Museum) در شهر وینیپگ داشته باشید و با انواع شفق قطبی و بهترین روش‌های عکاسی از این پدیده آشنا شوید. علاوه‌بر زمستان، در فصل پاییز نیز در این منطقه شانس تماشای شفق قطبی را دارید.

تصویر شفق قطبی در اطراف شهر چرچیل کانادا:
تماشای شفق قطبی کانادا در شهر چرچیل استان مانیتوبا

۳. وایت‌هورس، استان یوکان

غرب وحشی یوکان از دیرباز مکانی برای ماجراجویی بوده است. از سپتامبر تا ماه آوریل، علاوه‌بر تماشای شفق قطبی کانادا، می‌توانید در استان یوکان تفریحاتی مانند سورتمه‌سواری با سگ‌های قطبی یا دوچرخه‌سواری روی برف را انجام دهید.

شما می‌توانید برای تماشای نورهای شمالی، در کمپ‌های چادری اطراف شهر وایت‌هورس (Whitehorse) کانادا اقامت داشته باشید. این کمپ‌ها از شهر دور و بسیار مجهز هستند و امکانات رفاهی فراوانی را در خود جای داده‌اند.

نکته جالب درباره وایت‌هورس این است که در این شهر در تابستان آسمان به‌اندازه کافی تاریک نمی‌شود و شما پدیده خورشید نیمه‌شب را تجربه خواهید کرد. در همه فصول، تورهای متنوعی برای رصد شفق قطبی و همچنین لذت بردن از طبیعت بکر یوکان در این منطقه برگزار می‌شوند.

اما شانس شما برای تماشای این پدیده آسمانی در فصول زمستان و پاییز بیشتر خواهد بود. یکی از مکان‌های مناسب در یوکان برای تماشای نورهای شمالی، ریزورت «Northern Lights Resort & Spa»‌ است. مکان مناسب دیگر، دریاچه Watson است که یکی از مناطق طبیعی بکر و دست‌نخورده کانادا محسوب می‌شود.

تصویر ریزورت Northern Lights در یوکان:
شفق قطبی کانادا در Northern Lights Resort & Spa کانادا
جادوی شفق قطبی بر فراز شهر وایت‌هورس کانادا:
جادوی شفق قطبی در شهر وایت‌هورس کانادا

۴. ایکالویت، منطقه نوناووت

در منطقه نوناووت (Nunavut) کانادا در فصول بهار و تابستان هوا در طول شب نیز روشن است! بنابراین در این فصول نمی‌توان پدیده شفق قطبی کانادا را به‌وضوح مشاهده کرد. از ماه می تا آگوست ۱۶ ساعت روشنایی و در ماه‌های ژوئن و جولای ۲۴ ساعت آفتاب روزانه را تجربه خواهید کرد.

بنابراین،‌ برای دیدن نورهای شمالی در نوناووت باید بین ماه‌های اکتبر و اپریل به این منطقه سفر کنید. برای مثال، در ماه دسامبر، طول روز فقط ۴ ساعت طول می‌کشد و باقی ساعات شبانه‌روز هوا تاریک است! این ماه بهترین زمان برای تماشای رقص شفق‌های قطبی محسوب می‌شود.

شهر ایکالویت (Iqaluit) مرکز ایالت نوناووت یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای شفق قطبی است؛ به‌طوری‌که از اواخر آگوست تا ماه آوریل می‌توان ۲۰۰ شب در سال را به تماشای این پدیده جادویی نشست.

در این منطقه می‌توانید روزها در فعالیت‌های تفریحی متعددی مانند قایق‌رانی، ماهی‌گیری و طبیعت‌گردی مشغول شوید و شب‌ها برای دیدن شفق قطبی به اقامتگاه بوم‌گردی «Arctic Haven Wilderness Lodge» بروید.

تصویر شفق قطبی بر فراز این اقامتگاه بوم‌گردی در نوناووت:
شفق قطبی در استان نوناووت کانادا و اقامتگاه Arctic Haven Wilderness Lodge

۵. نیوفاندلند و لابرادور

اگر به مناطق بکر علاقه دارید، بیابان‌ها، دشت‌ها و کوهستان‌های دست‌نخورده متعددی در استان نیوفاندلند و لابرادور وجود دارند که در آن‌ها می‌توانید به تماشای شفق قطبی بنشینید.

در زمستان می‌توانید علاوه‌بر تماشای نورهای شمالی، به تفریحاتی مانند سواری با ماشین‌های ویژه برف، اسکی صحرایی، اسنوبوردینگ و حتی شکار بپردازید. اما پیشنهاد ما برای این استان سفر در فصل تابستان است!

در تابستان برای تماشای شفق قطبی کانادا به پارک ملی «Torngat Mountains National Park» بروید؛ در این پارک ملی کمپی وجود دارد که حتی در شب‌های تابستان نیز می‌توان نورهای شمالی را مشاهده کرد. علاوه‌بر این، ویژگی‌های زمین‌شناسی جذاب این پارک ملی، گردشگران و حتی دانشمندان زیادی را به سمت آن می‌کشاند.

تصویر کمپ Torngat Mountains National Park برای تماشای شفق‌های قطبی:
شفق قطبی کانادا در کمپ Torngat Mountains National Park کانادا

۶. استان انتاریو

درست است! احتمال دیدن پدیده زیبای شفق قطبی در کانادا در مناطق شمالی این کشور بیشتر است؛ اما هنوز هم می‌توان این پدیده را در عرض‌های جغرافیایی پایین‌تر مانند استان انتاریو تماشا کرد.

در انتاریو ماه‌های سپتامبر و اکتبر بهترین زمان برای مشاهده شفق قطبی هستند. البته باید به مناطق خاصی سفر کنید که خارج از شهر بوده و آلودگی نوری کمی داشته باشند. بهترین مکان‌ها برای تماشای شفق قطبی در انتاریو عبارت‌اند از:

  • جزیره Manitoulin
  • اکولوژ Cree Village
  • پارک ملی Pukaskwa National Park
  • دریاچه قرمز انتاریو (Red Lake)
تصویر شفق قطبی در دریاچه قرمز انتاریو:
شفق قطبی در دریاچه قرمز استان انتاریو کانادا
Thunderbird Entertainment and Mind Spark Cinema ©

۷. استان آلبرتا

رصدخانه ژئوفیزیک دانشگاه Athabasca در شمال استان آلبرتا واقع شده است؛ دانشمندان متعددی از سراسر دنیا برای مطالعه روی تاثیر مغناطیسی شفق قطبی کانادا بر زمین به این رصدخانه مراجعه می‌کنند. اما افراد عادی باید برای تماشای جادوی نورهای شمالی کانادا در آلبرتا به مکان‌هایی مانند پارک ملی بنف (Banff National Park) بروند.

تاریکی مطلق شبانه و آلودگی نوری اندک، پارک ملی بنف را به مکانی ایده‌آل برای دیدن شفق قطبی تبدیل کرده است. شفق‌های قطبی این منطقه از سپتامبر تا اواسط ماه می در فعال‌ترین حالت خود به‌سر می‌برند. بهتر است قبل از رفتن به این منطقه ساعات اوج شفق قطبی را چک کنید تا ببینید چه زمانی شانستان برای تماشای این پدیده بیشتر است.

دریاچه مینو‌انکا (Minnewanka)‌ یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای نورهای شمالی است که فقط حدود ۱۰ دقیقه با شهر Banff فاصله دارد. از مکان‌های محبوب دیگر برای رصد شفق قطبی می‌توان به Castle Junction، دریاچه پیتو (Peyto) و دو منطقه حفاظت‌شده آسمان تاریک جهان🔻 با نام‌های Wood Buffalo National Park و Jasper National Park اشاره کرد.

شفق قطبی در پارک ملی Banff آلبرتا:
شفق قطبی کانادا در پارک ملی Banff آلبرتا

مناطق دیگری مانند پارک ملی «Prince Albert National Park» در استان ساسکاچوان و «Kejimkujik National Park» در استان نوا اسکوشیا وجود دارند که در فصل زمستان می‌توان در آن‌ها شفق قطبی را تماشا کرد.

ایستگاه تجربه ویزا موندیال: هیچ ضمانتی برای دیدن شفق قطبی وجود ندارد!

تجربه زهرا از سفر به یوکان برای رصد شفق قطبی

“من زهرا هستم؛‌ ساکن شهر ونکوور کانادا. همراه همسرم، تصمیم گرفتیم برای دیدن شفق قطبی کانادا به شهر وایت‌هورس در استان یوکان سفر کنیم. به این منظور، یه تور تقریبا گران‌قیمت رزرو کردیم که نفری ۱۵۰۰ دلار قیمت داشت. این تور خدماتی مثل پرواز، دو شب اقامت در هتل، یک شب اقامت در کلبه چوبی وسط جنگل، رصد شفق قطبی، تماشای منطقه حفاظت‌شده، استخر آبگرم طبیعی، سورتمه‌سواری با سگ‌ها و کلی خدمات جذاب دیگه رو هم شامل می‌شد.

ما در آوریل سال ۲۰۱۹ سفر کردیم؛ با اینکه مدت‌ها بود آرزوی دیدن نورهای شمالی رو داشتم، اما متاسفانه نتونستیم شفق قطبی رو از نزدیک ببینیم. می‌خوام به شما بگم که دیدن این پدیده به شرایط جوی خورشید و شانستون هم بستگی داره و هیچ ضمانتی برای دیدن این پدیده آسمانی وجود نداره.

با اینکه موفق به تماشای جادوی بانوی سبز کانادا نشدم، اما از سفر خودم خیلی لذت بردم. این سفر حال‌و‌هوای خیلی جذابی داشت؛ اقامت تو کلبه جنگلی، شب‌نشینی دور آتش، سورتمه‌سواری با سگ‌های قطبی، شنا داخل استخر آب گرم در هوای سرد و کلی تفریحات و تجربه‌های لذت‌بخش دیگه!

امیدوارم که در سفر بعدیم به این منطقه بتونم شفق قطبی رو ببینم. و امیدوارم شما هم با زمان‌بندی و برنامه‌ریزی مناسب بتونید تو همون سفرِ اولتون این پدیده جذاب رو ببینید. یادتون باشه که انتظار و صبر لازمه دیدن این پدیده است.”

تجربه شهروند کانادایی از دیدن شفق قطبی

«آری؛ رخ دادن شفق قطبی در شمال کانادا رایج است. در جنوب کانادا، یعنی جایی که بیشتر مردم زندگی می‌کنند، این پدیده نادر است؛ اما اتفاق می‌افتد. اگر در یک شهر بزرگ زندگی می‌کنید، نورهای شهر شما را از دیدن آن‌ها باز می‌دارند.

من در یک کلبه تابستانی در عرض جغرافیایی ۴۶ شمالی بزرگ شدم. من شفق قطبی را در هر تابستان ندیدم، فقط چند بار در زندگی‌ام در مناطق شمالی این پدیده را دیدم.

اما یک روز در حدود ۵۰ سال پیش بود که کل آسمان شفق داشت. هیچ‌وقت نفهمیدم چرا، فکر کنم به‌دلیل یک طوفان بزرگ خورشیدی بود.

مثل فیلم «Day of the Triffids» همه بیرون روی بالکن‌های خود بودند؛ به پشت دراز کشیده‌ بودند و مستقیما به رنگ سفید آسمان نگاه می‌کردند. الگوهای نوری در حال تغییر بیش از یک ساعت در آسمان باقی ماندند. خوشبختانه کورها و هیولاها به‌دنبالش نیامدند! (اشاره به فیلم)»

چه عواملی بر شانس رویت شفق قطبی کانادا اثر می‌گذارند؟

شفق شمالی در اثر برخورد ذرات خورشیدی با گازهای جوی ایجاد می‌شود؛ بنابراین هر چه فعالیت خورشید بیشتر باشد، نمایش شفق قطبی کانادا نیز پر‌جنب‌و‌جوش‌تر و بیشتر خواهد بود. حتما قبل از بازدید، به پیش‌بینی فعالیت خورشیدی توجه داشته باشید تا شانستان را برای تماشای این پدیده افزایش دهید.

تاریک و صاف بودن آسمان برای مشاهده شفق شمالی بسیار مهم است. آسمان ابری یا غبار‌آلود شانس تماشای این پدیده را کاهش می‌دهد. فصل زمستان به‌دلیل شب‌های طولانی‌تر و آسمان صاف‌تر معمولا بهترین زمان برای دیدن نورهای شمالی است.

مکان‌هایی که آلودگی نوری کمتری دارند، مثلا مناطق روستایی دور از شهرها یا مناطق حفاظت‌شده، بهترین شرایط را برای دیدن شفق قطبی ایجاد می‌کنند. برای داشتن بهترین تجربه باید به دل طبیعت و مناطق دور‌افتاده یا پارک‌های ملی کانادا بروید.

نکاتی مهم برای تماشای شفق قطبی در کانادا

اگر هدف شما تماشای شفق قطبی در بهترین حالت است، پیشنهاد می‌کنیم در زمستان به کانادا سفر کنید.

Yellowknife ،Whitehorse و Churchill بهترین مکان‌های کانادا برای تماشای شفق قطبی هستند.

 سایت‌ها و اپلیکیشن‌های متعددی وجود دارند که وقوع و شدت پدیده شفق قطبی در کانادا را پیش‌بینی می‌کنند. یکی از این مراکز، مرکز «Space Weather Prediction Center» کاناداست که پیش‌بینی‌های دقیقی انجام می‌دهد.

دو سایت spaceweatherlive.com و AuroraWatch.ca (ویژه ساکنان آلبرتا) نیز دو سایت مناسب برای پیش‌بینی شفق قطبی هستند.

مکان‌های با نام «Dark Sky Preserves» به‌معنی منطقه حفاظت‌شده آسمان تاریک در کانادا وجود دارند که آلودگی نوری در آن‌‌ها در کمترین میزان ممکن است. برای مثال، پارک ملی جاسپر یکی از این مناطق در کاناداست.

حتی در بهترین مکان‌ها نیز هیچ تضمینی برای دیدن شفق قطبی کانادا وجود ندارد. همه چیز به آب‌و‌هوا و فعالیت خورشیدی بستگی خواهد داشت. شاید لازم باشد چندین شب را در یک مکان خاص باقی بمانید.

شب‌های زمستان در کانادا بسیار سرد و سوزناک‌اند. لباس چند لایه (لباس بیس زیرین، لایه میانی از جنس پولار و لایه رویی ضد‌آب)، کلاه، دستکش و بوت گرم از ضروریات سفر برای دیدن شفق قطبی محسوب می‌شوند.

 ثبت خاطره تماشای جادوی شفق قطبی لذت زیادی دارد. شاید اگر دوربین حرفه‌ای همراهتان نباشد، بعدها پشیمان شوید و حسرت بخورید! سه‌پایه و باطری اضافی را نیز فراموش نکنید.

اگر به مناطق بکر و دور‌افتاده سفر می‌کنید، احتمال مواجه با حیوانات، شرایط آب‌و‌هوایی بد یا سایر خطرات وجود دارد. برای شرایط زمستانی آماده و وسایل ضروری را همراه داشته باشید. همچنین برنامه سفر خود را برای یکی از نزدیکانتان بفرستید تا در جریان جزئیات سفر شما باشند.

بهترین راه دیدن شفق قطبی در کانادا ثبت‌نام در تورهای با راهنمای مخصوص رصد این پدیده است. پیشنهاد می‌کنیم در یکی از این تورهای گردشگری کانادا ثبت‌نام کنید.

تور شفق قطبی در کانادا؛ بهترین راه برای تماشای نورهای شمالی

در این مقاله پدیده شفق قطبی در کانادا را بررسی کردیم و با بهترین مکان‌ها و مناسب‌ترین زمان سفر به کانادا برای مشاهده این پدیده آسمانی آشنا شدیم.

برای دیدن شفق شمالی در کانادا نیازی به رزرو تورهای رسمی ندارید؛ اما این تورها برنامه‌ریزی سفر شما را به بهترین شکل انجام می‌دهند و خیالتان را بابت محل اقامت، حمل‌و‌نقل و گشت‌های رصدی راحت می‌کنند.

ویزا موندیال با همکاری آژانس آبرنگ سفر و آژانس مسافرتی کانادایی دیسکاور کانادا تور (Discover Canada Tours) واقع در شهر ونکوور کانادا، تورهای ویژه رصد شفق قطبی را به مقاصد برتر کانادا مانند شهر یلونایف، چرچیل و استان یوکان برگزار می‌کند.

 اگر شما نیز آرزو دارید شفق‌های قطبی را از نزدیک ببینید،‌ می‌توانید همین حالا از طریق فرم زیر برای رزرو تور شفق قطبی اقدام کنید یا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

فیلد های "*" اجباری هستند

مطابق با پاسپورت
در صورت داشتن همراه، اطلاعات آن‌ها را نیز وارد کنید.
نام و نام خانوادگی
سن
 
MM slash DD slash YYYY
MM slash DD slash YYYY
پیشنهاد تورهای دیگر

همچنین، در‌صورت تمایل، می‌توانید همین حالا از مشاوران ویزا موندیال برای اخذ ویزای توریستی کانادا نیز وقت مشاوره حضوری یا آنلاین بگیرید.

در نهایت، اگر هنوز درباره پدیده شفق قطبی در کانادا سوالی دارید، پیشنهاد می‌کنیم آن را در قالب کامنت زیر همین مقاله از ما بپرسید. کارشناسان ویزا موندیال در اسرع‌وقت پاسختان را ارائه خواهند کرد.

سوالات متداول

شفق قطبی را می‌توان در کشورهایی با عرض جغرافیایی بالا (نزدیک دو قطب زمین) مشاهده کرد. بهترین کشورها برای تماشای شفق قطبی، کانادا و برخی از کشورهای شمال اروپا مانند نروژ و فنلاند هستند.

شهر یلونایف به‌دلیل زیرساخت‌های توریستی قوی و عرض جغرافیایی بالا،‌ بهترین مکان برای تماشای شفق قطبی در کانادا محسوب می‌شود. شهرهای وایت‌هورس در یوکان و چرچیل در مانیتوبا نیز سایر نقاط مناسب برای رصد شفق قطبی در کشور کانادا هستند.

از اواخر ماه سپتامبر تا اوایل ماه مارس بهترین ماه‌ها برای رصد شفق قطبی در کانادا محسوب می‌شوند.

بله؛ منطقه حفاظت‌شده آسمان تاریک تورنس بارنز (The Torrance Barrens Dark-Sky Preserve) بهترین مکان برای تماشای شفق قطبی در نزدیکی تورنتو است. با زمان‌بندی عالی و کمی شانس می‌توانید شاهد نمایش خیره‌کننده این پدیده آسمانی در نزدیکی تورنتو باشید.

بله؛ پدیده شفق قطبی اغلب در حوالی ماه‌های مارس و سپتامبر بین ساعات ۱۰ شب تا ۳ بامداد در نزدیکی ونکوور قابل مشاهده است. در زمستان شانس دیدن شفق قطبی در نقاط تاریک و بکر اطراف ونکوور وجود دارد.

بله؛ نورهای شمالی در حومه‌ها و حاشیه‌های شمالی شهر کلگری کانادا نیز در برخی از مواقع قابل مشاهده هستند.

صد در صد! رزرو تورهای شفق قطبی در کانادا یکی از بهترین روش‌ها برای رصد و تماشای این پدیده آسمانی در کاناداست. این تورها معمولا شامل راهنمای حرفه‌ای، حمل‌و‌نقل و هتل می‌شود.

شهر یلونایف در نورث‌وست تریتوریز بهترین شهر کانادا برای رصد شفق قطبی محسوب می‌شود.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

من امیرعباس هستم. اینجا در ویزا موندیال به‌عنوان کارشناس محتوا فعالیت می‌کنم. در سال ۹۷ مدرک کارشناسی‌ارشد خودم رو در رشته مدیریت بازاریابی گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی گرفتم و بیش از ۵ ساله که در حوزه بازاریابی محتوایی کار می‌کنم. با ترکیب دانش خودم در حوزه‌های گردشگری و مهاجرت و تخصصم در حوزه محتوا، تلاش می‌کنم تا اطلاعاتی موثق و کاربردی درباره مهاجرت به کانادا در اختیار شما قرار بدم.

راستی تو روزهای تعطیل می‌تونید من رو تو کوه، جنگل، کویر، لب دریا و کلا توی طبیعت پیدا کنید.

مرتضی هماپور

مقالات وبسایت ویزا موندیال توسط مشاور رسمی مهاجرت کانادا (RCIC)، مرتضی هماپور، بررسی و تایید می‌شوند. ما همواره در تلاشیم تا اطلاعاتی دقیق، به‌روز و قابل اعتماد در زمینه مهاجرت را در اختیار شما قرار دهیم.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها